Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. 0 downloads

    Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.
  3. Σήμερα
  4. Σε μία επένδυση συνολικού ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Σταυρούπολης, στην παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου επί της Λαγκαδά 222, προχωράει η εταιρεία οικιστικών αναπτύξεων «Progreece AE» των Gal Rubin και Tzach Vertzberger, η οποία αυτή την περίοδο έχει σε υλοποίηση, στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη μεγάλο οικιστικό project το Infinity Park, ύψους επένδυσης περίπου 20 εκατ. ευρώ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδότησης και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο επόμενο τρίμηνο μήνες, ενώ συνολικά θα διαρκέσουν ενάμισι χρόνο. Εκτιμάται ότι το συγκρότημα της Λαγκαδά 222, θα ολοκληρωθεί προς το φθινόπωρο του 2027. Η Progreece, που έχει σε εξέλιξη δύο projects ύψους συνολικής επένδυσης περίπου 30 εκατ. ευρώ, πρόκειται στην επόμενη τριετία, να δημιουργήσει σε αυτές τις δύο οικιστικές κοινότητες, 338 διαμερίσματα, κατοικίες για νέους και οικογένειες, ενώ με τους ρυθμούς που επεκτείνει τη δραστηριότητά της, θα συνεχίσει τουλάχιστον μέχρι το 2029 να υλοποιεί ετησίως επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας κεφάλαια επενδυτών του εξωτερικού, κυρίως από το Ισραήλ, που θέλουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά ακινήτων. Το μεγάλο ακίνητο, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 (νυν Μίκη Θεοδωράκη), μετατρέπεται σε μία co-living και co-working κοινότητα, νέων ανθρώπων, επαγγελματιών, σπουδαστών αλλά και νεαρών ζευγαριών, στη Δυτική Θεσσαλονίκη. H παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Το κτίριο των 9.600 τ.μ., μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα αλλάξει ολότελα μορφή και θα μετατραπεί από ένα εγκαταλελειμμένο βιομηχανικό κτίριο, σε ένα σύγχρονο οικιστικό συγκρότημα, που θα απαντά στη μεγάλη ανάγκη για μισθωμένες ποιοτικές κατοικίες σε λογικές τιμές, καθώς τα ενοίκια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν γίνει απλησίαστα για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων ανθρώπων, αλλά και των περισσότερων νοικοκυριών. Στο πολυώροφο κτίσμα, των έξι ορόφων μαζί με το ισόγειο, θα δημιουργηθούν συνολικά 138 διαμερίσματα ενώ στο δώμα, εκτός από 9 διαμερίσματα θα διαμορφωθούν και κοινόχρηστοι χώροι για τους ενοίκους. Θα δημιουργηθεί επίσης ένας μεγάλος χώρος κοινόχρηστου γυμναστηρίου, ένας co-working χώρος και χώρος συναθροίσεων, ενώ στο ακίνητο, θα υπάρχει και διαχειριστής που θα φροντίζει τη λειτουργία της κοινότητας των ενοίκων. Η Progreece, δεν μετατρέπει απλώς την παλιά καπναποθήκη, σε κατοικίες. Αλλάζει τελείως την όψη του κτιρίου, δημιουργώντας μπαλκόνια σε κάθε επίπεδο, στην πρόσοψη και στο ανατολικό façade, στη θέση της άχαρης σήμερα τοιχοποιΐας με τα στενά παράθυρα, παρότι αυτό συνεπάγεται μείωση των τετραγωνικών που τελικά θα αξιοποιηθούν σαν χώροι κατοικιών και κοινόχρηστοι. Οι αλλαγές που θα γίνουν στο κτίριο, σύμφωνα και με τη μελέτη του Αρχιτεκτονικού Γραφείου Ε. Μπαντή, σκοπούν στη δημιουργία ενός λειτουργικού communal οικιστικού συγκροτήματος, πανταχόθεν ελεύθερου, του οποίου, οι κάτοικοι και επισκέπτες θα εισέρχονται, από τη σημερινή κεντρική είσοδο που βλέπει στην οδό Λαγκαδά, αλλά και από δύο ακόμη εισόδους που θα δημιουργηθούν. Μακέτα, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Όπως επισημάνθηκε στο powergame.gr, οι εργασίες που θα γίνουν στο κτίριο ( σ.σ. είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960), δεν περιορίζονται στη ριζική ανακαίνιση και στην αλλαγή χρήσης, καθώς θα πρέπει να επενδυθούν περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της κατασκευής αλλά και την ενεργειακή της αναβάθμιση. Η Progreece, που μεγαλώνει εφαρμόζοντας το μοντέλο των συνεπενδύσεων, έχει ήδη προπωλήσει τα 89 διαμερίσματα του «Λαγκαδά 222». Όλα τα διαμερίσματα θα πωληθούν σε επενδυτές. «Η φιλοσοφία της Progreece είναι να προσφέρει ποιοτικά αλλά και οικονομικά προσιτά διαμερίσματα εκτός κέντρου πόλης, αλλά σε μικρή απόσταση από αυτό και με εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Δημιουργούμε άνετες κατοικίες για νέους ανθρώπους. Τα studios, αντίθετα με τι συχνά προσφέρεται στην αγορά, δεν θα είναι μικρότερα των 30,5 τ.