Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα: «Ιστορικές Γέφυρες στην Ελλάδα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης «Δημήτρης Παντερμαλής». Παρακολουθείστε ζωντανά την ημερίδα από εδώ: Η ημερίδα αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας των γεφυριών της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν εμβληματικά τεχνικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος. Τη συζήτηση συντονίζει η Δρ. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων ΥΠΠΟ.
-
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα: «Ιστορικές Γέφυρες στην Ελλάδα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης «Δημήτρης Παντερμαλής». Παρακολουθείστε ζωντανά την ημερίδα από εδώ: Η ημερίδα αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας των γεφυριών της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν εμβληματικά τεχνικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος. Τη συζήτηση συντονίζει η Δρ. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων ΥΠΠΟ. View full είδηση
-
........... Πλήρωσε λοιπόν έναν τρακτερτζή να πάει με μία σβάρνα 5-6 φορές πάνω κάτω στο "δρόμο" και θα σου έχει έτοιμο-(διανοιγμένο) τον δρόμο. Καλημέρα από την συννεφιασμένη Θεσσαλονίκη.
-
Προς παράταση κατά 16 μήνες οδεύει το έργο για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετατέθηκε η Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών, η οποία αρχικά είχε οριστεί για την 21η Απριλίου 2027 και η οποία ορίζεται εκ νέου για την 11η Ιουλίου 2028, χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του αναδόχου σχήματος ΑΚΤOR-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το σχήμα είχε υποβάλλει αίτημα παράτασης της προθεσμίας του έργου κυρίως λόγω της καθυστέρησης απόδοσης απαλλοτριωθέντων χώρων, γεγονός που προκάλεσε αλυσιδωτή καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου. Μαζί αιτείται αποζημίωσης 124 εκατ. ευρώ. Η ημερομηνία Υπογραφής της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η 21-04-2023 και σύμφωνα με τη Σύμβαση Σύμπραξης, η Αναθέτουσα Αρχή έπρεπε να παραδώσει στον ΙΦΣ μέχρι 21-04-2024 τους λοιπούς χώρους Κατασκευής του Έργου, οι οποίοι παραδόθηκαν τελικά τμηματικά στις 16-04-2025 και 12-05-2025 με τα αντίστοιχα Πρωτόκολλα Παράδοσης -Παραλαβής Χώρων Κατασκευής Έργου. Η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή συνιστά Γεγονός Αποζημίωσης, σύμφωνα με το άρθρο 15.1.3 της Σύμβασης Σύμπραξης. Ακολούθως ο ανάδοχος υπέβαλλε τα αιτήματα παράτασης, απαλλαγής και αποζημίωσης σε περίπτωση Γεγονότος Αποζημίωσης, με επιστολές του με τις οποίες και δικαιούται τη Μετάθεση της Προγραμματισμένης Ημερομηνίας Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και της Απώτερης Ημερομηνίας, σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (α), αποζημίωση της Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (β) και απαλλαγή των υποχρεώσεών του λόγω του Γεγονότος Αποζημίωσης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (δ) της Σύμβασης Σύμπραξης. Ο Ανεξάρτητος Ελεγκτής έλαβε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα χρονοδιαγράμματα που συνοδεύουν το αίτημα του αναδόχου προκειμένου να εκφέρει γνώμη επί των νέων ημερομηνιών που αιτείται, όπως του ζητήθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή, ως πρόσθετη υπηρεσία, με σκοπό να διαπιστώσει τον τρόπο εισαγωγής των καθυστερήσεων στο αρχικό χρονοδιάγραμμα και τη χρονική τους έκταση, σφάλματα ή παραλείψεις στα χρονοδιαγράμματα. Τέλος, όπως αναφέρεται στην απόφαση, η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή μεταθέτει την ημερομηνία ολοκλήρωσης των Εργασιών, η οποία με τη σειρά της αναγκαστικά μεταθέτει την Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και την Απώτερη Ημερομηνία της Σύμβασης Σύμπραξης. Το ποσό που αιτείται ο ΙΦΣ ως αποζημίωση για αυξημένες δαπάνες λόγω Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από τον ΙΦΣ και την εξέτασή τους από την Αναθέτουσα Αρχή. Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη έχει κόστος 290 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης (περίπου 90 εκατ. ευρώ) προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ ακόμα ένα μέρος των χρημάτων προέρχεται από δάνεια που έχει συνάψει το παραπάνω σχήμα. Ποιο είναι το έργο Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα. θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ. Θα κατασκευαστούν 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.) και 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.). Προβλέπεται η κατασκευή συνολικά 5 νέων ανισόπεδων κόμβων. Τέλος θα υπάρχει και 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ). Είναι το δεύτερο τμήμα στο οποίο ξεκινούν οι κατασκευές μετά το ανατολικό τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος στο οποίο τα έργα είναι πλέον εμφανή σε μεγάλο μήκος του δρόμου. Αυτό το τμήμα των 14,5 χιλιομέτρων αναμένεται να είναι και το πρώτο που θα ολοκληρωθεί. Κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ και την AKTOR. Το έργο κόστους 186 εκατ. ευρώ είναι επίσης ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης. View full είδηση
