Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/03/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Μεγαλύτερες αποστάσεις δεν μπορείς να βάλεις στο FEMM? Τύπου να κάνεις πολύ zoom out στη διάταξη ώστε τα δοκίμια να απέχουν περισσότερο μεταξύ τους... Η λαμαρίνα, δεν μπορεί να είναι από άκρη σε άκρη (από πάνω μέχρι κάτω δηλαδή); Γιατί από ότι βλέπω το πεδίο διαχέεται πάνω και κάτω από τις άκρες της λαμαρίνας... Κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρουσα η διπλωματική σου, θα χαρούμε να μας μοιραστείς περιληπτικό υλικό σχετικό με το θέμα, αν έχεις την καλοσύνη, να μαθαίνουμε και μεις τίποτα.2 points
-
O μειωτικός συντελεστής εφαρμόζεται σε ισόγειους χώρους β.χ. με επιφάνεια έως και 50 τμ. Στην δική σου περίπτωση, η αυθαίρετα-εγκατεστημένη χρήση είναι κύρια (κατοικία). Άρα, δεν δεν δικαιούται μειωτικό.2 points
-
ΓΕΦΥΡΑ INGLIS Βάζω εδώ μια σημερινή ανακοίνωση του Συλλόγου μας, η οποία έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για την εδώ κοινότητά μας ! ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ INGLIS (Λίγο πριν το ΚΣΝΜ και το ΦΕΚ) Γνωστοποιούμε σε χωριανούς και φίλους του χωριού μας, στην επιστημονική κοινότητα καθώς και, για πρώτη φορά, στην παγκόσμια κοινότητα ότι, οι παρακάτω φορείς : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΙΤΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ «Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ» και η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ, έχουν καταθέσει στο Υπουργείο Πολιτισμού (αρ. πρ. 212847/16.05.2024) συνολική πρόταση για κήρυξη ως μνημείο, διάσωση, αποκατάσταση και επανάχρηση μιας σημαντικότατης (και μοναδικής) μεταλλικής γέφυρας τύπου INGLIS. Η παλαιά (έως 110 ετών), φορητή και συναρμολογούμενη, μεταλλική γέφυρα βρίσκεται σήμερα εντός της χωρικής περιφέρειας της Τοπικής Κοινότητας Ελατόβρυσης, του Δήμου Ναυπακτίας, στις συντεταγμένες ΕΓΣΑ87: (Χ=322872, Υ=4282418), πάνω στην κοίτη του παραπόταμου Βοτσαῒτη του ποταμού Εύηνου και συγκεκριμένα σε απόσταση 100 μ. δυτικά και 300 μ. βόρεια από το σημερινό σημείο διάβασης (μέσω της κοίτης του παραπόταμου) του τμήματος ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗ - ΚΑΛΛΟΝΗ της 26ης Επαρχιακής Οδού της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας. Η μεταλλική γέφυρα σώζεται σήμερα ολόκληρη, με μήκος 18,30 μ., είναι τοποθετημένη πάνω σε ακρόβαθρα λιθοδομής, σήμερα είναι σε αχρησία και παρουσιάζει εμφανή σημάδια ετοιμορροπίας του σκελετού της. Οι Σύλλογοι και η Κοινότητα του οικισμού Ελατόβρυσης της Ορεινής Ναυπακτίας, πραγματοποίησαν (από το 2016 μέχρι πρόσφατα) την έρευνα τεκμηρίωσης της φορητής αυτής κατασκευής, τα αποτελέσματα της οποίας θα αξιολογηθούν στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του ΚΣΝΜ του ΥΠΠΟ για την κήρυξή της. Από την έρευνα προκύπτουν, μέχρι σήμερα, για τη γέφυρα τα εξής σημαντικά : • Αποτελείται κυρίως από μεταλλικά προκατασκευασμένα στοιχεία και εξαρτήματα, τα οποία συμπληρώθηκαν με ξύλινα στοιχεία και συναρμολογήθηκαν πάνω σε κατάλληλα ακρόβαθρα λιθοδομής. • Η γέφυρα είναι η δεύτερη έκδοση μιας σειράς φορητών γεφυρών οι οποίες σχεδιάστηκαν, αρχικά για στρατιωτική χρήση, κατά την περίοδο 1913-1920, από τον Βρετανό Μηχανικό sir C. E. Inglis, καθηγητή