Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.028


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.930


  3. subrosaval

    subrosaval

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      665


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.555


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, εμένα μου είχαν πει άλλα σχετικά με την θεώρηση ή τουλάχιστον άλλα κατάλαβα εγώ, ότι δηλαδή αρκεί το barcode πάνω στην άδεια. Προφανώε δεν ισχύει αυτό, και πρέπει να γίνει η διαδικασία που περιγράφεις. Ευχαριστούμε για την διευκρίνηση, αν και τελικά διπλή δουλειά μου φαίνεται...θα μπορούσε να θεωρεί την άδεια το e-άδειες αφού ουσιαστικά ανεβάζεις τα ίδια που προσκομίζεις και στην Υδομ.
    2 points
  2. Eφόσον ο ιδιοκτήτης μέχρι τις 9/12/ 2022 δεν έκανε αίτηση (μέσω του μηχανικού του) για βεβαίωση όρων δόμησης ή δεν εκδόθηκε προέγκριση Ο.Α το γήπεδο δεν μπορεί κατ΄εξαίρεση να οικοδομηθεί δυνάμει του άρθρου 40 Ν. 4759/20. Αναμένει τα νέα ΤΠΣ/ΤΧΣ όταν και εφόσον ολοκληρωθούν να δει τότε ποιο πολεοδομικό καθεστώς θα επικρατήσει στην περιοχή.
    2 points
  3. Σήμερα ξεκαθάρισα το θέμα . Χρειάζεται αίτηση στο τμήμα ελέγχου κατασκευών της εκάστοτε ΥΔΟΜ η οποία αίτηση συνοδεύεται από το αθεώρητο στέλεχος της οικοδομικής άδειας (αντίγραφο) και τα λοιπά νομιμοποιητικά στοιχεία . Αν έχουν εκδοθεί και άλλες άδειες στο ακίνητο (πχ ΕΕΔΜΚ) προσκομίζουμε και αυτές . Ο υπάλληλος θεωρεί το στέλεχος και τελειώσαμε . Η διαδικασία παίρνει 2-3 μέρες μετά την αίτηση και ανάλογα την ΥΔΟΜ . Σημαντικό. Πρέπει να τους πείτε ότι θελουμε θεώρηση της ΟΑ για σύνδεση σε δίκτυα κοινής ωφελείας. Αλλιώς δεν κάνουν τη θεώρηση διότι θεωρούν ότι θελουμε απλά ένα θεωρημένο αντίγραφο και πλέον οι ΥΔΟΜ δεν θεωρούν αντίγραφα .
    2 points
  4. Επειδή ίσως τα έγραψα μπερδεμένα θα τα γράψω όσο πιο αναλυτικά μπορώ . θελουμε να βάλουμε ρεύμα σε κτίριο ή ιδιοκτησία. Θελουμε να μπει μόνιμα το ρεύμα και όχι προσωρινά. Σε προσωρινή παροχή ΔΕΝ απαιτείται θεώρηση της Ο.Α. Παμε λοιπόν στο e-adeies και επιλέγουμε σύνδεση σε δίκτυα κοινής ωφέλειας. Εισάγουμε όλα τα στοιχεία , καθώς και ανάληψη ανάθεση, νομιμοποιητικά στοιχεία κλπ κλπ. ΟΜΩΣ το σύστημα ζητάει να ανεβάσουμε και ΘΕΩΡΗΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ . Που θα τη βρούμε αυτή ; Παμε στην ΥΔΟΜ με αντίγραφο της άδειας , αντίγραφα των υπαγωγών σε νόμους περί αυθαιρέτων και με αντίγραφα άλλων αδειών που αφορούν το ακίνητο . Έντυπες ή ηλεκτρονικές δεν έχει σημασία . Τις πάμε και αυτές . Εννοείται έχουμε και εξουσιοδότηση από το ιδιοκτήτη . Κάνουμε αίτηση στο τμήμα ελέγχου κατασκευών και ζητάμε ΘΕΩΡΗΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ (έχουν και ειδικό έντυπο) και επισυνάπτουμε όλα τα έγγραφα . Η αίτηση παίρνει πρωτοκολλο και σε 2-3 μέρες έχουμε την θεωρημένη άδεια μαζί με ένα Α4 που δίνει η υπηρεσία. Επιστρέφουμε στο e-adeies , πάμε στο πεδίο των εγκρίσεων και επιλέγουμε ΘΕΩΡΗΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ. Εκεί βάζουμε τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία της απάντησης και βέβαια ανεβάζουμε και τα δυο έγγραφα στο σύστημα . Έτσι έχουμε την πολυπόθητη πληρότητα ! Δοκιμασα να το κάνω με email αλλά δεν το δέχτηκαν , μου είπαν να πάω από εκεί , όχι δεν μου ζήτησαν αμοιβές κλπ και νομίζω ισχύει για όλες τις άδειες . Ελπίζω να βοήθησα !
