Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      9.028


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.930


  3. gelastos

    gelastos

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      162


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/04/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 3/2023 Προθεσμία λήξης η 28η Απριλίου.
    4 points
  2. θα καταθεσεις γραπτη αιτηση, αναφεροντας το "εννομο συμφερον" [προφανως δεν την ζητας απο ..περιεργεια...αλλα για καποιον λογο] τους δινεις και αυτο https://www.odigostoupoliti.eu/to-dikaioma-ton-politon-gia-prosvasi-sta-dioikitika-engrafa/ και ας απαντησουν μετα... δλδ οπως τα προανεφερε ο διδονης... με τις καλημερες μου
    2 points
  3. 1250 H ίδια δημοσίευση σε διαφορετικά θέματα και ενότητες του φόρουμ δεν επιτρέπεται. Παραμένει σε ισχύ μόνο η παρούσα. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. - akis73
    2 points
  4. Το sdbox είναι πρόσθετο λογισμικό (plugin) στο AutoCAD και παρέχει εργαλεία που βοηθούν την επεξεργασία και την διαχείριση οποιουδήποτε σχεδίου αλλά και την σύνταξη ολοκληρωμένων μελετών. Το βασικό σκεπτικό δημιουργίας του ήταν και είναι : Η μετεξέλιξη του επιτυχημένου CADsdtopo που να αφορά περισσότερους χρήστες και τύπους σχεδίων, και σύνταξη ολοκληρωμένων μελετών. Η αυτοματοποίηση των συχνά επαναλαμβανομένων διαδικασιών σχεδίασης. Η οργάνωση Σχεδίασης βάσει προτύπων που επιλέγει ο χρήστης. Περιλαμβάνονται βιβλιοθήκες και πρότυπα που μπορούν να λειτουργούν δικτυακά. Η παροχή κατάλληλων εργαλείων για συνολική επεξεργασία των στοιχείων που συμπληρώνουν τα Σχέδια (σύμβολα, κείμενα, αριθμοί, διαστάσεις κ.λπ.). Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος τους ώστε να είναι μεν ευανάγνωστα ανάλογα με την κλίμακα εκτύπωσης αλλά και να μην αλλοιώνουν το Σχέδιο. Η εύκολη δημιουργία και διαχείριση βιβλιοθηκών για κείμενα, σύμβολα, γραμμές, Hatch, διαστάσεις κ.λπ. με αυτοματοποιημένα υπομνήματα για όλα τα αντικείμενα του Σχεδίου με προκαθορισμένες επεξηγήσεις. Βασικές κατηγορίες του sdbox: Πράξεις και αριθμοί (επιφάνειες, μήκη, υπολογισμοί με αντικείμενα, αυτόματες διαστασιολογήσεις κ.λπ.) Σύνταξη μελετών (Τοπογραφικό, Κατόψεις-Όψεις-Τομές, ΔΚ-ΔΔ, Σχέδια αυθαιρέτων, Προσβασιμότητα ΑΜΕΑ, Πυροπροστασία, Ηλεκτρονική υποβολή στο Κτηματολόγιο, Σχέδια υποστήριξης εργοταξίου, σχέδια τεύχους φωτογραφιών κ.λπ.) Σχεδιαστικοί αυτοματισμοί (καταμετρήσεις, αυτόματα υπομνήματα, πίνακες, αλλαγές αντικειμένων κ.λπ.) Διαχείριση Σχεδίου (μαζικές αλλαγές / διορθώσεις / συμπληρώσεις / αντικαταστάσεις / εξαγωγές / εισαγωγές κειμένων και συμβόλων, διαχείριση / προσαρμογή εικόνων (raster image), μετατροπές γραμμών, διαχείριση layer κ.λπ.) Αρχείο (εισαγωγή / εξαγωγή αρχείων, επεξεργαστής αρχείων, αυτόματο άνοιγμα φακέλων k.l.p.) Μεταφορά σχεδίου στο Google Earth Εκτυπώσεις (αυτόματη δημιουργία pdf και dxf, εξαγωγή σε νέο σχέδιο, πενάκια (πάχη γραμμών) για κάθε κλίμακα κ.λπ.) ΠΡΟΪΟΝΤΑ Βασικό πακέτο (γενική σχεδίαση, κείμενα, σύμβολα, διαχείριση γραμμών, hatch, απόψεις σχεδίου, ενδείξεις, διαστάσεις, διαχείριση εικόνων, layers, πράξεις και αριθμοί, φωτογραφίες κ.λπ.). Στο βασικό πακέτο μπορούν να προστεθούν τα κάτωθι: Κατόψεις-Όψεις-Τομές Τοπογραφικό Τρίγωνα-Ισοϋψείς-Όγκοι εκσκαφών και επιχωμάτων Αυθαίρετα Ηλ. υποβολή διαγράμματος στο Κτηματολόγιο ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ & ΔΟΜΗΣΗΣ Μελέτη προσβασιμότητας Μελέτη πυρασφάλειας Μεταφορά σχεδίου στο Google Earth Σχέδιο υποστήριξης εργοταξίου Σύντομα θα αναρτηθεί η δοκιμαστική έκδοση.
