Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/03/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Μεγαλύτερες αποστάσεις δεν μπορείς να βάλεις στο FEMM? Τύπου να κάνεις πολύ zoom out στη διάταξη ώστε τα δοκίμια να απέχουν περισσότερο μεταξύ τους... Η λαμαρίνα, δεν μπορεί να είναι από άκρη σε άκρη (από πάνω μέχρι κάτω δηλαδή); Γιατί από ότι βλέπω το πεδίο διαχέεται πάνω και κάτω από τις άκρες της λαμαρίνας... Κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρουσα η διπλωματική σου, θα χαρούμε να μας μοιραστείς περιληπτικό υλικό σχετικό με το θέμα, αν έχεις την καλοσύνη, να μαθαίνουμε και μεις τίποτα.2 points
-
O μειωτικός συντελεστής εφαρμόζεται σε ισόγειους χώρους β.χ. με επιφάνεια έως και 50 τμ. Στην δική σου περίπτωση, η αυθαίρετα-εγκατεστημένη χρήση είναι κύρια (κατοικία). Άρα, δεν δεν δικαιούται μειωτικό.2 points
-
ΓΕΦΥΡΑ INGLIS Βάζω εδώ μια σημερινή ανακοίνωση του Συλλόγου μας, η οποία έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για την εδώ κοινότητά μας ! ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ INGLIS (Λίγο πριν το ΚΣΝΜ και το ΦΕΚ) Γνωστοποιούμε σε χωριανούς και φίλους του χωριού μας, στην επιστημονική κοινότητα καθώς και, για πρώτη φορά, στην παγκόσμια κοινότητα ότι, οι παρακάτω φορείς : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΙΤΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ «Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ» και η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ, έχουν καταθέσει στο Υπουργείο Πολιτισμού (αρ. πρ. 212847/16.05.2024) συνολική πρόταση για κήρυξη ως μνημείο, διάσωση, αποκατάσταση και επανάχρηση μιας σημαντικότατης (και μοναδικής) μεταλλικής γέφυρας τύπου INGLIS. Η παλαιά (έως 110 ετών), φορητή και συναρμολογούμενη, μεταλλική γέφυρα βρίσκεται σήμερα εντός της χωρικής περιφέρειας της Τοπικής Κοινότητας Ελατόβρυσης, του Δήμου Ναυπακτίας, στις συντεταγμένες ΕΓΣΑ87: (Χ=322872, Υ=4282418), πάνω στην κοίτη του παραπόταμου Βοτσαῒτη του ποταμού Εύηνου και συγκεκριμένα σε απόσταση 100 μ. δυτικά και 300 μ. βόρεια από το σημερινό σημείο διάβασης (μέσω της κοίτης του παραπόταμου) του τμήματος ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗ - ΚΑΛΛΟΝΗ της 26ης Επαρχιακής Οδού της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας. Η μεταλλική γέφυρα σώζεται σήμερα ολόκληρη, με μήκος 18,30 μ., είναι τοποθετημένη πάνω σε ακρόβαθρα λιθοδομής, σήμερα είναι σε αχρησία και παρουσιάζει εμφανή σημάδια ετοιμορροπίας του σκελετού της. Οι Σύλλογοι και η Κοινότητα του οικισμού Ελατόβρυσης της Ορεινής Ναυπακτίας, πραγματοποίησαν (από το 2016 μέχρι πρόσφατα) την έρευνα τεκμηρίωσης της φορητής αυτής κατασκευής, τα αποτελέσματα της οποίας θα αξιολογηθούν στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του ΚΣΝΜ του ΥΠΠΟ για την κήρυξή της. Από την έρευνα προκύπτουν, μέχρι σήμερα, για τη γέφυρα τα εξής σημαντικά : • Αποτελείται κυρίως από μεταλλικά προκατασκευασμένα στοιχεία και εξαρτήματα, τα οποία συμπληρώθηκαν με ξύλινα στοιχεία και συναρμολογήθηκαν πάνω σε κατάλληλα ακρόβαθρα λιθοδομής. • Η γέφυρα είναι η δεύτερη έκδοση μιας σειράς φορητών γεφυρών οι οποίες σχεδιάστηκαν, αρχικά για στρατιωτική χρήση, κατά την περίοδο 1913-1920, από τον Βρετανό Μηχανικό sir C. E. Inglis, καθηγητή Μηχανικής, κοσμήτορα του King's College στο Cambridge και πρόεδρο του ICE. • Η σειρά αυτών των γεφυρών φέρει το όνομα του εφευρέτη της, ως «Γέφυρες Ίνγκλις» (Inglis Bridges), έχει από το 1914 και μετά διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε πολλές χώρες (Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία) και η εδώ σωζόμενη δεύτερη έκδοση της σειράς, η οποία σχεδιάστηκε το 1915, αναφέρεται ως «Γέφυρα Πυραμίδα - Βαρέως Τύπου» (Pyramid Bridge – Heavy Type). • Οι εκδόσεις της «Γέφυρας Πυραμίδας» (Ελαφρού και Βαρέως τύπου) της σειράς Inglis αποτελούν τις πρώτες φορητές - συναρμολογούμενες γέφυρες «ξηρού τύπου», σε αντιδιαστολή με τις υπάρχουσες μέχρι τότε «πλωτές» συναρμολογούμενες γέφυρες. • Η Πυραμίδα Ελαφρού Τύπου ήταν η πρώτη φορητή - συναρμολογούμενη πεζογέφυρα ενώ η Πυραμίδα Βαρέως Τύπου ήταν η πρώτη γέφυρα μεταφοράς φορτίων και διέλευσης οχημάτων. • Όλες οι γέφυρες της σειράς Inglis αποτελούν άριστες εφαρμογές των δικτυωμάτων Warren στη γεφυροποιία, με στόχο την απλότητα της κατασκευής σε συνδυασμό με τη δυσκαμψία και το μικρό βάρος (των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά και συνολικά) σε μεγάλα ανοίγματα γεφύρωσης εμποδίων. • Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των στοιχείων, της συγκεκριμένης σειράς γεφυρών, περιλαμβάνει τεχνολογία αιχμής της περιόδου κατασκευής τους (κράματα υλικού, μέθοδοι κατασκευής/σύνδεσης μελών, διαμόρφωση μελών, συνδυασμοί φόρτισης κατά τη συναρμολόγηση, δοκιμές υλικών κλπ.). • Η βελτιστοποίηση του τρόπου συναρμολόγησης, ειδικά της Γέφυρας Πυραμίδας, εδραίωσε τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του τύπου αυτού που ήταν η ταχύτατη συναρμολόγηση, με τα ελάχιστα μέσα, σε ακραία δύσκολες συνθήκες μάχης (σε στρατιωτική χρήση) ή τοπογραφίας εδάφους (σε πολιτική χρήση). • Οι βρετανικές μεταλλουργικές βιομηχανίες που παρήγαγαν τα μέλη και εξαρτήματα των Γεφυρών Πυραμίδας στην εποχή του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, συνέχισαν την παραγωγή τους στα πρώτα χρόνια του μεσοπολέμου. Βασιζόμενες στα ήδη διαπιστωμένα πλεονεκτήματα του τύπου αυτού και με εμπορικό πλέον στόχο την ικανοποίηση αναγκών επικοινωνίας δύσβατων και απομονωμένων περιοχών, προμήθευσαν αρκετές χώρες με άγνωστο, μέχρι στιγμής, αριθμό συνόλων εξαρτημάτων. • Στην Ελλάδα ήδη τεκμηριώνεται η ύπαρξη τουλάχιστον 7-9 σημείων συναρμολόγησης της Γέφυρας Πυραμίδας Βαρέως Τύπου. Τα πέντε (5) από αυτά ήταν πάνω στην κοίτη ή μέσα στη λεκάνη απορροής του ποταμού Εύηνου, που διασχίζει την Ορεινή Ναυπακτία, μια κατ’ εξοχήν δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της χώρας με έντονα ανάγλυφο έδαφος. • Όλες οι Γέφυρες Πυραμίδες της Ορεινής Ναυπακτίας τοποθετήθηκαν σε καιρό ειρήνης, μεταξύ των ετών 1920-1958, πάνω σε ημιονικές οδούς επικοινωνίας μεταξύ χωριών της περιοχής, με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές χρήσεις μεταφοράς προσώπων, υποζυγίων και φορτίων σε μια εποχή κατά την οποία κάρα ή οχήματα δεν υπήρχαν στην περιοχή αυτή. • Το έτος 1957, στα πλαίσια δημόσιου έργου, πιθανόν με αφορμή τον καθορισμό της 26ης Επαρχιακής Οδού του νομού Αιτωλ/νίας (ΦΕΚ 47Α/08.02.1956), συναρμολογήθηκε, προτελευταία στην Ορεινή Ναυπακτία, η Γέφυρα Πυραμίδα μεταξύ Ελατόβρυσης - Καλλονής. Τα στοιχεία και τα εξαρτήματα αυτής, καθώς και της τελευταίας συναρμολογηθείσας (το 1958) γέφυρας μεταξύ Ελατόβρυσης – Δενδροχωρίου, φαίνεται ότι προήλθαν από τη μοναδική αποσυναρμολόγηση Γέφυρας Πυραμίδας που τεκμηριώνεται στην Ορεινή Ναυπακτία και έγινε στο Βαλτσόρεμα Αχλαδόκαστρου το έτος 1954. • Η Γέφυρα Πυραμίδα Ελατόβρυσης - Καλλονής, μετά την καταστροφή ή παράσυρση όλων των άλλων τεκμηριωμένων