Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.013


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.900


  3. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      293


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.237


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα. Αναφέρεται στην εγκύκλιο για το Ν. 4759/20. Πας με ό,τι ήξερες πριν τον Ν. 4759/20 εκτός και αν ορίζεται διαφορετικά στο ΓΠΣ. μέχρι Ε=4.000 τμ -->200 τμ από 4.000 μέχρι και 8.000 --->200+0,02* (Ε-4.000) τμ. Στη δική σου περίπτωση έχεις επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη για χρήση κατοικία (εφόσον αυτή επιτρέπεται στην περιοχή) 200+0,02*2.000=240 τ.μ Για τα γήπεδα της παρ.1 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού, επιδιώκεται, όπως προκύπτει από την ακριβή διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, ο περιορισμός της δόμησης, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των όρων αλλά και των προϋποθέσεων δόμησης που θέτουν τα από 24.5.1985(Δ΄270/1985) και 6.10.1978(Δ΄ 538) π.δ. Εφαρμόζονται οι καθοριζόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης που θέτει ο ν.4759/2020 στα άρθρα 33 και 40, ενώ κατά τα λοιπά οι προβλέψεις των από 6.10.1978 π.δ. και 24.5.1985 π.δ. εξακολουθούν να ισχύουν μόνον κατά το μέρος που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις νέες διατάξεις. Όσον αφορά τα γήπεδα που βρίσκονται μεν σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) αλλά στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού 1 ου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου 3 , αυτά δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του ν.4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού.
    2 points
  2. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (ΠΟΛ.1149) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση, βελτίωση και κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν τη φορολογητέα αξία μεταβιβαζόμενων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων εντός σχεδίου, κατά το αντικειμενικό σύστημα» (Β’ 549), της υπό στοιχεία 1129485/479/Γ0013/03.12.1996 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός κατ’ άρθρο 41α του ν. 1249/1982 με αντικειμενικά κριτήρια, αξίας κτισμάτων ακινήτων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1152) και της υπό στοιχεία 1144814/26361/30.12.1998 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός της αξίας γης εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών που δεν έχουν ειδικούς όρους δόμησης με το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1328), όπως ισχύουν. Τροποποίηση της ΠΟΛ 1149.pdf
    1 point
  3. Παύλο δεν χρειάζεται να εικάζεις τίποτα. Όπως γράφω και παραπάνω όταν έγιναν τα συμβόλαια ο καθένας πλήρωσε φόρο χρησικτησίας. Επίσης γράφω πως βρίσκεται σε οικισμό μικρότερο των 2000 κατοίκων. Στα τοπογραφικά λοιπόν που είναι και πρόσφατα, ο μηχανικός αναφέρει πως και τα 3 είναι άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση εφόσον προϋπάρχουν του 1985. Το πρόβλημα μου πάντως δεν είναι αυτό, καθώς έτσι και αλλιώς αν συνενωθούν αυτή την στιγμή έχω αρτιότητα κατά κανόνα. Το θέμα μου είναι αν αυτή την στιγμή έχοντας 3 όμορα οικόπεδα μπορεί να εκδώσει 1 ΕΕΔΜΚ για το σύνολο των εργασιών που θέλει να κάνει ή 3 ανεξάρτητες; αυτό γνώριζα και εγώ αλλά η αλήθεια είναι πως δεν έχω δει ποτέ πράξη ΕΕΔΜΚ να περιλαμβάνει "ανεξάρτητα" οικόπεδα
    1 point
  4. @Largy Ότι λέει ο συνάδελφος παραπάνω. Μπορεί να κρατηθεί το ακίνητο με τον τακτοποιημένο με Ν. 3843/10 Η.Χ για 40 χρόνια όπως όριζε ο νόμος. Εναλλακτικά με 100 Ευρώ μπαίνει στον 4495 και αν πληροί τα κριτήρια λαμβάνει οριστική εξαίρεση. Αυτό είναι το ένα όφελος και το άλλο είναι η εφαρμογή του άρθρου 16 ν. 5142/24. Στην συμπληρωματική εγκύκλιο του Σ.Συμβ/φων λένε το εξής: 2. Είναι η τροποποίηση σύστασης δυνάμει του άρθρου 16 παρ.1 α) Ν 5142/2024 για την ενσωμάτωση / αλλαγής χρήσης ημιυπαιθρίων χώρων και εξωστών εν όλω ή εν τμήματι υποχρεωτική; Η απάντηση είναι όχι. Με την περ. α) της παρ.1 του άρθρου 16 Ν 5142/2024 παρέχεται η δυνατότητα της σχετικής τροποποίησης και δεν δημιουργείται σχετική υποχρέωση προς τούτο. Η μέχρι σήμερα απλή αναφορά στη συμβολαιογραφική πράξη των κλειστών ημιυπαιθρίων χώρων και εξωστών εν όλω ή εν τμήματι, χωρίς να αθροίζεται στο εμβαδόν της οριζοντίου ιδιοκτησίας παραμένει ως δυνατότητα. Δηλαδή αυτό που ήδη ξέραμε για το πωλητήριο συμβόλαιο στο οποίο γινόταν η περιγραφή του τακτοποιημένου Η.Χ και της επιφάνειάς του, μνημονεύονταν και η δήλωση Ν. 3843/10 (3 σφραγίδες) και στο κτηματολόγιο παρέμενε η επιφάνεια του διαμερίσματος βάσει του τίτλου του και όχι η επαυξημένη βάσει και του κλεισμένου-ρυθμισμένου Η.Χ.
