Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Ναι βέβαια με την ίδια λογική μπορούμε να πούμε επί των ακαλύπτων χώρων επιτρέπονται πέργκολες , αφού ο ακάλυπτος οριζέται ως και ο υποχρεωτικός και ο προεραιτικός, άρα και εντός Δ. Δεν ειναι οτι διαφωνώ σε αυτό που λες, ούτε το επικρίνω. Απλά προσπαθώ να πω ότι με την αντιστοιχη λογική που παρουσιάζεις μπορούν να προκύψουν και άλλες ερμηνείες. Εκτός αυτού η αναφορά στην παρ. 4 θα μπορούσε κάλλιστα να σημαίνει ότι ορίζω κάποια πράγματα εντός Δ, κατά τα λοιπά κοίτα τα υπόλοιπα. Δεν αναφέρει κάτι για πέργκολα. Άρα θα μπορούσε να εννοηθεί ότι εφόσον δεν γίνεται αναφορά στην παρ. 4. για πέργκολα αλλά αναφέρεται στην παρ. 7 που μιλάει για ακάλυπτο (γενικά), τότε ισχύει αυτό.
  3. η παρ. 7 είναι στο άρθρο 17. στην παρ. 4 λέει εκτός όσων αναφέρονται σε άλλα άρθρα του παρόντος νόμου άρα όχι στο άρθρο 17 άρα όχι στην παρ. 7 του άρθρου 17
  4. Υπεγράφη η 2η τροποποιητική Κοινή Υπουργική Απόφαση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα». Η νέα απόφαση ενισχύει σημαντικά τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος κατά 423.967.031 €, επικαιροποιεί τον κατάλογο των απαιτούμενων δικαιολογητικών για ωφελούμενους και προμηθευτές και παρατείνει το χρονοδιάγραμμα εξαργύρωσης των επιταγών έως τις 30 Απριλίου 2026. Στο πρόγραμμα έχουν ήδη υποβληθεί περίπου 192.000 αιτήσεις. Με την πρώτη απόφαση υπαγωγής προβλέπεται η ένταξη περισσότερων από 100.000 ωφελούμενων. Ανταποκρινόμενο στην ισχυρή ζήτηση και στο αυξημένο ενδιαφέρον, ειδικά για αντλίες θερμότητες που έχουν υψηλότερο μέσο κόστος, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε σε ουσιαστική ενίσχυση του προϋπολογισμού του προγράμματος από 223.200.000 ευρώ σε 647.167.031 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Το Πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» αποτελεί κεντρικό πυλώνα της πράσινης πολιτικής της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση του ενεργειακού κόστους για τα νοικοκυριά και στην επίτευξη των εθνικών στόχων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και την κλιματική ουδετερότητα. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 213 151 3753 και 213 151 3101 (Δευτέρα – Παρασκευή, 09:00 π.μ. – 17:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, οι τροποποιήσεις, τα εγχειρίδια χρήσης (user manuals) της πλατφόρμας και οι Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr/go-beyond/ Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU. View full είδηση
  5. Υπεγράφη η 2η τροποποιητική Κοινή Υπουργική Απόφαση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα». Η νέα απόφαση ενισχύει σημαντικά τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος κατά 423.967.031 €, επικαιροποιεί τον κατάλογο των απαιτούμενων δικαιολογητικών για ωφελούμενους και προμηθευτές και παρατείνει το χρονοδιάγραμμα εξαργύρωσης των επιταγών έως τις 30 Απριλίου 2026. Στο πρόγραμμα έχουν ήδη υποβληθεί περίπου 192.000 αιτήσεις. Με την πρώτη απόφαση υπαγωγής προβλέπεται η ένταξη περισσότερων από 100.000 ωφελούμενων. Ανταποκρινόμενο στην ισχυρή ζήτηση και στο αυξημένο ενδιαφέρον, ειδικά για αντλίες θερμότητες που έχουν υψηλότερο μέσο κόστος, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε σε ουσιαστική ενίσχυση του προϋπολογισμού του προγράμματος από 223.200.000 ευρώ σε 647.167.031 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Το Πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» αποτελεί κεντρικό πυλώνα της πράσινης πολιτικής της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση του ενεργειακού κόστους για τα νοικοκυριά και στην επίτευξη των εθνικών στόχων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και την κλιματική ουδετερότητα. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 213 151 3753 και 213 151 3101 (Δευτέρα – Παρασκευή, 09:00 π.μ. – 17:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, οι τροποποιήσεις, τα εγχειρίδια χρήσης (user manuals) της πλατφόρμας και οι Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr/go-beyond/ Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.
