Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.
  3. Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)
  4. Μισή ώρα δουλειά είναι η αποξήλωση....Η χαρά των γνωστών συλλεκτών σιδήρου.
  5. Καλημέρα σας, Πελάτης μου έχει ένα οικόπεδο εντός του οποίου υφίσταται 5οροφο κτίριο (άδεια του 1977). Στην συνέχεια, περίπου το 2000 επέκτειναν με σιδηροκατασκευή και έκλεισαν αυθαίρετα έναν εξώστη με λαμαρίνα. Δεν έχουν βεβαιωθεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης στην αρμόδια φορολογική αρχή. Τώρα, θέλουν να πουλήσουν το ακίνητο, συνεπώς και να τακτοποιηθεί το ακίνητο. Θέλουν όμως αυτή την επέκταση να την κατεδαφίσουν. Μπορεί να κατεδαφίσει τα αυθαίρετα αυτά, χωρίς κάποια άδεια ή θα πρέπει να εκδοθεί έγκριση εκτέλεσης εργασιών για κατεδάφισή τους; Ευχαριστώ πολύ!
  6. φίλε ΙΑΣΟΝΑ συμφωνώ και ήδη το είπα (ότι χρειάζεται ρύθμιση) αλλά επειδή το τι θα αποφασίσει η Συμβ/φος εξαρτάται και από τι θα γράψουμε εμείς (ως μηχανικοί) στον πίνακα αναλογισμού έκανα την πρόταση στο ερωτώντα ως την πλέον κατά τη γνώμη μου απλή και ορθή
  7. Σήμερα
  8. Βασίλη, άσε τον συμβολαιογράφο ν' αποφασίσει γι' αυτό... Σε κάθε περίπτωση όμως απαιτείται έλεγχος και στη συνέχεια δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του 4495 για όλες τις αυθαιρεσίες των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου!
  9. "Είναι αργά για δάκρυα Στέλλα".... https://www.slang.gr/lemma/21598-einai-arga-gia-dakrya-stella
  10. Έχω την εντύπωση ότι αν τις 5 αποθήκες του υπογείου με την τροπ/ση της σύστασης τις βάλεις ως παρακολουθήματα των 5 Ο.Ι (χωρίς τροπ/ση των ποσοστών συγκυριότητας τους) ότι χρειάζεται μεν η ρύθμιση Δ.Δ αλλά δεν θα απαιτηθεί Π.Π.Η.Τ.Κ
  11. Το καλοκαίρι του 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του σημαντικές απώλειες σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS) που ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Αυγούστου κάηκαν συνολικά 473.930 στρέμματα, γεγονός που κατατάσσει το 2025 στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις πιο καταστροφικές αντιπυρικές περιόδους των τελευταίων 20 ετών μέχρι στιγμής. Οι οκτώ μεγαλύτερες πυρκαγιές του 2025 Στον παρακάτω χάρτη σημειώνονται οι οκτώ μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές, οι οποίες σημάδεψαν το φετινό καλοκαίρι. Οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο ήταν: Άρτα Αχαΐα Ζάκυνθος Κύθηρα Φενεός - Κορινθία Κερατέα - Αττική Χίος (με δύο ξεχωριστά μεγάλα περιστατικά) Στις παραπάνω περιοχές, η συνολικά καμένη γη ανήλθε περίπου σε 260.000 στρέμματα, δηλαδή περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής καμένης έκτασης του έτους. Ενδεικτικό της σοβαρότητας των πυρκαγιών είναι η καμένη έκταση στο νησί της Χίου που αντιστοιχεί περίπου στο 15% της συνολικής έκτασης του νησιού, αλλά και η εκτεταμένη καταστροφή σε τμήματα παρθένου δάσους στον Φενεό Κορινθίας. Εικόνα 1. Καμένες εκτάσεις στην Ελλάδα από την αρχή του 2025 μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Σημειωμένες οι 8 μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. View full είδηση
  12. Το καλοκαίρι του 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του σημαντικές απώλειες σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS) που ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Αυγούστου κάηκαν συνολικά 473.930 στρέμματα, γεγονός που κατατάσσει το 2025 στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις πιο καταστροφικές αντιπυρικές περιόδους των τελευταίων 20 ετών μέχρι στιγμής. Οι οκτώ μεγαλύτερες πυρκαγιές του 2025 Στον παρακάτω χάρτη σημειώνονται οι οκτώ μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές, οι οποίες σημάδεψαν το φετινό καλοκαίρι. Οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο ήταν: Άρτα Αχαΐα Ζάκυνθος Κύθηρα Φενεός - Κορινθία Κερατέα - Αττική Χίος (με δύο ξεχωριστά μεγάλα περιστατικά) Στις παραπάνω περιοχές, η συνολικά καμένη γη ανήλθε περίπου σε 260.000 στρέμματα, δηλαδή περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής καμένης έκτασης του έτους. Ενδεικτικό της σοβαρότητας των πυρκαγιών είναι η καμένη έκταση στο νησί της Χίου που αντιστοιχεί περίπου στο 15% της συνολικής έκτασης του νησιού, αλλά και η εκτεταμένη καταστροφή σε τμήματα παρθένου δάσους στον Φενεό Κορινθίας. Εικόνα 1. Καμένες εκτάσεις στην Ελλάδα από την αρχή του 2025 μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Σημειωμένες οι 8 μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού.
