Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα. Πελάτης ήρθε με ακίνητο Ε = 623,00 τ.μ. σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων (Ατσιπάδες Δήμου Γόρτυνας) Η αρτιότητα είναι 300 τ.μ. και 10μ. πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Η ερώτηση είναι εάν μπορεί να κάνει κατάτμηση σε δύο οικόπεδα εμβαδού περίπου 300,00 τ.μ. το καθένα. Θεωρητικά εφόσον η αρτιότητα καλύπτεται δεν είναι εντάξει στο να προχωρήσει; Ή ισχύει κάτι για αυτά που δημιουργούνται τώρα μετά από κατάτμηση; Δεν έχω βρει κάτι που να το απαγορεύει στο ΦΕΚ 181Δ/1985 ούτε και στο 289Δ/2011 Ευχαριστώ πολύ.
  3. Καλησπέρα Δεν έχει λήξει ακόμη, αλλά απομένει μόνο η διάστρωση δαπέδων με πλακάκια. Σκέφτομαι αν λήξει να εκδώσω μία βεβαίωση του άρθρου 30 για αυτή την εργασία. Όσον αφορά την προγενέστερη νομοθεσία ήταν 6 μήνες με δυνατότητα 6μηνης παράτασης.
  4. σκανάρισε το στέλεχος της οικοδομικής άδειας (κρύψε όνοματα κλπ αν θες) και αν έχεις σχέδια της άδειας ειδικά το Διάγραμμα κάλυψης και Τοπογραφικό ανέβασε τα και αυτά. Όπως το περιγράφεις δεν μπορούν να υπάρξουν απόψεις ούτε για τα βασικά. Το ότι έχει πλάκα (όπως λες) άρα και τα θεμέλια κλπ κλπ και είναι προ 2011 και με Άδεια ΝΑΙ είναι σημαντικό και κατά κανόνα θετικό
  5. Σε λειτουργία τίθεται η νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης πελατών, myΔΕΔΔΗΕ services, στην οποία θα μπορούν όλοι οι πολίτες να υποβάλλουν αιτήματα προς τον ΔΕΔΔΗΕ, άμεσα, γρήγορα και με ψηφιακό τρόπο. Η πρώτη διαθέσιμη υπηρεσία της πλατφόρμας θα είναι από τις 03/09/2025 η «Αίτηση Νέας Σύνδεσης Χαμηλής Τάσης», η οποία επιτρέπει στους πελάτες την υποβολή αιτημάτων από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία και αναμονή σε γκισέ, με πλήρη διαφάνεια και άμεση ενημέρωση για την πορεία και την εξέλιξη της αίτησής τους. Το νέο εργαλείο εντάσσεται στη στρατηγική κατεύθυνση του ΔΕΔΔΗΕ για ψηφιοποίηση των λειτουργιών του και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Μέσω του myΔΕΔΔΗΕ services, οι χρήστες έχουν στα χέρια τους ένα προσωποποιημένο περιβάλλον, με πρόσβαση σε όλες τις αιτήσεις τους και τα στοιχεία τους συγκεντρωτικά, με αποτέλεσμα μια αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η διαφάνεια στην εξέλιξη των αιτημάτων και η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για κάθε στάδιο της αίτησης, ακόμη και για τυχόν αναμονή εγκρίσεων που οφείλονται σε αρμοδιότητες άλλων δημόσιων φορέων (βάση ισχύουσας νομοθεσίας). Η πλατφόρμα αυτή αποτελεί επιστέγασμα μιας χρονοβόρας προετοιμασίας , καθώς για τον σχεδιασμό και την ψηφιοποίηση της βάσης της, απαιτήθηκε ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των σχετικών διευθύνσεων και τμημάτων της Εταιρίας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Α. Μάνος, δήλωσε σχετικά :«Το myΔΕΔΔΗΕ services αποτελεί την έμπρακτη υλοποίηση του οράματός μας για έναν ΔΕΔΔΗΕ ψηφιακά αναβαθμισμένο και απόλυτα πελατοκεντρικό. Πρόταγμά μας είναι η παροχή άμεσων, λειτουργικών και εύχρηστων ψηφιακών εργαλείων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του πελάτη. Αξιοποιούμε με σταθερότητα τις νέες τεχνολογίες, τόσο για να ’χτίσουμε’ ένα ανθεκτικό και έξυπνο δίκτυο, το οποίο θα υποστηρίξει την πράσινη ενεργειακή μετάβαση της χώρας, όσο και για την παροχή υπηρεσιών που βελτιώνουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών». Η συγκεκριμένη εφαρμογή αποτελεί την πρώτη από μια σειρά υπηρεσιών, οι οποίες θα ενσωματωθούν σταδιακά στη νέα πλατφόρμα. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ενταχθούν όλες οι βασικές υπηρεσίες, όπως επαύξηση/μείωση ισχύος σε υφιστάμενη ηλεκτροδότηση, χορήγηση διζωνικού τιμολογίου, ενοποίηση/διαχωρισμός παροχών, σύνδεση φορτιστή ηλεκτρικού οχήματος στο δίκτυο κλπ. Ο ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία και την ποιότητα εξυπηρέτησης, με στόχο να προσφέρει στους πολίτες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Δείτε το σχετικό βίντεο: View full είδηση
