Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Ευχαριστώ πολύ. Ελπίζω να πείσω την ΥΔΟΜ , η οποία προβάλει τον χρόνο δημιουργίας ως κύριο επιχείρημα και εγώ έχω μόνο εγκυκλίους και οχι Ν. Διάταξη.
  3. Σήμερα
  4. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να μάθω την τιμή ζώνης για ένταξη στον 4495/17 για δύο θέσεις, εντός σχεδίου στην Αθήνα α) Χ: 477630.083 Υ: 4199240.181 (Ηλιούπολη) και β) Χ: 473969.896 Y: 4206255.292 (Περιστέρι) Σας ευχαριστώ πάρα πολυ
  5. Καλησπέρα. Αν τμήμα του κτιρίου είναι σε επαφή με το όριο μετράει αυτό το τμήμα στον υπολογισμό του 20%?
  6. Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας Η Κατερίνα Δημητρού, Προϊσταμένη Νέων Δραστηριοτήτων στη Διεύθυνση Στρατηγικής και Καινοτομίας της ΕΥΔΑΠ, παρουσίασε ένα σύνολο δράσεων που αποτυπώνει τη στροφή της Εταιρείας προς την κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού, με λύσεις που συνδυάζουν τεχνολογία, πολεοδομική οργάνωση και ιστορική μνήμη. Στο επίκεντρο βρίσκεται η επαναδραστηριοποίηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου – του εμβληματικού αρχαίου έργου που διατρέχει οκτώ δήμους της Αττικής, από το Ολυμπιακό Χωριό και την Κηφισιά έως το Κολωνάκι. Ήδη εντός Ιουλίου προγραμματίζεται να ξεκινήσει η παροχή ανακυκλωμένου νερού στον Δήμο Χαλανδρίου, με σκοπό την άρδευση δημόσιων πράσινων χώρων. Σταδιακά, το εγχείρημα θα επεκταθεί και σε άλλους δήμους, με την προοπτική το νερό του υδραγωγείου να διατίθεται και σε κήπους πολιτών, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης χωρικής παρέμβασης υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής. Συμπληρωματικά προς την αξιοποίηση του Αδριάνειου, η ΕΥΔΑΠ προωθεί την εγκατάσταση κινητών μονάδων καθαρισμού λυμάτων (fuer mining) για την τοπική επαναχρησιμοποίηση νερού σε αστικό περιβάλλον. Οι μονάδες αυτές αντλούν λύματα από το αποχετευτικό δίκτυο, τα καθαρίζουν σε επιτόπιες συμπαγείς εγκαταστάσεις και επαναδιοχετεύουν το καθαρό νερό τοπικά, για άρδευση πάρκων και αστικών πράσινων ζωνών. Μία τέτοια μονάδα έχει ήδη εγκατασταθεί στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων, ενώ άλλες δύο προγραμματίζονται στον Δήμο Μαρκοπούλου και στα πάρκα Ιλισίων και Κλωναρίδη. Στόχος είναι η εξοικονόμηση υδατικών πόρων και η σταδιακή αυτονόμηση των δήμων ως προς τη χρήση νερού για καθαρισμό και άρδευση, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στην πίεση της λειψυδρίας. Η κα Δημητρού αναφέρθηκε επίσης στον συνολικό σχεδιασμό του οργανισμού για την ενίσχυση της υδροδοτικής ασφάλειας της Αττικής. Βασική παράμετρος του σχεδίου είναι η ενεργοποίηση γεωτρήσεων που βρίσκονται σε κατάσταση εφεδρείας και η ένταξή τους στον συνολικό υδροδοτικό σχεδιασμό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε γεωτρήσεις της Στερεάς Ελλάδας. Ταυτόχρονα, η ΕΥΔΑΠ ωριμάζει ένα από τα μεγαλύτερα υδροδοτικά έργα των τελευταίων δεκαετιών: την ενίσχυση του ταμιευτήρα του Εύηνου μέσω της μεταφοράς υδάτων από τον Κρικελοπόταμο και τον Καρπενησιώτη. Πρόκειται για έργα με προϋπολογισμό 365 εκατ. ευρώ, τα οποία θα υλοποιηθούν σε πρώτη φάση και θα επιτρέψουν την άμεση ενίσχυση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος. Σε δεύτερη φάση, προγραμματίζεται η αξιοποίηση της λίμνης των Κρεμαστών – της μεγαλύτερης τεχνητής λίμνης της χώρας – για τη μεταφορά νερού προς την Αττική, μέσω ενός έργου ύψους 170 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της ΕΑΓΜΕ, ο Βασίλειος Ζόραπας, Προϊστάμενος του Τμήματος Υδρογεωλογίας και Υδρολογίας, περιέγραψε με λεπτομέρεια τις πιέσεις που δέχονται οι υπόγειοι υδροφορείς. Όπως εξήγησε, η Αρχή συμμετέχει στο εθνικό δίκτυο παρακολούθησης υπόγειων νερών, παρατηρώντας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά χαρακτηριστικά. Οι πιο σοβαρές ενδείξεις ανησυχίας εντοπίζονται στη Νότια και Ανατολική Ελλάδα – Κρήτη, Πελοπόννησος, Κυκλάδες, Ανατολική Αττική– όπου οι βροχοπτώσεις έχουν μειωθεί κατά 20% τα τελευταία πέντε υδρολογικά έτη. Στο ίδιο διάστημα, χάθηκε το ισοδύναμο ενός ολόκληρου έτους από την υδρολογική αναπλήρωση. Στους ταμιευτήρες του Μόρνου και του Ευήνου, η απορρόφηση των βροχοπτώσεων φέτος ανέρχεται μόλις στο 20% των ετήσιων αναγκών. Στα νησιά του Ιονίου, η γεωλογία καθιστά δύσκολη την αποθήκευση υδάτων, ενώ η συγκυρία των χαμηλών βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων οδηγεί σε ασφυκτικές πιέσεις. Από την εξίσωση φυσικά δεν βγαίνει και η κακή διαχείριση των υδατικών πόρων σε συγκερασμό με τις απαρχαιωμένες υποδομές. View full είδηση