    1 point
  5. @nautilus7 Ο οικισμός σου αν δεν είναι στάσιμος και είναι πχ προ 23 ή οριοθετημένος, δεν απαιτείται καμία βεβαίωση ΣΑΟ. Θα ληφθεί από το τοπογραφικό. Από κει και πέρα, λες ότι έχεις τυφλό οικόπεδο. Αν όντως αυτό δεν μπορεί να οικοδομηθεί(εδώ απαιτείται βεβαίωση από ΥΔΟΜ) θα βάλεις κανονικά τον ΣΑΟ και θα λάβει μειωτικό συντελεστή (ειδικών συνθηκών). Στην περίπτωση τυφλού οικοπέδου δεν βάζεις κριτήριο βάθους.
    1 point
  6. Αυτό δεν ενδιαφέρει κανέναν! Προφανώς δεν πρόκειται ν' αδειοδοτηθεί ως ΚΧ ένας τέτοιος χώρος.... Μην τα μπερδεύεις όμως! Το πρόστιμο για τη ρύθμιση ενός τέτοιου χώρου υπολογίζεται με αυτό τον τρόπο!!! Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερα, χωρίς απολύτως καμία άλλη σκέψη!!! Υ.Γ.1. Και να το κλείσει ο "εξυπνάκιας" ο ιδιοκτήτης, αν ήμουν εγώ, προφανώς και δεν θα του έκανα τη χάρη!!! Να το μπαζώσει και βλέπουμε.... Η' να το ξεμπαζώσει και πάλι βλέπουμε... Μην τους κάνετε τα χατίρια, μην τους λυπάστε, δεν είναι η δουλειά σας αυτή! Απλώς πληρώνουν τις εξυπνάδες τους και ξεμπερδεύουν!!! Υ.Γ.2. Συγγνώμη για το φρασεολόγιο, αλλά μας διαβάζουν κι άλλοι....
    1 point
  7. κατ' αρχας, εδω, σελ 5 επ. εχει πινακες με αναλυτικες οδηγιες, https://www.minfin.gr/documents/31361/666308/drama.pdf/67b80021-c945-4a17-873a-6a97c4fb0294 [Μαλλον να ελεγες τον οικισμο...]
    1 point
  8. Ναι, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικό σου πρόβλημα για να το πάρεις πάνω σου. Αδιανόητα είναι και άλλα στην τακτοποίηση αυθαιρέτων αλλά εφαρμόζονται. Πολύ πιθανό να του χρειάζεται ο χώρος ως αποθήκη και να τακτοποιηθεί. Εξάλλου δεν βλέπω να είναι ιδιαίτερα μεγάλο το πρόστιμο για την αποθήκη, ειδικά αν βάλεις μειωτικό για υπόγεια στάθμη και είναι και προ 83 οπότε να το ξανασυζητήσετε με τον πελάτη. Αν δεν το θέλει τότε όπως το λες. Χτίσιμο και πλέον με αναλυτικό ξεκάθαρα.
    1 point
  9. Για να μην γίνει καμία παρανόηση ….. εννοείται ότι είσαι υποχρεωμένος να κανείς αναλυτικό υπολογισμό του κάθε ανοίγματος βάσει των πιστοποιητικών που θα πάρεις …. Έστω για επαλήθευση …. αλίμονο αν βασίζεσαι στα νούμερα που θα σου δώσει ο κάθε κατασκευαστής …. εσύ είσαι ο μηχανικός και ο υπογράφων το παράρτημα που υποβάλεις ….. την αιτιολόγηση του συνολικού συντελεστή δεν είσαι υποχρεωμένος να υποβάλεις ….
