Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Vasilis101

    Vasilis101

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      74


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.027


  3. ALCHEMIST23

    ALCHEMIST23

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      16


  4. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      368


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. 9000 BTU. Είναι ίδιο με αυτό που είχε στο γραφείο του ο πατέρας μου από το μακρινό '87 με τον καύσωνα...
    2 points
  2. Version X6.3

    85.609 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Η αλήθεια είναι ότι δεν προσέχω ιδιαίτερα τον γραπτό λόγο σε φόρουμ, θεωρώ ότι το κοινό συμμετέχει για ανταλλαγή γνώσεων και δεν προσπαθεί να εντοπίσει κρυφά μηνύματα που δεν υπάρχουν. Οι αρχιτέκτονες ως αντιπρόσωποι του ιδιοκτήτη πολλές φορές καλούνται να ενσωματώσουν στις μελέτες τους απαιτήσεις του ιδιοκτήτη που δεν είναι εμπεριστατωμένες, και με τη σειρά τους μεταφέρονται και στους συναδέλφους. Δε νομίζω να επέλεγε κάποιος αρχιτέκτονας τοιχοποιία από τούβλα σε μεταλλική κατασκευή, καθώς δεν αλλάζει την αισθητική της κατασκευής και υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για κακοτεχνίες. Φυσικά, αυτά είναι δική μου άποψη και δε σημαίνει ότι ισχύει σε κάθε περίπτωση. PS σόρι για το σπαμ, είμαστε εκτός θέματος.
    1 point
  4. Επιεικής χαρακτηρισμός. Ο σωστός όρος είναι "νομικά ανύπαρκτος". Κοινώς, πρόκειται για απατεωνιά κάποιων επιτήδειων, οι οποίοι δεν διστάζουν να διαφημίζουν ότι δεν απαιτείται άδεια!!! Φυσικά,αυτό δεν αναφέρεται σε κανένα έντυπο που να δεσμεύει τον "κατασκευαστή". Κι αν ο ατυχής αγοραστής δεν το έχει ψάξει, βρίσκεται προ εκπλήξεως. Περί αυτού, η λαϊκή σοφία έχει εκφραστεί επαρκώς: "Το φτηνό κρέας, το τρώνε τα σκυλιά"
    1 point
  5. Αυτό που μπορεί να παρερμηνευθεί (ενίοτε) είναι ο προφορικός λόγος. Ο γραπτός (και όχι γραπτώς) λόγος, θα πρέπει να είναι επαρκώς σαφής ώστε να μη δίνει αφορμή για παρερμηνείες. Εξαιρούνται περιπτώσεις (π.χ.) λεπτού και, συνάμα, καυστικού χιούμορ. Και με την ευκαιρία: Τι ήθελε να πει ο "ποιητής"? Επίσης, έτσι όπως έχουν μπλέξει οι πολυτεχνικές ειδικότητες, όσο δεν μπορεί να στερήσει κάποιος το δικαίωμα ενός π.μ. να έχει αισθητική άποψη και να την εφαρμόζει στη δουλειά του, άλλο τόσο δεν μπορεί να στερήσει από αρχιτέκτονα το δικαίωμα να είναι "ψαγμένος" σε θέματα στατικής. Και δεν το λέω λόγω κάποιας "ηθικής", αλλά μετά λόγου γνώσεως 40+ χρόνων εμπειρίας
    1 point
  6. Δεν είχα σκοπό να θίξω κανέναν ή να αμφισβητήσω την οποιαδήποτε ειδικότητα. Πολλές φορές ο γραπτώς λόγος παρερμηνεύεται εάν δε γνωρίζεις το ύφος ή αυτό που θέλει να πει ο "ποιητής".