  7. Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας Η Κατερίνα Δημητρού, Προϊσταμένη Νέων Δραστηριοτήτων στη Διεύθυνση Στρατηγικής και Καινοτομίας της ΕΥΔΑΠ, παρουσίασε ένα σύνολο δράσεων που αποτυπώνει τη στροφή της Εταιρείας προς την κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού, με λύσεις που συνδυάζουν τεχνολογία, πολεοδομική οργάνωση και ιστορική μνήμη. Στο επίκεντρο βρίσκεται η επαναδραστηριοποίηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου – του εμβληματικού αρχαίου έργου που διατρέχει οκτώ δήμους της Αττικής, από το Ολυμπιακό Χωριό και την Κηφισιά έως το Κολωνάκι. Ήδη εντός Ιουλίου προγραμματίζεται να ξεκινήσει η παροχή ανακυκλωμένου νερού στον Δήμο Χαλανδρίου, με σκοπό την άρδευση δημόσιων πράσινων χώρων. Σταδιακά, το εγχείρημα θα επεκταθεί και σε άλλους δήμους, με την προοπτική το νερό του υδραγωγείου να διατίθεται και σε κήπους πολιτών, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης χωρικής παρέμβασης υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής. Συμπληρωματικά προς την αξιοποίηση του Αδριάνειου, η ΕΥΔΑΠ προωθεί την εγκατάσταση κινητών μονάδων καθαρισμού λυμάτων (fuer mining) για την τοπική επαναχρησιμοποίηση νερού σε αστικό περιβάλλον. Οι μονάδες αυτές αντλούν λύματα από το αποχετευτικό δίκτυο, τα καθαρίζουν σε επιτόπιες συμπαγείς εγκαταστάσεις και επαναδιοχετεύουν το καθαρό νερό τοπικά, για άρδευση πάρκων και αστικών πράσινων ζωνών. Μία τέτοια μονάδα έχει ήδη εγκατασταθεί στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων, ενώ άλλες δύο προγραμματίζονται στον Δήμο Μαρκοπούλου και στα πάρκα Ιλισίων και Κλωναρίδη. Στόχος είναι η εξοικονόμηση υδατικών πόρων και η σταδιακή αυτονόμηση των δήμων ως προς τη χρήση νερού για καθαρισμό και άρδευση, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στην πίεση της λειψυδρίας. Η κα Δημητρού αναφέρθηκε επίσης στον συνολικό σχεδιασμό του οργανισμού για την ενίσχυση της υδροδοτικής ασφάλειας της Αττικής. Βασική παράμετρος του σχεδίου είναι η ενεργοποίηση γεωτρήσεων που βρίσκονται σε κατάσταση εφεδρείας και η ένταξή τους στον συνολικό υδροδοτικό σχεδιασμό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε γεωτρήσεις της Στερεάς Ελλάδας. Ταυτόχρονα, η ΕΥΔΑΠ ωριμάζει ένα από τα μεγαλύτερα υδροδοτικά έργα των τελευταίων δεκαετιών: την ενίσχυση του ταμιευτήρα του Εύηνου μέσω της μεταφοράς υδάτων από τον Κρικελοπόταμο και τον Καρπενησιώτη. Πρόκειται για έργα με προϋπολογισμό 365 εκατ. ευρώ, τα οποία θα υλοποιηθούν σε πρώτη φάση και θα επιτρέψουν την άμεση ενίσχυση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος. Σε δεύτερη φάση, προγραμματίζεται η αξιοποίηση της λίμνης των Κρεμαστών – της μεγαλύτερης τεχνητής λίμνης της χώρας – για τη μεταφορά νερού προς την Αττική, μέσω ενός έργου ύψους 170 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της ΕΑΓΜΕ, ο Βασίλειος Ζόραπας, Προϊστάμενος του Τμήματος Υδρογεωλογίας και Υδρολογίας, περιέγραψε με λεπτομέρεια τις πιέσεις που δέχονται οι υπόγειοι υδροφορείς. Όπως εξήγησε, η Αρχή συμμετέχει στο εθνικό δίκτυο παρακολούθησης υπόγειων νερών, παρατηρώντας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά χαρακτηριστικά. Οι πιο σοβαρές ενδείξεις ανησυχίας εντοπίζονται στη Νότια και Ανατολική Ελλάδα – Κρήτη, Πελοπόννησος, Κυκλάδες, Ανατολική Αττική– όπου οι βροχοπτώσεις έχουν μειωθεί κατά 20% τα τελευταία πέντε υδρολογικά έτη. Στο ίδιο διάστημα, χάθηκε το ισοδύναμο ενός ολόκληρου έτους από την υδρολογική αναπλήρωση. Στους ταμιευτήρες του Μόρνου και του Ευήνου, η απορρόφηση των βροχοπτώσεων φέτος ανέρχεται μόλις στο 20% των ετήσιων αναγκών. Στα νησιά του Ιονίου, η γεωλογία καθιστά δύσκολη την αποθήκευση υδάτων, ενώ η συγκυρία των χαμηλών βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων οδηγεί σε ασφυκτικές πιέσεις. Από την εξίσωση φυσικά δεν βγαίνει και η κακή διαχείριση των υδατικών πόρων σε συγκερασμό με τις απαρχαιωμένες υποδομές.
  8. Καλησπέρα συνάδελφοι η απάντησή μου σε απάντηση της Δ12 σε αίτημα χορήγησης στοιχείων απαλλοτρίωσης που είχα κάνει 3 μήνες πριν. Φαντάζομαι θα έχετε λάβει την ίδια απαξιωτική απάντηση και του λόγου σας. Τα ανεβάζω εδώ να υπάρχουν για την ιστορία και να γνωρίζετε ότι δεν είστε οι μόνοι που γκρινιάζετε. Κάποια στιγμή καλό θα ήταν να ενδιαφερθεί κάποιος είτε από το σύλλογο τοπογράφων είτε απο το ΤΕΕ να κάνει μια κουβέντα στον Υπουργό, γιατί και τα μπινελίκια που τους χώνω εδώ, στον αέρα θα πάνε. Υπομονή και καλό κουράγιο σε όλους που προσπαθείτε να κάνετε τους ελεύθερους επαγγελματίες σε αυτή τη Μπανανία και κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον ας ελπίσουμε οτι θα συμμορφωθούμε είτε με το καλό είτε με το κακό.
  9. Καλησπέρα, δες τo άρθρο 12 του ν.4122/2013, ο χώρος είναι < 50τμ και μάλλον όχι λειτουργικά ανεξάρτητος και αυτόνομος, άρα δεν εκδίδεις ΠΕΑ. Για τα διαμ/τα εκδίδεις κανονικά ΠΕΑ.
