Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.821


  2. Coltrane

    Coltrane

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      83


  3. mantzaras

    mantzaras

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      281


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/05/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Στο maps.gov.gr δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις (πάνω αριστερά εργαλείο επιλογής) πολλά γεωτεμάχια μαζί και να κάνεις λήψη αρχείου *.json . Έχω φτιάξει ένα λισπάκι το οποίο σου φορτώνει τα πολύγωνα στο Autocad. Μια σημείωση: το αρχείο *.json που σου δίνει το maps.gov.gr περιέχει τις συντεταγμένες των κορυφών των πολυγώνων με δύο δεκαδικά. Ανεβάζω το λισπάκι το οποίο φορτώνεται κατά τα γνωστά. jsonin.lsp
    4 points
  2. 1) Θα υλοποιήσετε τα ενεργητικά & ενδεχομένως παθητικά μέτρα που αναφέρονται στις αντίστοιχες εγκεκριμένες μελέτες. 2) Αφου υλοποιηθούν τα μέτρα, θα κάνετε αιτηση στο e-adeies για χορήγηση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, θα εκδώσετε τις απαραίτητες Υπ. Δηλώσεις των εμπλεκομένων ατόμων (μηχανικών και υπεύθυνων συνεργείων) στην υλοποίηση των μέτρων και θα αναρτήσετε στο e-adeies όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που αναφέρονται στη πλατφόρμα e-adeies και την Πυρ. Διάταξη 13/2021. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να πληρωθεί το ανταποδοτικό τέλος υπερ ΤΕΕ 20€ και το παράβολο 15€ για έκδοση του βιβλίου ελέγχου συντήρησης, για κάθε εγκατάσταση. 3) Μετά απο (ενδεχομένως) κάποια/ες παρατηρήσεις απο την Πυροσβεστική για συμπλήρωση ή διόρθωση κάποιων στοιχείων στα δικαιολογητικά που αναρτήσατε, θα εκδοθεί το πιστοποιητικό.
    1 point
  3. Ευνομούμενη;;; αυτό το δόγμα, έχει προ ετών καταρριφθεί, όταν η θέληση της κοινωνίας αγνοείται, πετάγεται στα σκουπίδια. Μόνον ευνομούμενη δεν είναι. Κι οι νομοθετήσεις (τουλάχιστον) από το 2008 μέχρι σήμερα, έχουν καταστροφικό χαρακτήρα, επίσημα θεσμημένες. Δες ανεμογεννήτριες στα καμμένα, καταστροφή της εκτός σχεδίου, παρατημένα σχέδια πόλεων από το 1985, ουρανοξύστες στο Ελληνικό κι άλλα χίλια παραδείγματα, αντιφατικά, εκτός λογικής. Καταστρέφουν πλέον και το επάγγελμα του μηχανικού, αφού το χρησιμοποίησαν για είσπραξη των προστίμων αυθαιρέτων.
    1 point
  4. Συνάδελφε καλά τα λες και φυσικά ξέρουμε τόσα χρόνια τι εξυπηρετεί το ΤΕΕ. Δες, αφενός την πορεία των προέδρων του και αφετέρου την απουσία και μη σθεναρή αντίσταση σε οποιαδήποτε μεταβολή έγινε (ας πούμε τα τελευταία 15 χρόνια) και γίνεται εύκολα αντιληπτό. Το θέμα είναι (όχι ότι και αυτό που λες δεν είναι σοβαρό) οι λόγοι για τη συνεχή απαξίωση της ιδιοκτησίας του Έλληνα πολίτη. Από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσουμε κατά τη γνώμη μου.
    1 point
  5. Θεωρώ ότι πλέον μιλαμε για αδόμητα οικόπεδα (αν υπάρχουν κτίρια δεν ισχύουν τα παρακάτω). Στο συμβόλαιο μεταβίβασης των 2 τεμαχίων θα αναγραφεί και η συνένωση (αν την επιθυμεί ο αγοραστής). 2 ΗΤΚ και 2 ΚΗΔ θα βγουν (ένα για κάθε ΚΑΕΚ). Μαζί με την αίτηση για καταχώρηση του συμβολαίου, θα γίνει και αίτηση γεωμετρική μεταβολής και προφανώς ΚΗΔ για ΔΓΜ. Κατόπιν καταχώρησης του συμβολαίου και μεταβολής της βάσης του κτηματολογίου (νέο ΚΑΕΚ ενιαίου), αίτημα στο ΤΕΕ για αρχειοθέτηση των 2 ΗΤΚ των οικοπέδων. Έτσι επιτυγχάνεις με τον συντομότερο και πλέον ανώδυνο τρόπο το επιθυμητό.
    1 point