    1 point
  5. Καλησπέρα, τουλάχιστον περίεργη η απάντηση που πήρες απο την Υδομ, ουσιαστικά ότι θα έκανες και μέσω του e-adeies σου ζητάνε να τους τα πας τυπωμένα . Αν είναι τελικά είναι έτσι, τι θα ανεβάσεις στο e-αδειες;
    1 point
  6. Κλασσική περιπτωση βλάβης Απαντάω εγω. Ο διαχωρισμος έγινε προφορικά χωρις σύσταση κάθετης κλπ. Όμως εξ αδιαιρέτου χωρις σύσταση = ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ και τα προφορικά γράφονται στο χίονι..... Επομένως είστε ΟΛΟΙ συνιδιοκτήτες σε ΟΛΑ με το ποσοστό σας. ΔΕΝ υπάρχει δικό μου, δικό σου. ΟΛΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ Μόλις το χωνέψετε θα ξεκινήσετε να κυνηγάτε τα λαμόγια "μηχανικους" που τακτοποίησαν δήθεν ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Καλή επιτυχία
    1 point
  7. Η ουσία της ερώτησης είναι για να κριθεί αν μια αυτόνομη εγκατάσταση φυσικού αερίου σε παλαιό διαμέρισμα, είτε συνδεδεμένο με παλιά κεντρική θέρμανση είτε γυμνό τελείως, είναι "αυθαίρετη" σήμερα, με το Ν.4495/2017 και χρήζει τακτοποίησης. Για τις ανάλογες εργασίες μετά 2011 τα πράγματα είναι πιο σαφή. Μέχρι και την έναρξη ισχύος του Ν.4495/2017, όλες οι εγκαταστάσεις/αυτονομήσεις κλπ πραγματοποιούνταν με 48ωρη γνωστοποίηση εργασιών και μόνο. Από το 2017 έως και το 2020 που εκδόθηκε το ΦΕΚ 1843Β/2020 και όριζε τις απαιτήσεις για κάθε εργασία του Άρθρου 29, η αυτονόμηση με φυσικό αέριο ανήκε στις εργασίες του Άρθρου 30 που δεν ήθελαν άδεια. Το ΦΕΚ 4520Β/2018 που όριζε τα δικαιολογητικά για τις εργασίες με ΕΕΔΜΚ, πριν από αυτό του 2020, ανέφερε ρητώς ότι από την εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης εξαιρούνται τα αναφερόμενα στο Άρθρο 30. Αυτή η φράση, λοιπόν, άρθηκε με το πιο πρόσφατο ΦΕΚ του 2020 και πλέον όλες οι εγκαταστάσεις αυτόνομου συστήματος θέρμανσης, συμπεριλαμβανομένου και του φυσικού αερίου, απαιτούν ΕΕΔΚΜ. Εγώ ελέγχοντας ένα διαμέρισμα σήμερα, βρίσκω εγκατάσταση συστήματος θέρμανσης με λέβητα φυσικού αερίου. Αυτή η εργασία ΣΗΜΕΡΑ απαιτεί ΕΕΔΜΚ, εκτός κι αν κοπείς από κεντρική θέρμανση που έδινε αυτονομία σε κάθε διαμέρισμα και κουμπώσεις το λέβητα στο συλλέκτη, εκμεταλλευόμενος το υφιστάμενο δίκτυο διανομής. Αν αυτή η εργασία, κατά το χρόνο εκτέλεσής της, δεν απαιτούσε άδεια, δεν είναι αυθαίρετη. Αν απαιτούσε και δεν εκδόθηκε, τότε οφείλει να κριθεί αυθαίρετη. Γι' αυτό αναζητώ τι ίσχυε τότε και με τι καθεστώς θα κριθεί σήμερα. Συνομίλησα με τον προϊστάμενο του τμήματος αυθαιρέτων της ΥΔΟΜ Θεσσαλονίκης και μου είπε ότι όταν ξεκίνησαν οι εγκαταστάσεις ΑΦΑ, είχαν εντολή να μην ασχολούνται με τη νομιμότητα αυτών, ως Πολεοδομία, οπότε και κανένας δεν έβγαζε άδειες. Αντίστοιχα, Μηχανολόγος σε άλλη ΥΔΟΜ μου είπε ότι ο Ν.3175/2003 τους απάλλασσε από την έκδοση αδείας αλλά τα Άρθρα που με παρέπεμψε και σας επισύναψα δεν εξαιρούν πάσα εργασία και εγκατάσταση, παρά μόνον τις μετατροπές υφιστάμενων. Γι΄ αυτό και ζήτησα τη συμβολή πιο έμπειρων συναδέλφων στο αντικείμενο, σε περίπτωση που μου διαφεύγει κάτι.
