Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      17.212


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.431


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.321


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατά την προσωπική μου άποψη θα πρέπει να αναγράψεις στην Τ.Ε την αποτυπωθείσα επιφάνεια της Ο.Ι.. Στην ΤΕ θα αναγράψεις ότι η διαφορά επιφάνειας κατά 1,05 τμ, προήλθε από απόκλιση των διαστάσεων της Ο.Ι κατά την κατασκευή, εμπίπτουσα στην παρ. 2 του άρθρου 81 (*) και δεν συνιστά αυθαιρεσία (καταγράφεται όμως το πραγματικό εμβαδόν της). Αφού κάνεις τακτοποίηση για τον εξώστη, θα σχεδιάσεις και την κάτοψη της ιδιοκτησίας ως αποτυπώθηκε και αναφέρεται στην δήλωση υπαγωγής. (*) 2. Δεν συνιστούν αυθαίρετη κατασκευή και δεν καταγράφονται ως παραβάσεις κατά τον έλεγχο : α) οι αποκλίσεις των διαστάσεων του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένου του ύψους αυτού και του ύψους ορόφου, έως δύο τοις εκατό (2%) συνολικά από τις αναγραφόμενες στο διάγραμμα κάλυψης/δόμησης της οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, μετρούμενες σε διαστάσεις κτίστη (φέρων οργανισμός και στοιχεία πλήρωσής του, χωρίς επιχρίσματα - επενδύσεις), εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι του σχεδίου πόλεως, Ερμηνεία της εγκ. 2 ν. 4495: Στην παρ.2 δίδονται οδηγίες όσον αφορά στον τρόπο μέτρησης μεγεθών κατά τον έλεγχο των κατασκευών, καθώς και οι αποδεκτές ανοχές στις παραπάνω μετρήσεις. Αποκλίσεις των μεγεθών μέσα στα όρια των ανοχών δεν αποτελούν αυθαιρεσία.
    2 points
  2. Αν η δήλωση δεν είναι δική σου, ξεκινάς να ελέγχεις τα πάντα από την αρχή. Ζητάς εγγράφως από τον ιδιοκτήτη τι θέλεις να σου φέρει και δεν μπαίνεις σε διαδικασία διαλόγου για το αν και τι απαιτείται. Εσύ είσαι το "αφεντικό" της υπόθεσης πλέον (αλλιώς ας απευθυνθεί στον προηγούμενο). Τα έχουμε πει και θα τα ξαναλέμε. Η Η.Τ θα είναι το "σουρωτήρι" όλων των ατασθαλιών που έγιναν στα αυθαίρετα και όχι μόνο. Το βάθος που μπορεί να φτάσει ο έλεγχος σου, επαφίεται στην κρίση σου και βεβαίως το επόμενο ερώτημα, όταν διαπιστωθούν διαφορές και εξόφθαλμες παραβάσεις που δεν τακτοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν πλημμελώς κατά παράβαση της νομοθεσίας, είναι το πως θα διορθωθούν όλα αυτά τα σημεία και τέρατα που έχουν γίνει σε πάρα πολλές δηλώσεις υπαγωγής. Άρα, δεν θα έπρεπε να σε απασχολεί καν, το τυπικό μέρος του τι πρέπει να ανεβάσεις, αλλά το αν το ακίνητο για το οποίο πας να καταχωρήσεις ΗΤ είναι καθόλα νόμιμο.
    2 points
  3. "του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12 " Αυτό το εδάφιο καταργήθηκε με τον 4759/20 όπως και η §8 τροποποιήθηκε σε αρκετά σημεία....
