Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.662


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.900


  3. alej

    alej

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.473


  4. loser

    loser

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      453


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ανέκαθεν υπήρχαν διατάξεις για τα όμβρια. Επειδή το κτίριο σου είναι προ ΓΟΚ 85 , και τότε υπήρχε το άρθρο 97 του ΝΔ 8/73 ,στο αρθρο 97 "1. Τα όμβρια ύδατα των ιδιοκτησιών συλλέγονται καταλλήλως και αποχετεύονται εις την προ των κτιρίων υπόνομο ομβρίων. Ελλείψει τοιαύτης, η αποχέτευσις δέον όπως γίνεται εις τα ρείθρα των πεζοδρομίων. 2. Εις περίπτωσιν υψομετρικής διαμορφώσεως του οικοπέδου τοιαύτης ώστε να καθίσταται αδύνατος η αποχέτευσις των ομβρίων υδάτων προς τα ρείθρα της οδού ή προς την υπόνομο είναι δυνατή η συγκέντρωσις αυτών εις απορροφητικά φρεάτια κατασκευαζόμενα εις το ακάλυπτο τμήμα του οικοπέδου υπό το όρον ότι ουδεμία βλάβη εκ της υγρασίας επί των εγγύς κτιρίων λαμβάνει χώραν. Εις περίπτωσιν δημιουργίας οιασδήποτε οχλήσεως τα φρεάτια δέον όπως κατασκευάζονται απολύτως στεγανά τα δε όμβρια ύδατα που συγκεντρώνονται ανυψώνονται δι' αντλήσεως και αποχετεύονται εις τα ρείθρα της οδού." Καταργήθηκε με τον ΓΟΚ/85 , όμως μπήκαν στον κτιριοδομικό κανονισμό αναλυτικότερες διατάξεις για τα όμβρια και συγκεκριμένα στο άρθρο 26 παρ.4 αυτού. Σήμερα με τον ισχύοντα νέο κτιριοδομικό κανονισμό διαβάζουμε στο αρθρο 27 : "4. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ 4.1. Όλες οι επιφάνειες απορροής όμβριων ή οι επιφάνειες στέγης κτιρίου ή χώρου νέου ή υφισταμένου ή οικοπέδου ή ανοικτού χώρου, εφόσον προκαλούν ή είναι δυνατόν να προκαλέσουν ενόχληση ή συνιστούν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των γειτονικών ιδιοκτησιών ή κοινόχρηστων ή δημόσιων χώρων (όπως πχ. πεζοδρομίων) με την κατάκλυσή τους με όμβρια νερά πρέπει να διαθέτουν εγκατάσταση αποχέτευσης όμβριων. Απαγορεύεται η ελεύθερη απορροή όμβριων από τα δώματα και τους εξώστες. 4.2. Η εγκατάσταση αποχέτευσης όμβριων περιλαμβάνει τις διαμορφώσεις και τα στοιχεία συλλογής όμβριων νερών των κτιρίων, το δίκτυο των οριζοντίων ή κατακόρυφων υδροροών, τα απαραίτητα σημεία καθαρισμού, τις αμμοπαγίδες και τη σύνδεση με το δημοτικό ή δημόσιο αγωγό όμβριων ή ακάθαρτων, εφόσον υπάρχει παντορροϊκό σύστημα. Σε περίπτωση παντορροϊκού αγωγού, στο δίκτυο υδρορροών πρέπει να προβλεφθούν οσμοπαγίδες σε κατάλληλες θέσεις, που να μην ευνοούν τη γρήγορη εξάτμιση του νερού της παγίδας. 4.3. Εάν δεν υπάρχουν αγωγοί κατάλληλοι για τη διάθεση των oμβρίων, τότε αυτή μπορεί να γίνεται στα ρείθρα των πεζοδρομίων. Σε περίπτωση αδυναμίας διάθεσης των όμβριων και εκεί, είναι δυνατή η διάθεση των όμβριων σε απορροφητικό φρέαρ, με τις εξής προϋποθέσεις: - Το φρέαρ να απέχει τουλάχιστο 5 m από θεμέλια κτιρίων ή τα όρια του οικοπέδου. - Το φρέαρ να απέχει τουλάχιστο 5m από υδραγωγεία και 10m από φρεάτια ή πηγές νερού. - Τα όμβρια να μην έχουν μολυνθεί με λύματα ή απόβλητα, όπως επίσης να έχουν υποστεί καθίζηση φερτών υλών σε κατάλληλες οσμοπαγίδες. 