  6. Σε λειτουργία τίθεται η νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης πελατών, myΔΕΔΔΗΕ services, στην οποία θα μπορούν όλοι οι πολίτες να υποβάλλουν αιτήματα προς τον ΔΕΔΔΗΕ, άμεσα, γρήγορα και με ψηφιακό τρόπο. Η πρώτη διαθέσιμη υπηρεσία της πλατφόρμας θα είναι από τις 03/09/2025 η «Αίτηση Νέας Σύνδεσης Χαμηλής Τάσης», η οποία επιτρέπει στους πελάτες την υποβολή αιτημάτων από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία και αναμονή σε γκισέ, με πλήρη διαφάνεια και άμεση ενημέρωση για την πορεία και την εξέλιξη της αίτησής τους. Το νέο εργαλείο εντάσσεται στη στρατηγική κατεύθυνση του ΔΕΔΔΗΕ για ψηφιοποίηση των λειτουργιών του και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Μέσω του myΔΕΔΔΗΕ services, οι χρήστες έχουν στα χέρια τους ένα προσωποποιημένο περιβάλλον, με πρόσβαση σε όλες τις αιτήσεις τους και τα στοιχεία τους συγκεντρωτικά, με αποτέλεσμα μια αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η διαφάνεια στην εξέλιξη των αιτημάτων και η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για κάθε στάδιο της αίτησης, ακόμη και για τυχόν αναμονή εγκρίσεων που οφείλονται σε αρμοδιότητες άλλων δημόσιων φορέων (βάση ισχύουσας νομοθεσίας). Η πλατφόρμα αυτή αποτελεί επιστέγασμα μιας χρονοβόρας προετοιμασίας , καθώς για τον σχεδιασμό και την ψηφιοποίηση της βάσης της, απαιτήθηκε ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των σχετικών διευθύνσεων και τμημάτων της Εταιρίας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Α. Μάνος, δήλωσε σχετικά :«Το myΔΕΔΔΗΕ services αποτελεί την έμπρακτη υλοποίηση του οράματός μας για έναν ΔΕΔΔΗΕ ψηφιακά αναβαθμισμένο και απόλυτα πελατοκεντρικό. Πρόταγμά μας είναι η παροχή άμεσων, λειτουργικών και εύχρηστων ψηφιακών εργαλείων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του πελάτη. Αξιοποιούμε με σταθερότητα τις νέες τεχνολογίες, τόσο για να ’χτίσουμε’ ένα ανθεκτικό και έξυπνο δίκτυο, το οποίο θα υποστηρίξει την πράσινη ενεργειακή μετάβαση της χώρας, όσο και για την παροχή υπηρεσιών που βελτιώνουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών». Η συγκεκριμένη εφαρμογή αποτελεί την πρώτη από μια σειρά υπηρεσιών, οι οποίες θα ενσωματωθούν σταδιακά στη νέα πλατφόρμα. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ενταχθούν όλες οι βασικές υπηρεσίες, όπως επαύξηση/μείωση ισχύος σε υφιστάμενη ηλεκτροδότηση, χορήγηση διζωνικού τιμολογίου, ενοποίηση/διαχωρισμός παροχών, σύνδεση φορτιστή ηλεκτρικού οχήματος στο δίκτυο κλπ. Ο ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία και την ποιότητα εξυπηρέτησης, με στόχο να προσφέρει στους πολίτες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Δείτε το σχετικό βίντεο:
  7. Για κτίριο πρακτικά σε επαφή με το όριο του οικοπέδου, μπορώ να επιχωματώσω στο οριζόντιο εύρος του αρμού, ότι προεξέχει, μέχρι τη στάθμη του Ισογείου, από το Υπόγειο και μέχρι 1,5 m, για να μη μετράει τμήμα του υπογείου στον Όγκο; Από τις άλλες πλευρές, μιας και έχω επέκταση Υπογείου εκτός περιγράμματος, θα έχω υποβιβασμένες πλάκες κατά 0,40 m για Φύτευση.
