Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      9.028


  2. Φινέας

    Φινέας

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      23


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.987


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/04/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. 468 downloads

    Ένας χρήσιμος οδηγός διαχείρισης ΑΕΚΚ και ανάπτυξης ΣΔΑ από το ΤΕΕ Δωδεκανήσου και την ΔΑΝΑΕΚΚ. Περιέχει και πρακτικά παραδείγματα.
    2 points
  2. @LeftLane η όψη δεν είναι κοινόχρηστη, αλλά είναι κοινόκτητη και για την οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτήν απαιτείται συναίνεση.
    2 points
  3. Εσύ θα κάνεις την πολεοδομική διαδικασία με τον 4495/17 και σε αφορούν τα του κτηρίου και επικουρικά τα ιδιοκτησιακά. Μη ξεχνάς ότι στο σύστημα το ίδιο αναγράφει "φερόμενος ιδιοκτήτης". Βάζεις ότι σου γράφει ποσοστά ο τίτλος και το Ε9... Όλα τα υπόλοιπα και τις διορθώσεις και κτηματολόγιο κλπ θα τα λύσουν άλλοι..... ΄Συνεπώς ότι αναγράφουν τα τίτλος και Ε9 από τους φερόμενους ιδιοκτήτες σήμερα.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.187 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. ν. 4859/21 "Στην έννοια της κτηνοτροφικής εγκατάστασης συμπεριλαμβάνεται η χοιροτροφική και η πτηνοτροφική εγκατάσταση." Δες το αρθρο 17α του 4859/21 και το αρθρο 5 ββ) Οικοδομική άδεια των κτιριακών εγκαταστάσεων ή έγκριση κατασκευής ή βεβαίωση απαλλαγής από την υποχρέωση έκδοσης οικοδομικής άδειας ή απόφαση εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή βεβαίωση περαίωσης κατά τη διαδικασία νομιμοποίησης αυθαιρέτου σύμφωνα με τον ν. 4495/2017. Κατ’ εξαίρεση, τα δικαιολογητικά του πρώτου εδαφίου δεν απαιτούνται για τα πρόχειρα καταλύματα ζώων της παρ. 2 του άρθρου 1. αλλα, λες οτι εισαι "υπο μετακομιση" Η ΥΔΟΜ τι ειπε;
    1 point
  6. Αφού πρόκειται για απλή βεβαίωση ποιός ο λόγος να την καταχωρίσεις στην ταυτότητα;
    1 point
  7. Μήπως πρόκειται για απλή βεβαίωση και το συγκεκριμένο α/α δεν αφορά ρύθμιση;
    1 point
  8. Δεν κατάλαβα..... τι να ανεβάσεις? και πρώτα απ όλα είναι υπαγωγή που είσαι εσύ διαχειριστής ?
    1 point
  9. @janna γίνεται υπαγωγή του κτιρίου με μία δήλωση. Οι λοιπές παραβάσεις υπολογίζονται συνολικά, δηλαδή έχεις έναν αναλυτικό προϋπολογισμό για όλα.
    1 point
  10. @orestis_evg94 θα κάνεις διαχωρισμό παροχών. Από το site του ΔΕΔΔΗΕ: Ενοποίηση ή διαχωρισμός παροχών
    1 point
  11. @Thermosiphonas Boiler από τη στιγμή που υπάρχει η απαιτούμενη παλαιότητα για την κατηγορία 1, τα δηλώνεις όλα με ένα φύλλο καταγραφής και δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις το παράρτημα B. Αρκεί η κάτοψη της υπάρχουσας κατάστασης και η περιγραφή των αυθαιρεσιών. Όσες αυθαιρεσίες και αν υπάρχουν, το πρόστιμο είναι το ίδιο.
