Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Η επιτρεπόμενη κάλυψη του οικοπέδου, είναι 25 %. Η φύτευση είναι τα 2/3 του 75 %, ή όπως κάπως θυμάμαι υπάρχει όριο που η υποχρεωτική φύτευση δεν μπορεί να ξεπεράσει την μέγιστη κάλυψη δηλαδή το 25 % ? Θυμάμαι σωστά ή λάθος ?
  3. Σήμερα
  4. Η Καρχηδόνα, μία από τις λαμπρότερες πόλεις του αρχαίου κόσμου, καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. Σήμερα τα ερείπιά της, ενταγμένα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απειλούνται από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής: την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, την αυξημένη αλατότητα και την επιταχυνόμενη διάβρωση των ανέμων, σύμφωνα με την Τhe Art Newspaper. Η φθορά από τους αλμυρούς ανέμους είναι εμφανής στα Λουτρά του Αντωνίνου, ένα από τα μεγαλύτερα ρωμαϊκά λουτρικά συγκροτήματα στον κόσμο και το μοναδικό στην αφρικανική ήπειρο. Πολλοί κίονες έχουν ήδη περιφραχθεί για προστασία. Στον κοντινό Φοινικικό Λιμένα, που εξυπηρετούσε Καρχηδονίους και Ρωμαίους, τμήματα του νησιού υποχωρούν σταδιακά στη θάλασσα. «Η κλιματική αλλαγή αποτελεί σήμερα μία από τις σοβαρότερες και πιο απτές απειλές για την αρχαιολογική κληρονομιά, ιδιαίτερα στις παράκτιες ζώνες της Μεσογείου.» Ιστορικός χάρτης της περιοχής της Τύνιδας (1903), που δείχνει τον Άγιο Λουδοβίκο της Καρχηδόνας ανάμεσα στο Σιντί Μπου Σαΐντ και το Λε Κραμ, Πηγή: Wikipedia «Τα μνημεία αυτά δοκιμάζονται τόσο από τον χρόνο όσο και από το κλίμα, και η προστασία τους απαιτεί στενή παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις», σημειώνει ο Λορέντσο Νίγκρο, διευθυντής της Αρχαιολογικής Αποστολής του Πανεπιστημίου Σαπιέντσα της Ρώμης. «Η κλιματική αλλαγή αποτελεί σήμερα μία από τις σοβαρότερες και πιο απτές απειλές για την αρχαιολογική κληρονομιά, ιδιαίτερα στις παράκτιες ζώνες της Μεσογείου». Το ζήτημα απασχόλησε έντονα και την UNESCO. Στην 47η Σύνοδο της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, τον Ιούλιο, η γενική διευθύντρια του Οργανισμού, Οντρε Αζουλέ, προειδοποίησε ότι η κλιματική αλλαγή συγκαταλέγεται στους πιο κρίσιμους κινδύνους για τα μνημεία του κόσμου. Αναφέρθηκε μάλιστα σε πρόσφατη μελέτη της UNESCO και του World Resources Institute, η οποία έδειξε ότι σχεδόν το 73% των χώρων Παγκόσμιας Κληρονομιάς είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε υδατικούς κινδύνους, όπως η ξηρασία, η λειψυδρία και οι παράκτιες πλημμύρες. «Ο τρόπος που θα αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή θα καθορίσει και το μέλλον της κληρονομιάς μας.» Χάρτης της Μεσογείου το 218 π.Χ., Πηγή: Wikipedia Την ανησυχία αυτή ενισχύει και μεγάλη έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2022 στο περιοδικό Nature Climate Change. Στη μελέτη χαρτογραφήθηκαν 284 πολιτιστικά και φυσικά μνημεία κατά μήκος των 300.000 χλμ. της αφρικανικής ακτογραμμής. Από αυτά, ήδη τα 56 (20%) υφίστανται σοβαρές επιπτώσεις από πλημμύρες και διάβρωση· μέχρι το 2050 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 190, εάν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνεχιστούν με τους ίδιους ρυθμούς. Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας οφείλεται τόσο στην τήξη των πάγων όσο και στη θερμική διαστολή των υδάτων λόγω της υπερθέρμανσης. «Τα μνημεία αυτά δοκιμάζονται τόσο από τον χρόνο όσο και από το κλίμα, και η προστασία τους απαιτεί στενή παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις.» Στήλη με φοινικική αναθηματική επιγραφή, μοτίβο φοινικόδεντρου και σύμβολο της Τανίτ, από το τοφέτ της Καρχηδόνας, που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Λυών., Πηγή: Wikipedia Ανάμεσα στα μνημεία που κινδυνεύουν είναι το νησί Κούντα Κίντε στη Γκάμπια, που πέρασε στην κατοχή των Πορτογάλων το 1456 και αποτέλεσε κομβικό σημείο του δουλεμπορίου, αντιπροσωπεύοντας μια «σημαντική, αν και επώδυνη, περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας», όπως τονίζει η UNESCO. Στη λίστα περιλαμβάνεται επίσης η Σαβράθα, το εμπορικό λιμάνι του 2ου αιώνα στη Λιβύη, με το περίφημο αμφιθέατρό της, που είχε εξεταστεί ως πιθανός χώρος για την τελευταία συναυλία των Beatles, πριν εκείνοι καταλήξουν στην ταράτσα της δισκογραφικής τους στο Λονδίνο. Ερείπια της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Στρατιωτική ισχύς Η Καρχηδόνα, που ιδρύθηκε από Φοίνικες στη σημερινή Τυνησία, εξελίχθηκε σε μία από τις ισχυρότερες δυνάμεις της Μεσογείου. Ο πλούτος της, η υπεροχή στη ναυσιπλοΐα και η στρατιωτική της ισχύς της επέτρεψαν να επεκταθεί στην Ιταλία. Κορυφαία μορφή της ήταν ο Αννίβας, ο οποίος διέσχισε τις Άλπεις με στρατό και πολεμικούς ελέφαντες. Παρά την παραμονή του στη Νότια Ιταλία για 15 χρόνια, δεν κατόρθωσε να καταλάβει τη Ρώμη. Οι τρεις Καρχηδονιακοί Πόλεμοι, που διήρκεσαν συνολικά 118 χρόνια με 43 χρόνια ενεργών συγκρούσεων, κατέληξαν στην τριετή πολιορκία και ολοκληρωτική καταστροφή της Καρχηδόνας από τους Ρωμαίους. Πάνω από 100.000 κάτοικοι σφαγιάστηκαν ή υποδουλώθηκαν. Αργότερα η πόλη ξαναχτίστηκε ως κέντρο της ρωμαϊκής Αφρικής, μέχρι να ισοπεδωθεί εκ νέου από τους Άραβες τον 7ο αιώνα. Πτώση της Καρχηδονιακής Αυτοκρατορίας: Η Καρχηδόνα ηττήθηκε από τη Ρώμη στον Α΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (264–241 π.Χ.), αν και αρχικά κατόρθωσε να ανακάμψει, τελικά γνώρισε την ήττα στον Β΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (218–201 π.Χ.) και κατακτήθηκε οριστικά από τους Ρωμαίους στον Γ΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (149–146 π.Χ.), Πηγή: Wikipedia Σήμερα, τα ερείπια που άντεξαν πάνω από δύο χιλιετίες βρίσκονται αντιμέτωπα με έναν νέο εχθρό: την κλιματική αλλαγή. «Στην Καρχηδόνα απαιτούνται άμεσα μέτρα προστασίας», τονίζει ο Νίγκρο. «Ειδικά στα Φοινικικά Λιμάνια και στα Λουτρά του Αντωνίνου χρειάζεται συνδυασμός λύσεων: μερική επανεπίχωση ευαίσθητων τμημάτων, ενίσχυση της ρωμαϊκής λιθοδομής και κατασκευή στεγάστρων για την προστασία από τα πιο επιθετικά καιρικά φαινόμενα». Η μελέτη στο Nature Climate Change υπογραμμίζει ότι ο περιορισμός των εκπομπών μπορεί να μειώσει αισθητά τις απώλειες. «Ο τρόπος που θα αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή θα καθορίσει και το μέλλον της κληρονομιάς μας», τονίζει ο Νίκολας Σίμπσον από το Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν. «Στην Καρχηδόνα απαιτούνται άμεσα μέτρα προστασίας.» Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Για τον Νίγκρο, η λύση βρίσκεται στον συνδυασμό μείωσης εκπομπών με στοχευμένες παρεμβάσεις επιτόπου. «Η διεθνής κοινότητα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η πολιτιστική κληρονομιά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής κρίσης. Δεν αρκεί μόνο η μείωση των εκπομπών· απαιτείται σοβαρή επένδυση στην έρευνα, την παρακολούθηση, την εκπαίδευση και την πρόληψη». Και καταλήγει: «Η προστασία της Καρχηδόνας και παρόμοιων μνημείων δεν είναι μόνο θέμα ιστορικής μνήμης. Η αρχαιολογική κληρονομιά αποτελεί θεμέλιο για την ταυτότητα, την εκπαίδευση και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η διαφύλαξή της απέναντι στην κλιματική αλλαγή είναι παγκόσμια ευθύνη». *Κεντρική Φωτογραφία: Σύγχρονη αναπαράσταση της Καρχηδόνας. Το κυκλικό λιμάνι στο προσκήνιο είναι το Κόθων, το στρατιωτικό λιμάνι της Καρχηδόνας, όπου αγκυροβολούσαν όλα τα πολεμικά πλοία της (διήρεις), Πηγή: Wikipedia View full είδηση
  5. Η Καρχηδόνα, μία από τις λαμπρότερες πόλεις του αρχαίου κόσμου, καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. Σήμερα τα ερείπιά της, ενταγμένα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απειλούνται από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής: την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, την αυξημένη αλατότητα και την επιταχυνόμενη διάβρωση των ανέμων, σύμφωνα με την Τhe Art Newspaper. Η φθορά από τους αλμυρούς ανέμους είναι εμφανής στα Λουτρά του Αντωνίνου, ένα από τα μεγαλύτερα ρωμαϊκά λουτρικά συγκροτήματα στον κόσμο και το μοναδικό στην αφρικανική ήπειρο. Πολλοί κίονες έχουν ήδη περιφραχθεί για προστασία. Στον κοντινό Φοινικικό Λιμένα, που εξυπηρετούσε Καρχηδονίους και Ρωμαίους, τμήματα του νησιού υποχωρούν σταδιακά στη θάλασσα. «Η κλιματική αλλαγή αποτελεί σήμερα μία από τις σοβαρότερες και πιο απτές απειλές για την αρχαιολογική κληρονομιά, ιδιαίτερα στις παράκτιες ζώνες της Μεσογείου.» Ιστορικός χάρτης της περιοχής της Τύνιδας (1903), που δείχνει τον Άγιο Λουδοβίκο της Καρχηδόνας ανάμεσα στο Σιντί Μπου Σαΐντ και το Λε Κραμ, Πηγή: Wikipedia «Τα μνημεία αυτά δοκιμάζονται τόσο από τον χρόνο όσο και από το κλίμα, και η προστασία τους απαιτεί στενή παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις», σημειώνει ο Λορέντσο Νίγκρο, διευθυντής της Αρχαιολογικής Αποστολής του Πανεπιστημίου Σαπιέντσα της Ρώμης. «Η κλιματική αλλαγή αποτελεί σήμερα μία από τις σοβαρότερες και πιο απτές απειλές για την αρχαιολογική κληρονομιά, ιδιαίτερα στις παράκτιες ζώνες της Μεσογείου». Το ζήτημα απασχόλησε έντονα και την UNESCO. Στην 47η Σύνοδο της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, τον Ιούλιο, η γενική διευθύντρια του Οργανισμού, Οντρε Αζουλέ, προειδοποίησε ότι η κλιματική αλλαγή συγκαταλέγεται στους πιο κρίσιμους κινδύνους για τα μνημεία του κόσμου. Αναφέρθηκε μάλιστα σε πρόσφατη μελέτη της UNESCO και του World Resources Institute, η οποία έδειξε ότι σχεδόν το 73% των χώρων Παγκόσμιας Κληρονομιάς είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε υδατικούς κινδύνους, όπως η ξηρασία, η λειψυδρία και οι παράκτιες πλημμύρες. «Ο τρόπος που θα αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή θα καθορίσει και το μέλλον της κληρονομιάς μας.» Χάρτης της Μεσογείου το 218 π.Χ., Πηγή: Wikipedia Την ανησυχία αυτή ενισχύει και μεγάλη έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2022 στο περιοδικό Nature Climate Change. Στη μελέτη χαρτογραφήθηκαν 284 πολιτιστικά και φυσικά μνημεία κατά μήκος των 300.000 χλμ. της αφρικανικής ακτογραμμής. Από αυτά, ήδη τα 56 (20%) υφίστανται σοβαρές επιπτώσεις από πλημμύρες και διάβρωση· μέχρι το 2050 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 190, εάν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνεχιστούν με τους ίδιους ρυθμούς. Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας οφείλεται τόσο στην τήξη των πάγων όσο και στη θερμική διαστολή των υδάτων λόγω της υπερθέρμανσης. «Τα μνημεία αυτά δοκιμάζονται τόσο από τον χρόνο όσο και από το κλίμα, και η προστασία τους απαιτεί στενή παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις.» Στήλη με φοινικική αναθηματική επιγραφή, μοτίβο φοινικόδεντρου και σύμβολο της Τανίτ, από το τοφέτ της Καρχηδόνας, που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Λυών., Πηγή: Wikipedia Ανάμεσα στα μνημεία που κινδυνεύουν είναι το νησί Κούντα Κίντε στη Γκάμπια, που πέρασε στην κατοχή των Πορτογάλων το 1456 και αποτέλεσε κομβικό σημείο του δουλεμπορίου, αντιπροσωπεύοντας μια «σημαντική, αν και επώδυνη, περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας», όπως τονίζει η UNESCO. Στη λίστα περιλαμβάνεται επίσης η Σαβράθα, το εμπορικό λιμάνι του 2ου αιώνα στη Λιβύη, με το περίφημο αμφιθέατρό της, που είχε εξεταστεί ως πιθανός χώρος για την τελευταία συναυλία των Beatles, πριν εκείνοι καταλήξουν στην ταράτσα της δισκογραφικής τους στο Λονδίνο. Ερείπια της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Στρατιωτική ισχύς Η Καρχηδόνα, που ιδρύθηκε από Φοίνικες στη σημερινή Τυνησία, εξελίχθηκε σε μία από τις ισχυρότερες δυνάμεις της Μεσογείου. Ο πλούτος της, η υπεροχή στη ναυσιπλοΐα και η στρατιωτική της ισχύς της επέτρεψαν να επεκταθεί στην Ιταλία. Κορυφαία μορφή της ήταν ο Αννίβας, ο οποίος διέσχισε τις Άλπεις με στρατό και πολεμικούς ελέφαντες. Παρά την παραμονή του στη Νότια Ιταλία για 15 χρόνια, δεν κατόρθωσε να καταλάβει τη Ρώμη. Οι τρεις Καρχηδονιακοί Πόλεμοι, που διήρκεσαν συνολικά 118 χρόνια με 43 χρόνια ενεργών συγκρούσεων, κατέληξαν στην τριετή πολιορκία και ολοκληρωτική καταστροφή της Καρχηδόνας από τους Ρωμαίους. Πάνω από 100.000 κάτοικοι σφαγιάστηκαν ή υποδουλώθηκαν. Αργότερα η πόλη ξαναχτίστηκε ως κέντρο της ρωμαϊκής Αφρικής, μέχρι να ισοπεδωθεί εκ νέου από τους Άραβες τον 7ο αιώνα. Πτώση της Καρχηδονιακής Αυτοκρατορίας: Η Καρχηδόνα ηττήθηκε από τη Ρώμη στον Α΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (264–241 π.Χ.), αν και αρχικά κατόρθωσε να ανακάμψει, τελικά γνώρισε την ήττα στον Β΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (218–201 π.