    2 points
  4. Κώστα τι τι μπορεί να κάνει ο άλλος μηχανικός (που βεβαίως μπορεί να κάνει αυτό που λες και να το αλλάξει) είναι και υπεύθυνος αυτός (κάνει και Υ.Δ για επιστροφή δήλωσης ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί κλπ). Πέραν αυτού όμως, έχοντας τα στοιχεία της δήλωσης, βλέπεις άμεσα την δήλωση στο σύστημα (αναζήτηση δηλώσεων Ν. 4495) ως μια επιπλέον δυνατότητα ελέγχου. Με την μέχρι τώρα πορεία στα αυθαίρετα (και ακόμα πιο παλιά) γνωρίζουμε ότι βεβαίωση (σήμερα πιστοποιητικό πληρότητας) χορηγείται με οριστική ή περαιωμένη υπαγωγή. Έχω αναφέρει (αν έχεις διαβάσει τα προηγούμενα) ότι η ΗΤ είναι μια διαδικασία με τεράστια κενά. Φυσικά όταν πριν 1+ χρόνο φωνάζαμε για τους παραλογισμούς της ΗΤ, δεν είδα πολλούς από τους σημερινούς συμμετέχοντες να καταθέτουν προβληματισμούς και αντιρρήσεις για την όλη διαδικασία. Στο δια ταύτα λοιπόν, επειδή το αρχικό ερώτημα ήταν αν ο νόμος ορίζει ρητά ότι για την σύνταξη της ΗΤΚ θα πρέπει η πράξη τακτοποίησης (δήλωση ν 4495) να είναι σε οριστική ή περαιωμένη υπαγωγή , η απάντηση είναι "όχι, δεν την ορίζει", όπως και δεν ορίζει δεκάδες άλλα θέματα και γι αυτό εξ αρχής γινόταν η μάχη για την επ αόριστο αναστολή της ΗΤ. Από κει και πέρα ο καθένας αναλαμβάνει τα ρίσκα του και τις μελλοντικές του ευθύνες και ξέρουμε πολύ καλά ποιος θα πληρώσει ( ο συνήθης ύποπτος που λέγεται μηχανικός). Η σύνταξη ΗΤ με δήλωση υπαγωγής άλλου, είναι από μόνη της ένα τεράστιο ρίσκο. Θα ελεγχθεί το ακίνητο εξ αρχής και ότι βρεθεί θα πρέπει να διορθωθεί (αν και εφόσον μπορεί να γίνει αυτό) και αυτό που πρέπει να μείνει σε όσους πρωτομπαίνουν στο χώρο αυθαιρέτων και ΗΤ, είναι ότι η ΗΤ δεν είναι απλώς μια διαδικασία ταξινόμησης και καταχώρησης στοιχείων. Απαιτεί πολεοδομική νομιμότητα του ακινήτου. Τώρα, αν κάποιος θέλει να κάνει "ακαδημαϊκού τύπου" συζήτηση μπορεί να μας πει επίσης, ότι ο νόμος δεν γράφει ότι για την σύνταξη της ΗΤ απαιτείται πολεοδομική νομιμότητα (;). Νομίζω καταλαβαίνουμε όλοι, ότι με τέτοιες προσεγγίσεις σκάβουμε όχι μόνο τον επαγγελματικό λάκκο μας, αλλά καταβαραθρώνουμε ταυτόχρονα τις ήδη αξιοθρήνητες-επικρατούσες-αμοιβές μας.
    2 points
  5. Παυλάκο…. Είναι μια μεγάλη αλήθεια αυτό που γράφεις αλλά υπάρχει και μια άλλη μεγάλη αλήθεια ότι είναι σπάνιο έως σπανιότατο όπως τα διαμάντια να πέσουμε σε περιπτώσεις με μηδενική ασάφεια σε κάτι…. Ειδικά με την νομοδιάρροια ειδικά από το 2012 και μετά και τις χιλιάδες σελίδες νόμων εγκυκλίων ερμηνειών κ.λπ.…. Μη σου πω ότι δεν θα χρειαζόμασταν να έχουμε το φόρουμ αν το κυρίαρχο ζήτημα ήταν η σαφήνεια και όχι η ασάφεια. Θα το κλείναμε το μαγαζί… Πέραν αυτού και επ ευκαιρία το οριστική ή περαίωση υπαγωγής για να έχουμε καθαρό βηματισμό όταν προχωράμε σε ΗΤΚ, θα ήθελα να πω ότι το κενό είναι στο νόμο, στις πλατφόρμες και στη μη διασύνδεση μεταξύ τους. Δηλαδή ακόμα και σκέτο οριστική να είναι μια υπαγωγή ο Χ Μηχανικός που την έχει αναλάβει μπορεί ανα πάσα στιγμή να αλλάξει σχέδια υπολογισμούς τα πάντα και ο Ψ Μηχανικός που κάνει παράλληλα την ΗΤΚ να μη μπορεί καν να το γνωρίζει. Αλλά και με οριστική υπαγωγή και με περαίωση πάλι μπορεί να κάνει επαναφορά σε οριστική να αλλάξει πάλι σημαντικά για την ταυτότητα ζητήματα και πάλι ο Μηχανικός Ψ της ΗΤΚ να μη το πάρει καν χαμπάρι… Κανείς δεν έχει κατοχυρώσει τον Ψ Μηχανικός ότι υπαγωγή σε οριστική ή περαίωση δεν άλλαξε μέχρι να πατήσει αυτός το τελευταίο κουμπάκι του. Άρα ποιος φταίει? Και ο Χ και Ψ Μηχανικός έπραξαν με βάση τον νόμο και τις αρμοδιότητες τους…. το σύστημα όμως (νόμοι, πλατφόρμες, διασύνδεση κ.λπ.) πάσχει…. Μπορεί να κάνω και λάθος αν οι υποθέσεις μου δεν ισχύουν ….