    1 point
  7. Καλησπέρα, στον ν.4178/13 υπήρχε αναφορά σε μία Εγκ. που έλεγε ότι αν η αλλαγή χρήσης έχει γίνει προ ΓΟΚ/85 τότε δεν ήθελε άδεια. Αντίστοιχα θα μπορούσες να ισχυριστείς το ίδιο σε συνδυασμό με το διορθωμένο Ε9 όπως λες. Προσωπικά δεν θεωρώ την ύπαρξη της ο.α. του 2000 πρόβλημα στην απόδειξη της παλαιότητας.
    1 point
  8. @Didonis Άντε να σου αναλύσω. Προφανώς εννοώ σκωπτικά το "οι τεχνίτες του Αρχιτέκτονα" . Θα πρέπει ο Αρχιτέκτονας του ερωτώντα (προφανώς το ίδιο θα έλεγα και για οιανδήποτε ειδικότητα που σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο που ανέφερε ο αρχικά ερώτων) να καταλάβει ότι αν επιμένει να χτίσει με τούβλα τις τοιχοποιίες του μεταλλικού κτιρίου δεν θα βρει τεχνίτες να το κάνουν σύμφωνα με τις αντισεισμικές απαιτήσεις . Όπως διάβασες ο ίδιος, ο ερώτων έγραψε "Οι Αρχιτέκτονες να τα ακούν αυτά ". Τώρα από που εσύ συμπέρανες ότι αναφερομαι σε όλους του Αρχιτέκτονες αυτό μόνο εσύ μπορείς να το ξέρεις. Πιστευω να σου λυθηκε η απορια.
    1 point
  9. Καλημέρα. Πριν την αποδοχή και μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4014/11 υπήρξε κάποιο μεταβιβαστικό συμβόλαιο; Αν όχι και προφανώς εσφαλμένα έδειξαν το διαχωρισμένο διαμέρισμα, σαν ενιαίο, θα γίνει η διόρθωση σήμερα. Εκτιμώ ότι θα πρέπει να γίνει αρχικά διόρθωση της αποδοχής κληρονομιάς. Υπαγωγή στο Ν. 4495 και έκδοση δυο ΗΤΚ με αρχειοθέτηση της αρχικής. Συζήτησέ το με την συμβολαιογράφο της υπόθεσης, για το αν χρειάζεται και η αρχική ΗΤΚ (αυτή που να αφορά το αρχικό διαμέρισμα).
    1 point
  10. Το κύριο πρόβλημα με αυτή τη διαμόρφωση είναι ότι και να εφαρμοστούν οι προτεινόμενες διατάξεις, δε μπορεί να υπολογιστεί αριθμητικά ότι επαρκούν.
    1 point
  11. Αν βγάλεις τα καπάκια ίσως βρείς κάτι μέσα
    1 point
  12. Για τους Αρχιτέκτονες να βρεις το σχετικό κείμενο που υπάρχει στο βιβλίο των ΒΑΓΙΑ-ΕΡΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΔΗ με θέμα "Σχεδιασμός δομικών έργων από χάλυβα" σελ 463 και μετά (& 14.3.3 μη μεταλλικές προσόψεις ). Εκεί θα δεις τις ειδικές συνδεσμολογίες που πρέπει να υπάρχουν μεταξύ τοίχων από τούβλα και μεταλλικού σκελετού για ευστάθεια έναντι σεισμού . Αν καταφέρουν οι τεχνίτες του Αρχιτέκτονα (!!) να τις πετύχουν εγώ θα πάω με τα πόδια στην Ιταλία !!!
    1 point
  13. Οι αρχιτέκτονες να τα ακούνε αυτά !!! 😄
    1 point
  14. 4700/3500 αναλόγως που βλέπεις. Τα 3850 είναι η σημερινή τιμή, οπότε δεν μας ενδιαφέρει, όπως και το τι ίσχυε το 2007.
    1 point
  15. Σε αυτήν την περίπτωση πολύ μεγαλύτερη είναι η απαίτηση λόγω σεισμού (μεγάλο βάρος) παρά λόγω άνεμου. Όμως γενικά στις μεταλλικές κατασκευές οι καλύψεις δεν γίνονται με τούβλα αλλά με ελαφρά στοιχεία (τσιμεντοσανιδες,γυψοσανιδες, pannels).