Χ.) και κατακτήθηκε οριστικά από τους Ρωμαίους στον Γ΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (149–146 π.Χ.), Πηγή: Wikipedia Σήμερα, τα ερείπια που άντεξαν πάνω από δύο χιλιετίες βρίσκονται αντιμέτωπα με έναν νέο εχθρό: την κλιματική αλλαγή. «Στην Καρχηδόνα απαιτούνται άμεσα μέτρα προστασίας», τονίζει ο Νίγκρο. «Ειδικά στα Φοινικικά Λιμάνια και στα Λουτρά του Αντωνίνου χρειάζεται συνδυασμός λύσεων: μερική επανεπίχωση ευαίσθητων τμημάτων, ενίσχυση της ρωμαϊκής λιθοδομής και κατασκευή στεγάστρων για την προστασία από τα πιο επιθετικά καιρικά φαινόμενα». Η μελέτη στο Nature Climate Change υπογραμμίζει ότι ο περιορισμός των εκπομπών μπορεί να μειώσει αισθητά τις απώλειες. «Ο τρόπος που θα αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή θα καθορίσει και το μέλλον της κληρονομιάς μας», τονίζει ο Νίκολας Σίμπσον από το Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν. «Στην Καρχηδόνα απαιτούνται άμεσα μέτρα προστασίας.» Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia Για τον Νίγκρο, η λύση βρίσκεται στον συνδυασμό μείωσης εκπομπών με στοχευμένες παρεμβάσεις επιτόπου. «Η διεθνής κοινότητα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η πολιτιστική κληρονομιά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής κρίσης. Δεν αρκεί μόνο η μείωση των εκπομπών· απαιτείται σοβαρή επένδυση στην έρευνα, την παρακολούθηση, την εκπαίδευση και την πρόληψη». Και καταλήγει: «Η προστασία της Καρχηδόνας και παρόμοιων μνημείων δεν είναι μόνο θέμα ιστορικής μνήμης. Η αρχαιολογική κληρονομιά αποτελεί θεμέλιο για την ταυτότητα, την εκπαίδευση και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η διαφύλαξή της απέναντι στην κλιματική αλλαγή είναι παγκόσμια ευθύνη». *Κεντρική Φωτογραφία: Σύγχρονη αναπαράσταση της Καρχηδόνας. Το κυκλικό λιμάνι στο προσκήνιο είναι το Κόθων, το στρατιωτικό λιμάνι της Καρχηδόνας, όπου αγκυροβολούσαν όλα τα πολεμικά πλοία της (διήρεις), Πηγή: Wikipedia
  6. Ο Ν. 3937/11 θέτει ως εμβαδό κανόνα τα 10.000τμ και ως παρέκκλιση για όσα προϋφίστανται τα 4.000τμ. Οι παρεκκλίσεις ως προς το πρόσωπο ισχύουν, δεν ισχύουν όμως ως προς το εμβαδό. Συνεπώς, γήπεδο άνω των 4000τμ που ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση, επειδή για παράδειγμα είχε πρόσωπο μικρότερο των 45μ σε επαρχιακό δρόμο αλλά κάλυπτε την αντίστοιχη ημερομηνία της παρέκκλισης, συνεχίζει να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.
  7. Χθες
  8. καλησπέρα, σε διαμέρισμα που είχε υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4178/13 (με κατάληψη κοινόχρηστου ΄χωρου) μπορεί να γίνει χρήση των διατάξεων περί μονομερούς τροποποίησης του Ν.4495/17? ευχαριστώ
  9. σωστα τα λεει ο Παυλος δες και τα ΠΜ
  10. ΣτΕ 1728/2025 [Παράνομη κανονιστική απόφαση δημοτικού συμβουλίου περί μη έκδοσης βεβαιώσεων όρων δόμησης ή προεγκρίσεων/αδειών για «ψηλά» κτίρια] Περίληψη - Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών έχει περιέλθει στους δήμους, και συγκεκριμένα στις Υπηρεσίες Δόμησης αυτών. Η έκδοση οικοδομικής άδειας δεν καταλείπεται στη διακριτική ευχέρεια της οικείας Υ.ΔΟΜ, αλλά είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν, όταν συντρέχουν οι κατά το Σύνταγμα και τον νόμο προϋποθέσεις, όπως οι τελευταίες έχουν τεθεί, ιδίως, από τον Ν.Ο.Κ. και το εκάστοτε εφαρμοζόμενο ειδικό καθεστώς πολεοδομικού σχεδιασμού που διέπει τους όρους και περιορισμούς δόμησης εκάστης περιοχής. Διατηρούνται δε υπέρ των οργάνων του Κράτους αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου της διαδικασίας που ακολουθούν οι Υ.ΔΟΜ. των Δήμων για την έκδοση των αδειών, ερμηνείας των κρίσιμων πολεοδομικών διατάξεων και αναστολής της έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περίπτωση εκπόνησης ΤΠΣ. Πάντως, δεν έχει παρασχεθεί στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης εξουσιοδότηση για την κανονιστική ρύθμιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους όρους έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών και τους εφαρμοστέους όρους και περιορισμούς δόμησης στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, πράγμα το οποίο, άλλωστε, απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Περαιτέρω, δεν παρέχεται στα αρμόδια όργανα των δήμων αρμοδιότητα για την επίλυση, με δεσμευτικό ή μη χαρακτήρα ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, καθώς αυτή η αρμοδιότητα επιφυλάσσεται σε όργανα του Κράτους, όπως προεκτέθηκε. Εν όψει των ανωτέρω, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, με την οποία διατάχθηκαν «...τα στελέχη της υπηρεσίας δόμησης να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης ή προεγκρίσεις δόμησης με ύψη ανώτερα των προβλεπομένων στο ... β.δ. της 30.8/9.9.1955 ... ή των ειδικών νεότερων Π.Δ/των και εν γένει να απέχουν από την έκδοση οικοδομικών αδειών που εγκρίνουν την ανέγερση κτιρίων καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου κατά τα ανωτέρω ύψους», συνιστά, κατ’ ουσίαν, κανονιστική ρύθμιση σχετικά, αφενός, με την τηρητέα από την Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, και αφετέρου, με τους εν γένει εφαρμοστέους όρους δόμησης ως προς το ύψος των προς ανέγερση κτιρίων στην περιφέρεια του Δήμου Αθηναίων. Η κανονιστική όμως αυτή ρύθμιση εκδόθηκε χωρίς να υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση. Συνεπώς, νομίμως ακυρώθηκε η ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά το επίδικο μέρος της, με την προσβαλλομένη απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. https://nomosphysis.org.gr/category/nomologia/
      • 1
      • Like
  11. Εγώ θα επέλεγα μέτρηση με γεννήτρια ρεύματος με μια απομακρυσμένη μεγάλου βάθους αναφορά.
  12. Ευχαριστώ Παύλο. Τα έχω αυτά και έχω προγραμματίσει επίσκεψη πολεοδομία. Είπα μήπως κάποιος έχει ασχοληθεί και γνωρίζει αν υπάρχει ειδική απόφαση για την Θεσσαλονίκη.
  13. Εντεκα ηλιθιοι...!!Για ποσες μπατσες να ειναι ο καθενας τους΄;
  14. Καλησπέρα , μπορείτε να διευκρινίσετε που αναφέρεται αυτό γιατί δεν μπορώ να το βρω, ευχαριστώ εκ των προτέρων
  15. Σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, πάσης φύσεως αυθαιρεσίες που έγιναν πριν από τις 09/06/1975 υπάγονται στην κατηγορία 1. Το 2% ισχύει και για το ύψος.