    1 point
  10. και φυσικά για το πόσο είναι το μετά.... υπάρχει αυτό στο χρήσιμο λίνκ του Δημήτηρη 23.- Ποια είναι η χρονική προθεσμία για τη χορήγηση διοικητικών και ιδιωτικών εγγράφων, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 2690/1999 ή για την αιτιολογημένη απόρριψη της σχετικής αίτησης του πολίτη; Η χρονική προθεσμία για τη χορήγηση διοικητικών και ιδιωτικών εγγράφων ή την αιτιολογημένη απόρριψη της σχετικής αίτησης του πολίτη είναι είκοσι (20) ημέρες από την υποβολή της αίτησης (παρ. 6 του άρθρου 5 του ν. 2690/1999). (το οποίο κείμενο αυτό αν το βάλεις στο τέλος της αίτησης σου βοηθάει τις μνήμες τους)
    1 point
  11. Δές μήπως υπάρχει πρόβλημα με το THICKNESS στο BOUND_UNIMPL και το Lineweight στο TOPO_PROP. Κάνε και Purge . . .
    1 point
  12. Και συμπληρωματικά να ελεγχθεί το αν έχει τηρηθεί η αφετηρία μέτρησης των υψών της ΟΑ....
    1 point
  13. Η μια Λ.Π θα αφορά το μπάζωμα, ενώ τον χώρο των 80 τμ θα τον χρεώσεις με Υ.Δ.Κ.Χ. σε ότι αφορά το πρόστιμο. Στην Τ.Ε θα περιγράψεις ότι πρόκειται για αποθήκη (β.χ) και για υπολογιστικές ανάγκες προστίμου αναφέρεται ως ΥΔΚΧ. Αυτή είναι η ασφαλής λύση κατά τη γνώμη μου. Τώρα, αν όλο σου είναι υπόγειο και εξέχει η μια πλευρά, προσωπικά θα το λάμβανα ως "υπόγεια στάθμη" που αναφέρεται και στο νόμο και θα του έδινα μειωτικό (0,50 αν είναι ανεξάρτητο). Άλλη λύση είναι να κλειστούν όλα τα ανοίγματα του χώρου αυτού, να έχεις δηλαδή ένα "κουτί" κλειστό μη προσβάσιμο, οπότε η εφαρμογή του αναλυτικού είναι ασφαλής, σαν μια κατασκευή που δεν αντιστοιχεί σε χώρο (όπως για παράδειγμα θα ήταν μια δεξαμενή νερού από Ω.Σ).
    1 point
  14. Αληθώς ο Κύριος. Χρόνια Πολλά. Αν και υπάρχουν διαφορετικές γνώμες και γι αυτό το θέμα, σύμφωνα με την εγκ. 3 ν. 4178 δεν λαμβάνουμε υπόψη το απαιτούμενο ύψος των κανονισμών για την αυθαίρετα εγκατεστημένη χρήση, προκειμένου να την υπάγουμε σε νόμο τακτοποίησης. Άρα, για μένα, ασχέτως αν το ύψος είναι μικρότερο του απαιτούμενου, για λόγους υπολογισμού προστίμου θα πρέπει να πάει είτε με κατηγορία 3 (αποθήκη 15 τμ ) ή ως κατηγορία 2 (ΥΔΒΧ αν έχεις Ε<50 τμ) αν έγινε προ 83. Βεβαίως, στο θέμα αυτό τα όρια δεν είναι σαφή, καθώς ακόμη και το 1,60 είναι ένα πολύ μικρό ύψος. Πόσο μάλλον αν έχουμε και μικρότερα ύψη (μικρότερα από το δικό σου). Μια άλλη επιλογή θα ήταν ο αναλυτικός, αλλά με το γράμμα του νόμου δεν μπορούμε να υπάγουμε κατασκευές που αντιστοιχούν σε κλειστό χώρο, οπότε υπάρχει μια επισφάλεια σε μια τέτοια αντιμετώπιση, ακόμη και με μια καλή τεκμηρίωση. Επιπροσθέτως, υπάρχει και η παράβαση του ξεμπαζώματος, η οποία θα ενταχθεί στο άρθρο 100 ως μια λοιπή παράβαση αναλυτικού.