Μηχανικής, κοσμήτορα του King's College στο Cambridge και πρόεδρο του ICE. • Η σειρά αυτών των γεφυρών φέρει το όνομα του εφευρέτη της, ως «Γέφυρες Ίνγκλις» (Inglis Bridges), έχει από το 1914 και μετά διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε πολλές χώρες (Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία) και η εδώ σωζόμενη δεύτερη έκδοση της σειράς, η οποία σχεδιάστηκε το 1915, αναφέρεται ως «Γέφυρα Πυραμίδα - Βαρέως Τύπου» (Pyramid Bridge – Heavy Type). • Οι εκδόσεις της «Γέφυρας Πυραμίδας» (Ελαφρού και Βαρέως τύπου) της σειράς Inglis αποτελούν τις πρώτες φορητές - συναρμολογούμενες γέφυρες «ξηρού τύπου», σε αντιδιαστολή με τις υπάρχουσες μέχρι τότε «πλωτές» συναρμολογούμενες γέφυρες. • Η Πυραμίδα Ελαφρού Τύπου ήταν η πρώτη φορητή - συναρμολογούμενη πεζογέφυρα ενώ η Πυραμίδα Βαρέως Τύπου ήταν η πρώτη γέφυρα μεταφοράς φορτίων και διέλευσης οχημάτων. • Όλες οι γέφυρες της σειράς Inglis αποτελούν άριστες εφαρμογές των δικτυωμάτων Warren στη γεφυροποιία, με στόχο την απλότητα της κατασκευής σε συνδυασμό με τη δυσκαμψία και το μικρό βάρος (των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά και συνολικά) σε μεγάλα ανοίγματα γεφύρωσης εμποδίων. • Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των στοιχείων, της συγκεκριμένης σειράς γεφυρών, περιλαμβάνει τεχνολογία αιχμής της περιόδου κατασκευής τους (κράματα υλικού, μέθοδοι κατασκευής/σύνδεσης μελών, διαμόρφωση μελών, συνδυασμοί φόρτισης κατά τη συναρμολόγηση, δοκιμές υλικών κλπ.). • Η βελτιστοποίηση του τρόπου συναρμολόγησης, ειδικά της Γέφυρας Πυραμίδας, εδραίωσε τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του τύπου αυτού που ήταν η ταχύτατη συναρμολόγηση, με τα ελάχιστα μέσα, σε ακραία δύσκολες συνθήκες μάχης (σε στρατιωτική χρήση) ή τοπογραφίας εδάφους (σε πολιτική χρήση). • Οι βρετανικές μεταλλουργικές βιομηχανίες που παρήγαγαν τα μέλη και εξαρτήματα των Γεφυρών Πυραμίδας στην εποχή του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, συνέχισαν την παραγωγή τους στα πρώτα χρόνια του μεσοπολέμου. Βασιζόμενες στα ήδη διαπιστωμένα πλεονεκτήματα του τύπου αυτού και με εμπορικό πλέον στόχο την ικανοποίηση αναγκών επικοινωνίας δύσβατων και απομονωμένων περιοχών, προμήθευσαν αρκετές χώρες με άγνωστο, μέχρι στιγμής, αριθμό συνόλων εξαρτημάτων. • Στην Ελλάδα ήδη τεκμηριώνεται η ύπαρξη τουλάχιστον 7-9 σημείων συναρμολόγησης της Γέφυρας Πυραμίδας Βαρέως Τύπου. Τα πέντε (5) από αυτά ήταν πάνω στην κοίτη ή μέσα στη λεκάνη απορροής του ποταμού Εύηνου, που διασχίζει την Ορεινή Ναυπακτία, μια κατ’ εξοχήν δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της χώρας με έντονα ανάγλυφο έδαφος. • Όλες οι Γέφυρες Πυραμίδες της Ορεινής Ναυπακτίας τοποθετήθηκαν σε καιρό ειρήνης, μεταξύ των ετών 1920-1958, πάνω σε ημιονικές οδούς επικοινωνίας μεταξύ χωριών της περιοχής, με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές χρήσεις μεταφοράς προσώπων, υποζυγίων και φορτίων σε μια εποχή κατά την οποία κάρα ή οχήματα δεν υπήρχαν στην περιοχή αυτή. • Το έτος 1957, στα πλαίσια δημόσιου έργου, πιθανόν με αφορμή τον καθορισμό της 26ης Επαρχιακής Οδού του νομού Αιτωλ/νίας (ΦΕΚ 47Α/08.02.1956), συναρμολογήθηκε, προτελευταία στην Ορεινή Ναυπακτία, η Γέφυρα Πυραμίδα μεταξύ Ελατόβρυσης - Καλλονής. Τα