    2 points
  6. Version X5.4

    74.332 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version X6.4

    92.901 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Το ερώτημα της @janna έχει ξεκινήσει εδώ και φυσικά έχω διαφωνήσει με τις ανεύθυνες απαντήσεις που δίνουν από το help desk του ΤΕΕ καθώς δεν έχει καμία δουλειά ο μηχανικός, ούτε να επιμερίσει με δική του πρωτοβουλία την επιφάνεια κλειστών χώρων διαμερίσματος και του κοινόχρηστου, αφού δεν αναγράφεται στην σύσταση ποια είναι η επιφάνεια κλειστών χώρων της οριζόντιας και ποια του κοινόχρηστου, ούτε και να γράψει ως επιφάνεια για την καταχώρηση της ΗΤ αυτή που αναγράφει το προηγούμενο συμβόλαιο (μικτή επιφάνεια συμπεριλαμβάνοντας και κοινόχρηστους χώρους). Να βρουν τρόπο να διορθώσουν τέτοιες συστάσεις της πλάκας και να μην αναγκάζουν τους μηχανικούς (έμμεσα) να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες. Επιπλέον, για το θέμα της @janna αν στην οικοδομή ζητηθεί να γίνει για όλα ΗΤΚ (οριζόντιες και κοινόχρηστοι χώροι), τότε τι θα πουν στον μηχανικό από το ΤΕΕ; Μήπως θα πουν να βάλει στους Κ.Χ την επιφάνεια των διαμερισμάτων και να γράφει τις ίδιες παπάτζες; Εκεί στο ΤΕΕ...λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.
    1 point
  9. Κατάλαβα ότι το αρχικό σου ερώτημα ηταν ότι δεν μπορούσες να βρεις το παράρτημα. Δεν φαντάστηκα ότι θέλεις να σχολιάσουμε τα δημοσιεύματα της Μπακλατσή.
    1 point
  10. Εγώ μεταξύ των ετών 2014, 2017 και 2020 βλέπω ότι η εγκύκλιος του 2017 έχει ενσωματωθεί στον ίδιο τον νόμο (ως ισχύει σήμερα) και μάλιστα με ορθότερη διατύπωση. Δεν δίνεται η προσαύξηση αν υπάρχει η αρμοδιότητα ΥΠΠΟ ή αντίθετη πρόβλεψη από τους όρους δόμησης της περιοχής.
    1 point
  11. Δες τις τεχνικές οδηγίες του ΝΟΚ
    1 point
  12. Άρα, αφού υπάρχει πρασιά μπορείς να κάνεις διαμόρφωση του π.χ. (εφόσον δεν δημιουργείται κάποιο άλλο πρόβλημα) και να πάρεις ως αφετηρία μέτρησης των υψών την τελική στάθμη του εδάφους
    1 point
  13. Εάν το κτίριο τοποθετείται επί της ρ.γ./ο.γ., από τη χαμηλότερη στάθμη του παζοδρομίου (εφόσον η οροφή του υπογείου είναι σε ένα επίπεδο) Εάν το κτίριο τοποθετείται εσώτερον της ρ.γ., από την τελική στάθμη του διαμορφωμένου εδάφους
    1 point
  14. Αν εννοείς αεροφωτογραφίες, Ε9, παλιά συμβόλαια κλπ δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση. Εξάλλου, θα υπάρχει (το πιθανότερο) αναγραφή στην Τ.Ε της δήλωσης υπαγωγής.