4.4. Σε κάθε περίπτωση, επιτρέπεται η συλλογή όμβριων σε στεγανή δεξαμενή, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις. Η δεξαμενή πρέπει: - Να έχει επαρκή χωρητικότητα σύμφωνα με τις τοπικές συνθήκες. - Να έχει στεγανά τοιχώματα που να αποκλείουν τόσο τη διαρροή των όμβριων, όσο και κυρίως την εισροή υπόγειων ή άλλων νερών. - Να έχει επαρκή αερισμό και στόμια καθαρισμού και επίσκεψης. - Να απέχει τουλάχιστο 1,00 m από τα όρια του οικοπέδου ή τα θεμέλια κτιρίων και 5,00 m από κάθε πηγή νερού."
    3 points
  2. Γίνεσαι εριστικός συνάδελφε. Το κράτος λειτουργεί, μεταφέρει αυτούσια την ευθύνη από πάνω του προς τον ιδιώτη - κάτοικο - δουλοπάροικο και φυσικά προς τον μηχανικό - παντογνώστη - πολυτεχνίτη - ερημοσπίτη. Τι δεν καταλαβαίνεις; Το ζητούμενο (η αποποίηση ευθυνών και η μη καταβολή αποζημίωσης προς τον ατυχή αλλά πλήρως υπεύθυνο ιδιώτη) έχει επιτευχθεί! Αν κρίνω από το ότι έδωσαν παράταση στο πόθεν έσχες κι όχι κάμα σε αυτό κάτι πολύ στραβά πάει. - Υπάρχουν δήμοι που δεν γνωρίζουν καν την ευθύνη τους για την σύνταξη συλλογικής έκθεσης αξιολόγησης, τους στέλνω mail κι ούτε απαντάνε!!! - Ρέματα βγαίνουν δασικά με αποτέλεσμα ολόκληροι οικισμοί να εμπίπτουν σε ένα νόμο που δεν περίμεναν με τίποτα να εμπίπτουν γιατί η Δασών - κτηματολόγιο δεν διόρθωσαν τους χάρτες. Θα έχετε Δάσος και θα είναι σαν να μην έχετε!!! - ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ παντού συνάδελφοι κι όπου βγει...
    2 points
  3. Συνάδελφοι ο χρόνος για την υποβολή της τεχνικής έκθεσης απο τον ειδικο επιστήμονα λήγει σε δυο 24 ωρα . Είμαι σίγουρος οτι εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα δεν θα παραδώσουν τεχνικές εκθέσεις μέχρι την ημερομηνία αυτή .Ξέρει κάποιος εάν ο πολυχρονεμένος μας θα δώσει παράταση ή θα επιβάλει τα πρόστιμα και θα μοιράσει εγκεφαλικά στους πολίτες ;;; Ξέρει κάποιος εαν υπάρχει ανάλογη νομοθεσία σε χώρες της Ευρωπαικής Ενωσης ή είναι μια ακόμα εφεύρεση παγκόσμιας εμβέλειας του υπουργού μας . Και αφού είναι βρε παιδί μου τόσο πολυτάλαντος γιατί δεν πάει στην ΝΑΣΑ να επιλύσει δύσκολα κοσμικά προβλήματα και μυστήρια της φύσης και των διάφορων οντοτήτων, αντί να κάθεται στην καρέκλα του ΥΠΕΝ και να βασανίζει εκατομμύρια πολίτες χωρίς να δίνει την παραμικρή πληροφόρηση για ένα σωρο θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του κανονισμού . Πχ σε εκτός σχεδίου μη άρτιο και οικοδομήσιμο να σηκώσω αυθαίρετα μαντρότοιχο παρότι απαγορεύεται !!!! Να κτίσω οικίσκο για την αντλία νερού , μήπως για την γεννήτρια , μήπως για την δεξαμενη καυσίμου ;;;
    2 points
  4. Οι κλασσικές ιστορίες λυομένων.... Χωρίς Ο.Α. Κατηγορία 2 (αφού έχεις τεκμήρια για έτος κατασκευής προ 83). Κάνεις κάτοψη αποτύπωσης και τελειώνεις.
    2 points
  5. Version 1.0.0

