Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.101


  2. mechgiann

    mechgiann

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      399


  3. Dei

    Dei

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      3


  4. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.452


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. https://tvxs.gr/news/ellada/nikos-pappas-gia-tempi-pos-na-dothei-dikaiosyni-me-mia-epitropi-fiasko-kai-enan-proedro-klooyn/
    1 point
  2. είναι υποχρεωτικές και οι δύο αυτές εισφορές για τους εργαζόμενους,
    1 point
  3. Αν βοηθάει, και αν δεν είναι κατασκευή προ του 1955 (ή 1975 υπό προϋποθέσεις), η σωστή ερώτηση προς την Πολεοδομία είναι: "Σε ένα μή άρτιο και μη οικοδομήσιμο γήπεδο έχω ενα εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο κτίσμα, το οποίο έχει τακτοποιηθεί με τον Ν.4495/17 (δηλαδή έχει εξαιρεθεί από την κατεδάφιση αυθαιρέτου για 30 χρόνια), μπορώ να εκδόσω άδεια μικρής κλίμακας για να κατασκευάσω στέγαστρο ?"
    1 point
  4. Έχει γίνει υπαγωγή στο Ν4495/2017 και το γήπεδο ΔΕΝ είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Αφήστε το, μίλησα με Πολεοδομία στο λα είναι.
    1 point
  5. Καλησπέρα, στο πεδίο περιγραφή, περιγράφεις τις εργασίες που θα γίνουν και εμπίπτουν στο άρθ.30. Για τις άλλες καρτέλες συμπληρώνεις τα στοιχεία της άδεια και τυχόν τακτ/σεων κλπ και φυσικά των ιδιοκτητών. Από αρχεία ανεβάζεις την ανάθεση σε σένα από τον ιδιοκτήτη και τεχν. έκθεση/βεβαίωση ότι για τις εν λόγω εργασίες δεν απαιτούνται εγκρίσεις από κάποιο φορέα.
    1 point
  6. Για τις εργασίες που δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ πχ αλλαγή κουφωμάτων πρέπει να εκδίδουμε βεβαίωση αρθρου 30 Ν4495 και να την επισυνάπτουμε στα δικαιολογητικά, σωστά? Η βεβαίωση αυτή εκδίδεται από όλες τις ειδικότητες μηχανικών? Επιδοτείται από το πρόγραμμα το κόστος για την έκδοσή της? Περιλαμβάνεται δηλαδή στις επιλέξιμες αμοιβές για άδειες/εγκρίσεις/μελέτες?
    1 point
  7. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις γρήγορες και σαφείς απαντήσεις,το συμπέρασμα είναι ότι όντως η γείωση είναι ασυνεχής . Ως αναφορά για το αν εκδίδω ΥΔΕ, φίλε μου Bill22, αυτό είναι δικό μου θέμα, και μπορείς να είσαι πιο ευγενικός στις απαντήσεις σου, προς ανθρώπους που δεν ξέρεις τι γνώσεις έχουν, (ευχαριστώ πάντως για την βοήθεια σου) όπως είπα πιο πάνω
    1 point
  8. @ltherr Σωστά σου απάντησαν, γιατί η διαφορετική διαμερισμάτωση είναι ξεχωριστή παράβαση και δεν μπορεί να συνυπολογιστεί με τις παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού που έχεις. Η διαμερισμάτωση αναφέρεται σε όλον τον όροφο και η σχετική παράβαση υπάρχει όταν δεν έχουν τηρηθεί τα περιγράμματα των διαμερισμάτων-ιδιοκτησιών ή του διαμερίσματος-ιδιοκτησίας. Η νομοθετική τεκμηρίωση περιλαμβάνεται στη δημοσίευση του συναδέλφου jbosdas.
    1 point
  9. Καλησπέρα, με βάση το σχέδιο που παραθέτεις έχεις διαφορετική διαμερίσματωση λόγω αποκοπής τμήματος της επιφάνειας του διαμερίσματος και προσάρτησης αυτής στον κοινόχρηστο χώρο. Την δηλώνεις ως 2η ΛΠ σε δικό της φύλλο καταγραφής. Αν η σύσταση ταυτίζεται με την υπάρχουσα κατάσταση τότε επιπρόσθετα θα γίνει μονεμερής τροπ/ση της σύστασης. Αυτό που έγραψες περί ταύτισης της άδειας με την σύσταση δεν το κατάλαβα..