  6. Kαλημέρα , θα ήθελα να ρωτήσω πότε μια περιοχή θεωρείται προστατευμένη και κλικάρετε το αντίστοιχο πεδίο και αυξάνει κατά 10 % τα πρόστιμα .Προστατευμένες περιοχές αναφέρονται και οι παραδοσιακοί οικισμοί και οι ιστορικοί τόποι? Παρατηρώ ότι όταν μπαίνει στο πεδίο παραδοσιακό -διατηρητέο πέφτει το πρόστιμο και μετά ξανά αυξάνει .Έψαξα στο νόμο αλλά δεν το κατάλαβα .Η περίπτωση μου είναι παραδοσιακός οικισμό <2000 κατοικία που ορίζεται με το ΦΕΚ του 1978 και έχουν γίνει αυθαίρετες το 2011 και μετά το 1982 . Η δεύτερη περίπτωση είναι στο ιστορικό τόπος της Ελευθερούπολης που η οριοθέτηση του έγινε το 1983 και θέλουμε να ρυθμίσω μια διώροφη οίκια πριν το 1982 μετά από την γνωμοδότηση της ΚΕΣΑΜΑΘ και Υπηρεσία των Νεοτέρων Μνημείων
  7. Σήμερα
  8. Στο δώμα προβλεπόταν αποκλειστική χρήση ιδιοκτήτη. Στην πραγματικότητα η επιφάνεια αποκλειστικής χρήσης επεκτάθηκε, δηλαδή το κιγκλίδωμα του δώματος επεκτάθηκε και μέχρι το όριο των οροφών των εξωστών. Αυτό, όπως και το στέγαστρο δεν μπορούν να αποδειχτούν ότι είναι εκ κατασκευής, καθώς δεν εμφανίζονται στην σύσταση και δεν μπορούν να εμφανιστούν στο Ε9. Επομένως, βάσει αυτού, καταλήγω ότι μπορεί είτε να γίνει νομιμοποίηση με έκδοση ΕΕΔΜΚ ή να αποξηλωθούν/κατεδαφιστούν με έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Σωστά;
  9. Καλησπέρα σε όλους Το σπίτι που μένω είναι στον τελευταίο όροφο πολυκατοικίας (του 2007) στην Αθήνα βορειοδυτικά προάστια. Υδρο/θέρμο-μόνωση δεν υπάρχει εξωτερικά παρα μόνον ένα 5άρι dow εσωτερικά εφαπτόμενο στο ταβάνι κάτω απο την πλάκα. Βάψαμε 1 δωμάτιο αρχές Ιούνη με το ξεκίνημα της πιο έντονης ζέστης. To δωμάτιο δεν μύριζε ποτέ και τίποτα και δεν είχε βγάλει κάπου υγρασία. Η βαφή ήταν σκέτο SUPER NEOPAL και ο μπογιατζής έμπιστος. Για κάνα μήνα το αερίζαμε ως το βράδυ με ανοιχτή μπαλκονόπορτα, ανεμιστήρα κτλ αλλά η μυρωδιά επέμενε. Λείψαμε για κανα 2μηνο και επιστρέφοντας Σεπτέμβρη, οι πλαϊνοί δεν μύριζαν αλλά απο το ταβάνι ερχόταν το περισσότερο. Όταν κόπασε η πολλή ζέστη κάπως έπεσε και η μυρωδιά αλλά δεν εξαλήφθηκε. Μη βγάζοντας άκρη ξαναπεράσαμε μόνο το ταβάνι με αστάρι και χρώμα CAPAROL. Το NEOPAL έχει max 11g/L VOC ενώ το CAPAROL max 1g/L VOC (το αστάρι είχε max 90g/L VOC αλλά σε σχέση με το αντίστοιχο NEOPAL ούτε το 30%). Επίσης αγόρασα και καθαριστή αέρα με pelet άνθρακα (πολύ δυνατό μοντέλο). Ενώ λοιπόν όταν είναι ανοιχτά παράθυρα/αερισμός κτλ είναι καλύτερη η κατάσταση, όταν κλείνουν όλα πάλι μυρίζει. Εννοείναι έπιπλα κτλ έχουν καθαριστεί με ξύδι, ενω μεταξύ των περασμάτων είχε τηρηθεί ο χρόνος στεγνώματος. Πλέον έχω αρχίσει να