Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ενόψει της λειτουργίας της επέκτασης του δικτύου του Τραμ της Αθήνας προς τον Πειραιά, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (ΑΜ) είναι σε διαδικασία προμήθειας, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, 25 νέων συρμών Τραμ, δεύτερης γενιάς, οι οποίοι περιλαμβάνουν σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και λειτουργίας, καθώς επίσης και όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, για την αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου.
      Για το σκοπό αυτό η ΑΜ προσκαλεί και ενημερώνει το κοινό ότι μέσω της ιστοσελίδας της www.ametro.gr και για το χρονικό διάστημα από 1-13 Ιανουαρίου 2019, θα λάβει χώρα ηλεκτρονική έρευνα γνώμης για την επιλογή του χρωματισμού των 25 νέων οχημάτων Τραμ.
      Η συμμετοχή και το αποτέλεσμα, ως απόφαση των πολιτών, θα προκρίνει την τελική επιλογή του εξωτερικού χρωματισμού των οχημάτων Τραμ. Όπως έχει γίνει γνωστό, οι 3 χρωματισμοί που θα διατεθούν προς ψηφοφορία είναι οι: City Silver (ασημένιο), Heritage Orange (πορτοκαλί) και Cyclades Blue (μπλε).
      Το λινκ της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας θα ενεργοποιηθεί με την εκκίνηση της διαδικασίας.
      Ενημέρωση: Η ψηφοφορία εδώ: https://www.ametro.gr/?page_id=14477



      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Εκτός… τακτοποίησης το 2019, µε Κτηµατολόγιο, δασικούς χάρτες και αυθαίρετα να βρίσκονται στην πρώτη γραµµή των υποχρεώσεων.
      Κοµβικό θα είναι το 2019 για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, καθώς µε γοργούς ρυθµούς προχωρούν τόσο το Κτηµατολόγιο όσο και η διαδικασία ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών σε όλη τη χώρα.
      Ταυτόχρονα όσοι έχουν στην κατοχή τους αυθαίρετο κτίσµα ή κατασκευή θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στο τέλος του 2019 (εφόσον δεν δοθεί παράταση) λήγει η ισχύς του νόµου για την τακτοποίηση. Σε κάθε περίπτωση, στις 8 Απριλίου εκπνέει η προθεσµία υπαγωγής αυθαιρέτων στον νόµο µε µείωση του ειδικού προστίµου κατά 10%. 
      Υπενθυµίζεται ότι ο νόµος προβλέπει και περιόδους προσαύξησης του προστίµου κατά 10% έως 20% για τις υπαγωγές που θα ακολουθήσουν έως τη λήξη του. Μετά τη λήξη, τροπολογία που έχει ήδη ψηφιστεί θεσπίζει την άµεση κατεδάφιση αυθαιρέτων που θα εντοπίζονται από τους ελεγκτές είτε την περίοδο κατασκευής ή εφόσον έχουν ολοκληρωθεί. 
      Σε εγρήγορση Παράλληλα «τρέχει» η δηµόσια διαβούλευση για τη διατήρηση των δασικών αυθαιρέτων για διάστηµα έως και 40 ετών µε «τσουχτερά» πρόστιµα. Οσον αφορά στο Κτηµατολόγιο, το 2019 θα βρει τους ιδιοκτήτες ακινήτων µε έναν επιπλέον «πονοκέφαλο». Θα πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση, αφού έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί σταδιακά η συλλογή δηλώσεων ιδιοκτησίας στο υπόλοιπο της χώρας που δεν έχει κτηµατογραφηθεί, ενώ σε πάνω από 60 περιοχές της Ελλάδας λήγει η προθεσµία διόρθωσης των αρχικών κτηµατολογικών εγγραφών. Αυτό σηµαίνει ότι οι ιδιοκτήτες που δεν  θα δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους, θα δουν τα ακίνητά τους να περιέρχονται στο ∆ηµόσιο, όπως έγινε ήδη µε 35 περιοχές στις οποίες η προθεσµία έληξε το 2017 και το 2018.
      Για τους ιδιοκτήτες αυτούς το τοπίο παραµένει «θολό». Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος σηµειώνουν πως δεν έχει ληφθεί απόφαση για αναδροµική παράταση στην υποβολή δηλώσεων ή για διόρθωση λαθών παρά το γεγονός ότι αντίστοιχη απόφαση µε αναδροµική ισχύ είχε ληφθεί στο παρελθόν. Εως τώρα η ετήσια παράταση που δόθηκε πριν από λίγες ηµέρες αφορά µόνο σε 111 περιοχές, για τις οποίες η προθεσµία έληξε στις 30 Νοεµβρίου.
      Την ίδια στιγµή, πάντως, το ελληνικό ∆ηµόσιο δεν φαίνεται έτοιµο να… παραλάβει τα συγκεκριµένα ακίνητα καθώς, παρά την πρόβλεψη του νόμου, η σχετική διάταξη δεν έχει εφαρμοστεί έως τώρα και δεν υφίσταται ακριβής µηχανισµός γι’ αυτό. Γεγονός είναι, όµως -όπως παραδέχονται και πηγές κοντά στην υπόθεση- ότι στις περιπτώσεις αυτές συγκαταλέγονται πολλά λάθη αλλά και ακίνητα που ανήκουν στο ίδιο το ∆ηµόσιο και δεν έχουν δηλωθεί. Ετσι, οι ιδιοκτήτες οι οποίοι, βάσει του νόµου, για ακίνητα που έχουν χαρακτηριστεί οριστικά ως «αγνώστου ιδιοκτήτη», µπορούν να διεκδικήσουν µέσω δικαστικών προσφυγών µόνο αποζηµιώσεις και όχι την επιστροφή της κυριότητας του ακινήτου, δεν γνωρίζουν µε ποια διαδικασία και ποιες τιµές θα αποζηµιωθούν.