μ. ενώ τα διαμερίσματα θα είναι του ενός υπνοδωματίου, με τα μεγαλύτερα να έχουν εμβαδόν 70 τ.μ. Η ιδέα μας είναι να προσελκύσουμε ενοίκους, εκτός κέντρου πόλης, σε ποιοτικές κατοικίες, μεγαλύτερες και πλήρως εξοπλισμένες, με ιδιωτικό γυμναστήριο και χώρο εργασίας και, με ενοίκια της τάξης των 450-500 ευρώ, δηλαδή ως και 20% φθηνότερων, αυτών που προσφέρονται στο κέντρο». Το «Infinity Park» των 20 εκατ. ευρώ Αυτή την περίοδο η Progreece αδειοδοτεί και το συγκρότημα Infinity Park, στην περιοχή του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και κοντά στο υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος. Οι εργασίες για το Infinity Park θα ξεκινήσουν περί τον Φεβρουάριο του 2026 και για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθούν περίπου 3-4 χρόνια. Στο συγκρότημα θα κατασκευαστούν περίπου 180 διαμερίσματα, πολλά από τα οποία θα είναι των δύο και τριών υπνοδωματίων, όπως και μικρότερες κατοικίες του ενός υπνοδωματίου. Στόχος είναι, στο υπό κατασκευή συγκρότημα, να εγκατασταθούν κυρίως οικογένειες. Στο Infinity Park θα ανεγερθούν τέσσερις οικοδομές των 8 ορόφων, εμβαδού 12.000 τ.μ., από τα οποία τα 9.000 τ.μ. θα είναι το καθαρό εμβαδό διαμερισμάτων και καταστημάτων. Στις δύο πολυκατοικίες που θα έχουν πρόσωπο στην οδό Παλαιού Σ. Σταθμού θα υπάρχουν και καταστήματα, σε κάθε πολυκατοικία. Στο συγκρότημα θα υπάρχουν επίσης υπόγειο και ανοικτό πάρκινγκ, με θέση για κάθε διαμέρισμα. Επίσης, πάνω από το 40% του οικοπέδου θα είναι ανοικτός χώρος πρασίνου και ψυχαγωγίας. «Τα δύο projects διαφέρουν πολύ, το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι, ότι θέλουμε να λειτουργήσουν σαν κοινότητες νέων ανθρώπων και οικογενειών. Έχουμε πετύχει, με την Progreece, μία ελληνική εταιρεία που στηρίζεται σε τοπικό ανθρώπινο δυναμικό, να πραγματοποιούμε επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ το έτος, δίχως δανειοδότηση από ελληνικές τράπεζες, κυρίως μέσω ξένων επενδυτών», πρόσθεσε ο κ. Rubin. Nα σημειωθεί ότι οι δύο Ισραηλινοί επιχειρηματίες, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το 2017 και το 2018 αγόρασαν το πρώτο τους ακίνητο που μετέτρεψαν σε κατοικία. Όμως η μεγάλη ανάπτυξη της Progreece, ξεδιπλώθηκε το 2020-2021. Με τα υπό κατασκευή έργα, η Εταιρεία θα έχει συνολικά τοποθετήσει στην αγορά 600 διαμερίσματα. Η Εταιρεία, που επίσης αρχίζει δύο ακόμη έργα, ένα στο κέντρο της πόλης για 34 διαμερίσματα και ένα στην περιοχή του One Salonica για 26 διαμερίσματα (ανακαινίσεις υφιστάμενων κτιρίων), συνεχίζει να σκανάρει την αγορά, περιφερειακά του κέντρου πλέον, για ακίνητα προς αξιοποίηση, με σκοπό να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους, κατοικία σε τιμές που μπορούν να πληρώσουν. «Θα επιθυμούσαμε, μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων επενδυτών στα project μας, αλλά μας ικανοποιεί το γεγονός ότι σταδιακά περισσότεροι Έλληνες υιοθετούν το επιχειρηματικό μας σχέδιο», κατέληξε ο Gal Rubin υπογραμμίζοντας την πολύ θετική αντιμετώπιση που βρήκε το project της Λαγκαδά, από τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Ασλανίδη, ο οποίος υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες προσέλκυσης νέων ηλικιακά κατοίκων, στην περιοχή. View full είδηση
  5. Σε μία επένδυση συνολικού ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Σταυρούπολης, στην παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου επί της Λαγκαδά 222, προχωράει η εταιρεία οικιστικών αναπτύξεων «Progreece AE» των Gal Rubin και Tzach Vertzberger, η οποία αυτή την περίοδο έχει σε υλοποίηση, στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη μεγάλο οικιστικό project το Infinity Park, ύψους επένδυσης περίπου 20 εκατ. ευρώ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδότησης και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο επόμενο τρίμηνο μήνες, ενώ συνολικά θα διαρκέσουν ενάμισι χρόνο. Εκτιμάται ότι το συγκρότημα της Λαγκαδά 222, θα ολοκληρωθεί προς το φθινόπωρο του 2027. Η Progreece, που έχει σε εξέλιξη δύο projects ύψους συνολικής επένδυσης περίπου 30 εκατ. ευρώ, πρόκειται στην επόμενη τριετία, να δημιουργήσει σε αυτές τις δύο οικιστικές κοινότητες, 338 διαμερίσματα, κατοικίες για νέους και οικογένειες, ενώ με τους ρυθμούς που επεκτείνει τη δραστηριότητά της, θα συνεχίσει τουλάχιστον μέχρι το 2029 να υλοποιεί ετησίως επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας κεφάλαια επενδυτών του εξωτερικού, κυρίως από το Ισραήλ, που θέλουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά ακινήτων. Το μεγάλο ακίνητο, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 (νυν Μίκη Θεοδωράκη), μετατρέπεται σε μία co-living και co-working κοινότητα, νέων ανθρώπων, επαγγελματιών, σπουδαστών αλλά και νεαρών ζευγαριών, στη Δυτική Θεσσαλονίκη. H παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Το κτίριο των 9.600 τ.