Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      8.149


  2. Παπλωματούχος Μηχανικός
  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.386


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.365


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @Astrolavos Εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι χώροι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων και πολυκατοικιών. Όχι οι πολυκατοικίες στο σύνολό τους κι οριζόντια. Επειδή η διαφορετική ερμηνεία του νόμου μπορεί να επιφέρει ζημία χιλιάδων ευρώ, συμβουλεύω να καταθέσουν όλοι μία Υ/Δ, ώστε να είναι σε κάθε περίπτωση καλυμμένοι. Δεν υπάρχει πρόστιμο για "κατάθεση αχρείαστης Υ/Δ". Επίσης, όσοι εξυπηρετούν πελάτες τους, και ειδικότερα δηλώνουν σε οποιοδήποτε ερώτημα κάτι διαφορετικό από "ΝΑΙ", καλό θα είναι να κρατούν ένα αντίγραφο της δήλωσης με την υπογραφή του υπόχρεου, ώστε να μην υπάρχει αργότερα το ζήτημα "δεν σου είπα να δηλώσεις αυτό". @tettris Ο καθαρισμός αποτελεί υποχρέωση των κατά το νόμο υπεύθυνων για τη συντήρηση του ακινήτου (ιδιοκτήτες, μισθωτές κλπ), ανεξάρτητα από το αν έχουν αναθέσει σε τρίτο (διαχειριστή, συνεργείο κλπ) την εργασία. Η ευθύνη καθαρισμού παραμένει προσωπική δική τους. Επομένως, η εκτίμησή μου είναι ότι κάθε κατά το νόμο υπεύθυνος για το ακίνητο πρέπει να καταθέσει Υ/Δ καθαρισμού. Η άλλη εκτίμησή μου είναι ότι δύσκολα θα βρεθεί ποιος είναι υπόχρεος υπεύθυνης δήλωσης σε περιοχές που δεν έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο, αλλά πανεύκολα εκεί που έχει ολοκληρωθεί.
    2 points
  2. Και τα 10 και τα 11 χρησιμοποιούν τον ΝΤ10 πυρήνα. Βασικά όλα τα windows χρησιμοποιούν τον πυρήνα των ΝΤ. Πολύ απλά δε μπορεί να ξαναγράφονται σε κάθε έκδοση εκατομμύρια γραμμές κώδικα απο την αρχή. Ακόμη και στα 11 βλέπεις σε κάποιες εφαρμογές το save dialog των windows NT 3.1. (και το format είναι ακριβώς το ίδιο απο παλιά). Η επαγγελματική εμπειρία λέει πως αν κάτι λειτουργεί δε το πειράζεις. Απο τα 7 στα 10 υπήρξαν ασυμβατότητες με επαγγελματικό λογισμικό (ή ακόμη κάποια προγράμματα δε λειτουργούσαν μετά απο windows updates). Θεωρητικά όμως απο 10 σε 11 η πιθανότητα είναι μικρότερη λόγω ίδιου πυρήνα. Απο την άλλη αν στήσεις το pc εξ'αρχής, προτείνω να πας σε νεότερο λειτουργικό.
    2 points
  3. Για τις περιπτωσεις "ανταλλαγης" εχουμε την εξης γνωμοδοτηση https://www.notarius.gr/uploads/files/1266.pdf
    1 point
  4. Θεωρώ ότι κακώς εκδόθηκε η άδεια, μιας και η δημιουργία του γηπέδου έγινε κατά τη διάρκεια ισχύος της ΖΟΕ. Και, ναι μεν αναφέρεται ελάχιστο όριο κατάτμησης, αλλά περιλαμβάνει (γενικά) τη δημιουργία κάθε νέου γηπέδου
    1 point
  5. Ναι μπορεί να το διευθετήσει ο λογιστής του ....αν ξέρει την διαδικασία .