  13. Σημαντικές προκλήσεις θέτει για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. η ένταξη των μεταφορών και της θέρμανσης των κτιρίων στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS 2). Η θέσπιση του συγκεκριμένου μηχανισμού αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις ειδικά για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τα οποία έχουν υποστεί ήδη τα προηγούμενα χρόνια τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης. Υπενθυμίζεται πως ο νέος ρυθμιστικός μηχανισμός (ETS2) αποτελεί ένα βήμα προς την εκπλήρωση της δέσμευσης της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη καλούνται να θεσπίσουν Κοινωνικά Κλιματικά Σχέδια για να μεριάσουν τις επιπτώσεις του προαναφερόμενου μηχανισμού. Σε σχέση με τις επιπτώσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Ελλάδα από το ETS 2, το Institute for European Energy and Climate Policy σε έκθεσή του αναφέρει μεταξύ άλλων πως για τα ευάλωτα νοικοκυριά θα είναι υψηλότερες, ιδιαίτερα για εκείνα που χρησιμοποιούν βενζίνη στα οχήματα και πετρέλαιο θέρμανσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση “The costs of the Emissions Trading Scheme in buildings and transport in Greece and policy recommendations for the Social Climate Plan”, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο για θέρμανση χώρου, νερού και μαγειρέματος και ειδικότερα εκείνα που βρίσκονται στην κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, θα επηρεαστούν περισσότερο από την εισαγωγή του ETS2 (περίπου 150 ευρώ ανά νοικοκυριό κατά μέσο όρο), με αύξηση 10%. Τέλος, για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν πετρέλαιο για θέρμανση χώρου και νερού, το οποίο αποτελεί την κυρίαρχη πηγή στα ελληνικά νοικοκυριά, το υψηλότερο πρόσθετο κόστος ανά νοικοκυριό παρουσιάζεται στη Θεσσαλία, ενώ σε απόλυτες τιμές είναι στην Αττική. Η ποσοστιαία αύξηση του κόστους είναι περίπου 11%. Σημαντικές όπως φαίνεται θα είναι οι επιπτώσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με το μέσο πρόσθετο κόστος να είναι σημαντικά υψηλότερο για εκείνες που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης από ό,τι φυσικό αέριο και να φτάνει τα 80 ευρώ ετησίως. Επίσης, για τις ευάλωτες πολύ μικρές επιχειρήσεις που κατέχουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα που λειτουργούν με ντίζελ, αναμένονται πρόσθετα κόστη μέχρι το έτος εισαγωγής του ETS2, φτάνοντας σχεδόν τα 2.300 ευρώ το 2030. Να σημειωθεί πως το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Άνθρακα θα επεκταθεί στους τομείς των κτιρίων και μεταφορών το 2027. Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού είχε τεθεί σε διαβούλευση το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο της Ελλάδας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου για την υποστήριξη δράσεων διαμορφώνεται σε 4,783 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του Σχεδίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, έχουν ως στόχο να συμβάλουν αποτελεσματικά στην προστασία των ενεργειακά ή/και μεταφορικά ευάλωτων νοικοκυριών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, λόγω της εφαρμογής του νέου ETS.
  14. Σημαντικές προκλήσεις θέτει για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. η ένταξη των μεταφορών και της θέρμανσης των κτιρίων στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS 2). Η θέσπιση του συγκεκριμένου μηχανισμού αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις ειδικά για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τα οποία έχουν υποστεί ήδη τα προηγούμενα χρόνια τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης. Υπενθυμίζεται πως ο νέος ρυθμιστικός μηχανισμός (ETS2) αποτελεί ένα βήμα προς την εκπλήρωση της δέσμευσης της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη καλούνται να θεσπίσουν Κοινωνικά Κλιματικά Σχέδια για να μεριάσουν τις επιπτώσεις του προαναφερόμενου μηχανισμού. Σε σχέση με τις επιπτώσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Ελλάδα από το ETS 2, το Institute for European Energy and Climate Policy σε έκθεσή του αναφέρει μεταξύ άλλων πως για τα ευάλωτα νοικοκυριά θα είναι υψηλότερες, ιδιαίτερα για εκείνα που χρησιμοποιούν βενζίνη στα οχήματα και πετρέλαιο θέρμανσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση “The costs of the Emissions Trading Scheme in buildings and transport in Greece and policy recommendations for the Social Climate Plan”, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο για θέρμανση χώρου, νερού και μαγειρέματος και ειδικότερα εκείνα που βρίσκονται στην κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, θα επηρεαστούν περισσότερο από την εισαγωγή του ETS2 (περίπου 150 ευρώ ανά νοικοκυριό κατά μέσο όρο), με αύξηση 10%. Τέλος, για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν πετρέλαιο για θέρμανση χώρου και νερού, το οποίο αποτελεί την κυρίαρχη πηγή στα ελληνικά νοικοκυριά, το υψηλότερο πρόσθετο κόστος ανά νοικοκυριό παρουσιάζεται στη Θεσσαλία, ενώ σε απόλυτες τιμές είναι στην Αττική. Η ποσοστιαία αύξηση του κόστους είναι περίπου 11%. Σημαντικές όπως φαίνεται θα είναι οι επιπτώσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με το μέσο πρόσθετο κόστος να είναι σημαντικά υψηλότερο για εκείνες που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης από ό,τι φυσικό αέριο και να φτάνει τα 80 ευρώ ετησίως. Επίσης, για τις ευάλωτες πολύ μικρές επιχειρήσεις που κατέχουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα που λειτουργούν με ντίζελ, αναμένονται πρόσθετα κόστη μέχρι το έτος εισαγωγής του ETS2, φτάνοντας σχεδόν τα 2.300 ευρώ το 2030. Να σημειωθεί πως το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Άνθρακα θα επεκταθεί στους τομείς των κτιρίων και μεταφορών το 2027. Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού είχε τεθεί σε διαβούλευση το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο της Ελλάδας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου για την υποστήριξη δράσεων διαμορφώνεται σε 4,783 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του Σχεδίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, έχουν ως στόχο να συμβάλουν αποτελεσματικά στην προστασία των ενεργειακά ή/και μεταφορικά ευάλωτων νοικοκυριών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, λόγω της εφαρμογής του νέου ETS. View full είδηση
  15. Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθήσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ. και όπως είναι λογικό οφείλουμε να πάρουμε θέση και κυρίως να προετοιμαστούμε συλλογικά για τις εξελίξεις της επόμενης περιόδου. Οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι όλη αυτή την περίοδο, απουσιάζει οποιοσδήποτε διάλογος με την Ομοσπονδία μας παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς όλους τους εμπλεκόμενους (ειδικά τα συναρμόδια Υπουργεία, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η εν κρυπτώ συζήτηση με κάποιους πρόθυμους συνομιλητές, ερήμην των εργαζομένων και των φορέων τους δείχνει τόσο την απαξία προς τους εργαζόμενους, όσο και την πρόθεση να εμφανίσει έτοιμες και προαποφασισμένες «λύσεις» που μάλλον θα έχουν την τύχη όλων των μέχρι σήμερα ψευδεπίγραφων μεταρρυθμίσεων (βλ. Καλλικράτη κλπ). Η συστηματική προσπάθεια συσχετισμού των ΥΔΟΜ με τη διαφθορά δεν είναι ατυχής, αλλά στοχευμένη και προσβλητική για εκατοντάδες συναδέλφους μας που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και καθαρότητα. Οι περιπτώσεις διαφθοράς είναι απόλυτα καταδικαστέες, η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίσει και η Δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της. Παράλληλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πολυνομία, την απουσία κωδικοποίησης νομοθεσίας, την κακή νομοθέτηση και την ακύρωση Νόμων από το ΣτΕ, τις φωτογραφικές ρυθμίσεις, τις συνεχείς τροποποιήσεις του ΝΟΚ (48 από το 2012, ενώ ο Ν.4497/17 έχει 55 τροποποιήσεις!), τις προτεραιότητες αιρετών και πολιτικού συστήματος και τέλος την τεράστια κερδοσκοπική πίεση πάνω στο Περιβάλλον. Εξάλλου θα πρέπει να μην ξεχνάμε τη λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί δεν μιλάμε», αφού η μπόχα των σκανδάλων και της διαφθοράς του συστήματος διαπλοκής έχει ξεχειλίσει. Επιπλέον, δε γνωρίζουμε αν το «λάθος» του Πρωθυπουργού να αναφερθεί στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» ήταν τυχαίο, ενώ ήδη με τον Ν. 4512/2018 συστάθηκε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο αρχικά εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βάσιμα φοβόμαστε ότι στο βάθος του μυαλού πολλών βρίσκεται η σκέψη πλήρους ιδιωτικοποίησης των διαδικασιών και προώθησης ιδίων συμφερόντων, με το πρόσχημα της «απλοποίησης» των διαδικασιών και της «ευελιξίας». Στόχος τους είναι η μείωση έως εξαφάνιση του Δημόσιου ελέγχου πάνω στο Δομημένο Περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται από γεγονότα όπως στο Ελληνικό όπου οργιάζουν τα ισχυρότατα κερδοσκοπικά συμφέροντα του κατασκευαστικού και τουριστικού τομέα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Σαρακήνικο, καθώς επίσης και στον Ασπρόπυργο με τις ατελείωτες αποθήκες των logistics. Συνέπεια των παραπάνω είναι η τραγική υποβάθμιση του φυσικού και δομημένου Περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση του κοινωνικού, οικονομικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Προφανώς δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αρμοδιότητες του Κτηματολογίου οποιαδήποτε αναφορά σε περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά ζητήματα. Η αποστολή του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι σπουδαία, επείγουσα και κρίσιμη (ολοκλήρωση της κτηματογράφησης). Χρειάζεται ολόπλευρη στήριξη με μέσα και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό. Όπως απόλυτα τεκμηριωμένα αναφέραμε σε προηγούμενη επιστολή μας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα στις Ψηφιακές Λειτουργίες του Ελληνικού Κτηματολογίου: ο υφιστάμενος Μηχανογραφικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος, οι πιέσεις στο προσωπικού, οδηγούν σε παραιτήσεις έμπειρου δυναμικού επιστημόνων και « επιχειρούνται παρεμβάσεις στην ψηφιακή υποδομή του Ν.Π.Δ.Δ. αποσπασματικά σχεδιασμένες, χωρίς συντονισμό, χωρίς συνολική μελέτη και καταγραφή μεθοδολογίας». Μας ανησυχεί επίσης ιδιαίτερα η εξαφάνιση από τη συζήτηση ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών και οι Πολεοδομικές εφαρμογές. Οι αρμοδιότητες αυτές των ΥΔΟΜ είναι κρίσιμες, αλλά φαίνεται ότι μπροστά στην προτεραιοποίηση της έκδοσης αδειών από τα κατασκευαστικά συμφέροντα, υποβαθμίζονται. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος πλήρους διάλυσης των ΥΔΟΜ, μέσω κατακερματισμού των 3 λειτουργιών (έκδοση αδειών, επικίνδυνες και αυθαίρετες κατασκευές, πολεοδομικές εφαρμογές) σε 3 διαφορετικούς φορείς (στο Κτηματολόγιο οι άδειες σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, στο ΥΠΕΝ τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το Ν.5151/2024, στους Δήμους οι Πολεοδομικές Εφαρμογές). Αντίστοιχα άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα αρχεία. Στις σήμερα υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ είναι απόλυτα συνηθισμένο, οι Μηχανικοί να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα σε 2 από αυτά τα Τμήματα. Στα τμήματα που σήμερα υπηρετούν οι συνάδελφοι υπάρχει η αναγκαία συνεργασία. Ο κατακερματισμός τους θα αποβεί ανεδαφικός και καταστροφικός. Τέλος, δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να μην επιτρέψουμε διαδικασίες μεταφοράς ανεδαφικές και μάλιστα που δε θα έχουν τη συναίνεση των ίδιων των Υπαλλήλων που υπηρετούν στις ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί πολλαπλά από τις διαδοχικές αποτυχημένες μεταφορές (επαγγελματικά, κοινωνικά, μισθολογικά) για να γίνουν ξανά μπαλάκι, μεταξύ Αιρετών και άλλων φορέων. Για τα υπόλοιπα θέματα παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση μας αλλά και στην πρόσφατη Ημερίδα μας για το θέμα των ΥΔΟΜ με τίτλο: «Υπηρεσίες Δόμησης: Πως φτάσαμε ως εδώ – Τι πρέπει να γίνει». Υπενθυμίζουμε προς όλους ότι οι Πολεοδομίες, ως θεσμός του ελληνικού κράτους, φέρουν έναν ουσιαστικό συνταγματικό ρόλο, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, δηλαδή την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος μέσω ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού και ελέγχου της δόμησης έχοντας την υποχρέωση να εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία μεταξύ οικονομικών συμφερόντων και περιβαλλοντικής διαφύλαξης, καθώς και να αποτρέπουν τις αυθαιρεσίες που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον. Κάθε προσπάθεια διάλυσης και υποβάθμισης τους, θα μας βρει απέναντι. Η Ομοσπονδία μας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας για τα μισθολογικά μας θέματα, την ανάγκη προσλήψεων, την κατάργηση του νέου Πειθαρχικού, αλλά και το μέλλον των ΥΔΟΜ, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις στα τέλη Οκτώβρη με τη γνωστή μορφή, ώστε να στείλει παντού το μήνυμα ότι χωρίς αναβάθμιση των Υπηρεσιών και των Μηχανικών, δεν υπάρχει ούτε προστασία του Περιβάλλοντος, ούτε αναπτυξιακή διαδικασία. View full είδηση
  16. Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθήσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ. και όπως είναι λογικό οφείλουμε να πάρουμε θέση και κυρίως να προετοιμαστούμε συλλογικά για τις εξελίξεις της επόμενης περιόδου. Οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι όλη αυτή την περίοδο, απουσιάζει οποιοσδήποτε διάλογος με την Ομοσπονδία μας παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς όλους τους εμπλεκόμενους (ειδικά τα συναρμόδια Υπουργεία, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η εν κρυπτώ συζήτηση με κάποιους πρόθυμους συνομιλητές, ερήμην των εργαζομένων και των φορέων τους δείχνει τόσο την απαξία προς τους εργαζόμενους, όσο και την πρόθεση να εμφανίσει έτοιμες και προαποφασισμένες «λύσεις» που μάλλον θα έχουν την τύχη όλων των μέχρι σήμερα ψευδεπίγραφων μεταρρυθμίσεων (βλ. Καλλικράτη κλπ). Η συστηματική προσπάθεια συσχετισμού των ΥΔΟΜ με τη διαφθορά δεν είναι ατυχής, αλλά στοχευμένη και προσβλητική για εκατοντάδες συναδέλφους μας που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και καθαρότητα. Οι περιπτώσεις διαφθοράς είναι απόλυτα καταδικαστέες, η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίσει και η Δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της. Παράλληλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πολυνομία, την απουσία κωδικοποίησης νομοθεσίας, την κακή νομοθέτηση και την ακύρωση Νόμων από το ΣτΕ, τις φωτογραφικές ρυθμίσεις, τις συνεχείς τροποποιήσεις του ΝΟΚ (48 από το 2012, ενώ ο Ν.4497/17 έχει 55 τροποποιήσεις!), τις προτεραιότητες αιρετών και πολιτικού συστήματος και τέλος την τεράστια κερδοσκοπική πίεση πάνω στο Περιβάλλον. Εξάλλου θα πρέπει να μην ξεχνάμε τη λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί δεν μιλάμε», αφού η μπόχα των σκανδάλων και της διαφθοράς του συστήματος διαπλοκής έχει ξεχειλίσει. Επιπλέον, δε γνωρίζουμε αν το «λάθος» του Πρωθυπουργού να αναφερθεί στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» ήταν τυχαίο, ενώ ήδη με τον Ν. 4512/2018 συστάθηκε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο αρχικά εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βάσιμα φοβόμαστε ότι στο βάθος του μυαλού πολλών βρίσκεται η σκέψη πλήρους ιδιωτικοποίησης των διαδικασιών και προώθησης ιδίων συμφερόντων, με το πρόσχημα της «απλοποίησης» των διαδικασιών και της «ευελιξίας». Στόχος τους είναι η μείωση έως εξαφάνιση του Δημόσιου ελέγχου πάνω στο Δομημένο Περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται από γεγονότα όπως στο Ελληνικό όπου οργιάζουν τα ισχυρότατα κερδοσκοπικά συμφέροντα του κατασκευαστικού