Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.969


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.893


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.357


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/12/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. σωστό μεν κι αυτό ...... ΑΛΛΑ.... η προσωπική μου γνώμη για την "ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ" είναι ότι αναρτήθηκε για έναν και μόνο λόγο. Το αρμόδιο Κράτος, το αρμόδιο Υπουργείου, δεν ξέρει ακόμα τι να κάνει και αγοράζει χρόνο.... Ώστε μέχρι να περάσουν μήνες μέχρι να συντάξουν τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις να έχουν ΑΦΗΓΗΜΑ... και θα λένε περιμένουμε την διαβούλευση .... Έως ότου λοιπόν δεν υπάρξει γραπτή Απόφαση από ΣτΕ και γραπτή νομοθετική παρέμβαση από το κράτος... .. στην Ελλάδα στην πράξη δεν θα προχωρά σχεδόν καμία Οικοδομική Άδεια, ενδεχόμενα καμία αγορά Οικοπέδου, καμία αντιπαροχή ..... και καμία νέα κατασκευή.... αλλά έχουμε Διαβούλευση ..... το συζητάμε το θέμα.... (δεν το λύνουμε το θέμα) Υ.Γ. Το τραγικό είναι ότι κι ΕΜΕΙΣ οι Μηχανικοί το συζητάμε (και μόνο) το θέμα ... Πέρασε από το μυαλό ειδικά όσοι είναι μαχόμενοι Μηχανικοί και όχι μόνο του Δημοσίου, Δήμων κλπ να πουν έστω μια φορά στη ζωή τους.... κατεβάζουμε ρολά και εμείς σε ΟΛΑ. Καμία υπηρεσία Μηχανικού στην Δόμηση, αποτύπωση, τοπογραφικά, επιβλέψεις, αυθαίρετα, Ηλ. Ταυτότητες, κτηματολόγια κλπ σε όλη την Ελλάδα... στοίχημα πως όχι ...... οπότε ας το συζητάμε
    3 points
  2. Αυτό δεν μπορεί να σταθεί σε κανένα δικαστήριο. Ισχύει ό,τι αναγράφεται στους τίτλους. Όπως, λοιπόν, ο αγοραστής βάζει δικηγόρο να ελέγξει την "καθαρότητα" του ακινήτου, έτσι (πρέπει να) βάζει και μηχανικό για να ελέγξει το τεχνικό (και όχι μόνο) μέρος.
    2 points
  3. Είμαι περίεργος (λέμε τώρα) αν ο μπαλτάς θα περιλάβει και μεγάλα έργα ή μεγάλους παίχτες .... πχ Ελληνικό.... Που ναι μεν για πολλά από τα κτήρια έχουν λάβει ειδικές ρυθμίσεις .... αλλά ειδικές ρυθμίσεις που είχαν ως βάση τον ΝΟΚ... Τώρα όσα απ αυτά δεν έχουν ξεκινήσει η εργασίες οι Άδειες που είχαν έχουν ακύρωση όπως όλων των άλλων?
    2 points
  4. Version X6.3

    85.442 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Η εφαρμογή μειωτικού συντελεστή 0,50 αφορά σε ισόγειους χώρους βοηθητικής χρήσης επιφάνειας μέχρι 50 τ.μ. Όμως η μείωση προστίμου δεν είναι το θέμα σου αλλά το ότι σου βγάζει κατηγορία 5.
    1 point
  6. Καλησπέρα σας. Σχετικά με το 2Dscanner. Το site είναι και στα ελληνικά. Το εργαλείο δεν είναι κινέζικο, είναι Made in Greece. Το 2dscanner κάνει ακριβώς ότι λέει και η τιμή του είναι 1100+ΦΠΑ χωρίς συνδρομές. Η ακρίβεια για μηχανικούς είναι εκπληκτική. Είμαι ο κατασκευαστής και έμαθα ότι στο forum συζητήθηκε και μπήκα να λύσω τις απορίες. Γενικά μπορείτε να κάνετε τις κατόψεις σας με ακρίβεια και ευκολία. Συνδυάζει και σαρώσεις, στήνεται και κάθετα. Δε χρειάζεται αλφάδιασμα και άλλα πολλά. Το παρουσιάσαμε και στην έκθεση Οικοδομή και στο the Architect Show και γενικά το έχει πάρει αρκετός κόσμος πλέον. Είναι η απλούστερη αλλά αποδοτική λύση που μπορείτε να αποκτήσετε σε πολύ καλή τιμή και να γλυτώσετε από τα παράγωνα και τις διπλοεπισκέψεις.