      Έως το τέλος Φεβρουαρίου οι νέοι δασικοί χάρτες
      Στην ανάρτηση των δασικών χαρτών για το σύνολο της χώρας έως τα µέσα του 2019 στοχεύει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Έως το τέλος Φεβρουαρίου θα αναρτηθούν νέοι χάρτες για καινούργιες περιοχές της Ανατολικής Αττικής, της Καρδίτσας και της Μαγνησίας. Ήδη πριν από λίγες ηµέρες αναρτήθηκαν νέοι χάρτες από τις ∆ιευθύνσεις ∆ασών Θεσσαλονίκης και Ανατολικής Αττικής. 
      Συγκεκριµένα στη Θεσσαλονίκη για τους προκαποδιστριακούς ΟΤΑ Θεσσαλονίκη, Τριανδρία, Αµπελόκηποι, Μενεµένη, Ελευθέριο-Κορδελιό, Εύοσµος, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Ευκαρπία, Αγιος Παύλος, Νεάπολη, Πεύκα, Συκιές, Ωραιόκαστρο, Ιωνία, Πανόραµα, Πυλαία και στην Ανατολική Αττική για Χαλάνδρι, Χολαργό, Παιανία, Σπάτα, Γλυκά Νερά.
      Το παράβολο
      Επί των αναρτηµένων δασικών χαρτών, οι ενδιαφερόµενοι µπορούν πληρώνοντας το ειδικό παράβολο, το ύψος του οποίου ξεκινά από 10 ευρώ για εµβαδόν 40,41% είναι οι συνολικές εκτάσεις για τις οποίες έχουν μέχρι στιγμής κυρωθεί δασικοί χάρτες 1,9 εκατ. στρέμματα είναι το σύνολο των εκτάσεων για τις οποίες έχουν εκφραστεί ενστάσεις έκτασης έως 100 τ.µ., να υποβάλουν ηλεκτρονικά αντιρρήσεις εντός προθεσµίας 105 ηµερών, η οποία προσαυξάνεται κατά 20 ηµέρες για τους κατοίκους εξωτερικού. Μέχρι σήµερα έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες για το 40,41% της έκτασης της χώρας, ενώ έχουν αναρτηθεί χάρτες για το 52,7%. Οι αντιρρήσεις των πολιτών το 2017 και το 2018 ξεπερνούν τις 150.000 και αφορούν συνολική έκταση 1,9 εκατοµµυρίων στρεµµάτων.
      Οι διορίες και τα πρόστιµα
      Διορία δύο ετών από την ψήφιση του νόµου θα δίνει στους ιδιοκτήτες δασικών αυθαιρέτων σε οικιστικές πυκνώσεις το σχέδιο νόµου του υπουργείου Περιβάλλοντος που βρίσκεται σε δηµόσια διαβούλευση έως τις 8 Ιανουαρίου, προκειµένου να επιτύχουν αναστολή κατεδαφίσεων και διοικητικών κυρώσεων.
      Βάσει του νοµοσχεδίου οι ιδιοκτήτες, έναντι τσουχτερού προστίµου, το οποίο όµως µπορεί να αποπληρωθεί µε εκπτώσεις και σε έως και εκατό δόσεις στην περίπτωση της πρώτης κατοικίας, µπορούν να διατηρήσουν για 40 χρόνια αυθαίρετα αυτής της κατηγορίας που έχουν ανεγερθεί πριν από τις 11 Ιουνίου 1975 και για 25 χρόνια όσα έχουν ανεγερθεί µετά το 1975 και έως την 28η Ιουλίου 2011.
      Αν και το νοµοσχέδιο βρίσκεται σε δηµόσια διαβούλευση εδώ και αρκετές εβδοµάδες, τα σχόλια που έχει συγκεντρώσει είναι λίγα και αφορούν κυρίως στο ύψος του προστίµου και στην αδυναµία µεταβίβασης των ακινήτων που θα υπαχθούν στον νόµο.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Tην ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των 7.297 επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν στη δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας, ενώ τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθούν τα αποτελέσματα στις ιστοσελίδες των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
      Oπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, η υψηλή επενδυτική ζήτηση και η ανάγκη να υποστηριχτούν όσον το δυνατόν περισσότερα βιώσιμα και ποιοτικά επενδυτικά σχέδια οδήγησε στην απόφαση για αύξηση της διαθέσιμης δημόσιας χρηματοδότησης, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Σεπτέμβριο.
      Στην αρχική διαθέσιμη δημόσια δαπάνη από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προστέθηκαν, σύμφωνα με την 4η Τροποποίηση της Πρόσκλησης, 100 εκατομμύρια ευρώ από πόρους 11 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και, παράλληλα, διπλασιάστηκε η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα από 120 σε 240 εκατ. ευρώ.
      Aθροιστικά, η συνολική δημόσια δαπάνη, μαζί με την υπερδέσμευση, ανέρχεται σε 411.552.544 ευρώ, δίνοντας τη δυνατότητα για ένταξη 2.527 επενδυτικών σχεδίων συνολικού επιλέξιμου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού 802.181.500 ευρώ, εκ των οποίων 1.786 εντάσσονται στο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα, Καινοτομία» (ΕΠΑΝΕΚ) και 741 εντάσσονται στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα.
      Σε δήλωσή του ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στάθης Γιαννακίδης, αναφέρει: «Tο μεγάλο ενδιαφέρον για εντάξεις και ο τριπλασιασμός της δημόσιας δαπάνης δίνουν το στίγμα των προσδοκιών στις οποίες ανταποκρίνεται η κυβέρνηση.
      H δράση αποτελεί μια πολύ σημαντική ευκαιρία για την αξιοποίηση δημόσιων και κοινοτικών πόρων στην ανάπτυξη τουριστικών επενδύσεων με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την ουσιαστική στήριξη της απασχόλησης στη χώρα και τις περιφέρειές της».
      Δείτε παρακάτω τα στοιχεία των επενδυτικών στοιχείων που εγκρίθηκαν ανά περιφέρεια της χώρας: 
      http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/21_12_2018_Apofash_Entakshs_Idrush_Newn_TouristikwnMME.pdf
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα, η Κύπρος, η Ισπανία, η Ιταλία και άλλες χώρες της νότιας Ευρώπης, αλλά και η Τουρκία, θα αντιμετωπίσουν αυξημένες ελλείψεις νερού.
