Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Ρerustum

    Ρerustum

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      33


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      209


  3. Overseer

    Overseer

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      67


  4. beLakis Tsipouras

    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      36


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/11/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παρακράτησης επί του τιμολογίου. Η προαιρετική αναφορά του ποσού του παρακρατούμενου φόρου στο τιμολόγιο γίνεται προς διευκόλυνση του εκδότη.
    1 point
  2. Ξεκίνα την διαδικασία με ερώτημα στην ΥΔΟΜ να το μεταβιβάσει στην ΠΕΧΩ της Αποκ/νης και εκείνο στο ΥΠΕΝ και όταν πάρεις την απάντηση ανέβασε την εδώ για να την μάθουμε όλοι.
    1 point
  3. ευτυχισμενος που κανω CAD οχι, ευχαριστημένος ομως ναι , εχω δουλεψει με το 2022, 2024, 2025 γιατι τυχαινει να τα εχουμε αγορασει κατα καιρους. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
    1 point
  4. Άρθρο 36 - Νέα προθεσμία διόρθωσης πρώτων εγγραφών - Δυνατότητα διόρθωσης πρώτων εγγραφών σε περιοχές που είχε λήξει η δυνατότητα αμφισβήτησης ανακριβούς εγγραφής με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη» - Τροποποίηση άρθρου 102 ν. 4623/2019 εδω: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/12752482.pdf
    1 point
  5. Συνάδελφε, στην παράγραφο 5 του άρθρου 100 αναφέρεται ότι «στον ανωτέρω τρόπο υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου υπάγονται επίσης αυθαίρετοι ημιυπαίθριοι χώροι». Με ποιον τρόπο θα διαπιστωθεί εάν ένας χώρος είναι ημιυπαίθριος;
    1 point
  6. Ο χαρακτηρισμός του χώρου γίνεται σύμφωνα με τον οικοδομικό κανονισμό που ίσχυε τότε, δηλαδή τον ΓΟΚ. Παρέθεσα, απλώς, τον σχετικό ορισμό χωρίς να ερμηνεύσω κάτι. Υπάρχει κάποιο εδάφιο του Ν.4495 που καθορίζει τι είναι ημιυπαίθριος; Εξ όσων γνωρίζω· δεν υπάρχει. Βεβαίως η ρύθμιση γίνεται βάσει του Ν.4495. Για τον υπολογισμό του προστίμου εφαρμόζεται το Άρθρο 100, παρ. 5. Με ποια διάταξη έρχονται σε αντίθεση αυτά που έγραψα;
    1 point
  7. Για να σου βγάλουν συντεταγμένες τα disto της σειράς Χ, χρειάζεται ο τρίποδας με το εξάρτημα DST 360 ή 360-X για το Χ6. ΠΡΟΣΟΧΗ κυκλοφορεί το DISTO D5 Package περίπου στο χιλιάρικο, το οποίο έχει μεν τον DST360 τρίποδα αλλά δεν υποστηρίζει τη λειτουργία χωροβάτη για ΧΥΖ, μόνο Ρ2Ρ μέτρηση απόστασης έμμεσα μεταξύ δύο σημείων. Με το κόστος του Χ6 μαζί με τον τρίποδα να κυμαίνεται στα 1700€, βρίσκεις κάποιο φτηνό total station. Δεν αξίζει. Μόνο το S910 είχε εσωματωμένο τριποδάκι όμως είχε χαμηλότερη ακρίβεια και δε βγαίνει άλλο από την εταιρία. Μέχρι να πέσουν οι τιμές ή να μπουν και άλλες εταιρίες στο παιχνίδι με παρόμοια τεχνολογία, αγόρασε ένα απλό laserάκι και κάνε τη δουλεία σου κλασικά με κροκί και διαγώνιες (για διαγώνιες βολεύουν όσα έχουν ακίδα, πχ bosch). Μεγάλου ατού είναι η κάμερα αν χτυπάς ημέρα εξωτερικά.
    1 point
  8. Οι αυθαίρετες κατασκευές οποιασδήποτε χρονικής περιόδου αξιολογούνται βάσει των τότε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων, και όχι των τωρινών. Ο χαρακτηρισμός του χώρου θα γίνει σύμφωνα με τον ΓΟΚ. Άρθρο 2, παρ. 32. Ημιυπαίθριος χώρος είναι ο στεγασμένος χώρος του κτιρίου, του οποίου η μία τουλάχιστον πλευρά είναι ανοιχτή προς τον κοινόχρηστο χώρο ή τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη και οι υπόλοιπες πλευρές του ορίζονται από τοίχους ή κατακόρυφα φέροντα ή μη στοιχεία και χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση ή προσωρινή παραμονή ανθρώπων. Επομένως, ο χώρος που περιέγραψε ο συνάδελφος Alexander Manolopu είναι αυθαίρετος ημιυπαίθριος και το πρόστιμό του υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό όπως ορίζει ο Ν.4495.
    1 point