περιπτώσεων της Ορεινής Ναυπακτίας και του ελληνικού χώρου, αποτελεί το τελευταίο και ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (περιόδου 1916-1924) της γέφυρας Πυραμίδας - Inglis βαρέως τύπου, στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως, όπως από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα τεκμήρια προκύπτει. Από τα παραπάνω συνοπτικά, καθώς και από τη συνημμένη έκθεση τεκμηρίωσης, προκύπτει ότι : Η φορητή γέφυρα Ελατόβρυσης - Καλλονής αποτελεί το μοναδικό παγκοσμίως σωζόμενο ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (1915+) της Γέφυρας Πυραμίδας Inglis – Βαρέως Τύπου (Inglis Pyramid Bridge – Heavy or Second Type) και ταυτόχρονα σημαντικότατη μαρτυρία της επιστημονικής - τεχνολογικής εξέλιξης της στρατιωτικής - πολιτικής γεφυροποιίας καθώς και της κοινωνικοοικονομικής εξέλιξης - ιστορίας της κατ’ εξοχήν φυσικά απομονωμένης και δύσβατης περιοχής της Ορεινής Ναυπακτίας του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Για τους παραπάνω λόγους, προτείνονται στο Υπουργείο Πολιτισμού τα εξής : • Κήρυξη της φορητής γέφυρας ως μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4858/2021, • Διάσωση της επικινδύνως ετοιμόρροπης γέφυρας (σύμφωνα με τα στοιχεία Απριλίου 2024), • Αποκατάσταση των στοιχείων της γέφυρας με επανασυναρμολόγηση σε παραπλήσια – προσβάσιμη θέση και • Επανάχρηση για τη βιωματική ανάδειξη της γέφυρας, με την προτεινόμενη στο τεύχος της τεκμηρίωσης μέθοδο. Η έκθεση τεκμηρίωσης και σχετικό υλικό για τη μεταλλική γέφυρα βρίσκονται εδώ : https://1drv.ms/f/s!ApzykQUZCNhAmo1raZiga05l3AmTJg?e=hxzPFk Ναύπακτος, 19.03.2025 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΥΠΟΥ INGLIS_V4.pdf2 points
-
Καλησπερα στους (μελλοντικους) συναδελφους. Η διπλωματικη μου εχει θεμα συστηματα καθοδικης προστασιας επιβαλλομενου ρευματος. Βρισκομαι σε ενα διλημμα. Θελω να τοποθετησω 3 δοκιμια σε αρκετα κοντινη αποσταση, το ενα απροστατευτο, το αλλο προστατευομενο γαλβανικα, το τριτο προστατευομενο με Impressed Current. Το ζητημα ειναι λογω των πολυ μεγαλων ισοδυναμων αντιστασεων απειρου γης θα χρειαστει αρκετα μεγαλο δυναμικο για να πετυχω την απαραιτητη πυκνοτητα ρευματος για την επαρκη προστασια. Οποτε το ισχυρο πεδιο σε εγγυτητα με τα απροστατευτα δοκιμια δυναται να κανει Ion stripping απο τα απροστατευτα δοκιμια να τα κανει δηλαδη ανοδους και να παρουσιασουν υψηλοτερο ρυθμο διαβρωσης απο οτι πρεπει καθιστωντας το πειραμα μη εγκυρο... Το FEMM δυστυχως απο οσο ξερω δεν μπορει να μοντελοποιησει soil attenuation. Η μια λυση ειναι να βαλω ενα κομματι λαμαρινα σκιαζοντας τα αλλα δυο δοκιμια. Εχει καποιος καποια ιδεα για το πως μπορω ειτε αναλυτικα ειτε με FE να μοντελοποιησω κατι τετοιο για να δω τι αποστασεις θα επρεπε να τηρηθουν ωστε να εγγυηθει η ανεξαρτησια των δοκιμιων? και ακομα χειροτερα αν το μεσαιο απροστατευτο δοκιμιο θεωρηθει floating οπου ευρισκεται σε ζωνη δυναμικου 15V...1 point
-
Το θέμα αφορά τη δυναμική αλληλεπίδραση ροπών και μοχλοβραχιόνων, γωνιακών και εφαπτομενικών ταχυτήτων. Σε έναν τριβομειωτήρα, ιδανικά δεν θέλεις μεγάλη ολίσθηση, αλλά αυτή είναι αναπόφευκτη λόγω της γεωμετρίας του συστήματος. Ο κάθετος τροχός καλύπτει ένα εύρος ακτίνων ενώ περιστρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα, γεγονός που δημιουργεί διαφορική κίνηση μεταξύ των σημείων επαφής. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη φθορά στην εξωτερική πλευρά του κάθετου τροχού σε σχέση με τον οριζόντιο δίσκο, καθώς τα σημεία επαφής υποβάλλονται σε διαφορετικά φορτία και ταχύτητες. Όπως αναφέρεται, το φαινόμενο αυτό βασίζεται στην Hertzian contact theory, που περιγράφει τις καταπονήσεις και την κατανομή των τάσεων σε ελαστικές επαφές κυλιόμενων και ολισθαίνουσων σωμάτων.1 point