και τουριστικού τομέα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Σαρακήνικο, καθώς επίσης και στον Ασπρόπυργο με τις ατελείωτες αποθήκες των logistics. Συνέπεια των παραπάνω είναι η τραγική υποβάθμιση του φυσικού και δομημένου Περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση του κοινωνικού, οικονομικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Προφανώς δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αρμοδιότητες του Κτηματολογίου οποιαδήποτε αναφορά σε περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά ζητήματα. Η αποστολή του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι σπουδαία, επείγουσα και κρίσιμη (ολοκλήρωση της κτηματογράφησης). Χρειάζεται ολόπλευρη στήριξη με μέσα και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό. Όπως απόλυτα τεκμηριωμένα αναφέραμε σε προηγούμενη επιστολή μας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα στις Ψηφιακές Λειτουργίες του Ελληνικού Κτηματολογίου: ο υφιστάμενος Μηχανογραφικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος, οι πιέσεις στο προσωπικού, οδηγούν σε παραιτήσεις έμπειρου δυναμικού επιστημόνων και « επιχειρούνται παρεμβάσεις στην ψηφιακή υποδομή του Ν.Π.Δ.Δ. αποσπασματικά σχεδιασμένες, χωρίς συντονισμό, χωρίς συνολική μελέτη και καταγραφή μεθοδολογίας». Μας ανησυχεί επίσης ιδιαίτερα η εξαφάνιση από τη συζήτηση ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών και οι Πολεοδομικές εφαρμογές. Οι αρμοδιότητες αυτές των ΥΔΟΜ είναι κρίσιμες, αλλά φαίνεται ότι μπροστά στην προτεραιοποίηση της έκδοσης αδειών από τα κατασκευαστικά συμφέροντα, υποβαθμίζονται. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος πλήρους διάλυσης των ΥΔΟΜ, μέσω κατακερματισμού των 3 λειτουργιών (έκδοση αδειών, επικίνδυνες και αυθαίρετες κατασκευές, πολεοδομικές εφαρμογές) σε 3 διαφορετικούς φορείς (στο Κτηματολόγιο οι άδειες σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, στο ΥΠΕΝ τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το Ν.5151/2024, στους Δήμους οι Πολεοδομικές Εφαρμογές). Αντίστοιχα άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα αρχεία. Στις σήμερα υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ είναι απόλυτα συνηθισμένο, οι Μηχανικοί να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα σε 2 από αυτά τα Τμήματα. Στα τμήματα που σήμερα υπηρετούν οι συνάδελφοι υπάρχει η αναγκαία συνεργασία. Ο κατακερματισμός τους θα αποβεί ανεδαφικός και καταστροφικός. Τέλος, δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να μην επιτρέψουμε διαδικασίες μεταφοράς ανεδαφικές και μάλιστα που δε θα έχουν τη συναίνεση των ίδιων των Υπαλλήλων που υπηρετούν στις ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί πολλαπλά από τις διαδοχικές αποτυχημένες μεταφορές (επαγγελματικά, κοινωνικά, μισθολογικά) για να γίνουν ξανά μπαλάκι, μεταξύ Αιρετών και άλλων φορέων. Για τα υπόλοιπα θέματα παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση μας αλλά και στην πρόσφατη Ημερίδα μας για το θέμα των ΥΔΟΜ με τίτλο: «Υπηρεσίες Δόμησης: Πως φτάσαμε ως εδώ – Τι πρέπει να γίνει». Υπενθυμίζουμε προς όλους ότι οι Πολεοδομίες, ως θεσμός του ελληνικού κράτους, φέρουν έναν ουσιαστικό συνταγματικό ρόλο, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, δηλαδή την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος μέσω ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού και ελέγχου της δόμησης έχοντας την υποχρέωση να εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία μεταξύ οικονομικών συμφερόντων και περιβαλλοντικής διαφύλαξης, καθώς και να αποτρέπουν τις αυθαιρεσίες που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον. Κάθε προσπάθεια διάλυσης και υποβάθμισης τους, θα μας βρει απέναντι. Η Ομοσπονδία μας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας για τα μισθολογικά μας θέματα, την ανάγκη προσλήψεων, την κατάργηση του νέου Πειθαρχικού, αλλά και το μέλλον των ΥΔΟΜ, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις στα τέλη Οκτώβρη με τη γνωστή μορφή, ώστε να στείλει παντού το μήνυμα ότι χωρίς αναβάθμιση των Υπηρεσιών και των Μηχανικών, δεν υπάρχει ούτε προστασία του Περιβάλλοντος, ούτε αναπτυξιακή διαδικασία.
  17. 10 downloads

    Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.
  18. Σε μία επένδυση συνολικού ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Σταυρούπολης, στην παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου επί της Λαγκαδά 222, προχωράει η εταιρεία οικιστικών αναπτύξεων «Progreece AE» των Gal Rubin και Tzach Vertzberger, η οποία αυτή την περίοδο έχει σε υλοποίηση, στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη μεγάλο οικιστικό project το Infinity Park, ύψους επένδυσης περίπου 20 εκατ. ευρώ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδότησης και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο επόμενο τρίμηνο μήνες, ενώ συνολικά θα διαρκέσουν ενάμισι χρόνο. Εκτιμάται ότι το συγκρότημα της Λαγκαδά 222, θα ολοκληρωθεί προς το φθινόπωρο του 2027. Η Progreece, που έχει σε εξέλιξη δύο projects ύψους συνολικής επένδυσης περίπου 30 εκατ. ευρώ, πρόκειται στην επόμενη τριετία, να δημιουργήσει σε αυτές τις δύο οικιστικές κοινότητες, 338 διαμερίσματα, κατοικίες για νέους και οικογένειες, ενώ με τους ρυθμούς που επεκτείνει τη δραστηριότητά της, θα συνεχίσει τουλάχιστον μέχρι το 2029 να υλοποιεί ετησίως επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας κεφάλαια επενδυτών του εξωτερικού, κυρίως από το Ισραήλ, που θέλουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά ακινήτων. Το μεγάλο ακίνητο, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 (νυν Μίκη Θεοδωράκη), μετατρέπεται σε μία co-living και co-working κοινότητα, νέων ανθρώπων, επαγγελματιών, σπουδαστών αλλά και νεαρών ζευγαριών, στη Δυτική Θεσσαλονίκη. H παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Το κτίριο των 9.600 τ.