Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.919


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. toposa

    toposa

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      231


  4. David Winston

    David Winston

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      51


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/09/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Μπήκε στο νομοσχέδιο (άρθρο 24): https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/12367952.pdf Πάει 31 Μαρτίου 2024! Δυστυχώς όμως αφορά βεβαιώσεις που έχουν ήδη υποβληθεί.
    3 points
  2. Είχα και γω παλιά στη Viva POS και λογαριασμό, αλλά μου το έκοψαν λόγω αχρησίας όπως άλλωστε και της εθνικής το e-commerce. Πόσο καιρό το έχεις? Θα ξαναδοκιμάσω να ανολιξω λογαριασμό όταν βγάλω τη νεα ψηφιακή ταυτότητα. Αυτό ρε παιδί μου με τα μαρκούτσια που πρέπει να έχεις κςι τα νταβατζηλήκια με το πάγιο μηνιάτικο και το ροκάνισμα για κάθε συναλλαγή που κάνουν οι τράπεζες δεν το κατάλαβα ποτε. Για ποιο λογο εφ'όσον υπάρχει η τεχνολογία του virtual POS που έχει η Viva? Και καμμια αντίδραση απο το ΤΕΕ και τους συλλόγους. Λες και είναι μία νόμιμη μαφία τράπεζες, κράτος και ΤΕΕ όλοι μαζί...
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.143 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. @Evangelia-SΑπό όσα αναφέρεις η πρώτη συμβολαιογραφική πράξη αποδοχής κληρονομιάς γίνεται το έτος 1989 και ο τότε κληρονομούμενος απεβίωσε το 1988. Άρα, αν ανατρέξουμε στην εγκ. 2/92 θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ως χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου το έτος 1988. Το οποίο δεν επιβεβαιώνει την προΰπαρξη οικοπέδου προ του έτους 1985. Όμως, με τα νέα δεδομένα που δίνεις (θα έπρεπε εξ΄αρχης να έχεις παραθέσει τα μετρικά στοιχεία του οικοπέδου), έχεις οικόπεδο το οποίο καλύπτει την κατά κανόνα αρτιότητα του οικισμού και πρόσωπο σε δρόμο πλάτους άνω των τεσσάρων μέτρων. Εάν και εφόσον ο δρόμος προύπήρχε του 1985 και με αυτό εννοώ, ο δρόμος να μην δημιουργήθηκε με βάση τις προϋσχύουσες -καταργηθείσες το 2008-διατάξεις για την απόκτηση οικοδομησιμότητας "τυφλών" οικοπέδων με παραχώρηση σε κοινή χρήση τετράμετρης λωρίδας, το οικόπεδο είναι οικοδομήσιμο καθώς δημιουργήθηκε πριν το 2011, δηλαδή πριν την έναρξη ισχύος του ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) και ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ελάχιστο πρόσωπο 15 μέτρων (για Εοικ>500 τμ) προκειμένου το οικόπεδο να είναι άρτιο κατά κανόνα και οικοδομήσιμο. Αυτό αναφέρεται και στην .Εγκ-31168/12/12 (Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού) απόσπασμά της παρατίθεται(*) (*)6. Τέλος, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα προς τις Υπηρεσίας μας, διευκρινίζεται (όπως εξάλλου αναφερόταν και στην Εγκ-3/10 ) ότι εξακολουθεί και εφαρμόζεται η παρ.1 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ενώ το απαιτούμενο μήκος προσώπου για την κατάτμηση γηπέδων έχει οριστεί με τις διατάξεις της παρ.1 του Αρθ-1 του ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/11) και είναι: 10,00 μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ και 15,00 μ. για εμβαδόν γηπέδου άνω των 500 τμ. Τα μεγέθη αυτά δεν ισχύουν για προγενέστερες της 4-11-2011 κατατμήσεις καθώς και τους παραδοσιακούς οικισμούς στους οποίους εφαρμόζονται οι ανάλογες σχετικές διατάξεις.
    1 point
  5. Να συντονίσουμε τον πελάτη μας και να αμειφθούμε γι αυτό, διότι στην όλη διαδικασία θα χρειαστεί να χαθούν αρκετές ώρες σε επικοινωνία με πελάτη και συμβολαιογράφο. Δεν είπε κανείς να ψάξουμε εμείς στο Κτηματολογικό γραφείο και αν δεν κάνω λάθος δεν μας δίνεται και το δικαίωμα αναζήτησης τίτλων, το οποίο το έχουν μόνο οι δικηγόροι.
    1 point
  6. Θεωρώ αυτονόητο ότι δεν μπορείς. Ο χώρος 35τμ είναι κατασκευή που επιτρέπεται πάνω από το κτίριο, όπως και οι ηλιακοί. (Ο τίτλος του άρθρου 19 είναι "Κατασκευές πάνω από το κτίριο"). Δεν μπορείς να βάλεις π.χ. πέργκολα και από πάνω αντλίες θερμότητας επειδή και τα δύο επιτρέπονται ξεχωριστά πάνω από το κτίριο. Άλλωστε ειδικά για τους ηλιακούς η παρ. 2β του άρθρου 19 λέει "...εγκαταστάσεις ηλιακών συστημάτων με τοποθέτηση του δοχείου σε άμεση επαφή με την άνω στάθμη του δώματος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό...." προσπαθώντας να αντιμετωπίσει ένα άλλο "καλαίσθητο" φαινόμενο δίνει την απάντηση άμεσα και στο ερώτημα σου καθώς ο χώρος 35τμ δεν είναι όροφος και από τον ορισμό 18α του άρθρου 2 έχουμε: "18α. Δώμα κτιρίου είναι η οροφή του τελευταίου ορόφου του. Στο δώμα επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθρου 19. ... "