  8. Σήμερα
  9. Παύλο μου... εισαι Θησαυρός!!!! Σε Ευχαριστω πολυ!!!! 🥰
  10. Καλησπέρα σας, Σε κουζίνα ξενοδοχείου, λόγω της εγκατάστασης υγραερίου, πρέπει να γίνει η ενεργητική πυροπροστασία. θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει υπόδειγμα μελέτης πυροπροστασίας
  11. Καλημέρα Θεόφραστε. Κατηγορία ελέγχου Α η κατεδάφιση. Ένας τελικός έλεγχος. Κατεδαφίζεις, απομακρύνεις μπάζα, καλείς ελεγκτή. Λαμβάνεις το θετικό πόρισμα (φωτογραφίες σε κάθε περίπτωση καθώς αυτές θα υπάρχουν και στο τοπογραφικό διάγραμμα) και προχωράς.
  12. Κείμενο: Καλησπέρα σε όλους, Διαβαζω το φορουμ καιρο τωρα αλλα εγινα πρόσφατα μέλος στο forum γιατί θα ήθελα τη βοήθειά σας σε ένα ζήτημα. Διαθέτει η οικογενεια δύο ενωμένα οικόπεδα στην Κέρκυρα, περίπου 150 μ. από τη θάλασσα. Έκταση: 850 τ.μ. το καθένα (σύνολο 1.750 τ.μ.) Στο ένα είχε ξεκινήσει άδεια τη δεκαετία του ’90, έριξαν πλάκα, αλλά το κτίριο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Υποθέτω ότι είναι εκτός σχεδίου πόλεως. Στην περιοχή δεν έχει εμφανιστεί ακόμη το νέο Κτηματολόγιο. Οι απορίες μου είναι: Με τους ισχύοντες νόμους, τι δυνατότητα δόμησης υπάρχει σε τέτοιο οικόπεδο ή πλέον δεν επιτρέπεται καθόλου; Τι ακριβώς σημαίνουν οι «ελαφρές κατασκευές» – θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση; Το γεγονός ότι υπάρχει ήδη πλάκα οικοδομικη από την άδεια της δεκαετίας του ’90, επηρεάζει θετικά ή είναι κατι εντελως άσχετο; Έχω ήδη μιλήσει με έναν μηχανικό, αλλά δεν πήρα αρκετά ξεκάθαρες απαντήσεις. Γι’ αυτό αποφάσισα να ρωτήσω εδώ το forum, γιατί σέβομαι τη σύνθεση εμπειριών και γνώσεων που υπάρχουν σε αλλα θεματα που διαβαζω εδω Κάθε εμπειρία ή συμβουλή θα μου ήταν πολύτιμη. Ευχαριστώ εκ των προτέρων, Αλεξ
  13. Το ζημιογόνο αποτέλεσμα οφείλεται - στους μεγάλους μισθούς σε σχέση με το δημόσιο και στις ψηλές αμοιβές προσώπων της διοίκησης - στις αναθέσεις πολλών εργασιών που εκτελούσαν πρίν οι υπάλληλοι,τώρα σε τρίτους κατα κόρον ( να δούμε με τι τιμολόγια) - στη μη αντιμετώπιση των διαρροών δικτύου και καναλιού Επομένως η ΡΑΑΕΥ δεν πρέπει να συνηγορήσει σε αύξηση των τιμολογίων νερού διατί αλλιώς θα γίνει συνεργός της κακοδιοίκησης.