    1 point
  8. Ακριβώς, μία αντίρρηση επί του δασικού χάρτη στην ουσία, αποτελεί εκκρεμότητα του ιδιοκτησιακού. Τα τελευταία χρόνια, από όσο ξέρω γίνονται κάποιες μεταβιβάσεις σε τέτοια τμήματα (στο "καθαρό"), με τον μηχανικό κατόπιν παρότρυνσης του συμβολαιογράφου, να αναφέρεται στο "καθαρό", στη δήλωση 651/77. Στη συνέχεια, (ίσως μετά από πολλά χρόνια), αν η απόφαση της επιτροπής αντιρρήσεων είναι υπέρ του πολίτη, γίνεται διόρθωση του τίτλου με νέο τοπογραφικό που κάνει αναφορά στο όλον. Το παραπάνω όμως με προβληματίζει, διότι "ενδιάμεσα¨ο μηχανικός έχει δημιουργήσει μία κατάτμηση στο αρχικό γήπεδο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν συντάξει αργότερα νεότερο τοπογραφικό (δεν απευθυνθούν σε αυτόν, δεν πληρωθεί κλπ). Θα μου πεις βρήκες τώρα την περίπτωση, αλλά όπως και να έχει το θεωρώ λίγο ακροβασία, και την υπογραφή της αντίστοιχης δήλωσης λίγο "πρόωρη". @Κώστας_τοπο Υ.Γ. στην περίπτωσή σου βέβαια, λόγω της κατάργησης των παρεκκλίσεων, το καθαρό τμήμα αποτελεί ούτως ή άλλως μη οικοδομήσιμη ιδιοκτησία οπότε σε ότι αφορά αυτό δεν ρισκάρεις.
    1 point
  9. Η Σοφίτα με βάση τον ορισμό του ΝΟΚ μπορεί να υπάρχει 1. Αν έγινε με τις διατάξεις του ΝΟΚ δηλαδή με άδεια ή αναθεώρηση άδειας μετά το 2012 που βγήκε ο ΝΟΚ 2. Να είναι σε λειτουργική συνέχεια και τμήμα του υποκείμενου διαμερίσματος Αν δεν υπάρχουν αυτά τα ελάχιστα δεν μπορεί να νοηθεί ως σοφίτα μόνο και μόνο επειδή έχει κεκλιμένη στέγη. Η χρήση της πάει ανάλογα με την πραγματική υφιστάμενη κατάσταση μπορεί να είναι ή διαμέρισμα ή αποθήκη ή άλλο. Όποια τακτοποίηση με τους τακτοποιητικούς νόμους έχει γίνει θα πρέπει να το έχει φροντίσει αυτό για να μη θεωρηθεί ως ψευδή ή άκυρη. «Πατέντες» αν έγιναν για να βγει μικρότερο πρόστιμο αν πράγματι έγιναν στην πραγματικότητα ανεβάζουν το πρόστιμο διότι ότι έγινε και ότι πληρώθηκε θα πρέπει να ξαναγίνει.