  10. Kαλησπέρα συνάδελφοι, μου ζητήθηκε να βγάλω ΠΕΑ για αρτοποιείο που έχει στην άκρη χώρο λιανικής 36τμ. αυτόνομο. Από αυτά που διάβασα στο νήμα καταλαβαίνω ότι με βάση τον Ν. 4122/2013 δεν απαιτείται. Μπορεί κάποιος να το επιβεβαιώσει; Το μαγαζί έχει από πάνω 2 οροφοδιαμερίσματα και σε κάποια φάση ο συνεργάτης πολ.μηχ. μου είπε οτι θα κάνει ΗΤΚ. Θα χρειαστούν με βάση τα παραπάνω μόνο τα ΠΕΑ για τα διαμερίσματα σωστά;
  11. Συνάδελφοι καλημέρα, βρηκα και το παρακάτω σχετικά με τη συζήτηση που γίνεται σε αυτό το θέμα. Εάν κάποιος έχει ολοκληρώσει ή βρίσκεται σε κάποιο στάδιο της διαδικασίας, ας μας ενημερώσει σχετικά. https://www.dnews.gr/dikaiologitika/perifereies/13923/anagnorisi-tyfloy-oikopedou Αναγνώριση τυφλού οικοπέδου δικαιολογητικά Αφορά σε χορήγηση όρων δόμησης οικοπέδων εντός ρυμοτομικού τα οποία δεν έχουν πρόσωπο σε εγκεκριμένο δρόμο. Απαιτούμενα δικαιολογητικά: 1. Αίτηση 2. Τίτλοι ιδιοκτησίας (διαδοχικούς από την ένταξη της περιοχής στο ρυμοτομικό σχέδιο έως σήμερα με τα προσαρτημένα σε αυτούς τοπογραφικά διαγράμματα) 3. Τοπογραφικό διάγραμμα (εις τριπλούν και σε ηλεκτρονική μορφή) Τοπογραφικό με θεωρημένους όρους δόμησης και ΟΓ & ΡΓ Απαιτούνται: Όροι δόμησης, Δήλωση μηχανικού του Ν. 651//77 & 1337/83, Απόσπασμα ρυμοτομικού σχεδίου, Δήλωση ορίων ιδιοκτήτη, Πρόχειρο κτημ. Πίνακα, Εμβαδομέτρηση 4. Πιστοποιητικό ιδιοκτησίας περί μη εκποίησης 5. Πρωτόκολλο αδύνατου τακτοποίησης 3.1. Α. Πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης ιδιοκτησιών: 1. Αίτηση ενδιαφερομένου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην Υπηρεσία Δόμησης (1 έως 4 του παραπάνω πίνακα) που υπάγεται η ιδιοκτησία του, με αίτημα την σύνταξη πρωτοκόλλου αδυνάτου τακτοποίησης. 2. Η υπηρεσία δόμησης ελέγχει τα υποβληθέντα δικαιολογητικά και ακολουθεί τα κάτωθι στάδια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας: (α) Αυτοψία: Απαιτούνται: Πρόσκληση αυτοψίας, Βεβαιώσεις επίδοσης (β) Πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης: Απαιτούνται: Πράξη με τοπογραφικό, Βεβαιώσεις επίδοσης (γ) Ενστάσεις ή βεβαίωση του Δήμου ότι δεν υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα ενστάσεις. 3. Η υπηρεσία δόμησης του Δήμου διαβιβάζει τον φάκελο με το πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης, στην Δ/νση Χωρικού Σχεδιασμού, για έκδοση απόφασης κύρωσης. 4. Η Δ/νση Χωρικού Σχεδιασμού ελέγχει τα υποβληθέντα στοιχεία, εκδίδει απόφαση κύρωσης της πρωτοκόλλου αδυνάτου τακτοποίησης ιδιοκτησιών και ακολουθεί τα κάτωθι στάδια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας: (α) Ανάρτηση απόφασης στο διαδίκτυο (β) Κοινοποίηση απόφασης: Με δικαστικό επιμελητή εξόδοις του ενδιαφερομένου (γ) Εκδίκαση προσφυγών από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. (δ) Έκδοση βεβαίωσης τελεσιδικίας: Απαιτούνται: Βεβαίωση Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Βεβαιώσεις επίδοσης. 5. Διαβιβάζεται ο φάκελος στην Υπηρεσία Δόμησης για τις ενέργειές της. 3.2. Β. Αναγνώριση αποκεκλεισμένου οικοπέδου σε οικοδομήσιμο Απαιτούμενα δικαιολογητικά: 1. Αίτηση ενδιαφερομένου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με αίτημα την αναγνώριση του τυφλού οικοπέδου σε οικοδομήσιμο με την χορήγηση όρων και περιορισμών δόμησης. 2. Έλεγχος δικαιολογητικών. 3. Σύνταξη απόφασης αναγνώρισης αποκεκλεισμένου οικοπέδου σε οικοδομήσιμο. 4. Ανάρτηση απόφασης στο διαδίκτυο. 5. Κοινοποίηση απόφασης
  12. Να ψαξτε τους αντιστοιχους Κυπριακους Κανονισμους.