    1 point
  6. Γιατί να υφίσταται η εξαίρεση για "οι διαμορφωμένοι χώροι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων και πολυκατοικιών", εάν δεν νοείται εξαίρεση των πολυκατοικιών των παραπάνω περιοχών. Δηλαδή, μια φυτεμένη ακάλυπτη επιφάνεια πολυκατοικίας δεν χρειάζεται καθαρισμό και δήλωση αυτής, αλλά ο υπόλοιπος ακάλυπτος χρειάζεται; Ουσιαστικά κατ' εμέ είναι ένα απλά κακογραμμένο ΦΕΚ. Ηθελα να πω ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις αφορούν οικοπεδούχους, πλην αυτών πολυκατοικιών, αλλά το παρέλειψα. Ακόμη και ο τρόπος που παρουσιάστηκε το ζήτημα από τα ΜΜΕ, θα ήταν διαφορετικός και θα ακολουθούσε τη λογική αυτή της επιδότησης πετρελαίου. Θεωρώ ότι θα δωθούν διευκρινήσεις για τις πολυκατοικίες τις επόμενες μέρες.
    1 point
  7. Πάντως η γνωμοδότηση της Εισαγγελίας του Α.Π (Παντελή) αναφέρει ότι δικαιούται να τα θεωρεί είτε τοις πράγμασιν συνενωμένα είτε σε κάθε όμορο να διατηρεί την αυτοτέλεια.
    1 point
  8. Συμφωνώντας με τους ανωτέρω συναδέλφους, θα σου πώ ότι η φοίτηση στις Πολυτεχνικές, εν γένει, σχολές δεν προσφέρεται για "διεύρυνση" γνώσεων γενικά, αλλά για καθαρά επαγγελματική ενασχόληση. Η φοίτηση δεν (πρέπει να) είναι για να σκοτώνεις τον ελεύθερο χρόνο. Αφού λοιπόν δεν ενδιαφέρεσαι να ασκήσεις επάγγελμα, θα σου πρότεινα μια σχολή που μπορεί να διευρύνει τους πνευματικούς σου ορίζοντες. Για δες εδώ
    1 point
  9. Σύμφωνα με την 1296/06 απόφαση του Αρείου Πάγου "Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία" Συνεπώς, δεν χρειάζεται καμία διαδικασία "συνένωσης"
    1 point
  10. Η εργασία που περιγράφεις αποτελεί επέμβαση στην όψη και γίνεται με την έκδοση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Δες το Ν.4495.17, άρθρο 29, παρ.2, εδάφιο λβ. Το ότι έχεις εξαφσαλίσει την συναίνεση διευκολύνει αρκετά την κατάσταση, όμως υπάρχουν και κάποια αλλά προαπαιτούμενα. Όσο πιο γρήγορα ανεβάσεις τα δικαιολογητικά τόσο πιο γρήγορα θα βγει η πράξη, αφου εκδίδεται με ευθύνη μηχανικού.
    1 point
  11. Η εννοια του προχειρου κιαταλυματος εχει διευκρινισθει με δυο εγκυκλιους....για το πώς και με τι υλικα,.... https://www.agrocapital.gr/vouli/20884/adeiodotisi-twn-procheirwn-katalymatwn-twn-ktinotrofikwn-egkatastasewn Αφου προκειται για προχειρα καταλυματα, δεν απαιτειται οικοδομικη αδεια, ουτε απαιτειται αρτιοτητα/οικοδομησιμοτητα. Ούτε καμμια "τυπικη" πραξη συνενωσης Βλεπεις τον ν 4056/12 και τον 4442/16 κεφ. ΙΗ. Μιλας με την Περιφερεια, Δ/νση αγροτικης πολιτικης.. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"προχειρα καταλυματα"&page=0&sort=relative
    1 point
  12. Π.Δ. ΤΗΣ 24/31.5.1985 (ΦΕΚ 270Δ΄)/Άρθρον 1/Γενικές διατάξεις Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών, ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από 6.10.1978 Π.Δ. (ΦΕΚ 538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1. «α) Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα. Η ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου που αφορά στο ελάχιστο πρόσωπο δεν ισχύει για την ανέγερση κτιρίων των άρθρων 2 και 3, εφόσον εξυπηρετούνται από αγροτικούς ή δασικούς δρόμους, καθώς και ορειβατικών καταφυγίων, η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια.» Η παραπάνω μέσα σε « » περ. α τίθεται όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1, άρθρου 10 του Ν. 3212/24/31.12.2003 (ΦΕΚ 308 Α΄). Επίσης σύμφωνα με την παρ. 3, άρθρου 23 του ίδιου ως άνω νόμου ορίζεται ότι η παραπάνω περ. α όπως αντικαταστάθηκε δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου
    1 point
  13. Γι' αυτό ακριβώς ο κανονισμός ζητά καί την αναφορά σε απαιτούμενες διοικητικές πράξεις ανά μέτρο πυροπροστασίας (όπου απαιτείται). Εφόσον δεν επιτρέπεται η διοικητική πράξη της παρέμβασης (άδεια), προφανώς δεν προβλέπεται η εν λόγω παρέμβαση. Επομένως, οφείλουμε στην Έκθεση να αναφέρουμε το εν λόγω κώλυμα και να απορρίψουμε το μέτρο ως μη υλοποιήσιμο/μη προβλεπόμενο. Καλό θα ήταν να συμβουλευτείς κάποιον αρμόδιο. Εδώ κάνουμε γενικές παρατηρήσεις, κι όχι ειδικές επί συγκεκριμένων ακινήτων.
