Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα, έχω τακτοποίηση ισόγειου καταστήματος στην Σεβαστουπόλεως Αθήνα. Η άδεια είναι του 69. Οι αυθαιρεσίες που βρίσκω μου είναι ξεκάθαρο ότι έχουν γίνει όλες με την ανέγερση της πολυκατοικίας. Το θέμα είναι ότι έχει και ένα πατάρι στο διπλό ύψος του χώρου του καταστήματος. Αν το βάλω κατηγορία 4 (γιατί δεν ξέρω πότε έγινε το πατάρι) με μειωτικό συντελεστή δόμησης, μου ζητάει διάγραμμα και τομή. Από το φάκελο της άδειας έχω το διάγραμμα καλυψης του οικοπέδου το οποίο όμως είναι υποτυπώδες. Γράφει μόνο εμβαδόν οικοπέδου, κάλυψη, Υ.Α.Χ. , τον ακάλυπτο δλδ και μετά δείχνει τη διαγραμμισμένη επιφάνεια του κτηρίου. Και τίποτα άλλο. Είναι αδύνατο να κάνω διάγραμμα για όλην την πολυκατοικία. Δεν έχω ούτε τα στοιχεία ούτε τη δυνατότητα. Έχει κάποιος κάποια ιδέα πως θα μπορούσα να το κάνω; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
  3. @sdtopo +1. Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις. Η ερώτησή είχε να κάνει με το ότι θα έπρεπε στη διατύπωση της νομοθεσίας (παρά το ότι για εμάς μπορεί να είναι αυτονόητο) να αναφέρονται και οι δυο συνθήκες, δηλαδή η 1η όπως την αναφέρεις και εσύ ότι σε κάθε περίπτωση το διανοιγμένο μήκος οδού να αφορά το ελάχιστο μήκος προσώπου της κατά κανόνα αρτιότητας και μετά το 2 όπως ορθότατα το περιγράφεις. Αυτό κυρίως για τα νέα παιδιά που διαβάζουν και το φόρουμ έχει και τον διδακτικό χαρακτήρα.
  4. Δεν μπορεί να γίνει η υπαγωγή καθώς προσκρούει στο άρθρο 89. Εξετάζεις το ενδεχόμενο νομιμοποίησης αυθαιρεσιών ή την επαχθή λύση της αδιατάρακτης κοπής του τμήματος που παραβιάζει τον Κ.Χ πόλης. Την δεύτερη επιλογή προσπαθούμε να την αποφύγουμε και απλώς αναφέρεται για λόγους πληρότητας της απάντησης.
  5. Σήμερα
  6. Καθώς το ειδικά διαμορφωμένο ασανσέρ μάς κατέβαζε αργά στα έγκατα της γης, 35-40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της πόλης, ήταν σαν να αφήναμε πίσω την καθημερινότητα της Αθήνας και να κατεβαίναμε σε έναν κόσμο που χτίζεται μακριά από τα μάτια μας. Βρισκόμαστε στο επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου της Γραμμής 4 του Μετρό, ένα κομβικό σημείο σε αυτό το τιτάνιο έργο που εξελίσσεται κάτω από τα πόδια μας. Εκεί μας περίμενε το ειδικό «τρενάκι» για να μας μεταφέρει βαθύτερα: 1.400 μέτρα μέσα στη σήραγγα που έχει ήδη χαράξει η «Νίκη», ο υπερσύγχρονος Μετροπόντικας μήκους 110 μέτρων και βάρους 1.500 τόνων, που κινείται ολοταχώς προς τον επόμενο σταθμό, τον «Ελικώνα». Από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή – οι σταθμοί και η διαδρομή Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας του Ομίλου ΑΒΑΞ, μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά», είναι οι ακούραστοι εργάτες που κατασκευάζουν τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Ήδη, κάτω από το Γαλάτσι,η «Νίκη» έχει ολοκληρώσει την αποστολή της κατασκευάζοντας 1.400 μέτρα σήραγγας και συνεχίζει ασταμάτητα. Το τέλος του 2026 είναι ορόσημο, καθώς τότε η «Νίκη» και η «Αθηνά» θα συναντηθούν υπογείως στον Ευαγγελισμό, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας των 12,8 χιλιομέτρων που ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. © Αλέκος Λιδωρίκης Η ξενάγηση στα έγκατα της κατασκευής δεν ήταν απλώς μια περιήγηση σε έναν εργοτάξιο. Ήταν μια περιήγηση σε μια άλλη Αθήνα. Μια πόλη που χτίζεται με κόπο, γνώση και ενθουσιασμό. Εκεί κάτω συναντήσαμε τους ανθρώπους που κάνουν αυτό το έργο πραγματικότητα 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες, νέοι και νέες με ζωντάνια, αλλά και έμπειροι μηχανικοί και τεχνικοί που καθοδηγούν την προσπάθεια. Μας μίλησαν για τη δουλειά τους με πάθος. Για ένα επάγγελμα απαιτητικό, που χρειάζεται γνώση, υπομονή, φυσική κατάσταση και αναμφίβολα καθόλου κλειστοφοβία. Όλα γίνονται με αυστηρά μέτρα ασφαλείας, με εκπαίδευση και εγρήγορση. Έβλεπες στο βλέμμα τους μια αποφασιστικότητα, μια σιγουριά, μια αισιοδοξία που δεν σου άφηναν την παραμικρή αμφιβολία ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία. Το υπέδαφος της Αθήνας και οι γεωλογικές προκλήσεις Στη διαδρομή μάθαμε ότι οι δύο μετροπόντικες δεν περιορίζονται στη διάνοιξη της σήραγγας. Κατασκευάζουν κιόλας καθώς κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούνται τσιμεντένιοι δακτύλιοι αποτελούμενοι από 7 κομμάτια. Είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα SSP-E, που μπορεί να προβλέψει αλλαγές στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα. Οι χειριστές από το πιλοτήριο παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες καθώς ο μετροπόντικας διαπερνά τον Αθηναϊκό Σχιστόλιθο, τον Ασβεστόλιθο, τον Ψαμμίτη. Καθημερινά κατασκευάζονται 10 με 15 μέτρα σήραγγας, ανάλογα με τις προκλήσεις του υπεδάφους, και απομακρύνονται 1.500 – 2.000 κυβικά μέτρα χώματος. Όλα αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα έως τώρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Και όλα αυτά για μια Γραμμή που, όταν ολοκληρωθεί, θα κάνει την Αθήνα καλύτερη, πιο ανθρώπινη κάτι που έχει τόσο ανάγκη. Η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 12,8 χλμ και 15 σύγχρονους σταθμούς. Θα συνδέει περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι με το υπόλοιπο