Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/05/2023 in Δημοσιεύσεις
-
@patty η 48ωρη δεν είχε διάρκεια 48 ώρες, αλλά επέτρεπε να ξεκινήσουν οι εργασίες αυτής, 48 ώρες μετά από την έκδοσή της!! Η βεβαίωση του πολύ απλού άρθρου 30 του ν. 4495/17, η οποία είναι μια τεχνική έκθεση ουσιαστικά δεν μπορεί να έχει ούτε διάρκεια, ούτε λήξη, ούτε στέλεχος, αφού δεν είναι άδεια, αλλά μόνο μια απλή τεκμηρίωση του αν απαιτούνται ή όχι λοιπές εγκρίσεις στην ειδική περίπτωση εργασιών που δεν έχουμε υποχρέωση έκδοσης άλλης άδειας. "Λήγει" αυτομάτως όταν αλλάξουν οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Όλες οι τεχνικές εκθέσεις έχουν ένα κοινό σκοπό: Να εξηγούν όσα θα ρώταγε κάποιο ελεγκτικό όργανο έναν μηχανικό σε περίπτωση που δεν είναι παρόντας ο ίδιος ο μηχανικός. Μην μπλέκετε διαφορετικές νομοθεσίας περί υποχρεώσεων του εργοδότη. Η απογραφή του έργου στον ΕΦΚΑ, οι ΑΠΔ και η πληρωμή εισφορών (ένσημα) είναι υποχρέωση που δεν έχει καμία σχέση με τη υποχρέωση ή μη για οικοδομική άδεια. Το ίδιο ισχύει και για πολλές άλλες υποχρεώσεις: για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, την τήρηση ωραρίου, τη διαχείριση αποβλήτων, την έκδοση τιμολογίων, τη δήλωση Ε12 της Εργάνης (επιθεώρηση εργασίας), τήρηση ημερολογίου προσωπικού κλπ. Το ότι δεν απαιτείται άδεια δεν μεταφράζεται: " Άρα δεν απαιτείται τίποτα", αντιθέτως κάθε μια υποχρέωση εξετάζεται μεμονωμένα και τηρείται αναλόγως με ευθύνη του εργοδότη.2 points
-
αν κατάλαβα καλά η αγωνία και το ερώτημα σου αφορά τι είναι πιο φθηνό? (και αδιάφορο το πιο σωστό) Μπορείς να συνεχίσεις να μιλάς με τον "μάστορα" σου για τους αντισεισμικούς σοβάδες ή κόλλες για αυτά .....1 point
-
O τρόπος εμβαδομέτρησης στα ΠΕΑ δεν είναι ο ίδιος με αυτός της αρχ/κης αποτύπωσης, άρα ναι, είναι αποδεκτή διαφορά στα τετ. μέτρα.1 point
-
@DPS Έχεις παραβίαση κοινόχρηστου χώρου πολυκατοικίας. Το πιθανότερο είναι να επιτρέπεται η υπαγωγή εάν η επέκταση του διαμερίσματος έγινε από κατασκευής της οικοδομής, κάτι το οποίο δηλώνει υπεύθυνα ο νυν ιδιοκτήτης (παρ. 5 άρθρο 98). Στη συνέχεια και πάντοτε σε συνεργασία με την συμβολαιογράφο της υπόθεσης, εξετάζεται αν μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση σύστασης σύμφωνα με την παρ. 7 (*)του ίδιου άρθρου. Το πως θα προσδιορίσεις την παράβαση συνήθως είναι δευτερεύον θέμα στην προκειμένη περίπτωση. Έχουμε στο παρελθόν συζητήσει για ΥΔΚΧ, ή Δ.Δ σύμφωνα με την εγκ. 2 . Τώρα, εφόσον ο αυθαίρετος χώρος πληροί τις προυποθέσεις της παρ "γιε" κατηγορίας 3 (**μεταβολή διαστάσεων περιγράμματος μέχρι 5% και εμβαδού μέχρι 5%) το εξετάζεις. Όμως, ακόμη και στην περίπτωση που καταλήξεις στην κατηγορία 3 θα πρέπει να σχεδιάσεις την νέα κάτοψη (αν όλα τα υπόλοιπα είναι σωστά, θα το κάνεις επάνω στο εγκεκριμένο σχέδιο) η οποία ναι μεν στην κατηγορία 3 δεν είναι απαιτούμενο δικαιολογητικό, αλλά θα χρειαστεί στην συνέχεια της διαδικασίας (αν γίνει μονομερής τροποποίηση). Μη ξεχνάς ότι το σημαντικό είναι να εξεταστεί πριν την υπαγωγή σε συνεργασία με την συμβολαιογράφο εάν γίνεται η μονομερής τροποποίηση