      Σε αυτή την έρευνα, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους υδάτινους πόρους της Ευρώπης, εστιάζοντας στις επιπτώσεις της θέρμανσης των 2 ° C. Οι προβολές του κλίματος από το 1981 έως το 2002 διεξήχθησαν μέσω ενός κατανεμημένου υδρολογικού μοντέλου, υποθέτοντας τη συνεχή χρήση της γης και τη ζήτηση νερού.
      Η έρευνα εκτιμά ότι ενώ από τη μία θα υπάρχουν αυξημένες πλημμύρες, από την άλλη θα επιδεινώνεται η λειψυδρία, ιδίως τα καλοκαίρια. Οι συνέπειες αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην κλιματική αλλαγή (σε ποσοστό 80% ως 90%) και δευτερευόντως σε άλλους παράγοντες, όπως η χρήση της γης και του νερού (10% ως 20%).

      Οι ερευνητές προβλέπουν σημαντικές μειώσεις στην αναπλήρωση του υδροφόρου ορίζοντα. Ιδίως για την Ελλάδα, προβλέπεται μια ετήσια απώλεια της τάξης των 810 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, την Ισπανία και την Πορτογαλία, κάτι που σημαίνει μειωμένη διαθεσιμότητα νερού για άρδευση γεωργικών καλλιεργειών, άρα και μειωμένη διαθεσιμότητα τροφίμων.
      Η αυξανόμενη ξηρασία στον Ευρωπαϊκό Νότο θα οδηγήσει σε ολοένα μεγαλύτερη έλλειψη νερού και σε μειωμένα υδάτινα αποθέματα για τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια σε μεσογειακές χώρες όπως η Ελλάδα. Αυτό θα έχει ως συνέπεια, εκτός από τη γεωργία και τα τρόφιμα, να επηρεασθούν αρνητικάεπίσης οι τομείς της παραγωγής ενέργειας και των μεταφορών.
      Για την Ελλάδα -σε περίπτωση ανόδου της θερμοκρασίας κατά δύο βαθμούς- αναμένεται μια ετήσια μείωση της τάξης του 2% στην εισροή υδάτων στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια, ενώ αντίθετα για τη βόρεια Ευρώπη προβλέπεται μια αύξηση περίπου κατά 13%. Αν όμως η άνοδος της θερμοκρασίας είναι μεγαλύτερη, έως το τέλος του αιώνα η μείωση στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια μπορεί να φθάσει το 10%.
      Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι οι δύο χώρες που -με μια άνοδο της θερμοκρασίας κατά δύο βαθμούς- προβλέπεται να έχουν την μεγαλύτερη πίεση στη διαθεσιμότητα του νερού, καθώς προβλέπεται μια αύξηση περίπου κατά 100% στην αναλογία ζήτησης νερού προς διαθεσιμότητά του (water demand-availability ratio-WEI), δηλαδή θα έχουν την μεγαλύτερη ανισορροπία ζήτησης-προσφοράς νερού στην Ευρώπη.
      Οι επιστήμονες έκαναν εκτιμήσεις σε βάθος 30 ετών με βάση αφενός ένα αισιόδοξο σενάριο, (να επιτευχθεί ο στόχος της Συμφωνίας των Παρισίων το 2015 για άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας λιγότερο από δύο βαθμούς Κελσίου) και αφετέρου ένα απαισιόδοξο σενάριο, (η άνοδος της θερμοκρασίας θα ξεπεράσει τους δύο βαθμούς και μπορεί να φθάσει ακόμη και τους τέσσερις). Αν και στην πρώτη πιο αισιόδοξη περίπτωσηοι συνέπειες αναμένονται λιγότερο σοβαρές, παρόλα αυτά, πάλι προβλέπονται περισσότερες πλημμύρες και μεγαλύτερη λειψυδρία.
      Συνολικά στις μεσογειακές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο αριθμός των ανθρώπων που προβλέπεται να επηρεασθούν από την έλλειψη νερού έως το τέλος του αιώνα μας, αν ισχύσει το αισιόδοξο σενάριο, θα αυξηθεί από 85 εκατομμύρια σήμερα, σε 104 εκατομμύρια.
      Οι χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης θα έχουν στο μέλλον μεγαλύτερα αποθέματα νερού κάθε χρόνο, αλλά και περισσότερες πλημμύρες σε σχέση με τις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Η μελέτη προτείνει να ληφθούν περισσότερα προληπτικά μέτρα, ιδίως στη Νότια Ευρώπη, όπως καλύτερη διαχείριση του νερού για άρδευση, φύτεμα περισσότερων καλλιεργειών ανθεκτικών στην ξηρασία, αύξηση του τιμολογίου για αγροτική και βιομηχανική χρήση του νερού, ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ψύξης στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής (ώστε να καταναλώνουν λιγότερο νερό) κ.α.

      Η μελέτη προειδοποιεί ότι «αν η ζήτηση νερού παραμείνει στα σημερινά επίπεδα και χωρίς σημαντικές προσπάθειες για εξοικονόμηση νερού, η άνοδος της θερμοκρασίαςκαι η μείωση των βροχοπτώσεων λόγω κλιματικής αλλαγής στη Μεσόγειο θα προκαλέσει ακραίες αυξήσεις στη λειψυδρία. Οι άνθρωποι που ήδη έχουν επηρεασθεί υπό τις παρούσες κλιματικές συνθήκες, στο μέλλον θα έλθουν αντιμέτωποι με πολύ πιο σοβαρή έλλειψη νερού από ό,τι τώρα».