μ., μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα αλλάξει ολότελα μορφή και θα μετατραπεί από ένα εγκαταλελειμμένο βιομηχανικό κτίριο, σε ένα σύγχρονο οικιστικό συγκρότημα, που θα απαντά στη μεγάλη ανάγκη για μισθωμένες ποιοτικές κατοικίες σε λογικές τιμές, καθώς τα ενοίκια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν γίνει απλησίαστα για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων ανθρώπων, αλλά και των περισσότερων νοικοκυριών. Στο πολυώροφο κτίσμα, των έξι ορόφων μαζί με το ισόγειο, θα δημιουργηθούν συνολικά 138 διαμερίσματα ενώ στο δώμα, εκτός από 9 διαμερίσματα θα διαμορφωθούν και κοινόχρηστοι χώροι για τους ενοίκους. Θα δημιουργηθεί επίσης ένας μεγάλος χώρος κοινόχρηστου γυμναστηρίου, ένας co-working χώρος και χώρος συναθροίσεων, ενώ στο ακίνητο, θα υπάρχει και διαχειριστής που θα φροντίζει τη λειτουργία της κοινότητας των ενοίκων. Η Progreece, δεν μετατρέπει απλώς την παλιά καπναποθήκη, σε κατοικίες. Αλλάζει τελείως την όψη του κτιρίου, δημιουργώντας μπαλκόνια σε κάθε επίπεδο, στην πρόσοψη και στο ανατολικό façade, στη θέση της άχαρης σήμερα τοιχοποιΐας με τα στενά παράθυρα, παρότι αυτό συνεπάγεται μείωση των τετραγωνικών που τελικά θα αξιοποιηθούν σαν χώροι κατοικιών και κοινόχρηστοι. Οι αλλαγές που θα γίνουν στο κτίριο, σύμφωνα και με τη μελέτη του Αρχιτεκτονικού Γραφείου Ε. Μπαντή, σκοπούν στη δημιουργία ενός λειτουργικού communal οικιστικού συγκροτήματος, πανταχόθεν ελεύθερου, του οποίου, οι κάτοικοι και επισκέπτες θα εισέρχονται, από τη σημερινή κεντρική είσοδο που βλέπει στην οδό Λαγκαδά, αλλά και από δύο ακόμη εισόδους που θα δημιουργηθούν. Μακέτα, η παλιά καπναποθήκη Αθανασόπουλου στην οδό Λαγκαδά 222 © Progreece Όπως επισημάνθηκε στο powergame.gr, οι εργασίες που θα γίνουν στο κτίριο ( σ.σ. είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960), δεν περιορίζονται στη ριζική ανακαίνιση και στην αλλαγή χρήσης, καθώς θα πρέπει να επενδυθούν περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της κατασκευής αλλά και την ενεργειακή της αναβάθμιση. Η Progreece, που μεγαλώνει εφαρμόζοντας το μοντέλο των συνεπενδύσεων, έχει ήδη προπωλήσει τα 89 διαμερίσματα του «Λαγκαδά 222». Όλα τα διαμερίσματα θα πωληθούν σε επενδυτές. «Η φιλοσοφία της Progreece είναι να προσφέρει ποιοτικά αλλά και οικονομικά προσιτά διαμερίσματα εκτός κέντρου πόλης, αλλά σε μικρή απόσταση από αυτό και με εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Δημιουργούμε άνετες κατοικίες για νέους ανθρώπους. Τα studios, αντίθετα με τι συχνά προσφέρεται στην αγορά, δεν θα είναι μικρότερα των 30,5 τ.μ. ενώ τα διαμερίσματα θα είναι του ενός υπνοδωματίου, με τα μεγαλύτερα να έχουν εμβαδόν 70 τ.μ. Η ιδέα μας είναι να προσελκύσουμε ενοίκους, εκτός κέντρου πόλης, σε ποιοτικές κατοικίες, μεγαλύτερες και πλήρως εξοπλισμένες, με ιδιωτικό γυμναστήριο και χώρο εργασίας και, με ενοίκια της τάξης των 450-500 ευρώ, δηλαδή ως και 20% φθηνότερων, αυτών που προσφέρονται στο κέντρο». Το «Infinity Park» των 20 εκατ. ευρώ Αυτή την περίοδο η Progreece αδειοδοτεί και το συγκρότημα Infinity Park, στην περιοχή του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και κοντά στο υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος. Οι εργασίες για το Infinity Park θα ξεκινήσουν περί τον Φεβρουάριο του 2026 και για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθούν περίπου 3-4 χρόνια. Στο συγκρότημα θα κατασκευαστούν περίπου 180 διαμερίσματα, πολλά από τα οποία θα είναι των δύο και τριών υπνοδωματίων, όπως και μικρότερες κατοικίες του ενός υπνοδωματίου. Στόχος είναι, στο υπό κατασκευή συγκρότημα, να εγκατασταθούν κυρίως οικογένειες. Στο Infinity Park θα ανεγερθούν τέσσερις οικοδομές των 8 ορόφων, εμβαδού 12.000 τ.μ., από τα οποία τα 9.000 τ.