    1 point
  15. Ενδεχομένως, θα μπορούσες να επικαλεστείς την υποπαράγραφο γιστ) της κατηγορίας 3 " παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την υπ’ αρ.3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ59). Για τις παραβάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση" ή να κάνεις υπαγωγή με αναλυτικό ως 1 Λ.Π.
    1 point
  16. Φυσικά και δεν προκύπτει κάποιο λάθος, αν τα ανεβάσεις, όμως είναι πλεονάζοντα στοιχεία, τα οποία ενδεχομένως, τα στοιχεία τους, να τροποποιηθούν σε μελλοντική δικαιοπραξία και ίσως τότε-έχοντας ενδεχομένως βγει νέες οδηγίες-να απαιτηθεί ενημέρωση ΗΤ. Όμως, από την στιγμή που δεν υπάρχει εκδοθείσα άδεια στο ακίνητο, δεν έχεις και την υποχρέωση αυτή.
    1 point
  17. Όταν επιλέγεις για το ΠΗΤ "ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟ" σου βγάζει την ίδια βεβαίωση με το ίδιο λεκτικό που έβγαζε το σύστημα αυθαιρέτων βάσει του άρθρου 82 για τις εξαιρέσεις (συμπεριλαμβάνονται και οι προ 55 κατασκευές). Δυστυχώς το θέμα με τον ορισμό (*) του αδόμητου που δόθηκε βάσει της σχετικής απόφασης δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογών. Έχουμε καταδείξει τον προβληματικό ορισμό από την αρχή (δες το πρώτο ποστ) του παρόντος θέματος. (*) Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών,
    1 point
  18. Σε περίπτωση με υψηλό υδροφόρο ορίζοντα, λόγω του ότι το κτίριο βρισκόταν κοντά στην θάλασσα είχα παρατηρήσει το εξής: συνήθιζαν σε παλιά κτίρια της περιοχής , το -ξύλινο - δάπεδο να έχει μια υπερύψωση από το έδαφος, και εξωτερικά του κτιρίου - και κάτω από το ύψος του δαπέδου δηλαδή , να υπάρχουν μικρά παραθυράκια , σαν φεγγίτες περίπου 20x20cm, ώστε να εκτονώνεται η υγρασία λόγω της συνεχούς παρουσίας του νερού. Σε πολλά τέτοια κτίρια παρατήρησα ότι ακόμη και κοντά έναν αιώνα μετά την κατασκευή τους οι ξύλινες γρεντιές (δοκοί που φέραν το δάπεδο) αλλά και το ίδιο το δάπεδο ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, με καμία υποβάθμιση της φέρουσας ικανότητας τους. Σε μια τέτοια περίπτωση λοιπόν είχα κρατήσει τα ανοίγματα αυτά- και δεν τα έκλεισα όπως συνήθιζαν σε μεταγενέστερες ανακαινίσεις κλπ- και όταν επανεπίχωσα με αδρανή λατομείου και προτού γίνει η σκυροδέτηση του νέου δαπέδου έβαλα διάτρητους σωλήνες εντός της επίχωσης που να απολήγουν στα παράθυρα αυτά, ώστε να συνεχίσει όσο γίνεται η κυκλοφορία του αέρα κάτω από το δάπεδο. Πριν το νέο δάπεδο τοποθέτησα μεμβράνη λιμνοδεξαμενών (πολυπροπυλαινίου), τον οπλισμό της πλάκας και σκυροδετήθηκε η πλάκα με πρόσθετο στεγανωτικό πρόσμικτο. Πλέον υπάρχουν και πρόσμικτα για το σκυρόδεμα με κρυσταλλικές ιδιότητες, που τότε δεν ήταν τόσο διαδεδομένα στην αγορά. Δέκα χρόνια μετά, δεν έχει εμφανίσει απολύτως κανένα πρόβλημα υγρασίας. Πέραν των μεμβρανών πολυπροπυλαινίου PP, υπάρχουν από διάφορες εταιρείες μεμβράνες στεγάνωσης , συνήθως πολυαιθυλενίου PE (0,5mm) ή συνθετικές μεβράνες πολυολεφίνης FPO ή μεμβράνες PVC για στεγανοποιήσεις υπογείων τμημάτων από σκυρόδεμα. Όλες οι καλές εταιρείες έχουν, απλά θα είναι ακριβότερες. Για το θέμα του να μην χάσει το μπετόν του δαπέδου από την υγρασία του, υπάρχουν πρόσμικτα που μειώνουν την συστολή ξήρανσης και επιλέγουμε για δάπεδα συνήθως σκυροδέματα με μικρότερους κόκκους αδρανών. Και σίγουρα κάνουμε πολύ καλή συντήρηση με διαβροχή. Εν γένει έχω καταλήξει ότι συνήθως αυτό είναι τόσο μικρό πρόβλημα που μάλλον είναι στα όρια του αστικού μύθου.