      Και δεύτερη μελέτη επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα
      Μια δεύτερη διεθνής έρευνα, με επικεφαλής τον καθηγητή Ασίς Σάρμα του Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά (Nature Geoscience, Geophysical Research Letters, Scientific Reports, Water Resources Research), επιβεβαιώνει το παράδοξο: τα αποθέματα νερού συρρικνώνονται, ενώ η κλιματική αλλαγή προκαλεί πιο έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Η αιτία είναι ότι η άνοδος της θερμοκρασίας οδηγεί σε μεγαλύτερη ξηρασία του εδάφους, ιδίως σε περιοχές ήδη ξηρές.
      Η μελέτη – η πιο εκτεταμένη διεθνής ανάλυση για τις βροχές και τις ροές των ποταμών μέχρι σήμερα– έλαβε υπόψη της στοιχεία από χιλιάδες σταθμούς παρατήρησης σε 160 χώρες. «Αυτό που δεν περιμέναμε, είναι ότι, παρά τις έξτρα βροχές παντού στον κόσμο, τα μεγάλα ποτάμια σταδιακά στερεύουν. Λιγότερο νερό στα ποτάμια μας σημαίνει λιγότερο νερό στις πόλεις και στα αγροκτήματα. Και πιο ξηρό έδαφος σημαίνει πως οι αγρότες θα χρειάζονται περισσότερο νερό για να μεγαλώσουν τις ίδιες καλλιέργειες. Είναι τρομερά ανησυχητικό ότι κάτι παρόμοιο συμβαίνει παντού στον κόσμο».
      Οι επιστήμονες έχουν υπολογίσει ότι για κάθε 100 σταγόνες βροχής που πέφτουν στη γη, μόνο οι 36 μετατρέπονται σε «μπλε νερό», δηλαδή εισέρχονται στις λίμνες, στα ποτάμια και στον υδροφόρο ορίζοντα, συνεπώς μπορούν να αξιοποιηθούν για τις ανθρώπινες ανάγκες. Τα υπόλοιπα δύο τρίτα της βροχής γίνονται «πράσινο νερό», δηλαδή κατακρατούνται ως υγρασία από το έδαφος.
      Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του πλανήτη, τόσο περισσότερο νερό εξατμίζεται από το έδαφος, το οποίο έτσι απορροφά μεγαλύτερη ποσότητα της βροχής, με αποτέλεσμα να απομένει όλο και λιγότερο «μπλε νερό» για ανθρώπινη χρήση.
      «Το πρόβλημα είναι διπλό», τόνισε ο Σάρμα. «Από τη μία ολοένα λιγότερο νερό καταλήγει εκεί όπου μπορούμε να το αποθηκεύσουμε για κατοπινή χρήση. Από την άλλη, οι βροχές γίνονται πιο έντονες, κατακλύζοντας τα συστήματα απορροής στις πόλεις και οδηγώντας σε συχνότερες και πιο έντονες πλημμύρες σε αστικές περιοχές».
      Οι ερευνητές προτείνουν νέες πολιτικές για το νερό, όπως λιγότερο εντατική χρήση του στη γεωργία, αλλά και υποδομές για την αποθήκευση του νερού των αστικών πλημμυρών, ώστε να μη πηγαίνει χαμένο. Το Τόκιο, που κάποτε πλημμύριζε κάθε χρόνο, πρωτοπορεί σε αυτό τον τομέα, καθώς έχει δημιουργήσει μια μεγάλη υπόγεια δεξαμενή, όπου συσσωρεύονται τα νερά των πλημμυρών και αργότερα αξιοποιούνται. Σήμερα πια η ιαπωνική πρωτεύουσα δεν πλήττεται από πλημμυρικά φαινόμενα, ενώ παράλληλα έχει περισσότερο διαθέσιμο νερό.
      Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/impact-changing-climate-land-use-and-water-usage-europe-s-water-resources-model-simulation-study
      Σχετικά Άρθρα:
      ΟΗΕ: Η Ελλάδα στις 18 πιο τρωτές περιοχές του πλανήτη Θαλάσσιος οργανισμός δίνει τη λύση για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας λειψυδρίας Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ec.europa.eu
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Λύση στο πρόβλημα του πάρκινγκ στις πόλεις υπόσχεται μια νεοφυής ισραηλινή εταιρία. Παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα πτυσσόμενο όχημα που χρειάζεται τον ίδιο χώρο στάθμευσης όπως μια μοτοσυκλέτα.
      Με ένα πρωτότυπο, μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα η νεοφυής ισραηλινή εταιρία City Transformer φιλοδοξεί να παρουσιάσει μια λύση για το πρόβλημα της στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις. Πατώντας ένα κουμπί οι άξονες «μαζεύουν» και το συνολικό πλάτος μειώνεται από 1,4 μέτρα στο 1 μέτρο με αποτέλεσμα το μικρό όχημα να μπορεί να σταθμεύσει σε χώρους που προορίζονται για μοτοσυκλέτες.
      Ο συνιδρυτής και επικεφαλής της ισραηλινής εταιρίας Άσαφ Φορμόζα εξηγεί: «Αυτό είναι το μέλλον της μετακίνησης μέσα στις πόλεις. Οδηγείς αυτοκίνητο και παρκάρεις σαν να είχες μηχανή, δηλαδή σχεδόν παντού. Στόχος μας είναι μέχρι το 2025 να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας περίπου 10.000 άνθρωποι να μοιράζονται τα οχήματά μας».
      Η ιδέα για την ίδρυση της City Transformer και την κατασκευή ενός πτυσσόμενου οχήματος ήρθε στους ιδρυτές της την ώρα που βρίσκονταν μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους του Τελ Αβίβ. Όπως λέει ο Άσαφ Φορμόζα «η αναμονή στα φανάρια και η αναζήτηση θέσης στάθμευσης με οδηγεί στα όριά μου. Σε παγκόσμιο επίπεδο χάνονται τόσο πολλές ώρες στην αναζήτηση πάρκινγκ. Έτσι σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουν όλα αυτά».
      Τιμή γύρω στα 8.800 ευρώ

      Μετά μια περίοδο δοκιμών η City Transformer φιλοδοξεί να παρουσιάσει σε ένα περίπου χρόνο ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Προς το παρόν οι σχεδιαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα με το λογισμικό. Παράλληλα θέλουν να αυξήσουν την τελική ταχύτητα από τα 50 στα 90 χλμ και να βελτιώσουν την αυτονομία. Με τον κλιματισμό σε λειτουργία η αυτονομία του οχήματος περιορίζεται σήμερα από τα 180 χλμ. στα 120 χλμ.