δίκτυο, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις: μόλις 5 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, 14 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου ως την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Όσο κατεβαίναμε, η αίσθηση ότι μια νέα Αθήνα γεννιέται κάτω από την Αθήνα γινόταν πιο έντονη. Τα έργα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί και χιλιόμετρα. Είναι η καθημερινή δουλειά αυτών των ανθρώπων που εργάζονται μέρα και νύχτα, σε 24ωρη βάση, για να γίνει πραγματικότητα ένα όραμα που θα αλλάξει την πόλη. Είναι μια υπενθύμιση ότι η κριτική για την κριτική δεν έχει νόημα, έχει αξία μόνο η κριτική που οδηγεί σε καλύτερο σχεδιασμό, σε γρηγορότερες αποφάσεις, σε λύσεις. Γιατί όπως μας είπαν οι άνθρωποι του εργοταξίου εδώ όλα είναι δυνατά. Ακόμα και οι καθυστερήσεις μπορούν να μειωθούν, όταν ο σχεδιασμός είναι σωστός και οι αποφάσεις λαμβάνονται έγκαιρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Καθώς ανεβαίναμε με ανακούφιση ξανά στην επιφάνεια, και το φως της ημέρας μας τύφλωνε, η εικόνα της υπόγειας Αθήνας έμενε χαραγμένη στο μυαλό μας. Μια πόλη που προχωράει μπροστά παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Ένα έργο πεισθήκαμε ότι δεν θα μείνει όνειρο όπως τελικά δεν έμεινε και το Μετρό της Αθήνας που παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις άνοιξε τελικά το 2000 και άλλαξε για πάντα τις ζωές μας. Αλλά και άλλα μεγάλα έργα που από τα σχέδια έγιναν τελικά πραγματικότητα όπως μεταξύ άλλων η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες όπως η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός που μίκρυναν τις αποστάσεις προς όφελος χιλιάδων πολιτών. View full είδηση
  7. Καθώς το ειδικά διαμορφωμένο ασανσέρ μάς κατέβαζε αργά στα έγκατα της γης, 35-40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της πόλης, ήταν σαν να αφήναμε πίσω την καθημερινότητα της Αθήνας και να κατεβαίναμε σε έναν κόσμο που χτίζεται μακριά από τα μάτια μας. Βρισκόμαστε στο επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου της Γραμμής 4 του Μετρό, ένα κομβικό σημείο σε αυτό το τιτάνιο έργο που εξελίσσεται κάτω από τα πόδια μας. Εκεί μας περίμενε το ειδικό «τρενάκι» για να μας μεταφέρει βαθύτερα: 1.400 μέτρα μέσα στη σήραγγα που έχει ήδη χαράξει η «Νίκη», ο υπερσύγχρονος Μετροπόντικας μήκους 110 μέτρων και βάρους 1.500 τόνων, που κινείται ολοταχώς προς τον επόμενο σταθμό, τον «Ελικώνα». Από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή – οι σταθμοί και η διαδρομή Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας του Ομίλου ΑΒΑΞ, μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά», είναι οι ακούραστοι εργάτες που κατασκευάζουν τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Ήδη, κάτω από το Γαλάτσι,η «Νίκη» έχει ολοκληρώσει την αποστολή της κατασκευάζοντας 1.400 μέτρα σήραγγας και συνεχίζει ασταμάτητα. Το τέλος του 2026 είναι ορόσημο, καθώς τότε η «Νίκη» και η «Αθηνά» θα συναντηθούν υπογείως στον Ευαγγελισμό, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας των 12,8 χιλιομέτρων που ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. © Αλέκος Λιδωρίκης Η ξενάγηση στα έγκατα της κατασκευής δεν ήταν απλώς μια περιήγηση σε έναν εργοτάξιο. Ήταν μια περιήγηση σε μια άλλη Αθήνα. Μια πόλη που χτίζεται με κόπο, γνώση και ενθουσιασμό. Εκεί κάτω συναντήσαμε τους ανθρώπους που κάνουν αυτό το έργο πραγματικότητα 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες, νέοι και νέες με ζωντάνια, αλλά και έμπειροι μηχανικοί και τεχνικοί που καθοδηγούν την προσπάθεια. Μας μίλησαν για τη δουλειά τους με πάθος. Για ένα επάγγελμα απαιτητικό, που χρειάζεται γνώση, υπομονή, φυσική κατάσταση και αναμφίβολα καθόλου κλειστοφοβία. Όλα γίνονται με αυστηρά μέτρα ασφαλείας, με εκπαίδευση και εγρήγορση. Έβλεπες στο βλέμμα τους μια αποφασιστικότητα, μια σιγουριά, μια αισιοδοξία που δεν σου άφηναν την παραμικρή αμφιβολία ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία. Το υπέδαφος της Αθήνας και οι γεωλογικές προκλήσεις Στη διαδρομή μάθαμε ότι οι δύο μετροπόντικες δεν περιορίζονται στη διάνοιξη της σήραγγας. Κατασκευάζουν κιόλας καθώς κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούνται τσιμεντένιοι δακτύλιοι αποτελούμενοι από 7 κομμάτια. Είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα SSP-E, που μπορεί να προβλέψει αλλαγές στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα. Οι χειριστές από το πιλοτήριο παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες καθώς ο μετροπόντικας διαπερνά τον Αθηναϊκό Σχιστόλιθο, τον Ασβεστόλιθο, τον Ψαμμίτη. Καθημερινά κατασκευάζονται 10 με 15 μέτρα σήραγγας, ανάλογα με τις προκλήσεις του υπεδάφους, και απομακρύνονται 1.500 – 2.000 κυβικά μέτρα χώματος. Όλα αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα έως τώρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Και όλα αυτά για μια Γραμμή που, όταν ολοκληρωθεί, θα κάνει την Αθήνα καλύτερη, πιο ανθρώπινη κάτι που έχει τόσο ανάγκη. Η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 12,8 χλμ και 15 σύγχρονους σταθμούς. Θα συνδέει περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι με το υπόλοιπο δίκτυο, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις: μόλις 