μ., μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα αλλάξει ολότελα μορφή και θα μετατραπεί από ένα εγκαταλελειμμένο βιομηχανικό κτίριο, σε ένα σύγχρονο οικιστικό συγκρότημα, που θα απαντά στη μεγάλη ανάγκη για μισθωμένες ποιοτικές κατοικίες σε λογικές τιμές, καθώς τα ενοίκια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν γίνει απλησίαστα για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων ανθρώπων, αλλά και των περισσότερων νοικοκυριών. Στο πολυώροφο κτίσμα, των έξι ορόφων μαζί με το ισόγειο, θα δημιουργηθούν συνολικά 138 διαμερίσματα ενώ στο δώμα, εκτός από 9 διαμερίσματα θα διαμορφωθούν και κοινόχρηστοι χώροι για τους ενοίκους. Θα δημιουργηθεί επίσης ένας μεγάλος χώρος κοινόχρηστου γυμναστηρίου, ένας co-working χώρος και χώρος συναθροίσεων, ενώ στο ακίνητο, θα υπάρχει και διαχειριστής που θα φροντίζει τη λειτουργία της κοινότητας των ενοίκων. Η Progreece, δεν μετατρέπει απλώς την παλιά καπναποθήκη, σε κατοικίες. Αλλάζει τελείως την όψη του κτιρίου, δημιουργώντας μπαλκόνια σε κάθε επίπεδο, στην πρόσοψη και στο ανατολικό façade, στη θέση της άχαρης σήμερα τοιχοποιΐας με τα στενά παράθυρα, παρότι αυτό συνεπάγεται μείωση των τετραγωνικών που τελικά θα αξιοποιηθούν σαν χώροι κατοικιών και κοινόχρηστοι. Οι αλλαγές που θα γίνουν στο κτίριο, σύμφωνα και με τη μελέτη του Αρχιτεκτονικού Γραφείου Ε. Μπαντή, σκοπούν στη δημιουργία ενός λειτουργικού communal οικιστικού συγκροτήματος, πανταχόθεν ελεύθερου, του οποίου, οι κάτοικοι και επισκέπτες θα εισέρχονται, από τη σημερινή κεντρική είσοδο που βλέπει στην οδό Λαγκαδά, αλλά και από δύο ακόμη εισόδους που θα δημιουργηθούν. Μακέτα, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Όπως επισημάνθηκε στο powergame.gr, οι εργασίες που θα γίνουν στο κτίριο ( σ.σ. είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960), δεν περιορίζονται στη ριζική ανακαίνιση και στην αλλαγή χρήσης, καθώς θα πρέπει να επενδυθούν περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της κατασκευής αλλά και την ενεργειακή της αναβάθμιση. Η Progreece, που μεγαλώνει εφαρμόζοντας το μοντέλο των συνεπενδύσεων, έχει ήδη προπωλήσει τα 89 διαμερίσματα του «Λαγκαδά 222». Όλα τα διαμερίσματα θα πωληθούν σε επενδυτές. «Η φιλοσοφία της Progreece είναι να προσφέρει ποιοτικά αλλά και οικονομικά προσιτά διαμερίσματα εκτός κέντρου πόλης, αλλά σε μικρή απόσταση από αυτό και με εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Δημιουργούμε άνετες κατοικίες για νέους ανθρώπους. Τα studios, αντίθετα με τι συχνά προσφέρεται στην αγορά, δεν θα είναι μικρότερα των 30,5 τ.μ. ενώ τα διαμερίσματα θα είναι του ενός υπνοδωματίου, με τα μεγαλύτερα να έχουν εμβαδόν 70 τ.μ. Η ιδέα μας είναι να προσελκύσουμε ενοίκους, εκτός κέντρου πόλης, σε ποιοτικές κατοικίες, μεγαλύτερες και πλήρως εξοπλισμένες, με ιδιωτικό γυμναστήριο και χώρο εργασίας και, με ενοίκια της τάξης των 450-500 ευρώ, δηλαδή ως και 20% φθηνότερων, αυτών που προσφέρονται στο κέντρο». Το «Infinity Park» των 20 εκατ. ευρώ Αυτή την περίοδο η Progreece αδειοδοτεί και το συγκρότημα Infinity Park, στην περιοχή του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και κοντά στο υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος. Οι εργασίες για το Infinity Park θα ξεκινήσουν περί τον Φεβρουάριο του 2026 και για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθούν περίπου 3-4 χρόνια. Στο συγκρότημα θα κατασκευαστούν περίπου 180 διαμερίσματα, πολλά από τα οποία θα είναι των δύο και τριών υπνοδωματίων, όπως και μικρότερες κατοικίες του ενός υπνοδωματίου. Στόχος είναι, στο υπό κατασκευή συγκρότημα, να εγκατασταθούν κυρίως οικογένειες. Στο Infinity Park θα ανεγερθούν τέσσερις οικοδομές των 8 ορόφων, εμβαδού 12.000 τ.μ., από τα οποία τα 9.000 τ.μ. θα είναι το καθαρό εμβαδό διαμερισμάτων και καταστημάτων. Στις δύο πολυκατοικίες που θα έχουν πρόσωπο στην οδό Παλαιού Σ. Σταθμού θα υπάρχουν και καταστήματα, σε κάθε πολυκατοικία. Στο συγκρότημα θα υπάρχουν επίσης υπόγειο και ανοικτό πάρκινγκ, με θέση για κάθε διαμέρισμα. Επίσης, πάνω από το 40% του οικοπέδου θα είναι ανοικτός χώρος πρασίνου και ψυχαγωγίας. «Τα δύο projects διαφέρουν πολύ, το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι, ότι θέλουμε να λειτουργήσουν σαν κοινότητες νέων ανθρώπων και οικογενειών. Έχουμε πετύχει, με την Progreece, μία ελληνική εταιρεία που στηρίζεται σε τοπικό ανθρώπινο δυναμικό, να πραγματοποιούμε επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ το έτος, δίχως δανειοδότηση από ελληνικές τράπεζες, κυρίως μέσω ξένων επενδυτών», πρόσθεσε ο κ. Rubin. Nα σημειωθεί ότι οι δύο Ισραηλινοί επιχειρηματίες, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το 