    1 point
  19. αν τότε ξαναβάζεις τον σωστό υπολογισμό πληρώνεις την διαφορά του 25 με βαση το 40 και φυσικά κανείς δεν σου επιστρέφει την διαφορά του 70 από το 60 όλα αυτά αν....
    1 point
  20. Σωστή η προσέγγιση. Συμβόλαιο και τοπογραφικό δεν απαιτούνται στην περίπτωση αυτή. Το ΠΗΤ τύπος 2 ("ρυθμισμένο").
    1 point
  21. να το "συμμαζεψουμε" λιγο... ΔΔ θα ειχε οταν οι κατοψεις της αδειας ειναι διαφορετικες με τις κατοψεις των συμβολαιων., ό,τι ειναι εκτος συμβολαιου εχει δυο λυσεις -αν υπαρχει επεκταση στα κοινοχρηστα, παει με τις παρ. 5 και 6 -αν δεν εχει τις 5 και 6 παει με την παρ. 7 σαν εντος νομιμου ογκου - αν υπαρχει επεκταση κοινοχρηστων σε βαρος της ΟΙ, παει με το 98 8 εδ. β' - αν η επεκταση ειναι εκτος νομιμου ογκου παει με το 98 παρ. 9 και συναινεση. Εαν αδεια και συμβολαια ειναι ιδια αλλα η σημερινη κατασταση δειχνει το ενα να εχει παρει απο το αλλο δεν παει πουθενα. Ψαχνουν να βρουνε λυση, αλλα τα πραγματα ειναι περιπλοκα, διοτι αφορα ιδιωτικα εμπραγματα δικαιωματα... εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/50386-αρθρο-096-ν-449517-επιλογή-κατηγορίας-αυθαιρέτων-κατασκευών/page/58/?tab=comments#comment-1111774 και εδω ως προς το προβλημα, που ψαχνουν "λυση" https://m.naftemporiki.gr/story/1876088/pomida-sumbolaiografoi-duo-sobara-problimata-parakoluoun-empragmates-sunallages-ethniko-ktimatologio
    1 point
  22. @blackjohn Η εμπειρία έντεκα ετών σε τακτοποιήσεις μας έχει διδάξει ότι αν κάτι είναι ασαφές, δεν θα πρέπει να το παίρνουμε πάνω μας. Τη νύφη θα την πληρώσει ο ιδιοκτήτης όχι εμείς. Οι περισσότεροι συνάδελφοι στο φόρουμ (για να μην πω όλοι) θα ζητούσαμε οριστική υπαγωγή ή περαίωση. Αν για κάποιους λόγους κάποιος δεν θέλει να την εκδώσει τότε θα εκδοθεί από εσένα, αφού θα ελεγχθεί το ακίνητο εξ αρχής και θα γίνει "φύλλο και φτερό", με την ανάλογη φυσικά αμοιβή. Τώρα, αν εσύ για να μην φανείς "κακός" και "δύστροπος" στον πελάτη θέλεις να περάσεις ΗΤΚ με δήλωση σε υπαγωγή και μάλιστα από άλλον μηχανικό, τότε το μόνο που μπορώ προσωπικά να σου ευχηθώ είναι καλή τύχη και αυτό διότι ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί. Σε ότι αφορά το πιστοποιητικό πληρότητας αυτό ταυτίζεται με την παλιά βεβαίωση του άρθρου 83 και η βεβαίωση αυτή εκδίδονταν μετά από οριστική υπαγωγή (ν. 4178) ή περαίωση (ν. 4495).