-
Προς παράταση κατά 16 μήνες οδεύει το έργο για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετατέθηκε η Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών, η οποία αρχικά είχε οριστεί για την 21η Απριλίου 2027 και η οποία ορίζεται εκ νέου για την 11η Ιουλίου 2028, χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του αναδόχου σχήματος ΑΚΤOR-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το σχήμα είχε υποβάλλει αίτημα παράτασης της προθεσμίας του έργου κυρίως λόγω της καθυστέρησης απόδοσης απαλλοτριωθέντων χώρων, γεγονός που προκάλεσε αλυσιδωτή καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου. Μαζί αιτείται αποζημίωσης 124 εκατ. ευρώ. Η ημερομηνία Υπογραφής της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η 21-04-2023 και σύμφωνα με τη Σύμβαση Σύμπραξης, η Αναθέτουσα Αρχή έπρεπε να παραδώσει στον ΙΦΣ μέχρι 21-04-2024 τους λοιπούς χώρους Κατασκευής του Έργου, οι οποίοι παραδόθηκαν τελικά τμηματικά στις 16-04-2025 και 12-05-2025 με τα αντίστοιχα Πρωτόκολλα Παράδοσης -Παραλαβής Χώρων Κατασκευής Έργου. Η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή συνιστά Γεγονός Αποζημίωσης, σύμφωνα με το άρθρο 15.1.3 της Σύμβασης Σύμπραξης. Ακολούθως ο ανάδοχος υπέβαλλε τα αιτήματα παράτασης, απαλλαγής και αποζημίωσης σε περίπτωση Γεγονότος Αποζημίωσης, με επιστολές του με τις οποίες και δικαιούται τη Μετάθεση της Προγραμματισμένης Ημερομηνίας Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και της Απώτερης Ημερομηνίας, σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (α), αποζημίωση της Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (β) και απαλλαγή των υποχρεώσεών του λόγω του Γεγονότος Αποζημίωσης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (δ) της Σύμβασης Σύμπραξης. Ο Ανεξάρτητος Ελεγκτής έλαβε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα χρονοδιαγράμματα που συνοδεύουν το αίτημα του αναδόχου προκειμένου να εκφέρει γνώμη επί των νέων ημερομηνιών που αιτείται, όπως του ζητήθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή, ως πρόσθετη υπηρεσία, με σκοπό να διαπιστώσει τον τρόπο εισαγωγής των καθυστερήσεων στο αρχικό χρονοδιάγραμμα και τη χρονική τους έκταση, σφάλματα ή παραλείψεις στα χρονοδιαγράμματα. Τέλος, όπως αναφέρεται στην απόφαση, η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή μεταθέτει την ημερομηνία ολοκλήρωσης των Εργασιών, η οποία με τη σειρά της αναγκαστικά μεταθέτει την Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και την Απώτερη Ημερομηνία της Σύμβασης Σύμπραξης. Το ποσό που αιτείται ο ΙΦΣ ως αποζημίωση για αυξημένες δαπάνες λόγω Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από τον ΙΦΣ και την εξέτασή τους από την Αναθέτουσα Αρχή. Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη έχει κόστος 290 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης (περίπου 90 εκατ. ευρώ) προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ ακόμα ένα μέρος των χρημάτων προέρχεται από δάνεια που έχει συνάψει το παραπάνω σχήμα. Ποιο είναι το έργο Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα. θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ. Θα κατασκευαστούν 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.) και 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.). Προβλέπεται η κατασκευή συνολικά 5 νέων ανισόπεδων κόμβων. Τέλος θα υπάρχει και 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ). Είναι το δεύτερο τμήμα στο οποίο ξεκινούν οι κατασκευές μετά το ανατολικό τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος στο οποίο τα έργα είναι πλέον εμφανή σε μεγάλο μήκος του δρόμου. Αυτό το τμήμα των 14,5 χιλιομέτρων αναμένεται να είναι και το πρώτο που θα ολοκληρωθεί. Κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ και την AKTOR. Το έργο κόστους 186 εκατ. ευρώ είναι επίσης ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης.