    1 point
  5. Μπορεί και να μείνει στον Ν. 3843/10 και να μη γίνει μονομερής τροποποίηση σύστασης, απλά θα αναφέρεται στο συμβόλαιο ότι το διαμέρισμα π.χ. εμβαδού 70μ2 έχει και έναν ημιυπαίθριο 10μ2 που έχει ρυθμιστεί με το Ν. 3843/10 χωρίς να αναφέρεται το άθροισμα. Εναλλακτικά, με μεταφορά στο Ν. 4495/17 και μονομερή τροποποίηση ο Συμβολαιογράφος θα αναφέρει ότι η τελική επιφάνεια του διαμερίσματος είναι 70+10=80μ2, δηλ. ενσωματώνει και συμβολαιογραφικά τον κλειστό ημιυπαίρθιο στο διαμέρισμα, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με το Ν. 3843/10. Βλέπεις τι θέλουν οι συμβαλλόμενοι και χρεώνεις ανάλογα
    1 point
  6. Δεν το ξέρω αυτό! Απαιτείται; Στην ΑΑΔΕ πάντως βγάζει αυτό:
    1 point
  7. @Tim22 Συμφωνώ με τα ως τώρα ισχύοντα όπως τα αναφέρει παραπάνω και ο συνάδελφος. Για περίπτωση καταπάτησης Κ.Χ δεν αλλάζει τίποτα και εφαρμόζεται το άρθρο παρ 9 σε ό,τι αφορά την υπαγωγή, ενώ η αναφορά της παρ. 9 άρθρου 98 Ν. 4495 για τροποποίηση σύστασης με το ίδιο ποσοστό (501 ψήφοι) ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί, εάν υπερισχύει του κανονισμού βάσει του οποίου απαιτείται το 100/100 των ψήφων για την τροποποίηση. Για το δεύτερο θέμα η συμπληρωματική ερμηνευτική εγκύκλιος της αρχικής ερμηνευτικής του συλλόγου συμβ/φων αναφέρει ότι μπορεί να γίνει μονομερής (αφήνοντας να εννοηθεί ότι παρακάμπτεται η παρ. 9Α του άρθρου 98 που απαιτούσε συναίνεση των όμορων επηρεαζόμενων διαμερισμάτων της διαφορετικής διαμερισμάτωσης). Τα δυο βασικά κριτήρια που εισήγαγε ο νέος νόμος είναι η επέκταση ή απομείωση της Ο.Ι να είναι από κατασκευής της οικοδομής διακρίνοντας τις υποπεριπτώσεις: (α) η πραγματική κατάσταση να ταυτίζεται με την Ο.Α οπότε προχωρά σε μονομερή τροποποίηση και (β) η πραγματική κατάσταση να μην ταυτίζεται με την Ο.Α, οπότε πρώτα υπαγωγή για Δ.Δ και μετά μονομερής τροποποίηση. Απαιτητή βεβαίως σε κάθε περίπτωση η ΗΤΚ. Αυτά μας λένε μέχρι στιγμής οι συμβολαιογράφοι (αν δεν τα αλλάξουν στην πορεία). Το ΤΕΕ ως γνωστόν απουσιάζει...