    1 point
  7. 43 χρόνια στο επάγγελμα πρώτη φορά ακούω για τετραγωνικά εσωτερικού χώρου σε αγορά,ανέγερση , πώληση κ.λ.π
    1 point
  8. Εδώ που φτάσαμε με τα δύσχρηστα συστήματα καταχωρήσεων και τις διαφορετικές απόψεις για πολλά θέματα σε τακτοποιήσεις και ΗΤΚ τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί απόλυτα ως λάθος. Προσωπικά ανέφερα ότι θα προτιμούσα την πρώτη αντιμετώπιση ως ίσως πιο σύντομη και πιο σαφή. Η δική σου πρόταση περιλαμβάνει αρνητικές επιφάνειες τις οποίες τις βάζουμε στο παράδειγμα του ΗΧ που έκλεισε και ρυθμίστηκε. Όμως, ό,τι και να επιλεγεί ως καταχώρηση σημασία έχει η περιγραφή στην τεχνική έκθεση και στα σχόλια των γραμμών όπου εκεί εξηγείται ο τρόπος καταχώρησης για να μπορεί ο χρήστης της ΗΤΚ να καταλάβει τι ακριβώς εννοούμε.
    1 point
  9. @JohnnyHoliday H δική μου εμπειρία από συνεταιριστικά ελαιοτριβεία είναι πολύ καλή αναφορικά με την ποιότητα του παραγόμενου ελαιολάδου. Εξαιρώ μόνο ένα από το οποίο βγήκε λάδι με πολλή μούργα και φυσικά δεν προτιμήθηκε δεύτερη φορά. Η διαφορά είναι αρκετή, ο μέσος όρος είναι στο 8% δικαίωμα στα συνεταιριστικά και πιθανώς στους συνεταιριστές να είναι ακόμη χαμηλότερο, ενώ στα μη συνεταιριστικά είναι στο ποσοστό που αναφέρεις. 4% διαφορά δεν την λες και λίγη. Σε ό,τι αφορά τώρα το φορολογικό σκέλος. Κατά την άποψή μου και πάλι σας συμφέρει. Έχεις ένα δικαίωμα λόγω της επαγγελματικής σου ιδιότητα να ενεργοποιήσεις φορολογικά το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ ως αγρότης παράλληλα με την δουλειά του μηχανικού, ενώ δυστυχώς αν τηρείς βιβλία δεν σου επιτρέπεται παρά μόνο το κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Φορολογικά και για τα αγροτικά εισοδήματα θα φορολογείσαι με κλίμακα μισθωτών, με έσοδα-έξοδα, χωρίς υποχρέωση τήρησης βιβλίων, καταστάσεων ΦΠΑ ενώ θα δικαιούσαι και επιστροφή ΦΠΑ 6% από τα έξοδα που κάνεις (αγορά γεωργικών εφοδίων, λιπάσματα κλπ). Αν υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι στην κλίμακα κάτω των 10.000 Ευρώ, έχεις φόρο 9%, δηλαδή μέγιστο φόρο κλίμακας 900 Ευρώ. Η επιδότηση αφορολόγητη. Με απλό λοιπόν τρόπο, ένας "φορτώνεται" τα έσοδα, και τα βρίσκει με πολύ απλό τρόπο (δεν χρειάζεται να τα αναφέρουμε εδώ) με τους άλλους δυο. Για μένα είναι κρίμα, αν έχετε αρκετά στρέμματα και μεγάλη παραγωγή (δεν συζητάμε για 300-500 κιλά λάδι) να μην επωφεληθείτε. Αναρτώ και ένα άλλο εγχειρίδιο φορολογίας αγροτών που αλίευσα από το διαδίκτυο. Χρηστικός_Οδηγός_Αγροτων.pdf
    1 point
  10. Ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας έχει εφαρμογή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Συνεπώς, η οποιαδήποτε υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να απαντήσει στο οποιοδήποτε ερώτημα πολίτη που έχει έννομο ή μη, συμφέρον, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος ("απαντήσει", ήτοι ενημερώσει για την εξέλιξη του ζητήματος και όχι απαραίτητα να "έχει διεκπεραιώσει"). Με μια αναζήτηση στο Google ως "κώδικας διοικητικής διαδικασίας δημόσιο", θα σας τον εμφανίσει. Το πώς ενεργοποιούνται τα αντανακλαστικά, νομίζω είναι ξεκάθαρο : Με απλές κοινοποιήσεις (Εφορεία Αρχαιοτήτων ; Κοινοποίηση σε ΓΔΑΠΚ, Γραφείο Γενικού Γραμματέα Πολιτισμού, Γραφείο Υπουργού και ούτω καθεξής...).