5 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, 14 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου ως την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Όσο κατεβαίναμε, η αίσθηση ότι μια νέα Αθήνα γεννιέται κάτω από την Αθήνα γινόταν πιο έντονη. Τα έργα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί και χιλιόμετρα. Είναι η καθημερινή δουλειά αυτών των ανθρώπων που εργάζονται μέρα και νύχτα, σε 24ωρη βάση, για να γίνει πραγματικότητα ένα όραμα που θα αλλάξει την πόλη. Είναι μια υπενθύμιση ότι η κριτική για την κριτική δεν έχει νόημα, έχει αξία μόνο η κριτική που οδηγεί σε καλύτερο σχεδιασμό, σε γρηγορότερες αποφάσεις, σε λύσεις. Γιατί όπως μας είπαν οι άνθρωποι του εργοταξίου εδώ όλα είναι δυνατά. Ακόμα και οι καθυστερήσεις μπορούν να μειωθούν, όταν ο σχεδιασμός είναι σωστός και οι αποφάσεις λαμβάνονται έγκαιρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Καθώς ανεβαίναμε με ανακούφιση ξανά στην επιφάνεια, και το φως της ημέρας μας τύφλωνε, η εικόνα της υπόγειας Αθήνας έμενε χαραγμένη στο μυαλό μας. Μια πόλη που προχωράει μπροστά παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Ένα έργο πεισθήκαμε ότι δεν θα μείνει όνειρο όπως τελικά δεν έμεινε και το Μετρό της Αθήνας που παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις άνοιξε τελικά το 2000 και άλλαξε για πάντα τις ζωές μας. Αλλά και άλλα μεγάλα έργα που από τα σχέδια έγιναν τελικά πραγματικότητα όπως μεταξύ άλλων η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες όπως η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός που μίκρυναν τις αποστάσεις προς όφελος χιλιάδων πολιτών.
  8. Καλησπέρα. Έχω υπόθεση όπου σε διαμερισμα με Ο.Α. του 2000, οι εξώστες του διαμερίσματος είναι 19 μ2. και πλάτους 2μ., ενώ βάσει αυτοψίας 25 μ2. και πλάτους 2,17μ. (αρα >20%). Επίσης σε έναν εκ των εξωστών , τμήμα του ,εμβαδού περίπου 0,90 μ2, εξέχει της ΡΓ κατά 0,17 μ. Για να ενταχθεί στην ΚΑΤ 3, το 20% αφορά το υπό εξέταση διαμέρισμα σωστά? Οποτε δεν μπορεί να ενταχθεί. ..Μπορεί ως λοιπή παράβαση, ΚΑΤ4? Θα χρειαστεί ΜΣΕ ?
  9. Καλησπέρα σας, θα ήθελα να μάθω την Τ.Ζ. για υπαγωγή στον Ν.4495/2017 για ακίνητο που βρίσκεται εκτός σχεδίου στα Οινόφυτα στη θέση "Καψούρι" με τις εξής συντεταγμένες ΕΓΣΑ 87: Χ: 469197.77 Υ: 4238983.65 είναι βιομηχανική ζώνη. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  10. Καλησπέρα, προκειμένου για έκδοση άδειας νομιμοποίησης αυθαιρέτης επέκτασης κατασκευασμένης μετά το 2011, η οποία δεν έχει εντοπισθεί (δηλαδή περίπτωση "αυτοκαρφώματος") και η οποία γενικά πληροί τους όρους δόμησης και είχε τη δυνατότητα τα βγάλει ΟΑ, παρακαλώ, αν κάποιος γνωρίζει, για τα παρακάτω: - στο σύστημα e-adeies επιλέγουμε κατηγορία 2; - πρέπει να προηγηθεί η αίτηση στην ΥΔΟΜ για έκδοση χρηματικού καταλόγου πριν την εισαγωγή στο e-adeis για βεβ. ορων δόμησης;
  11. Όπως πολύ σωστά λέει ο @tetris στην δήλωση του Ν.651/77 ζητείται η δική σου επιστημονική άποψη. Αν τυχαίνει και συμπίπτει με την βεβαίωση του Δήμου θα μπορούσες να την επικαλεστείς προς ενίσχυση της τεκμηρίωσής σου. Αν όμως δεν συμπίπτει (όπως στον προκειμένη περίπτωση) τότε υπερισχύει η δική σου επιστημονική άποψη την οποία και υπογράφεις.
  12. Καλημέρα σας. Θέλω να θέσω ένα ζήτημα που με απασχολεί όσον αφορά το ενδεχόμενο αγοράς δυο οικοπέδων. Πρόκειται για οικόπεδα που βρίσκονται σε παραδοσιακό οικισμό και για τα οποία προσπαθώ να βγάλω "άκρη" περίπου 3-4 χρόνια. Είναι διαφορετικά τα μέτρα στο Κτηματολόγιο και τους τίτλους (παραπάνω από το ποσοστό που προβλέπεται -7%-, απ' ότι μου είχε πει μηχανικός παλιότερα). Ο ιδιοκτήτης μου είχε πει σύμφωνα με δικηγόρο, μπορεί να γίνει μια δήλωση αποδοχής του Κτηματολογίου για τα μέτρα που υπολείπονται και η αγοραπωλησία να προχωρήσει άμεσα. Αλλιώς, θα χρειαστεί διαδικασία αγωγής και ανακατανομή μέτρων για να βρεθεί από που ξεκίνησε το λάθος. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ίσως χρειαστούν 2-3 χρόνια. Αλλιώς, γίνεται αποδοχή σε νέο τοπογραφικό (τα μέτρα στο ΚΑΕΚ στο Κτηματολόγιο, με υπογραφή μηχανικού). Σημείωση: μεταφέρω τι μου είπε, δε γνωρίζω αν ισχύει. Το ίδιο διάστημα (πριν μια τριετία δηλαδή), τοπογράφος μου είχε πει ότι πρέπει να γίνει τοπογραφικό, διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, να γίνει χωρική μεταβολή και στη συνέχεια η μεταβίβαση. Να μιλήσουμε με τον γείτονα ότι συμφωνεί. Είναι πολύ εύκολη και γρήγορη διαδικασία (εφόσον συμφωνεί ο γείτονας). Ακόμη, ότι η ορθή λύση είναι η χωρική μεταβολή και όχι η αποδοχή του Κτηματολογίου. Το θέμα είναι τι γίνεται αν διαφωνεί ο γείτονας... Τα οικόπεδα από τότε παραμένουν διαθέσιμα προς πώληση. Έχει μεσολαβήσει το θέμα με την οριοθέτηση των οικισμών, καθώς και προβλήματα με την Πολεοδομία της περιοχής (περί κυκλώματος διαφθοράς). Το τελευταίο δε γνωρίζω αν επηρεάζει γενικά και όχι ειδικά για την περίπτωσή μου, με καθυστερήσεις κλπ. Το ερώτημα: Δεν επιθυμώ να προταθεί συγκεκριμένη λύση - άλλωστε τα στοιχεία που αναφέρω πιθανότατα είναι λίγα και δεν μπορούν να οδηγήσουν σε ασφαλές συμπέρασμα, μέσω αυτού του forum -, αλλά: 1. Αν έχει νόημα να προσπαθήσω να βγει άκρη (σε συνεργασία με τοπογράφο μηχανικό και δικηγόρο), αρκεί να είμαι 100% εξασφαλισμένος. ή 2. "Που πας να μπλέξεις".