      Ο Ασάφ Φαμόζα και οι συνεργάτες του ανεβάζουν ψηλά τον πήχη: «Στόχος μας είναι η μαζική παραγωγή και φυσικά η κυκλοφορία τους στους δρόμους του Ισραήλ και της Ευρώπης. Στη συνέχεια θέλουμε να μπούμε στην αμερικανική και ασιατική αγορά».
      Μόλις οι παραγγελίες φθάσουν τις 10.000 θα αρχίσει η κατασκευή του ηλεκτροκίνητου, πτυσσόμενου αυτοκινήτου. Ήδη στη σελίδα της City Transformer οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραγγείλουν το όχημα σε τιμή γύρω στα 8.800 ευρώ.
      Τιμ Άσμαν (Τελ Αβίβ)
      Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οδηγίες σχετικά με τον τρόπο επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών, έως 31-12-2016, στα πρώην Ταµεία σε ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες εξέδωσε ο ΕΦΚΑ    Όπως είναι γνωστό αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές μη μισθωτών από 1-1-2017 και εντεύθεν συμψηφίζονται με οφειλόμενες εισφορές και λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία ετήσιας εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών προκειμένου να εξαχθεί το τελικό ετήσιο αποτέλεσμα, που μπορεί να είναι μηδενικό, πιστωτικό ή χρεωστικό.   Το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης συμψηφίζεται: με βεβαιωμένες οφειλές στο ΚΕΑΟ, ή με τρέχουσες δόσεις ρύθμισης που βρίσκεται σε ισχύ.   Εάν δεν υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές ή τρέχουσα ρύθμιση, συμψηφίζεται με τρέχουσες εισφορές επόμενων μηνών, εφόσον υποβληθεί αίτημα, εντός της προθεσμίας που ορίζεται κατά την εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών.   Μετά την παρέλευση της ημερομηνίας αυτής και εφόσον δεν έχει υποβληθεί αίτημα, επιστρέφεται άτοκα στους δικαιούχους με πίστωση τραπεζικού λογαριασμού.   ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ    Εάν ο αιτών έχει πραγματοποιήσει χρόνο ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, μετά την 1-1-2017, πραγματοποιείται ασφαλιστικός και οικονομικός έλεγχος προκειμένου να προκύψει αν έχουν καταβληθεί ποσά αχρεωστήτως, αφού συμψηφιστούν με ενδεχόμενα καθυστερούμενες οφειλές, βεβαιωμένες ή ρυθμισμένες.   Επισημαίνεται ότι ως αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές, νοούνται τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται στον ΕΦΚΑ για οποιαδήποτε αιτία, και για τα οποία, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής τους.   Δεν θεωρούνται αχρεωστήτως καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές χρηματικά ποσά που έχουν καταβληθεί σε περιπτώσεις που προκύπτει ακύρωση χρόνου ασφάλισης λόγω δόλιας ή εικονικής ασφάλισης.  Εκδίδεται σχετική διοικητική πράξη συμψηφισμού αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού. Καταχωρείται το προς επιστροφή ποσό στην εφαρμογή «Ασφάλιση-Έσοδα Μη Μισθωτών ασφαλισμένων», με κωδικό καταβολής 17 και περιγραφή «αχρεωστήτως καταβληθέντα μέχρι 31-12-2016» και με ημερομηνία αναγγελίας πίστωσης την ημερομηνία της απόφασης, προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη κατά την εξόφληση οφειλόμενων εισφορών και την ετήσια εκκαθαριστική διαδικασία.  Η συμψηφιστική διαδικασία (εξόφληση, εκκαθάριση) απεικονίζεται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένας χρόνος κλείνει χωρίς δωρεάν πλαστικές σακούλες στα καταστήματα της Ελλάδας.
      Όποιος πελάτης θέλει μία σακούλα, πληρώνει πλέον τουλάχιστον 0,04 ευρώ.    
      Από την 1η Ιανουαρίου που τέθηκε το μέτρο σε ισχύ, μόνο στα σούπερ μάρκετ η χρήση της πλαστικής σακούλας μειώθηκε κατά 80%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).    
      Το πράσινο τέλος, είχε ως αποτέλεσμα μία δραματική μείωση στην Ελλάδα, καθώς χρησιμοποιήθηκαν 1,5 δισεκατομμύριο λιγότερες σακούλες, σε σχέση με το 2017. 
      Για δεκαετίες, οι πλαστικές σακούλες δίνονταν δωρεάν σε όλα τα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα.
      Μετά την εφαρμογή του μέτρου όμως, οι τιμές τους ξεκινούσαν από τα 4 σεντ και κόστιζαν έως και 40 σεντ (για τις μεγαλύτερες και πιο χοντρές σακούλες).    
      Αν και τα υπόλοιπα καταστήματα λιανικής δεν συμμετείχαν στην έρευνα, το ΙΕΛΚΑ εκτιμά πως, συνολικά, το «πράσινο τέλος» μείωσε πανελλαδικά τη χρήση πλαστικής σακούλας κατά 65%. Αυτό σημαίνει πως, κατά μέσο όρο, κάθε καταναλωτής στην Ελλάδα χρησιμοποίησε φέτος 130 με 135 σακούλες.    
      Η μείωση αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερη μέσα στο επόμενο έτος, καθώς οι χρεώσεις θα ξεκινούν από 9 σεντ για τις λεπτές πλαστικές σακούλες, από 1η Ιανουαρίου του 2019.    
      Ο στόχος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2019, κανένας Ευρωπαίος να μην χρησιμοποιεί περισσότερες από 90 λεπτές πλαστικές σακούλες τον χρόνο.    