    1 point
  10. Υπάρχει επέκταση σε όμορη ιδιοκτησία. Μέχρι στιγμής δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε μεταβίβαση χωρίς τη συναίνεση του συνόλου της συνιδιοκτησίας. Άρα δύο επιλογές: είτε μεταφορά τοίχου, είτε αναμονή. Η "μεταφορά τοίχου" σημαίνει να γκρεμίσει τον τοίχο από κει που βρίσκεται σήμερα και να τον κατασκευάσει στο σημείο που πρέπει ώστε να ταυτίζεται με τα σχέδια της σύστασης. Για κάθε εργασία ομως μην ξεχνάμε ότι θα πρέπει να υπάρχει και η κατάλληλη άδεια και μπλέκει το ζήτημα. Η "αναμονή" σημαίνει να περιμένεις -οπως η μισή ελλάδα- μέχρι να ενημερωθεί η νομοθεσία επί του ζητήματος. Παράλληλα δε θα σου πρότεινα σε καμία περίπτωση "να μην δεις την αυθαιρεσία" επειδή ακυρώνονται συμβόλαια, θα στραφεί εναντίον σου κάθε ιδιοκτήτης προηγούμενος είτε επόμενος και θα υπάρξουν και σχετικές οι κυρώσεις που προβλέπονται στο αρθ.83. Μιλα με τον μηχανικό σου
    1 point
  11. @Κώστας_τοπο Συμφωνώ με τον συνάδελφο @ntanos. Να το πάμε και λίγο παραπέρα. Ακόμη και δασικά να μην είχες, πως ακριβώς θα υπέγραφες "καθαρή" δήλωση Ν. 651/77 χωρίς να διαθέτει το ακίνητο συμβολαιογραφικό τίτλο, η μεταγεγραμμένη δικαστική απόφαση και αυτό διότι δεν θα μπορείς να τεκμηριώσεις την προΰπαρξη του γηπέδου προ 31/12/2003 (ασχέτως τι λέει ο ιδιοκτήτης προφορικά ότι το κατείχε ο πατέρας του κλπ). Δεν θα αναλύσω εδώ την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που κάνει τον τεχνικό και όχι μόνο κόσμο να παραμιλάει τις τελευταίες μέρες. Σε κάθε περίπτωση "καθαρή" δήλωση με δασικά τμήματα μέσα δεν μπορείς να υπογράψεις. Το ακίνητο βρίσκεται σε "μεταβατικό" στάδιο μέχρι να κριθούν οι αντιρρήσεις (είτε οριστικά δασικά, είτε μη δασικά). Η αναγνώριση χρησικτησίας που θα πάει να κάνει, όπως αναφέρεις, σε ποια τμήματα θα πάει να την κάνει; Το να συστήσει εμπράγματο σε δασικές εκτάσεις ακόμη και υπό την αίρεση της κρίσης τους από την αρμόδια επιτροπή, δεν επιτρέπεται.
    1 point
  12. Καλησπέρα, καταρχήν υπάρχουν κάποιες οδηγίες στο σαϊτ του τεε, ελπίζω να τις έχεις κατεβάσει ήδη. Με βάση τα αναγραφόμενα εκεί, θα πρέπει να κάνεις μία αίτηση ανά οριζόντια και προφανώς και μία για τα κ/χ. Η γενική αντιμετώπιση είναι ότι πλέον οι Υδομ έχουν σταματήσει να σφραγίζουν στελέχη και ότι θα πρέπει ανεβάσεις το στέλεχος της άδειας και τα νομιμοποιητικά στοιχεία δηλ. τις τακτοποιήσεις που έχεις κάνει. Ακολούθως τα τυπώνεις όλα με τα barcode που έχουν πάρει από το σύστημα και τα προσκομίζεις στις αντίστοιχες υπηρεσίες για να συνδεθείς.
    1 point
  13. @killertomato Ο ΦΕΜ (φόρος επιτηδεύματος μηχανικού) δεν είναι φόρος παραστατικού. Ούτε στις παρατηρήσεις είναι απαραίτητο να αναφερθεί. Κάποιοι γράφουν επάνω στην ΑΠΥ πόσος είναι ο ΦΕΜ, παρασυρόμενοι από τον παρακρατούμενο φόρο της εξαρτημένης εργασίας. Όμως, ο προκαταβλητέος αυτός φόρος αφορά το επάγγελμα του μηχανικού και δεν έχει άμεση σχέση με το παραστατικό.
    1 point
  14. Καλησπέρα, αν χρησιμοιποιήσουμε Τούβλο διαστάσεων 9*12*19 cm (12οπο) συμπεριλαμβανομένου και της λάσπης 0.5 εκ ανάμεσα στα τούβλα στο τετραγωνικό "βγάζω" βία 41τούβλα. στο http://alpha6.gr/wp/?cat=183 τούβλα - υλικό: από 0,12ε/τεμάχιο για τα 12οπα (διπλά) τούβλα. Η συντριπτική πλειοψηφία των τούβλων μιας οικδομής είναι διπλά. Τα μονά τούβλα χρησιμοποιούνται για σφήνωμα. Τα μονά τούβλα λίγο φθηνότερα. Από τον παραγωγό έρχονται σε παλέττες. 1 παλέττα περιέχει περίπου 450 διπλά τούβλα. Θα χρειαστείτε 50 διπλά τούβλα για 1μ2 δρομικού τοίχου. Η τιμή που αναφέρουμε είναι για προμήθεια σημαντικής ποσότητας. Για λιγότερο από 1-2 παλέττες να υπολογίζετε τουλάχιστον 10% παραπάνω (Ιαν. 2009). γιατί τόση διαφορά? τι υπολογίζω λάθος? χάρης
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.