  14. Σε νέα πληρωμή δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» προχωρά, σήμερα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, με την 10η απόφαση έγκρισης πίστωσης, θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 940 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το ποσό των 5.828.072,17 ευρώ. Από αυτά, το ποσό των 3.330.552,89 ευρώ αφορά 682 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 2.497.519,28 ευρώ αφορά 258 νομικά πρόσωπα. Συνολικά θα επιδοτηθούν 1.072 ηλεκτρικά οχήματα. Συνολικά, από την έναρξη του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», τον Ιούνιο του 2024, έχουν καταβληθεί ενισχύσεις ύψους 38.134.594,56 ευρώ View full είδηση
  15. Σε νέα πληρωμή δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» προχωρά, σήμερα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, με την 10η απόφαση έγκρισης πίστωσης, θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 940 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το ποσό των 5.828.072,17 ευρώ. Από αυτά, το ποσό των 3.330.552,89 ευρώ αφορά 682 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 2.497.519,28 ευρώ αφορά 258 νομικά πρόσωπα. Συνολικά θα επιδοτηθούν 1.072 ηλεκτρικά οχήματα. Συνολικά, από την έναρξη του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», τον Ιούνιο του 2024, έχουν καταβληθεί ενισχύσεις ύψους 38.134.594,56 ευρώ
  16. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 15 πόλεις και νησιά, στην Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, το Ανατολικό Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη αποκτούν το δικό τους Πολιτιστικό Masterplan. Οι περιοχές που αφορά το νέο έργο, είναι οι: Ικαρία, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Λήμνος, Λέρος, Κως, Ρόδος, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Σουφλί και Θεσσαλονίκη. Τα «Πολιτιστικά Masterplans» είναι έργο που υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Υπουργείο Πολιτισμού, δια της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας, με μελέτες που εκπονήθηκαν από τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα: Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, με πλήρη επιστημονική ελευθερία, και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανήλθε σε 592.031,08 ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πολιτιστικά Masterplans: Ένα έργο στρατηγικής σημασίας Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, δίνεται λεπτομερής περιγραφή για το τι περιλαμβάνει το έργο, πού εστιάζει και ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του. Τα Πολιτιστικά Masterplans αποτελούν αποτύπωση και χαρτογράφηση της υφιστάμενης πολιτιστικής δραστηριότητας αλλά και ένα στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης, που φιλοδοξεί να ενσωματώσει τον πολιτισμό στον ευρύτερο περιφερειακό και τοπικό σχεδιασμό. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που για πρώτη, ίσως φορά, φέρνει κοντά στην επιστημονική γνώση τη δημιουργικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, ξεπερνώντας την απλή χαρτογράφηση του πολιτιστικού πεδίου. Στόχος είναι η ολοκληρωμένη χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου κάθε περιοχής, η διαμόρφωση ταυτότητας (brand) που θα συνδέει την ιστορική μνήμη με τη σύγχρονη δημιουργία, η ανάπτυξη στρατηγικών κατευθύνσεων για την αξιοποίηση των πολιτιστικών πόρων, η σύνδεση πολιτισμού και οικονομίας, με στόχο τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών. H υπουργός Πολιτισμού δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά παρουσιάσαμε σήμερα το έργο που υλοποίησε το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας μας και αφορά στα πολιτιστικά masterplans, τα οποία εστιάζουν κατά κύριο λόγο στο σύγχρονο πολιτισμό και ενσαρκώνουν τη βασική πολιτική, την