2017 και το 2018 αγόρασαν το πρώτο τους ακίνητο που μετέτρεψαν σε κατοικία. Όμως η μεγάλη ανάπτυξη της Progreece, ξεδιπλώθηκε το 2020-2021. Με τα υπό κατασκευή έργα, η Εταιρεία θα έχει συνολικά τοποθετήσει στην αγορά 600 διαμερίσματα. Η Εταιρεία, που επίσης αρχίζει δύο ακόμη έργα, ένα στο κέντρο της πόλης για 34 διαμερίσματα και ένα στην περιοχή του One Salonica για 26 διαμερίσματα (ανακαινίσεις υφιστάμενων κτιρίων), συνεχίζει να σκανάρει την αγορά, περιφερειακά του κέντρου πλέον, για ακίνητα προς αξιοποίηση, με σκοπό να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους, κατοικία σε τιμές που μπορούν να πληρώσουν. «Θα επιθυμούσαμε, μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων επενδυτών στα project μας, αλλά μας ικανοποιεί το γεγονός ότι σταδιακά περισσότεροι Έλληνες υιοθετούν το επιχειρηματικό μας σχέδιο», κατέληξε ο Gal Rubin υπογραμμίζοντας την πολύ θετική αντιμετώπιση που βρήκε το project της Λαγκαδά, από τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Ασλανίδη, ο οποίος υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες προσέλκυσης νέων ηλικιακά κατοίκων, στην περιοχή. View full είδηση
  19. Σε μία επένδυση συνολικού ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Σταυρούπολης, στην παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου επί της Λαγκαδά 222, προχωράει η εταιρεία οικιστικών αναπτύξεων «Progreece AE» των Gal Rubin και Tzach Vertzberger, η οποία αυτή την περίοδο έχει σε υλοποίηση, στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη μεγάλο οικιστικό project το Infinity Park, ύψους επένδυσης περίπου 20 εκατ. ευρώ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδότησης και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο επόμενο τρίμηνο μήνες, ενώ συνολικά θα διαρκέσουν ενάμισι χρόνο. Εκτιμάται ότι το συγκρότημα της Λαγκαδά 222, θα ολοκληρωθεί προς το φθινόπωρο του 2027. Η Progreece, που έχει σε εξέλιξη δύο projects ύψους συνολικής επένδυσης περίπου 30 εκατ. ευρώ, πρόκειται στην επόμενη τριετία, να δημιουργήσει σε αυτές τις δύο οικιστικές κοινότητες, 338 διαμερίσματα, κατοικίες για νέους και οικογένειες, ενώ με τους ρυθμούς που επεκτείνει τη δραστηριότητά της, θα συνεχίσει τουλάχιστον μέχρι το 2029 να υλοποιεί ετησίως επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας κεφάλαια επενδυτών του εξωτερικού, κυρίως από το Ισραήλ, που θέλουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά ακινήτων. Το μεγάλο ακίνητο, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 (νυν Μίκη Θεοδωράκη), μετατρέπεται σε μία co-living και co-working κοινότητα, νέων ανθρώπων, επαγγελματιών, σπουδαστών αλλά και νεαρών ζευγαριών, στη Δυτική Θεσσαλονίκη. H παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Το κτίριο των 9.600 τ.μ., μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα αλλάξει ολότελα μορφή και θα μετατραπεί από ένα εγκαταλελειμμένο βιομηχανικό κτίριο, σε ένα σύγχρονο οικιστικό συγκρότημα, που θα απαντά στη μεγάλη ανάγκη για μισθωμένες ποιοτικές κατοικίες σε λογικές τιμές, καθώς τα ενοίκια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν γίνει απλησίαστα για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων ανθρώπων, αλλά και των περισσότερων νοικοκυριών. Στο πολυώροφο κτίσμα, των έξι ορόφων μαζί με το ισόγειο, θα δημιουργηθούν συνολικά 138 διαμερίσματα ενώ στο δώμα, εκτός από 9 διαμερίσματα θα διαμορφωθούν και κοινόχρηστοι χώροι για τους ενοίκους. Θα δημιουργηθεί επίσης ένας μεγάλος χώρος κοινόχρηστου γυμναστηρίου, ένας co-working χώρος και χώρος συναθροίσεων, ενώ στο ακίνητο, θα υπάρχει και διαχειριστής που θα φροντίζει τη λειτουργία της κοινότητας των ενοίκων. Η Progreece, δεν μετατρέπει απλώς την παλιά καπναποθήκη, σε κατοικίες. Αλλάζει τελείως την όψη του κτιρίου, δημιουργώντας μπαλκόνια σε κάθε επίπεδο, στην πρόσοψη και στο ανατολικό façade, στη θέση της άχαρης σήμερα τοιχοποιΐας με τα στενά παράθυρα, παρότι αυτό συνεπάγεται μείωση των τετραγωνικών που τελικά θα αξιοποιηθούν σαν χώροι κατοικιών και κοινόχρηστοι. Οι αλλαγές που θα γίνουν στο κτίριο, σύμφωνα και με τη μελέτη του Αρχιτεκτονικού Γραφείου Ε. Μπαντή, σκοπούν στη δημιουργία ενός λειτουργικού communal οικιστικού συγκροτήματος, πανταχόθεν ελεύθερου, του οποίου, οι κάτοικοι και επισκέπτες θα εισέρχονται, από τη σημερινή κεντρική είσοδο που βλέπει στην οδό Λαγκαδά, αλλά και από δύο ακόμη εισόδους που θα δημιουργηθούν. Μακέτα, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Όπως επισημάνθηκε στο powergame.gr, οι εργασίες που θα γίνουν στο κτίριο ( σ.σ. είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960), δεν περιορίζονται στη ριζική ανακαίνιση και στην αλλαγή χρήσης, καθώς θα πρέπει να επενδυθούν περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της κατασκευής αλλά και την ενεργειακή της αναβάθμιση. Η Progreece, που μεγαλώνει εφαρμόζοντας το μοντέλο των συνεπενδύσεων, έχει ήδη προπωλήσει τα 89 διαμερίσματα του «Λαγκαδά 222». Όλα τα διαμερίσματα θα πωληθούν σε επενδυτές. «Η φιλοσοφία της Progreece είναι να προσφέρει ποιοτικά αλλά και οικονομικά προσιτά διαμερίσματα εκτός κέντρου πόλης, αλλά σε μικρή απόσταση από αυτό και με εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Δημιουργούμε άνετες κατοικίες για νέους ανθρώπους. Τα studios, αντίθετα με τι συχνά προσφέρεται στην αγορά, δεν θα είναι μικρότερα των 30,5 τ.