  16. Οι νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητα των οδηγών της Αττικής και ήδη «γράφουν». Το εκτεταμένο δίκτυο που τέθηκε σε λειτουργία παρακολουθεί κρίσιμους κόμβους και κεντρικές αρτηρίες. Οι συσκευές αυτές καταγράφουν την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας ή κράνος, αλλά και τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Σημεία όπως η λεωφόρος Κηφισού, η Αλεξάνδρας, η Βασιλίσσης Σοφίας, η Κατεχάκη, η Πειραιώς, η Αθηνών και δεκάδες ακόμη κομβικά σημεία στο λεκανοπέδιο βρίσκονται πλέον υπό διαρκή επιτήρηση, σε όλες τις κατευθύνσεις και στα περισσότερα ρεύματα κυκλοφορίας. Πρακτικά, για τον οδηγό οι νέες κάμερες σημαίνουν ότι κάθε παράβαση καταγράφεται αυτόματα και μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό φάκελο, ο οποίος φτάνει απευθείας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στη συνέχεια στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Δεν υπάρχει πλέον περιθώριο «να γλιτώσεις» επειδή δεν σε σταμάτησε η Τροχαία επιτόπου, αφού το πρόστιμο θα αποστέλλεται στο σπίτι ή θα αναρτάται στο ηλεκτρονικό προφίλ του κατόχου. Σύντομα θα λαμβάνει και SMS. Αν πρόκειται για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή για υπερβολική ταχύτητα, το σύστημα καταγράφει φωτογραφία και βίντεο, τα οποία αποθηκεύονται ως αποδεικτικά στοιχεία. Αντίστοιχα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους, αλλά και η χρήση κινητού τηλεφώνου, εντοπίζονται μέσω εξελιγμένων αισθητήρων και λογισμικών που αναγνωρίζουν τις κινήσεις του οδηγού. Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη: οι κάμερες συλλέγουν το υλικό, τα δεδομένα ελέγχονται από το Κέντρο Διαχείρισης και στη συνέχεια βεβαιώνονται τα πρόστιμα. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν ήταν ο οδηγός, μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα το πρόσωπο που οδηγούσε, ώστε να μεταφερθεί σε αυτόν η παράβαση. Η αλλαγή αυτή φέρνει μεγαλύτερη αυστηρότητα στην εφαρμογή του ΚΟΚ. Οι οδηγοί που μέχρι τώρα θεωρούσαν ότι μπορούσαν να ξεφύγουν με μια «παραβίαση της στιγμής», θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα σύστημα που δεν έχει ανοχές και λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Ουσιαστικά, οι δρόμοι της Αττικής μπαίνουν σε μια εποχή απόλυτης ηλεκτρονικής επιτήρησης, όπου κάθε λάθος πίσω από το τιμόνι έχει και το ανάλογο κόστος. Αναλυτικά έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα: Σημείο Κατεύθυνση Ακτή Κονδύλη & Αιγάλεω Σε όλα τα ρεύματα Λ. Κατεχάκη & οδός Πίνδου Προς όλες τις κατευθύνσεις Λ. ΝΑΤΟ & Λ. Μεγαρίδος Σε όλα τα ρεύματα Λ. ΝΑΤΟ & οδός Γκορυτσάς Σε όλα τα ρεύματα Λ. ΝΑΤΟ & οδός Τραπεζούντος Σε όλα τα ρεύματα ΠΕΟ Αθηνών – Κορίνθου & Μίνωα / Πάχης Σε όλα τα ρεύματα Λ. Αθηνών & Γ. Παπανδρέου / Κύπρου (Χαϊδάρι) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Κηφισού & οδός Κωνσταντινουπόλεως (Περιστέρι) Προς Αθήνα & στον παράδρομο Λ. Αμφιθέας & Λ. Αγ. Βαρβάρας (Άλιμος) Προς Αγ. Βαρβάρας Ταξιαρχών & Καλαμακίου (Άλιμος) — Λ. Κηφισίας & Πεντέλης (Μαρούσι) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Παπαναστασίου & Σοφοκλή Βενιζέλου (Άγ. Δημήτριος) Προς Βουλιαγμένης Λ. Θησέως & Καλυψούς (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Θησέως & Συνταγματάρχη Δαβάκη (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Χαροκόπου & Δοϊράνης (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Θησέως / Ποσειδώνος (Καλλιθέα) 2 ρεύματα: προς Φάληρο & προς Εθνάρχου Μακαρίου Πειραιώς & Χαμοστέρνας (Μοσχάτο) Σε όλα τα ρεύματα Πειραιώς & Χρ. Σμύρνης Σε όλα τα ρεύματα Π. Ράλλη & Αγ. Άννης (Ταύρος) Σε όλα τα ρεύματα Γρ. Λαμπράκη & Σολωμού (Κορυδαλλός) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Σχιστού – Σκαραμαγκά & Γρ. Λαμπράκη (Δραπετσώνα) — Δημοκρατίας & Γρ. Λαμπράκη (Κερατσίνι) Σε όλα τα ρεύματα Α. Παπανδρέου & Λ. Θηβών (Ίλιον) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Παπαναστασίου & Αλεξανδρείας (Άγ. Δημήτριος) Προς Π. Φάληρο Λ. Δημοκρατίας & Τριπόλεως (Πέραμα) Προς Κερατσίνι View full είδηση
  17. Οι νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητα των οδηγών της Αττικής και ήδη «γράφουν». Το εκτεταμένο δίκτυο που τέθηκε σε λειτουργία παρακολουθεί κρίσιμους κόμβους και κεντρικές αρτηρίες. Οι συσκευές αυτές καταγράφουν την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας ή κράνος, αλλά και τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Σημεία όπως η λεωφόρος Κηφισού, η Αλεξάνδρας, η Βασιλίσσης Σοφίας, η Κατεχάκη, η Πειραιώς, η Αθηνών και δεκάδες ακόμη κομβικά σημεία στο λεκανοπέδιο βρίσκονται πλέον υπό διαρκή επιτήρηση, σε όλες τις κατευθύνσεις και στα περισσότερα ρεύματα κυκλοφορίας. Πρακτικά, για τον οδηγό οι νέες κάμερες σημαίνουν ότι κάθε παράβαση καταγράφεται αυτόματα και μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό φάκελο, ο οποίος φτάνει απευθείας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στη συνέχεια στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Δεν υπάρχει πλέον περιθώριο «να γλιτώσεις» επειδή δεν σε σταμάτησε η Τροχαία επιτόπου, αφού το πρόστιμο θα αποστέλλεται στο σπίτι ή θα αναρτάται στο ηλεκτρονικό προφίλ του κατόχου. Σύντομα θα λαμβάνει και SMS. Αν πρόκειται για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή για υπερβολική ταχύτητα, το σύστημα καταγράφει φωτογραφία και βίντεο, τα οποία αποθηκεύονται ως αποδεικτικά στοιχεία. Αντίστοιχα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους, αλλά και η χρήση κινητού τηλεφώνου, εντοπίζονται μέσω εξελιγμένων αισθητήρων και λογισμικών που αναγνωρίζουν τις κινήσεις του οδηγού. Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη: οι κάμερες συλλέγουν το υλικό, τα δεδομένα ελέγχονται από το Κέντρο Διαχείρισης και στη συνέχεια βεβαιώνονται τα πρόστιμα. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν ήταν ο οδηγός, μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα το πρόσωπο που οδηγούσε, ώστε να μεταφερθεί σε αυτόν η παράβαση. Η αλλαγή αυτή φέρνει μεγαλύτερη αυστηρότητα στην εφαρμογή του ΚΟΚ. Οι οδηγοί που μέχρι τώρα θεωρούσαν ότι μπορούσαν να ξεφύγουν με μια «παραβίαση της στιγμής», θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα σύστημα που δεν έχει ανοχές και λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Ουσιαστικά, οι δρόμοι της Αττικής μπαίνουν σε μια εποχή απόλυτης ηλεκτρονικής επιτήρησης, όπου κάθε λάθος πίσω από το τιμόνι έχει και το ανάλογο κόστος. Αναλυτικά έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα: Σημείο Κατεύθυνση Ακτή Κονδύλη & Αιγάλεω Σε όλα τα ρεύματα Λ. Κατεχάκη & οδός Πίνδου Προς όλες τις κατευθύνσεις Λ. ΝΑΤΟ & Λ. Μεγαρίδος Σε όλα τα ρεύματα Λ. ΝΑΤΟ & οδός Γκορυτσάς Σε όλα τα ρεύματα Λ. ΝΑΤΟ & οδός Τραπεζούντος Σε όλα τα ρεύματα ΠΕΟ Αθηνών – Κορίνθου & Μίνωα / Πάχης Σε όλα τα ρεύματα Λ. Αθηνών & Γ. Παπανδρέου / Κύπρου (Χαϊδάρι) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Κηφισού & οδός Κωνσταντινουπόλεως (Περιστέρι) Προς Αθήνα & στον παράδρομο Λ. Αμφιθέας & Λ. Αγ. Βαρβάρας (Άλιμος) Προς Αγ. Βαρβάρας Ταξιαρχών & Καλαμακίου (Άλιμος) — Λ. Κηφισίας & Πεντέλης (Μαρούσι) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Παπαναστασίου & Σοφοκλή Βενιζέλου (Άγ. Δημήτριος) Προς Βουλιαγμένης Λ. Θησέως & Καλυψούς (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Θησέως & Συνταγματάρχη Δαβάκη (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Χαροκόπου & Δοϊράνης (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα Θησέως / Ποσειδώνος (Καλλιθέα) 2 ρεύματα: προς Φάληρο & προς Εθνάρχου Μακαρίου Πειραιώς & Χαμοστέρνας (Μοσχάτο) Σε όλα τα ρεύματα Πειραιώς & Χρ. Σμύρνης Σε όλα τα ρεύματα Π. Ράλλη & Αγ. Άννης (Ταύρος) Σε όλα τα ρεύματα Γρ. Λαμπράκη & Σολωμού (Κορυδαλλός) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Σχιστού – Σκαραμαγκά & Γρ. Λαμπράκη (Δραπετσώνα) — Δημοκρατίας & Γρ. Λαμπράκη (Κερατσίνι) Σε όλα τα ρεύματα Α. Παπανδρέου & Λ. Θηβών (Ίλιον) Σε όλα τα ρεύματα Λ. Παπαναστασίου & Αλεξανδρείας (Άγ. Δημήτριος) Προς Π. Φάληρο Λ. Δημοκρατίας & Τριπόλεως (Πέραμα) Προς Κερατσίνι
  18. Προσωπικά διαφωνώ με την θέση του ΤΕΕ και τα ευρήματα συνηγορούν στο ότι κάποια "απατεωνιά" έχει συμβεί. Η ΥΔΟΜ στην καλύτερη των περιπτώσεων να σου χορηγήσει βεβαίωση απώλειας με την μοναδική ευκολία που έχει το δημόσιο να αποποιείται τις ευθύνες του (χωρίς συνέπειες) Από κει και πέρα, το ότι κάποιος έγραψε μια φράση "υφιστάμενο/ρυθμισμένο βάσει του ν. 720/77" χωρίς αυτό να μπορεί να επιβεβαιωθεί, θεωρώ ότι η καλύτερη και ασφαλέστερη επιλογή είναι η ρύθμιση του χώρου. Προσωπικά δεν θα το δεχόμουν ως νόμιμο.
  19. Αν και θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι η εγκατάσταση εξοπλισμού μετρήσεων για μετεωρολογικό σταθμό αφορά εγκαταστάσεις και όχι κτίριο (εκτός αν υπάρχει και τέτοια απαίτηση) και θα έπρεπε να έχει ενσωματωθεί στις εργασίες του άρθρου 30 ή έστω να αναφέρεται κάπου ότι δεν απαιτείται καμία έγκριση, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αφού μια τέτοια εργασία δεν εμπίπτει ούτε στις εργασίες ΕΕΔΜΚ και δεν αναγράφεται σε αυτές του άρθρου 30, απαιτείται οικοδομική άδεια. Άρθρο 29 Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών 1. Οικοδομική άδεια απαιτείται για την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας δόμησης, η οποία δεν εμπίπτει στις εργασίες δόμησης μικρής κλίμακας και αφορά ιδίως (σ.σ αναφέρεται ενδεικτικά στις ακόλουθες περιπτώσεις και όχι περιοριστικά) : α) ανέγερση, προσθήκη και επισκευή κτιρίων, β) κατεδάφιση κατασκευών εξαιρουμένων των περιπτώσεων της παραγράφου 4, γ) εκσκαφές ή επιχώσεις μεγαλύτερες του συν/πλην 0,80 μέτρα, καθώς και επιστρώσεις, διαμορφώσεις οικοπέδων και γηπέδων με σκοπό τη δόμηση, δ) κατασκευή πισίνας, ε) αλλαγή χρήσης, αν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος κάλυψης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους, στ) κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, καθώς και περιτοιχίσεων και περιφράξεων που δεν καλύπτονται από την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, ζ) κατασκευή υπόγειων δεξαμενών, η) εργασίες τοποθέτησης υπόγειων, προκατασκευασμένων δεξαμενών υγρών και αερίων καυσίμων σε πρατήρια καυσίμων, θ) εργασίες της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, προϋπολογισμού άνω των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) ευρώ, υπολογιζόμενου σύμφωνα με το Παράρτημα Β του νόμου 4495/2017, ανά οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία με την επιφύλαξη των οριζόμενων στο προτελευταίο εδάφιο αυτής, ι) νομιμοποίηση κάθε εκτελεσθείσας εργασίας για την οποία απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας.
  20. Στην πολεοδομία μου είπαν ότι δεν έχουν κάτι άλλο, ούτε βιβλίο καταχωρίσεων. Στο φάκελο της οικοδομικής άδειας που είδα σήμερα δεν εμπεριέχεται τέτοιο έγγραφο. Στο τμήμα αυθαιρέτων που συζήτησα το θέμα αλλά και σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΤΕΕ, μου πρότειναν να βάλω ως έγγραφο εξαιρεσης την οικοδομική άδεια της προσθήκης του 1990, με την ευκολία και τη βαρύτητα βέβαια του προφορικού λόγου και όχι του γραπτού...
  21. Ναι αυτό θα κάνω καθώς έχω μπερδευτεί λίγο. Ευχαριστώ πολύ.
  22. Ευχαριστώ πολύ. Κι εγω αυτό απάντησα χωρίς να είμαι βέβαιη τί κάνουμε με τις περιπτώσεις που δεν περιγράφονται πουθενά.