  13. Μετατίθεται η ημερομηνία λήξης της ανάρτησης των εκθέσεων για τις αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων των ακινήτων σε περιοχές των Καλλικρατικών Δήμων Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, Αρχαίας Ολυμπίας, Ζαχάρως, Ήλιδας, Πηνειού και Πύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έως και την 20η Ιουλίου 2025. Η διαδικασία διενεργείται αποκλειστικά ψηφιακά, μέσω του ktimatologio.gr (με τη χρήση κωδικών taxisnet), με σκοπό τη συγκέντρωση όλων των τεκμηριωμένων απόψεων πριν ξεκινήσει το έργο της η Επιτροπή Εξέτασης Υποθέσεων. Όσοι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης κατά την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στις περιοχές αυτές, μπορούν να δουν την Έκθεση που έχει συντάξει το Γραφείο Κτηματογράφησης, η οποία περιλαμβάνει αιτιολογία για την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες μπορούν έως και την 20η Ιουλίου 2025 συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία της εφαρμογής στο ktimatologio.gr, είτε να συμφωνήσουν με τη διόρθωση είτε να αιτιολογήσουν τις αντίθετες απόψεις τους, προσκομίζοντας σχετικά στοιχεία, διαφορετικά θεωρείται ότι συμφωνούν με τη διόρθωση. Επισημαίνεται ότι οι δικηγόροι και μηχανικοί των αιτούντων και των θιγόμενων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις εκθέσεις και στα τυχόν συνημμένα που αναρτώνται στο ktimatologio.gr (χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο portal.olomeleia.gr και στο ΤΕΕ, αντίστοιχα). Δείτε αναλυτικά τις περιοχές: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας Περιφερειακή Ενότητας Ηλείας Καλλικρατικός Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αετορράχης, Ανδραβίδας, Βάρδας (Βουπρασίου)*, Καπελέτου, Κάστρου, Κάτω Παναγίας, Κουρτεσίου, Κυλλήνης, Μελίσσης, Μυρσίνης, Νεαπόλεως, Νεοχωρίου Μυρτούντιων, Νησίου, Ξενίων (Καλυβακίων)*, Σταφιδοκάμπου, Στρουσίου Καλλικρατικός Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων Καλλικρατικός Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας Καλλικρατικός Δήμος Ζαχάρως Καλλικρατικός Δήμος Ήλιδας: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίου Δημητρίου, Αγίου Ηλία Πηνηίων, Αγνάντων, Αγραπηδοχωρίου, Αμπελοκάμπου, Ανθώνος, Αρχαίας Ήλιδας (Ήλιδας), Αυγείου, Αυγής, Βελανιδίου, Βουλιαγμένης, Γερακίου, Δάφνης, Δαφνιωτίσσης, Δουναίικων, Εφύρας, Καλυβίων Ήλιδος, Κάμπου, Καρδαμά, Κέντρου, Κεραμιδιάς, Κρυονέρου, Λαγανά, Λάτα, Λουκά, Μαζαρακίου, Οινόης, Περιστερίου, Ροβιάτας, Ροδιάς, Σαβαλίων, Σιμοπούλου, Σκλίβας, Σωστίου, Χαβαρίου Καλλικρατικός Δήμος Πηνειού Καλλικρατικός Δήμος Πύργου: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίας Άννης, Αγίου Ηλία Πύργου, Αγίου Ιωάννου, Αγίων Αποστόλων, Αγριδίου, Αλποχωρίου, Αλφειούσης, Αμπελώνος, Ανεμοχωρίου, Αρβανίτη, Βαρβασαίνης, Βουνάργου, Βροχίτσης, Βυτιναίικων, Γουμέρου, Γρανιτσαιίκων, Ελαιώνος, Επιταλίου, Καράτουλα, Καρυάς, Κατακόλου, Κατσαρού, Κλινδιάς, Κορακοχωρίου, Κορυφής, Κουτσοχέρας, Λανθίου, Λατζοΐου, Λεβεντοχωρίου, Μαγούλας, Μουζακίου, Μυρτέας, Ξυλοκέρας, Παλαιοβαρβασαίνης, Πεύκης, Πρασίνου, Σαλμώνης, Σκαφιδιάς, Σκουροχωρίου, Σοπίου, Φοναϊτίκων, Χαριάς, Χειμαδιού, Ωλένης. Επικοινωνία με το Γραφείο Κτηματογράφησης Ρήγα Φεραίου 113 (πάροδος Forum), 27131, Πύργος Ηλείας Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 8.00-16.00 και κάθε Τετάρτη 8.00-20.00 Πληροφορίες: 2621121363 (τηλεφωνικό κέντρο) - e-mail: kt18.pyrgos.anartisi@gmail.com
  14. Μετατίθεται η ημερομηνία λήξης της ανάρτησης των εκθέσεων για τις αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων των ακινήτων σε περιοχές των Καλλικρατικών Δήμων Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, Αρχαίας Ολυμπίας, Ζαχάρως, Ήλιδας, Πηνειού και Πύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έως και την 20η Ιουλίου 2025. Η διαδικασία διενεργείται αποκλειστικά ψηφιακά, μέσω του ktimatologio.gr (με τη χρήση κωδικών taxisnet), με σκοπό τη συγκέντρωση όλων των τεκμηριωμένων απόψεων πριν ξεκινήσει το έργο της η Επιτροπή Εξέτασης Υποθέσεων. Όσοι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης κατά την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στις περιοχές αυτές, μπορούν να δουν την Έκθεση που έχει συντάξει το Γραφείο Κτηματογράφησης, η οποία περιλαμβάνει αιτιολογία για την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες μπορούν έως και την 20η Ιουλίου 2025 συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία της εφαρμογής στο ktimatologio.gr, είτε να συμφωνήσουν με τη διόρθωση είτε να αιτιολογήσουν τις αντίθετες απόψεις τους, προσκομίζοντας σχετικά στοιχεία, διαφορετικά θεωρείται ότι συμφωνούν με τη διόρθωση. Επισημαίνεται ότι οι δικηγόροι και μηχανικοί των αιτούντων και των θιγόμενων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις εκθέσεις και στα τυχόν συνημμένα που αναρτώνται στο ktimatologio.gr (χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο portal.olomeleia.gr και στο ΤΕΕ, αντίστοιχα). Δείτε αναλυτικά τις περιοχές: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας Περιφερειακή Ενότητας Ηλείας Καλλικρατικός Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αετορράχης, Ανδραβίδας, Βάρδας (Βουπρασίου)*, Καπελέτου, Κάστρου, Κάτω Παναγίας, Κουρτεσίου, Κυλλήνης, Μελίσσης, Μυρσίνης, Νεαπόλεως, Νεοχωρίου Μυρτούντιων, Νησίου, Ξενίων (Καλυβακίων)*, Σταφιδοκάμπου, Στρουσίου Καλλικρατικός Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων Καλλικρατικός Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας Καλλικρατικός Δήμος Ζαχάρως Καλλικρατικός Δήμος Ήλιδας: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίου Δημητρίου, Αγίου Ηλία Πηνηίων, Αγνάντων, Αγραπηδοχωρίου, Αμπελοκάμπου, Ανθώνος, Αρχαίας Ήλιδας (Ήλιδας), Αυγείου, Αυγής, Βελανιδίου, Βουλιαγμένης, Γερακίου, Δάφνης, Δαφνιωτίσσης, Δουναίικων, Εφύρας, Καλυβίων Ήλιδος, Κάμπου, Καρδαμά, Κέντρου, Κεραμιδιάς, Κρυονέρου, Λαγανά, Λάτα, Λουκά, Μαζαρακίου, Οινόης, Περιστερίου, Ροβιάτας, Ροδιάς, Σαβαλίων, Σιμοπούλου, Σκλίβας, Σωστίου, Χαβαρίου Καλλικρατικός Δήμος Πηνειού Καλλικρατικός Δήμος Πύργου: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίας Άννης, Αγίου Ηλία Πύργου, Αγίου Ιωάννου, Αγίων Αποστόλων, Αγριδίου, Αλποχωρίου, Αλφειούσης, Αμπελώνος, Ανεμοχωρίου, Αρβανίτη, Βαρβασαίνης, Βουνάργου, Βροχίτσης, Βυτιναίικων, Γουμέρου, Γρανιτσαιίκων, Ελαιώνος, Επιταλίου, Καράτουλα, Καρυάς, Κατακόλου, Κατσαρού, Κλινδιάς, Κορακοχωρίου, Κορυφής, Κουτσοχέρας, Λανθίου, Λατζοΐου, Λεβεντοχωρίου, Μαγούλας, Μουζακίου, Μυρτέας, Ξυλοκέρας, Παλαιοβαρβασαίνης, Πεύκης, Πρασίνου, Σαλμώνης, Σκαφιδιάς, Σκουροχωρίου, Σοπίου, Φοναϊτίκων, Χαριάς, Χειμαδιού, Ωλένης. Επικοινωνία με το Γραφείο Κτηματογράφησης Ρήγα Φεραίου 113 (πάροδος Forum), 27131, Πύργος Ηλείας Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 8.00-16.00 και κάθε Τετάρτη 8.00-20.00 Πληροφορίες: 2621121363 (τηλεφωνικό κέντρο) - e-mail: kt18.pyrgos.anartisi@gmail.com View full είδηση
  15. είναι απίθανο διοικητικός υπάλληλος τράπεζας να εμπλακεί σε τεχνικά θέματα. Θα υπάρχει ειδική παρατήρηση ελλείψεων ή άλλων από τον εκτιμητή Μηχανικό που είχαν αναθέσει τον έλεγχο του ακινήτου.