  13. Η ζώνη παραλίας μπορεί να αποτελέσει πρόσωπο για οικοδομησιμότητα μόνο όταν είναι διαμορφωμένη οδός. Το να παραχωρηθεί σε κοινή χρήση δεν προσφέρει πρόσωπο.
  14. Αγαπητέ @Pavlos33 δεν κατάλαβα που είναι το μπέρδεμα, αν το κατά κανόνα πρόσωπο είναι 10 μ. και το πρόσωπο του οικοπέδου 15 μ. θα πρέπει: 1. Να διανοιγεί πλήρως τουλάχιστον το κατά κανόνα πρόσωπο ήτοι 10 μ. 2. Το εναπομείναν (εώς 5 μ. στην προκειμένη περίπτωση) να είναι <7,5 μ., που ισχύει. Αν π.χ. το πρόσωπο του οικοπέδου είναι 25 μ. και ο κανόνας 10 μ. τότε θα πρέπει να είναι διανοιγμένο τουλάχιστον κατά τα 13 μ. (> 12,5 μ. που είναι το 50%).
  15. Καλημέρα σας. Σε οικόπεδο εντός οικισμού στην Πελασγία Φθιώτιδας (Αδιάφορος, Συνεκτικός, Δυναμικός, Μεγάλος, ούτε περιαστικός, ούτε παραλιακός, τουριστικός), με προϋπάρχουσα ισόγεια κατοικία προ του 1955, εκδόθηκε οικοδομική άδεια κατ' επέκταση, το 1999, για διώροφο κτήριο με στέγη και περιτοίχιση, με χρήση, κυρίως, κατοικίας, και εν μέρει κλειστού χώρου στάθμευσης, συνολικής δόμησης (μαζί με το προϋπάρχον κτίσμα) 224 τ.μ. (max επιτρ. δόμηση = 400 τ.μ. και max επιτρ. ύψος = 7,50 μ.+2,50 μ. στέγη). Το δάπεδο του Ισογείου ορόφου, λόγω κλίσης του εδάφους, ανατολικά είναι στην ίδια στάθμη με το φυσικό έδαφος, και Δυτικά σε ύψος 1 μ. από αυτό. Αντ' αυτών έχει υλοποιηθεί: Τριώροφο κτήριο με συνολική δόμηση (μαζί με το προϋπάρχον κτίσμα) 340 τ.μ., κάλυψη λίγο μικρότερη από εκείνη της οικ. άδειας και ύψος 8,70 μ. Ο επιπλέον εξ ολοκλήρου αυθαίρετος όροφος είναι ο υλοποιηθείς Ισόγειος όροφος, με καθαρό ύψος 2,00 μ. και μικτό ύψος 2,30 μ., του οποίου το δάπεδο στην ανατολική πλευρά είναι 1 μ. υπό το φυσικό έδαφος και στην δυτική πλευρά στην ίδια στάθμη με αυτό. Είναι ένας ενιαίος χώρος με γκαραζόπορτα από την δυτική πλευρά, με κουζίνα, με μπάνιο, θερμαινόμενος με σώματα καλοριφέρ, ενώ επικοινωνεί και με εσωτερική σκάλα με τους άλλους ορόφους. - Η υπέρβαση δόμησης, δλδ, είναι 340-224=116 τ.μ., μικρότερη από το 40% της μέγιστης επιτρεπόμενης δομησης (400 τ.μ.) κατά τον χρόνο έκδοσης της οικ. άδειας (το 2011 με ΠΔ μειώθηκε η μέγιστη επιτρ. δόμηση σε 240 τ.μ.). - Η υπέρβαση ύψους είναι (8,70/7,50=1,16) 16% μεγαλύτερη από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος. Οι ερωτήσεις μου είναι: 1. Πρώτα απ' όλα, μπορεί, κατά τη γνώμη σας να υπαχθεί στον ν.4495, και ειδικά στην κατ.4, ή υπάρχει κάποια διάταξη, που δεν μπορώ να βρω, που απαγορεύει επιπλέον ορόφους σε οικισμούς, και επιπλέον ύψος? 2. Αν μπορεί να υπαχθεί στον ν.4495, πως αντιμετωπίζεται ο παραπάνω Ισόγειος όροφος με το συγκεκριμένο ελεύθερο και μικτό ύψος που έχει? 3. Μπορεί ο Ισόγειος όροφος, παρότι δεν έχει εσωτερικά χωρίσματα, εκτός από το μπάνιο, να χαρακτηριστεί σε ένα τμήμα του Υπόγειο? 4. Ποια είναι η τιμή ζώνης στον συγκεκριμένο οικισμό? (Το ξέρω ότι η ερώτηση ανήκει σε άλλη κατηγορία του forum. Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε στην ερώτηση αυτή, πείτε μου να την υποβάλλω στην κατηγορία των τιμών ζώνης). Ευχαριστώ.