μ. θα είναι το καθαρό εμβαδό διαμερισμάτων και καταστημάτων. Στις δύο πολυκατοικίες που θα έχουν πρόσωπο στην οδό Παλαιού Σ. Σταθμού θα υπάρχουν και καταστήματα, σε κάθε πολυκατοικία. Στο συγκρότημα θα υπάρχουν επίσης υπόγειο και ανοικτό πάρκινγκ, με θέση για κάθε διαμέρισμα. Επίσης, πάνω από το 40% του οικοπέδου θα είναι ανοικτός χώρος πρασίνου και ψυχαγωγίας. «Τα δύο projects διαφέρουν πολύ, το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι, ότι θέλουμε να λειτουργήσουν σαν κοινότητες νέων ανθρώπων και οικογενειών. Έχουμε πετύχει, με την Progreece, μία ελληνική εταιρεία που στηρίζεται σε τοπικό ανθρώπινο δυναμικό, να πραγματοποιούμε επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ το έτος, δίχως δανειοδότηση από ελληνικές τράπεζες, κυρίως μέσω ξένων επενδυτών», πρόσθεσε ο κ. Rubin. Nα σημειωθεί ότι οι δύο Ισραηλινοί επιχειρηματίες, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το 2017 και το 2018 αγόρασαν το πρώτο τους ακίνητο που μετέτρεψαν σε κατοικία. Όμως η μεγάλη ανάπτυξη της Progreece, ξεδιπλώθηκε το 2020-2021. Με τα υπό κατασκευή έργα, η Εταιρεία θα έχει συνολικά τοποθετήσει στην αγορά 600 διαμερίσματα. Η Εταιρεία, που επίσης αρχίζει δύο ακόμη έργα, ένα στο κέντρο της πόλης για 34 διαμερίσματα και ένα στην περιοχή του One Salonica για 26 διαμερίσματα (ανακαινίσεις υφιστάμενων κτιρίων), συνεχίζει να σκανάρει την αγορά, περιφερειακά του κέντρου πλέον, για ακίνητα προς αξιοποίηση, με σκοπό να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους, κατοικία σε τιμές που μπορούν να πληρώσουν. «Θα επιθυμούσαμε, μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων επενδυτών στα project μας, αλλά μας ικανοποιεί το γεγονός ότι σταδιακά περισσότεροι Έλληνες υιοθετούν το επιχειρηματικό μας σχέδιο», κατέληξε ο Gal Rubin υπογραμμίζοντας την πολύ θετική αντιμετώπιση που βρήκε το project της Λαγκαδά, από τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Ασλανίδη, ο οποίος υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες προσέλκυσης νέων ηλικιακά κατοίκων, στην περιοχή.
  6. Χθες
  7. Πιστεύω ότι έριξαν το τυράκι (μια πιασάρικη εισαγωγή) για να καταλήξουν στο πόσο δραστήριο είναι το εργαστήριο και να παινέψουν τα γένια τους. Αυτή η μελέτη που αναφέρεται πάντως, εξ όσων γνωρίζω δεν έχει κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου να εισαχθεί εν συνεχεία στο ΚΑΣ για την κατά Νόμο γνωμοδότηση. Τώρα περί Concept κ.λπ., νομίζω πιο αρμόδιοι είναι άλλοι συνάδελφοι εδώ μέσα να απαντήσουν (μολονότι βλέπω ότι οι συγκεκριμένοι απέχουν αρκετό καιρό).
  8. εδω η σχετικη εγκυκλιος του ΥΠΕΝ, για τα εκτος σχεδιου https://diavgeia.gov.gr/decision/view/Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3
  9. Οι πληροφορίες που μπόρεσα να συλλέξω είναι ότι καταργήθηκαν οι παρεκκλίσεις εκτός σχεδίου, για κάποιους όλες, εκτός της απαίτησης προσώπου για τα προϋφιστάμενα της 31-12-2003, κατά τη γνώμη μου όλες. Πλέον υπάρχει και η απόφαση του 176/2023 του ΣτΕ η οποία έκρινε ότι απαιτείται οπωσδήποτε πρόσωπο. Αυτή είναι η άποψη μου.
  10. Σε περιοχές που υπάρχει ΓΠΣ (ΣΧΟΟΑΠ) δέν έχουν κατργηθεί οι παρεκκλίσεις. Όσον αφορά το ερώτημα σου αν έχεις δρόμο χαρακτηρισμένο με φέκ (εθνικό,επαρχιακό ή δημοτικο) θές 45μ ή κοινόχρηστο (αγροτικό προ του 23,δρόμοι διανομής υπ. Γεωργίας,δρόμοι αιγιαλού παραλίας,κτλπ.) θές 25μ. και είσαι οικοδομήσιμος. Αν δέν έχει πρόσωπο σε δρόμο χαρακτηρισμένο δύσκολο........
  11. Καλησπέρα θα ήθελα μια διευκρίνιση/άποψη/βοήθεια ως προς το εξής: Βάσει του Ν. 4759/2020 καταργήθηκαν οι παρεκκλίσεις εκτός σχεδίου. Πλέον για να είσαι οικοδομήσιμος πρέπει να έχεις πρόσωπο (45μ σε επαρχιακές κτλ ή 25μ σε κοινόχρηστο). Επομένως αγροτεμάχια πάνω από 4000τμ τα οποία προϋφίστανται της 31-12-2003 και δεν έχουν πρόσωπο είναι πλέον μη οικοδομήσιμα?
  12. Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντες Σε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησης Για τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από  10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης. View full είδηση
  13. Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντες Σε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησης Για τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από  10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης.