  23. Οι χιλιάδες πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά το ΟΑΚΑ έχουν ήδη αντιληφθεί την αλλαγή. Περίπου 21 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πολύ περισσότερα μετά την εποχή που κατασκευάστηκαν τα επιμέρους κτίρια και γήπεδα, σε ολόκληρο το συγκρότημα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης, επισκευής και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων. Eνα πρόγραμμα που δεν αφορά μόνο το γηπεδικό – αθλητικό σκέλος, αλλά και το ΟΑΚΑ ως αυτό που είναι, δηλαδή ένας από τους σημαντικότερους και πιο αγαπητούς δημόσιους χώρους της Αθήνας. Το χρονοδιάγραμμα Την περίοδο αυτή, λοιπόν, το ΟΑΚΑ έχει γεμίσει με δεκάδες εργοτάξια που δουλεύουν σε διπλή βάρδια. Κάποια συνεργεία αποσπούν κομμάτι κομμάτι τη μεταλλική κατασκευή της Αγοράς, για να συντηρηθεί και να επανατοποθετηθεί. Αρκετά εργάζονται μέσα στα κτίρια του κολυμβητηρίου και του ποδηλατοδρομίου, ενώ άλλα ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τους ελέγχους και τις επεμβάσεις στο «στέγαστρο Καλατράβα» στο Ολυμπιακό Στάδιο. Η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης δεσμεύει την ολοκλήρωση των εργασιών έως το επόμενο καλοκαίρι (Ιούλιος 2026) και συνεπώς τα χρονοδιαγράμματα είναι πλέον ανελαστικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τελευταία από τις συμβάσεις για την ανακαίνιση του ΟΑΚΑ, αυτή που αφορά τους εξωτερικούς χώρους, υπεγράφη μόλις τον Αύγουστο και επομένως ο εργολάβος γνωρίζει ότι έχει στη διάθεσή του λιγότερο από τον συμβατικό χρόνο (δηλαδή 11 αντί για 14 μήνες). «Δυστυχώς, για πολλά χρόνια δεν είχε ασχοληθεί κανείς σοβαρά με το ΟΑΚΑ, δεν υπήρχε όραμα», εκτιμά ο συντονιστής γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ Κωνσταντίνος Χαλιορής. «Η εγκατάσταση καταλαμβάνει περισσότερα από 1.000 στρέμματα σε ένα εξαιρετικά κομβικό σημείο, ανάμεσα σε μεγάλες λεωφόρους, εμπορικά κέντρα, περιοχές κατοικίας. Έχει πολύ σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις. Έχει μια απίστευτη δυναμική που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητη». «Η εγκατάσταση έχει απίστευτη δυναμική, που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητη», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ Κωνσταντίνος Χαλιορής. [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Ο κ. Χαλιορής, ο οποίος υπηρετεί σε αυτή τη θέση από την άνοιξη του 2020, έχει πολλές ιστορίες να διηγηθεί για την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το συγκρότημα. «Ένα από τα πρώτα σοκ που δέχθηκα λίγο καιρό μετά την τοποθέτησή μου ήταν η επίσκεψη στον χώρο όπου βρισκόταν το εστιατόριο των αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εκεί υπήρχαν σε παλέτες, στοιβαγμένα σε πέντε επίπεδα ληγμένα νερά, αναψυκτικά και υλικά του εστιατορίου. Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος μετά τους Αγώνες να τα δώσει σε ένα ίδρυμα, έστω να τα μοιράσει δωρεάν στα σχολεία για να μην πάνε χαμένα. Ανοίξαμε αποθήκες στις οποίες βρήκαμε στοιβαγμένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, που βεβαίως ήταν πια άχρηστοι, 20 χρόνια μετά, έπιπλα –άλλα σε καλή κατάσταση και άλλα κατεστραμμένα–, καθίσματα και ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Τους δε υπαλλήλους του ΟΑΚΑ –οι περισσότεροι δεν ήταν εδώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες– τους είχαν μεταφέρει αλλού. Ως αποτέλεσμα, την επόμενη ημέρα τους έδωσαν τα κλειδιά και έφυγαν και οι υπάλληλοι δεν ήξεραν από πού ανάβουν τα φώτα. Καθώς τα χρόνια περνούσαν, οι υπάλληλοι έστελναν άπειρα έγγραφα στην πολιτεία, εξηγούσαν τι συνέβαινε, ζητούσαν να παρέμβει, να γίνει ένα σοβαρό πρόγραμμα συντήρησης, αλλά τους αγνοούσαν. Oταν ήρθα, βρήκα τους υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών… να κάνουν χειροτεχνίες για να περάσει η ώρα, αφού είχαν μείνει χωρίς αντικείμενο. Τώρα δουλεύουν όλοι με ενθουσιασμό στη συντήρηση των εγκαταστάσεων». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Επτά έργα Τα επτά έργα που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη αφορούν το σύνολο του ΟΑΚΑ. Oπως εξηγούν στην «Κ» ο Γιάννης Σπέρτος, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών και η Ελένη Μαλανδράκη, τμηματάρχης Δομικών Έργων στο ΟΑΚΑ: Το πρώτο έργο αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση όλου του ΟΑΚΑ. Στο πλαίσιο της εργολαβίας ήδη άλλαξαν όλα τα περιμετρικά κουφώματα του κεντρικού γηπέδου με ενεργειακά, βελτιώθηκαν ο φωτισμός των εσωτερικών χώρων και ο αγωνιστικός φωτισμός, αντικαταστάθηκαν τα κλιματιστικά στα γραφεία και στα βοηθητικά κτίρια (πλην του κεντρικού σταδίου, όπου εξακολουθεί να λειτουργεί το σύστημα κλιματισμού που είχε εξαρχής, δηλαδή από το 1982). Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πλαίσιο των εργασιών θα απομακρυνθούν έως 120 τόνοι μετάλλων (σκραπ). [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Το δεύτερο έργο αφορά τη συντήρηση και επισκευή του μεταλλικού στεγάστρου στο Ολυμπιακό Στάδιο και στο ποδηλατοδρόμιο. Κάτι πολύ ενδιαφέρον είναι ότι στο πλαίσιο του έργου θα αποξηλωθεί η «αράχνη», δηλαδή τα τεράστια συρματόσκοινα (με τις μεταλλικές κολόνες που τα συγκρατούν) τα οποία χρησιμοποιήθηκαν μόνο στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων για να υποστηρίξουν τεχνικά το θέαμα – και θα έπρεπε να είχαν απομακρυνθεί στα τέλη του 2004. «Hδη έχουν αποξηλωθεί 5.000 πολυκαρβονικά φύλλα από το στέγαστρο και θα τοποθετηθούν νέα γιατί αυτά έκλεισαν τον κύκλο ζωής τους», εξηγεί ο κ. Σπέρτος. «Oσον αφορά το στέγαστρο του κεντρικού σταδίου, θα καθαριστεί από σκουριές, θα αντικατασταθούν καλώδια όπου χρειαστεί και θα τανυστούν (τεντωθούν) για ομοιόμορφη κατανομή του φορτίου, θα ελεγχθούν κοχλίες (σ.σ. βίδες) και εφέδρανα (κατασκευές για την απορρόφηση της σεισμικής ενέργειας)». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] «Στιβαρή κατασκευή» Ο κ. Σπέρτος εκπροσώπησε το Δημόσιο στην εταιρεία που ανέλαβε την επίβλεψη όλων των έργων των Ολυμπιακών Αγώνων. «Δυστυχώς έχουν γραφτεί τέρατα, ότι δεν υπήρχαν εγχειρίδια συντήρησης, ότι δεν υπήρχε στατική μελέτη, ότι το στέγαστρο ήταν επικίνδυνο. Κατά τη γνώμη μου, το στέγαστρο είναι μια πολύ καλή και στιβαρή κατασκευή. Οι εταιρείες που το κατασκεύασαν είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Δεν υπήρχε περίπτωση να πέσει, ούτε όλα αυτά τα εξωφρενικά που ακούστηκαν εκείνη την περίοδο από ανθρώπους άσχετους με το έργο». Όπως εξηγεί ο κ. Σπέρτος, το στέγαστρο θα συντηρηθεί με τη βοήθεια γερανών που ήδη στήνονται γύρω από το γήπεδο και εναεριτών. «Για τις ανάγκες της συντήρησης θα κλείσουν για ένα διάστημα οι κερκίδες στη νοτιοδυτική πλευρά και κατόπιν στη βορειοανατολική, ώστε να μην εμποδιστεί η παράλληλη χρήση του ως γηπέδου ποδοσφαίρου». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Ένα τρίτο έργο αφορά τις «μικρές» μεταλλικές κατασκευές, την Αγορά, τις δύο πύλες, το «Τείχος των Εθνών». «Το τείχος θα συντηρηθεί και θα σταθεροποιηθεί αλλά δεν θα λειτουργεί, καθώς αυτό θα απαιτούσε την αντικατάσταση των μοτέρ που βρίσκονται σε καθένα από τα τμήματά του. Iσως σε μια επόμενη φάση», εξηγεί ο κ. Σπέρτος. Το τέταρτο έργο αφορά την αναβάθμιση του κολυμβητηρίου, το πέμπτο το εσωτερικό του ποδηλατοδρομίου. Το έκτο έργο αφορά την τοποθέτηση 100 επιταχυνσιογράφων στα στέγαστρα και τη δημιουργία ενός ψηφιακού μοντέλου συνεχούς παρακολούθησης των ταλαντώσεών τους και γενικά της «δομοστατικής υγείας» τους. Τέλος, το έβδομο έργο αφορά τους υπαίθριους χώρους. Όπως εξηγεί ο κ. Σπέρτος, το έργο περιλαμβάνει τη φύτευση 8.000 δέντρων, την αλλαγή περίφραξης σε όλο το ΟΑΚΑ, την κατασκευή δύο τοίχων αναρρίχησης ολυμπιακών προδιαγραφών, την επισκευή των περιπτέρων (που παραμένουν κλειστά), των λιμνών, των δαπέδων κ.ο.κ. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι τα επιδαπέδια φωτιστικά στοιχεία θα αφαιρεθούν, καθώς είχαν σε μεγάλο βαθμό καταστραφεί. Επίσης, τα στοιχεία που είχαν ψηφίδες θα συντηρηθούν και θα αποκατασταθούν. «Η μελέτη του Καλατράβα περιελάμβανε πολύ πράσινο αλλά δεν υπήρχε ο χρόνος να υλοποιηθεί», λέει η κ. Μαλανδράκη. «Είναι χαρακτηριστικό ότι ανακαλύψαμε εκ των υστέρων πως τα πλατάνια είχαν μπει στο έδαφος… με τις γλάστρες τους, με αποτέλεσμα σταδιακά να ξεραθούν όλα». Εκτός από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, στο ΟΑΚΑ αυτή την περίοδο υλοποιούνται και άλλα έργα, όπως η αντικατάσταση των ταρτάν του κεντρικού και των βοηθητικών σταδίων και η μόνωση του κλειστού κολυμβητηρίου με πόρους της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και άλλα μικρότερα έργα. «Για εμένα αυτό που είναι αξιοθαύμαστο είναι ότι όλο αυτό το τεράστιο πρόγραμμα συντήρησης γίνεται με το ΟΑΚΑ σε λειτουργία, με αγώνες, συναυλίες, εκδηλώσεις και καθημερινή κίνηση κόσμου. Είναι ένα τιτάνιο έργο», καταλήγει ο κ. Σπέρτος. «Το όραμα είναι το ΟΑΚΑ να πάρει και πάλι τη θέση που του αξίζει: ως ένα αθλητικό κέντρο που θα καλύπτει ανάγκες υψηλού επιπέδου. Ένας χώρος άθλησης και προπόνησης. Αλλά και ένα ολυμπιακό πάρκο, ελεύθερος χώρος περιπάτου και αναψυχής για όλους τους πολίτες στην καρδιά της πρωτεύουσας», προσθέτει ο κ. Χαλιορής. «Ο χώρος αυτός είναι ένα διαμάντι που θα αναδειχθεί για πρώτη φορά μετά το 2004». View full είδηση
  24. Οι χιλιάδες πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά το ΟΑΚΑ έχουν ήδη αντιληφθεί την αλλαγή. Περίπου 21 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πολύ περισσότερα μετά την εποχή που κατασκευάστηκαν τα επιμέρους κτίρια και γήπεδα, σε ολόκληρο το συγκρότημα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης, επισκευής και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων. Eνα πρόγραμμα που δεν αφορά μόνο το γηπεδικό – αθλητικό σκέλος, αλλά και το ΟΑΚΑ ως αυτό που είναι, δηλαδή ένας από τους σημαντικότερους και πιο αγαπητούς δημόσιους χώρους της Αθήνας. Το χρονοδιάγραμμα Την περίοδο αυτή, λοιπόν, το ΟΑΚΑ έχει γεμίσει με δεκάδες εργοτάξια που δουλεύουν σε διπλή βάρδια. Κάποια συνεργεία αποσπούν κομμάτι κομμάτι τη μεταλλική κατασκευή της Αγοράς, για να συντηρηθεί και να επανατοποθετηθεί. Αρκετά εργάζονται μέσα στα κτίρια του κολυμβητηρίου και του ποδηλατοδρομίου, ενώ άλλα ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τους ελέγχους και τις επεμβάσεις στο «στέγαστρο Καλατράβα» στο Ολυμπιακό Στάδιο. Η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης δεσμεύει την ολοκλήρωση των εργασιών έως το επόμενο καλοκαίρι (Ιούλιος 2026) και συνεπώς τα χρονοδιαγράμματα είναι πλέον ανελαστικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τελευταία από τις συμβάσεις για την ανακαίνιση του ΟΑΚΑ, αυτή που αφορά τους εξωτερικούς χώρους, υπεγράφη μόλις τον Αύγουστο και επομένως ο εργολάβος γνωρίζει ότι έχει στη διάθεσή του λιγότερο από τον συμβατικό χρόνο (δηλαδή 11 αντί για 14 μήνες). «Δυστυχώς, για πολλά χρόνια δεν είχε ασχοληθεί κανείς σοβαρά με το ΟΑΚΑ, δεν υπήρχε όραμα», εκτιμά ο συντονιστής γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ Κωνσταντίνος Χαλιορής. «Η εγκατάσταση καταλαμβάνει περισσότερα από 1.000 στρέμματα σε ένα εξαιρετικά κομβικό σημείο, ανάμεσα σε μεγάλες λεωφόρους, εμπορικά κέντρα, περιοχές κατοικίας. Έχει πολύ σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις. Έχει μια απίστευτη δυναμική που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητη». «Η εγκατάσταση έχει απίστευτη δυναμική, που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητη», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ Κωνσταντίνος Χαλιορής. [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Ο κ. Χαλιορής, ο οποίος υπηρετεί σε αυτή τη θέση από την άνοιξη του 2020, έχει πολλές ιστορίες να διηγηθεί για την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το συγκρότημα. «Ένα από τα πρώτα σοκ που δέχθηκα λίγο καιρό μετά την τοποθέτησή μου ήταν η επίσκεψη στον χώρο όπου βρισκόταν το εστιατόριο των αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εκεί υπήρχαν σε παλέτες, στοιβαγμένα σε πέντε επίπεδα ληγμένα νερά, αναψυκτικά και υλικά του εστιατορίου. Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος μετά τους Αγώνες να τα δώσει σε ένα ίδρυμα, έστω να τα μοιράσει δωρεάν στα σχολεία για να μην πάνε χαμένα. Ανοίξαμε αποθήκες στις οποίες βρήκαμε στοιβαγμένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, που βεβαίως ήταν πια άχρηστοι, 20 χρόνια μετά, έπιπλα –άλλα σε καλή κατάσταση και άλλα κατεστραμμένα–, καθίσματα και ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Τους δε υπαλλήλους του ΟΑΚΑ –οι περισσότεροι δεν ήταν εδώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες– τους είχαν μεταφέρει αλλού. Ως αποτέλεσμα, την επόμενη ημέρα τους έδωσαν τα κλειδιά και έφυγαν και οι υπάλληλοι δεν ήξεραν από πού ανάβουν τα φώτα. Καθώς τα χρόνια περνούσαν, οι υπάλληλοι έστελναν άπειρα έγγραφα στην πολιτεία, εξηγούσαν τι συνέβαινε, ζητούσαν να παρέμβει, να γίνει ένα σοβαρό πρόγραμμα συντήρησης, αλλά τους αγνοούσαν. Oταν ήρθα, βρήκα τους υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών… να κάνουν χειροτεχνίες για να περάσει η ώρα, αφού είχαν μείνει χωρίς αντικείμενο. Τώρα δουλεύουν όλοι με ενθουσιασμό στη συντήρηση των εγκαταστάσεων». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Επτά έργα Τα επτά έργα που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη αφορούν το σύνολο του ΟΑΚΑ. Oπως εξηγούν στην «Κ» ο Γιάννης Σπέρτος, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών και η Ελένη Μαλανδράκη, τμηματάρχης Δομικών Έργων στο ΟΑΚΑ: Το πρώτο έργο αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση όλου του ΟΑΚΑ. Στο πλαίσιο της εργολαβίας ήδη άλλαξαν όλα τα περιμετρικά κουφώματα του κεντρικού γηπέδου με ενεργειακά, βελτιώθηκαν ο φωτισμός των εσωτερικών χώρων και ο αγωνιστικός φωτισμός, αντικαταστάθηκαν τα κλιματιστικά στα γραφεία και στα βοηθητικά κτίρια (πλην του κεντρικού σταδίου, όπου εξακολουθεί να λειτουργεί το σύστημα κλιματισμού που είχε εξαρχής, δηλαδή από το 1982). Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πλαίσιο των εργασιών θα απομακρυνθούν έως 120 τόνοι μετάλλων (σκραπ). [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Το δεύτερο έργο αφορά τη συντήρηση και επισκευή του μεταλλικού στεγάστρου στο Ολυμπιακό Στάδιο και στο ποδηλατοδρόμιο. Κάτι πολύ ενδιαφέρον είναι ότι στο πλαίσιο του έργου θα αποξηλωθεί η «αράχνη», δηλαδή τα τεράστια συρματόσκοινα (με τις μεταλλικές κολόνες που τα συγκρατούν) τα οποία χρησιμοποιήθηκαν μόνο στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων για να υποστηρίξουν τεχνικά το θέαμα – και θα έπρεπε να είχαν απομακρυνθεί στα τέλη του 2004. «Hδη έχουν αποξηλωθεί 5.000 πολυκαρβονικά φύλλα από το στέγαστρο και θα τοποθετηθούν νέα γιατί αυτά έκλεισαν τον κύκλο ζωής τους», εξηγεί ο κ. Σπέρτος. «Oσον αφορά το στέγαστρο του κεντρικού σταδίου, θα καθαριστεί από σκουριές, θα αντικατασταθούν καλώδια όπου χρειαστεί και θα τανυστούν (τεντωθούν) για ομοιόμορφη κατανομή του φορτίου, θα ελεγχθούν κοχλίες (σ.σ. βίδες) και εφέδρανα (κατασκευές για την απορρόφηση της σεισμικής ενέργειας)». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] «Στιβαρή κατασκευή» Ο κ. Σπέρτος εκπροσώπησε το Δημόσιο στην εταιρεία που ανέλαβε την επίβλεψη όλων των έργων των Ολυμπιακών Αγώνων. «Δυστυχώς έχουν γραφτεί τέρατα, ότι δεν υπήρχαν εγχειρίδια συντήρησης, ότι δεν υπήρχε στατική μελέτη, ότι το στέγαστρο ήταν επικίνδυνο. Κατά τη γνώμη μου, το στέγαστρο είναι μια πολύ καλή και στιβαρή κατασκευή. Οι εταιρείες που το κατασκεύασαν είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Δεν υπήρχε περίπτωση να πέσει, ούτε όλα αυτά τα εξωφρενικά που ακούστηκαν εκείνη την περίοδο από ανθρώπους άσχετους με το έργο». Όπως εξηγεί ο κ. Σπέρτος, το στέγαστρο θα συντηρηθεί με τη βοήθεια γερανών που ήδη στήνονται γύρω από το γήπεδο και εναεριτών. «Για τις ανάγκες της συντήρησης θα κλείσουν για ένα διάστημα οι κερκίδες στη νοτιοδυτική πλευρά και κατόπιν στη βορειοανατολική, ώστε να μην εμποδιστεί η παράλληλη χρήση του ως γηπέδου ποδοσφαίρου». [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ] Ένα τρίτο έργο αφορά τις «μικρές» μεταλλικές κατασκευές, την Αγορά, τις δύο πύλες, το «Τείχος των Εθνών». «Το τείχος θα συντηρηθεί και θα σταθεροποιηθεί αλλά δεν θα λειτουργεί, καθώς αυτό θα απαιτούσε την αντικατάσταση των μοτέρ που βρίσκονται σε καθένα από τα τμήματά του. Iσως σε μια επόμενη φάση», εξηγεί ο κ. Σπέρτος. Το τέταρτο έργο αφορά την αναβάθμιση του κολυμβητηρίου, το πέμπτο το εσωτερικό του ποδηλατοδρομίου. Το έκτο έργο αφορά την τοποθέτηση 100 επιταχυνσιογράφων στα στέγαστρα και τη δημιουργία ενός ψηφιακού μοντέλου συνεχούς παρακολούθησης των ταλαντώσεών τους και γενικά της «δομοστατικής υγείας» τους. Τέλος, το έβδομο έργο αφορά τους υπαίθριους χώρους. Όπως εξηγεί ο κ. Σπέρτος, το έργο περιλαμβάνει τη φύτευση 8.000 δέντρων, την αλλαγή περίφραξης σε όλο το ΟΑΚΑ, την κατασκευή δύο τοίχων αναρρίχησης ολυμπιακών προδιαγραφών, την επισκευή των περιπτέρων (που παραμένουν κλειστά), των λιμνών, των δαπέδων κ.ο.κ. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι τα επιδαπέδια φωτιστικά στοιχεία θα αφαιρεθούν, καθώς είχαν σε μεγάλο βαθμό καταστραφεί. Επίσης, τα στοιχεία που είχαν ψηφίδες θα συντηρηθούν και θα αποκατασταθούν. «Η μελέτη του Καλατράβα περιελάμβανε πολύ πράσινο αλλά δεν υπήρχε ο χρόνος να υλοποιηθεί», λέει η κ. Μαλανδράκη. «Είναι χαρακτηριστικό ότι ανακαλύψαμε εκ των υστέρων πως τα πλατάνια είχαν μπει στο έδαφος… με τις γλάστρες τους, με αποτέλεσμα σταδιακά να ξεραθούν όλα». Εκτός από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, στο ΟΑΚΑ αυτή την περίοδο υλοποιούνται και άλλα έργα, όπως η αντικατάσταση των ταρτάν του κεντρικού και των βοηθητικών σταδίων και η μόνωση του κλειστού κολυμβητηρίου με πόρους της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και άλλα μικρότερα έργα. «Για εμένα αυτό που είναι αξιοθαύμαστο είναι ότι όλο αυτό το τεράστιο πρόγραμμα συντήρησης γίνεται με το ΟΑΚΑ σε λειτουργία, με αγώνες, συναυλίες, εκδηλώσεις και καθημερινή κίνηση κόσμου. Είναι ένα τιτάνιο έργο», καταλήγει ο κ. Σπέρτος. «Το όραμα είναι το ΟΑΚΑ να πάρει και πάλι τη θέση που του αξίζει: ως ένα αθλητικό κέντρο που θα καλύπτει ανάγκες υψηλού επιπέδου. Ένας χώρος άθλησης και προπόνησης. Αλλά και ένα ολυμπιακό πάρκο, ελεύθερος χώρος περιπάτου και αναψυχής για όλους τους πολίτες στην καρδιά της πρωτεύουσας», προσθέτει ο κ. Χαλιορής. «Ο χώρος αυτός είναι ένα διαμάντι που θα αναδειχθεί για πρώτη φορά μετά το 2004».
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.