Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Γερόλυκος

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      53


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.988


  3. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.661


  4. gorfeas

    gorfeas

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      36


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/02/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.0.0

    1.100 downloads

    Μελέτη κολυμβητικής δεξαμενής (πισίνα) με Filterblock Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr
    1 point
  2. Eleni St, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 23 του ΝΟΚ, η πραγματοποιημένη δόμηση υπολογίζεται σύμφωνα με τον κανονισμό και τις πολεοδομικές διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο κατασκευής.
    1 point
  3. Και νέα απόφαση ΣΤΕ για το κέντρο της Αθήνας https://www.kathimerini.gr/society/562257934/emporiko-trigono-athinas-apo-to-kas-oles-oi-adeies-domisis/
    1 point
  4. Για τη μείωση του προστίμου, dadabook, σωστά έχεις καταλάβει με την προϋπόθεση ότι το παράβολο δεν περιλαμβάνεται στο ποσό των 5000 του παραδείγματός σου. Για τις δαπάνες που αναγνωρίζονται και γενικά για τη διαδικασία, διάβασε το άρθρο 5 της Υπ. Απόφασης 27454/2631/2017.
    1 point
  5. Καλησπέρα DA ημιρυμουλκουμενο σημαντικό κατακόρυφο φορτίο στο ελκον οπότε (έδρανο ζεύξης και όχι βραχίονα), DB τουλάχιστον 2 άξονες με σύστημα διεύθυνσης, DC κατακόρυφο στατικό φορτίο στο ελκον οχημα 10% του μικτού μέχρι ~ 1000 kg και DE Κατακόρυφο στατικό φορτίο μέχρι ~4000 kg. Προφανώς επειδή τα περισσότερα είναι κατηγορίας Ο1 (έως 750 kg) οπότε 10% του μέγιστου συνεπάγεται DC. Ελπίζω να βοήθησα. Αν έχετε και άλλη απορία στη διάθεσή σας.
    1 point
  6. Δεν είναι επιτρεπτό να κρίνουμε και να δικάζουμε τρίτους εν τη απουσία τους. Για κάθε δικαστικό ζήτημα κι αν κάποιος έπραξε ή δεν έπραξε κάτι που τον κατηγορεί άλλος, όπως και αν η κατηγορία είναι ψευδή ή άλλο, αρμόδια να αποφασίσουν είναι τα δικαστήρια και όχι τα δημόσια φόρουμ επαγγελματιών. Δεν είμαστε Δικαστές. Το θέμα κλειδώνει
    1 point
  7. φαντάζομαι όταν αποφασίσατε σε ποιον θα δώσετε την δουλειά πήγατε στον φθηνότερο;
    1 point
  8. @@l@ni, η διαβίβαση λογαριασμού (π.χ. ρεύματος) όταν η έδρα είναι στην οικία του μηχανικού γίνεται βάσει της καταχώρησης στο βιβλίο εσόδων-εξόδων (όπως έχει αναφερθεί και στις προηγούμενες δημοσιεύσεις του θέματος για άλλα παραστατικά). Θα διαβιβαστεί ολόκληρο το ποσό, αλλά αυτό θα γίνει σε τέσσερις γραμμές ώστε να χωριστούν τα μέρη που εκπίπτουν (επαγγελματική δαπάνη) από αυτά που δεν εκπίπτουν (προσωπική δαπάνη). Πρώτη γραμμή: Ποσό α με ΦΠΑ α1, που αντιστοιχεί στην έδρα. Κατηγορία: 2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ. Δεύτερη γραμμή: Ποσό β με ΦΠΑ β1, που αντιστοιχεί στην οικία. Κατηγορία: 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ. Ο ΦΠΑ προστίθεται στην καθαρή αξία της γραμμής (β + β1 = β2). Τρίτη γραμμή: Ποσό γ (χωρίς ΦΠΑ) που αντιστοιχεί στην έδρα. Τέταρτη γραμμή: Ποσό δ (χωρίς ΦΠΑ) που αντιστοιχεί στην οικία. Έτσι στην περιοδική δήλωση θα είναι προσυμπληρωμένο το σωστό ποσό α στα έξοδα με τον αντίστοιχο ΦΠΑ εξόδων α1. Στο Ε3 η αξία του εξόδου θα είναι α + β2 + γ + δ. Πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης πρέπει να διαβιβάσεις την απαιτούμενη αναμόρφωση. Δεν χρειάζεται να γίνει για κάθε λογαριασμό ρεύματος ξεχωριστά, αλλά