-
Έκατσα λοιπόν και σκέφτηκα πως να εξηγήσω απλά το soil attenuation, η πιο απλη αναλογία ειναι της βηματικής τάσης. Έχεις μια πηγή που δίνει μια τάση στο έδαφος, αυτή η ταση απομειώνεται με ομόκεντρους ισοδυναμικούς κύκλους, απομειώνεται εξαιτίας του soil attenuation. Στην περίπτωση μου, λοπόν το ένα πρόσωπο του ανοδίου στέλνει δυναμικές γραμμές προς το δοκίμιο που ειναι και θεμιτό. Το άλλο πρόσωπο στέλνει δυναμικές γραμμές προς την αντίθετη διεύθυνση, αυτές οι γραμμές θα προσπαθήσουν να γυρίσουν στην κάθοδο αλλά δε θα τα καταφέρουν όλες. Αυτές που δεν τα καταφέρνουν ακτινοβολούνται εις τον περιβάλλοντα χώρο και το δυναμικό τους απωμειώνεται όπως απομακρυνόμαστε από την πηγή. Πράγμα που στο FEMM δεν συμβαίνει σε ένα ηλεκτροστατικό πρόβλημα. Οπότε οτιδήποτε βρίσκεται εντός αυτών των stray field lines ξαφνικά δεν ειναι σε μηδενικό δυναμικό αλλά σε κατι άλλο υψηλότερο δρα δηλαδή ως άνοδος και θυσιάζεται. Αυτό που ψάχνω να βρω ειναι ακριβώς αυτό, με ποιο ρυθμό γίνεται αυτή η απομείωση συναρτήσει της απόστασης και της γεωμετρίας. Και μάλλον μου έδωσα ιδέα να το προσεγγίσω από βιβλιογραφία βηματικών τάσεων σε σφάλματα HVDC...1 point
-
Απλώς διότι θεωρώ ότι, τα 50 τ.μ. που δίνει ο νόμος bonus για ένταξη στην Κατηγορία 4, όταν αναφερόμαστε σε ακίνητο με ΣΟΙ, αφορούν σε ολόκληρο το ακίνητο και επιμερίζονται ακριβώς όπως τα αναλογούντα τ.μ. από τον ΣΔ αναλόγως με τα χιλιοστά κάθε ΟΙ αυτού.1 point
-
Οκ, άρα για να τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, εσύ θέλεις να κάνεις ένα φυσικό πείραμα, στο οποίο τα δοκίμια να μην αλληλοεπηρεάζονται, και ψάχνεις τις απαραίτητες αποστάσεις που χρειάζεσαι. Σωστά; Απλά το πρόβλημά σου είναι ότι το FEMM δεν μπορεί να μοντελοποιήσει το φαινόμενο soil attenuation. Σωστά; Ωραία... Τι είναι το soil attenuation; χαχα1 point
-
Το ότι έχει βγει τέτοια άδεια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και νόμιμη ούτε ότι( βάσει αυτής) είναι υποχρεωτικό να βγαίνει και σε άλλη περίπτωση.1 point
-
Ομολογώ ότι μετά από 14 χρόνια ΠΕΑ δεν το είχα ψάξει αυτό ή για την ακρίβεια δεν θυμάμαι αν το αναφέρει κάπου.... Το σίγουρο είναι ότι και το ΠΕΑ βγαίνει και η τιμή δεν λαμβάνεται υπ' όψιν... Καλό θα είναι να τα συμπληρώσεις ώστε να έχει και εκτίμηση του χρόνου αποπληρωμής.... Στην βοήθεια του ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ το θεωρεί δεδομένο ότι συμπληρώνεις τιμές χωρίς όμως να αναφέρεται σαν υποχρέωση...1 point
-
Μάλλον εννοείς στην πλατφόρμα του ΕΚΟ2025... Καταχωρείς το συνολικό κόστος κάθε παρέμβασης, χωρίς τον ΦΠΑ.1 point
-
Συνάδελφοι στη πλατφόρμα του buildingcert για έκδοση Α' ΠΕΑ, είναι υποχρεωτικό να αναγράψουμε δεξιά στα κουτάκια τιμές για κάθε παρέμβαση, πχ 60€/τμ για μόνωση τοίχων ή δώματος, ή απο τις προσφορές που έχει πάρει ο ιδιοκτήτης τις περνάμε κατευθείαν στο πίνακα του Παραρτήματος ΙΙΙ, γράφοντας πχ 4.000€ μόνωση τοίχων? Ευχαριστώ1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ισχύει βεβαίως. Δεν είχα προσέξει ότι είχες σε παρένθεση "<50 τμ". Για το "επίμαχο" εδάφιο, οι γνώμες διίστανται. Άλλοι θεωρούν ότι αναφέρεται στο κτίριο και άρα θα πρέπει τα 50 τμ να αντιστοιχίζονται με τα χιλιοστά της κάθε Ο.Ι και άλλοι δέχονται ότι τα 50 τμ μπορούν να "χρησιμοποιούνται" αυτοτελώς από κάθε Ο.Ι. Δυστυχώς κάποια ερμηνευτική δεν έχει εκδοθεί για το συγκεκριμένο θέμα.1 point