  16. Ευχαριστώ πολύ. Όντως κοίταξα το ΦΕΚ της οριοθέτησης και είχε περιορισμό στην κλίση !
  17. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3% αναμένεται να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch, ποσοστό που προβλέπεται να διατηρηθεί, κατά μέσο όρο, έως και το 2034. Στην Ελλάδα, παρότι ο τομέας εξακολουθεί να φέρει τα βαριά αποτυπώματα της πολυετούς οικονομικής κρίσης που «πάγωσε» τις επενδύσεις σε υποδομές, η εικόνα αρχίζει να αλλάζει. Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί διαγωνιστικές διαδικασίες για 20 μεγάλα έργα, είτε μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης, συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της Mediobanca για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο επενδυτικό κύμα στον τομέα των υποδομών, την ώρα που οι συνολικές ανάγκες της σε έργα εκτιμώνται μεταξύ 40 με 50 δισ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, περίπου τα δύο τρίτα αφορούν τον κλάδο των μεταφορών, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα του τομέα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Συγκεκριμένα, η κατανομή των επενδυτικών αναγκών αντικατοπτρίζει τις βασικές προτεραιότητες της χώρας, με το 31% να αφορά τον σιδηρόδρομο, το 17% να κατευθύνεται στους αυτοκινητοδρόμους, το 9% στη διαχείριση απορριμμάτων και το 6% στην ενέργεια, ενώ το υπόλοιπο 37% καλύπτει άλλους κρίσιμους τομείς όπως η παιδεία, οι κοινωνικές υποδομές και οι αστικές αναπλάσεις. Οι ανάγκες αυτές οφείλονται στο γεγονός ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μετά την εκρηκτική ανάπτυξη της περιόδου πριν το 2008 και την καθίζηση που ακολούθησε, η πραγματική αξία του κλάδου βυθίστηκε από τα 18,1 δισ. ευρώ (2006) στα μόλις 2,3 δισ. ευρώ το 2017, μια πτώση που ξεπέρασε το 85%. Ακόμη, κατά την περίοδο 2010–2022, οι επενδύσεις στις υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως. Το ποσοστό αυτό απέχει σημαντικά από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (2%) και από τα προ κρίσης επίπεδα της Ελλάδας (3%). Η απόκλιση αυτή μεταφράζεται σε ένα ετήσιο επενδυτικό κενό ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο συνεχίζει να επηρεάζει καθοριστικά τις αναπτυξιακές προοπτικές του κλάδου. Αν και καταγράφεται πλέον σταδιακή ανάκαμψη, οι εκτιμήσεις της Fitch δείχνουν πως ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα ούτε έως το 2034. Η προβλεπόμενη αξία του κλάδου σε ονομαστικούς όρους για το 2034 δεν θα ξεπερνά τα 6,8 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας των υποδομών στην Ελλάδα, προετοιμάζεται ένα επενδυτικό πακέτο έργων συνολικού ύψους έως και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μερικά από αυτά ήδη έχουν δημοπρατηθεί, ενώ αλλά έχουν οριστικό ανάδοχο. Το νέο κύμα έργων, αφορά κρίσιμους τομείς όπως οι μεταφορές, η διαχείριση νερού και αποβλήτων, τα δημόσια κτίρια, τα αεροδρόμια και οι ενεργειακές υποδομές. Στον τομέα των οδικών αξόνων, προωθούνται σημαντικά έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, ενώ προετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση της περιφερειακής του Αιγάλεω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Παράλληλα, δύο ακόμη μεγάλα έργα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα είναι στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Πρόκειται για τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και τον κάθετος άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), με προϋπολογισμό248,5 εκατ. ευρώ. Στον τομέα των αερομεταφορών, βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Παράλληλα, προχωρά και η κατασκευή νέου διαδρόμου προσγείωσης και πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Redex να αναλαμβάνει το έργο. Η σύμβαση που υπογράφουν η ΤΕΡΝΑ (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και η REDEX (του ομίλου Κοπελούζου) φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη Νοεμβρίου και εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Στο μέτωπο των μεταφορών, ξεχωρίζει η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Νέα Καρβάλη με τους Τοξότες Ξάνθη. Σημειώνεται πως αποτελεί έργο που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και έχει εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το CEF, με την ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει ως οριστικός εργολήπτης το έργο. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, όπου σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός, με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία και την ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου. Στην Αττική, μεταξύ άλλων, επί χρόνια σέρνεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, καθώς και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα logistics, καθώς τρέχει ο διαγωνισμός με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στον Γκόνο και στη Φυλή. Στον τομέα της εκπαίδευσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου ανάδοχος είναι o όμιλος AKTOR, ενώ στον τομέα της κοινωνικής υποδομής σχεδιάζεται η κατασκευή νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 765 εκατ. με ΦΠΑ, για το οποίο ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ και AKTOR με τη συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης να εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 30 έτη. Ολοκληρώθηκε προ ημερών και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή του The Ellinikon Mall στο Ελληνικό. Η ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά, ξεπερνώντας την ΑΒΑΞ και τη ΜΕΤΚΑ, οι οποίες επίσης είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όλα δείχνουν ότι, εκτός απροόπτου, η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι αυτή που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, απομένει να διευθετηθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες μεταξύ της Lamda Development και της ΤΕΡΝΑ, πριν πέσουν οι τελικές υπογραφές — κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα. Το χρονοδιάγραμμα από πλευράς Lamda τοποθετεί την ολοκλήρωση του Τhe Εllinikon Mall στο τέλος του 2028. Ανάμεσα στα έργα αστικής ανάπλασης περιλαμβάνεται η ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στον Ελαιώνα, που θα συγκεντρώσει υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος που φτάνει τα 522 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη, καθώς ολοκληρώνεται η Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Να θυμίσουμε πως στην εκδήλωση ενδιαφέροντος της 25ης Οκτωβρίου 2024, το παρών έδωσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, METLEN-AKTOR Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η