- Σήμερα
-
iSavvidis started following Δικαίωμα χειρισμού Μέσης Τάσης and Προυποθέσεις για Τεχνικό Ασφαλείας
-
Δεν έπαψε να ισχύει! Συνεχίζεις να συμπληρώνεις το θεωρημένο Βιβλίο Υποδείξεων ΤΑ. Είναι το τεκμήριο με τις υποδείξεις σου προς τον εργοδότη. Αν δεν υπάρχει στην επιχείρηση που ανέλαβες, τότε με την αναγγελία σου και ένα τετράδιο (όχι σπιράλ) πας στο ΣΕΠΕ που ανήκεις και σε θεωρούν καινούργιο Βιβλίο Υποδείξεων.
-
Μηχανικοί του Άρθρου 1 του Ν.6422/1934: Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί & Μηχανικοί Υπολογιστών Μηχανολόγοι Μηχανικοί Ναυπηγοί Μεταλλουργοί-Μεταλλειολόγοι Χημικοί Μηχανικοί Ηλεκτρονική Μηχανικοί έχουν Βεβαίωση Αναγγελίας ως: Εγκαταστάτης Ηλεκτρολόγος 4ης Ομάδας Α΄ Ειδικότητας Εγκαταστάτης Ηλεκτρολόγος Γ΄ Ειδικότητας Εγκαταστάτης Ηλεκτρολόγος 1ης & 2ης Ομάδας Δ΄ Ειδικότητας Συντηρητής Ηλεκτρολόγος Δ΄ Ειδικότητας Συνεπώς οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί έχουν δικαίωμα για χειρισμούς σε Μέση Τάση.
-
Αλλαγή χρήσης παταριού καταστήματος
ΙΑΣΟΝΑΣ replied to ilias's θέμα in Ν. 4178/13 - Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης
Ο "συνάδελφος" γράφει σαχλαμάρες! Προφανώς είναι ΥΔ χώρου με μειωμένο συντελεστή κ.λπ. -
Αλλαγή χρήσης παταριού καταστήματος
gamvro replied to ilias's θέμα in Ν. 4178/13 - Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης
Σε μία δήλωση του Ν.4495/17 να αναφέρει μεταξύ των άλλων: Υπάρχει στο κατάστημα και ένα πατάρι εμβαδού 15,00 Μ2 μη βατό-αποθηκευτικός χώρος σε ύψος 2,20Μ το οποίο δεν προσθέτει επιφάνεια και δεν αποτελεί πολεοδομική παράβαση... Το ίδιο λεκτικό αναγράφεται και στο συμβόλαιο πώλησης που ακολούθησε. Υπάρχει δε και αποτύπωσή του στο σχέδιο της δήλωσης. Ο συνάδελφος που το τακτοποίησε το θεώρησε ίδια περίπτωση με το πατάρι πάνω από το μπάνιο. Όντως ανεβαίνεις μόνο με κινητή σκάλα. Δεν θα έπρεπε όμως είτε να αγνοηθεί είτε να μετρήσει το εμβαδόν του έστω ως βοηθητικός χώρος; -
Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, με εγκύκλιό της (25 Σεπτεμβρίου 2025), ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες της μετάβασης στο νέο σύστημα και την πλήρη ένταξη των τουριστικών γραφείων και των επιχειρήσεων οδικών μεταφορών (ΤΕΟΜ) στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ), γνωστού ως OpenBusiness. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, που αναμένεται να διευκολύνει χιλιάδες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι από τις 10 Φεβρουαρίου 2025, οι τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά γραφεία υπάγονται πλέον στο νέο σύστημα γνωστοποίησης, το οποίο αντικαθιστά τις παλαιότερες διαδικασίες μέσω του NotifyBusiness. Η κάθε επιχείρηση μπορεί να πραγματοποιεί ηλεκτρονικά τις απαραίτητες ενέργειες (γνωστοποιήσεις, τροποποιήσεις, ανανεώσεις ή αλλαγές φορέα), χωρίς φυσική παρουσία σε υπηρεσίες. Η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά τη διαλειτουργικότητα του OpenBusiness με το Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού. Πλέον τα δύο πληροφοριακά συστήματα «επικοινωνούν» μεταξύ τους, επιτρέποντας αυτόματη αντιστοίχιση των στοιχείων των επιχειρήσεων. Η διασύνδεση με το ΜΗ.Τ.