  16. Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω τι ισχύει σχετικά με τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου και το υψόμετρο. Πιο συγκεκριμένα, έχω ένα κτίσμα με υπερύψωση 0,5 μ. Το διαμορφωμένο έδαφος στην πρόσοψη είναι στο επίπεδο του δρόμου όμως στην πίσω πλευρά είναι 1,5 μ. πάνω από το φυσικό έδαφος. Θέλω όμως να κάνω μία ράμπα για να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα στην πυλωτή και ένα χώρο για να στρίβουν, οπότε σε αυτή την περίπτωση είμαστε 1,5+0,5=2,00 μ. πάνω από το φυσικό έδαφος. Αυτό μπορεί να γίνει με ένα τοιχείο αντιστήριξης και μπάζωμα ή δεν επιτρέπεται? πρέπει να περάσει από συμβούλιο αρχιτεκτονικής?
  17. Αν στην άδεια εμφανίζεται το υπόγειο ως ενιαίος χώρος, ενώ στην πράξη υπάρχουν δύο ή περισσότερες αποθήκες με κοινό διάδρομο και λέβητα, τότε μπορεί να γίνει ανανέωση της μελέτης και έκδοση νέας άδειας που να αντικατοπτρίζει την πραγματική κατάσταση. Απλά χρειάζεται να ακολουθηθούν όλες οι διαδικασίες για να νομιμοποιηθεί η χρήση και να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα.
  18. Καλημέρα σας, ο πελάτης μου αγόρασε μια κατοικία ισογείου σε εκτός σχεδίου περιοχή και μου ζήτησε βεβαίωση σύνδεσης με δίκτυα. Στα αρχεία που μου προσκομίστηκαν δεν υπάρχει κάποια οικοδομική άδεια και το ακίνητο τακτοποιήθηκε από άλλη μηχανικό το 2022 με τον Ν.4178/2013 και η βεβαίωση δεν παραδόθηκε στον πελάτη μου παρά μόνο το σχέδιο κάτοψης και το τοπογραφικό της τακτοποίησης. Το ακίνητο τακτοποιήθηκε ως αυθαίρετο εξ ολοκλήρου. Σε αυτήν την περίπτωση είμαστε στην ε κατηγορία? και αρκεί να ανεβάσω στο σύστημα τη βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής στο νόμο (αφού πρώτα την βρω)? Ευχαριστώ πολύυ
  19. Αν ένα τμήμα δρόμου σύμφωνα με το διάταγμα του 1956 έχει χαρακτηριστεί επαρχιακός δρόμος, τότε ανεξάρτητα από την απόφαση του νομάρχη το 1981 να το χαρακτηρίσει δημοτικό, η ζώνη εκτός οικισμού παραμένει 20 μέτρα από τον άξονα του δρόμου, αφού αυτός είναι ο αρχικός του χαρακτήρας. Ο νομάρχης μπορεί να αλλάξει μόνο τη διοικητική υπαγωγή του δρόμου, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει την επίσημη ταξινόμηση σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, εκτός αν έχει την έγκριση του Υπουργείου Υποδομών. Έτσι, οποιαδήποτε απόφαση σε επίπεδο νομάρχη χωρίς αυτήν την έγκριση δεν έχει ισχύ να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
  20. Καλησπέρα συνάδελφοι, υπάρχει περίπτωση να έχει κάποιος σχέδια μικροφίλμ της άδειας Α17/65, για Λεωφόρο Αλεξάνδρας 91, Δήμος Αθηναίων, καθώς από την πολεοδομία με ενημέρωσαν πως δεν θα κάνω σχέδια νωρίτερα από τριμηνο; Δας ευχαριστώ πολύ. Βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες του φόρουμ. Didonis
  21. Επανέρχομαι....τι γίνεται με τους ανελκυστηρες στα υπόσκαφα; το κοβούκλιο θα υπερυψώνεται περίπου 1,5m, επιτρέπεται αυτο; δεν βρίσκω κάτι ξεκαθαρο σto NOK και ούτε εδώ στις συζητήσεις..
  22. Επίσημη απάντηση του τεχνικού επιμελητηριου είναι "δεν συστήνεται "....όταν κανει όμως κανένα σεισμό καλό θα λέμε όλοι η κακία στιγμή...Έλα όμως που δεν θα φταίει η κακία στιγμή, μόνο; Επειδή ο oasp αφορά την Ελλάδα γνωρίζει κάποιος, επανέρχομαι, την ευρωπαϊκή οδηγία που έχει ισχύ και εφαρμογή σε όλα τα μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης που απαγορεύει ρητά την τοποθέτηση υδρορροων εντος των υποστυλωμάτων; Θα χαρώ να με βοηθήσει κάποιος
  23. Δεν νομίζω ότι επιτρέπεται επίσημα. Απλώς, δεν έχει κάνει κανα γερό κούνημα ακόμη...