    1 point
  10. Η ΕΕΔΜΚ πρέπει να εκδοθεί πριν τις εργασίες. Το τιμολόγιο πρέπει να εκδοθεί πριν το Β-ΠΕΑ και να είναι επί πιστώσει, πριν πληρωθεί ο εργολάβος. Τυπικά δεν έχεις πρόβλημα. Οι άσχετοι της αναπτυξιακής τράπεζας μας είχαν βάλει και πληρώναμε όλοι 200ρια για να βγάλει λευτά το κράτος. Οι μηχανικοί στις ΥΔΟΜ είχαν αντίθετη άποψη και το ΤΕΕ (που ελέγχει τώρα). Στους αυθαιρετονόμους, μόνο δημόσια έγγραφα αποδεικνύουν ημερομηνία κατασκευής. Το τιμολόγιο δεν είναι δημόσιο έγγραφο. Ο γενικός κανόνας είναι: "σε ποιον θα πέσεις"... και αν είναι Έλληνας ή Ελλαδιστανίτης.
    1 point
  11. Μην τα μπερδεύετε κοιτώντας τα από διαφορετική ματιά ... δεν νομίζω ότι διαφωνείτε επί της ουσίας αλλά δεν θα συμφωνήσετε κάπου αν δεν το συζητήσετε ... τα λαθάκια βγάζουν διάλογο, οι δογματισμοί όχι. Βάζω παρακάτω κάποιες βασικές έννοιες για να το συζητήσετε : - Οι εξώστες είναι στοιχεία στις όψεις του κτηρίου, του άρθρου 16, ενώ οι ΗΧ είναι ήδη στοιχεία του κτηρίου. Στοιχείο του άρθρου 16 έχει μόνο "οριζόντια φέροντα ή κατακόρυφα και οριζόντια αρχιτεκτονικά στοιχεία", δηλαδή με τα κατακόρυφα στοιχεία έγινε ήδη ΗΧ και εντάχθηκε ήδη στο κτήριο. Ο εξώστης απομένει πέραν των όψεων του κτηρίου ... - Ο ΗΧ, όπως το λέει η λέξη και όχι ο ορισμός του, είναι χώρος. Δηλαδή απαιτεί τουλάχιστον δύο πλευρές κτηρίου για να ορίζεται, έστω ως τριγωνικός χώρος, οπότε με μια διάσταση δεν υφίσταται χώρος. Δηλαδή στην τομή-παράδειγμά σας, από κάτω προς τα πάνω, έχουμε : 1) αν οι κολώνες είναι φέροντα στοιχεία : οριζόντιο διαμπερές άνοιγμα στο κτήριο, ΗΧ και υποχώρηση κτηρίου ή 2) αν οι κολώνες δεν είναι φέροντα στοιχεία : διαμόρφωση ακαλύπτου, εξώστη και εξώστη. Αν αναρωτιόμαστε ποιο είναι φέρον και ποιο όχι, ρωτάμε τον στατικό μας αν όπλισε/όρισε τα δάπεδα ως προβόλους ή όχι.
    1 point
  12. @Jakobβασικά δεν θα έχεις βοηθητικούς χώρους Έχω δύο ιδέες χωρίς να έχω καταλήξει ακόμα γιατί δεν το έχω πάρει ζεστά... Α. Στις επιφάνειες θα τα έβαζα όλα (κλιμακοστάσιο, διαμέρισμα, φωταγωγό) σαν κύρια χρήση Στις χρήσεις θα διαχώριζα σε κάθε στάθμη τα εμβαδά σε Διαμέρισμα Κλιμακοστάσιο Φωταγωγό Β Στις επιφάνειες θα έβαζα όλα σαν κύρια χρήση το κλιμακοστάσιο και το διαμέρισμα και στους λοιπούς χώρους τον φωταγωγό Στις χρήσεις θα διαχώριζα σε κάθε στάθμη τα εμβαδά σε Διαμέρισμα Κλιμακοστάσιο
    1 point
  13. Συνάδελφοι μετά από κατεδάφιση, ποιά θεωρείται η γραμμή φυσικού εδάφους στο περίγραμμα που όριζαν δομημένες επιφάνειες; Για παράδειγμα, μετά από κατεδάφιση, στο περίγραμμα εδάφους υπάρχει μπετόν που διαφοροποιεί ουσιαστικά το πέριξ φυσικό έδαφος (πχ. 1 - 2 μέτρα), τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις;
    1 point
  14. για την Αθηνα ισχυει το ΠΔ 111/2004 ΦΕΚ Α76/2004 για την υπολοιπηνΕλλαδα δες τα ΠΜ
    1 point
  15. Καλησπέρα συνάδελφοι. Έχω οικόπεδο εντός σχεδίου άρτιο κατά κανόνα εντός του οποίου θα ανεγερθεί 5 όροφη επί pilotis. Ο ιδιοκτήτης για τους δικούς του λόγους δε θέλει να κάνει υπόγειο. Το κτίσμα θα αποτελείται από 11 γκαρσονιέρες άρα απαιτούνται 11θέσεις στάθμευσης. Στην ισόγεια στάθμη τοποθετώ 5θέσεις. Τις υπόλοιπες υπάρχει η δυνατότητα εξαγοράς?Σε μία πρώτη επικοινωνία με την αντίστοιχη ΥΔΟΜ μου ζητείται η αναγκαστική κατασκευη υπογείου.
    1 point
  16. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.