    1 point
  11. εχμ .... το έλεγα από την αρχή αυτό πριν 6 μέρες.... να δεις που το Ελληνικό ενδεχόμενα να δώσει λύση για τον νοκ... διότι εκεί είναι οι μεγάλοι παίχτες που ξέρουν .... οι μικροί (υπουργοι κλπ) θα μάθουν .... Ελληνικό και ΝΟΚ
    1 point
  12. Δεν αποφασίζει αυτός ποιες θίγονται και κυρίως δεν πληρώνει αυτός τα πολλά σπασμένα. Όχι μόνο μετά την έναρξη αλλά και πολύ πριν από αυτή ...
    1 point
  13. Όχι μόνο, υπάρχουν μέσα και πολλοί οργανωμένοι οπαδοί του δημοκρατικού δικαιωματισμού και στους ΟΚ... Σε λίγο θα μας βάλουν πριν την άδεια να προσκομίζουμε συναίνεση από τους γείτονες και να την καταθέτουμε για διαπραγμάτευση στο δημαρχιακό επίτροπο της ΥΔΟΜ.
    1 point
  14. Τα δεδομένα είναι μονοδιάστατα : - ο ΝΟΚ δεν υπάρχει πλέον, είναι αντισυνταγματικός σε πάρα πολλά άρθρα, - αν κάποιο κίνητρο δεν είναι αντισυνταγματικό στην τωρινή απόφαση, θα είναι στην επόμενη, - θα υπάρξει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (1-2 χρόνια) που θα υπάρχει ως πλαίσιο ένα άχρωμο κανονιστικό κείμενο, μάλλον μια ψαλιδισμένη έκδοση του υπάρχοντος (καλο-ψαλιδισμένη ή κακο-ψαλιδισμένη δεν έχει σημασία), - με το ίδιο κατασκεύασμα θα "διορθωθούν" όσες άδειες μπορούν και θέλουν να μην έχουν πάνω τους υποψία ή άγχος καταδίωξης, - η διαβούλευση μαζεύει την "κρίσιμη μάζα προβλημάτων" η οποία θα συνεκτιμηθεί στη διαχείριση των συνεπειών της αντισυνταγματικότητας (πολιτική συνήθεια απουσία πολιτικής στην εποχή των media), - ουσιαστικά μαζεύονται τα κουρέλια του νεκρού για να αποφασιστεί ποια θα πάνε μαζί του στο χώμα, - ανάμεσα στα τελευταία είναι και η δουλειά μηχανικών τουλάχιστον 2 χρόνια πριν αλλά και μετά την απόφαση του ΣτΕ, - στον ολικό παγετό αν δεν κινηθείς πεθαίνεις.
    1 point
  15. Πρώτη φορά βλέπω να αναγράφεται "εσωτερικού χώρου". Η εμβαδομέτρηση του διαμερίσματος γίνεται "εξωτερικά". Αυτή, άλλωστε, η επιφάνεια αναγράφεται στον πίνακα σύστασης οριζ. ιδιοκτησιών και αυτήν οφείλει να καταγράψει ο συμβ/φος χωρίς επιθετικό προσδιορισμό. Προφανώς, πρόκειται για λάθος του συμβ/φου.