      Με πληροφορίες από Greek Reporter Πηγή: www.lifo.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε η Aπόφαση Υπ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας 6796/20.12.2018 (ΦΕΚ 5802/21.12.2018 τεύχος Β’) με την οποία εγκρίνεται το Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου με αντικείμενο και τίτλο «Απόκτηση ελεύθερων Κοινόχρηστων Χώρων στις πόλεις 2018», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη για το έτος 2018, ποσού δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ (15.000.000,00 €), από τους πόρους του Περιβαλλοντικού ισοζυγίου.
      Σκοπός του προγράμματος είναι η χρηματοδότηση των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού για την απόκτηση αμιγώς κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου που προβλέπονται σε εγκεκριμένα Ρυμοτομικά Σχέδια, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερη πολεοδομική σημασία και των οποίων η εξασφάλιση αποζημίωσης έχει επείγοντα χαρακτήρα.
      Για την απόκτηση των κοινόχρηστων χώρων το Πράσινο Ταμείο μπορεί είτε να εξασφαλίζει και να καταβάλει την αποζημίωση για τη συντέλεση επιβληθείσας απαλλοτρίωσης είτε να δεσμεύει το απαραίτητο χρηματικό ποσό για την επανεπιβολή αρθείσας απαλλοτρίωσης και για την εκκίνηση διαδικασίας επιβολής απαλλοτρίωσης.
       
      Δυνητικοί δικαιούχοι του Προγράμματος είναι οι Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού όλης της χώρας. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου, η οποία κοινοποιείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, θα καθορίζονται οι προσωρινοί και οι οριστικοί δικαιούχοι
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι συνεχείς αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που δεν φέρνουν αποτέλεσμα και η άποψη πως απαιτείται κυρίως οργανωτική και επιστημονική αναβάθμιση των τεχνικών υπηρεσιών του δημοσίου. Δεν δίνουν λύσεις οι νομοθετικές παρεμβάσεις.
      Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει λάβει το φαινόμενο των υπερβολικά υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που φτάνουν ενίοτε και το 70%-80% του προϋπολογισμού. Πρόκειται για κατάσταση την οποία πληρώνουν ακριβά οι υγιείς κατασκευαστικές επιχειρήσεις που βλέπουν τις συμβάσεις να ανατίθενται σε τολμηρούς ή θρασείς ανταγωνιστές τους. Οι τελευταίοι «επενδύουν» στις τρύπες του θεσμικού πλαισίου των έργων, για να διεκδικήσουν εκ των υστέρων αυξήσεις του προϋπολογισμού.
      Συνήθως απλώς εισπράττουν το ποσό με βάση το οποίο δεσμεύτηκαν πως θα κατασκευάσουν το έργο και το αφήνουν στη μέση, με αποτέλεσμα να είναι συχνό φαινόμενο οι περίφημες «εργολαβίες-σκούπες», με τις οποίες το δημόσιο καθαρίζει αμαρτίες του παρελθόντος.
      Οι διοικήσεις, ακόμα και ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων, θεωρούν πως χρειάζεται περαιτέρω θεσμική θωράκιση, ώστε να περιοριστεί η δράση των αετονύχηδων. Παράλληλα πιέζουν για να επικαιροποιηθούν τα τιμολόγια και οι προδιαγραφές με βάση τα οποία προκηρύσσονται τα δημόσια έργα.
      Υπάρχει, όμως, και η άλλη άποψη. «Ο κατασκευαστικός μας κλάδος βάσισε τόσο την ανάπτυξή του όσο και τα εργαλεία διαχείρισής του στις απαιτήσεις των εθνικών μας αναθετουσών αρχών και μόνον», υποστήριξε προ ημερών ο Γιάννης Οικονομίδης (φωτό), πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων και πρώην επικεφαλής της Εγνατίας Οδού.
      Ο κ. Οικονομίδης, σήμερα διευθυντής πιστοποίησης συστημάτων στην TUV Hellas (TÜV NORD), θεωρεί πως τα φαινόμενα των παράλογων εκπτώσεων, των κακοτεχνιών και των απαρχαιωμένων προδιαγραφών ή τιμολογίων δεν θα περιοριστούν με νέο βουνό νομοθετημάτων. Αντίθετα, θα αντιμετωπιστούν όταν οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο συνοδευτούν από αναβάθμιση των τεχνικών υπηρεσιών του δημοσίου και των δήμων μέσω συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα.
      Έτσι θα αποκτήσουν οι τεχνικές υπηρεσίες την απαραίτητη τεχνογνωσία για τον σωστό σχεδιασμό των έργων, τη σωστή προετοιμασία των διαγωνισμών και κυρίως τη σωστή παρακολούθηση συμβάσεων. Με σωρεία νομοθετικών παρεμβάσεων, «το κράτος προδιαγράφει από τη μια, αλλά από την άλλη δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει την εφαρμογή των προδιαγραφών» αφού οι τεχνικές υπηρεσίες είναι πουκάμισο αδειανό. Στη συνέχεια «διαπιστώνει πως ούτε οι νέες απαιτήσεις/προδιαγραφές τηρούνται και έρχεται να λύσει το πρόβλημα με νέα νομοθετήματα σε έναν φαύλο κύκλο που διαιωνίζει τα προβλήματα στην αγορά δημοσίων έργων». Ο ίδιος είπε πως «μου δίνεται η αίσθηση πως οι αναθέτουσες αρχές δεν ενδιαφέρονται για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα, αλλά το αν θα τηρηθούν οι διαδικασίες».
      Όπως εξήγησε σε πρόσφατη παρουσίασή του ο κ. Οικονομίδης, οι δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες παρουσιάζουν σήμερα ουσιαστική αδυναμία λόγω «της δραματικής μείωσης του αριθμού των στελεχών τους, της απουσίας μιας μεγάλης ηλικιακής φέτας σε τεχνικά στελέχη 28-38 ετών, της ανάλωσης του παραγωγικού χρόνου σε εκτέλεση υπηρεσιών οι οποίες θα μπορούσαν να εκχωρηθούν σε τρίτους και της έλλειψης κινήτρων και προοπτικών για την προσωπική, επιστημονική και επιχειρησιακή ανέλιξη των τεχνικών στελεχών».