πιστεύω ότι η πρώτη τουλάχιστον βαφή αντέδρασε με το dow. Σκέφτομαι να φάω το σοβά σε ένα σημείο μέχρι να δω το dow μήπως έχει αλλοιωθεί/μυρίζει πιο έντονα και έπειτα να ζητήσω σημειακή μέτρηση ποιότητας αέρα τόσο κοντά στο ταβάνι όσο και πάνω στο dow μήπως βρούμε τι είναι αυτό που μυρίζει. Δυστυχώς υπάρχουν και εντοιχισμένες ντουλάπες ως ψηλά και δε μπορώ να βάλω ούτε γυψοσανίδα... Γνώμες;;;;
  10. Ο μετασχηματισμός συντ/νων δεν έχει απολύτως κανένα νόημα όταν έχει ως αποτέλεσμα να μην συμπίπτουν τα αποτυπωμένα τότε και τώρα. Οι ίδιες μάντρες, τα ίδια κτίρια και οι ίδιες κατασκευές θα πρέπει να συμπίπτουν στην τοπογραφική μελέτη και αυτό θα είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την εφαρμογή Ρυμοτομικών γραμμών σε οποιοδήποτε σύστημα κι αν είναι. Το βασικό είναι η βούληση του μελετητή (ποιες μάντρες ρυμοτομομούνται, ποιες ορίζουν την ρυμοτομική, ποια κτίρια είναι εντός πρασιάς, ποια ορίζουν την οικοδομική γραμμή κ.λπ.). Αυτά θα πρέπει να ισχύσουν κατά την τοπογραφική μελέτη και όχι η ακρίβεια ή η μέθοδος εξάρτησης της αποτύπωσής του και οι παράμετροι του εκάστοτε συστήματος.
  11. το νόμιμο σε περιπτώσεις σαν αυτή είναι ότι αποφασίσουν τα δικαστήρια που κατά πιθανά θα σας κάνουν οι όμοροι όταν θα μπαίνει η κάπνα στα δωμάτια τους. Και εκτιμώ ότι η μεγάλη πιθανότητα είναι να χάσετε αν η καπνοδόχος δεν είναι άνω των κτιρίων τους..... Οπότε αν εσύ ως Μηχανικός έχεις βγάλει και άδεια με δήλωση σου ως μηχανικού ότι όλα οκ με 10μ μέτρα ανάλογα με το πόσο έμπειρος θα είναι ο δικηγόρος της άλλης πλευράς θα σου ζητάει και εσένα τα ρέστα γιατί το έκανες.... Αυτά... συμφωνώ με Ιάσωνα.... "λάθος" κτίριο για τη δουλειά που το θέλουν
  12. Κι όμως ίσως τα πράγματα να μπορούσαν να αναγνωστούν και διαφορετικά. άρθρο 2, παρ. 3. -> Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου, που δεν δομείται. Περιλαμβάνει τον υποχρεωτικά ακάλυπτο και προαιρετικούς ακάλυπτους. α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος, που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής. άρθρο 17, παρ. 4 -> Μέσα στις ελάχιστες αποστάσεις Δ του υποχρεωτικού ακάλυπτου χώρου, εκτός όσων αναφέρονται σε άλλα άρθρα του παρόντος νόμου, επιτρέπονται : παρ. 7. -> Επί των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, σύμφωνα με την παρ.2, επιτρέπονται οι παρακάτω κατασκευές: α) Πέργκολες. Επομένως είσαι τόσο σίγουρος/η ότι τα πράγματα είναι ερμηνεύσιμα αποκλειστικά όπως τα περιγράφεις;
  13. ή να κόψεις τμήμα της αμοιβής χωρίς φπα μέχρι τα 10000 και την υπόλοιπη αφού αλλάξεις στο σύστημα το καθεστώς, να εκδοθεί με φπα ; Καλημέρα.