    1 point
  16. Στα προβλήματα ΝΟΚ, ως προς την συσχέτιση του Ελληνικού με τη συνήθη οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα, σημειώνω παρεμπιπτόντως τα εξής : 1- Το ΣτΕ δεν αποφάσισε στην ουσία των κινήτρων του ΝΟΚ αλλά στη διαδικασία (θεσμοθέτηση χωρίς μελέτη), 2- Βεβαίως και το Ελληνικό έχει περάσει τον έλεγχο του ΣτΕ με το ΠΔ του ΣΟΑ και μάλιστα είχε ΣΜΠΕ, 3- Παλιός δάσκαλος έλεγε ότι συνήθως η λύση του προβλήματος είναι πολύ κοντά στην αιτία που το δημιούργησε, 4- Ο ν.4062/2012 (Αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού ...) είναι πολύ κοντά στον ΝΟΚ, ακριβώς 5 νόμους πριν. Στο νόμο αυτό ορίστηκαν οι λεπτομέρειες οι οποίες όρισαν και το τίμημα (1,5 δις αν θυμάμαι καλά), αλλά το σημαντικότερο είναι ότι, εκεί ορίστηκε ότι "οι παρεκκλίσεις των όρων δόμησης θα εγκρίνονται με ΠΔ". Έκτοτε όμως ο ΝΟΚ χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές σαν όχημα διατάξεων οι οποίες χορηγούσαν παρεκκλίσεις όρων δόμησης στα λεγόμενα "ψηλά ή ειδικής σχεδίασης" κτήρια με μια απλή απόφαση υπουργού. Πολλές είναι αυτές οι αποφάσεις που έδωσαν περεκκλίσεις ύψους, όγκου, ιδεατού στερεού κλπ. μετά από μια αντίστοιχη αλλαγή στον ΝΟΚ... Αντί λοιπόν ο υπουργός να αρχίζει σήμερα διαβούλευση για να του πουν οι πολίτες πότε θεωρείται ότι έχουμε "έναρξη εργασιών", μήπως καλύτερα να ρωτήσει τους νομικούς του συμβούλους το εκτιμώμενο ύψος των αποζημιώσεων, που θα επιδιώξουν ΟΛΟΙ μαζί όσοι υποστούν οικονομική επιβάρυνση, στο παρελθόν, παρόν αλλά και στο μέλλον από την πορεία του ΝΟΚ που επιλέχθηκε ; Οι δήμαρχοι είναι εδώ ... χθες το άρθρο 10 και τα πατάρια, σήμερα ο δημαρχιακός ορισμός της "έναρξης εργασιών", αύριο το άρθρο 17 και οι θερμομονώσεις (δεν λέω κάτι για τα λιθοσώματα γιατί εκεί θα συμφωνούσα μαζί τους), μεθαύριο κάποιες αναρμόδιες χορηγήσεις παρεκκλίσεων κατά ΝΟΚ ... και βλέπουμε. Για τον τεχνικό κόσμο, ο χρόνος έναρξης είναι αυτό που λένε οι δικοί μας νόμοι (π.χ. ο ν.4030/11 και οι διάδοχοί του), δηλαδή όταν αναρτάται η άδεια στο σύστημα. Οι νομικοί σύμβουλοι όμως του αρμόδιου υπουργείου μπορεί να βλέπουν και πιο πίσω στον χρόνο, σε άλλου είδους επιβαρύνσεις ή και έξω από τα σύνορα της χώρας ...
    1 point
  17. Επειδή όμως πολλοί συνάδελφοι έχουν μπλοκαρισμένες από άδειες κατεδάφισης έως άδειες ανέγερσης, στην Αθήνα, είμαστε στους 9 μήνες πλέον, επειδή υπάρχουν εργολαβικά, αγορές που έγιναν πριν εμφανιστούν οι απόψεις των γερόντων που αυτοικανοποιούνται ως Λουδοβίκοι ΙΔ, θα πρέπει είτε να τους κάνουμε ΙΣΤ, είτε να πάμε στο μισθοδικείο τους και να μας βγάλουν 6000 καθαρά τον μήνα να καθόμαστε όπως αυτοί και ας κάνουν και 10 χρόνια να βγάλουν ΤΠΣ και να αποφασίσουν για το φύλο των Αγγέλων. Κατά τα άλλα ο Τράμπ δίνει άδεια σε μια μέρα, αν κάνεις επένδυση άνω του 1 δις, αρκεί να περάσεις τις περιβαλλοντικές μελέτες που θα ελέγχονται κανονικά, ενώ το αμερικάνικο κανάλι κάνει βόλτες στα έρημα χωριά, που πίνεις ότι θέλεις και αφήνεις ότι έχεις ευχαρίστηση... https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1853846/cnbc-mia-apokosmi-matia-sto-mellon-tis-elladas-poy-apeileitai-apo-yparxiaki-katarreysi/ Η χώρα καταρρέει και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί, είναι στην κοσμάρα