      Ο Γ. Οικονομίδης τόνισε πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων». Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από «τρίτους» όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Συνεπώς, για να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το φαινόμενο των παράλογων εκπτώσεων και κυρίως των κακοτεχνιών που συναντούν καθημερινά οι πολίτες, χρειάζεται κατά τον κ. Οικονομίδη «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων και δομικών».
      «Υπάρχει τρόπος να ελεγχθούν με αξιόπιστο τρόπο οι εκπονούμενες μελέτες για την πληρότητα και ορθότητά τους;» αναρωτιέται. «Η απάντηση είναι θετική» προσθέτει, αρκεί «καθ’ όλη την διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης, καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές να διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό με την κατασκευαστική εξέλιξη του Σταθμού Μετρό «Νίκαια», που κατασκευάζεται στα πλαίσια της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα της ΕΕ οι νέοι κανόνες για τους στόχους ΑΠΕ και την εξοικονόμηση ενέργειας μέχρι το 2030.
      Όπως αναφέρεται στην οδηγία, «ο στόχος αυτός επιδιώκεται μέσω της παρούσας οδηγίας. Η αυξημένη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ή«ανανεώσιμη ενέργεια» αποτελεί σημαντική συνιστώσα της δέσμης μέτρων που απαιτούνται για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και τη συμμόρφωση με τη δέσμευση της Ένωσης βάσει της συμφωνίας του Παρισιού του 2015 για την αλλαγή του κλίματος μετά την 21η διάσκεψη των μερών της σύμβασης-πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή («συμφωνία του Παρισιού»), και με το πλαίσιο πολιτικής της Ένωσης για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, συμπεριλαμβανομένου του δεσμευτικού στόχου της Ένωσης για μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 40 % έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990.
      Ο δεσμευτικός στόχος της Ένωσης σχετικά με την ανανεώσιμη ενέργεια για το 2030 και οι συνεισφορές των κρατών μελών στον στόχο αυτό, συμπεριλαμβανομένων των βασικών τους μεριδίων σε σχέση με τους εθνικούς συνολικούς στόχους τους για το 2020, έχουν πρωταρχική σημασία για την ενεργειακή και περιβαλλοντική πολιτική της Ένωσης.
      Άλλα τέτοια στοιχεία πρωταρχικής σημασίας περιλαμβάνονται στο πλαίσιο της παρούσας οδηγίας, όπως, για παράδειγμα, η ανάπτυξη της θέρμανσης και ψύξης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ανάπτυξη ανανεώσιμων καυσίμων κίνησης».
      Οι νέοι κανόνες τίθενται πλέον σε ισχύ και αποτελούν μέρος της στρατηγικής της ΕΕ για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια ενώ η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά υιοθετώντας συγκεκριμένα μέτρα επίτευξης των εν λόγω στόχων.
      Δείτε το πλήρες κείμενο, εδώ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τουλάχιστον 222 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 843 τραυματίστηκαν και 28 αγνοούνται μετά το τσουνάμι που έπληξε το Σάββατο την Ινδονησία έπειτα από την έκρηξη του ηφαιστείου Ανάκ Κρακατάου.
      Ακολουθούν οι σημαντικότερες καταστροφές από τσουνάμι που έχουν σημειωθεί παγκοσμίως από το 2004:
       
       --26 Δεκεμβρίου 2004: Νοτιοανατολική Ασία: Υποθαλάσσιος σεισμός στα ανοιχτά της νήσου Σουμάτρα στην Ινδονησία, μεγέθους 9,3 βαθμών--ο ισχυρότερος των τελευταίων 40 ετών--προκάλεσε τσουνάμι που έπληξε τις ακτές πολλών χωρών της ΝΑ Ασίας αφήνοντας πίσω του περισσότερους από 220.000 νεκρούς. Στην επαρχία Άτσεχ, όπου τα κύματα έφθασαν τα 30 μέτρα, περίπου 170.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
       
      --17 Ιουλίου 2006: Ινδονησία: Υποθαλάσσιος σεισμός μεγέθους 7,7 βαθμών προκάλεσε τσουνάμι κοντά στις νότιες ακτές της νήσου Ιάβας προκαλώντας 654 θανάτους.
       
      --2 Απριλίου 2007: Νησιά του Σολομώντα: 52 νεκροί από τσουνάμι που έπληξε το δυτικό τμήμα των Νησιών του Σολομώντα (στον νότιο Εριηνικό). Καταστράφηκαν 13 παραθαλάσσια χωριά από το τσουνάμι, το οποίο προκλήθηκε από έναν σεισμό 8 βαθμών.
       
      --29 Σεπτεμβρίου 2009: Σαμόα: Περισσότεροι από 190 άνθρωποι σκοτώθηκαν στα νησιά Σαμόα, Τόνγκα και Αμερικανική Σαμόα από τον σεισμό που σημειώθηκε μεγέθους 8 βαθμών, ο οποίος προκάλεσε τσουνάμι. Τα περισσότερα θύματα--πάνω από 150-- καταγράφηκαν στα νησιά Σαμόα όπου το τσουνάμι κατέστρεψε την νότια ακτή της νήσου Ουπόλου, την πιο πυκνοκατοικημένη του αρχιπελάγους.
       
      --27 Φεβρουαρίου 2010: Χιλή: Ένας σεισμός που προκάλεσε τσουνάμι άφησε πίσω του περισσότερους από 520 νεκρούς. Τα περισσότερα θύματα ήταν στην παραθαλάσσια ζώνη του Μαουλέ, σε απόσταση 400 χλμ νοτιοδυτικά της πρωτεύσουας Σαντιάγο.
       
      --25 Οκτωβρίου 2010: Ινδονησία: Περισσότεροι από 400 άνθρωποι σκοτώθηκαν από ένα τσουνάμι που προκλήθηκε από σεισμό 7,7 βαθμών στο αρχιπέλαγος των Μενταγουάι, στα ανοιχτά της Σουμάτρας.