σύστασης, ώστε και εσύ να είσαι επαγγελματικά σωστός απέναντι στον εντολέα σου. (*) Μετά από την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος και εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α΄ και β΄ της παρ.5 ή εφόσον η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας και κτιρίων εν σειρά που αποτελούν οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες ευρισκόμενες εντός οικοπέδων, τμημάτων οικοπέδων ή αγροτεμαχίων, υφίσταται από την ανέγερση – κατασκευή της οικοδομής και συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσει τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία του ή να τον εξαιρέσει από αυτήν. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. Η παρούσα εφαρμόζεται αναλόγως και σε περιπτώσεις που η ίδια αυθαίρετη κατασκευή υφίσταται σε όλους τους ορόφους και δεν είναι από κατασκευής. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος, σε περίπτωση που δεν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α΄ και β΄ της παρ.5, είναι η παρέλευση δεκαετίας από την τέλεση της αυθαιρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και η μη έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που να διατάσσει την κατεδάφιση. (**) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89,1 point
-
κάπου δεν έχεις ξεκάθαρο τι είναι Οικοδομική Άδεια ή τι περιλαμβάνει.... Το κτήριο έχει Οικοδομική Άδεια (άρα αριθμό άδειας)? Κατόψεις και Διάγραμμα κάλυψης της Οικοδομικής Άδειας τα έχεις δεί? Στον Φάκελο της Οικοδομικής Άδειας υπάρχει συμβόλαιο δέσμευσης θέσεων στάθμευσης ? Νομίζω πως είναι αναγκαίο να συνεργαστείς με Τεχνικό Γραφείο Μηχανικών για τα Πολεοδομικά ζητήματα..... Το βάση νόμου για θέσεις στάθμευσης είναι αρκετά..... και ανάλογα το έτος κατασκευής του κτηρίου και την περιοχή. Το γενικά τι ισχύει δεν βγάζεις άκρη1 point
-
έχει γίνει αλλαγή χρήσης με 4495/17 από κατοικία σε φροντιστήριο ναι ή όχι? Στο Ε9 πως το αναφέρει έως τώρα? κατοικία ή φροντιστήριο?1 point
-
1 point
-
μια, με περιγραφή και όλων των υπολοίπων (παραθυρα κτιριοδομικός κλπ).1 point
-
@dimidomo όσες και να χρεώσεις, το σύστημα μια θα χρεώσει.1 point
-
@janna δεν είναι πολύ ξεκάθαρο το τι θέλει ο νέος ιδιοκτήτης, εκτός του να το αγοράσει. Αν το θέλει ως κατοικία καλό θα ήταν να εκδοθεί μια άδεια αλλαγής χρήσης για να μπορεί να δικαιολογήσει ο συμβολαιογράφος τη σωστή χρήση (κατοικία) και να αναιρεθεί η αλλαγή χρήσης της τακτοποίησης, αλλά να γίνουν και τυχόν απαιτούμενες διαρρυθμίσεις για ορθή λειτουργία. Αν το θέλει ως φροντηστήριο, τότε η τακτοποίηση δεν αρκεί, θα πρέπει να ελεγχθεί και η πληρότητα των λοιπών μελετών που δεν περιλαμβάνονται στις τακτοποιήσεις (προσβασιμότητα, κτιριολογικές απαιτήσεις, πυρασφάλεια, στατικά, ΗΜ κλπ.)1 point
-
Όχι. Γενικά για ότι δρόμους διαπιστώνεις από την αυτοψία σου, γράφεις το όνομα τους στο layer ROAD. Τώρα το τι είναι δρόμος και τι όχι....μεγάλο θέμα. Δεν προκύπτει όμως κάτι από το να το γράψεις, οπότε μην σε προβληματίζει.1 point
-