    1 point
  8. Αυτό αφορά σε παραχωρημένο (από το Δημόσιο) γεωτεμάχιο. Συνεπώς, δεν σε ενδιαφέρει η αρτιότητα του κανόνα αλλά η μη διαφοροποίηση προσώπου-εμβαδού σε σχέση με το παραχωρητήριο.
    1 point
  9. Αρχικά ευχαριστούμε για την αναλυτική ενημέρωση αλλά και για το affiliate link 😉 Να επαναφέρω και εγώ το θέμα με την δήλωση του επαγγελματικού λογαριασμού στην ΑΑΕΔΕ. Τον επαγγελματικό λογαριασμό που συνδέεται με το myPOS εμείς οφείλουμε να τον δηλώσουμε στην ΑΑΔΕ. Αυτό είναι εφικτό ή το IBAN αυτού του επαγγελματικού λογαριασμού δεν ξεκινάει από GR και εν τέλει δεν μπορούμε να το δηλώσουμε στην ΑΑΔΕ;
    1 point
  10. Για υπερβάσεις στα κοινόχρηστα ισχύει το 50 % όπως το λέει. Θα δούμε πόσο ισχυρή είναι η διάταξη όταν πάει σε κάποιο δικαστήριο . Για το δεύτερο που λες νομίζω γίνεται πια με το 16. παρ 1 των νεων διατάξεων
    1 point
  11. Σκύψε το κεφάλι συνάδελφε νέε μηχανικέ (και μη χειρότερα....)
    1 point
  12. Πάντα, ή σχεδόν πάντα (δεν είμαι και Θεός άλλωστε), προσέχω.... Αυτό που επισήμανες δεν γράφει κάτι διαφορετικό .... Γράφει για έλεγχο όλων των κατασκευών σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Οι διατάξεις του παρόντος (δηλ. Άρθρο 7 του Ν4030/11 και απόφαση 9875/24.02.12 που προβλέπει η §5), που αφορούν τον έλεγχο των κατασκευών, έχουν καταργηθεί και αντικατασταθεί με νεώτερη νομοθεσία. Βέβαια αν δεν είναι όπως θεωρώ ότι είναι, αυτό που προτείνεις στον συνάδελφο είναι κατά τον έλεγχο να διαπιστώσει αν όλες οι καλωδιώσεις είναι αυτές που προβλέπουν οι μελέτες, όπως και όλες οι διατομές και θέσεις των σωλήνων αποχέτευσης και ύδρευσης, της αντικεραυνικής προστασίας (εφόσον υπάρχει), των χαρακτηριστικών των κουφωμάτων, των σωμάτων θέρμανσης κλπ και εμείς (πλην ΗΜ εννοώ) θα πρέπει να ελέγχουμε αν όλες οι διατομές των οπλισμών και του φέροντος οργανισμού είναι όπως προβλέπει η μελέτη. Αλλά μεγάλα παιδιά είμαστε και αναλαμβάνουμε τις ευθύνες των πράξεών μας.
    1 point
  13. Εμφανίστηκε και στην ΑΑΔΕ και ταυτόχρονα διαγράφηκε το viva. Επίσης έγινε και διαγραφή του επαγγελματικού λογαριασμού από viva
    1 point
  14. Τα σχετικά άρθρα του Ν4030/2011 έχουν καταργηθεί όπως και το ΦΕΚ 465Β/2012 οπότε αφήνω αυτό εδώ.. Το οποίο είναι σε πλήρη συμφωνία με τον ΦΕΚ57Β/2014 Και με τον Ν4495/2017
    1 point
  15. Που αλλού να την βάλεις συνάδελφε; Στο σχετικό πεδίο στο σύστημα του ΤΕΕ όπως λες και εσύ.
    1 point
  16. Επιλέγοντας "Manage Attributes" —γραμμή εντολών: battman— εμφανίζεται ο Block Attribute Manager. Από το drop-down menu των Block που υπάρχουν στο σχέδιο, διαλέγεις αυτό που θα τροποποιήσεις. Εν συνεχεία επιλέγεις το attribute που θέλεις να μην εμφανίζεται. Πατώντας το button "Edit" εμφανίζεται ένας πίνακας, όπου επιλέγεις Mode "Invisible". Επιλέγοντας Edit Attribute "Multiple" —γραμμή εντολών: attedit— εμφανίζεται μια σειρά ερωτήσεων στη γραμμή εντολών. Στην πρώτη γράφεις N και πατάς Enter. Στις επόμενες τέσσερις πατάς Enter. Στην έκτη, επιλέγεις ολόκληρο το σχέδιο και πατάς Enter. Στην έβδομη γράφεις LEVEL: και πατάς Enter. Στην όγδοη και τελευταία, πατάς Enter.