    1 point
  15. @janna Η βεβαίωση (ΠΠΗΤ πλέον) αφορά τη νομιμότητα της περίφραξης ή άλλων λοιπών κατασκευών. Το οικόπεδο (ή γήπεδο) είναι επί της ουσίας, αδόμητο. Αυτό, αναφέρεται στην τεχνική έκθεση (π.χ οικόπεδο με περίφραξη τακτοποιημένη βάσει ν. 4495, χωρίς κτίριο) και φαίνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που απαιτείται για την σύνταξη του συμβολαίου. Επομένως, για την φορολογική του αντιμετώπιση δεν αλλάζει κάτι. Ο υπολογισμός της αντικειμενικής αξίας θα γίνει με το έντυπο Ε3 (οικόπεδο)
    1 point
  16. Με χτεσινό email από την νομική εταιρία που μας εκπροσωπεί, ενημερωθήκαμε ότι η υπόθεσή μας θα συζητηθεί κανονικά στο ΣΤΕ, την προσεχή Δευτέρα 24 Απριλίου. Η παρουσία όλων μας κρίνεται σημαντική!
    1 point
  17. αν στον έλεγχο που εσύ κάνεις χρειάζεσαι μεγαλύτερα ανοίγματα...... πρέπει να φτιάξεις τις απαιτούμενες διαστάσεις των ανοιγμάτων ..... περί άλλων διατάξεων το μόνο που μπορώ να σκεφτώ πρόχειρα είναι αν σε βολεύει ή μπορείς τμήμα του χώρου κυρίας χρήσης να τον μετατρέψεις σε αποθήκη ή κάτι που δεν απαιτεί επάρκεια φυσικού φωτισμού ώστε η εναπομείνουσα επιφάνεια της κύριας χρήσης να μη ξεπερνά τα όρια απαίτησης φυσικού φωτισμού.
    1 point
  18. Εκτός αντικειμενικού το 2016, 900 ευρώ είχε τότε ο οικισμός Βαθύ που είναι δίπλα. 1700
    1 point
  19. Ναι υποχρεωτικά μελετας τον ΜΘΧ . Ωφελιμη 100 συνολικη 150. Με την αλλη αποθηκη δεν ασχολεισαι
    1 point
  20. https://www.fireservice.gr/el_GR/-/koinopoiese-tes-yp-arith-20-2023-pyrosbestikes-diataxes https://www.fireservice.gr/documents/20184/3499166/FEK-2023-Tefxos+B-02549-downloaded+-20_04_2023.pdf/8e6fc584-768a-4121-ab24-c2180eef1320
    1 point
  21. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά. Αν εννοείς ότι έγινε συμψηφοσμός προστίμου Ν. 3843/10 η δήλωση του τότε νόμου δεν σε απασχολεί. Η πράξη τακτοποίησης που θα δηλωθεί είναι αυτή του Ν. 4495.
    1 point
  22. Καλησπέρα, νομίζω ότι στην περίπτωσή σου και εφόσον πρόκειται για μονοκατοικία σε επαφή με μθχ αποθήκης τότε αυτη δεν μπορεί να παραληφθεί. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα συμπεριλάβεις την απ/κη σαν μθχ όχι με το U/2 αλλά με περιγραφή σαν ξεχωριστό χώρο και τις διαχωριστικές επιφάνειες της με τον θχ.