Ε. σημαίνει ότι οι πληροφορίες για την ταυτότητα, το είδος και τη νόμιμη λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης θα είναι ενιαίες, επικαιροποιημένες και διαθέσιμες σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν υποχρεούνται να εγγραφούν στο OpenBusiness έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Η απογραφή αυτή είναι κρίσιμη, καθώς διασφαλίζει ότι η επιχείρηση θα εμφανίζεται επίσημα στο νέο πληροφοριακό περιβάλλον του κράτους. Η διαδικασία είναι απλή και χωρίς οικονομικό κόστος, εφόσον ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα. Απαιτείται μόνο η υποβολή του αποδεικτικού νόμιμης λειτουργίας, όπως το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) ή η γνωστοποίηση βάσει του ν. 4442/2016. Αν η απογραφή γίνει εκπρόθεσμα, προβλέπεται παράβολο 200 ευρώ. Σημαντικό είναι ότι η απογραφή δεν αντικαθιστά την αδειοδοτική διαδικασία — πρόκειται για καταχώριση των στοιχείων της ήδη λειτουργούσας επιχείρησης στο νέο σύστημα, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να πραγματοποιεί ψηφιακά οποιαδήποτε αλλαγή, μεταβολή ή ανανέωση της δραστηριότητάς της. Στο OpenBusiness είναι η υποχρεωτική ηλεκτρονική ανάρτηση δικαιολογητικών. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που είχαν ήδη υποβάλει γνωστοποίηση μέσω NotifyBusiness ή σε έντυπη μορφή, οφείλουν έως 31 Δεκεμβρίου 2025 να «ανεβάσουν» τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο OpenBusiness. Η καθυστέρηση ή η παράλειψη συνεπάγεται διοικητικές κυρώσεις για έλλειψη δικαιολογητικών. Για τα τουριστικά καταλύματα που εξακολουθούν να λειτουργούν με Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ), δεν απαιτείται η ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών, παρά μόνο του αποδεικτικού λειτουργίας κατά την απογραφή. View full είδηση
-
Οι αλλαγές στην διαδικασία αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία
Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, με εγκύκλιό της (25 Σεπτεμβρίου 2025), ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες της μετάβασης στο νέο σύστημα και την πλήρη ένταξη των τουριστικών γραφείων και των επιχειρήσεων οδικών μεταφορών (ΤΕΟΜ) στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ), γνωστού ως OpenBusiness. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, που αναμένεται να διευκολύνει χιλιάδες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι από τις 10 Φεβρουαρίου 2025, οι τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά γραφεία υπάγονται πλέον στο νέο σύστημα γνωστοποίησης, το οποίο αντικαθιστά τις παλαιότερες διαδικασίες μέσω του NotifyBusiness. Η κάθε επιχείρηση μπορεί να πραγματοποιεί ηλεκτρονικά τις απαραίτητες ενέργειες (γνωστοποιήσεις, τροποποιήσεις, ανανεώσεις ή αλλαγές φορέα), χωρίς φυσική παρουσία σε υπηρεσίες. Η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά τη διαλειτουργικότητα του OpenBusiness με το Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού. Πλέον τα δύο πληροφοριακά συστήματα «επικοινωνούν» μεταξύ τους, επιτρέποντας αυτόματη αντιστοίχιση των στοιχείων των επιχειρήσεων. Η διασύνδεση με το ΜΗ.Τ.Ε. σημαίνει ότι οι πληροφορίες για την ταυτότητα, το είδος και τη νόμιμη λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης θα είναι ενιαίες, επικαιροποιημένες και διαθέσιμες σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν υποχρεούνται να εγγραφούν στο OpenBusiness έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Η απογραφή αυτή είναι κρίσιμη, καθώς διασφαλίζει ότι η επιχείρηση θα εμφανίζεται επίσημα στο νέο πληροφοριακό περιβάλλον του κράτους. Η διαδικασία είναι απλή και χωρίς οικονομικό κόστος, εφόσον ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα. Απαιτείται μόνο η υποβολή του αποδεικτικού νόμιμης λειτουργίας, όπως το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) ή η γνωστοποίηση βάσει του ν. 4442/2016. Αν η απογραφή γίνει εκπρόθεσμα, προβλέπεται παράβολο 200 ευρώ. Σημαντικό είναι ότι η απογραφή δεν αντικαθιστά την αδειοδοτική διαδικασία — πρόκειται για καταχώριση των στοιχείων της ήδη λειτουργούσας επιχείρησης στο νέο σύστημα, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να πραγματοποιεί ψηφιακά οποιαδήποτε αλλαγή, μεταβολή ή ανανέωση της δραστηριότητάς της. Στο OpenBusiness είναι η υποχρεωτική ηλεκτρονική ανάρτηση δικαιολογητικών. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που είχαν ήδη υποβάλει γνωστοποίηση μέσω NotifyBusiness ή σε έντυπη μορφή, οφείλουν έως 31 Δεκεμβρίου 2025 να «ανεβάσουν» τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο OpenBusiness. Η καθυστέρηση ή η παράλειψη συνεπάγεται διοικητικές κυρώσεις για έλλειψη δικαιολογητικών. Για τα τουριστικά καταλύματα που εξακολουθούν να λειτουργούν με Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ), δεν απαιτείται η ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών, παρά μόνο του αποδεικτικού λειτουργίας κατά την απογραφή. - Χθες
-
Επειδή δεν είσαι Η/Μ επομένως δεν μπορείς να καταλάβεις πολλά από αυτά που σου λέμε δεν θα έπρεπε να σου απαντήσω καν, αλλά για να λήξει η κουβέντα εδώ και επειδή μίλησες για το ΤΕΕ. Αυτά αναφέρει το ΤΕΕ λοιπόν για τα τοπικά συστήματα παραγωγής. Κακώς το αναφέρει έτσι στο απόσπασμα που ανέβασες γιατί εύκολα γίνονται παρεξηγήσεις ιδίως σε άτομα που δεν κατέχουν αντίστοιχες γνώσεις. Αν στο μυαλό σου τα τζάκια - ηλεκτρικά σώματα κτλ. είναι ίδια με τον επίτοιχο λέβητα... τι να πω; Επίσης, η ερώτηση σου ήταν για την κατηγορία αυτοματισμών και από ότι κατάλαβα δεν έχει καν διαβάσει με προσοχή τι περιγράφει η ΤΟΤΕΕ... Μπερδεύεις τις συσκευές, τις έννοιες... Διάβασε με προσοχή τις ΤΟΤΕΕ και τις διευκρινιστικές που έχουν εκδοθεί και ίσως σε βοηθήσουν. Αν δεν σε κάνουν να αλλάξεις γνώμη δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς δικό σου το πρόβλημα.
- 7.649 απαντήσεις
-
- ενεργειακή
- μελέτη
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
eeng started following ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ
-
Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 28 days
- ΖΗΤΗΣΗ
- ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ
Πολιτικός Μηχανικός Τεχνολογικής Εκπαίδευσης με τετραετή εμπειρία σε οικιστικά κατασκευαστικά έργα, προσφέρω υποστηρικτικές υπηρεσίες διαχείρισης και τεχνικού συντονισμού για ιδιώτες και συναδέλφους μηχανικούς. Στόχος μου είναι να βοηθώ στην οργάνωση, παρακολούθηση και οικονομική διαχείριση έργων, ώστε να εξοικονομούνται χρόνος και πόροι χωρίς καθυστερήσεις ή υπερβάσεις. 🔹 Υπηρεσίες: • Προμετρήσεις υλικών και εργασιών • Προκοστολόγηση και εκτίμηση συνολικού κόστους • Σύνταξη οικονομικών προσφορών προς πελάτες • Καθορισμός σταδίων πληρωμών και προγράμματος δαπανών • Εκτίμηση και προγραμματισμός χρονοδιαγράμματος • Παρακολούθηση κόστους & προόδου έργου 🎯 Απευθύνομαι σε: • Μηχανικούς που χρειάζονται έναν συνεργάτη για την οικονομική και χρονική οργάνωση των έργων τους. • Ιδιώτες που θέλουν ξεκάθαρη εικόνα κόστους και χρονοδιαγράμματος πριν ξεκινήσουν την κατασκευή τους. 📩 Επικοινωνήστε για συνεργασία ή για συζήτηση σχετικά με το επόμενο έργο σας. [email protected]Ask for price
-
- project management
- διαχείριση έργων
- (and 4 more)
-
-
H/X σε επαφή με ανοικτό κλιμακοστάσιο
Occultist replied to Occultist's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
-
Ευχαριστώ. Σωστή ερώτηση. Ναι, δύναται να λάβει έγκριση εισόδου - εξόδου.