οποία ακολουθούμε από το 2019, της ώσμωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη δημιουργία. Ο Πολιτισμός είναι ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό, ένα εργαλείο κοινωνικής συνοχής, συγχρόνως όμως είναι ένα εργαλείο οικονομικής βιώσιμης ανάπτυξης και εξωστρέφειας. Είναι ένα έργο, το οποίο έχει σαφές αναπτυξιακό πρόσημο, ένα έργο στρατηγικής σημασίας με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Με τα συγκεκριμένα σχέδια χαρτογραφήθηκαν για πρώτη φορά οι δυνάμεις του σύγχρονου πολιτισμού σε 15 πόλεις και νησιά στο τόξο της Ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης και της Θεσσαλονίκης με στόχο να δοθεί στις τοπικές κοινωνίες ένα επιστημονικό εργαλείο που να αναδεικνύει την ταυτότητα κάθε τόπου, να ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και να δημιουργεί τις βάσεις για βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη και εξωστρέφεια «Το ΥΠΠΟ, είπε η Υπουργός Πολιτισμού, δημιούργησε και προσφέρει στις συγκεκριμένες τοπικές κοινωνίες ένα εργαλείο στρατηγικής για τη χάραξη πολιτικών, τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων, την ανάπτυξη συνεργασιών και την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας, που αφενός μας δίνει μία εκτεταμένη και τεκμηριωμένη εικόνα της πολιτιστικής δημιουργίας σε τοπικό επίπεδο και αφετέρου μας προσφέρει ένα αναπτυξιακό εργαλείο για το μέλλον Τα πολιτιστικά στρατηγικά σχέδια είναι η αρχή ενός νέου τρόπου που πρέπει να σκεφτόμαστε τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός δεν είναι κάτι στατικό. Ο στόχος μας, από την αρχή, ήταν να ξεφύγουμε από τη στατική διαχείριση, την οποία κληρονομήσαμε. Ο πολιτισμός είναι τεράστια δύναμη, η οποία κινητοποιεί τις κοινωνίες, ενώνει δυνάμεις, μας κάνει υπερήφανους και εμμέσως συντελεί στο να είμαστε υπεύθυνοι πολίτες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο το προσωπικό και το επιτελείο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας στο πρόσωπο της Μόνικας Τσιλιμπέρδη, τα τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα, τους καθηγητές Θανάση Κ». Ο Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού δήλωσε: «Πρόκειται για ένα έργο που αντανακλά με συνέπεια και καθαρότητα την ολιστική προσέγγιση που έχει χαραχθεί από την Υπουργό και υλοποιούμε συστηματικά, σε όλους τους τομείς και τα έργα του Υπουργείου. Το έργο αυτό δεν περιορίζεται στη στείρα αποτύπωση και χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου. Στην πραγματικότητα δημιουργούμε και θέτουμε την υπηρεσία της κοινωνίας ένα εργαλείο σχεδιασμού, μια βάση δεδομένων και προτάσεων, πάνω στην οποία μπορούν να στηριχθούν δράσεις, συνεργασίες και χρηματοδοτήσεις στο μέλλον. Ο πολιτισμός αντιμετωπίζεται εδώ όχι μόνο ως δημιουργία και μνήμη, αλλά και ως παράγοντας ανάπτυξης». Πολιτιστικά Masterplans: Το έργο σε αριθμούς 15 Πολιτιστικά Masterplans 3 Πανεπιστήμια 50 ερευνητές 157 συνεντεύξεις 2.250 ερωτηματολόγια 27 συμμετοχικά εργαστήρια/ομάδες εστίασης 4 ημερίδες Επόμενα βήματα Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων, προγραμματίζονται τέσσερις ημερίδες με φυσική παρουσία και διαδικτυακή μετάδοση: Κομοτηνή, 7 Οκτωβρίου 2025 Λέσβος, 21 Οκτωβρίου 2025 Ρόδος, 4 Νοεμβρίου 2025 Θεσσαλονίκη, 11 Νοεμβρίου 2025 Κατά τη διάρκεια των ημερίδων θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα Masterplans των αντίστοιχων Περιφερειών, με στόχο τη συνέχιση του διαλόγου και την ενεργό συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Με την ολοκλήρωση των δεκαπέντε Πολιτιστικών Masterplans, το Υπουργείο Πολιτισμού δημιούργησε και παραδίδει στις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας ένα σημαντικό εργαλείο πολιτιστικής αναπτυξιακής πολιτικής. Το έργο συμβάλλει στην πολιτισμική βιωσιμότητα, ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο στρατηγικού σχεδιασμού για όλη την Ελλάδα. View full είδηση