    1 point
  17. Και να προσθέσω τώρα που έκανα τη διαδικασία. - Παίρνετε ιρλανδικό IBAN και τα χρήματα πηγαίνουν σε αυτόν το λογαριασμό - Με το POS έρχεται και πιστωτική κάρτα που την ενεργοποιείτε αν θέλετε και λογικά τη χρησιμοποιείτε για να αδειάζετε τον λογαριασμό. Δεν την έχω ενεργοποιήσει ακόμα. - Δοκίμασα 5€ με το POS που έγινε άμεσα και έγινε εκκαθάριση 4,87€. Τα χρήματα αυτά δοκίμασα να τα μεταφέρω σε revolut (λιθουανικό IBAN) και έβγαζε χρέωση 3€ (δεν τα μετέφερα). - Όπως έγραψα πιο πάνω σημαντικό είναι αν το κάνετε να το κάνετε μέσω γνωστού που θα σας στείλει affiliate ώστε να επωφεληθείτε και εσείς και αυτός με 30€
    1 point
  18. Να προσθεσω οτι, για το αρθρο 16 υπαρχουν δυο εγκυκλιοι η 26 και η 31. https://enotariat.gr/?p=14879 https://enotariat.gr/?p=14904 θα εκδοθουν και συμπληρωματικες, οπως το αναφερουν και στην εγκ. 31 "Επισημαίνεται ότι κατά το χρονικό διάστημα της πρώτης εφαρμογής του νόμου θα παρέχονται πρόσθετες διευκρινίσεις με σχετικές εγκυκλίους και θα διεξαχθεί ενημερωτικό σεμινάριο, η ημερομηνία διεξαγωγής του οποίου θα σας γνωστοποιηθεί έγκαιρα. Επίσης εκπονείται εγχειρίδιο πρακτικής εφαρμογής των διατάξεων των ισχυόντων περί τακτοποιήσεως πολεοδομικών αυθαιρεσιών νόμων, το οποίο θα σάς αποσταλεί σύντομα."
    1 point
  19. Οπότε όποια αυθαιρεσία δεν αναγράφηκε σε δήλωση υπαγωγής και δεν τακτοποιήθηκε σε συμβόλαια που συντάχθηκαν μεταξύ 29.7. 2011 και 1.5.2024, μπορεί να τακτοποιηθεί χωρίς ακύρωση συμβολαίου. Ο νόμος βεβαίως αναφέρει ότι "εφόσον είναι επιτρεπτή η υπαγωγή" (και εδώ ερχόμαστε εμείς και αυτό που έγραψα χθες...). Αν λοιπόν αφορά παράλειψη του τότε μηχανικού σε ένα ακίνητο (πχ μια λανθασμένη μέτρηση που σήμερα εμείς το μετράμε το κτίριο μεγαλύτερο και φαίνεται λόγω της άρρηκτης σύνδεσης δομικών στοιχείων ότι δεν έχουμε προσθήκη, τότε κάνουμε νέα υπαγωγή και όλα καλά. Αν όμως έχουμε τη νέα γενιά αυθαιρέτων δηλαδή προστέθηκαν αυθαιρεσίες μετά την προηγούμενη υπαγωγή (χάριν παραδείγματος, έστω ότι έγινε το 2014), ο νόμος δεν λέει ότι μπορεί να γίνει η υπαγωγή (το τι θα γίνει στην πράξη θα το διαπιστώσουμε σύντομα...) καθώς αυτή δεν είναι επιτρεπτή.