-
Άδεια για τοποθέτηση iso box για μόνιμη χρήση
Pavlos33 replied to penro's θέμα in Άδειες-Διαδικασίες
Στα πολύ σωστά που αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος να προσθέσω ότι στην πιάτσα μπορεί να ακούσεις την έκφραση "έχει πατέντα" εννοώντας ότι υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη από την εταιρία. -
Αν θυμάμαι σωστά η παρέκκλιση της παρ. 2 άρθρου 5 αφορούσε ανέγερση ειδικών καταστημάτων (υπεραγορές, καταστήματα κοινωνικών εκδηλώσεων κλπ). Έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ 806/10. ερώτηση. Κατά την προμελέτη έχει ληφθεί μέριμνα για την έγκριση εισόδου-εξόδου; Μπορεί αυτή-βάσει των κριτηρίων (γεωμετρικά στοιχεία οδού κλπ) να υλοποιηθεί;
-
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Συνεπώς χτίζει 0,18 * 1700 = 306 τ.μ. με κάλυψη 170 τ.μ. Ο πελάτης θέλει να φτιάξει μάντρα οικ. υλικών (δεν υπάγεται στη βιομηχανία - βιοτεχνία αλλά κτίζει με όρους δόμησης καταστήματος). Θεωρείτε ότι μπορώ να ζητήσω τις παρεκκλίσεις της παρ. 2 του άρθρου 5;
-
Για κάλυψη και δόμηση εφαρμόζονται οι παρ. 3 & 6 του άρθρου 1, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Ν 4759/20. Συνεπώς για το γήπεδό σου ισχύουν : Π.Κ. = 10% & Σ.Δ. 0.18 Τα 550 μ² είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση ανεξαρτήτως επιφάνειας γηπέδου Εξετάζεις αν μπορείς να υπαχθείς στις παρεκκλίσεις της παρ. 2 του άρθρου 5
-
Υποχρεωτική απόσταση από το πίσω όριο 15 μ και από τα πλάγια 5 μέτρα. Γραμμή δόμησης στα 20 μ από τον άξονα της επαρχιακής οδού και πίσω από το όριο απαλλοτρίωσης (εάν υπάρχει).
-
Η στατική (κι όχι μόνο) μελέτη των συγκεκριμένων οικίσκων είναι ιδιοκτησία της εταιρείας. Η έδραση είναι απλή. Πάνω σε επίπεδη επιφάνεια ελαφρά οπλισμένου σκυροδέματος. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη θεμελίωσης, αρκεί το έδαφος να είναι σταθερό. Αν πρόκειται να εγκαταστήσεις προκατ. οικίσκους, θα πάρεις από την εταιρεία ό,τι χρειάζεσαι. Αλλιώς, κάνεις μελέτη εξ αρχής για μεταλλικό κτίριο.
-
Το επίπεδο οξίνισης των ωκεανών ξεπέρασε το όριο που είναι συμβατό με σταθερά και βιώσιμα οικοσυστήματα, ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, ίδρυμα ερευνών, συμπεραίνοντας ότι 7 από τα 9 «όρια του πλανήτη» έχουν πλέον ξεπεραστεί. Η έννοια αυτή των «ορίων του πλανήτη» είχε οριστεί το 2009 από γύρω στους τριάντα ερευνητές. Τότε, αυτοί αποτιμούσαν ότι η ανθρωπότητα είχε «ξεπεράσει τουλάχιστον τρία όρια του πλανήτη». Έκτοτε οι ετήσιοι απολογισμοί του Ινστιτούτου Ερευνών για το Κλίμα του Πότσνταμ (PIK) δείχνουν συνεχή υποβάθμιση. Ο απολογισμός του 2025 δείχνει ότι το όριο της «οξίνισης των ωκεανών» μόλις ξεπεράστηκε. «Ο ωκεανός υφίσταται οξίνιση, η οποία απειλεί τη θαλάσσια ζωή και μας οδηγεί σε επικίνδυνες συνθήκες», ενώ παρουσιάζει «τάση περισσότερης επιδείνωσης», σημείωσαν οι ερευνητές αυτοί. Η βασική αιτία της οξίνισης των ωκεανών είναι η απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκπέμπεται με την καύση ορυκτών καυσίμων. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι ωκεανοί έχουν απορροφήσει περίπου το 30% του πλεονάζοντος CO2 που έχει απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα από την καύση πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα. Η αύξηση της οξίνισης σε σχέση με τα αριθμητικά στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί πέρυσι οφείλεται επίσης εν μέρει σε βελτίωση των δεδομένων και σε αναθεώρηση των υπολογισμών. Τα άλλα έξι πλανητικά όρια που έχουν ήδη ξεπεραστεί αφορούν την κλιματική αλλαγή (CO2 στην ατμόσφαιρα), την ακεραιότητα της βιόσφαιρας (εξαφάνιση ειδών και ιδιοποίηση των πόρων από την ανθρωπότητα), αλλά και τη χρήση γης (αποψίλωση), τον κύκλο του γλυκού νερού (ζώνες που έχουν πληγεί από την ξηρασία ή τις πλημμύρες), τους βιογεωχημικούς κύκλους (προσθήκη λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων) και την εισαγωγή νέων οντοτήτων στη βιόσφαιρα (πλαστικά κι άλλα βιομηχανικά χημικά προϊόντα). Τα 2 «όρια του πλανήτη» που δεν έχουν ξεπεραστεί είναι τα αερολύματα στην ατμόσφαιρα (ατμοσφαιρική ρύπανση) και το επίπεδο του όζοντος στη στρατόσφαιρα. -«Χρειαζόμαστε οι κυβερνήσεις να ακούσουν την επιστήμη»- Καθώς η οξύτητα μετράται με τη βοήθεια του pH, η αναφορά γι’αυτό το όριο είναι η συγκέντρωση αραγωνίτη, ενός μετάλλου απαραίτητου για τη ζωή των κοραλλιών και των οστρακόδερμων. Όσο πιο όξινος είναι ο ωκεανός τόσο περισσότερο διαλύεται ο αραγωνίτης. Το όριο είχε οριστεί στο 80% της συγκέντρωσης την προβιομηχανική εποχή, και οι ωκεανοί έχουν πέσει κάτω από αυτό το επίπεδο. «Το pH στην επιφάνεια του ωκεανού έχει ήδη πέσει κατά περίπου 0,1 από την αρχή της βιομηχανικής εποχής. Αυτό είναι ισοδύναμο με αύξηση 30 ως 40% της οξύτητας», επισήμαναν οι επιστήμονες. «Αυτή η αλλαγή απειλεί τους οργανισμούς που σχηματίζουν κελύφη ή σκελετούς από ανθρακικό ασβέστιο, όπως τα κοράλλια, τα μαλάκια ή είδη που είναι κρίσιμης σημασίας για το πλαγκτόν. Η σταδιακή εξαφάνιση των οργανισμών αυτών μπορεί να διαταράξει τη διατροφική αλυσίδα», προειδοποίησαν. Ο απολογισμός για το 2025 παρουσιάστηκε σε τηλεδιάσκεψη από τη Νέα Υόρκη όπου διεξάγεται η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Σε ερώτηση σχετικά με την άρνηση των ΗΠΑ να αναγνωρίσουν ότι η δράση κατά της κλιματικής αλλαγής επείγει, ο διευθυντής του PIK, ο Γιόχαν Ρόκστρεμ, απάντησε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δεν έχει κανέναν αξιόπιστο επιστήμονα στο πλευρό του. «Δεν έχει υποστήριξη, ακόμη και μεταξύ των σκεπτικιστών για το κλίμα φίλων του», σημείωσε. «Χρειαζόμαστε οι κυβερνήσεις να ακούσουν την επιστήμη», υποστήριξε παράλληλα ο πρώην πρόεδρος της Κολομβίας Χουάν Μανουέλ Σάντος, ο οποίος μετείχε στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε. «Φανταστείτε κάθε εθνικός προϋπολογισμός, κάθε σχέδιο ασφαλείας, κάθε εμπορική συμφωνία να άρχιζε με την ερώτηση: αυτό μας διατηρεί εντός των ορίων του πλανήτη; Αυτήν την αλλαγή είναι που χρειαζόμαστε», συμπλήρωσε η πρώην πρόεδρος της Ιρλανδίας Μέρι Ρόμπινσον. Οι ωκεανοί, οι οποίοι καλύπτουν το 70% της επιφάνειας του πλανήτη, συγκεντρώνουν το 97% του νερού στη Γη. View full είδηση
-
Το επίπεδο οξίνισης των ωκεανών ξεπέρασε το όριο που είναι συμβατό με σταθερά και βιώσιμα οικοσυστήματα, ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, ίδρυμα ερευνών, συμπεραίνοντας ότι 7 από τα 9 «όρια του πλανήτη» έχουν πλέον ξεπεραστεί. Η έννοια αυτή των «ορίων του πλανήτη» είχε οριστεί το 2009 από γύρω στους τριάντα ερευνητές. Τότε, αυτοί αποτιμούσαν ότι η ανθρωπότητα είχε «ξεπεράσει τουλάχιστον τρία όρια του πλανήτη». Έκτοτε οι ετήσιοι απολογισμοί του Ινστιτούτου Ερευνών για το Κλίμα του Πότσνταμ (PIK) δείχνουν συνεχή υποβάθμιση. Ο απολογισμός του 2025 δείχνει ότι το όριο της «οξίνισης των ωκεανών» μόλις ξεπεράστηκε. «Ο ωκεανός υφίσταται οξίνιση, η οποία απειλεί τη θαλάσσια ζωή και μας οδηγεί σε επικίνδυνες συνθήκες», ενώ παρουσιάζει «τάση περισσότερης επιδείνωσης», σημείωσαν οι ερευνητές αυτοί. Η βασική αιτία της οξίνισης των ωκεανών είναι η απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκπέμπεται με την καύση ορυκτών καυσίμων. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι ωκεανοί έχουν απορροφήσει περίπου το 30% του πλεονάζοντος CO2 που έχει απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα από την καύση πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα. Η αύξηση της οξίνισης σε σχέση με τα αριθμητικά στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί πέρυσι οφείλεται επίσης εν μέρει σε βελτίωση των δεδομένων και σε αναθεώρηση των υπολογισμών. Τα άλλα έξι πλανητικά όρια που έχουν ήδη ξεπεραστεί αφορούν την κλιματική αλλαγή (CO2 στην ατμόσφαιρα), την ακεραιότητα της βιόσφαιρας (εξαφάνιση ειδών και ιδιοποίηση των πόρων από την ανθρωπότητα), αλλά και τη χρήση γης (αποψίλωση), τον κύκλο του γλυκού νερού (ζώνες που έχουν πληγεί από την ξηρασία ή τις πλημμύρες), τους βιογεωχημικούς κύκλους (προσθήκη λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων) και την εισαγωγή νέων οντοτήτων στη βιόσφαιρα (πλαστικά κι άλλα βιομηχανικά χημικά προϊόντα). Τα 2 «όρια του πλανήτη» που δεν έχουν ξεπεραστεί είναι τα αερολύματα στην ατμόσφαιρα (ατμοσφαιρική ρύπανση) και το επίπεδο του όζοντος στη στρατόσφαιρα. -«Χρειαζόμαστε οι κυβερνήσεις να ακούσουν την επιστήμη»- Καθώς η οξύτητα μετράται με τη βοήθεια του pH, η αναφορά γι’αυτό το όριο είναι η συγκέντρωση αραγωνίτη, ενός μετάλλου απαραίτητου για τη ζωή των κοραλλιών και των οστρακόδερμων. Όσο πιο όξινος είναι ο ωκεανός τόσο περισσότερο διαλύεται ο αραγωνίτης. Το όριο είχε οριστεί στο 80% της συγκέντρωσης την προβιομηχανική εποχή, και οι ωκεανοί έχουν πέσει κάτω από αυτό το επίπεδο. «Το pH στην επιφάνεια του ωκεανού έχει ήδη πέσει κατά περίπου 0,1 από την αρχή της βιομηχανικής εποχής. Αυτό είναι ισοδύναμο με αύξηση 30 ως 40% της οξύτητας», επισήμαναν οι επιστήμονες. «Αυτή η αλλαγή απειλεί τους οργανισμούς που σχηματίζουν κελύφη ή σκελετούς από ανθρακικό ασβέστιο, όπως τα κοράλλια, τα μαλάκια ή είδη που είναι κρίσιμης σημασίας για το πλαγκτόν. Η σταδιακή εξαφάνιση των οργανισμών αυτών μπορεί να διαταράξει τη διατροφική αλυσίδα», προειδοποίησαν. Ο απολογισμός για το 2025 παρουσιάστηκε σε τηλεδιάσκεψη από τη Νέα Υόρκη όπου διεξάγεται η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Σε ερώτηση σχετικά με την άρνηση των ΗΠΑ να αναγνωρίσουν ότι η δράση κατά της κλιματικής αλλαγής επείγει, ο διευθυντής του PIK, ο Γιόχαν Ρόκστρεμ, απάντησε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δεν έχει κανέναν αξιόπιστο επιστήμονα στο πλευρό του. «Δεν έχει υποστήριξη, ακόμη και μεταξύ των σκεπτικιστών για το κλίμα φίλων του», σημείωσε. «Χρειαζόμαστε οι κυβερνήσεις να ακούσουν την επιστήμη», υποστήριξε παράλληλα ο πρώην πρόεδρος της Κολομβίας Χουάν Μανουέλ Σάντος, ο οποίος μετείχε στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε. «Φανταστείτε κάθε εθνικός προϋπολογισμός, κάθε σχέδιο ασφαλείας, κάθε εμπορική συμφωνία να άρχιζε με την ερώτηση: αυτό μας διατηρεί εντός των ορίων του πλανήτη; Αυτήν την αλλαγή είναι που χρειαζόμαστε», συμπλήρωσε η πρώην πρόεδρος της Ιρλανδίας Μέρι Ρόμπινσον. Οι ωκεανοί, οι οποίοι καλύπτουν το 70% της επιφάνειας του πλανήτη, συγκεντρώνουν το 97% του νερού στη Γη.