Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.157


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      294


  4. Emarkostas

    Emarkostas

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      20


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/03/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Ωραίος! 14 χρόνια ΠΕΑ και δε γνώριζε το ασυμβίβαστο! Πάντως δεν έχουμε καμιά δουλειά να κάνουμε τον ντεντέκτιβ... και δε μας αφορά το θέμα. Αν το ΥΠΕΝ τον τσιμπήσει το πρόστιμο νομίζω είναι 1k
    2 points
  2. Καλησπέρα, για τον συγκεκριμένο οικισμό δεν υπήρχε ένα θέμα παλιότερα με τις άδειες που εκδόθηκαν εκεί ότι είναι άκυρες; Αν λάβουμε υπόψη ότι με βάση την άδεια υπήρχε τοπικό ρυμοτομικό τότε θα πάει ως εκτός αντικειμενικού αλλά εντός σχεδίου με 850. Διαφορετικά αν θεωρήσουμε ότι έχει καταργηθεί πλέον η ρυμοτομία, θα πάει ως εκτός με 500. Υπάρχει και σχετική παλαιότερη συζήτηση στο παρακάτω: https://www.michanikos.gr/forums/topic/27050-αυθαίρετο-στη-σάνη-σταυρονικήτα-δύσκολη-περίπτωση/
    2 points
  3. 1 point
  4. 1 point
  5. Και εγώ είμαι της άποψης ότι αν θεωρηθεί ως εντός αλλά εκτός ΑΠΑΑ είναι σωστό εφόσον δεν έχουν ανακληθεί οι άδειες.
    1 point
  6. Καλημέρα. Ο τρόπος διαστασιολόγησης των σωληνώσεων αναγράφεται στο installation manual του κατασκευαστή (για κάποιους κατασκευαστές τουλάχιστον)
    1 point
  7. Εγω νομιζω οτι ο νομος σου δινει την δυνατότητα να διαλεξεις . Το μονο σκοτεινο σημειο ειναι η προυποθεση για μη υπερβαση κατα 40% καλυψης , δομησης του ΑΚΙΝΗΤΟΥ οταν εχουμε περιπτωση οριζοντιας ιδιοκτησιας. Τελος , σε καθε περιπτωση , οταν τροποποιησεις την περαιωμενη δηλωση και πατησεις υποβολη , το συστημα σου βγαζει ειδοποιηση και για το νεο προστιμο και αν προκειται να υπερβεις το 20% του προστιμου , πριν γινει η υποβολη.
    1 point
  8. Καλημέρα και από μένα. Έχω εκφράσει την ίδια επιφύλαξη σε προηγούμενο post καθώς από την διατύπωση του άρθρου 88 δεν είναι ξεκάθαρο τι συμβαίνει όταν συνυπάρχουν χώροι από περαιωμένες δηλώσεις αυθαιρέτων Ν. 3843 και αυθαιρεσίες που δηλώνονται στο Ν. 4495. Ίσως γι αυτό ο συνάδελφος να μην το δέχεται. Πάντως σε επίπεδο επεξεργασίας δήλωσης, το σύστημα φαίνεται να "δέχεται" σε ένα Φ.Κ να μπει αντί για ρύθμιση η οριστική εξαίρεση του άρθρου 88 για Ν. 3843 και σε άλλο Φ.Κ άλλη παράβαση (κάνε υποβολή να δεις αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο και ότι δεν θα σου βγάλει μήνυμα σφάλματος)
    1 point
  9. Αν ανατρέξεις στις αρχές της ενότητας ΗΤΚ εδώ στο φόρουμ λέγαμε και συνεχίζαμε να λέμε για το άδικο του θέματος και ίσως παράνομο, να ζητείται μέσω Υ.Α (ενώ στο νόμο δεν αναφέρεται) Η.Τ.Κ και για αδόμητα οικόπεδα ή γήπεδα. Σε κάποιες περιπτώσεις μεταβιβάσεων, συνήθως σε Ο.Ι πολυκατοικιών (και βάσει νόμου ισχύει) δεν απαιτείται νέο τοπογραφικό διάγραμμα, γνωρίζοντας ο νομοθέτης εκ των προτέρων ότι έτσι και απαιτηθεί θα προκαλέσει πολλά προβλήματα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ακόμη και αν εσύ δεν πας με σύγχρονο τοπογραφικό θα στο ζητήσει η συμβ/φος. Στα πεδία που αφορούν καταχώρηση οικοπέδου της ΗΤΚ και με βάση κάποιες άτυπες οδηγίες στα διαδικτυακά σεμινάρια του ΤΕΕ καταχωρείται επιφάνεια του πιο πρόσφατου τοπογραφικού (αν υπάρχει) ενώ προσωπικά στα σχόλια αναγράφω και την επιφάνεια βάσει τίτλου και κτηματολογίου. Άλλοι συνάδελφοι έχω δει να καταχωρούν μόνο την επιφάνεια βάσει κτηματολογίου.
    1 point
  10. Σωστά τα λέει, θα πας, θα κάνεις τη δουλειά σου, δεν θα λες πολλά και θα κάνεις αυτό που πρέπει.
    1 point