τους, στην μισθάρα τους και κλασσικά και διαχρονικά στο γρηγορόσημο τους (σαν την Χαλκιδική δεν έχει) και στην μίζα τους... Λυπάμαι όσους είναι ακόμα νέοι και είναι εδώ, χωρίς να μουτζώνουν τους λουδουβίκους και τις αντουανέτες. Και στο τέλος το πρόβλημα δεν είναι τα μπόνους. Είναι ότι δεν υπάρχει λογικό υπόβαθρο στον οποιονδήποτε έλεγχο, όταν υπάρχουν τόσοι πολλοί συντελεστές δόμησης που δημιουργούν περιουσίες. Ο κόσμος δεν μπορεί να συντηρήσει τα χρέπια του 30 του 40 του 50 και του 60 και του 70 που θέλουν στην ζεστή κλιματικά Αθήνα 500 λίτρα πετρέλαιο για να ζεστάνουν τις παγωμένες πέτρες και τα παγωμένα μπετά και τούβλα, ενώ η κωμωδία περί του εξοικονομώ έχει γίνει μία μπίζνα για λίγους και ημέτερους, χωρίς αντίκρυσμα, ενώ μόνο οι έχοντες μπορούν να μπουν, αφού θα μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι και να περιμένουν. Η ανέγερση νέων οικοδομών με μονώσεις και θέσεις στάθμευσης θα βοηθούσε την πόλη, αλλά αυτό έχει κόστος. Με την απόφαση αυτή, θα έχουμε πλέον νέα αύξηση στις τιμές πώλησης, που προφανώς πλέον θα αγοράζονται μόνο από ξένους, νέα μείωση της προσφοράς, αφού πολλές δουλειές θα ακυρωθούν, μια και το κόστος κατασκευής και η τιμή πώλησης σε πολλές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχουν πελάτες για να το πληρώσουν, ενώ στις επαρχιακές πόλεις που δεν έχουν τουρισμό, δεν χτίζεται τίποτα έτσι και αλλιώς. Δύσκολες έννοιες αυτές όταν παίρνεις 6-8-10-20000 τον μήνα, αν είσαι δικαστής, βουλευτής, υπουργός, ευρωβουλευτής και κάπου εκεί μέσα αν είσαι δήμαρχος, χώρια οι "χορηγίες"... Πως το είπε εκείνος τότε το 2010...
    1 point
  18. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    1 point
  19. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    1 point
  20. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    1 point
  21. Θα έχουμε να συζητάμε τα Χριστούγεννα. Στο τυπικό, φαντάζομαι οποίος έχει ξεκινήσει κάτι, το πιθανότερο να έχει και μια φωτό από κινητό. Αυτή φέρει και μια χρόνο σφραγίδα. Ή οποιοδήποτε αντίστοιχο έγγραφο. Κοινώς να πάνε να χεστουν, είναι όπως τα αυθαίρετα που ψαχναν και καλά παλαιότητα αλλά κανείς δεν πρόκειται να το κοιτάξει. Προφανώς οι άδειες που είναι στο μετεχμιο πιστεύω ότι θα περάσουν, ενώ αυτές που δεν έχουν βγει/ θα ξεκίναγαν σε δύο μήνες θα έχουν θέμα. Γιατί βγάλανε και την πισίνα από την φύτευση...; Δηλαδή δεν τραβάει νερό από βροχή; δεν εκτελεί τον αντίστοιχο περιβαλλοντικό αποτύπωμα όπως και η φύτευση; Αντί για πράσινο είναι μπλε και τυπικά περιβαλλοντικά ωραίο. Δεν έχει επιστημονική λογική. Σαν να ακύρωσαν όλες τις πισίνες πλέον, δεν θα βγαίνουν με τίποτα. Δεν θέλουν λεφτά;
    1 point
  22. Το τέλος του χρόνου είναι από την σημερινή ανακοίνωση του ΣτΕ. Δεν προλαβαίνει να τρέξει κανείς ... Η κλήση του πρώτου ελεγκτή δεν είναι κριτήριο. Μπορεί να έχει δαπανηθει μια περιουσία μέχρι τότε. Υγ. Μαζί γράφαμε Δημήτρη... καλησπέρα. Η σημερινή ανακοίνωση έχει ακριβώς την έννοια του μπαλτά. Ακόμη και το ποιός την έκανε και το πότε ακριβώς έγινε, είναι προφανώς θέματα που έχουν συμφωνηθεί. Οπότε περιμένουμε έγγραφες οδηγίες για το τι θεωρείται έναρξη εργασιών και ποιός νόμος θα εφαρμόζεται στο εξής... Το πιο γρήγορο είναι να γυρίσουμε στον ΓΟΚ '85 ...
