Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.007


  2. Ρerustum

    Ρerustum

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      33


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.970


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.737


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.453 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Άρθρο 36 - Νέα προθεσμία διόρθωσης πρώτων εγγραφών - Δυνατότητα διόρθωσης πρώτων εγγραφών σε περιοχές που είχε λήξει η δυνατότητα αμφισβήτησης ανακριβούς εγγραφής με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη» - Τροποποίηση άρθρου 102 ν. 4623/2019 εδω: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/12752482.pdf
    2 points
  3. Καλησπέρα, δεν προβλεπόταν ούτε προβλέπεται ΠΕΑ για ΚΧ γενικότερα. Άρα δεν ανεβάζεις τίποτα στο σχετικό πεδίο της ΗΤΚ, ούτε κάποια επεξήγηση κατά την γνώμη μου, αφού είναι εκ του νόμου προφανές ότι δεν απαιτείται.
    2 points
  4. 650 για εντός οικισμού Λέυκης, 600 για εκτός.
    2 points
  5. Δεν με κατάλαβες : έγραψα ότι είναι "ευθύνη" του εκδότη να το μνημονευσει και ευθύνη του λήπτη, να το αποδώσει. Αν ο εκδότης δεν το μνημονευσει, πώς θα ξέρει ο λήπτης εάν και πόσο να αποδώσει;
    1 point
  6. ευτυχισμενος που κανω CAD οχι, ευχαριστημένος ομως ναι , εχω δουλεψει με το 2022, 2024, 2025 γιατι τυχαινει να τα εχουμε αγορασει κατα καιρους. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
    1 point
  7. @ppanag Υπόχρεος για τη διενέργεια της παρακράτησης είναι ο λήπτης του τιμολογίου —δηλαδή αυτός που πληρώνει— και όχι ο εκδότης.
    1 point
  8. @akis73 Δεν υπάρχει τέτοια διαδικασία (διόρθωση ή αναθεώρηση λόγω προδήλου). Χωρίς να έχει παραστεί ανάγκη να προσθέσω ονόματα ιδιοκτητών, θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να διορθώσεις τη βεβαίωση. Μπορείς να προσθέσεις τα ονόματα στην άδεια, όπως μπορείς να αλλάξεις —επί παραδείγματι— τον τίτλο.
    1 point
  9. μια επισήμανση... μπορεί και ναι το 99,9% αλλά δεν υπάρχει διαδικασία πόσο πρόστιμο θα μπει για μελλοντική πιθανολογούμενη αυθαιρεσία..... (μη δίνουμε ιδέες δηλαδή διότι μπορεί και να το βάλουν σε κάποια εγκύκλιο αν δουν χρήμα να παίζει)
    1 point
  10. Ο 4495 ενδιαφέρεται για υπέρβαση δόμησης σε σχεση με την άδεια σου. Δεν κάνεις πολεοδομικο έλεγχο με τον τότε ισχύοντα ΓΟΚ. Συγκρινεις τι έχεις φτιάξει με το τι προέβλεπε η άδεια Ειχες λοιπον στην άδεια σου ακαλυπτο και ηρθες και έχτισες μια κατασκευη επιφάνειας Α (με 3 πλευρες ανοιχτες - αδιάφορο για τον 4495) άρθρο 100 παράγραφοι 1 και 5 δεν πάει με αναλυτικό. Εν πάση περιπτώση δεν με ενδιαφέρει να αναλύσω στην κεραια αυτη την αηδια που λέγεται 4495 ουτε να ανοιξουμε εδω δικαστηριο ερμηνειας. Απλά εκφράζω μια γνώμη μετα απο πολλά χρόνια τακτοποιήσεων και συζητησεων με πολλους συναδέλφους προσπαθώντας να βοηθήσω κάποιους πιθανως νεότερους συναδέλφους με λιγότερη πείρα. Και στο κάτω κάτω γιατι να κανεις όλες αυτές τις "ακροβασίες" για να αποφύγεις την κατηγορία 5 ? Για να βολευτει ο ιδιοκτήτης? Για να μη χάσεις τη δουλεια ? Για να τρέχεις όταν αυριο μεθάυριο θα θελουν να μαζεψουν και αλλο χρήμα και η κάθε δήλωση θα ελέγχεται και θα τρέχεις για διορθώσεις συμβολαιων κλπ? ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ
    1 point
  11. Ο καθηγητής σας σωστά επισημαίνει την μη παραλληλία των ηλεκτροδίων. Λόγω του μεγέθους, ειδικά του θεμελιακού ηλεκτροδίου, όλα τα ηλεκτρόδια βρίσκονται εντός του πεδίου επιρροής (ροής) των μεν επί των δε. Για να θεωρηθούν παράλληλα τα ηλεκτρόδια, πρέπει να μην υπάρχει επικάλυψη του πεδίου ροής μεταξύ τους. Αυστηρά μιλώντας, ο υπολογισμός της αντίστασης γείωσης, στις περιπτώσεις αυτές, γίνεται με την χρήση κάποιου προγράμματος (με περασμένα στοιχεία). Το τελευταίο προϋποθέτει ότι είναι γνωστή η ειδική αντίσταση του εδάφους (παντού, στην περιοχή των ηλεκτροδίων). Το τελευταίο συμβαίνει μόνο στο χαρτί! Στο πεδίο όλα είναι κατά προσέγγιση, σε συνδυασμό με μετρήσεις ειδικής αντίστασης. Στην πράξη, συστήνω το εξής, μετά από σύμφωνη γνώμη του καθηγητής σας. Να υποθέσετε ομοιογενές έδαφος και να μοντελοποιήσετε τα ηλεκτρόδια (γραμμικά και θεμελιακό) ως ημισφαιρικούς γειωτές. Από τη θεωρία ροής ρευμάτων (θεωρία ΗΜ πεδίου), μπορείτε να έχετε πολύ καλή εκτίμηση της αντίστασης γείωσης.
    1 point
  12. Καλημέρα, οι εργασίες που περιγράφεις δεν καλύπτονται από ΕΕΔΜΚ, άρα κανονική άδεια δόμησης όπως λες και εσύ.
    1 point
  13. 500/450 αναλόγως αν είναι εντός/εκτός για Αμμουδάρα Αγ. Νικολάου.
    1 point
  14. Καλησπέρα, συνάδελφε επειδή βλέπω ότι έχεις ρωτήσει περίπου το ίδιο και σε άλλο ποστ. Έχει εκεί προταθεί από συνάδελφο, άλλη εφαρμογή που κάνει το ίδιο και είναι συμβατή με το Progecad. Εν προκειμένω και χωρίς να έχω γνώσεις προγραμματισμού, νομίζω ότι η εν λόγω ρουτίνα είναι σε visual lisp που νομίζω ότι δεν υποστηρίζεται από το Progecad. Σχετικά με την εκμάθηση νομίζω ότι το συγκεκριμένο είναι απλά κλώνος του Autocad με ότι αυτό συνεπάγεται.
    1 point
  15. συμφωνώ κι εγώ, ότι ο φωταγωγός είναι κ.χ. και δεν προσμετράται στην επιφάνεια του διαμερίαμστος
    1 point
  16. @sakkis Συμφωνώντας με την άποψη του συναδέλφου ότι ο φωταγωγός δεν αποτελεί χώρο ιδιοκτησίας του διαμερίσματος και άρα δεν θα συμπεριληφθεί στο εμβαδόν κλειστών χώρων του, θα πρέπει να εξετάσεις τι συμβαίνει στη σύσταση και τίτλο κτήσεως. Έχει συμβεί πάρα πολλές φορές σε συμβόλαια περασμένων δεκαετιών ο τίτλος να είναι ασαφής ως προς τα όρια της οριζόντιας και τους κοινόχρηστους χώρους (κλιμακοστάσιο, φωταγωγός κλπ) και να χρήζει διόρθωσης. Δες μήπως έχεις τέτοια περίπτωση και μην προσπαθήσεις σε καμία περίπτωση να "ξεπλύνεις" νομικά ελαττώματα του ακινήτου.
    1 point
  17. Η άποψη μου είναι πως όχι. Νομίζω πάει στους κοινόχρηστους χώρους
    1 point
  18. 3 και 4 όπως φαίνονται, γεφυρα 4 και 5, στο 6 το τριτο καλωδιο. Μεγαλη προσοχη η φαση θα ειναι ενεργη. κινδυνος ηλεκτροπληξιας
    1 point
  19. Μου το έδωσαν σήμερα σε ΥΔΟΜ για την διαδικασία ανασύστασης. Ανασύσταση-ΔΑΟΚΑ.pdf
    1 point
  20. Μπορεί. Μπήκε και νέα παρ. Στο νομό, αρ. 16 παρ 11. Σε περιπτώσεις κτιρίων που εφάπτονται στα όρια του οικοπέδου όλα τα παραπάνω στοιχεία του άρθρου 16 δύνανται να εφάπτονται στα όρια ή και να έχουν απόσταση μικρότερη του ενός (1.00) μ.