    1 point
  12. @littlejulie εάν η επικρατούσα χρήση είναι κατοικία, είναι κατηγορία 1. Αλλιώς, είναι κατηγορία 2. Οι αυθαιρεσίες που εντάσσονται στη ρύθμιση είναι οι αλλαγές στα ανοίγματα και στους εξώστες. Τα υπόλοιπα είναι εσωτερικές διαρρυθμίσεις, εάν δεν υπάρχει σύσταση.
    1 point
  13. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά. Το κλείσιμο η/χ αντιμετωπίζεται ως ΥΔ κύριων χώρων, χωρίς ΥΚ αφού ο η/χ ήδη έχει μετρήσει στην κάλυψη.
    1 point
  14. Μέχρι χτες δεν έβγαζε καν το ποσό εκεί που λέει: "Ποσό προς Επιστροφή ή Συμψηφισμό (βάσει των μεταβολών που δηλώθηκαν από τον εργοδότη σας):" και σήμερα βγάζει μετά την υποβολή: Μέγεθος πεδίου Ποσό προς Επιστροφή ή Συμψηφισμό (βάσει των μεταβολών που δηλώθηκαν από τον εργοδότη σας) είναι μεγαλύτερο από το αποδεκτό (0) Μέγεθος πεδίου Φορολογικά Ενήμερος/η είναι μεγαλύτερο από το αποδεκτό (0) Μέγεθος πεδίου Ασφαλιστικά Ενήμερος/η είναι μεγαλύτερο από το αποδεκτό (0) Μέγεθος πεδίου «Δηλώνω υπεύθυνα ότι τα παραπάνω στοιχεία είναι αληθή και συμφωνώ με τα κατωτέρω παραστατικά» είναι μεγαλύτερο από το αποδεκτό (0) Μέγεθος πεδίου Employer Id είναι μεγαλύτερο από το αποδεκτό (0) Μίλησα με 1555 και μου είπαν να ξαναδοκιμάσω το απόγευμα πάλι Μάλλον το ξεbugάρει o programmer Στου κασίδη το κεφάλι που λένε στο χωριό μου
    1 point
  15. Τις μπαταρίες τις παίρνεις πρακτικά τζάμπα και πρέπει να λειτουργούν για 5 χρόνια. Μετά τα 10 χρόνια κανείς δεν νομίζω να τις αντικαταστήσει και πρακτικά για όλους φαίνεται να είναι αδιάφορο το μετά... Με σύμβαση με ΔΕΔΔΗΕ μέχρι 30/6/23, η περίσσεια, συμψηφίζεται για 20 έτη. Το παράβολο επιστρέφεται ΜΟΝΟ στην περίπτωση που δεν έχει ο ΔΕΔΔΗΕ διαθέσιμο χώρο. Μπορείς να κάνεις τροποοιητική αίτηση στον ΔΕΔΔΗΕ.
    1 point
  16. Στο φύλλο 1/2 δεν φαίνεται να έχεις συμπληρώσει κάτι, εκτός από την κατ.1. Προφανώς το σύστημα σε χρεώνει 250ε παράβολο λόγω κατ.1. Για μένα δεν έχει λόγο ύπαρξης το φύλλο 1/2, στο φύλλο 2/2 φαίνεται να έχεις κλικάρει την 'λοιπή παράβαση' και λόγω κατ.1 έχεις 250ε, λογικά τόσο θα έχεις και στο σύνολο της δήλωσης. Για την Εγκ.2 δες στο άρθρο 96 πριν την κατηγορία 4, εκεί το γράφει.
    1 point
  17. Δεκτή η παρ/ση για το ύψος, αυτό όμως περισσότερο παίζει ρόλο σε περίπτωση κάποιας αδειοδότησης του ακινήτου (πχ. ΚΥΕ) όπου λόγω χαμηλού ύψους δεν θα μπορείς να χορηγήσεις βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης για το πατάρι. Κατά τα άλλα τακτοποιείς την επιφάνεια του παταριού με μειωτικό όπως ορίζει ο νόμος.
    1 point