    1 point
  16. Ναι αλλά την απόσταση για Δ/4 την μετράς μαζί με το ερκερ και αν έχεις μεγαλύτερη απόσταση θες ΣΑ (ερκερ και αρχιτεκτονικές προεξοχές είναι κατασκευές που επιτρέπονται στην όψη αρ. 16 )
    1 point
  17. Στην περίπτωση μεταλλικών κατασκευών με τοιχοποιία από τούβλα, θεωρώ ότι εφόσον κτίζονται υποχρεωτικά με αρμό στην επαφή με μεταλλικά στοιχεία ότι δε μεταβιβάζονται φορτία ανέμου στο μεταλλικό φορέα. Επομένως, η τοιχοποιία θα πρέπει να παραλάβει τα φορτία ανέμου. Διαισθητικά κάτι δε μου αρέσει...
    1 point
  18. Δεν αναφέρθηκα στην συγκεκριμένη κριτική σου. Αυτό είναι άποψη δικιά σου κάντην ότι θές αλλά μην αναφέρεσαι στο οτι έχουμε ίδιες απόψεις.
    1 point
  19. (Μεταφέρθηκε στην παρούσα ενότητα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας , Υπάρχει κάποιο έτοιμο Excel ή κάποιο template Excel , για την μελέτη και δημιουργία Δ.Κ ή και για προσθήκη , βάση Ν.Ο.Κ. ? ( Δεν βρίσκω κάτι στα Downloads ) Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
    1 point
  20. Προς απάντηση απόψεων σας συνάδελφε για αυτοματοποιημένες λύσεις απλών περιπτώσεων, σίγουρα η μελέτη δεν είναι κάτι απλό στην ερμηνεία του ελληνικού χάους που λέγεται νομοθεσία-και σίγουρα ακόμα πιο δύσκολο για νέους μηχανικούς. Επειδή υπάρχουν στην αγορά προγράμματα επι πληρωμή κοιτάω μήπως μπορώ να βρω μία λύση από κάποιο template συναδέλφου και να το φτιάξω . Δεν έχει να κάνει με τις γνώσεις, καθώς θα έπρεπε να ελέγξω και το template του συναδέλφου για τυχόν λάθη. Έχει να κάνει όμως με την γνωστή έκφραση '' Ο χρόνος είναι χρήμα '' . Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    1 point
  21. Θεωρώ ότι το Α είναι σωστό, αλλά ο έλεγχος πρέπει να γίνει στην διεύθυνση Χ, όπως το κάνεις έχεις πάνω από 1/10Π στην διεύθυνση Χ.
    1 point
  22. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  23. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    1 point
  24. Δεν έχει συζητηθεί πολύ οπότε βάζεις δύσκολα με το "να μη χρησιμοποιηθεί η λογική" αλλά νομίζω ξεκαθαρίζει μόνο αν διαβάσεις τους ορισμούς του ΝΟΚ. 1. Οι ρυμοτομικές αλλά και οι οικοδομικές γραμμές είναι εξορισμού στοιχεία εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων. 2. Τα εγκεκριμένα ρυμοτομικό σχέδια εξορισμού καθορίζουν ειδικούς όρους δόμησης και χρήσεις.
    1 point
  25. ΟΚ. Η παρ. 3 Αρθρου8ΝΟΚ,αφορά ΒΙ.ΠΕ.( βλ. και Βιβλίο ΝΟΚ Λεμπέση τελευταία έκδοση). Εξ άλλου άν ίσχυε η παρ.3 άρθρου 8 και για σχέδια πόλης, τότε θα ερχόταν σε ευθεία αντίθεση με την παρ.2 άρθρου 8 ΝΟΚ, για τα ακραία ΟΤ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.