  14. αγαπητέ συνάδερφε.... πέραν του ότι συχνά πυκνά ο γραπτός λόγος σε ένα φόρουμ μπορεί να δίνει λάθος εντυπώσεις... (πχ δεν βλέπεις την έκφραση ή το χαμογελάκι του άλλου) ..... Μπας και έχεις κάποια ιδέα γιατί έβαλαν στο ίδιο κείμενο κάτι σαν το γεφύρι του Πασά... Ή ισχύει η υποψία μου βάλε σάλτσα να έχουμε μπόλικα απ όλα να αποκτά κύρος η όποια αρλούμπα πούμε..... Εξ ου και η σάλτα πόσους διδάκτορες (γενικά) έχουμε.... χωρίς φυσικά να ξέρουμε τι έγραψαν αυτοί οι διδάκτορες αν τα φενιζόλ και οι πετροβάμβακες ενισχύουν την στατικότητα των κτηρίων κλπ
  15. Τι εννοείτε για την αντιστήριξη δεν το κατάλαβα γιατι δεν έχω ιδέα από αυτά! Το σπάσιμο της υδρορροής δεν είναι παλιό καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν υπήρχε!!Τι εννοείτε χάρη μας έκαναν Όσο για το πεύκο,να διευκρινίσω οτι σε αυτό το οικόπεδο ,υπήρχε ένα παλιό σπίτι εγκαταλελειμμένο για χρόνια καθώς οι ιδιοκτήτες του είχαν πεθάνει οπότε δεν θα μπόρουσαμε να απευθυνθούμε σε κάποιον.Πριν δυο χρόνια το έριξαν, έμεινε οικόπεδο και τώρα ξεκίνησαν εργασίες.Το πεύκο δεν μας ενοχλούσε και τα μόνα εύλεκτα υλικα είναι ένα τραπεζάκι και ένα ντουλαπάκι .
  16. Καλησπέρα. 1. Εργασίες που γίνονται με Βεβαίωση Άρθρου 30 δεν υπάγονται στον Ν.4495/17 ούτως ή άλλως. 2. Πέργκολα σε ακάλυπτο/Προκήπιο έως 50 τ.μ. γίνεται με Βεβαίωση Άρθρου 30. Αν είναι >50 τ.μ. με ΕΕΔΜΚ. 3. Εξωτερική Θερμομόνωση, με ή χωρίς ικριώματα, θέλει ΕΕΔΜΚ. 4. Και η πέργκολα και η εξωτερική θερμομόνωση απαιτούν συναίνεση! 5. Όπως τα λέτε θα πάτε με ΕΕΔΜΚ νομιμοποίησης, επειδή για την εξωτερική θερμομόνωση δεν υπάρχει το όριο Π<25.000 € και φαντάζομαι ότι για την πέργκολα δεν σας βγαίνει Π>25.000 € 6. Υπαγωγή στον Ν.4595/17 για εργασίες ΜΕΤΑ τον Ιούλιο 2011 Δ-Ε-Ν επιτρέπεται, άρα ΔΕΝ μπορείτε να κάνετε Δήλωση στον Ν.4495/17!
  17. Η αντιστήριξη στα τσιμεντόλιθα που βρίσκεται στο διπλανό οικόπεδο πρέπει να διατηρηθεί; Υ.Γ.Το σπάσιμο της υδρορροής είναι παλιό. Ακόμη όμως κι αν είναι τωρινό τότε χάρη σας έκανε. Για το κομμένο πεύκο έπρεπε να διαμαρτυρηθείς νωρίτερα που δεν το κλάδευαν και έφτανε μέχρι το μπαλκόνι σου σε συνδυασμό με τα εύφλεκτα υλικά που έχεις συγκεντρώσει τυχερή ήσουν.
  18. Εμένα περισσότερο με ανησυχεί αυτό...... μέχρι να μπουν τα θεμέλια και τα τοιχία παρά η σκόνη που σαν ενοχλεί .....
  19. Οι λαμαρίνες τοποθετούνται για λόγους ασφαλείας (μη είσοδος ασχέτων).