  6. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Πριν να αναζητήσουμε σειρά διατάξεων για να τεκμηριώσουμε την άποψή μας, για ποιο λόγο να μην πηγαίνει ο ανελκυστήρας στο υπόγειο. Είναι πολύ λειτουργικό και χρήσιμο, από τη στιγμή που υπάρχουν αποθήκες και σίγουρα θα χρειαστεί να κουβαλάνε πράγματα πάνω-κάτω, να υπάρχει ανελκυστήρας. Στο πολεοδομικό σκέλος θα σταθώ ότι στο υπόγειο θα υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι που θα πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι, όπως και στους υπόλοιπους κοινόχρηστους του κτιρίου.
    1 point
  7. Η μη υλοποίηση ανοίγματος συντελεί σε διαφοροποίηση όψης. Εν γένει δεν αποτελεί κάποια μεγάλης κλίμακας αυθαιρεσία (διερεύνησε μήπως υπάρχουν περιορισμοί μόρφωσης όψεων όπως στις περιπτώσεις ιστορικών/παραδοσιακών οικισμών και κέντρων πόλεων) και μπορεί το ακίνητο να μεταβιβαστεί χωρίς υπαγωγή στην περίπτωση αυτή εφόσον αναγράφεται ρητώς στην Τ.Ε. Αν πρόκειται για πώληση, πριν το κάνεις να γίνει συνεννόηση με τον μηχανικό του αγοραστή αν το δέχονται να αγοραστεί το ακίνητο με αυθαιρεσία.
    1 point
  8. @Elegeo Kαλημέρα. Σίγουρα έχεις μια αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου στο δώμα, η οποία μπορεί να υπολογιστεί με αναλυτικό καθώς και ένα ανοιχτό κλιμακοστάσιο, οπότε ολόκληρη η κατασκευή εντάσσεται στο άρθρο 100. Η διαφορετική θέση του εφόσον δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις (το διερευνάς) θα μπορούσε να ενταχθεί στην κατηγορία 3. @thessalon-77 Θα κάνεις υπαγωγή με αναλυτικό στο άρθρο 100. Η οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση θεωρείται (παράρτημα Α) σαν οικοδομική άδεια για την υπαγωγή και τον υπολογισμό προστίμου. Οπότε, ακόμη και μετά το 1983 να έγινε η αλλαγή δεν θα σε πάει σε κατηγορία 5 και η υπαγωγή είναι δυνατόν να γίνει. Εξυπακούεται ότι στον ίδιο προϋπολογισμό μαζεύεις ό,τι ψιλοαυθαιρεσία υπάρχει (που σίγουρα θα υπάρχει) όπως διαφορετικές θέσεις και διαστάσεις κουφωμάτων, κατασκευές περιβάλλοντος χώρου κλπ. Στο σύστημα θα εισάγεις (προαιρετικά) την κάτοψη αποτύπωσης, έτσι ώστε μετά να την χρησιμοποιήσεις στη σύνταξη της ΗΤΚ, συνδεόμενη με την διοικητική πράξη της υπαγωγής.
    1 point
  9. Κάποτε , όταν δεν "χωράγαμε" στο Υ/Σ της τότε ΔΕΗ μας έλεγαν με τρόπο , φέρε μου ρε Νικο 2 σχέδια των Νο 2 ή 3 ανάλογα την περίσταση.....
    1 point
  10. Δεν είναι στην αρμοδιότητα σου. Πήρε έγκριση από Υπηρεσία ΥΠ.ΠΟ.;
    1 point
  11. @dadabook 750 αν βλέπει στην Κανιούρα, 600 αν όχι.
    1 point
  12. Για την υπαγωγή δεν εφαρμόζεις κανονισμούς όπως θα έκανες σε περίπτωση έκδοσης Ο.Α ή νομιμοποίησης. Παραθέτω σχετική αναφορά της εγκ. 3 Ν. 4178 για να μπεις στο νόημα της προηγούμενης απάντησής μου. Εγκ. 3. Ν. 4178/13/ Παράρτημα 1 Α2 Ως προς την κύρια χρήση χώρου για την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής στο ν. 4178/13 λαµβάνεται υπόψη η εγκατεστηµένη προ 28-7-2011 κύρια χρήση, ανεξαρτήτως αν το ύψος του χώρου είναι µικρότερο από το οριζόµενο από τις ισχύουσες διατάξεις, διότι τα ύψη που ορίζουν κάθε φορά οι Οικοδοµικοί Κανονισµοί αφορούν σε νόµιµα κτίρια και µόνον. Ν. 4495/17: Άρθρο 107, Παρ. 6 τελευταίο εδάφιο (....) Η υπαγωγή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος δεν συνεπάγεται απαλλαγή αυτών των κατασκευών από άλλες προβλεπόμενες ή απαιτούμενες εγκρίσεις, όρους και προδιαγραφές που αφορούν τη λειτουργία της συγκεκριμένης χρήσης.
    1 point