  17. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 15 πόλεις και νησιά, στην Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, το Ανατολικό Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη αποκτούν το δικό τους Πολιτιστικό Masterplan. Οι περιοχές που αφορά το νέο έργο, είναι οι: Ικαρία, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Λήμνος, Λέρος, Κως, Ρόδος, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Σουφλί και Θεσσαλονίκη. Τα «Πολιτιστικά Masterplans» είναι έργο που υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Υπουργείο Πολιτισμού, δια της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας, με μελέτες που εκπονήθηκαν από τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα: Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, με πλήρη επιστημονική ελευθερία, και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανήλθε σε 592.031,08 ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πολιτιστικά Masterplans: Ένα έργο στρατηγικής σημασίας Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, δίνεται λεπτομερής περιγραφή για το τι περιλαμβάνει το έργο, πού εστιάζει και ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του. Τα Πολιτιστικά Masterplans αποτελούν αποτύπωση και χαρτογράφηση της υφιστάμενης πολιτιστικής δραστηριότητας αλλά και ένα στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης, που φιλοδοξεί να ενσωματώσει τον πολιτισμό στον ευρύτερο περιφερειακό και τοπικό σχεδιασμό. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που για πρώτη, ίσως φορά, φέρνει κοντά στην επιστημονική γνώση τη δημιουργικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, ξεπερνώντας την απλή χαρτογράφηση του πολιτιστικού πεδίου. Στόχος είναι η ολοκληρωμένη χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου κάθε περιοχής, η διαμόρφωση ταυτότητας (brand) που θα συνδέει την ιστορική μνήμη με τη σύγχρονη δημιουργία, η ανάπτυξη στρατηγικών κατευθύνσεων για την αξιοποίηση των πολιτιστικών πόρων, η σύνδεση πολιτισμού και οικονομίας, με στόχο τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών. H υπουργός Πολιτισμού δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά παρουσιάσαμε σήμερα το έργο που υλοποίησε το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας μας και αφορά στα πολιτιστικά masterplans, τα οποία εστιάζουν κατά κύριο λόγο στο σύγχρονο πολιτισμό και ενσαρκώνουν τη βασική πολιτική, την οποία ακολουθούμε από το 2019, της ώσμωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη δημιουργία. Ο Πολιτισμός είναι ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό, ένα εργαλείο κοινωνικής συνοχής, συγχρόνως όμως είναι ένα εργαλείο οικονομικής βιώσιμης ανάπτυξης και εξωστρέφειας. Είναι ένα έργο, το οποίο έχει σαφές αναπτυξιακό πρόσημο, ένα έργο στρατηγικής σημασίας με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Με τα συγκεκριμένα σχέδια χαρτογραφήθηκαν για πρώτη φορά οι δυνάμεις του σύγχρονου πολιτισμού σε 15 πόλεις και νησιά στο τόξο της Ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης και της Θεσσαλονίκης με στόχο να δοθεί στις τοπικές κοινωνίες ένα επιστημονικό εργαλείο που να αναδεικνύει την ταυτότητα κάθε τόπου, να ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και να δημιουργεί τις βάσεις για βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη και εξωστρέφεια «Το ΥΠΠΟ, είπε η Υπουργός Πολιτισμού, δημιούργησε και προσφέρει στις συγκεκριμένες τοπικές κοινωνίες ένα εργαλείο στρατηγικής για τη χάραξη πολιτικών, τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων, την ανάπτυξη συνεργασιών και την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας, που αφενός μας δίνει μία εκτεταμένη και τεκμηριωμένη εικόνα της πολιτιστικής