-
1 point
-
Με την κλήρωση στο παρόν θέμα θα διατεθούν δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) βιβλία με θέμα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος Συγγραφέας: Χρήστος Ροδόπουλος Σημείωση: Το σύγγραμμα κυκλοφορεί μόνο ηλεκτρονικά, για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο [email protected] Περιγραφή Η υγρασία είναι το μεγαλύτερο μη τυχηματικό φορτίο που έχει να αντιμετωπίσει ένα κτιριακό έργο. Θα μπορούσαμε χωρίς να χάσουμε την όποια επιστημονικότατα στα λεγόμενά μας, να υποστηρίξουμε ότι κάθε κτιριακό έργο είναι στην ουσία ένας ξένος όγκος που δημιουργεί μια τοπική διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο της περιοχής. Τον όγκο αυτό από εδώ και πέρα θα τον ονομάσουμε κτιριακό κέλυφος. Η διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο είναι πάντοτε συντριπτική. Δημιουργούμε κάθετες επιφάνειες μεγάλου ύψους και άρα αυξάνουμε την τοπική υδροσυλλογή στην μονάδα επιφάνειας, παρεμβαίνουμε στον υδροφορέα δημιουργώντας υπόγειες εκτροπές, μειώνουμε ή και καταστρέ φουμε τελείως την τοπική δυνατότητα της γης να κλείσει τον κύκλο νερού μειώνοντας την εξάτμιση και διαπνοή, δημιουργούμε επιφανειακές εκτροπές ύδατος με μη απορροφητικές επιφάνειες, χρησιμοποιούμε αντλίες για ταπείνωση του υδροφορέα δημιουργώντας υπερκορεστικά φαινόμενα που αλλάζουν ακόμα και την χημική σύσταση του εδάφους που βρίσκεται εκεί για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Οργανισμοί που ζούνε στο έδαφος πεθαίνουν, το χώμα χάνει τα θρεπτικά του συστατικά, ενώ οι υψηλές διηθήσεις του νερού αλλάζουν ακόμα και την ίδια την στρωματογραφία του. Δείτε περισσότερα στοιχεία και αναλυτικά τα περιεχόμενα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος 1-6-Book A.pdf Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τετάρτη 02/04/2025 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number1 point
-
@civil910 ελέγχεις με την τελευταία άδεια. Tο ΔΚ τι λέει;1 point
-
στο ΕΝ50522 υπαρχουν πίνακες και διαγράμματα από τα οποία μπορεί να υπολογιστεί η μεγίστη αντίσταση για κοινή γείωση ΜΤ/ΧΤ που δεν είναι πάντα 1Ω αλλά εξαρτάται από το ρεύμα βραχυκυκλώματος και τον χρόνο εκκαθάρισής του1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 61 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.
Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».
Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.
Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;
Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:
Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης
Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»
Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»
Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.
Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;
Μόνωση της ταράτσας
Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.
Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω:
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών
ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος
ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών
ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών
ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος
ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων
Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-