  11. Γιατί να το απορρίψεις; Ελεγκτής είσαι, πληρώνεσαι για αυτές τις περιπτώσεις κυρίως και όχι για τις καθόλα νόμιμες! ΕΣΥ πρέπει να αναδείξεις το πρόβλημα μπας και καθαρίσει η κατάσταση με τους ηθελημένα κακους συναδέλφους!
    1 point
  12. Βασίλη εκτιμώ πως δεν πρέπει να σε απασχολεί ο τελευταίος όροφος καθώς ο ΕΑΚ είναι ξεκάθαρος στην Παρ. 4.1.4.2 α ότι εξαιρούνται από την υποχρεωτική εφαρμογή του κανόνα αποφυγής σχηματισμού πλαστικών αρθρώσεων στα υποστυλώματα τα κατακόρυφα στοιχεία του ανωτάτου ορόφου καθώς και των τυχόν υπερκείμενων απολήξεων κλιμακοσταστασίων. Επίσης και ο EC προβλέπει ότι Ικανοτικός σχεδιασμός υποστυλωμάτων σε κάμψη δεν απαιτείται στον ανώτατο όροφο. Άρα και αν είναι εύστρεπτος ο ανώτατος όροφος μικρή σημασία έχει.....
    1 point
  13. Λογικά 1250 ισχύει αλλά αν θες δώσε ακριβή δ/νση.
    1 point
  14. 750 βγάζω προσωπικά, αν μπορείς δώσε και όνομα οδού.
    1 point
  15. Αφού είναι κάθετες έχουν το δικαίωμα να βγάλουν δυο άδειες. Αλλα αν το επιθυμούν και τα βρίσκουν (το πιο καλό απ όλα δηλαδή) οι δυο συνιδιοκτήτες μπορούν να βγάλουν μια άδεια που θα δείχνει και τα δυο κτίρια (ίδια ή όχι δεν έχει σημασία). Δεν θίγονται τα ιδιοκτησιακά τους δικαιώματα έχοντας μια άδεια. Αυτό αφορά τα συμβόλαια ιδιοκτησίας. Στις αμοιβές όπως τα λέει ο ΚΑΝΑ αν είναι copy paste τα κτίρια. Το δεύτερο δηλαδή με 50% της πλήρους αμοιβής. Το σύνολο και των δυο το μοιράζονται στα δυο οι πελάτες. Οπότε θα έχουν ένα 25% κέρδος ο καθένας.
    1 point
  16. μεταφορά από το insoft Πολλαπλή εφαρμογή : Δίνουμε τον αριθμό των πολλαπλών εφαρμογών. Στα εμβαδά των επιφανειών του έργου δίνουμε τα μ2 μόνο μία φορά. Π.χ. Σε ένα οικόπεδο έχουμε 5 όμοιες κατοικίες (όμοιες μελέτες) των 100 μ2. Δίνουμε μόνο τα 100 μ2 στο πεδίο “Κατοικίες >40τμ και <=150τμ” και στο πεδίο πολλαπλή εφαρμογή δίνουμε την τιμή 5. Σύμφωνα με τη νομοθεσία (Αρθ.84 Π.Δ.696/74) σε περίπτωση επαναλήψεως εφαρμογής της ίδιας μελέτης, η αμοιβή υπολογίζεται για κάθε επανάληψη ως ποσοστό επί της πλήρους αμοιβής όπως παρακάτω: 1η Εφαρμογή 100% της αμοιβής πλήρους μελέτης 2α Εφαρμογή 50% της αμοιβής πλήρους μελέτης 3η Εφαρμογή 30% της αμοιβής πλήρους μελέτης 4η Εφαρμογή 20% της αμοιβής πλήρους μελέτης 5η Εφαρμογή ή περισσότερες 10% της αμοιβής της πλήρους μελέτης. Τα παραπάνω ισχύουν για την αμοιβή μελέτης. Η Νομοθεσία δεν προβλέπει κάτι ανάλογο για την αμοιβή επίβλεψης. Το σύστημα (πρόγραμμα) του ΤΕΕ όμως, δέχεται τιμή για πολλαπλή εφαρμογή και στις επιβλέψεις και τις υπολογίζει όπως ακριβώς και τις μελέτες ( δηλ. +50% για την δεύτερη, +30% για την τρίτη κλπ). Το ΤΕΕ δεν έχει πάρει σαφή θέση επί του θέματος. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μας απάντησαν ότι, στην περίπτωση της πολλαπλής εφαρμογής δίνουμε ξεχωριστά, ως ξεχωριστό έργο τις μελέτες, επιλέγοντας πολλαπλή εφαρμογή, και ως ξεχωριστό έργο τις επιβλέψεις χωρίς πολλαπλή εφαρμογή. (Σημείωση : Το παραπάνω θέμα με την επίβλεψη της πολλαπλής εφαρμογής διορθώθηκε στο σύστημα του ΤΕΕ τον Απρίλιο του 2010). Στο σημείο αυτό μάλιστα, καθότι στις περισσότερες των περιπτώσεων πολλαπλής εφαρμογής πρόκειται για ξεχωριστά κτίρια μέσα στο ίδιο οικόπεδο, προκύπτει και ένα θέμα για το αν θα έχει εφαρμογή η παρ.8 του Αρθ.83 του Π.Δ. 696/74 σε συνδυασμό με το Αρθ.95 παρ.10 του ίδιου Π.Δ. Δηλαδή προκύπτει θέμα με το αν η επίβλεψη των κτιρίων θα υπολογιστεί συνολικά για όλα τα κτίρια ή ξεχωριστά για κάθε κτίριο.
    1 point
  17. Είναι απίστευτο ότι άτομα με πτυχία και μεταπτυχιακά παλεύουν να λύσουν προβλήματα γραφειοκρατίας(τα περισσότερα άλυτα) αντί να ανταλλάσουν γνώμες πάνω σε ουσιώδη ζητήματα... Μας έχουν καταντήσει μεταφραστές των νόμων.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.