Αν δεν δημιουργηθεί ειδική κατασκευή ( πχ πέργκολα) δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ. Αν η πολυκατοικία είναι σε χώρο ειδικής αρχαιολογικης μέριμνας, τότε θες ΕΠΑΕ.1 point
-
εχεις μια ΟΙ στο υπογειο.... Αδεια και συσταση αφορουν σε αυτον τον χωρο Θες να κανεις διαχωρισμο ΟΙ Πας με ΕΕΔΜΚ του αρθρου 29, παρ. "λστ". Μετα ακολουθεις ό,τι ανεφερες και συμφωνησε ο φαεθων1 point
-
Αν έχω καταλάβει σωστά, η τρέχουσα χρήση ρυθμίστηκε ως αυθαίρετη και είναι χρήση φροντιστηρίου. Επομένως, για να υπάρξει χρήση κατοικίας θα πρέπει να γίνει μέσω άδειας αλλαγής χρήσης.1 point
-
@patty Όπως πολύ σωστά αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος Άκη, η βεβαίωση αυτή (αφορά την μη απαίτηση εγκρίσεων από φορείς και όχι βεβαίωση νομιμότητας) δεν έχει θεσμοθετημένη χρονική ισχύ και εύλογα αφού επί της ουσίας δεν αποτελεί κάποια βεβαίωση νομιμότητας. Ίσως και γι αυτό το λόγο, το σύστημα δεν εμφανίζει εύρος χρονικής ισχύος, αλλά δίνει (ομολογουμένως, μπερδεύοντας περισσότερο) μόνο την ημερομηνία έκδοσης και ισχύ για μια ημέρα. Πολύ σωστά επισημαίνει ο Άκης ότι δεν θα την έχεις για πάντα, αφού μπορεί σε μια περιοχή να αλλάξει το καθεστώς και να απαιτηθούν εγκρίσεις. Για την κατάθεση στην Αστυνομία η απάντηση είναι αρνητική και το έναυσμα της ερώτησής σου εικάζω ότι αποτελεί η παλαιά και ήδη καταργηθείσα εδώ και χρόνια, έγκριση εργασιών προ 48 ωρών. Τώρα, για το αν μια βεβαίωση μηχανικού περί μη απαίτησης εγκρίσεων κοινοποιείται στο ΙΚΑ (ΕΦΚΑ) κανείς δεν ξέρει και μάλλον κανείς δεν έχει τέτοια εμπειρία ως σήμερα. Η δική μου υπόθεση είναι ότι η βεβαίωση αυτή δεν κοινοποιείται, σε αντίθεση με την ΕΕΔΜΚ η οποία αναφέρεται ρητά στην νομοθεσία ότι κοινοποιείται αμελλητί στο ΙΚΑ. Αν μάθεις κάτι σχετικά με αυτό ενημέρωσέ μας.1 point
-
είνια υπερβολή να μετρηθεί η θερμομόνωση στον όγκο για τη ΔΕΗ . Έχουμε τον ΝΟΚ που λεέι ξεκάθαρα τι μετράει στον όγκο και τι όχι, έχουμε τη ΔΕΗ όπου με μια εγκύκλιο/διευκρίνιση (αν θυμάμαι καλά κιόλας) έβαλε την πυλωτή και το υπόγειο στα προσμετρούμενα. Αν θέλουν να ξυπνήσουν και να βγάλουν νέα διευκρίνιση για το αν θέλουν να μετράμε έρκερ, απολήξεις κτλ στον όγκο, μέχρι τότε άποψη μου είναι να υπολογίζουμε αυτά που ανέφερα παραπάνω. Ηδη το θέμα με τους υποσταθμούς και την απαίτηση της ΔΕΗ να γίνει νταβατζής στην ιδιωτική περιουσία έχει παραγίνει. Αν θέλουν να αρχίσουν να βάζουν υποσταθμούς σε δημόσια κτίρια/χώρους και ας αφήσουν τους εκβιασμούς τύπου ή βάζεις υποσταθμό ή δεν παίρνεις ποτέ ρεύμα1 point
-
Θα μιλησεις με τον δικηγορο σου, για αυτο Υποχρεώσεις από τη ροή των νερών (1024 ΑΚ)1 point
-
Η Υ.Α. 130414 έλυσε αυτό το πρόβλημα. Το πρότυπο 60364 υποχρεώνει (όπως άλλωστε και το παλαιότερο) σε ΔΔΡ στις καταναλώσεις, όχι στις παροχές. Συγκεκριμένα η ως άνω Υ.