μία φορά συγκεντρωτικά. Για τον παραπάνω λογαριασμό η αναμόρφωση διαβιβάζεται ως εξής: Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας. Τύπος παραστατικού: Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων – Φορολογική βάση. Σύνοψη – Χαρακτηρισμοί παραστατικού: Κατηγορία γραμμής: Αρνητικό πρόσημο αξιών (η καθαρή αξία θα λάβει αρνητικό πρόσημο). Καθαρή αξία: β2 +δ (είναι το ποσό που αντιστοιχεί στην οικία). Κατηγορία (για τον χαρακτηρισμό): 2.12 Λοιπές εγγραφές τακτοποίησης. Το άθροισμα β2 + δ έχει αναμορφωθεί και το α1 αφαιρείται γιατί είναι ΦΠΑ που έχει δηλωθεί στην περιοδική δήλωση. Με αυτό τον τρόπο η εκπιπτόμενη δαπάνη έχει δηλωθεί σωστά και είναι ίση με α + γ.
    1 point
  9. Κάθισα και διάβασα όλη τη συζήτηση και ειδικά προς το τέλος. Ειρωνεία, ασέβεια, αυταρχισμός, νεύρα, εμπάθεια, ισχυρογνωμοσύνη, κι άλλα νεύρα κλπ κλπ. Δεν οδηγεί κάπου αυτό ρε παιδιά. Επί της ουσίας. Ο νόμος είναι σαφής και το ΤΕΕ εντέλει επιτρέπει σε όλους με την προυπόθεση να έχουν έναν πολύ καλό φίλο "κατάλληλης ειδικότητας". Αυτό λέει ο νόμος και το ΤΕΕ μας αρέσει δε μας αρέσει. Και μέχρι εκεί επιτρέπεται να φτάνει η γνώμη μας. Ο καθένας, σαν μεγάλα παιδιά που είμαστε, παίρνει την ευθύνη του και προχωράει. Και μία παράκληση στους διαχειριστές αυτού του φόρουμ. Συνέλθετε, σεβαστείτε και μην είστε προσβλητικοί. Τους κανόνες συμμετοχής να τους εφαρμόζετε πρώτα στον εαυτό σας και με σκοπό την ανάπτυξη διαλόγου και απόψεων που θα μας βοηθήσουν ΟΛΟΥΣ, και όχι για να "τρομοκρατείται" απόψεις που είναι αντίθετες με τις δικές σας. Φιλικά. ΥΓ.1 Δείξτε σεβασμό στον συνάδελφο (κάθε ειδικότητας) ΥΓ.2 Το επίπεδο σε αθλητικά σάιτ είναι υψηλότερο.
    1 point
  10. @Pavlos33 Το άρθρο 98 αναφέρεται στις απαιτούμενες (ή μη) συναινέσεις χωρίς να εξετάζει το είδος της παράβασης (π.χ. υπέρβαση δόμησης). Επισημαίνω ότι τα κλιμακοστάσια μετρούσαν στην δόμηση. Άρα, λοιπόν, τι αυθαιρεσία υπάρχει; Υπέρβαση δόμησης;
    1 point
  11. Παυλάκο…. Είναι μια μεγάλη αλήθεια αυτό που γράφεις αλλά υπάρχει και μια άλλη μεγάλη αλήθεια ότι είναι σπάνιο έως σπανιότατο όπως τα διαμάντια να πέσουμε σε περιπτώσεις με μηδενική ασάφεια σε κάτι…. Ειδικά με την νομοδιάρροια ειδικά από το 2012 και μετά και τις χιλιάδες σελίδες νόμων εγκυκλίων ερμηνειών κ.λπ.…. Μη σου πω ότι δεν θα χρειαζόμασταν να έχουμε το φόρουμ αν το κυρίαρχο ζήτημα ήταν η σαφήνεια και όχι η ασάφεια. Θα το κλείναμε το μαγαζί… Πέραν αυτού και επ ευκαιρία το οριστική ή περαίωση υπαγωγής για να έχουμε καθαρό βηματισμό όταν προχωράμε σε ΗΤΚ, θα ήθελα να πω ότι το κενό είναι στο νόμο, στις πλατφόρμες και στη μη διασύνδεση μεταξύ τους. Δηλαδή ακόμα και σκέτο οριστική να είναι μια υπαγωγή ο Χ Μηχανικός που την έχει αναλάβει μπορεί ανα πάσα στιγμή να αλλάξει σχέδια υπολογισμούς τα πάντα και ο Ψ Μηχανικός που κάνει παράλληλα την ΗΤΚ να μη μπορεί καν να το γνωρίζει. Αλλά και με οριστική υπαγωγή και με περαίωση πάλι μπορεί να κάνει επαναφορά σε οριστική να αλλάξει πάλι σημαντικά για την ταυτότητα ζητήματα και πάλι ο Μηχανικός Ψ της ΗΤΚ να μη το πάρει καν χαμπάρι… Κανείς δεν έχει κατοχυρώσει τον Ψ Μηχανικός ότι υπαγωγή σε οριστική ή περαίωση δεν άλλαξε μέχρι να πατήσει αυτός το τελευταίο κουμπάκι του. Άρα ποιος φταίει? Και ο Χ και Ψ Μηχανικός έπραξαν με βάση τον νόμο και τις αρμοδιότητες τους…. το σύστημα όμως (νόμοι, πλατφόρμες, διασύνδεση κ.λπ.) πάσχει…. Μπορεί να κάνω και λάθος αν οι υποθέσεις μου δεν ισχύουν ….
    1 point
  12. Version 2.0