πρόοδος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τις οδικές μεταφορές και την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, έχει περάσει επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας και της περιβαλλοντικής διαχείρισης, προγραμματίζονται νέες υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων σε Κεντρική Μακεδονία ( Ανατολικό και Κεντρικό τομέα) από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι διαγωνισμοί για το Σχιστό και στη Φυλή, που θα ενισχύσουν σημαντικά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική περιμένουν παγωμένοι. Στην ενέργεια, ιδιαίτερα φιλόδοξο είναι το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος ηλεκτροδότησης και θα αυξήσει τη διείσδυση των ΑΠΕ στα νησιά. Τέλος, στον νευραλγικό τομέα της διαχείρισης νερού έχουν δρομολογηθεί έργα για φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και εγκαταστάσεις επεξεργασίας, με άμεση επενδυτική αξία 1,2 δισ. ευρώ και επιπλέον έργα άνω των 5 δισ. ευρώ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. View full είδηση
  18. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3% αναμένεται να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch, ποσοστό που προβλέπεται να διατηρηθεί, κατά μέσο όρο, έως και το 2034. Στην Ελλάδα, παρότι ο τομέας εξακολουθεί να φέρει τα βαριά αποτυπώματα της πολυετούς οικονομικής κρίσης που «πάγωσε» τις επενδύσεις σε υποδομές, η εικόνα αρχίζει να αλλάζει. Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί διαγωνιστικές διαδικασίες για 20 μεγάλα έργα, είτε μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης, συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της Mediobanca για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο επενδυτικό κύμα στον τομέα των υποδομών, την ώρα που οι συνολικές ανάγκες της σε έργα εκτιμώνται μεταξύ 40 με 50 δισ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, περίπου τα δύο τρίτα αφορούν τον κλάδο των μεταφορών, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα του τομέα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Συγκεκριμένα, η κατανομή των επενδυτικών αναγκών αντικατοπτρίζει τις βασικές προτεραιότητες της χώρας, με το 31% να αφορά τον σιδηρόδρομο, το 17% να κατευθύνεται στους αυτοκινητοδρόμους, το 9% στη διαχείριση απορριμμάτων και το 6% στην ενέργεια, ενώ το υπόλοιπο 37% καλύπτει άλλους κρίσιμους τομείς όπως η παιδεία, οι κοινωνικές υποδομές και οι αστικές αναπλάσεις. Οι ανάγκες αυτές οφείλονται στο γεγονός ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μετά την εκρηκτική ανάπτυξη της περιόδου πριν το 2008 και την καθίζηση που ακολούθησε, η πραγματική αξία του κλάδου βυθίστηκε από τα 18,1 δισ. ευρώ (2006) στα μόλις 2,3 δισ. ευρώ το 2017, μια πτώση που ξεπέρασε το 85%. Ακόμη, κατά την περίοδο 2010–2022, οι επενδύσεις στις υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως. Το ποσοστό αυτό απέχει σημαντικά από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (2%) και από τα προ κρίσης επίπεδα της Ελλάδας (3%). Η απόκλιση αυτή μεταφράζεται σε ένα ετήσιο επενδυτικό κενό ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο συνεχίζει να επηρεάζει καθοριστικά τις αναπτυξιακές προοπτικές του κλάδου. Αν και καταγράφεται πλέον σταδιακή ανάκαμψη, οι εκτιμήσεις της Fitch δείχνουν πως ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα ούτε έως το 2034. Η προβλεπόμενη αξία του κλάδου σε ονομαστικούς όρους για το 2034 δεν θα ξεπερνά τα 6,8 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας των υποδομών στην Ελλάδα, προετοιμάζεται ένα επενδυτικό πακέτο έργων συνολικού ύψους έως και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μερικά από αυτά ήδη έχουν δημοπρατηθεί, ενώ αλλά έχουν οριστικό ανάδοχο. Το νέο κύμα έργων, αφορά κρίσιμους τομείς όπως οι μεταφορές, η διαχείριση νερού και αποβλήτων, τα δημόσια κτίρια, τα αεροδρόμια και οι ενεργειακές υποδομές. Στον τομέα των οδικών αξόνων, προωθούνται σημαντικά έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, ενώ προετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση της περιφερειακής του Αιγάλεω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Παράλληλα, δύο ακόμη μεγάλα έργα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα είναι στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Πρόκειται για τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και τον κάθετος άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), με προϋπολογισμό248,5 εκατ. ευρώ. Στον τομέα των αερομεταφορών, βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Παράλληλα, προχωρά και η κατασκευή νέου διαδρόμου προσγείωσης και πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Redex να αναλαμβάνει το έργο. Η σύμβαση που υπογράφουν η ΤΕΡΝΑ (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και η REDEX (του ομίλου Κοπελούζου) φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη Νοεμβρίου και εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Στο μέτωπο των μεταφορών, ξεχωρίζει η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Νέα Καρβάλη με τους Τοξότες Ξάνθη. Σημειώνεται πως αποτελεί έργο που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και έχει εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το CEF, με την ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει ως οριστικός εργολήπτης το έργο. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, όπου σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός, με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία και την ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου. Στην Αττική, μεταξύ άλλων, επί χρόνια σέρνεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, καθώς και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα logistics, καθώς τρέχει ο διαγωνισμός με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στον Γκόνο και στη Φυλή. Στον τομέα της εκπαίδευσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου ανάδοχος είναι o όμιλος AKTOR, ενώ στον τομέα της κοινωνικής υποδομής σχεδιάζεται η κατασκευή νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 765 εκατ. με ΦΠΑ, για το οποίο ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ και AKTOR με τη συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης να εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 30 έτη. Ολοκληρώθηκε προ ημερών και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή του The Ellinikon Mall στο Ελληνικό. Η ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά, ξεπερνώντας την ΑΒΑΞ και τη ΜΕΤΚΑ, οι οποίες επίσης είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όλα δείχνουν ότι, εκτός απροόπτου, η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι αυτή που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, απομένει να διευθετηθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες μεταξύ της Lamda Development και της ΤΕΡΝΑ, πριν πέσουν οι τελικές υπογραφές — κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα. Το χρονοδιάγραμμα από πλευράς Lamda τοποθετεί την ολοκλήρωση του Τhe Εllinikon Mall στο τέλος του 2028. Ανάμεσα στα έργα αστικής ανάπλασης περιλαμβάνεται η ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στον Ελαιώνα, που θα συγκεντρώσει υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος που φτάνει τα 522 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη, καθώς ολοκληρώνεται η Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Να θυμίσουμε πως στην εκδήλωση ενδιαφέροντος της 25ης Οκτωβρίου 2024, το παρών έδωσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, METLEN-AKTOR Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η πρόοδος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τις οδικές μεταφορές και την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, έχει περάσει επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας και της περιβαλλοντικής διαχείρισης, προγραμματίζονται νέες υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων σε Κεντρική Μακεδονία ( Ανατολικό και Κεντρικό τομέα) από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι διαγωνισμοί για το Σχιστό και στη Φυλή, που θα ενισχύσουν σημαντικά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική περιμένουν παγωμένοι. Στην ενέργεια, ιδιαίτερα φιλόδοξο είναι το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος ηλεκτροδότησης και θα αυξήσει τη διείσδυση των ΑΠΕ στα νησιά. Τέλος, στον νευραλγικό τομέα της διαχείρισης νερού έχουν δρομολογηθεί έργα για φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και εγκαταστάσεις επεξεργασίας, με άμεση επενδυτική αξία 1,2 δισ. ευρώ και επιπλέον έργα άνω των 5 δισ. ευρώ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
  19. Αν δεν ορίζεται ρητά (η μέγιστη) στην απόφαση οριοθέτησης, όχι. Η κλίση εξαρτάται από το υλικό επιστέγασης. Άλλη (ελάχιστη) κλίση θέλει το κεραμίδι, άλλη το πανέλο
  20. Χθες
  21. Καλησπέρα ! Υπάρχει κάποια ελάχιστη/μέγιστη κλίση στέγης στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων ;
  22. Καλησπέρα! Σας ευχαριστώ για την απάντηση. Εχω ήδη μιλήσει με ηλεκτρολόγο που θα φτιάξει όλη την εγκατάσταση. Θέλω να σταθώ όμως σε ενα θέμα που είπατε.... Παρανομο γιατί? Δε θα επιστρέφω πουθενα ρευμα στη Δεη. Το φωτοβολταικο θα είναι αυτόνομο και θα υπάρχει ενας μεταγωγικός διακοπτης που θα κόβει το δίκτυο του παρόχου και θα δίναι ρευμα το φωτοβολταικο στο σπίτι. Εαν το φωτοβολταικο δεν αρκει, θα αλλάζει θέση ο μεταγωγικός και θα τροφοδοτείται το σπίτι απο Δεη. Δεν υπάρχει με κανέναν τρόπο επιστροφή. Επομένως παρανομο γιατι?
  23. 1. Η (κάθε) άδεια δεν ανακαλείται (ούτε προσβάλλεται) χωρίς να κινηθεί η σχετική διαδικασία (καταγγελία κλπ). 2. Δημιουργία απομονωμένου κ.χ. δεν στέκει διότι χάνει την κοινοχρησία, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους
  24. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα στη ΔΕΗ όπου θα φαινεται πότε ηλεκτροδοτήθηκε το διαμέρισμα της προσθήκης. Πιθανώς θα έχουν και το στέλεχος. Επίσης να σιγουρευτείτε ότι έχετε το σωστό αριθμό της άδειας της προσθήκης γιατί μπορεί ο φάκελος να έχει χαθεί αλλά το στέλεχος είναι πιο δύσκολο να χαθεί.
  25. Καλησπέρα σας συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Έχω περίπτωση οριζ. ιδιοκτησίας-διαμερίσματος κατοικίας σε τριώροφη πολυκατοικία με υπόγειο εντός σχ.πόλεως για την οποία έχουν εκδοθεί δύο οικ. άδειες : η αρχική άδεια 5/1970 που αφορά υπογείο και ισόγειο όροφο και η οικ. άδεια 11/1970 που αφορά προσθήκη Α κ Β ορόφου. Η οικ. 1η οικ. άδεια υπάρχει, έχω όλα τα στοιχεία και μάλιστα έχω κάνει και τακτοποίηση στο διαμέρισμα του ισογείου. Της 2ης οικ. άδειας όμως (προσθήκης) έχει απωλεσθεί ο φάκελο από την ΥΔΟΜ (Έχω πάρει την σχετική βεβαίωση) και ο πελάτης δεν διαθέτει κανένα στοιχείο. Εχω προσπαθήσει να βρώ τα στοιχεία της άδειας προσθήκης (σε συμβολαιογράφους, στο μηχανικό του έργου, στα αρχεία του κράτους, σε γείτονες) αλλά μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί μόνο το σχέδιο των ξυλοτυπων σφραγισμένο από πολεοδομία, το τοπογραφικό - διάγραμμα κάλυψης της προθήκης με βεβαίωση από την τεχνική υπηρεσία της νομαρχίας το οποίο συνοδεύει την σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών που έγινε το 1976, επίσης από τα αρχεία του κράτους βρήκα τις κατόψεις Α κ Β ορόφου καθώς και το τοπογραφικό - διάγραμμα κάλυψης που συνοδεύουν τη σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών του 1976, καθώς έχω βρει και κάποια σχέδια σε αρχιτεκτονική διαφάνεια από τον μηχανικό της άδειας (ανυπόγραφα - μη επικυρωμένα ). Δεν έχω καταφέρει να βρώ κάτι άλλο, ούτε καν το φύλλο οικ. αδείας. Δεν ξέρω που αλλού να απευθυνθώ. Το διαμέρισμα έχει μια υπέρβαση ~5% από την οικ. άδεια + λοιπές παραβάσεις (συγκρίνοντας το με τα σχέδια της σύστασης καθώς και με τις κατόψεις της οικ. αδείας του ισογείου ορόφου που έχω κάνει εγώ την τακτοποίηση, καθότι πρόκειται για πανομοιότυπα διαμερίσματα). Ο πελάτης μου θέλει να κάνει ηλεκτρονική ταυτότητα για μεταβίβαση. Θα προηγηθεί τακτοποίηση λόγω αυθαιρεσιών όπως ήδη ανέφερα. Η ερώτηση μου είναι 1. που αλλού μπορώ να απευθυνθώ για εύρεση έστω του φύλλου οικ. αδείας της προσθήκης. 2. Σκέφτομαι να υπάγω όλο το διαμέρισμα στο νόμο 4495 ως προυφιστάμενο του 1975 ή του 1983 (η σύσταση του 1976 το αναφέρει, αλλά ημιτελές, χωρίς να προσδιορίζει στάδιο αποπεράτωσης) αναφέροντας την οικ. αδεια προσθήκης (& την αρχική άδεια ισογείου και υπογείου) και καταχωρώντας το εμβαδόν της οικ. αδείας σε ένα φύλλο, και τα τ.μ. της υπέρβασης σε άλλο φύλλο. Ποια είναι η γνώμη σας? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  26. Η άδεια δόμησης εκδόθηκε τον Αύγουστο του 2018 όταν ακόμη δεν είχε εκδοθεί η απόφαση ΣτΕ 176/2023 και προφανώς δεν έχει προσβληθεί έως σήμερα, ούτε έχει ανακληθεί, ενώ έχει υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί (αν και στο σκαρίφημα που ανέβασα δεν υπάρχουν οι τεχνικές πληροφορίες κάλυψης). Ανεξάρτητα από το θέμα της αγροτικής οδού η, τραβηγμένη είναι η αλήθεια, τεχνική σκέψη ως προς το εάν ένα γεωτεμάχιο με αποκλειστικό πρόσωπο >25μ σε κοινόχρηστο χώρο παραλίας μπορεί να θεωρείται οικοδομήσιμο με την προϋπόθεση της σύνδεσης με δουλεία διόδου με νόμιμο οδικό δίκτυο (με ΦΕΚ ή ότι σχετικό), παραμένει ως απορία.