  18. Γενικά οι άδειες εργασιών για "τακτοποιημένους" και μόνο χώρους, επιτρέπονται μόνο για ειδικές εργασίες (υγείας και ασφάλειας) 2ον Στο βαθμό που έχει δηλωθεί ως βοηθητικός χώρος (δηλαδή επίσημη παραδοχή ότι έως και το 2011 ήταν βοηθητικός χώρος) θα πρέπει να δεις αν προσμετρά σε συντελεστή δόμησης και θα πρέπει να βρεθούν λύσεις και σενάρια πως να το λύσεις το θέμα. Αν έχουν γίνει μετά την υπαγωγή και πράξεις με συμβόλαια οι όποιες διορθώσεις θα είναι ακόμα πιο δύσκολες. Θέλει να χρησιμοποιήσεις σε σημαντικό βαθμό τις γνώσεις σου στις πολεοδομικές διατάξεις που έχει κατασκευαστεί το "τακτοποιημένο" και αν είναι προ κτιριοδομικού κανονισμού ή όχι.
    1 point
  19. https://news.b2green.gr/31375/εκτός-σχεδίου-η-νέα-προθεσμία-δόμησης
    1 point
  20. Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εκδόσουμε ΠΕΑ είτε για όλο το κτίριο (και για συγκεκριμένη χρήση), είτε για μεμονωμένα διαμερίσματα (ακόμη κι αν δεν έχει σύσταση), ο συμβ/φος είναι υποχρεωμένος να το δεχτεί
    1 point
  21. Εγώ πάλι θα αφήσω ένα συγκριτικό με πέρσι. Σίγουρα δεν έκανε το ίδιο κρύο αλλά επιπλέον φέτος είχα θερμομόνωση της ταράτσας η οποίο έκανε μεγάλη διαφορά τόσο στην αίσθηση όσο και στην κατανάλωση. Αντλία LG 12kw, ρετιρέ 112τμ στη Ν. Ιωνία, εσωτερική θερμοκρασία 22,5°C Πέρσι ~3300kwh, Φέτος ~1600kwh @mechpanos Τις αποδιδόμενες πως τις βγάζεις;
    1 point
  22. Δεν αντιλέγω. Αλλά η συζήτηση, είναι χρήσιμη, πώς δουλεύει ο καθένας την αντλία του, ρυθμίσεις, θερμοκρασίες κλπ και στο τέλος τι αποτέλεσμα είχε...δεδομένων και των υπόλοιπων στοιχείων βέβαια.
    1 point
  23. Συγχαρητήρια στους νικητές της 2ης κλήρωσης: @Λαζαρίδης & @nzerman Σύντομα θα λάβουν τα δώρα τους.
    1 point
  24. Εγώ τέτοιες περιπτώσεις τις αντιμετωπίζω με ενημέρωση. Ό,τι θα έπρεπε να είχε κάνει κι ο εργολάβος αν υπήρχε τότε η υποχρέωση να υποβάλλει as-build σχέδια. Δεν έχεις υπερβάσεις μεγεθών και οι αλλαγές έγιναν από τον εργολάβο κατά την αρχική κατασκευή. Ό,τι αλλαγή είναι ορατή σε κοινή θέα ή είναι αυτονόητη, την εμφανίζω κανονικά κι ας μην αφορά το δικό μου διαμέρισμα π.χ. αλλαγές σε ανοίγματα ή εξώστες που έγιναν σε όλους τους ορόφους θα τις εμφανίσω στις όψεις ή τομές που θα υποβάλω.
    1 point
  25. έφτιαξα κάτι, με βοήθησε και ο hk τον οποίο ευχαριστώ για ακόμη μία φορά πάρα πολύ μπορείτε να του ρίξετε μια ματιά, οιαδήποτε παρατήρηση / προσθήκη είναι ευπρόσδεκτη παρατήρηση στο συγκεκριμένο κτίριο είχα το θέμα με τις διαφορετικές εκδόσεις του ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ, που οδηγούσαν σε διαφοροποίηση της κατάταξης του κτιρίου προφανώς και η τελευταία παράγραφος είναι ειδική περίπτωση ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΑ.doc
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.