  14. Kαλημέρα Θεόφραστε. Δεν έχεις σκιαγραφήσει και το τμήμα του όμορου οικοπέδου στο οποίο εκδόθηκε η τελευταία-χρονολογικά-άδεια. Πιθανώς να επικαλέστηκαν τοις πράγμασι συνένωση. Επιπλέον είναι πιθανό να έκαναν κατάτμηση από το διπλανό οικόπεδο. Δες και το ιστορικό τίτλων. Πότε δημιουργήθηκε το διπλανό οικόπεδο (προ 76;). Στο αμιγώς πολεοδομικό σκέλος αποδέχεσαι το τοπογραφικό της νεότερης άδειας αφού αυτό έχεις ως εγκεκριμένο. Δεν θα το λάμβανες υπόψη αν παρά τα αναγραφόμενα στο τοπογραφικό, προέκυπτε ότι τότε ήταν μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Τα πολεοδομικά μεγέθη στο τοπογραφικό της Ο.Α του 2000 υπολογίζονται επί της συνολικής επιφάνειας οικοπέδου (αρχικού+ συνενωμένου;)
  15. Έγινε καταγγελία σε μεταγενέστερο χρόνο. Ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του την έκθεση αυτοψίας της ΥΔΟΜ με τον καταλογισμό του προστίμου ανέγερσης και διατήρησης. Για την Αστυνομία δεν γνωρίζω, αλλά πάνω στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται ότι έχει ενημερωθεί. Συνεπώς, η διαδικασία που θα πρέπει να γίνει είναι ρύθμιση των αυθαιρέτων εφόσον είναι προ 07/2011 με τον 4495/17 ή έκδοση άδειας νομιμοποίησης εφόσον είναι μετά τον 07/2011 με έκδοση ΕΕΔΜΚ; Και παράλληλα, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να προβεί σε υποβολή προσφυγής στην ΥΔΟΜ όπου θα προσαρτά την αντίστοιχη υπαγωγή ή περαίωση του 4495/17 ή την άδεια νομιμοποίησης;
  16. Καλημέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι. Παρακαλώ για τις απόψεις σας. Κάνω ρύθμιση σε ακίνητο δυο ορόφων κατοικίας. Για το συγκεκριμένο κτήριο έχουν εκδοθεί δυο Ο.Α. Μια το 1976 και η δεύτερη το 2000. Παρατηρώ το εξής παράδοξο. Στην πρώτη Ο.Α. δείχνει στο Τοπογραφικό της Ο.Α. σωστά το οικόπεδο που βρίσκεται το κτήριο. Στην δεύτερη Ο.Α. του 2000 έχουν δώσει Ο.Α. για προσθήκη Α Ορόφου κι ένα μικρό Ισόγειο κτήριο, στο (γειτονικό οικόπεδο) δηλαδή σε μεγαλύτερης εκάστης οικόπεδο (Αυτό που εχω σημειώσει με τον αριθμό (2)). Με τον σημερινό έλεγχο προκύπτει ότι τα τμήματα 1 και 2 είναι ξεχωριστές ιδιοκτησίες με ξεχωριστά συμβόλαια και ΚΑΕΚ. Η ερώτηση μου είναι κατά πόσο πρεπει να θεωρήσω έγκυρη την Ο.Α. του 2000 και πως να χειριστώ την υπόθεση. Να μην την λάβω υπ οψιν μου την Ο.Α. και να δηλώσω τα μ2 της προσθήκης στο Α Όροφο σαν Αυθαίρετο με Οικοδομική Άδεια και να κάνω αναλυτική αναφορά στην Τεχνική μου Έκθεση? Απορώ με πια λογική εκδόθηκε η συγκεκριμένη αδεια. Ευχαριστω. Τοπογραφικί Ο.Α. 1976..pdf Δ.μα Κάλυψης Ο.Α. 2000.pdf
  17. Είσαι και συνταξιούχος φίλε μου! Ακόμα να μάθεις να "χορεύεις όπως βαρούν τα όργανα"; Υ.Γ. Τον Δον Κιχώτη που έφαγε τη ζωή του να ψάχνει "ανεμόμυλους" τον θυμάσαι;
  18. @Tim22 Καλημέρα. Καταγγελία έγινε από συνιδιοκτήτη της οικοδομής κατά την ανέγερση του αυθαίρετου; Κλήθηκε η Αστυνομία και έπειτα επισκέφθηκε το χώρο η ΥΔΟΜ για αυτοψία;
  19. εεε!! τότε φίλε ΙΑΣΟΝΑ ακριβώς σ' αυτόν τον παραλογισμό είμαι αντίθετος
  20. Kαλημέρα συνάδελφοι, Κατόπιν αυτοψίας της ΥΔΟΜ βεβαιώθηκε πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης σε ιδιοκτήτη, για λοιπές πολεοδομικές παραβάσεις (επέκταση χώρου αποκλειστικής χρήσης στο δώμα, στέγαστρο και μπάρμπεκιου). Η διαδικασία είναι ότι θα πρέπει μέσα σε 30 ημέρες να έχει ολοκληρώσει την ρύθμισή τους και να υποβληθεί προσφυγή στην αρμόδια ΥΔΟΜ, με συνημμένη την δήλωση 4495/17;