    1 point
  20. Παύλο, βάζω τον Καρατσώλη να σου απαντήσει (από παλιά...) : Έχει διατυπωθεί η θέση στη νομολογία (ΜΠρΘεσ/νικης 5384/2013 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ) ότι η τακτοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών έχει ως συνέπεια μόνο τη διατήρηση της χρήσης τους, χωρίς όμως ο κύριος των ακινήτων να προσπορίζεται και κυριότητα επ’ αυτών. Επομένως, κατά λογική ακολουθία ο κύριος ακινήτου που τακτοποίησε επιπλέον τετραγωνικά μέτρα που είχε κατασκευάσει αυθαίρετα και καθ’ υπέρβαση της σχετικής οικοδομικής άδειας, δεν κατέστη φορέας εγγραπτέου δικαιώματος ως προς αυτά τα επιπλέον τετραγωνικά μέτρα, εφόσον ουδέποτε απέκτησε κυριότητα επί αυτών και επομένως δεν δύναται να τεθεί ζήτημα διορθώσεως, κατ’ άρθρ. 6 § 8 Ν.2664/1998, του καταχωρηθέντος εμβαδού του ακινήτων ή άλλων στοιχείων της πρώτης κτηματολογικής εγγραφής. Στο πλαίσιο αυτό έχει κριθεί περαιτέρω ότι δεν είναι νόμιμη η απόρριψη από την Προϊσταμένη Κτηματολογικού Γραφείου αιτήσεως καταχωρήσεως πωλητηρίου συμβολαίου και η άρνηση εγγραφής του στα οικεία κτηματολογικά βιβλία με προβαλλόμενο λόγο άρνησης τη διάσταση μεταξύ της περιγραφής του ακινήτου, όπως αυτό εμφανίζεται στο πωλητήριο συμβόλαιο και της αρχικής εγγραφής του κτηματολογικού βιβλίου, καθώς ο σχετικός λόγος έχει κριθεί ως αβάσιμος και απορριπτέος, σε περίπτωση που όλα τα επιπλέον τετραγωνικά μέτρα που «παρεκκλίνουν» από αυτά της αρχικής εγγραφής αποτελούν τετραγωνικά μέτρα της πολεοδομικής τακτοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν.4014/2011,4178/2013, καθώς επ’ αυτών των τετραγωνικών ο πωλητής δεν έχει αποκτήσει εμπράγματο δικαίωμα κυριότητας και επομένως δεν τίθεται ζήτημα διόρθωσης του καταχωρηθέντος εμβαδού του ακινήτου. Σε κάθε δε περίπτωση τα επιπλέον αυτά τετραγωνικά μέτρα δεν επενεργούν στην ταυτότητα του ακινήτου, έτσι ώστε να δικαιολογείται η άρνηση καταχώρησης με επίκληση της διατάξεως του άρθρου 1196 ΑΚ, στο βαθμό που από την προς καταχώρηση πράξη προκύπτει η ταυτότητα του ακινήτου, το οποίο έχει ενταχθεί στο κτηματολόγιο, είναι δε επαρκής ο καθορισμός του ακινήτου κατά τρόπον που να μη γεννά αμφιβολία περί της ταυτότητάς του, δεδομένου ότι η ύπαρξη του ΚΑΕΚ σε συνδυασμό με την εξαντλητική παράθεση στο πωλητήριο συμβόλαιο όλων των ανωτέρω προσδιοριστικών της ταυτότητάς του στοιχείων δεν δικαιολογούν επίκληση ελλείψεων που επενεργούν στην ταυτότητά του. Άλλωστε σε μια τέτοια περίπτωση, ο Προϊστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου δύναται να προβεί στην καταχώριση της εγγραπτέας πράξης στο οικείο κτηματολογικό φύλλο του ως άνω ακινήτου, θέτοντας ως παρατήρηση ότι η διάσταση των τετραγωνικών μέτρων μεταξύ της αρχικής και της επιγενόμενης εγγραφής οφείλεται στην «τακτοποίηση» αυθαιρέτων κατασκευών, σύμφωνα με τα άρθρα 23 § 4 Ν.4014/2011 και 49 § 16 Ν.4030/2011, όπως κατά παγία τακτική πράττει σε κάθε περίπτωση που κατά την καταχώρηση μίας εγγραπτέας πράξης διαπιστώνει διαφοροποίηση π.χ. της εκτάσεως στην προς καταχώρηση πράξη και στην κτηματολογική εγγραφή (ΜΠρΘεσ/νικης 5384/2013 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ).
    1 point
  21. Δεν διάβασα και όλα όσα γράψατε συνάδελφοι, θα ήθελα ωστόσο να αναφέρω ότι έχοντας αγοράσει του Ευρωκώδικες σε Read only Mode και έχοντας ήδη αλλάξει 4 υπολογιστές πλέον δεν μπορώ να τους αναγνώσω επειδή είχαν ανοίξει σε έναν υπολογιστή που πλέον δεν υπάρχει.... οπότε δεν έχω πρόσβαση πλέον... και είναι λυπηρό... θα μπορούσαν τουλάχιστον να επιτρέπεται η ανάγνωση με σύνδεση online.... Καλή δύναμη σε όλους!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 0 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.