  20. Ενδιαφέρουσα και άκρως «συναδελφική» τοποθέτηση, στοχοποιώντας συγκεκριμένους συνομιλητές 🤝🏽
  21. Στα «σκουπίδια» οδηγήθηκαν 1.616 γιγαβατώρες το πρώτο οκτάμηνο του 2025, που αντιστοιχούν στο 8,8% της πράσινης παραγωγής, επιβεβαιώνοντας ότι οι περικοπές από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν πλέον παγιωθεί ως μόνιμο φαινόμενο προκαλώντας μεγάλες απώλειες εσόδων στους παραγωγούς. Το ανησυχητικό είναι ότι οι περιορισμοί δεν εξαντλούνται στους μήνες χαμηλής ζήτησης, αλλά συνεχίζονται και τους θερινούς μήνες όταν η κατανάλωση ρεύματος εκτοξεύεται λόγω του καύσωνα και της αυξημένης χρήσης κλιματιστικών. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το φετινό καλοκαίρι που η κλιμάκωση των περικοπών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με το «ψαλίδι» να φτάνει έως τις αρχές Ιουνίου τις 975 GWh, τις 1.327 GWh τον Ιούλιο για να εκτιναχθεί στις 1.616 GWh τον Αύγουστο. Ιούλιος 2025: οι χαμηλότερες περικοπές από τον Μάρτιο, αλλά διπλάσιες από το 2024 Βάσει των επιλύσεων ISP2 και ISP3 του ΑΔΜΗΕ (δηλαδή της Διαδικασίας Ενδιάμεσου Εκκαθαριστικού Υπολογισμού), οι περικοπές από ΑΠΕ τον Ιούλιο ανήλθαν σε 58 GWh και αντιστοιχούσαν στο 2% της συνολικής παραγωγής. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο, ωστόσο παραμένει πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, όταν είχαν περιοριστεί σε 32,1 GWh, μόλις 1,2% της αντίστοιχης παραγωγής. Οι μεγαλύτερες απώλειες πράσινης ενέργειας σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων από το Green Tank σημειώθηκαν στο διάστημα 10:00–15:00, όταν η ηλιακή παραγωγή κορυφώνεται, ενώ η Κυριακή 13 Ιουλίου 2025καταγράφηκε ως η χειρότερη μέρα, με περικοπές 19,35 GWh σε μία μόνο ημέρα. Επτάμηνο με υπερδιπλασιασμό περικοπών Σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος–Ιούλιος 2025), απορρίφθηκαν συνολικά 1.385 GWh ΑΠΕ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 8,3% της πράσινης παραγωγής. Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 είναι αποκαλυπτική: τότε οι περικοπές περιορίζονταν σε 585 GWh, δηλαδή λιγότερο από τις μισές. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η Ελλάδα, ενώ παράγει περισσότερη καθαρή ενέργεια από ποτέ, εξακολουθεί να μην μπορεί να την αξιοποιήσει πλήρως. Το ρεύμα που χάνεται λόγω περιορισμών θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, περιορίζοντας την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Ρεκόρ και αντιφάσεις Ο Ιούλιος 2025 κατέγραψε ιστορικά υψηλά στην παραγωγή τόσο από ΑΠΕ (2.871 GWh) όσο και από φυσικό αέριο (2.494 GWh), ενώ η ζήτηση εκτοξεύτηκε στις 6.498 GWh, που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας. Η αύξηση των ΑΠΕ, αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη παραγωγή των φωτοβολταϊκών που αντιστάθμισε τη μειωμένη αιολική παραγωγή το 2025 σε σχέση με το 2024. Ενδεικτικά, η παραγωγή από φωτοβολταϊκά υψηλής τάσης τους πρώτους επτά μήνες του έτους ήταν αυξημένη κατά 1,255 GWh, ενώ η παραγωγή από αιολικά υψηλής τάσης ήταν μειωμένη κατά 925 GWh. Παρά την αυξημένη κατανάλωση, οι περικοπές ΑΠΕ συνεχίστηκαν, με αποτέλεσμα η χώρα να καλύψει μεγάλο μέρος της επιπλέον ζήτησης καίγοντας περισσότερο φυσικό αέριο. Ο λιγνίτης παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα (326 GWh, -16% από τον Ιούλιο 2024), ενώ τα μεγάλα υδροηλεκτρικά έδωσαν 408 GWh, αυξημένα σε σχέση με τον Ιούνιο αλλά χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Στο μεταξύ, η Ελλάδα παρέμεινε καθαρός εξαγωγέας ρεύματος για τρίτο μήνα, με –180 GWh καθαρές εξαγωγές, ενώ η μέση χονδρεμπορική τιμή διαμορφώθηκε στα 100,6 €/MWh (+18% από τον Ιούνιο, -26% από τον Ιούλιο 2024). Οι ΑΠΕ είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κάλυψη της ζήτησης με 45.7% που ήταν και το μεγαλύτερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία για τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Το φυσικό αέριο βρέθηκε δεύτερο, καλύπτοντας το 40% της ζήτησης και σημειώνοντας επίσης υψηλό δεκαετίας για το μερίδιο κάλυψης της ζήτησης τους πρώτους επτά μήνες. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το πετρέλαιο με μερίδιο 6.4% και ακολούθησαν τα μεγάλα υδροηλεκτρικά με μερίδιο 5.6%, και τελευταίος ο λιγνίτης με μερίδιο 5.2%, και χαμηλό δεκαετίας από τις αρχές του έτους. Συστημικό το πρόβλημα Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ενεργειακό παράδοξο: παράγει περισσότερη πράσινη ενέργεια από ποτέ, αλλά οι περικοπές ΑΠΕ κάνουν νέα ρεκόρ. Οι αριθμοί δείχνουν ότι το «κόψιμο» της καθαρής παραγωγής δεν είναι πια συγκυριακό, αλλά συστημικό. Χωρίς άμεσες επενδύσεις σε δίκτυα και αποθήκευση, η Ελλάδα θα συνεχίσει να σπαταλά πολύτιμη ενέργεια, να καίει περισσότερο αέριο και να πληρώνει υψηλότερο κόστος για ένα ενεργειακό μείγμα που υπονομεύει τους ίδιους τους στόχους της απανθρακοποίησης.