μ. ενώ τα διαμερίσματα θα είναι του ενός υπνοδωματίου, με τα μεγαλύτερα να έχουν εμβαδόν 70 τ.μ. Η ιδέα μας είναι να προσελκύσουμε ενοίκους, εκτός κέντρου πόλης, σε ποιοτικές κατοικίες, μεγαλύτερες και πλήρως εξοπλισμένες, με ιδιωτικό γυμναστήριο και χώρο εργασίας και, με ενοίκια της τάξης των 450-500 ευρώ, δηλαδή ως και 20% φθηνότερων, αυτών που προσφέρονται στο κέντρο». Το «Infinity Park» των 20 εκατ. ευρώ Αυτή την περίοδο η Progreece αδειοδοτεί και το συγκρότημα Infinity Park, στην περιοχή του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και κοντά στο υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος. Οι εργασίες για το Infinity Park θα ξεκινήσουν περί τον Φεβρουάριο του 2026 και για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθούν περίπου 3-4 χρόνια. Στο συγκρότημα θα κατασκευαστούν περίπου 180 διαμερίσματα, πολλά από τα οποία θα είναι των δύο και τριών υπνοδωματίων, όπως και μικρότερες κατοικίες του ενός υπνοδωματίου. Στόχος είναι, στο υπό κατασκευή συγκρότημα, να εγκατασταθούν κυρίως οικογένειες. Στο Infinity Park θα ανεγερθούν τέσσερις οικοδομές των 8 ορόφων, εμβαδού 12.000 τ.μ., από τα οποία τα 9.000 τ.μ. θα είναι το καθαρό εμβαδό διαμερισμάτων και καταστημάτων. Στις δύο πολυκατοικίες που θα έχουν πρόσωπο στην οδό Παλαιού Σ. Σταθμού θα υπάρχουν και καταστήματα, σε κάθε πολυκατοικία. Στο συγκρότημα θα υπάρχουν επίσης υπόγειο και ανοικτό πάρκινγκ, με θέση για κάθε διαμέρισμα. Επίσης, πάνω από το 40% του οικοπέδου θα είναι ανοικτός χώρος πρασίνου και ψυχαγωγίας. «Τα δύο projects διαφέρουν πολύ, το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι, ότι θέλουμε να λειτουργήσουν σαν κοινότητες νέων ανθρώπων και οικογενειών. Έχουμε πετύχει, με την Progreece, μία ελληνική εταιρεία που στηρίζεται σε τοπικό ανθρώπινο δυναμικό, να πραγματοποιούμε επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ το έτος, δίχως δανειοδότηση από ελληνικές τράπεζες, κυρίως μέσω ξένων επενδυτών», πρόσθεσε ο κ. Rubin. Nα σημειωθεί ότι οι δύο Ισραηλινοί επιχειρηματίες, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το 2017 και το 2018 αγόρασαν το πρώτο τους ακίνητο που μετέτρεψαν σε κατοικία. Όμως η μεγάλη ανάπτυξη της Progreece, ξεδιπλώθηκε το 2020-2021. Με τα υπό κατασκευή έργα, η Εταιρεία θα έχει συνολικά τοποθετήσει στην αγορά 600 διαμερίσματα. Η Εταιρεία, που επίσης αρχίζει δύο ακόμη έργα, ένα στο κέντρο της πόλης για 34 διαμερίσματα και ένα στην περιοχή του One Salonica για 26 διαμερίσματα (ανακαινίσεις υφιστάμενων κτιρίων), συνεχίζει να σκανάρει την αγορά, περιφερειακά του κέντρου πλέον, για ακίνητα προς αξιοποίηση, με σκοπό να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους, κατοικία σε τιμές που μπορούν να πληρώσουν. «Θα επιθυμούσαμε, μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων επενδυτών στα project μας, αλλά μας ικανοποιεί το γεγονός ότι σταδιακά περισσότεροι Έλληνες υιοθετούν το επιχειρηματικό μας σχέδιο», κατέληξε ο Gal Rubin υπογραμμίζοντας την πολύ θετική αντιμετώπιση που βρήκε το project της Λαγκαδά, από τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Ασλανίδη, ο οποίος υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες προσέλκυσης νέων ηλικιακά κατοίκων, στην περιοχή.
  20. Χθες
  21. Πιστεύω ότι έριξαν το τυράκι (μια πιασάρικη εισαγωγή) για να καταλήξουν στο πόσο δραστήριο είναι το εργαστήριο και να παινέψουν τα γένια τους. Αυτή η μελέτη που αναφέρεται πάντως, εξ όσων γνωρίζω δεν έχει κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου να εισαχθεί εν συνεχεία στο ΚΑΣ για την κατά Νόμο γνωμοδότηση. Τώρα περί Concept κ.λπ., νομίζω πιο αρμόδιοι είναι άλλοι συνάδελφοι εδώ μέσα να απαντήσουν (μολονότι βλέπω ότι οι συγκεκριμένοι απέχουν αρκετό καιρό).
  22. εδω η σχετικη εγκυκλιος του ΥΠΕΝ, για τα εκτος σχεδιου https://diavgeia.gov.gr/decision/view/Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3
  23. Οι πληροφορίες που μπόρεσα να συλλέξω είναι ότι καταργήθηκαν οι παρεκκλίσεις εκτός σχεδίου, για κάποιους όλες, εκτός της απαίτησης προσώπου για τα προϋφιστάμενα της 31-12-2003, κατά τη γνώμη μου όλες. Πλέον υπάρχει και η απόφαση του 176/2023 του ΣτΕ η οποία έκρινε ότι απαιτείται οπωσδήποτε πρόσωπο. Αυτή είναι η άποψη μου.
  24. Σε περιοχές που υπάρχει ΓΠΣ (ΣΧΟΟΑΠ) δέν έχουν κατργηθεί οι παρεκκλίσεις. Όσον αφορά το ερώτημα σου αν έχεις δρόμο χαρακτηρισμένο με φέκ (εθνικό,επαρχιακό ή δημοτικο) θές 45μ ή κοινόχρηστο (αγροτικό προ του 23,δρόμοι διανομής υπ. Γεωργίας,δρόμοι αιγιαλού παραλίας,κτλπ.) θές 25μ. και είσαι οικοδομήσιμος. Αν δέν έχει πρόσωπο σε δρόμο χαρακτηρισμένο δύσκολο........
  25. Καλησπέρα θα ήθελα μια διευκρίνιση/άποψη/βοήθεια ως προς το εξής: Βάσει του Ν. 4759/2020 καταργήθηκαν οι παρεκκλίσεις εκτός σχεδίου. Πλέον για να είσαι οικοδομήσιμος πρέπει να έχεις πρόσωπο (45μ σε επαρχιακές κτλ ή 25μ σε κοινόχρηστο). Επομένως αγροτεμάχια πάνω από 4000τμ τα οποία προϋφίστανται της 31-12-2003 και δεν έχουν πρόσωπο είναι πλέον μη οικοδομήσιμα?
  26. Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντες Σε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησης Για τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από  10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.