στοιχεία και τα εξαρτήματα αυτής, καθώς και της τελευταίας συναρμολογηθείσας (το 1958) γέφυρας μεταξύ Ελατόβρυσης – Δενδροχωρίου, φαίνεται ότι προήλθαν από τη μοναδική αποσυναρμολόγηση Γέφυρας Πυραμίδας που τεκμηριώνεται στην Ορεινή Ναυπακτία και έγινε στο Βαλτσόρεμα Αχλαδόκαστρου το έτος 1954. • Η Γέφυρα Πυραμίδα Ελατόβρυσης - Καλλονής, μετά την καταστροφή ή παράσυρση όλων των άλλων τεκμηριωμένων περιπτώσεων της Ορεινής Ναυπακτίας και του ελληνικού χώρου, αποτελεί το τελευταίο και ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (περιόδου 1916-1924) της γέφυρας Πυραμίδας - Inglis βαρέως τύπου, στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως, όπως από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα τεκμήρια προκύπτει. Από τα παραπάνω συνοπτικά, καθώς και από τη συνημμένη έκθεση τεκμηρίωσης, προκύπτει ότι : Η φορητή γέφυρα Ελατόβρυσης - Καλλονής αποτελεί το μοναδικό παγκοσμίως σωζόμενο ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (1915+) της Γέφυρας Πυραμίδας Inglis – Βαρέως Τύπου (Inglis Pyramid Bridge – Heavy or Second Type) και ταυτόχρονα σημαντικότατη μαρτυρία της επιστημονικής - τεχνολογικής εξέλιξης της στρατιωτικής - πολιτικής γεφυροποιίας καθώς και της κοινωνικοοικονομικής εξέλιξης - ιστορίας της κατ’ εξοχήν φυσικά απομονωμένης και δύσβατης περιοχής της Ορεινής Ναυπακτίας του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Για τους παραπάνω λόγους, προτείνονται στο Υπουργείο Πολιτισμού τα εξής : • Κήρυξη της φορητής γέφυρας ως μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4858/2021, • Διάσωση της επικινδύνως ετοιμόρροπης γέφυρας (σύμφωνα με τα στοιχεία Απριλίου 2024), • Αποκατάσταση των στοιχείων της γέφυρας με επανασυναρμολόγηση σε παραπλήσια – προσβάσιμη θέση και • Επανάχρηση για τη βιωματική ανάδειξη της γέφυρας, με την προτεινόμενη στο τεύχος της τεκμηρίωσης μέθοδο. Η έκθεση τεκμηρίωσης και σχετικό υλικό για τη μεταλλική γέφυρα βρίσκονται εδώ : https://1drv.ms/f/s!ApzykQUZCNhAmo1raZiga05l3AmTJg?e=hxzPFk Ναύπακτος, 19.03.2025 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΥΠΟΥ INGLIS_V4.pdf2 points
-
Καλησπερα στους (μελλοντικους) συναδελφους. Η διπλωματικη μου εχει θεμα συστηματα καθοδικης προστασιας επιβαλλομενου ρευματος. Βρισκομαι σε ενα διλημμα. Θελω να τοποθετησω 3 δοκιμια σε αρκετα κοντινη αποσταση, το ενα απροστατευτο, το αλλο προστατευομενο γαλβανικα, το τριτο προστατευομενο με Impressed Current. Το ζητημα ειναι λογω των πολυ μεγαλων ισοδυναμων αντιστασεων απειρου γης θα χρειαστει αρκετα μεγαλο δυναμικο για να πετυχω την απαραιτητη πυκνοτητα ρευματος για την επαρκη προστασια. Οποτε το ισχυρο πεδιο σε εγγυτητα με τα απροστατευτα δοκιμια δυναται να κανει Ion stripping απο τα απροστατευτα δοκιμια να τα κανει δηλαδη ανοδους και να παρουσιασουν υψηλοτερο ρυθμο διαβρωσης απο οτι πρεπει καθιστωντας το πειραμα μη εγκυρο... Το FEMM δυστυχως απο οσο ξερω δεν μπορει να μοντελοποιησει soil attenuation. Η μια λυση ειναι να βαλω ενα κομματι λαμαρινα σκιαζοντας τα αλλα δυο δοκιμια. Εχει καποιος καποια ιδεα για το πως μπορω ειτε αναλυτικα ειτε με FE να μοντελοποιησω κατι τετοιο για να δω τι αποστασεις θα επρεπε να τηρηθουν ωστε να εγγυηθει η ανεξαρτησια των δοκιμιων? και ακομα χειροτερα αν το μεσαιο απροστατευτο δοκιμιο θεωρηθει floating οπου ευρισκεται σε ζωνη δυναμικου 15V...1 point