  13. Καλημέρα συνάδελφοι. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά. Να σταθούμε λίγο στο πεδίο εφαρμογής του νέου διατάγματος και ειδικά στην παρ. 3 άρθρου 1 Άρθρο 1 παρ. 3 Άρθρο 1 Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής 1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όργανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο. 2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπόμενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του. 3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού. Από την ανωτέρω παράγραφο 3 άρθρου 1, σε συνδυασμό με τις παραγράφους 1 ("δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπ. Δόμησης...") και 2, ("καθορίζεται το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση...") προκύπτει η ερμηνεία ότι οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται ακόμη, αφού η συντριπτική πλειοψηφία οριοθετημένων οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων έχει γίνει με απόφαση Νομάρχη. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και με το άρθρο 18 (τελικές διατάξεις). Με άλλα λόγια, αναμένουμε Προεδρικά διατάγματα για την οριοθέτηση όλων των οικισμών της χώρας (ήδη οριοθετημένων ή μη) η μέσω των ΤΠΣ/ΤΧΣ. Μέχρι τότε (με εξαίρεση την απαγόρευση της περίπτωσης 1 παρ Δ άρ. 14) ισχύουν όσα εφαρμόζαμε. Άρθρο 18 Τελικές διατάξεις 1. Μετά τη δημοσίευση του παρόντος, για την έκδοση π.δ. οριοθέτησης του οικισμού στο πλαίσιο ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή αυτοτελούς π.δ. που καλύπτει τουλάχιστον έναν (1) οικισμό, ακολουθούνται οι διατάξεις του παρόντος. 2. Μέχρι την έκδοση του ως άνω π.δ. οριοθέτησης του οικισμού, οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών ή άλλων πράξεων που συνδέονται με την ίδρυση ή έναρξη δραστηριότητας, πλην της περ. 1 της παρ. Δ του άρθρου 14 (*) που είναι άμεσα εφαρμοστέα. 3. Έως την έκδοση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικισμού, εξακολουθούν να ισχύουν οι αντίστοιχες για κάθε είδος οικισμού διατάξεις του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (ΚΒΠΝ, Δ’ 580/27.07.1999), ως και τα κατ’ ιδίαν π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης, ήτοι: α) Το από 02.03.1981 π.δ. (άρθρα 102, 103, 104, 105, 106, 107 και 108 του ΚΒΠΝ), β) το από 24.04.1985 π.δ. (άρθρα 85, 86 και 87 του ΚΒΠΝ), γ) τα π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δ) ειδικά διατάγματα που καθορίζουν όρους δόμησης σε οικισμούς ή τμήματα αυτών με εγκεκριμένο σχέδιο. 4. Μετά από τη δημοσίευση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικισμού κατά το παρόν, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής π.δ.: α) Του από 24.04.1985 π.δ. (Δ’ 181),---(σχόλιο: οριοθετημένοι οικισμοί κάτω των 2000 κατοίκων) β) του από 02.03.1981 π.δ. (Δ’ 138), ---(σχόλιο: Προ 1923 οικισμοί) γ) του από 25.08.1969 β.δ. (Δ’ 164),---( σχόλιο: Οικισμοί με ρυμοτομικό στερούμενοι όρων δόμησης) δ) του από 06.12.1982 π.δ. (Δ’ 588),---(σχόλιο: Οι στάσιμοι οικισμοί ) καθώς και οι αποφάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του. (*) άρθρο 14 παρ. Δ περίπτωση 1 1. Εκτός του ορίου του οικισμού και σε απόσταση έως και πεντακοσίων (500) μ. περιμετρικά αυτού, απαγορεύεται η ανέγερση βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων κατηγορίας Α της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α’ 209), όπως εξειδικεύεται με τις εκάστοτε ισχύουσες σχετικές κανονιστικές ρυθμίσεις, και εν γένει οχλουσών εγκαταστάσεων. 