Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
ΧΑΛ started following [ΑΡΘΡΟ 109 - Ν. 4495/17] Εύρεση τιμών ζώνης
-
[ΑΡΘΡΟ 109 - Ν. 4495/17] Εύρεση τιμών ζώνης
ΧΑΛ replied to ilias's θέμα in Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης
Καλησπέρα ! Χ= 496259 Ψ =4174837 (Παλαιά Φώκαια Αττικής / "Καταφύγι") Ευχαριστώ εκ των προτέρων. ... και Καλό Σαββατοκύριακο ! -
cherry started following Υγρασία σε είσοδο
-
Η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας ευθύνεται για τον θάνατο ενός ανθρώπου ανά λεπτό σε όλο τον κόσμο, αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η εξάρτηση της ανθρωπότητας στα ορυκτά καύσιμα προκαλεί τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση, φωτιές και την εξάπλωση ασθενειών όπως ο δάγκειος πυρετός. Η έκθεση, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι ο επιβλαβής αντίκτυπος της ανθρωπογενούς κλιματικής κρίσης στην υγεία των ανθρώπων θα επιδεινωθεί με ηγέτες όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να καταργούν τις πολιτικές για το κλίμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νέα αποθέματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών, οι κυβερνήσεις χορήγησαν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε άμεσες επιδοτήσεις σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων το 2023, ενώ οι άνθρωποι έχασαν περίπου το ίδιο ποσό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που τους εμπόδιζαν να εργαστούν σε αγροκτήματα και εργοτάξια. Στη μείωση της καύσης άνθρακα αποδίδεται η σωτηρία περίπου 400 ζωών ημερησίως την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν πως ένα υγιές μέλλον είναι ανέφικτο, εάν τα ορυκτά καύσιμα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τους σημερινούς ρυθμούς. Η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με την υπερθέρμανση έχει αυξηθεί κατά 23% από τη δεκαετία του 1990, ακόμη και μετά τη συνυπολογισμό της αύξησης του πληθυσμού, φτάνοντας σε μέσο όρο τις 546.000 περιπτώσεις ετησίως μεταξύ 2012 και 2021. «Αυτό σημαίνει περίπου έναν θάνατο που σχετίζεται με τη ζέστη κάθε λεπτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο καθηγητής Ολι Τζέι, του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα ανάλυσης. «Είναι ένας πραγματικά συγκλονιστικός αριθμός και οι αριθμοί αυξάνονται». «Αυτή η [έκθεση] αποτυπώνει μια ζοφερή και αναμφισβήτητη εικόνα των καταστροφικών επιπτώσεων στην υγεία που αγγίζουν όλες τις γωνιές του κόσμου. Η καταστροφή ζωών και μέσων διαβίωσης θα συνεχίσει να κλιμακώνεται έως ότου τερματίσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα», σημειώνει η δρ. Μαρίνα Ρομανέλο του University College London (UCL), επικεφαλής της έκθεσης. «Κάθε χρόνο παρατηρούμε εκατομμύρια θανάτους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λόγω της καθυστέρησης μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προσαρμογή μας στις κλιματικές αλλαγές που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Βλέπουμε σημαντικούς ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρείες να υποχωρούν από τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να θέτουν τους ανθρώπους σε όλο και μεγαλύτερο κίνδυνο», προσθέτει. Πηγή: Kathimerini.gr, Guardian View full είδηση
-
Η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας ευθύνεται για τον θάνατο ενός ανθρώπου ανά λεπτό σε όλο τον κόσμο, αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η εξάρτηση της ανθρωπότητας στα ορυκτά καύσιμα προκαλεί τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση, φωτιές και την εξάπλωση ασθενειών όπως ο δάγκειος πυρετός. Η έκθεση, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι ο επιβλαβής αντίκτυπος της ανθρωπογενούς κλιματικής κρίσης στην υγεία των ανθρώπων θα επιδεινωθεί με ηγέτες όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να καταργούν τις πολιτικές για το κλίμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νέα αποθέματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών, οι κυβερνήσεις χορήγησαν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε άμεσες επιδοτήσεις σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων το 2023, ενώ οι άνθρωποι έχασαν περίπου το ίδιο ποσό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που τους εμπόδιζαν να εργαστούν σε αγροκτήματα και εργοτάξια. Στη μείωση της καύσης άνθρακα αποδίδεται η σωτηρία περίπου 400 ζωών ημερησίως την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν πως ένα υγιές μέλλον είναι ανέφικτο, εάν τα ορυκτά καύσιμα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τους σημερινούς ρυθμούς. Η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με την υπερθέρμανση έχει αυξηθεί κατά 23% από τη δεκαετία του 1990, ακόμη και μετά τη συνυπολογισμό της αύξησης του πληθυσμού, φτάνοντας σε μέσο όρο τις 546.000 περιπτώσεις ετησίως μεταξύ 2012 και 2021. «Αυτό σημαίνει περίπου έναν θάνατο που σχετίζεται με τη ζέστη κάθε λεπτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο καθηγητής Ολι Τζέι, του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα ανάλυσης. «Είναι ένας πραγματικά συγκλονιστικός αριθμός και οι αριθμοί αυξάνονται». «Αυτή η [έκθεση] αποτυπώνει μια ζοφερή και αναμφισβήτητη εικόνα των καταστροφικών επιπτώσεων στην υγεία που αγγίζουν όλες τις γωνιές του κόσμου. Η καταστροφή ζωών και μέσων διαβίωσης θα συνεχίσει να κλιμακώνεται έως ότου τερματίσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα», σημειώνει η δρ. Μαρίνα Ρομανέλο του University College London (UCL), επικεφαλής της έκθεσης. «Κάθε χρόνο παρατηρούμε εκατομμύρια θανάτους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λόγω της καθυστέρησης μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προσαρμογή μας στις κλιματικές αλλαγές που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Βλέπουμε σημαντικούς ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρείες να υποχωρούν από τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να θέτουν τους ανθρώπους σε όλο και μεγαλύτερο κίνδυνο», προσθέτει. Πηγή: Kathimerini.gr, Guardian
- Σήμερα
-
-
@antklavd Kάνε αναζήτηση στην google με τη φράση "́συνδρομή πολεοδομικής νομοθεσίας" και θα δεις τις επιλογές σου.
-
Ν.4495/17 - Μπερδεμένο ιδιοκτησιακό
Pavlos33 replied to Roy_Hobbs's θέμα in Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης
@Mouka Nasia Καλησπέρα. Αρχικά πες μας τι αναφέρει ο τίτλος κτήσης της Ο.Ι υπογείου με την οποία ασχολείσαι και τι αναγράφεται στο κτηματολογικό φύλλο που την αφορά. Επιπλέον, σύμφωνα με την ΠΣΟΙ, το υπόγειο αποτελεί ολόκληρο μια Ο.Ι ή προβλέπονταν και άλλες Ο.Ι; Με τα πρώτα στοιχεία που δίνεις, ίσως υπάρχει πρόβλημα τίτλων. Σαφώς και δεν πρέπει να αγνοηθεί αν εντός Ο.Ι προβλέπεται (περιεργως) και παρακολούθημα. Νομίζω άλλη μια φορά κάποιος συνάδελφος έχει αναφέρει στο φόρουμ κάτι παρόμοιο. -
Προσπαθώντας να βρω λύση στην ΥΓΡΑΣΙΑ που υπάρχει στην είσοδο της πολυκατοικίας μου (χαμηλά και φτάνει στο 1μ ύψος/εσωτερικά και εξωτερικά), διάβασα όσα περισσότερα θέματα μπορούσα στο forum και κατέληξα όπως τα λέτε (κυριε Ροδόπουλε..). Θα χρειαστεί να δούμε αν προέρχεται από νερά της βροχής που έχουν εγκλωβιστεί στα θεμέλια (δεν είναι απο σωληνώσεις ή αποχεύτευση). ***** Σημειωτέον βέβαια ότι ένα πολ. μηχ/κός που είδε το πρόβλημα μας είπε ότι δεν πίστευε ότι είναι από τα θεμέλια αλλά δεν με έπεισε, καθώς ο τοίχος ενώ ξύστηκε, έφυγε σοβάς μέχρι τα τούβλα κι έμεινε όλο το καλοκαίρι να στεγνώσει, μετά που βάφτηκε ξανά έβγαλε υγρασία. Σας ευχαριστώ Η αναζήτηση μηχανικών, επαγγελματιών και γενικώς πάροχων υπηρεσιών, καθώς και αμοιβών παρεχόμενων υπηρεσιών δεν επιτρέπεται σε θέματα του φόρουμ. To μήνυμά σου και ο τίτλος θέματος έχουν τροποποιηθεί καταλλήλως. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ Εναλλακτικά μπορείς να δημιουργήσεις αγγελία στην αντίστοιχη ενότητα του φόρουμ. Το παρόν κλειδώνεται. Pavlos33
-
@chatzivasileiou Άρα έχεις να συγκρίνεις με την αναλογούσα δόμηση στην Ο.Ι, η οποία είναι δόμηση γηπέδου επί 0,25-->215,89*0,25=53,97 τ.μ Με συνολικές αυθαιρεσίες (ρυθμισμένο υπόγειο με Ν. 3843)+(επιπλέον Υ.Δ)=84,50 τμ, το ποσοστό υπέρβασης ξεπερνά κατά πολύ το 40% και ως εκ τούτου η κατηγορία αυθαιρεσιών είναι η κατηγορία 5 και δεν μπορείς να υποβάλεις δήλωση εκτός και αν το ακίνητο ανήκει σε κάποια εξαίρεση.