Α. λέει : "α) H προστασία έναντι ηλεκτροπληξίας με ΔΔΡ με ονομαστικό διαφορικό ρεύμα λειτουργίας που δεν υπερβαίνει τα 30 mA, είναι υποχρεωτική για το σύνολο των τερματικών γραμμών σε όλες τις Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις (ΕΗΕ) που αναφέρονται στο πεδίο εφαρμογής του εκάστοτε υποχρεωτικού από τη νομοθεσία προτύπου ΕΛΟΤ για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, ανεξαρτήτως του προτύπου ή του κανονισμού που διέπει την κατασκευή τους και ανεξαρτήτως από το χρόνο κατασκευής τους." και παρακάτω : "4. Η προστασία έναντι ηλεκτροπληξίας, όπως περιγράφεται στις περιπτώσεις β) και γ) της παραγράφου 2, ηλεκτρικών γραμμών που, ανεξαρτήτως από τον χρόνο κατασκευής τους, τροφοδοτούν αποκλειστικά πίνακες διανομής, είναι προαιρετική. Εφαρμόζονται, ωστόσο, μέτρα προστασίας έναντι του συνόλου των κινδύνων με βάση τις απαιτήσεις του προτύπου ή του κανονισμού που διέπει την κατασκευή τους." Στο 60364 ως καταναλώσεις νοούνται (έτσι τουλάχιστον εγώ το καταλαβαίνω) οι τερματικές γραμμές τροφοδοσίας των φορτίων. Οχι οι πίνακες. Οι πίνακες είναι σημεία διανομής. Αν προστατεύεις τις καταναλώσεις, δηλ. τις τερματικές γραμμές τότε είσαι ΟΚ. Υπάρχει κάτι που μου διαφεύγει ?1 point
-
Ναι θα ήθελα ένα λινκ και για την αγγλικη. Μπορω να κατεβασω το installer μονος μου απο το site ή θα πρέπει να μου το στείλετε εσείς?1 point
-
Όχι. Απλα το text που γράφεις "αγροτικός δρόμος" πρέπει να είναι single line text στο layer ROAD1 point
-
@ditobis Θεωρώ ότι πληρούν τους όρους του έρκερ και θα περάσουν , ετσι τα κανω και εγώ @Chr1st0s δεν τα μετράω , έτσι όπως έχει γίνει το θέμα με τους υποσταθμούς (νομοθεσία 65 και 85 - καμία σχέση με την πραγματικότητα) κυριαρχεί μπάχαλο. Στην αίτηση για υποσταθμό θέλουν όγκο υπογείου και αν υπάρχει Pilotis και αυτής. Κατα τη γνώμη μου είναι εκτός λογικής ο όγκος , ας πάρουν τη ζητούμενη ισχύ των παροχών.1 point
-
Ενδεχομένως η Υ.ΔΟΜ. όμως, το ΦΕΚ εκδίδεται μετά από απόφαση του συντονιστή της αποκεντρωμένης διοίκησης δες και στο αντίστοιχο τμήμα της Περιφέρειας1 point
-
Η εφαρμογή είναι για τα μπάζα! Τεράστιες ελλείψεις, ανυπαρξία φιλικότητας προς τον χρήστη, φιλοσοφία πριν 20 χρόνια, αδυναμία επίλυσης προβλημάτων.... Όλα αυτά συνηγορούν προς μια και μοναδική κατεύθυνση: Για να κάνουμε τη δουλειά μας εύκολα και γρήγορα, οφείλουμε να μάθουμε να την κοροϊδεύουμε, διότι ουδείς πρόκειται, τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον, να ασχοληθεί με τις "αφανείς λεπτομέρειες".... Ο νοών νοείτο!1 point
-
Από το φύλλο της άδειας φαίνεται 5ώροφη οικοδομή διαμερισμάτων κατοικίας. Ένας έλεγχος φορολογικών αντίστροφα θα τεκμηριώσει ότι δεν έγινε λάθος στη στήλη. Το αν πχ ο κατασκευαστής δεν είχε χρήματα να υλοποιήσει και οι οικοπεδούχοι πήραν στη σύσταση ευρύτερη αδιαμόρφωτη περιοχή που περιλαμβάνει περισσότερα διαμερίσματα σαν αποτύπωση του ποσοστού τους (αυτό δείχνει η κάτοψη της σύστασης), δεν ενδιαφέρει το πολεοδομικό. Είναι κατοικίες στην άδεια. Ενδεχόμενη χρήση τους ως γραφεία σε εκείνη την εποχή δεν ήταν κολάσιμο πολεοδομικό αδίκημα, έγινε τέτοιο το 1986 και με προϋποθέσεις διατηρήθηκε ως μη κολάσιμο ακόμη και με την απόφαση του 1989.1 point
-
εδω;; https://www.michanikos.gr/forums/topic/61288-εφαρμογή-ηλεκτρονικής-ταυτότητας-κτιρίου-γενικά/page/42/ https://www.michanikos.gr/forums/topic/61288-εφαρμογή-ηλεκτρονικής-ταυτότητας-κτιρίου-γενικά/?do=findComment&comment=11450791 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-