δημιουργίας σε τοπικό επίπεδο και αφετέρου μας προσφέρει ένα αναπτυξιακό εργαλείο για το μέλλον Τα πολιτιστικά στρατηγικά σχέδια είναι η αρχή ενός νέου τρόπου που πρέπει να σκεφτόμαστε τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός δεν είναι κάτι στατικό. Ο στόχος μας, από την αρχή, ήταν να ξεφύγουμε από τη στατική διαχείριση, την οποία κληρονομήσαμε. Ο πολιτισμός είναι τεράστια δύναμη, η οποία κινητοποιεί τις κοινωνίες, ενώνει δυνάμεις, μας κάνει υπερήφανους και εμμέσως συντελεί στο να είμαστε υπεύθυνοι πολίτες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο το προσωπικό και το επιτελείο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας στο πρόσωπο της Μόνικας Τσιλιμπέρδη, τα τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα, τους καθηγητές Θανάση Κ». Ο Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού δήλωσε: «Πρόκειται για ένα έργο που αντανακλά με συνέπεια και καθαρότητα την ολιστική προσέγγιση που έχει χαραχθεί από την Υπουργό και υλοποιούμε συστηματικά, σε όλους τους τομείς και τα έργα του Υπουργείου. Το έργο αυτό δεν περιορίζεται στη στείρα αποτύπωση και χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου. Στην πραγματικότητα δημιουργούμε και θέτουμε την υπηρεσία της κοινωνίας ένα εργαλείο σχεδιασμού, μια βάση δεδομένων και προτάσεων, πάνω στην οποία μπορούν να στηριχθούν δράσεις, συνεργασίες και χρηματοδοτήσεις στο μέλλον. Ο πολιτισμός αντιμετωπίζεται εδώ όχι μόνο ως δημιουργία και μνήμη, αλλά και ως παράγοντας ανάπτυξης». Πολιτιστικά Masterplans: Το έργο σε αριθμούς 15 Πολιτιστικά Masterplans 3 Πανεπιστήμια 50 ερευνητές 157 συνεντεύξεις 2.250 ερωτηματολόγια 27 συμμετοχικά εργαστήρια/ομάδες εστίασης 4 ημερίδες Επόμενα βήματα Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων, προγραμματίζονται τέσσερις ημερίδες με φυσική παρουσία και διαδικτυακή μετάδοση: Κομοτηνή, 7 Οκτωβρίου 2025 Λέσβος, 21 Οκτωβρίου 2025 Ρόδος, 4 Νοεμβρίου 2025 Θεσσαλονίκη, 11 Νοεμβρίου 2025 Κατά τη διάρκεια των ημερίδων θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα Masterplans των αντίστοιχων Περιφερειών, με στόχο τη συνέχιση του διαλόγου και την ενεργό συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Με την ολοκλήρωση των δεκαπέντε Πολιτιστικών Masterplans, το Υπουργείο Πολιτισμού δημιούργησε και παραδίδει στις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας ένα σημαντικό εργαλείο πολιτιστικής αναπτυξιακής πολιτικής. Το έργο συμβάλλει στην πολιτισμική βιωσιμότητα, ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο στρατηγικού σχεδιασμού για όλη την Ελλάδα.
  18. Καλημέρα. Έχεις εκδώσει έγκριση εργασιών αποπεράτωσης του άρθρου 107 η οποία έχει λήξει χωρίς να ολοκληρωθούν οι εργασίες; Σε προγενέστερη νομοθεσία, αν θυμάμαι καλά, δικαιούτο ο ιδιοκτήτης εξάμηνη παράταση. Μήπως γίνεται παραπομπή σε προηγούμενη εγκύκλιο απόφαση Ν. 4014/11 ή 4178/13;
  19. Καλημέρα σας Θα ήθελα να ρωτήσω αν προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης σε Άδεια για Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής (Κατηγορία 1) πέραν του 1 έτους και αν ναι με ποιον τρόπο. Στο e-adeies στην Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής, βάζοντας την αρχική άδεια δεν μου βγάζει κάτι στην Επιλογή πράξης προς έκδοση. Ευχαριστώ εκ των προτέρων
  20. Εντός του 1/10 Π και τα στηθαία, το έχω συμπληρώσει και στο αρχικό post, για την ορθότητα της απάντησης.
  21. Χθες
  22. ναι αλλά εδώ είναι ενότητα για ΝΟΚ όχι για τις επιδοτήσεις ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
  23. @janna Το πρόγραμμα είχε (διότι έληξε η Α' φάση για υποβολή αιτήσεων) δικό του Π/Υ εργασιών, τον οποίο συμπλήρωνες διαδικτυακά, επιλέγοντας εργασίες. Η δε τεχνική έκθεση, περιελάμβανε ακριβώς τις εργασίες που είχα επιλεγεί, με κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες.