-
κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! παραθέτω κάποια επιπλέον στοιχεία: -συνολικό εμβαδόν αγροτεμαχίου Ε=5794,40τ.μ. -εκδόθηκε οικοδομική άδεια το 2007 για την ανέγερση συγκροτήματος τεσσάρων ισόγειων κατοικιών με υπόγειο -υπάρχει σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία συντάχθηκε το 2007 (αναλογούν ποσοστό στην εν λόγω ιδιοκτησία 25/100 στο αγροτεμάχιο)
-
Αρκεί μόνο η δήλωση που θα υποβληθεί να αφορά σε όλα τα διαμερίσματα που υφίστανται στο ακίνητο κι όχι μόνο στα δικά του και βεβαίως 1 παράβαση διαφορετικής δθαμερισμάτωσης ανά όροφο!
-
@Patrick Καλημέρα. Έχει αναφερθεί πολλές φορές (και βάσει του νόμου ισχύει) ότι μπορεί να υποβάλει είτε περισσότερες δηλώσεις, είτε μια για όλα. Για την δεύτερη περίπτωση, δεν έχουν υπάρξει ως σήμερα διευκρινήσεις μέσω κάποιας εγκυκλίου. Αναφορικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της Δ.Δ δεν απαιτείται να υπάρξουν διαφορετικές δηλώσεις για τα όμορα που επηρεάζονται από αυτή. Μπορεί για παράδειγμα να γίνει υπαγωγή για το ένα διαμέρισμα και το άλλο ή τα άλλα που επηρεάζονται να επικαλεστούν τη δήλωση υπαγωγής για την Δ.Δ, όταν έρθει η σειρά τους για κάποια δικαιοπραξία.
-
Στο Κεφάλαιο Γ' μιας Π.Ε. αντιμετωπίζονταν οι "ιδιωτικοί δρόμοι" σαν κοινόχρηστοι- δημοτικοί. Δόθηκε Με δικαστική απόφαση ο ιδιωτικός αυτός δρόμος στον όμορο ιδιοκτήτη? Αν ναι τότε είναι θέμα το πως δόθηκε η χρησικτησία αυτή . όταν υπάρχει το άρθρο 28 του 1337/1983? Ο Δημήτρης τα ξέρει αυτά καλύτερα.
-
Patrick started following Διαμερισμάτωση
-
Καλημέρα, σε οικογενειακή πολυκατοικία υπάρχουν 3 ιδιοκτήτες, ο ενας εξ αυτων εχει στην κατοχή του τα περισσότερα διαμερίσματα τα οποία μοιράζονται σε ολους τους ορόφους..σε κάποια από αυτά υπάρχει διαμερισματωση και αυθαιρεσίες της κατ 3 ..μπορεί να κανει μια δήλωση για ολα τα διαμερίσματα η για κάθε ένα ξεχωριστά;
-
@chatzivasileiou Καλημέρα. Λόγω του ότι το ακίνητο βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή το υπόγειο θα προσμετρήσει στο άθροισμα υπερβάσεων δόμησης για τον προσδιορισμό της κατηγορίας. Επομένως, αν έχεις μόνο τις παραπάνω αυθαιρεσίες, η συνολική επιφάνεια υπέρβασης για τον προσδιορισμό της κατηγορίας θα είναι 49+35,50=84,50 τμ. Ποια είναι η επιφάνεια γηπέδου για να διαπιστώσουμε την μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη; Τα 50 τμ ισχύουν σε όλο το ακίνητο. Όμως, διαφαίνεται να υπερβαίνεις τα 50 τμ. Υ.Γ Δεν μας έχεις δώσει στοιχεία για έτος έκδοσης Ο.Α και κατασκευής κτιρίου και αν στο ακίνητο υφίσταται Π.Σ.Ο.Ι.
-
και η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες...