    786 downloads

    Ανεβάζω ένα υπόδειγμα μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου από κάτι απλό - φαρμακείο . Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο από συναδέρφους. Παρατηρήσεις - διορθώσεις ευπρόσδεκτες
    1 point
  6. 102.861 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  7. Version 2.00

    28.761 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  8. https://akatharista.apps.gov.gr/pages/faqs Συχνές Ερωτήσεις 1. Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής δήλωσης καθαρισμού; Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: α. περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, β. περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, γ. εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ.(α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και δ. εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.
    1 point
  9. κάνε το επίσημο τσεκ αρτιότητα οικοδομησιμότητα.... έχει ανακατευτεί η τράπουλα σε όλη την Ελλάδα με την απόφαση του ΣτΕ Διότι αυτά που σου έδωσαν ισχύουν μόνο αν το Γήπεδο είναι Α και Ο
    1 point
  10. 1250 (οι συντ/νες ήταν λάθος παρεμπιπτόντως...)
    1 point
  11. Mπορείς να εκδόσεις και μια ακόμη με υπόχρεο τον Δ και σε δεύτερη σειρά "λοιποί συνιδιοκτήτες". Εναλλακτικά θα μπορούσε εξ αρχής να μπουν όλοι οι συνιδιοκτήτες ονομαστικά με τα ποσοστά συνιδιοκτησίας τους ως υπόχρεοι.
    1 point
  12. Συναδελφοι καλησπέρα, Χρειάζομαι τη βοήθειά σας παρακαλώ στο εξής: Σε τακτοποίηση Ν4495 (κατηγορίας 4) Οριζόντιων ιδιοκτησιών 2όροφης οικοδομής, εντοπίζεται ΥΥ >2% στο ισόγειο και 1ο, όπου συντελεί σε ΥΥ οικοδομής βάσει αδείας αλλά και ΥΥ βάσει επιτρεπόμενου περιοχής. Πως χρεώνω τις ΥΥ στις Ο.Ι ανά όροφο? Υπάρχει σύσταση και οι Ο.Ι. έχουν ξεχωριστές δηλώσεις υπαγωγής στο νόμο αυθαιρέτων. Είναι σωστό στις Ο.Ι. του ισογείου να χρεωθεί ως ΠΠ (αφού ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί το επιτρεπόμενο της περιοχής) ενώ στις Ο.Ι. του 1ου (τελευταίου ορόφου) να χρεωθεί ως ΥΥ με ακριβή εκατοστά στο ΦΚ? Δεδομένου ότι ο τελευταίος όροφος είναι αυτός που ξεπερνά το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής! Ή θα πρέπει να χρεώσω σε κάθε Ο.Ι. τα ακριβή εκατοστά γνωρίζοντας ότι όλη η οικοδομή ξεπρνά το επιτρεπόμενο της περιοχής? Στη ΤΕ έτσι κι αλλιώς θα εξηγήσω ακριβώς τι ΥΥ υπάχρει σε κάθε Ο.Ι και όροφο, αλλά ποιός είναι ο σωστός τρόπος στα αντίστοιχα ΦΚ?
    1 point
  13. 9. Τα κλιμακοστάσια, εφόσον δεν είναι ανοιχτά πρέπει να έχουν άμεσο φυσικό φωτισμό. Δεν ισχύουν όμως για τα κλιμακοστάσια οι απαιτήσεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου. Απαιτείται ανά όροφο ένα άνοιγμα με υαλοπίνακα εμβαδού τουλάχιστον 0,50 τετραγωνικού μέτρου προς κοινόχρηστο χώρο του οικισμού είτε σε ακάλυπτο χώρου του οικοπέδου ή του κτιρίου που έχει τις προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου αυτού, είτε σε ημιϋπαίθριο χώρο ανοιχτό προς τους παραπάνω χώρους. 5. Τα κλιμακοστάσια, εφόσον δεν είναι ανοικτά πρέπει να έχουν άμεσο φυσικό φωτισμό. Δεν ισχύουν όμως για τα κλιμακοστάσια οι απαιτήσεις της παρ.5 του παρόντος άρθρου. Απαιτείται ανά όροφο ένα άνοιγμα με υαλοπίνακα εμβαδού τουλάχιστον 0.50 m2 προς κοινόχρηστο χώρο του οικισμού είτε σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου ή του κτιρίου ελάχιστης διάστασης 2 m κάθετα προς την πλευρά του ανοίγματος, είτε σε ανοικτό ημιϋπαίθριο χώρο ανοιχτό προς τους παραπάνω χώρους. Ο Παλιός και ο Νέος Κτιριοδομικός. Ο Παλιός μέσω της παρ.4 είχε περιορισμούς, ο Νέος είναι πιο ελεύθερος (και ωραίος...). Οι Τ.Ο. έχουν υποστεί πολλαπλά πλήγματα από τις συνεχείς αλλαγές ... πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή. Υ.Γ. σε κάθε περίπτωση, το σχόλιο περί της διάστασης 1,20 μ. ήταν προηγούμενο της προσθήκης της σχετικής παραγράφου για τα κλιμακοστάσια στο άρθρο 14 (η παρ. προστέθηκε στις 23-07-2021).
    1 point
  14. Ολη η ιστορία έχει προκύψει από την δικαστική απόφαση για το Μάτι, όπου οι πολιτικοί την έβγαλαν καθαρή και την πλήρωσαν οι πυροσβέστες. Προφανώς με τον τρόπο τους ενημέρωσαν τους κυβερνώντες ότι κερατάδες και δαρμένοι δεν παίζει. Ετσι πάνε οι πολιτικοί να πετάξουν τις ευθύνες στους πολίτες, με ένα νόμο δημοσιουπαλληλικής νοοτροπίας αποφυγής ευθυνών, σε συνδυασμό με τις γνωστές εμμονές της νομικής επιστήμης, που διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλον.
    1 point
  15. Δεν ειναι αυτο.Απλα η κυβερνηση δεν εχει επαφη με την πραγματικοτητα.Λουδοβικοι των ανωγιων κατεβαινουν που και που απο τον ουρανο ιπταμενοι, και οι πολιτες δεν εχουν στη γη μοιρα Παρατήρηση Έχεις ήδη ενημερωθεί να βάζεις τονισμό στο κείμενο σου. Δεν θα υπάρξει ξανά παρατήρηση για αυτό και θα διαγράφονται τα κείμενα σου Didonis
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.