2. Με απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, γνωμοδότηση του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. και γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης που πρέπει να διατυπωθεί σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την υποβολή του ερωτήματος, είναι δυνατόν: α) Για οικισμούς τουριστικούς ή αξιόλογους ή συνεκτικούς ή περιαστικούς να καθορίζεται πλάτος ζώνης μεγαλύτερο από πεντακόσια (500) μ. και έως χίλια (1.000) μ., β) για τους μη δυναμικούς οικισμούς το πλάτος της ζώνης να μειώνεται μέχρι τα διακόσια (200) μ. σε όλη την περίμετρο του οικισμού ή σε τμήμα αυτής, γ) για όλους τους οικισμούς να καθορίζεται γραφικά ζώνη ποικίλου πλάτους, όταν η εφαρμογή των παραπάνω αποστάσεων δεν είναι δυνατή (μικρή απόσταση μεταξύ των οικισμών-απαγορευτικό ανάγλυφο κ.ά.) και επιβάλλεται για τις ανάγκες χωροθέτησης της βιομηχανίας. Για την εφαρμογή των υποπερ. β και γ, ελέγχεται υποχρεωτικά και η απόσταση από τη Ζώνη Α του οικισμού, η οποία δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη της οριζόμενης στην περ. 1. 3. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται υποχρεωτικά η απόσταση από τη Ζώνη Α του οικισμού, η οποία δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη της οριζόμενης στην περ. 1. 4. Εντός των αποστάσεων της περ. 1, επιτρέπεται ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υφιστάμενων κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων δικτύων κοινής ωφέλειας. Επιτρέπεται, επίσης, ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υφιστάμενων βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων, οι οποίες ιδρύθηκαν και λειτουργούν σε εφαρμογή διατάξεων που ίσχυαν κατά τον χρόνο ίδρυσής τους, τηρουμένων των προϋποθέσεων και προδιαγραφών του σχετικού θεσμικού πλαισίου.
    1 point
  14. Για να αποκτήσει δικαίωμα να ερμηνεύει το νόμο η πολεοδομία, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει ελληνικά. Πάντα σε σύνδεση με τον ερμηνεύοντα εγκέφαλο ... Στα ελληνικά λοιπόν : - "εσοχή" είναι η υποχώρηση των όψεων του κτηρίου προς το εσωτερικό του. Πως μπορεί να υπάρξει εσοχή ταυτόχρονα με τον τοίχο που προτείνουν ; - "δουλεία" (ελεύθερης θέας) δημιουργείται στο διπλανό οικόπεδο όταν το ελεύθερο μήκος δ εισέρχεται εντός του. Πως θα γίνει αυτό με τον τοίχο ; Αν γνωρίζουν τα πρώτα και δεν μπορούν να απαντήσουν στα δεύτερα, δεν έχει επιτευχθεί η παραπάνω σύνδεση.
    1 point
  15. 13.422 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ Δημοσίων Εργων (Εϊναι τα παλαιά άρθρα, με τις αναλύσεις στις τιμές τους, για τα Δημόσια Εργα, αυτά δηλαδή πριν τα Ενιαία Τιμολόγια του "Σουφλιά") Πιστεύω ότι είναι μια αξιόλογη προσπάθεια ώστε να είναι συγκεντρωμένες όσες περισσότερες κατηγορίες μπόρεσα. Ελπίζω σε κάποιους από εμάς να φανούν χρήσιμα που είτε δεν τα έχουν, είτε τα έχουν και θα τα ήθελαν και σε ηλεκτρονική μορφή. (Για λόγους καθαρά περιορισμού του όγκου από το forum των αρχείων που μπορούν να "ανέβουν" κάποια έχουν σπάσει σε μικρότερα)
    1 point
  16. Ο ιονισμός του εδάφους λόγω άμεσου κεραυνικού πλήγματος μειώνει την ενεργό αντίσταση περίπου στο μισό. Ωστόσο, για την αποτελεσματική προστασία απαιτείται η κατάλληλη ακίδα στο υψηλότερο σημείο, καθώς και η χρήση κατάλληλων συρματόσχοινων σε μεγάλα ανοίγματα. Η διαστασιολόγηση της ακίδας γίνεται βάσει της γωνίας προστασίας, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία υπολογίζονται με τη μέθοδο της κυλιόμενης σφαίρας.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.