-
Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο, Θα μπορούσατε να μου πείτε τις τιμές ζώνης για τα παρακάτω ακίνητα; 1. Παπαφλέσσα και Αγίας Παρασκευής 40, Άγιοι Ανάργυροι με Χ: 475809.52882788, Υ: 4209357.375954 2. Βασιλείου Αθανασίου 53, Πειραιάς με Χ: 467328.41937444, Υ: 4197925.8894816 3. Ηροδότου 138-140, Πειραιάς με Χ: 467868.71024706, Υ: 4197905.533546 4. Μεγαρίδος 5, Νέα Πέραμος με Χ: 450088.54486606, Υ: 4207532.8516752 5. Μεταμορφώσεως και Μαρκόπουλου, Πόρτο Ράφτη με Χ: 499958.29977419, Υ: 4192587.8161615 6. Ασπρόπυργου και Κωστή Παλαμά, Φυλή Αττικής με Χ: 470575.99323071, Υ: 4216900.3665104 7. Παπαφλέσσα και Φιλικής Εταιρείας, Ζεφύρι με Χ: 475062.03096464, Υ: 4212869.3028663 Σας ευχαριστώ πολύ!
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί επαναφέρεις ένα θέμα που έχει ήδη εξαντληθεί προ πολλού. Και μάλιστα εμφανιζόμενος ως "ιδιώτης" αντί για αρχιτέκτονας που λες πως είσαι. Πρόκειται για επίδειξη των "ικανοτήτων" στην ΤΝ? Αν όντως ενδιαφέρεσαι για το συγκεκριμένο θέμα, δεν εχεις παρά να διαβάσεις προσεκτικά τις τοποθετήσεις των συναδέλφων στο συγκεκριμένο νήμα. Αυτά, και πολλά είναι...
-
Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
-
Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ
- Χθες
-
Χαίρετε συνάδελφοι. Έχει δοκιμάσει κανένας να φτιάξει ΥΔΕ για κατοικία που είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης; Την δέχεται το σύστημα ή μπορεί να απορριφθεί κατά τον έλεγχο ;
-
Ζωντανεύοντας παλαιότερο θέμα του Γρηγοράκη Δημήτρη, Τοπογράφου Μηχανικού από το μακρινό 2009, να παραθέσω στοιχεία από το ΑΙ της Google σχετικά με τον ορισμό ορίων κτηματικών περιφερειών, μήπως και βοηθήσει. https://minfin.gov.gr/dimosia-periousia/#:~:text=Οι Κτηματικές Υπηρεσίες επιπέδου Διεύθυνσης είναι τρεις,με χωρική αρμοδιότητα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Το παραπάνω link αφορά τις Κτηματικές Υπηρεσίες και δίνει τη χωρική αρμοδιότητα τους, στην σχετική Περιφερειακή Ενότητα. Άρα Κτηματική Περιφέρεια είναι η γεωγραφική περιοχή της Κτηματικής Υπηρεσίας στην οποία έχει αρμοδιότητα. Και το δεύτερο ΠΔ. 101/ 2001 που αφορά την σύσταση Περιφερειακών Διευθύνσεων και αναδιάρθρωση Κτηματικών Υπηρεσιών. Τώρα, σε επίπεδο Δήμων ή οικισμών, όταν αναφέρονται πχ στις αντικειμενικές αξίες οι κτηματικές περιφέρειες οικισμού " Τάδε" ,θεωρώ πως αναλόγως με τα παραπάνω, η κτηματική περιφέρεια αφορά τα διοικητικά όρια των οικισμών αυτών, καθ' ότι δεν έχει πολύ νόημα να μιλάμε για Κτηματική Υπηρεσία Οικισμού - Χωριού. Δηλαδή όταν δεν ορίζεται συγκεκριμένα, θεωρώ πως το πλαίσιο σκέψης παραμένει το ίδιο. Σαν αρχιτέκτονας δεν έχω αρμοδιότητα σε τοπογραφικά θέματα αλλά σαν ιδιώτης το διερεύνησα και βρήκα αυτά. (να 'ναι καλά το άγιο ΑΙ).
-
Το Κτηματολογιο το αποδίδει στον ιδιώτη εξ ολοκλήρου. Και για την διαδικασία της μεταβίβασης θα χρειαστεί βεβαίωση από το δασαρχείο ότι δεν διαθέτει το Δημόσιο τίτλους.Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/115255/6217/02.12.2021 Η κυριότητα θα είναι του ιδιώτη. ο χαρακτήρας Δασικό ως προς την χρήση όμως παραμένει με ότι αυτό συνεπάγεται