    1 point
  23. Οι λόγοι που σταμάτησα είναι γραμμένοι εδώ από την πρώτη στιγμή και αναλυτικότατα. Οπότε και καλά είμαι και προφανώς για τους ίδιους λόγους δεν θα ήθελα να συνεχίσει κάποιος άλλος ... βασιζόμενος στη δική μου δουλειά.
    1 point
  24. Άκη συμφωνώ στο ότι θα πρέπει να συνταχθεί κάτοψη αποτύπωσης η οποία να συνδεθεί με τον ηλ. κωδικό της δήλωσης (ταυτόσημο σχέδιο κλπ) ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι βάσει των δικαιολογητικών Ν. 4495 δεν απαιτείται. Ανάλογη η περίπτωση αλλαγής εσωτερικής διαρρύθμισης. Κάτοψη αποτύπωσης, χωρίς διασύνδεση με κάποια διοικητική πράξη ή τακτοποίηση, μόνο στα προ 55. Εναλλακτικά, για τους υπομονετικούς, εξετάζεται και το ενδεχόμενο ενημέρωσης Ο.Α.
    1 point
  25. Version 1.0.0

    16.812 downloads

    Περιλαμβάνει τα παρακάτω αρχεία: Ιδιωτικό συμφωνητικό - ειδική συγγραφή υποχρεώσεων Ιδιωτικό συμφωνητικό - επιχρίσματα Ιδιωτικό συμφωνητικό - σκυροδέματα, τοιχοποιίες Ιδιωτικό συμφωνητικό - υδραυλικός Ιδιωτικό Συμφωνητικό (εργοδότης-εργολάβος) Ιδιωτικό συμφωνητικό ανάθεση εκπόνησης πλήρους μελέτης για την ανέγερση κτηρίου Ιδιωτικό συμφωνητικό κατασκευής οικοδομής Ιδιωτικό συμφωνητικό σύμβασης έργου σε εργολάβο (1) Ιδιωτικό συμφωνητικό σύμβασης έργου σε εργολάβο (2) Ιδιωτικό συμφωνητικό σύμβασης υπεργολαβίας Συμφωνητικό για ανάληψη μελέτης-επίβλεψης Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr
    1 point
  26. Έχεις δει πολλά ηλεκτρόδια προσβάσιμα σε παλιά (και κάποια νέα) κτήρια;
    -1 points
  27. Τη δυνατότητα διάθεσης προς πώληση κατοικιών, ακόμα κι αν δεν έχουν ταυτότητα κτιρίου, δηλαδή χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την πολεοδομική τους τακτοποίηση, εισάγουν στην ημερήσια διάταξη στελέχη της αγοράς ακινήτων, ως μια λύση στο ζήτημα της αύξησης της προσφοράς νέων ακινήτων στην αγορά, προκειμένου έτσι να συγκρατηθούν και οι τιμές πώλησης, ή ενδεχομένως να υπάρξει και μια ήπια διόρθωση. "Χρειάζεται να δώσουμε πολεοδομική αμνηστία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συναλλαγές, πολλές εκ των οποίων ακυρώνονται, ή καθυστερούν επί μήνες, λόγω της γραφειοκρατίας που συνοδεύει την κάθε πώληση. Αντί δηλαδή να λέμε στον πωλητή, βρες τα χαρτιά και τρέξε, να επιτρέπεται η άμεση πώληση του ακινήτου και στη συνέχεια ο αγοραστής να έχει στη διάθεση ένα διάστημα, π.χ. τριών ετών, ώστε να τακτοποιήσει πολεοδομικά το σπίτι του", αναφέρει ο κ. Ηλίας Παπαγεωργιάδης, επενδυτής και αναλυτής. Ο ίδιος κατέθεσε δημόσια την πρόταση αυτή στην πρόσφατη εκδήλωση που διοργάνωσε "Ελλάδα 2025. Επιχειρείν, Ακίνητα, Επενδύσεις", στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για μια πρόταση που βρίσκει σύμφωνη και την ΠΟΜΙΔΑ. "Μέσα από αυτή την "Αμνηστία" δεν προτείνω να διαγράψουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά να επιτρέψουμε στον πωλητή να πουλήσει το ακίνητό του. Έτσι θα ανοίξει η αγορά και θα μπορέσουν χιλιάδες πωλητές να πουλήσουν ακίνητα που σήμερα δεν έχουν τον χρόνο και τα χρήματα να τακτοποιήσουν πολεοδομικά", τονίζει ο κ. Παπαγεωργιάδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν σήμερα, είναι εγκλωβισμένα επί μήνες, ή ακόμα και χρόνια, δεκάδες χιλιάδες σπίτια που βρίσκονται στην κατοχή των τραπεζών και των εταιρειών διαχείρισης ακινήτων, ακριβώς λόγω των πολεοδομικών εκκρεμοτήτων που τα συνοδεύουν, η λύση της πολεοδομικής αμνηστίας θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Το ζήτημα αυτό έχουν θέσει επανειλημμένα και οι ίδιες οι τράπεζες, αλλά και τα funds, που θα ήθελαν να επιταχύνουν την διαδικασία των πωλήσεων των κατοικιών που έχουν ανακτήσει από τους πλειστηριασμούς (REOs), που υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε περίπου 20.000 κατοικίες. Είναι εμφανές ότι για να ξεμπλοκάρουν τα σπίτια αυτά και να μπορέσουν να μεταβιβαστούν, απαιτείται η δημιουργία πολυάριθμων ομάδων ανθρώπων (μηχανικών κτλ.), που να εργάζονται για το ζήτημα αυτό επί μήνες. Αν όμως, αυτό το βάρος μεταφερθεί στον αγοραστή, με το αντίστοιχο οικονομικό κίνητρο φυσικά, τότε θα πρόκειται για μια διαδικασία, από την οποία θα βγουν όλοι κερδισμένοι. Όπως μάλιστα φαίνεται, στην κυβέρνηση υπάρχουν "φωνές" που είναι υπέρ μιας τέτοιας λύσης και δεν αποκλείεται να υπάρξουν άμεσες εξελίξεις, στο πλαίσιο των ρυθμίσεων που θα ανακοινωθούν για το τραπεζικό σύστημα. Μιλώντας πριν από μερικές ημέρες στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, αναφέρθηκε σε "δάνεια που δεν δίνονται, υψηλές προμήθειες, χαμηλά επιτόκια καταθέσεων, αλλά και ακίνητα που δεν έχουν εκποιήσει για να μειωθούν οι τιμές στην αγορά". Ειδικά ως προς το τελευταίο αυτό θέμα, στην αγορά ακινήτων, αλλά και στην τραπεζική αγορά, προσδοκούν σε μια ρύθμιση, που θα επιτρέψει την πώληση, έναντι κάποιας έκπτωσης, κατοικιών που έχουν ανακτηθεί από πλειστηριασμό και απαιτούν πολεοδομικές τακτοποιήσεις για να μεταβιβαστούν. Αν δινόταν αυτή η δυνατότητα, εκτιμάται ότι θα αυξανόταν άμεσα ο αριθμός των προς πώληση κατοικιών, που αποτελεί και το βασικό ζητούμενο για να αυξηθεί η προσφορά και να πιεστούν οι τιμές πώλησης. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργιάδη, με την πρόταση αυτή, μπορούν οι αρμόδιοι να φέρουν μια ρεαλιστική ρύθμιση προς ψήφιση, ίσως εξαιρώντας κάποιες κατηγορίες ακινήτων, όπου τα προβλήματα είναι μη επιλύσιμα. "Σημασία έχει να προχωρήσουμε άμεσα στο να βγάλουμε στην αγορά τα ακίνητα που σήμερα παραμένουν εκτός, πριν εκραγεί το στεγαστικό πρόβλημα και πριν απαξιωθούν τα ίδια τα ακίνητα". Του Νίκου Ρουσάνογλου
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.