  22. Στα «σκουπίδια» οδηγήθηκαν 1.616 γιγαβατώρες το πρώτο οκτάμηνο του 2025, που αντιστοιχούν στο 8,8% της πράσινης παραγωγής, επιβεβαιώνοντας ότι οι περικοπές από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν πλέον παγιωθεί ως μόνιμο φαινόμενο προκαλώντας μεγάλες απώλειες εσόδων στους παραγωγούς. Το ανησυχητικό είναι ότι οι περιορισμοί δεν εξαντλούνται στους μήνες χαμηλής ζήτησης, αλλά συνεχίζονται και τους θερινούς μήνες όταν η κατανάλωση ρεύματος εκτοξεύεται λόγω του καύσωνα και της αυξημένης χρήσης κλιματιστικών. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το φετινό καλοκαίρι που η κλιμάκωση των περικοπών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με το «ψαλίδι» να φτάνει έως τις αρχές Ιουνίου τις 975 GWh, τις 1.327 GWh τον Ιούλιο για να εκτιναχθεί στις 1.616 GWh τον Αύγουστο. Ιούλιος 2025: οι χαμηλότερες περικοπές από τον Μάρτιο, αλλά διπλάσιες από το 2024 Βάσει των επιλύσεων ISP2 και ISP3 του ΑΔΜΗΕ (δηλαδή της Διαδικασίας Ενδιάμεσου Εκκαθαριστικού Υπολογισμού), οι περικοπές από ΑΠΕ τον Ιούλιο ανήλθαν σε 58 GWh και αντιστοιχούσαν στο 2% της συνολικής παραγωγής. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο, ωστόσο παραμένει πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, όταν είχαν περιοριστεί σε 32,1 GWh, μόλις 1,2% της αντίστοιχης παραγωγής. Οι μεγαλύτερες απώλειες πράσινης ενέργειας σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων από το Green Tank σημειώθηκαν στο διάστημα 10:00–15:00, όταν η ηλιακή παραγωγή κορυφώνεται, ενώ η Κυριακή 13 Ιουλίου 2025καταγράφηκε ως η χειρότερη μέρα, με περικοπές 19,35 GWh σε μία μόνο ημέρα. Επτάμηνο με υπερδιπλασιασμό περικοπών Σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος–Ιούλιος 2025), απορρίφθηκαν συνολικά 1.385 GWh ΑΠΕ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 8,3% της πράσινης παραγωγής. Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 είναι αποκαλυπτική: τότε οι περικοπές περιορίζονταν σε 585 GWh, δηλαδή λιγότερο από τις μισές. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η Ελλάδα, ενώ παράγει περισσότερη καθαρή ενέργεια από ποτέ, εξακολουθεί να μην μπορεί να την αξιοποιήσει πλήρως. Το ρεύμα που χάνεται λόγω περιορισμών θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, περιορίζοντας την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Ρεκόρ και αντιφάσεις Ο Ιούλιος 2025 κατέγραψε ιστορικά υψηλά στην παραγωγή τόσο από ΑΠΕ (2.871 GWh) όσο και από φυσικό αέριο (2.494 GWh), ενώ η ζήτηση εκτοξεύτηκε στις 6.498 GWh, που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας. Η αύξηση των ΑΠΕ, αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη παραγωγή των φωτοβολταϊκών που αντιστάθμισε τη μειωμένη αιολική παραγωγή το 2025 σε σχέση με το 2024. Ενδεικτικά, η παραγωγή από φωτοβολταϊκά υψηλής τάσης τους πρώτους επτά μήνες του έτους ήταν αυξημένη κατά 1,255 GWh, ενώ η παραγωγή από αιολικά υψηλής τάσης ήταν μειωμένη κατά 925 GWh. Παρά την αυξημένη κατανάλωση, οι περικοπές ΑΠΕ συνεχίστηκαν, με αποτέλεσμα η χώρα να καλύψει μεγάλο μέρος της επιπλέον ζήτησης καίγοντας περισσότερο φυσικό αέριο. Ο λιγνίτης παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα (326 GWh, -16% από τον Ιούλιο 2024), ενώ τα μεγάλα υδροηλεκτρικά έδωσαν 408 GWh, αυξημένα σε σχέση με τον Ιούνιο αλλά χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Στο μεταξύ, η Ελλάδα παρέμεινε καθαρός εξαγωγέας ρεύματος για τρίτο μήνα, με –180 GWh καθαρές εξαγωγές, ενώ η μέση χονδρεμπορική τιμή διαμορφώθηκε στα 100,6 €/MWh (+18% από τον Ιούνιο, -26% από τον Ιούλιο 2024). Οι ΑΠΕ είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κάλυψη της ζήτησης με 45.7% που ήταν και το μεγαλύτερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία για τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Το φυσικό αέριο βρέθηκε δεύτερο, καλύπτοντας το 40% της ζήτησης και σημειώνοντας επίσης υψηλό δεκαετίας για το μερίδιο κάλυψης της ζήτησης τους πρώτους επτά μήνες. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το πετρέλαιο με μερίδιο 6.4% και ακολούθησαν τα μεγάλα υδροηλεκτρικά με μερίδιο 5.6%, και τελευταίος ο λιγνίτης με μερίδιο 5.2%, και χαμηλό δεκαετίας από τις αρχές του έτους. Συστημικό το πρόβλημα Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ενεργειακό παράδοξο: παράγει περισσότερη πράσινη ενέργεια από ποτέ, αλλά οι περικοπές ΑΠΕ κάνουν νέα ρεκόρ. Οι αριθμοί δείχνουν ότι το «κόψιμο» της καθαρής παραγωγής δεν είναι πια συγκυριακό, αλλά συστημικό. Χωρίς άμεσες επενδύσεις σε δίκτυα και αποθήκευση, η Ελλάδα θα συνεχίσει να σπαταλά πολύτιμη ενέργεια, να καίει περισσότερο αέριο και να πληρώνει υψηλότερο κόστος για ένα ενεργειακό μείγμα που υπονομεύει τους ίδιους τους στόχους της απανθρακοποίησης. View full είδηση
  23. Σας παρακαλώ την βοήθειά σας. Μπορώ να κάνω ενημέρωση του φακέλου της οικ. αδείας για διαφορετικά κουφώματα από την οικ. άδεια? Τα κουφώματα είναι εκ κατασκευής (είναι ορατό γιατί είναι τα ίδια σε όλους τους ορόφους της πολυόροφης οικοδομής) και απλώς έχουν μικρές διαφορές από αυτά τις οικ. αδείας. Η οικοδομή βρίσκεται εντός αρχαιολογικού χώρου και εντός παραδοσιακού οικισμού (στο Σύνταγμα). Θα πρέπει για την ενημέρωση να πάρω εγκρίσεις από ΕΦΑ ή ΚΕΣΑ? Αφορά ακίνητο που θέλω να εκδόσω ΗΤΚ
  24. Ήξεις αφήξεις.... ου εν πολέμω θνήξεις!!!!! Κορόνα γράμματα κι Θεός βοηθός.....