    1 point
  21. Σου συνιστώ να τον ενημερώσεις ότι μπορεί άνετα να απολαύσει την νευρική του κρίση.... Οι πιθανότητες η επόμενη δόση να είναι σημαντικά πιο μεγάλη.... Με αβέβαιο πότε και αν θα πάρετε το οκ από την αρχαιολογία.... (και μερικά χρόνια ή και δεκαετίες δεν είναι σημαντικοί χρόνοι για την αρχαιολογία αφού ασχολούνται με αιώνες) Με αβέβαιο εάν και όταν εγκριθεί αν θα παραμείνει η ίδια αρχιτεκτονική άρα και στατική μελέτη του κτιρίου (συνοπτικά εκ νέου πλήρη άδεια) Με μεγάλες πιθανότητες να χρεωθεί ο ίδιος (αφού βιάζεται) να πληρώσει τα συνεργεία της αρχαιολογίας μέχρι να κάνουν τις δοκιμαστικές τομές για υπόλοιπα ευρήματα κλπ κλπ Συνοπτικά του λες..... Καλό κουράγιο Αν (σου εύχομαι) ξεμπερδέψεις γρήγορα και όχι αυτά που ενδεικτικά ανέφερα να πας με τον ιδιοκτήτη να παίξετε Τζόκερ..... έχετε μεγάλη τύχη
    1 point
  22. Σήμερα ξεκαθάρισα το θέμα . Χρειάζεται αίτηση στο τμήμα ελέγχου κατασκευών της εκάστοτε ΥΔΟΜ η οποία αίτηση συνοδεύεται από το αθεώρητο στέλεχος της οικοδομικής άδειας (αντίγραφο) και τα λοιπά νομιμοποιητικά στοιχεία . Αν έχουν εκδοθεί και άλλες άδειες στο ακίνητο (πχ ΕΕΔΜΚ) προσκομίζουμε και αυτές . Ο υπάλληλος θεωρεί το στέλεχος και τελειώσαμε . Η διαδικασία παίρνει 2-3 μέρες μετά την αίτηση και ανάλογα την ΥΔΟΜ . Σημαντικό. Πρέπει να τους πείτε ότι θελουμε θεώρηση της ΟΑ για σύνδεση σε δίκτυα κοινής ωφελείας. Αλλιώς δεν κάνουν τη θεώρηση διότι θεωρούν ότι θελουμε απλά ένα θεωρημένο αντίγραφο και πλέον οι ΥΔΟΜ δεν θεωρούν αντίγραφα .
    1 point
  23. Ναι εννοείται ότι πριν το κλείσιμο των δηλώσεων τα στέλνω στο συμβολαιογράφο για να πάρω και το πράσινο φως. Εγώ προσωπικά βλέπω δύο δρόμους επί του θέματος, αλλά όπως και να έχει η συζήτηση είναι πάντα εποικοδομητική για όλους μας. Ευχαριστώ για τις συμβουλές και θα πράξω αναλόγως..