    1 point
  23. αυτο ακριβως εννοουσε ο Στρατος οταν ψελιζε το ...'' μην μου ξυπνας το παρελθον'' 90.mp4
    1 point
  24. Δεν επιβάλλονται και οι δύο φόροι ταυτόχρονα, με προτεραιότητα να έχει ο προκαταβλητέος. 1043698/844/Α0012/31.5.2007 "... 3. Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση στις αμοιβές των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών δεν μπορεί να επιβληθεί και ο προβλεπόμενος προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% της παρ.4 του άρθρου 52 του Κ.Φ.Ε. και ο παρακρατούμενος φόρος 20% της παρ.1 του άρθρου 58 του ίδιου Κώδικα, αλλά η επιβολή του προσήκοντος συντελεστή φόρου θα είναι πάντα συνάρτηση της θεώρησης ή χορήγησης άδειας ή όχι των εργασιών του αρχιτέκτονα ή μηχανικού, όπως έχει γίνει δεκτό και με τη Λ.9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή. Δηλαδή όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου, τότε θα υπολογίζεται προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% στην αμοιβή τους, ενώ όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών προσφέρονται απευθείας χωρίς θεώρηση ή χορήγηση άδειας στα πρόσωπα που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε., τότε τα πρόσωπα αυτά πρέπει να διενεργούν παρακράτηση φόρου με ποσοστό 20% στην αμοιβή του αρχιτέκτονα ή μηχανικού (σχετ.1084047/1030/ΠΟΛ.1170/5.7.1989 διαταγή και 1069230/1134/Α0012/6.8.1998 έγγραφο). ..." ΠΟΛ.1204/1993 "... 3. Ύστερα από τα παραπάνω, όπως έχει γίνει δεκτό και από τη διοίκηση (Λ 9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή της) σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10%, κατά περίπτωση, υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή τη χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι πιο πάνω διατάξεις, της παραγρ. 4 του άρθρου 15, αλλά οι διατάξεις, του άρθρου 48 του ν.δ. 3323/1955, με βάση τις οποίες παρακρατείται φόρος με συντελεστή 15% (σήμερα 20% στο άνω των 300 € ποσό) στο ακαθάριστο ποσό της συμβατικής ή νόμιμης, κατά περίπτωση, αμοιβής του δικαιούχου. ..." ΠΟΛ.1067/2015 Αρθρο 69 "...Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014). ..."
    1 point
  25. Εισαγεις την επιφανεια για τον υπολογισμο του προστιμου αλλα σου δινει την δυνατοτητα να επιλεξεις χωρις υπερβαση Δομησης οπως εφαρμοζουμε στο υψος. Το προστιμο οταν εχουμε παραβιαση Δ , ειτε δηλωσουμε χωρις υπερβαση Δομησης ειτε με υπερβαση δομησης <50% , βγαινει ακριβως το ιδιο. Επειδη η παραβιαση Δ δεν αποτελει υπερβαση Δομησης και καλυψης, κατα την γνωμη μου το πιο λογικο ειναι να τσεκαρουμε το χωρις υπερβαση, (κατι που στο 4014 δεν μπορουσαμε να το κανουμε γιατι εβγαινε λαθος το προστιμο, εαν θυμαμαι καλα) και να δηλωνουμε την μετακινηση του κτιριου με μια λοιπη παραβαση. Και τα δυο μαζι σε ενα ξεχωριστο φυλλο καταγραφης. Και το προσιτμο σε αυτην την περιπτωση δεν ειναι καθολου μικρο. Σε αλλο φυλλο καταγραφης υπολογιζουμε τις αυθαιρετες προσθηκες, εαν υπαρχουν , με υπερβαση Δομησης- καλυψης. Εχω δει δει δηλωση συναδελφου ακριβως ετσι με τεκμηριωμενη τεχνικη εκθεση και η πολεοδομια δεν εφερε καμια αντιρρηση , γιατι ακολουθησε και νομιμοποιηση αυθαιρετων προσθηκων. Επισης να πω οτι η αλλαγη θεσης του κτιριου ολα τα χρονια αντιμετωπιζοταν σαν μια πολυ απλη παραβαση και μεσα στο χρονο ισχυος Ο.Α. δεν ειχε προστιμο. Σχετικα προσφατα χρησιμοποιησα την παραγραφο 6 του αρθρο 4 του ΝΟΚ οπως τροποποιηθηκε το 2014, για νομιμοποιηση της αλλαγης θεσης κτιριου χωρις προστιμο, γραφωντας στην τεχνικη μου εκθεση οτι τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου, οπως ακριβως το αναφερει το αρθρο. Δεν ειμαστε περισσοτερο καλυμμενοι εαν βαζουμε παραπανω προστιμο ή παραπανω συντελεστες. Αρκει να μπορουμε να το τεκμηριωνουμε με βαση την νομοθεσια. Και η επιλογη της Ο.Α. στην αρχη του παραρτηματος υπαρχει για μειωση του προστιμου οχι για αυξηση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.