  24. Ο ορισμός είναι σαφής. Ειδικό κατάστημα θεωρείται η υπεραγορά και ο χώρος συνάθροισης κοινού
  25. Συνολικά 108 αλλαγές σε στόχους και ορόσημα περιλαμβάνει το νέο Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0» που συμφώνησαν στο τέλος του περασμένου μήνα οι δύο πλευρές, Κομισιόν και Ελλάδα. Οι αλλαγές που επέρχονται είναι πολλές και αντιστοιχούν περίπου στο 50% των στόχων και οροσήμων που πρέπει να επιτύχει η χώρα μέσα στους επόμενους 12-15 μήνες. Κάποιοι στόχοι και ορόσημα φεύγουν οριστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάποιοι άλλοι μειώνονται σε έκταση και βάθος και κάποιοι άλλοι επεκτείνονται χάρις τους πόρους που αφήνουν τα έργα που απεντάσσονται ή μειώνεται το αντικείμενό τους. Σύμφωνα με την Κομισιόν, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως: 8 μέτρα λόγω απροσδόκητων καθυστερήσεων που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων 9 μέτρα λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης 6 μέτρα λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού 8 μέτρα λόγω απρόβλεπτων νομικών ζητημάτων και 3 μέτρα λόγω απρόβλεπτων τεχνικών προκλήσεων. Επίσης, 27 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή καλύτερων εναλλακτικών λύσεων, ενώ άλλα 33 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή μιας καλύτερης εναλλακτικής λύσης που επιτρέπει τη μείωση του διοικητικού φόρτου, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους των αντίστοιχων μέτρων. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα έχει ζητήσει και έχει λάβει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους πόρους που απελευθερώθηκαν από την άρση ορισμένων μέτρων αλλά και τη μείωση του επιπέδου εφαρμογής τους σε άλλα μέτρα, για να αυξήσει το επίπεδο εφαρμογής σε άλλα 14 μέτρα. Ένα τέτοιο μέτρο είναι το 16924 όπου ο στόχος 52 για τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δημόσιες συγκοινωνίες έχει αναβαθμιστεί από 220 σε 425. Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος των πόρων θα διατεθούν στο «Εξοικονομώ» δηλαδή για ενεργειακές αναβαθμίσεις κτιρίων κατοικιών, σε ψηφιακά έργα του υπουργείου Υγείας (Φάκελος Υγείας) και του υπουργείου Εργασίας, όπως επίσης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ. Τα έργα που φεύγουν από το Ταμείο Ανάκαμψης Ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων: O στόχος 35 προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση 150 δημοσίων κτιρίων με την εξοικονόμηση ρύπων (CO2) άνω του 30% και την αναβάθμιση 100.000 σημείων οδικού φωτισμού. Το έργο είχε προϋπολογιστεί σε 170 εκατ. ευρώ. Ο στόχος καταργήθηκε εντελώς. Επίσης ο στόχος 36 που προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων 7.000 ιδιωτικών επιχειρήσεων, στόχος που περικόπηκε στο μισό. Πλέον ο νέος στόχος αφορά σε 3.500 εγκαταστάσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ήταν 180 εκατ. ευρώ και αναμένεται να μειωθεί στο μισό. Τεχνολογίες δέσμευσης & αποθήκευσης CO2: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των στόχων 372 και 373 αντικείμενο των οποίων ήταν η δημιουργία αποθήκης και αγωγού μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Η αποθήκη θα ήταν το άδειο κοίτασμα του Πρίνου και ο αγωγός που θα θα συνδέει το κοίτασμα με τον τερματικό σταθμό που πιάνουν τα πλοία. Το έργο είχε ενταχθεί στο Repower EU και είναι άγνωστο το ύψος του. Ο στόχος 372 που αφορά στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων και ολοκλήρωση της τεχνικής προμελέτης εφαρμογής ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. Επαναφόρτιση και ανεφοδιασμός: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη του έργου δημιουργίας σημείων φόρτισης με εγκατεστημένη ισχύ 300 000 kW για τουλάχιστον 4 500 σημεία φόρτισης οχημάτων. Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ που πριν την αναθεώρηση του σχεδίου ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. ΠΕΚΕΠΠ: To έργο προέβλεπε την αγορά 13 κτιρίων που θα στεγάζανε τα Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) συνολικής αξίας 143 εκατ. ευρώ. Αρχικά προβλέπονταν η κατασκευή των κτιρίων από την ΚΤΥΠ με δαπάνη 23 εκατ. ευρώ. Τελικά το έργο απεντάχθηκε εντελώς από το ΤΑΑ. Το έργο είχε αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Αρδευτικά φράγματα: H χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του μέτρου 16825 «Επενδύσεις στο εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ» που προέβλεπε την κατασκευή και τη λειτουργία επτά αρδευτικών έργων. Η κατάργηση του μέτρου απελευθερώνει πόρους επιδοτήσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ. Υποδομές παροχής και εξοικονόμησης πόσιμου νερού/ Υποδομές διαχείρισης αστικών λυμάτων και λυματολάσπης από την επεξεργασία λυμάτων: Πρόκειται για δύο μεγάλα έργα της ΓΓ Περιβάλλοντος συνολικού προϋπολογισμού άνω των 600 εκατ. ευρώ. Η χώρα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των δύο δράσεων που στόχο είχαν, η μεν πρώτη (162 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία: Υποδομών παροχής νερού, Τηλεμετρίας – Έργων τηλεχειρισμού για τον εντοπισμό διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης, Την προμήθεια ψηφιακών μετρητών νερού Μονάδων αφαλάτωσης Η δε δεύτερη δράση (ύψους 467 εκατ. ευρώ) στόχο είχε: Έργα υποδομής δικτύου αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Έργα αναβάθμισης, επέκταση και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού. Έργα υλοποίησης υποδομής διαχείρισης ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Νηπιοβρεφικοί σταθμοί: H χώρα ζήτησε και απένταξε το έργο της δημιουργίας βρεφικών/παιδικών σταθμών που θα προσέθεταν στη χώρα 20.000 θέσεις φύλαξης παιδιών σε όλη την επικράτεια. Το έργο της δημιουργίας των σταθμών είχε αναλάβει το ΤΕΕ για λογαριασμό του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Επίσης απεντάχθηκε το έργο της «Επαγγελματικής αναδοχής 100 ανηλίκων με σοβαρές αναπηρίες (ποσοστό αναπηρίας άνω του 67 %) και/ή σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας τα οποία επί του παρόντος διαμένουν σε ιδρύματα». Τα δύο αυτά έργα είχαν προϋπολογιστεί σε 76 εκατ. ευρώ. Αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων: Η χώρα ζήτησε την απένταξη του μέτρου 16975 που αφορά σε «Παρεμβάσεις αναβάθμισης