    4.569 downloads

    Μελέτη Πισίνας
    1 point
  13. Version 1.0.0

    635 downloads

    Πλήρως αυτοματοποιημένα λογιστικά φύλλα για την εκπόνηση λεπτομερούς μελέτης συστήματος λειτουργίας και καθαρισμού δημόσιας κολυμβητικής δεξαμενής. Περιλαμβάνει αναλυτικούς υπολογισμούς για όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και εκτεταμένες τεχνικές περιγραφές-προδιαγραφές, σε πλήρως εκτυπώσιμη μορφή. Επικοινωνία : [email protected]
    1 point
  14. Version 1.0.0

    470 downloads

    Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (ΕΛΙΠΥΚΑ), Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία, με σκοπό την ενημέρωση και διευκόλυνση των μελών του, όπως επίσης και των εγγεγραμμένων / συνδεδεμένων χρηστών της ιστοσελίδας: www.elipyka.org και των ομωνύμων ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησε το «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΛΙΠΥΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Π.Δ. 41/2018». Σκοπός του παρόντος είναι η κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση της κοινότητας των περί την ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ασχολουμένων και ιδιαίτερα των Μηχανικών, με απώτερο στόχο την «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» από φωτιά. Τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΑΡΘΡΑ και λοιπά κείμενα που αναφέρονται σε εγκυκλίους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Πυροσβεστικού Σώματος και αφορούν στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΠΔ 41/2018, έχουν μεταφερθεί αναλλοίωτα χωρίς κανενός είδους παρέμβαση. Τα πρόσθετα κείμενα που αναφέρονται στις σχετικές εγκυκλίους έχουν τεθεί εντός πλαισίων και έχουν πλάγια γραφή (italics) μπλε χρώματος (ή καφέ χρώματος όταν προέρχονται από τo Πυροσβεστικό Σώμα) για την αποφυγή ασαφειών, παρεξηγήσεων ή άλλου είδους παρερμηνειών.
    1 point
  15. Προσωπικά νομίζω ότι πλέον ποτέ δεν έχω ριζική ανακαίνιση στο εξοικονομώ, αφού ο επιλέξιμος προϋπολογισμός είναι 250/τ.μ., το οποίο είναι πάντα μικρότερο του 0,25 Χ (ΚΟ) για κάθε περίπτωση, καθώς (ΚΟ)>1000 !!! κάνω κάπου λάθος ????
    1 point
  16. Για δείτε παρακάτω : Με μια πρόχειρη ματιά που έριξα είναι πολύ καλά τα νέα. Πχ σε κλιματική ζώνη Γ διαμέρισμα 75τμ βγάζει ΚΟ = 75 * 1040= €78000 άρα ΟΚΡΑ = 0,25 * 78000= 19500€ ΠΡΟ ΦΠΑ.
    1 point
  17. σωστα, ομως, οι κυρωσεις διανομων αποτελουν και ρυμοτομικο σχεδιο... το σοι ΠΕ θα γινει σε αυτο το ωραιο χωριο?? υγ να υπενθυμισουμε και αυτο, απο τον 4258/14 αρθρο 22 7. Οικόπεδα ευρισκόμενα εντός οικοδομικών τετραγώνων σχηματισθέντων σε ρυμοτομικά σχέδια οριστικών διανομών του Υπουργείου Γεωργίας που εγκρίθηκαν πριν από το έτος 1975, θεωρούνται από το χρόνο έγκρισης των εν λόγω ρυμοτομικών σχεδίων ως οικόπεδα εντός σχεδίου, ανεξαρτήτως εάν περιλαμβάνονται ή όχι τα ίδια στον πίνακα διανομής. Τα οικόπεδα αυτά συμμετέχουν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και δομούνται με τους ίδιους όρους και υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες συμμετέχουν και δομούνται και τα οικόπεδα του πίνακα διανομής. Στην περίπτωση αυτή ως προς την έννοια του οικοδομικού τετραγώνου ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 48, 49, 53 και 76 του άρθρου 2 και της παρ. 1α του άρθρου 8 του ν. 4067/2012 (Ν.Ο.Κ). Γήπεδα ευρισκόμενα έναντι των οικοδομικών τετραγώνων του προηγούμενου εδαφίου δομούνται σύμφωνα με τις γενικές και ειδικές διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.