    1 point
  14. Δεν θα ελεγχθούν στο σύνολό τους. Θα γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την αρμόδια επιτροπή του Δήμου, από τους οποίους θα προκύπτουν συστάσεις διόρθωσης για τυχόν ελλείψεις ή σφάλματα στις εν λόγω δηλώσεις. Ταυτόχρονα θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι στην υλοποίηση της Τεχνικής Έκθεσης από τους ιδιοκτήτες. Φυσικά, όλοι καταλαβαίνουμε ότι σοβαροί έλεγχοι κι απόδοση ευθυνών θα γίνουν μόνο όπου χτυπήσει η τραγωδία... Από την άλλη, επειδή είναι αρκετά κωδικοποιημένος ο κανονισμός, είναι δύσκολο να πέσεις έξω στα προτεινόμενα μέτρα.
    1 point
  15. Ναι. Μάλιστα πρέπει να καταγράφει τις απαιτούμενες διοικητικές πράξεις για την υλοποίηση του εκάστοτε σημείου του κανονισμού. Ο αρμόδιος επιστήμονας οφείλει να εκπονήσει μία πλήρη μελέτη βάσει του κανονισμού πυροπροστασίας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ιδιαιτερότητες του ακινήτου. Η υλοποίηση των μέτρων και η όποια καθυστέρηση, αιτιολογημένη ή μη, είναι ζήτημα ιδιοκτήτη. * Υπάρχουν αντίστοιχα νήματα για το θέμα. Καλό θα ήταν να ενσωματωθεί και το παρόν.
    1 point
  16. Εδώ να μη ξεχάσουμε και το ζήτημα της ασφάλισης των σπιτιών, που προωθείτε κεντρικά. Η παράλειψη ένταξης στο σύστημα μπορεί να σημαίνει και άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
    1 point
  17. Ακριβώς 1. Το κράτος αποποιείται των (όποιων) ευθυνών του για ελλιπή μέσα πυρόσβεσης, και πετάει το μπαλάκι στους Δήμους 2. Οι Δήμοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη λόγω των προστίμων Το πώς θα ελεγχθούν τόσες δηλώσεις, και με ποιά κριτήρια θα γίνεται ο έλεγχος, είναι προς διερεύνηση...
    1 point
  18. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    1 point
  19. Πρόσεχε συνάδελφε, διότι θίγεις τα μπ.....λα. Εκεί, υπάρχει μια στοιχειώδης οργάνωση
    1 point
  20. Αυτό έκανα. Στο δεκαδικό. Αλλά αυτοί που σήκωσαν την πλατφόρμα δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται.
    1 point
  21. Οι γνωστές μπαρουφολογίες τους. Η πυροπροστασία θα γίνει μέσω των "ρουφιανοεφαρμογών"; Φοβερό αίσθημα κοινωνικής συνείδησης των πολιτών αναπτύσσουν, λες και το ότι έχει κατακαεί ο τόπος, δάση, βουνά, κλπ φταίει το οικόπεδο που είχε λίγο χορτάρι. Ας μας πουν τι νόημα έχει να δηλώσει κάποιος ότι το καθάρισε (έστω την τυπική ημερομηνία που αρχικά είχε οριστεί ήτοι 30/4/2024) αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε λίγες μέρες χορτάρια θα ξαναφυτρώσουν. Βεβαίως, το έργο συνεχίζεται με την αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να μεριμνεί σε όλη την αντιπυρική περίοδο για τον καθαρισμό του, λες και άλλη δουλειά δεν είχε να κάνει κάποιος από το να πληρώνει κατοστάευρα για να καθαρίζει το ψιλοχόρταρο (αν διαθέτει τα χρήματα ή δύναται να παρίσταται). Πραγματικά αν δεν πρόκειται για μεθόδευση είναι λες και βλέπουμε ταινία φαντασίας (με κακό σενάριο). Τώρα, βγήκε να τα "μαζέψει" αφού και εκλογές πλησιάζουν σε λίγες μέρες και βλέπουν το "κράξιμο" που πέφτει από τους πολίτες. Τα μέτρα πυροπροστασίας πρέπει να είναι συνδυαστικά και πρωτίστως να απαντηθεί το ερώτημα για το ποιοι είναι αυτοί που βάζουν τις φωτιές (ως εμπρηστές) και ποια συμφέροντα εξυπηρετούν. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να υποτιμάται η νοημοσύνη των πολιτών.