-
Με την κλήρωση στο παρόν θέμα θα διατεθούν δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) βιβλία με θέμα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος Συγγραφέας: Χρήστος Ροδόπουλος Σημείωση: Το σύγγραμμα κυκλοφορεί μόνο ηλεκτρονικά, για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο [email protected] Περιγραφή Η υγρασία είναι το μεγαλύτερο μη τυχηματικό φορτίο που έχει να αντιμετωπίσει ένα κτιριακό έργο. Θα μπορούσαμε χωρίς να χάσουμε την όποια επιστημονικότατα στα λεγόμενά μας, να υποστηρίξουμε ότι κάθε κτιριακό έργο είναι στην ουσία ένας ξένος όγκος που δημιουργεί μια τοπική διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο της περιοχής. Τον όγκο αυτό από εδώ και πέρα θα τον ονομάσουμε κτιριακό κέλυφος. Η διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο είναι πάντοτε συντριπτική. Δημιουργούμε κάθετες επιφάνειες μεγάλου ύψους και άρα αυξάνουμε την τοπική υδροσυλλογή στην μονάδα επιφάνειας, παρεμβαίνουμε στον υδροφορέα δημιουργώντας υπόγειες εκτροπές, μειώνουμε ή και καταστρέ φουμε τελείως την τοπική δυνατότητα της γης να κλείσει τον κύκλο νερού μειώνοντας την εξάτμιση και διαπνοή, δημιουργούμε επιφανειακές εκτροπές ύδατος με μη απορροφητικές επιφάνειες, χρησιμοποιούμε αντλίες για ταπείνωση του υδροφορέα δημιουργώντας υπερκορεστικά φαινόμενα που αλλάζουν ακόμα και την χημική σύσταση του εδάφους που βρίσκεται εκεί για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Οργανισμοί που ζούνε στο έδαφος πεθαίνουν, το χώμα χάνει τα θρεπτικά του συστατικά, ενώ οι υψηλές διηθήσεις του νερού αλλάζουν ακόμα και την ίδια την στρωματογραφία του. Δείτε περισσότερα στοιχεία και αναλυτικά τα περιεχόμενα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος 1-6-Book A.pdf Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τετάρτη 02/04/2025 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number1 point
-
Το θέμα αφορά τη δυναμική αλληλεπίδραση ροπών και μοχλοβραχιόνων, γωνιακών και εφαπτομενικών ταχυτήτων. Σε έναν τριβομειωτήρα, ιδανικά δεν θέλεις μεγάλη ολίσθηση, αλλά αυτή είναι αναπόφευκτη λόγω της γεωμετρίας του συστήματος. Ο κάθετος τροχός καλύπτει ένα εύρος ακτίνων ενώ περιστρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα, γεγονός που δημιουργεί διαφορική κίνηση μεταξύ των σημείων επαφής. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη φθορά στην εξωτερική πλευρά του κάθετου τροχού σε σχέση με τον οριζόντιο δίσκο, καθώς τα σημεία επαφής υποβάλλονται σε διαφορετικά φορτία και ταχύτητες. Όπως αναφέρεται, το φαινόμενο αυτό βασίζεται στην Hertzian contact theory, που περιγράφει τις καταπονήσεις και την κατανομή των τάσεων σε ελαστικές επαφές κυλιόμενων και ολισθαίνουσων σωμάτων.1 point
-