περιφερειακών λιμένων». Πρόκειται για μια σειρά πολλών και μικρών έργων βελτίωσης των υποδομών σε λιμάνια, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι εκείνο της αναβάθμισης του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης που δρομολόγησε το ΤΑΙΠΕΔ (σήμερα υπερταμείο). Το μέτρο περιλαμβάνει πάνω από 30 έργα συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ. Δίκτυα οικονομικής διπλωματίας: Απεντάχθηκε από το ΤΑΑ το έργο «Ψηφιοποίηση Δικτύου Οικονομικής Διπλωματίας» συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. Κέντρα Υγείας: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του στόχου 161 που ήταν ανάθεση όλων των συμβάσεων των 156 Κέντρων Υγείας της χώρας. Ο στόχος αυτός ήταν ορόσημο που έπρεπε να είχε επιτευχθεί για την καταβολή της 6ης δόσης των μη-επιστρεπτέων καταβολών. Το έργο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν ενδιάμεσους στόχους Ψηφιοποιήσεις αρχείων: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 94 που προέβλεπε την ολοκλήρωση του 30% των ψηφιοποιήσεων σε όλα τα μεγάλα έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο στόχος ωστόσο 95 και 95α που θέλει το 90% της ολοκλήρωσης του αντικειμένου των έργων σε όλα τα έργα ψηφιοποιήσεων αρχείων παραμένει για τέλος 2025. Ο στόχος 94 αποτελούσε προαίρεση για την καταβολή της 6ης δόσης των επιδοτήσεων. E-65: Η χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 255 που αφορά στην ολοκλήρωση του 60% των εργασιών της κατασκευής του οδικού άξονα Ε-65. Παραμένει ωστόσο ο στόχος της ολοκλήρωσης του 100% των εργασιών μέχρι τέλος του έτους. ΒΟΑΚ: Η Ελλάδα ζήτησε και έλαβε και την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 261 που ήθελε το 60% των πόρων του ΒΟΑΚ να απορροφηθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Ο ενδιάμεσος στόχος καταργήθηκε, αλλά παραμένει ο τελικός στόχος 262 για απορρόφηση του 100% των πόρων μέχρι το τέλος του 2025. Οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι είναι 204 εκατ. ευρώ (ΤΑΑ) και αφορούν σε συγκεκριμένες υποχρεώσεις υλοποίησης εργασιών και στα τρία τμήματα του έργου. Υπάρχουν δεκάδες άλλες αλλαγές στους περίπου 250 στόχους και ορόσημα του ΣΑΑ «Ελλάδα 2.0» που απομένουν να επιτευχθούν από τη χώρα μας. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος παραμένει ως είχε στα 36 δισ. ευρώ, και μάλιστα η Ελλάδα δεν έχει αλλάξει καθόλου τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις. Άλλαξε ωστόσο τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων των δανείων που από 8 που ήταν πριν, τώρα έγιναν 9. Πιο αναλυτικά οι επιδιωκόμενες δόσεις αναφορικά με τα δάνεια είναι: Q2 2025 (6η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q4 2025 (7η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q1 2026 (8η δόση): 0,40 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 2,69 δισ. ευρώ. (αντί 1,23 δισ. ευρώ) Για τις επιδοτήσεις οι δόσεις εξακολουθούν και παραμένουν ως είχαν στην αναθεώρηση του τέλους 2024: Q2 2025 (6η δόση): 2,44 δισ. ευρώ Q4 2025 (7η δόση): 1,95 δισ. ευρώ Q2 2026 (8η δόση): 1,70 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 3,50 δισ. ευρώ.
  26. Συνολικά 108 αλλαγές σε στόχους και ορόσημα περιλαμβάνει το νέο Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0» που συμφώνησαν στο τέλος του περασμένου μήνα οι δύο πλευρές, Κομισιόν και Ελλάδα. Οι αλλαγές που επέρχονται είναι πολλές και αντιστοιχούν περίπου στο 50% των στόχων και οροσήμων που πρέπει να επιτύχει η χώρα μέσα στους επόμενους 12-15 μήνες. Κάποιοι στόχοι και ορόσημα φεύγουν οριστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάποιοι άλλοι μειώνονται σε έκταση και βάθος και κάποιοι άλλοι επεκτείνονται χάρις τους πόρους που αφήνουν τα έργα που απεντάσσονται ή μειώνεται το αντικείμενό τους. Σύμφωνα με την Κομισιόν, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως: 8 μέτρα λόγω απροσδόκητων καθυστερήσεων που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων 9 μέτρα λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης 6 μέτρα λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού 8 μέτρα λόγω απρόβλεπτων νομικών ζητημάτων και 3 μέτρα λόγω απρόβλεπτων τεχνικών προκλήσεων. Επίσης, 27 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή καλύτερων εναλλακτικών λύσεων, ενώ άλλα 33 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή μιας καλύτερης εναλλακτικής λύσης που επιτρέπει τη μείωση του διοικητικού φόρτου, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους των αντίστοιχων μέτρων. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα έχει ζητήσει και έχει λάβει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους πόρους που απελευθερώθηκαν από την άρση ορισμένων μέτρων αλλά και τη μείωση του επιπέδου εφαρμογής τους σε άλλα μέτρα, για να αυξήσει το επίπεδο εφαρμογής σε άλλα 14 μέτρα. Ένα τέτοιο μέτρο είναι το 16924 όπου ο στόχος 52 για τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δημόσιες συγκοινωνίες έχει αναβαθμιστεί από 220 σε 425. Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος των πόρων θα διατεθούν στο «Εξοικονομώ» δηλαδή για ενεργειακές αναβαθμίσεις κτιρίων κατοικιών, σε ψηφιακά έργα του υπουργείου Υγείας (Φάκελος Υγείας) και του υπουργείου Εργασίας, όπως επίσης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ. Τα έργα που φεύγουν από το Ταμείο Ανάκαμψης Ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων: O στόχος 35 προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση 150 δημοσίων κτιρίων με την εξοικονόμηση ρύπων (CO2) άνω του 30% και την αναβάθμιση 100.000 σημείων οδικού φωτισμού. Το έργο είχε προϋπολογιστεί σε 170 εκατ. ευρώ. Ο στόχος καταργήθηκε εντελώς. Επίσης ο στόχος 36 που προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων 7.000 ιδιωτικών επιχειρήσεων, στόχος που περικόπηκε στο μισό. Πλέον ο νέος στόχος αφορά σε 3.500 εγκαταστάσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ήταν 180 εκατ. ευρώ και αναμένεται να μειωθεί στο μισό. Τεχνολογίες δέσμευσης & αποθήκευσης CO2: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των στόχων 372 και 373 αντικείμενο των οποίων ήταν η δημιουργία αποθήκης και αγωγού μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Η αποθήκη θα ήταν το άδειο κοίτασμα του Πρίνου και ο αγωγός που θα θα συνδέει το κοίτασμα με τον τερματικό σταθμό που πιάνουν τα πλοία. Το έργο είχε ενταχθεί στο Repower EU και είναι άγνωστο το ύψος του. Ο στόχος 372 που αφορά στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων και ολοκλήρωση της τεχνικής προμελέτης εφαρμογής ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. Επαναφόρτιση και ανεφοδιασμός: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη του έργου δημιουργίας σημείων φόρτισης με εγκατεστημένη ισχύ 300 000 kW για τουλάχιστον 4 500 σημεία φόρτισης οχημάτων. Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ που πριν την αναθεώρηση του σχεδίου ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. ΠΕΚΕΠΠ: To έργο προέβλεπε την αγορά 13 κτιρίων που θα στεγάζανε τα Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) συνολικής αξίας 143 εκατ. ευρώ. Αρχικά προβλέπονταν η κατασκευή των κτιρίων από την ΚΤΥΠ με δαπάνη 23 εκατ. ευρώ. Τελικά το έργο απεντάχθηκε εντελώς από το ΤΑΑ. Το έργο είχε αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Αρδευτικά φράγματα: H χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του μέτρου 16825 «Επενδύσεις στο εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ» που προέβλεπε την κατασκευή και τη λειτουργία επτά αρδευτικών έργων. Η κατάργηση του μέτρου απελευθερώνει πόρους επιδοτήσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ. Υποδομές παροχής και εξοικονόμησης πόσιμου νερού/ Υποδομές διαχείρισης αστικών λυμάτων και λυματολάσπης από την επεξεργασία λυμάτων: Πρόκειται για δύο μεγάλα έργα της ΓΓ Περιβάλλοντος συνολικού προϋπολογισμού άνω των 600 εκατ. ευρώ. Η χώρα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των δύο δράσεων που στόχο είχαν, η μεν πρώτη (162 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία: Υποδομών παροχής νερού, Τηλεμετρίας – Έργων τηλεχειρισμού για τον εντοπισμό διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης, Την προμήθεια ψηφιακών μετρητών νερού Μονάδων αφαλάτωσης Η δε δεύτερη δράση (ύψους 467 εκατ. ευρώ) στόχο είχε: Έργα υποδομής δικτύου αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Έργα αναβάθμισης, επέκταση και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού. Έργα υλοποίησης υποδομής διαχείρισης ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Νηπιοβρεφικοί σταθμοί: H χώρα ζήτησε και απένταξε το έργο της δημιουργίας βρεφικών/παιδικών σταθμών που θα προσέθεταν στη χώρα 20.000 θέσεις φύλαξης παιδιών σε όλη την επικράτεια. Το έργο της δημιουργίας των σταθμών είχε αναλάβει το ΤΕΕ για λογαριασμό του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Επίσης απεντάχθηκε το έργο της «Επαγγελματικής αναδοχής 100 ανηλίκων με σοβαρές αναπηρίες (ποσοστό αναπηρίας άνω του 67 %) και/ή σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας τα οποία επί του παρόντος διαμένουν σε ιδρύματα». Τα δύο αυτά έργα είχαν προϋπολογιστεί σε 76 εκατ. ευρώ. Αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων: Η χώρα ζήτησε την απένταξη του μέτρου 16975 που αφορά σε «Παρεμβάσεις αναβάθμισης περιφερειακών λιμένων». Πρόκειται για μια σειρά πολλών και μικρών έργων βελτίωσης των υποδομών σε λιμάνια, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι εκείνο της αναβάθμισης του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης που δρομολόγησε το ΤΑΙΠΕΔ (σήμερα υπερταμείο). Το μέτρο περιλαμβάνει πάνω από 30 έργα συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ. Δίκτυα οικονομικής διπλωματίας: Απεντάχθηκε από το ΤΑΑ το έργο «Ψηφιοποίηση Δικτύου Οικονομικής Διπλωματίας» συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. Κέντρα Υγείας: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του στόχου 161 που ήταν ανάθεση όλων των συμβάσεων των 156 Κέντρων Υγείας της χώρας. Ο στόχος αυτός ήταν ορόσημο που έπρεπε να είχε επιτευχθεί για την καταβολή της 6ης δόσης των μη-επιστρεπτέων καταβολών. Το έργο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν ενδιάμεσους στόχους Ψηφιοποιήσεις αρχείων: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 94 που προέβλεπε την ολοκλήρωση του 30% των ψηφιοποιήσεων σε όλα τα μεγάλα έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο στόχος ωστόσο 95 και 95α που θέλει το 90% της ολοκλήρωσης του αντικειμένου των έργων σε όλα τα έργα ψηφιοποιήσεων αρχείων παραμένει για τέλος 2025. Ο στόχος 94 αποτελούσε προαίρεση για την καταβολή της 6ης δόσης των επιδοτήσεων. E-65: Η χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 255 που αφορά στην ολοκλήρωση του 60% των εργασιών της κατασκευής του οδικού άξονα Ε-65. Παραμένει ωστόσο ο στόχος της ολοκλήρωσης του 100% των εργασιών μέχρι τέλος του έτους. ΒΟΑΚ: Η Ελλάδα ζήτησε και έλαβε και την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 261 που ήθελε το 60% των πόρων του ΒΟΑΚ να απορροφηθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Ο ενδιάμεσος στόχος καταργήθηκε, αλλά παραμένει ο τελικός στόχος 262 για απορρόφηση του 100% των πόρων μέχρι το τέλος του 2025. Οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι είναι 204 εκατ. ευρώ (ΤΑΑ) και αφορούν σε συγκεκριμένες υποχρεώσεις υλοποίησης εργασιών και στα τρία τμήματα του έργου. Υπάρχουν δεκάδες άλλες αλλαγές στους περίπου 250 στόχους και ορόσημα του ΣΑΑ «Ελλάδα 2.0» που απομένουν να επιτευχθούν από τη χώρα μας. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος παραμένει ως είχε στα 36 δισ. ευρώ, και μάλιστα η Ελλάδα δεν έχει αλλάξει καθόλου τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις. Άλλαξε ωστόσο τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων των δανείων που από 8 που ήταν πριν, τώρα έγιναν 9. Πιο αναλυτικά οι επιδιωκόμενες δόσεις αναφορικά με τα δάνεια είναι: Q2 2025 (6η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q4 2025 (7η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q1 2026 (8η δόση): 0,40 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 2,69 δισ. ευρώ. (αντί 1,23 δισ. ευρώ) Για τις επιδοτήσεις οι δόσεις εξακολουθούν και παραμένουν ως είχαν στην αναθεώρηση του τέλους 2024: Q2 2025 (6η δόση): 2,44 δισ. ευρώ Q4 2025 (7η δόση): 1,95 δισ. ευρώ Q2 2026 (8η δόση): 1,70 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 3,50 δισ. ευρώ. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.