  9. Επειδή εχει δημιουργηθεί μια σύγχυση σε πολλούς λόγω παράλληλης ισχύος 2 διαφορετικών διατάξεων, έφτιαξα το παρακάτω διάγραμμα που νομίζω ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Ευπρόσδεκτες παρατηρήσεις , διορθώσεις.. ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 2024.pdf Συμπληρώνω επισημάνσεις συναδέλφων που αφορούν εξαιρέσεις : 1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καθαρισμού "διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά." των ακινήτων που βρίσκονται εκτός της ζώνης των 300μ από δασικές κλπ εκτάσεις. 2. Δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός πυροπροστασίας περί ακινήτων πλησίον δασικών κλπ εκτάσεων στις "καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας."
    1 point
  10. Το δεύτερο. Οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσης δεν είναι αυθαίρετες κατασκευές, ακόμα και όταν γίνεται υπέρβαση συντελεστή δόμησης.
    1 point
  11. @teo2 οι αλλαγές στις όψεις είναι σημαντικές, πρώτα πρέπει να νομιμοποιηθούν.
    1 point
  12. Άλλο ζήτημα είναι η τακτοποίηση (Ν 4495) και άλλο η εφαρμογή του ΝΟΚ. 1) Για τα ανοιχτά κλιμακοστάσια το ενιαίο ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. 2) Το πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. 3) Πού χρησιμεύουν οι τοίχοι αντιστήριξης στην πραγματοποιημένη οικοδομή; Δεν υπάρχει αυθαιρεσία. 4) Το ίδιο με το 1. Όχι. Έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη, μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις.
    1 point
  13. @patty για το πρώτο· είτε με τα τωρινά είτε με αυτά που ίσχυαν όταν εκδόθηκε η άδεια. Για το δεύτερο· συνυπολογίζονται και τα αυθαίρετα που δηλώθηκαν στους προηγούμενους νόμους από το 2009 και μετά. Εξαιρούνται: μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός νομίμου περιγράμματος (σε εντός σχεδίου) και τακτοποιηθέντες ημιυπαίθριοι χώροι. Για το τρίτο· προσθέτεις όλους τους αυθαίρετους κλειστούς χώρους που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης.
    1 point
  14. @ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ σωστή είναι η σκέψη σου.
    1 point
  15. Ίσως η πιο λογική/σοφή εξήγηση είναι αυτή που δίνει ο kan62, αλλά προσωπικά (κυρίως λόγω της διατύπωσης του νόμου) συμφωνώ με την άποψη του equalizer. Πιο παλιά συμφωνούσα με τον kan. Με είχε προβληματίσει όμως η κατηγορία 3 όταν πρόκειται για επιφάνεια. Σε έναν βαθμό το δικαιολογούσα (στον εαυτό μου) ότι εξαιρείται καθώς πρόκειται για μικρής επιφάνειας αυθαιρεσίες που δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα "την υπέρμετρη πολεοδομική επιβάρυνση". Μετά όμως (και -μάλιστα- από τη στιγμή που ο συνάδελφος kan62, άλλαξε γνώμη για τον έλεγχο κατηγορίας 4 ως προς το να προσμετρούνται μόνο οι επιφάνειες άνω των επιτρεπόμενων μεγεθών και όχι όσες υπερβαίνουν τα εγκεκριμένα της άδειας, που ήταν άλλωστε και η επικρατούσα άποψη), αποφάσισα να λαμβάνω τη διατύπωση του νόμου απόλυτα. Διότι πλέον ο έλεγχος για κατ. 4 δεν φαίνεται να είναι εξέταση της "υπέρμετρης πολεοδομικής επιβάρυνσης" αλλά εξέταση "της απληστίας του/των αυθαιρετούντων του ακινήτου". Με άλλα λόγια, όσες επιφάνειες εξαιρέθηκαν της κατεδάφισης δεν παύουν να επηρεάζουν την "απληστία" των ιδιοκτητών που βούτηξαν βαθιά το κουτάλι στη γλύκα της αυθαιρεσίας.
    1 point
  16. @Κώστας_τοπο Δεν η πρώτη φορά που η υποστήριξη του ΤΕΕ δίνει εξόφθαλμα λανθασμένη απάντηση.
    1 point
  17. @freecat Όχι, θα είναι σε άλλο φύλλο καταγραφής με την κατηγορία στην οποία ανήκει.
    1 point
  18. @NTIN Σωστά, μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία 4 καθώς η διάταξη ισχύει ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης.
    1 point
  19. Αφήνω αυτό εδώ, μετά από επικοινωνία με τον ΑΔΜΗΕ, μου κοινοποιήθηκε το παρόν διαφωτιστικό έντυπο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
  20. Όμως δεν έχει σημασία που δεν έπεσε ο διαχωριστικός τοίχος..αφού έγινε κλειστός χώρος με την τζαμαρία μέχρι πάνω,θα πάρει όλη η επιφάνεια υπέρβαση δόμησης κύριων χώρων.Δεν είναι παράβαση αναλυτικού.😇
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.