Έκατσα λοιπόν και σκέφτηκα πως να εξηγήσω απλά το soil attenuation, η πιο απλη αναλογία ειναι της βηματικής τάσης. Έχεις μια πηγή που δίνει μια τάση στο έδαφος, αυτή η ταση απομειώνεται με ομόκεντρους ισοδυναμικούς κύκλους, απομειώνεται εξαιτίας του soil attenuation. Στην περίπτωση μου, λοπόν το ένα πρόσωπο του ανοδίου στέλνει δυναμικές γραμμές προς το δοκίμιο που ειναι και θεμιτό. Το άλλο πρόσωπο στέλνει δυναμικές γραμμές προς την αντίθετη διεύθυνση, αυτές οι γραμμές θα προσπαθήσουν να γυρίσουν στην κάθοδο αλλά δε θα τα καταφέρουν όλες. Αυτές που δεν τα καταφέρνουν ακτινοβολούνται εις τον περιβάλλοντα χώρο και το δυναμικό τους απωμειώνεται όπως απομακρυνόμαστε από την πηγή. Πράγμα που στο FEMM δεν συμβαίνει σε ένα ηλεκτροστατικό πρόβλημα. Οπότε οτιδήποτε βρίσκεται εντός αυτών των stray field lines ξαφνικά δεν ειναι σε μηδενικό δυναμικό αλλά σε κατι άλλο υψηλότερο δρα δηλαδή ως άνοδος και θυσιάζεται. Αυτό που ψάχνω να βρω ειναι ακριβώς αυτό, με ποιο ρυθμό γίνεται αυτή η απομείωση συναρτήσει της απόστασης και της γεωμετρίας. Και μάλλον μου έδωσα ιδέα να το προσεγγίσω από βιβλιογραφία βηματικών τάσεων σε σφάλματα HVDC...1 point
-
Απλώς διότι θεωρώ ότι, τα 50 τ.μ. που δίνει ο νόμος bonus για ένταξη στην Κατηγορία 4, όταν αναφερόμαστε σε ακίνητο με ΣΟΙ, αφορούν σε ολόκληρο το ακίνητο και επιμερίζονται ακριβώς όπως τα αναλογούντα τ.μ. από τον ΣΔ αναλόγως με τα χιλιοστά κάθε ΟΙ αυτού.1 point
-
Οκ, άρα για να τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, εσύ θέλεις να κάνεις ένα φυσικό πείραμα, στο οποίο τα δοκίμια να μην αλληλοεπηρεάζονται, και ψάχνεις τις απαραίτητες αποστάσεις που χρειάζεσαι. Σωστά; Απλά το πρόβλημά σου είναι ότι το FEMM δεν μπορεί να μοντελοποιήσει το φαινόμενο soil attenuation. Σωστά; Ωραία... Τι είναι το soil attenuation; χαχα1 point
-
Το ότι έχει βγει τέτοια άδεια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και νόμιμη ούτε ότι( βάσει αυτής) είναι υποχρεωτικό να βγαίνει και σε άλλη περίπτωση.1 point
-
Ομολογώ ότι μετά από 14 χρόνια ΠΕΑ δεν το είχα ψάξει αυτό ή για την ακρίβεια δεν θυμάμαι αν το αναφέρει κάπου.... Το σίγουρο είναι ότι και το ΠΕΑ βγαίνει και η τιμή δεν λαμβάνεται υπ' όψιν... Καλό θα είναι να τα συμπληρώσεις ώστε να έχει και εκτίμηση του χρόνου αποπληρωμής.... Στην βοήθεια του ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ το θεωρεί δεδομένο ότι συμπληρώνεις τιμές χωρίς όμως να αναφέρεται σαν υποχρέωση...1 point
-
Μάλλον εννοείς στην πλατφόρμα του ΕΚΟ2025... Καταχωρείς το συνολικό κόστος κάθε παρέμβασης, χωρίς τον ΦΠΑ.1 point
-
Συνάδελφοι στη πλατφόρμα του buildingcert για έκδοση Α' ΠΕΑ, είναι υποχρεωτικό να αναγράψουμε δεξιά στα κουτάκια τιμές για κάθε παρέμβαση, πχ 60€/τμ για μόνωση τοίχων ή δώματος, ή απο τις προσφορές που έχει πάρει ο ιδιοκτήτης τις περνάμε κατευθείαν στο πίνακα του Παραρτήματος ΙΙΙ, γράφοντας πχ 4.000€ μόνωση τοίχων? Ευχαριστώ1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ισχύει βεβαίως. Δεν είχα προσέξει ότι είχες σε παρένθεση "<50 τμ". Για το "επίμαχο" εδάφιο, οι γνώμες διίστανται. Άλλοι θεωρούν ότι αναφέρεται στο κτίριο και άρα θα πρέπει τα 50 τμ να αντιστοιχίζονται με τα χιλιοστά της κάθε Ο.Ι και άλλοι δέχονται ότι τα 50 τμ μπορούν να "χρησιμοποιούνται" αυτοτελώς από κάθε Ο.Ι. Δυστυχώς κάποια ερμηνευτική δεν έχει εκδοθεί για το συγκεκριμένο θέμα.1 point
-
1050 1250 1200 Αν δεν βλέπει στην κεντρική (οδός Αθηνών) 800.1 point
-
@civil910 ελέγχεις με την τελευταία άδεια. Tο ΔΚ τι λέει;1 point
-
στο ΕΝ50522 υπαρχουν πίνακες και διαγράμματα από τα οποία μπορεί να υπολογιστεί η μεγίστη αντίσταση για κοινή γείωση ΜΤ/ΧΤ που δεν είναι πάντα 1Ω αλλά εξαρτάται από το ρεύμα βραχυκυκλώματος και τον χρόνο εκκαθάρισής του1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