    1 point
  24. Καταρχήν σε σχέση το 1μ από το όριο προφανώς και πιάνει το πλάγιο όριο γι' αυτό και κανένας δεν φτάνει τους εξώστες στο πλάγιο όριο μαζί με κάποιους ακόμα λόγους... Από εκεί και πέρα μου κάνει εντύπωση πως υπάρχουν τόσες λίγες απορίες σε σχέση με τους εξώστες... ύστερα από τόσες αλλαγές και μένω στο επιτυχημένο reset που αναφέρθηκε ακριβώς παραπάνω γιατί το 2014 ο νόμος μπορεί να είναι αδικίες αλλά δεν είχε ασάφιες και λάθη. Οι απορίες πολλές...: 1) Ας πούμε λοιπόν πως το κτίριο τοποθετείται πιο εσωτερικά της απόστασης δ ή Δ γιατί το οικόπεδο είναι μεγάλο και τα λεφτά λίγα. Σε αυτή την περίπτωση ο εξώστης συνεχίζει να είναι πλάτους 1/4δήΔ από την όψη. Αν λοιπόν το ύψος της περιοχής είναι 8.5μ οι αποστάσεις είναι Δ=δ=2.5μ και ο εξώστης έγινε 62.5cm..., δηλαδή δεν χωράει τραπεζάκι και καρέκλα για να παίξεις τάβλι!! Τα λογάριασαν καθόλου πριν τα γράψουν αυτά? Ναι οκ αν το κτίριο έχει κολλήσει στα 2.5μ προκειμένου οι εξώστες να μην κόψουν το φως (αυτή είναι η έννοια του δ) να γίνουν 60cm αλλά αν το κτίριο έχει τραβηχτεί 5m μέσα γιατί να μην υπάρχει και ένα λογικός εξώστης της τάξης του 1,5μ πλάτος? Επί της ουσίας δεν νοείται να μπορείς να έχεις κτίριο σε συγκεκριμένες θέσεις και αν αυτό υποχωρήσει στο εσωτερικό να μην το κερδίζεις σε εξώστη υπό κάποιους περιορισμούς για να μην ξεκινήσουν και φτιάχνουν εκτρώματα, άσχετα αν μετά θα σε περιορίσει το 40% της επιτρεπόμενης δόμησης για να μην μετρήσουν στο σ.δ.. Για να κλείνω αυτή την περίπτωση μέσα στις πλάγιες και οπίσθιες υλοποιημένες αποστάσεις πρέπει να βγει ένας τύπος που να συσχετίζει το δήΔ, την τυχόν υποχώρηση και να βάζεις και ένα όριο προς τα πάνω. 2) Στους εξώστες στα πρόσωπα εκεί και αν γίνεται μπάχαλο!! Αν η ΡΓ ταυτίζεται με την ΟΓ και την θέση του κτιρίου το έχουν ορίσει μια χαρά. Αν η ΡΓ διαφέρει από την ΟΓ (δηλαδή υπάρχει επιβολή προκηπίου) άσχετα από την τελική θέση του κτιρίου ας πούμε πως ο εξώστης μπορεί να εξέχει 2μ από την ΟΓ και να φτάσει το πολύ στην Ρ.Γ, το ενδεχόμενο να τρελαθεί κάποιος πηγαίνοντας το κτίριο άλλα 2μ μέσα και στο τέλος να φτιάξει πρόβολο 4μ πλάτος δεν το διασφάλισε κανένας. Αν η ΡΓ ταυτίζεται με την ΟΓ και για κάποιο λόγο μαζέψεις το κτίριο λίγο ή πολύ μέσα σε αυτή την περίπτωση εγώ δεν έχω καταλάβει τι γίνεται. ΑΝ ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει. Το άλλο με τα 50cm και το κράσπεδο πάλι δεν το εξέτασε κανένας ότι σε πολλές περιπτώσεις είτε δεν υφίσταται κράσπεδο ή το πλάτος του πεζοδρομίου είναι τόσο που είναι κρίμα από τα 4-4.5μ ύψος (που είναι το πιο ψηλό όχημα) και πάνω να χαραμίζεις τα μπαλκόνια. Και σε αυτή την περίπτωση με τους εξώστες στα πρόσωπα θα πρέπει να γίνει ένα νοικοκύρεμα όπου θα υπάρχει διαχωρισμός για τις περιπτώσεις μεταξύ της σχέσης ΡΓ και ΟΓ αλλά και πρόβλεψη για ενδεχόμενη υποχώρηση από την ΟΓ. Το ίδιο μπάχαλο υπήρχε και με τις πλάγιες αποστάσεις. Πλέον έχει λυθεί άσχετα αν είναι κατά την γνώμη λάθος να κοιτάζεις τι υπάρχει στο γειτονικό οικόπεδο μη τυχόν και κλείσεις τα παράθυρα από το αυθαίρετο ή μη του γείτονα... που τυχαία βρέθηκε με παράθυρα και σε απόσταση μεταξύ 1μ και δ... Οι γενικότερες απορίες μου είναι πως με αυτό τον νόμο σε αυτή την κατάσταση μετά από 10 χρόνια, κάποιοι συνάδερφοι μπορούν και δουλεύουν? και τι κάνουν τα συλλογικά μας όργανα για αυτό το μπάχαλο της νομοθεσίας που τουλάχιστον στα 14 δικά μου χρόνια αντί να μειώνεται αυξάνεται? Sorry αν σας κούρασα!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.