  25. Καλησπέρα, υπόγειο πολυκατοικίας αποτελείται από κλιμακοστάσιο, λεβητοστάσιο και ενιαία αποθήκη, τα οποία στη σύσταση αναφέρονται όλα ως κοινόχρηστα (όλο το υπόγειο αναφέρεται κοινόχρηστο εμβαδού). Στην πραγματικότητα η ενιαία αποθήκη έχει διαχωριστεί εκ κατασκευής σε 5 αποθήκες. Και οι 5 ιδιοκτήτες θέλουν να ρυθμίσουν την ΔΔ και να προχωρήσουν σε τροποποίηση σύστασης μεταξύ τους. Το ερώτημά μου είναι ότι θα γίνει μια δήλωση ως προς τα κοινόχρηστα και άρα πρέπει να ελέγξουμε και τους υπόλοιπους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας;
  26. Το δρόμο για τη μετατροπή τους σε χώρους στέγασης δικαστικών υπηρεσιών παίρνουν δύο κτίρια εντός του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, σε συνέχεια της συμφωνίας που είχε υπογραφεί στις αρχές του έτους μεταξύ της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. και του υπουργείου Δικαιοσύνης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, οι παραδόσεις των έργων θα γίνουν προς το τέλος του 2026. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού ενέκριναν την αρχιτεκτονική και στατική μελέτη που αφορά την επανάχρηση ως κτίρια γραφείων και χώρων συνάθροισης κοινού για στέγαση Δικαστικών Υπηρεσιών των κτιρίων 14 και 15 στον λιμένα Θεσσαλονίκης, στο ευρύτερο περιβάλλον «νεότερων ακίνητων μνημείων», εντός του «ιστορικού τόπου» του δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ήδη εγκεκριμένου αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (masterplan) του λιμανιού. Όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, «δεν προκαλείται βλάβη με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στην μορφή των νεότερων ακίνητων μνημείων που βρίσκονται στο ευρύτερο περιβάλλον τους και στην φυσιογνωμία του ιστορικού τόπου της Θεσσαλονίκης». Τα κτίρια 14 και 15 χωροθετούνται στο περιβάλλον του κτιρίου του παλιού Τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός), το οποίο έχει χαρακτηριστεί, μεμονωμένα, από το ΥΠΠΟ ως «οίκημα χρήζον ειδικής κρατικής προστασίας» καθώς και του συγκροτήματος των στάβλων, τα τέσσερα κτίρια καθώς και τα κελύφη δύο κτηρίων του οποίου, έχουν χαρακτηριστεί από το ΥΠΠΟ, ως «ιστορικά διατηρητέα μνημεία». Στους όρους που θέτει η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ είναι, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, να δημιουργηθεί φύτευση παράλληλα με την περίφραξη, να διατηρηθεί στο κτίριο 15 η εναπομείνασα τοιχοποιία από οπτοπλινθοδομή που εφάπτεται στην βορειοδυτική όψη του χωρίς επικαλύψεις και να μην αντικατασταθούν τα ξύλινα κουφώματα από αλουμινίου. Επίσης, ζητείται να υποβληθούν για λόγους πληρότητας του φακέλου τα σχέδια λεπτομερειών σε κατάλληλη κλίμακα για το σύνολο των κατασκευών που προτείνονται στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων, στέγαστρα, οριοθέτηση υπαίθριων χώρων, υποσταθμού, αλλά και να υποβληθεί συμπληρωμένη τεχνική έκθεση ως προς το σύνολο των παραπάνω επεμβάσεων σε αντίστοιχα με τα σχέδια της αρχιτεκτονικής και στατικής μελέτης. Δικαστικές υπηρεσίες και σε τμήμα του κτηρίου της ΠΑΕΓΑΕ Πέραν των συγκεκριμένων κτιρίων, στο πλαίσιο ακριβώς της συμφωνίας με το υπουργείο Δικαιοσύνης η οποία είχε υπογραφεί το Φεβρουάριο του 2025, δικαστικές υπηρεσίες θα στεγαστούν και σε τμήμα του υπό ανακατασκευή ιστορικού κτιρίου της ΠΑΕΓΑΕ στο λιμάνι. Πρόκειται για το κτίριο, το οποίο αναμορφώνεται πλήρως με «πράσινα» χαρακτηριστικά LEED από την Dimera Land & Properties, του ομίλου του Ιβάν Σαββίδη, μεγαλομετόχου της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. Το συγκεκριμένο ακίνητο αποτελεί και το μεγαλύτερο ακίνητο στο χερσαίο τμήμα του λιμένα, έχοντας συνολική επιφάνεια 13.872 τ.μ. Το ιστορικό ακίνητο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, πρόκειται να στεγάσει τα νέα γραφεία της Deloitte, το Εφετείο Θεσσαλονίκης και τις δικαστικές υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.