  27. loser

    Νόμος 4495/2017

    Δεν εχω λόγια , απλά ευχαριστώ !!
  28. Μετά τον προσωπικό αριθμό για τους πολίτες, ο οποίος έκανε ήδη πρεμιέρα, η σκυτάλη περνά τώρα στα ακίνητα. Στα σκαριά, βρίσκεται ο «μοναδικός αριθμός ταυτότητας ακινήτου» ο οποίος θα συνοδεύει κάθε ακίνητο για όλες τις συναλλαγές καθώς και τις διοικητικές, νομικές και τεχνικές διαδικασίες. Το μέτρο έρχεται να βάλει τάξη στο χάος των διαφορετικών αριθμών που υπάρχουν σήμερα για ένα ακίνητο: ΚΑΕΚ από το Κτηματολόγιο, ΑΤΑΚ από το Ε9, αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, αριθμός υδρομετρητή, αριθμός ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Η σχετική μελέτη για τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να καταγράψει και να χαρτογραφήσει τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα για τα ακίνητα από το Κτηματολόγιο και την ΑΑΔΕ μέχρι τους ΟΤΑ, τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, τις εταιρείες ύδρευσης-αποχέτευσης και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η δημιουργία μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου συνδέεται άμεσα με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων, μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα η οποία θα είναι σε πλήρη λειτουργία από το 2026 και χρηματοδοτείται με 8,285 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα πλατφόρμα, υπό την ονομασία E-Registries, θα συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα ενός ακινήτου σε μία ενιαία εικόνα. Πρόκειται για τον ψηφιακό φάκελο που αποκτά κάθε ακίνητο με πληροφορίες από το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τον ΔΕΔΔΗΕ, την ΕΥΔΑΠ, πολεοδομικά στοιχεία, ακόμα και εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις. Με την υλοποίηση του έργου, κάθε ακίνητο θα ταυτίζεται με τα τετραγωνικά που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο και κάθε άλλη βάση δεδομένων θα ενημερώνεται αυτόματα, κάνοντας τις απαιτούμενες διορθώσεις μέσω διαλειτουργικότητας, γλιτώνοντας τους ιδιοκτήτες ακινήτων από τεράστια ταλαιπωρία και κόστος. Σήμερα, σε κάθε αγοραπωλησία, το πιθανότερο σενάριο είναι τα τετραγωνικά του ακινήτου να διαφέρουν ανάμεσα στις καταγραφές του Κτηματολογίου και του ε9 με τις διαδικασίες διορθώσεων να φέρνουν γκρίνια, νεύρα, ταλαιπωρία και πρόσθετο κόστος στους εμπλεκόμενους στη συναλλαγή. Αυτόματη Ενημέρωση Το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων δεν απαιτεί από τους πολίτες να επανυποβάλουν τα στοιχεία τους σε καμία πλατφόρμα. Αντιθέτως, οι κρατικές βάσεις δεδομένων (Κτηματολόγιο, ΑΑΔΕ, ΔΕΔΔΗΕ, Πολεοδομία κ.λπ.) και τα πληροφοριακά τους συστήματα θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, έτσι ώστε για οποιαδήποτε αλλαγή σε επιμέρους δεδομένα να ενημερώνεται αυτόματα το σύνολο του Δημοσίου χωρίς καμία άλλη ενέργεια. Μεταξύ των στοιχείων που θα αντληθούν και θα ενσωματωθούν στην πλατφόρμα είναι: • Τα στοιχεία που υπάρχουν στο Κτηματολόγιο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. • Τα στοιχεία από το Ε9. • Στοιχεία για πολεοδομικές άδειες που υπάρχουν στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ). • Στοιχεία από τα δικαστήρια, τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία που αφορούν ακίνητα στα οποία υπάρχει αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας, με αγωγές ή άλλα ένδικα μέσα. • Στοιχεία για τους αποδέκτες των αγροτικών επιδοτήσεων που καταβάλλονται για καλλιεργούμενες εκτάσεις. Με τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας και την ενεργοποίηση της πλατφόρμας κάθε αλλαγή ιδιοκτησίας θα καταγράφεται αυτόματα. Έτσι, όταν υπογράφεται ένα συμβόλαιο και αναρτάται στο myPROPERTY, το μητρώο θα ενημερώνει αυτόματα τις εταιρείες ηλεκτροδότησης, ύδρευσης ή τους Δήμους, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πρώην και τον νέο ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών στόχος του Ενιαίου Μητρώου Ακινήτων είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά συνολικά στα στοιχεία των ακινήτων της χώρας (κτίρια, οικόπεδα κ.λπ.) καθώς και στοιχεία της εκμετάλλευσής τους (π.χ. ενεργειακές και τηλεπικοινωνιακές υποδομές, ενοικιάσεις, φορολογικές υποχρεώσεις κ.λπ.). View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.