    1 point
  23. οπότε πράξε όπως νομίζεις. Ο κάθε Μηχανικός με την υπογραφή του αναλαμβάνει και τις όποιες ευθύνες.
    1 point
  24. Δεν έχεις Υ.Δ. εφόσον οι τροποποιήσεις είναι εντός νομίμου περιγράμματος. Έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση τόσο της δικής σου ιδιοκτησίας όσο και του όμορου . Κάνεις τακτοποίηση και μετά διόρθωση σύστασης . Η τακτοποίηση μπορεί να γίνει και μονομερώς χωρίς συναίνεση συνιδιοκτητών υπό προϋποθέσεις . Δες άρθ. 98 παρ.5 5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ’ ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις : α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής.
    1 point
  25. Κανονικά έπρεπε να έχει και κατασκευαστικές λεπτομέρειες με στατικά και μηχανολογικά για την γκαραζόπορτα ... έχει σκοτωθεί πολύ κόσμος, αλλά το μόνο που ενδιαφέρει τους ιδιοκτήτες είναι το κόστος. Μόνο όταν γίνει το κακό ψάχνουν ευθύνες... Επίσης να προσθέσω ότι αν τυχόν θέλουν να προχωρήσουν σε συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης της θέσης στάθμευσης, τότε σίγουρα απαιτείται κανονική άδεια, όπως πολύ σωστά σημειώσατε ότι απαιτείται για την καθαίρεση της περίφραξης.
    1 point
  26. 3.860 downloads

    Ανεβάζω αυτά τα αρχεία που έχω κατεβάσει ελεύθερα από το internet και τα οποία θεωρώ είναι τα πλέον χρήσιμα και μια καλή βάση για έναν τεχνικό ασφάλειας κατά την σύνταξη μιας μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
    1 point
  27. Μα η απάντηση θεωρώ πως προκύπτει κατευθείαν από την παρ. ιθ : ιθ. Η επιφάνεια της θερμομόνωσης ή του θερμομονωτικού στοιχείου πλήρωσης, όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία, στο σύνολό της, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες και λοιπές επενδύσεις, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης και τα επιχρίσματα. Τα παραπάνω δύνανται να βρίσκονται εντός των πλαγίων αποστάσεων Δ ή δ και εκτός της οικοδομικής γραμμής. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με την ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου. Το απόσπασμά είναι από την εξαιρετική διαμόρφωσή σου Θοδωρή. Επομένως σε σχέση με παλαιότερες συζητήσεις νομίζω πως έιναι πλέον ξεκάθαρο πως η εξωτερική θερμομόνωση σε νέα κτίρια μπορεί να είναι εντός Δ/δ, επομένως αν Δ = 2,50 μ. και θερμομόνωση 10 εκ. ο ελεγκτής δόμησης θα μετρήσει 2,40 μ απόσταση από πίσω όριο... Με βάση τα παραπάνω δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται αναφορά στο άρθρο κ @terryσχετικά με την τεκμηρίωση της ΥΔΟΜ.
    1 point
  28. Αυτό λέω χρήζει διευκρίνησής ο νόμος γιαυτό ζητάνε παρατάσεις μέχρι να ψηφιστεί ο εφαρμοστικός νόμος . Ειδάλλως πάρε την ευθύνη όπως είναι . Γιατί τότε ο νομοθέτης έβαλε γενικά την λέξη ορθότητα και δεν έδωσε περισσότερες διευκρινήσεις ανα περίπτωση. Η ορθότητα τα περιλαμβάνει όλα . Με το google δεν κατοχυρώνεσαι σε τίποτα ειδικά στα δικαστήρια που θα καταλήξει η διαφορά σου . Υπάρχουν άλλα . Βγήκαν μέτα οι ΔΎ και χρύσωσαν το δηλητήριο , Ελα μωρέ μια υπογραφή βάζετε περί ορθότητας του ελληνικού κράτους από την ίδρυσή του , ποιος θα την δεί ;;;; Κάποια κορόιδα πρέπει να υπογράψουν για να είμαστε κατοχυρωμένοι στο εκλογικό σώμα .