    1 point
  7. Δεν θα σε αφήσει.... Οφείλεις να την πας στον 4495 και να την προσαρμόσεις κ.λπ. εκεί. Προσοχή στις εξουσιοδοτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις (για μεταπήδηση της δήλωσης και υπαγωγή στο νέο νόμο), νέα τεχνική έκθεση, τεχνική έκθεση στατικής επάρκειας, αποδεικτικά παλαιότητας, νέα σχέδια κ.λπ.
    1 point
  8. θα πρέπει να την κάνει και μεταφορά στον 4495 για να φανεί Δεν έχεις κανένα πρόβλημα εφόσον η αίτηση μεταφερθεί στον 4495 και όσο η αίτηση (μετά την μεταφορά στον 4495) βρίσκεται σε υπαγωγή (το πρόβλημα του 20% προκύπτει μόνο όταν βρίσκεται στο 4495 σε οριστική υπαγωγή)
    1 point
  9. Virtual POS της VIVA έχω ακόμα, με παλιά ταυτότητα (του 2001), δεν το χρησιμοποιώ ποτέ, αλλά αυτό δηλώνω στην εφορία κτλ, και (χωρίς να θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου), είναι αποδεκτό.
    1 point
  10. Εννοούσα ότι το offset δεν γίνεται όπως με polyline σε σχεδιαστικά προγράμματα, αλλά 1) ανά τμήμα ορίου και 2) σε ολόκληρο το μήκος του τμήματος. Αλλιώς θα υπάρξουν περιοχές του κτηρίου που απέχουν απόσταση μικρότερη του δ/Δ από όριο οικοπέδου. Όπως η κόκκινη στο συνημμένο σχήμα.
    1 point
  11. Άρα, υπήρχε τίτλος και κανείς δεν μπήκε στον κόπο να ψάξει συμβόλαια και αλληλουχία τίτλων. Καλά λέω πολλές φορές ότι θα πρέπει να γίνεται έρευνα μέσω δικηγόρου στην μερίδα του ιδιοκτήτη για να διαπιστωθεί η ύπαρξη των δικαιωμάτων που έχει.
    1 point
  12. Δες ΄το παρακάτω και θα απαντήσεις μόνος σου το ερώτημα που θέτεις. 5. Το κτίριο πλην εξωστών με τα κιγκλιδώματα και τα στηθαία ασφαλείας, αρχιτεκτονικών προεξοχών και αρχιτεκτονικών στοιχείων, ογκοπλαστικών προεξοχών και διακοσμητικών στοιχείων, κινητών συστημάτων σκίασης και κινητών προστεγασμάτων, που μπορεί να κατασκευαστεί στο οικόπεδο οφείλει να εγγράφεται στο ιδεατό στερεό, που καθορίζεται: α) στα πρόσωπα του οικοπέδου, από την κατακόρυφη επιφάνεια που περνά από την οικοδομική γραμμή και της οποίας τα ανώτατα σημεία βρίσκονται σε ύψος 1,5.Π που δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7,5 μ., από τα αντίστοιχα σημεία του κρασπέδου του πεζοδρομίου, β) από κεκλιμένη επιφάνεια που περνά από τα ανώτατα σημεία της κατακόρυφης επιφάνειας που ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο και σχηματίζει με αυτήν οξεία γωνία εφαπτομένης 1:1.5, γ) στις υπόλοιπες πλευρές του οικοπέδου από κατακόρυφες επιφάνειες που περνούν από τα όρια του οικοπέδου ή από τα όρια των αποστάσεων που επιβάλλονται.
    1 point
  13. @Poli_na Όχι. Το εμβαδόν του διαμερίσματος δεν αλλάζει. Οι επιφάνειες που προσμετρώνται (ή όχι) στον ΣΔ μάς απασχολούν πριν την έκδοση της άδειας.
    1 point
  14. Ας σχεδιάσουμε λίγο την ΠΑΡΑΝΟΙΑ τώρα που το σκέφτομαι ισως δημιουργείται μια ωραία φωλιά για χελιδόνια και να έχει δίκιο η ΥΔΟΜ...
    1 point
  15. δεν χρειάζεται να το αναφέρει-αναγράφει κάποιος νόμος. Αύριο μπορεί να βγεί ένας νέος νόμος Υπάρχει προανάρηση, ανάρτηση, μεθανάρτηση, ύστερη ανάρτηση και εσχατολογική ανάρτηση ανάλογα όπως αυθαίρετα γίνονται όλα εδώ και δεκαετίες στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Μην ξεχναμε ότι υπάρχει η πρώτη-πρωτοβάθμια επιτροπή ενστάσεων η δεύτερη -δευτεροβάθμια επιτροπή ενστάσεων και φυσικά η περίοδος μερικής η ολικής ανασύνταξης μελετών. Ακολουθεί η ειρηνική συνύπαρξη υποθηκοφυλακείων και γραφείου κτηματολογίου (λειτουργουν κτηματολόγιο) τι και αν δεν προβλέπεται απο κάποιο νόμο και ακολουθούν ΔΓΜ και το νέο κτηματολογικός διαμεσολαβητής (Ο κτηματολογικός μεσσίας που θα εκπαιδευτεί και θα πιστοποιηθεί από αυτούς που έχουν δημιουργήσει το χάος που αναφέρω προηγουμένως) και τέλος ο δικαστης που 10-11 θα δικάζει διαζύγια 11-12 ακάλυπτες απιταγές και 12-1 υποθέσεις κτηματολογίου Του Κυρίου Δεηθώμεν
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.