  24. @Faethon11 αυτό λέω και εγώ από την αρχή, ούτως ή άλλως στο 16 αναφέρεται ότι συμπεριλαμβάνονται τα στηθαία (εφόσον αποτελούνε μέρος του εξώστη)... Εγώ συμφωνώ με τον @tetris , καθώς πάντα έτσι τα αντιμετώπιζα επί ΝΟΚ γιατί η διατύπωση ήτανε πριν ξεκάθαρη, μέχρι που το Μάιο του 2024 ενσωματώθηκε με το ν. 5106/2024 η αναφορά αυτή «όπως ορίζεται στις υποπεριπτώσεις α) και β) της §5 του άρθρου 15»... Πριν από αυτό ήτανε σαφές ότι ελέγχονταν μόνο ας το πούμε πιο απλά ως προς την κάθετο δηλ. την Ο.Γ. ... τώρα το είχανε ξεχάσει, αλλάξανε γνώμη (;), άβυσσος... Βέβαια υπάρχει και η εξής τοποθέτηση σχετικά με την προσθήκη του εδαφίου αυτού που συμφωνεί με τον @tetris: Κατά τη λογική της νομοτεχνίας, μπήκε για εναρμόνιση ορολογίας και γείωση του “Π” και του “προσώπου” με το ίδιο σύστημα που ήδη χρησιμοποιεί ο ΝΟΚ στο 15§5, όχι για να προσθέσει δεύτερο κόφτη: Να μη μετρά ο καθένας διαφορετικό “Π”: Στην πράξη έχεις γωνιαία οικόπεδα, πρόσωπα με καμπύλες, περιπτώσεις στα όρια σχεδίου όπου απέναντι υπάρχει Ρ.Γ. (όχι Ο.Γ.), κ.λπ. Το 15§5 δίνει το πλαίσιο προσώπου που “βλέπει” τον δρόμο και συνδέεται με τον υπολογισμό του Π (Ο.Γ.–Ο.Γ. ή Ο.Γ.–Ρ.Γ.). Η παραπομπή λέει: «ό,τι εννοούμε ως πρόσωπο/Π στο 15§5, εννοούμε και εδώ» — ώστε ο έλεγχος του Π/10 να πατάει ακριβώς στο ίδιο “Π”. Να καλύψει ρητά όλα τα ύψη της όψης: Το 15§5 περιγράφει το “περίβλημα” του προσώπου σε δύο τμήματα: (α) κάθετο επίπεδο ως 1,5·Π, και (β) κεκλιμένο από εκεί και πάνω. Η αναφορά και στο (β) δεν βάζει «κόφτη από την κεκλιμένη» για τους εξώστες∙ απλώς λέει ότι και πάνω από 1,5·Π μιλάμε για το ίδιο πρόσωπο/ίδιο Π του δρόμου — άρα ο κανόνας προεξοχής (από Ο.Γ.) συνεχίζει να εφαρμόζεται με το ίδιο Π και στους ανώτερους ορόφους. Να μη “κουβαλήσει” πίσω τη λογική του ΓΟΚ: Αν ο νομοθέτης ήθελε να ξαναβάλει κόφτη από την κεκλιμένη, θα το έγραφε ρητά (όπως στον ΓΟΚ: «κατακόρυφο ή κεκλιμένο»). Δεν το έκανε. Αντίθετα, το 15§5 εξαιρεί εξώστες/στηθαία/κιγκλιδώματα από το ιδεατό, και το 16§3 ορίζει την προεξοχή από την Ο.Γ.. Η νέα φράση είναι παραπομπή ορισμού, όχι νέος περιορισμός. Άρα, γιατί να αναφέρει και το (β); Για να είναι σαφές ότι το ίδιο σύστημα προσώπου (όπως το ορίζει ο ΝΟΚ: κάθετο έως 1,5·Π + κεκλιμένη έπειτα) είναι το «πρόσωπο του δρόμου» στο οποίο αναφέρεσαι όταν λες Π. Δεν σημαίνει «μετράς και από την κεκλιμένη»· σημαίνει «το Π που θα χρησιμοποιήσεις στο Π/10 είναι αυτό που ορίζεται στο 15§5 (α και β), για κάθε ύψος της όψης». Πρακτικά: ο έλεγχος του μπαλκονιού παραμένει οριζόντιος από την Ο.Γ. (≤ Π/10 ή 2,00 μ., αναλόγως). Δεν κάνεις “offset” της κεκλιμένης. Αν κάποιος το απαιτεί, ζήτα ρητή νομική παραπομπή: στον ΝΟΚ δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.
  25. δίνω 90% να μη απαντήσει γραπτά..... (προσέχουν τις κακοτοπιές) αυτό θα είναι η τελική κατάληξη .....
  26. Ευχαριστώ πολύ pavlos είναι σε στάσιμο οικισμο και είχα βγάλει άδεια μικρής κλίμακας το 2009 για επισκευή .Πιστεύω είναι και αυτό τεκμήριο για πριν 55 ετσι δεν ειναι.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.