  21. Καλημέρα σε όλους, έχω την ίδια περίπτωση με το συνάδελφο @Lennon, καθώς και άλλες περιπτώσεις με παλαιότερες άδειες που λήγουν στις 31/12/2025. Σε όλες τις περιπτώσεις θέλουμε να γίνει αναθεώρηση για παράταση (σε περίπτωση που δε δοθεί παράταση) και ταυτόχρονα να κάνουμε και τροποποιήσεις στις μελέτες. Μετά από επικοινωνία που είχα με διάφορες πολεοδομίες μου είπαν πως σύμφωνα με το νόμο η παράταση γίνετια μετά τη λήξη της άδειας, δηλαδή θα πρέπει να γίνει αίτηση για αναθεώρηση μετά το περας τις 31/12. Ωστόσο στη νομοθεσία αναφέρει οτι ο ΦΟ πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν τη λήξη της ΟΑ. Ερωτήματα: 1) θα πρέπει να κληθεί ελεγκτής πριν τη λήξη της άδειας αλλά η πράξη αναθεώρησης να συνταχθεί μετα? 2) στο σύστημα, τουλάχιστον σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης σου επιτρέπει να κλικάρεις το πεδιο "παράταση ισχύος", ωστόσο μου είπαν από το ΤΕΕ οτι κατα πάσα πιθανότητα στο επόμενο βήμα του ελέγχου φορολογικών η Πολεοδομία θα μου ανακαλέσει την αναθεώρηση επειδή "έγινε αίτηση για παραταση ισχυος πριν τη λήξη της άδειας" 3) όταν το εργοταξιακό ρεύμα λήγει στις 31/12 και αν πρέπει να πάρουμε την παράταση μετά τις 31/12, τι γίνεται στο μεσοδιάστημα? μένει χωρίς ρεύμα η οικοδομή? όλα τα παραπάνω σε περίπτωση που δε δοθεί εκ νέου παράταση (που βεβαια ακούγεται πως θα δοθεί ωστόσο κανείς δεν το γνωρίζει με βεβαιότητα) ευχαιστώ!
  22. xaralabos

    Νόμος 4495/2017

    Σας ευχαριστώ πολύ!!!! Τρομερή η βοήθεια με το κείμενο!!!!!!
  23. Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Με νέα απόφασή του (ΣτΕ 1898/2025), το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 4495/2017 για την τακτοποίηση αυθαιρέτων έχουν γενική εφαρμογή σε όλη τη χώρα και δεν κάμπτονται από τοπικά πολεοδομικά καθεστώτα, όπως οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο είχε απορρίψει αίτηση υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγής χρήσης σε ακίνητο εκτός σχεδίου στη Μύκονο, θεωρώντας ότι η ΖΟΕ του νησιού υπερισχύει του νόμου περί αυθαιρέτων. Το ΣτΕ υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Ωστόσο, το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι στην εξεταζόμενη υπόθεση δεν υπήρχε εγκατεστημένη τουριστική δραστηριότητα έως τις 28.7.2011, καθώς η οικοδομή δεν είχε αποπερατωθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή. Επομένως, δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 96 του νόμου για την υπαγωγή σε ρύθμιση. Κατά συνέπεια, το ΣτΕ έκανε δεκτή εν μέρει την αίτηση ακύρωσης του ιδιοκτήτη και ακύρωσε την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ, διευκρινίζοντας παράλληλα το κρίσιμο ζήτημα της σχέσης μεταξύ του ν. 4495/2017 και των ΖΟΕ. View full είδηση
  24. Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Με νέα απόφασή του (ΣτΕ 1898/2025), το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 4495/2017 για την τακτοποίηση αυθαιρέτων έχουν γενική εφαρμογή σε όλη τη χώρα και δεν κάμπτονται από τοπικά πολεοδομικά καθεστώτα, όπως οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο είχε απορρίψει αίτηση υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγής χρήσης σε ακίνητο εκτός σχεδίου στη Μύκονο, θεωρώντας ότι η ΖΟΕ του νησιού υπερισχύει του νόμου περί αυθαιρέτων. Το ΣτΕ υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Ωστόσο, το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι στην εξεταζόμενη υπόθεση δεν υπήρχε εγκατεστημένη τουριστική δραστηριότητα έως τις 28.7.2011, καθώς η οικοδομή δεν είχε αποπερατωθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή. Επομένως, δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 96 του νόμου για την υπαγωγή σε ρύθμιση. Κατά συνέπεια, το ΣτΕ έκανε δεκτή εν μέρει την αίτηση ακύρωσης του ιδιοκτήτη και ακύρωσε την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ, διευκρινίζοντας παράλληλα το κρίσιμο ζήτημα της σχέσης μεταξύ του ν. 4495/2017 και των ΖΟΕ.
  25. αντιλαμβάνομαι ότι δε σώζεται με το ένα μετρο αλλά ούτε και με τη δαπανηρή λύση υπερύψωσης 10μ. δηλ όσο τα ομορα κτίρια...παρόλα αυτά ποιο είναι το νόμιμο? άλλο ποιο είναι το πρακτικο
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.