    1 point
  29. Νομίζω πως είναι προσβολή για τον κλάδο μας να ασχοληθεί κάποιος συνάδελφος με τέτοιες υποθέσεις. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης ανέθεσε σε κάποιον μη μηχανικό να αναλάβει εργασίες εσωτερικών διαρρυθμίσεων και έρχεται τώρα να αναθέσει σε μηχανικό την γραφειοκρατική διαδικασία?
    1 point
  30. Οι απόψεις των ΥΔΟΜ είναι διάφορες και αδιάφορες ... Ο νόμος είναι σαφής : αν η θερμομόνωση αποφύγει να βρεθεί εντός της κάλυψης (δηλαδή αν είναι μεγαλύτερη των 6 εκ. ώστε να μην προσμετρήσει στο συντελεστή και επομένως στην κάλυψη) τότε μπορεί να είναι και εντός του υποχρεωτικού ακάλυπτου, δηλαδή εντός των δ/Δ. Τεκμηρίωση : άρθρο 11, παρ.6, ιθ και κ.
    1 point
  31. Η ακριβής διατύπωση του ΝΟΚ ( όπως τον ανέβασε ο αξιέπαινος kan62 είναι) ιγ. (όχι ΕΚΤ) (σ.σ προσωρινές ) Ενιαίος χώρος στάθμευσης στεγασμένος μέγιστου ύψους 2,60 μ., με ελαφρά κατασκευή ανοιχτός από όλες τις πλευρές, σε θέση εκτός της επιφάνειας του προκηπίου και σε επαφή με τα πλάγια ή πίσω όρια του οικοπέδου, με μήκος μικρότερο ή ίσο με το 1/2 του μήκους των πλευρών στις οποίες εφάπτεται και εφόσον εξασφαλίζεται η υποχρεωτική φύτευση. για να βγαίνει πρακτικό συμπέρασμα θα έπρεπε να αναφέρει ...ίσο με το 1/2 του μήκους των πλαγίων ή πίσω ορίων
    1 point
  32. @peratis Υποθέτω, πως το "συνολικά" του άρθρου 54 του Ν. 4409/2016, αναφέρεται στη συνολική ισχύ θέρμανσης ή / και κλιματισμού. Ανάμικτα. Αλλά ας πει ο civilpablo. Και άλλη μια απορία χρήζουσα διευκρίνησης. Όταν λέει <<Τουλάχιστον το είκοσι τοις εκατό (20%) των ανωτέρω επιθεωρήσεων>>, εννοεί των ελαχίστων (30 Α' τάξης ή 10.000τ.μ. ή συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού συνολικής ισχύος χιλίων πεντακοσίων κιλοβάτ (1.500 kW)) ή του συνόλου των επιθεωρήσεων; Γιατί άλλο το 6 (20% των 30) και άλλο το π.χ. 10 (20% επί 50 επιθεωρήσεις συνολικά). Δύσκολο πάντως, αν σκεφτεί κανείς πως τα περισσότερα προς επιθεώρηση στον τριτογενή, αποτελούν ακίνητα προς ενοικίαση ή πώληση και είναι γυμνά από η/μ. εγκαταστάσεις -> θεωρητικά συστήματα -> ισχύς μηδενική.
    1 point
  33. Πέριξ του κτιρίου νομίζω.... σε κανένα σημείο δεν πρέπει να είναι η οροφή του υπογείου άνω του 1.20 αλλιώς τμήμα του υπογείου μετράει δόμηση... εκτός αν έχει αλλάξει κάτι που με διέφυγε....
    1 point
  34. Δεν παρέθεσες σωστά το άρθρο του νόμου ... Το εδάφιο με γκρι γράμματα είναι από τις Τεχνικές Οδηγίες και όχι από το νόμο. Οι Τ.Ο. έχουν πλέον πολύ "συζητήσιμη" ισχύ. 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης. Σήμερα (και με το ν.4258) το σχετικό εδάφιο του άρθρου 11, παρ. 6.ιθ του νόμου έχει ως εξής : ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. O νόμος υπερισχύει ... γι' αυτό και κοκκίνησα το σχετικό εδάφιο. Ως ελεγχόμενης ισχύος ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.