    1 point
  22. Επειδή πρόκειται για υπεύθυνη δήλωση, δηλαδή προσωπική δήλωση, θεωρώ ότι πρέπει να κάνουν όλοι οι συνιδιοκτήτες. Στην ουσία, με τη δήλωση αυτή κάθε συνιδιοκτήτης ομολογεί ότι έχει μεριμνήσει για τον καθαρισμό, ανεξάρτητα από το αν συμμετείχε με φυσική δραστηριότητα ή με κάποιο άλλο τρόπο.
    1 point
  23. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    1 point
  24. Αν είναι Πλάτανος Ν. Τρικάλων, τότε 550 εντός-εκτός.
    1 point
  25. @da-mi Να πάει στον Κουτρουμάνη, η ταρίφα είναι ίδια για όλους, μία σύνταξη όταν και εφόσον βγει. Διαδοχική στο ΤΣΜΕΔΕ όπως και παντού είναι θέμα.. Οι προσωρινές βγαίνουν από 5-6 μήνες έως και 15 μήνες μετά και οι οριστικές τώρα είναι στο Νοέμβριο του 2017. Οι μόνες εκκρεμότητες που δεν συμψηφίζονται με τη σύνταξη είναι των εγγυητικών οι οποίες πρέπει να πληρωθούν πριν την απονομή. Οι οφειλές από εισφορές έως 15.000 παρακρατούνται από τη σύνταξη αυτόματα. Όσον αφορά το συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό κομμάτι τα έχουμε αναλύσει δεκάδες φορές (δες και τις άλλες συζητήσεις), ο κλάδος μας και ειδικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί έχουν βιώσει τον απόλυτο εξευτελισμό σε όλα τα επίπεδα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Αργά αλλά σταθερά εξαϋλώθηκαν τα αποθεματικά του ΤΣΜΕΔΕ τα οποία μαζεύτηκαν αποκλειστικά από τους μηχανικούς (το ΤΣΜΕΔΕ ουδέποτε έλαβε την τριμερή χρηματοδότηση δηλαδή τη συμμετοχή του κράτους, που δικαιούνταν από ιδρύσεώς του) πρώτα με την αγορά της ΑΤΤΙΚΑ bank, στη συνέχεια με την ένταξη του ταμείου στο ΕΤΑΑ και τέλος με την ένταξη του ΕΤΑΑ στον ΕΦΚΑ. Αποτέλεσμα αυτού να χαθούν με συντηρητικές εκτιμήσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ. Το ΤΕΕ ως συνδικαλιστικό όργανο και τεχνικός σύμβουλος του κράτους (sic!) απέτυχε παταγωδώς στο ρόλο του. Επέτρεψε να κάνουν πάρτυ ορισμένοι και να κανονίζουν τις δουλειές τους και τις καριέρες τους (πολιτικές και μη) όταν οι μάχιμοι μηχανικοί σκοτώνονται για πενταροδεκάρες. Απέτυχε να επιβάλλει έστω και στοιχειώδεις κανόνες υγιούς ανταγωνισμού αφήνοντας το επάγγελμα του μηχανικού πρώτα να εξευτελιστεί κοινωνικά και ηθικά στην κοινωνία και τελικά να οδηγηθεί και στην διάλυση των αμοιβών. Σε όλα αυτά φυσικά εμείς οι μηχανικοί έχουμε τεράστιο μερίδιο ευθύνης, κάνοντας τα στραβά μάτια επί δεκαετίες σε όλα τα κακώς κείμενα. Αυτά και άλλα πολλά..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.