       
      --11 Μαρτίου 2011: Ιαπωνία: Ένα κύμα που ξεπερνούσε τα 10 μέτρα κατέστρεψε την βορειοανατολική ακτή του αρχιπελάγους και κυρίως την πόλη Σεντά, στο Νησί Χονσού, λίγο μετά τον πολύ ισχυρό σεισμό των 9 βαθμών. Ο αριθμός των νεκρών και των αγνοουμένων ξεπέρασε τις 19.000.
       
      --28 Σεπτεμβρίου 2018: Ινδονησία: Τουλάχιστον 1.234 άνθρωποι σκοτώθηκαν έπειτα από σεισμό 7,5 βαθμών και το τσουνάμι που προκάλεσε στο νησί Σελέμπρ.
       
      --22 Δεκεμβρίου 2018: Ινδονησία: Ένα τσουνάμι που προκλήθηκε από την έκρηξη του ηφαιστείου Ανάκ Κρακατόα έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής τη ζωή σε 222 ανθρώπους.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δύσκολα οι πολίτες κατανοούν την μεγάλη αξία της Πράσινης Ανάπτυξης που σημαίνει στροφή σε παραγωγές φιλικές προς το περιβάλλον με ταυτόχρονη ανάπτυξη θέσεων εργασίας.
      Το πιο απτό ζωντανό παράδειγμα Πράσινης Ανάπτυξης απαντιέται στη Χαλκιδική στα χωριά του Χολομώντα και ιδιαίτερα στον Ταξιάρχη. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 εκατοντάδες ιδιόκτητα στρέμματα άγονων εκτάσεων που είχαν εγκαταλειφθεί, καθώς οι νέοι έπαιρναν το δρόμο της μετανάστευσης (στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό), άρχισαν να ξαναπαίρνουν ζωή και να προσφέρουν το οξυγόνο τους και την ομορφιά τους, καλλιεργώντας Χριστουγεννιάτικα Δέντρα. Εκατοντάδες θέσεις εργασίας, μια τεράστια παραγωγή οξυγόνου και μια εκτεταμένη αναδάσωση δημιουργήθηκε πάνω σε μια ξερή γη με 50.000 έλατα.
      Σήμερα το 90% σχεδόν του ενεργού πληθυσμού των κατοίκων του Ταξιάρχη, ασχολείται κατ' αποκλειστικότητα ή συμπληρωματικά με την καλλιέργεια των όμορφων κωνοφόρων δέντρων. 
      Αυτό ακριβώς που προσπαθεί να πετύχει σήμερα ολόκληρη η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της Οικολογικής Καινοτομίας με την Πράσινη Ενέργεια και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, την καινοτομία στην διαχείριση των υδάτων, την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές, την παραγωγή Έξυπνων Οικολογικών Υλικών και την Κυκλική Οικονομία.
      Τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα που μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 60΄κατασκευάζονταν από PVC, ξαφνικά αρχίσανε να δημιουργούνται με φυσικό τρόπο.
      Τι σημαίνει όμως πλαστικό δέντρο για το Περιβάλλον;
      Κατ’ αρχήν κατασκευάζονται στο εξωτερικό (κυρίως στην Κίνα) και η μεταφορά σημαίνει μια τεράστια εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα το οποίο αποτελεί τον κύριο ένοχο για την εμφάνιση του φαινόμενου του θερμοκηπίου.
      Το ίδιο το PVC, είναι άκρως εχθρικό προς το περιβάλλον και δεν είναι βιοδιασπώμενο ενώ για την παραγωγή του χρησιμοποιείται πετρέλαιο με μια διαδικασία με πολλά καυσαέρια.
      Τι σημαίνει φυσικό χριστουγεννιάτικο δέντρο:
      Βοηθάει στην εγχώρια οικονομία καθώς καλλιεργείται στην Ελλάδα και επομένως μειώνεται το περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος μεταφοράς.
      Ενα δέντρο που χρειάζεται 15 περίπου χρόνια για να αναπτυχθεί απορροφά πάνω από έναν τόνο διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια της ζωής του. Κάθε τέσσερα στρέμματα παράγουν τόσο οξυγόνο όσο χρειάζονται 18 άνθρωποι ημερησίως.
      Είναι βιοδιασπώμενο και άρα ανακυκλώνεται εύκολα.
      Οι περιοχές που καλλιεργούνται τα χριστουγεννιάτικα δέντρα συνήθως δεν μπορούν να  δεχθούν καμία άλλη καλλιέργεια, οπότε καλύπτονται με βλάστηση εκτάσεις που μέχρι πρότινος ήταν χέρσες και με τον τρόπο αυτό προστατεύεται η περιοχή από την επιφανειακή διάβρωση του εδάφους και εμπλουτίζεται ο υδροφόρος της ορίζοντας.
      Υπάρχει η δυνατότητα να αγοραστεί σε γλάστρα έτσι ώστε μετά τα Χριστούγεννα να μεταφυτευθεί στο έδαφος, στον κήπο μας ή σε δημόσιους χώρους. Γι αυτό θα έπρεπε οι δήμοι κάθε Νοέμβριο να κάνουν μια πολύ δυνατή καμπάνια ευαισθητοποίησης.
      Επίσης θα μπορούσαν οι ίδιοι οι Δήμοι να φτιάξουν φυτώρια για την παραγωγή χριστουγεννιάτικων δέντρων προσφέροντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας και αυξάνοντας ραγδαία την παραγωγή οξυγόνου στην περιοχή τους.
      Σύμφωνα με την φετινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, για τη φετινή χριστουγεννιάτικη περίοδο, από ιδιόκτητα αγροκτήματα εγκρίνεται η υλοτομία, μεταφορά και διακίνηση:
      -80.531 δενδρυλλίων ελάτης
      -1.560 δενδρυλλίων πεύκης
      -955 δενδρυλλίων ψευδοτσούγκας
      -450 δενδρυλλίων κυπαρισσιού
      -30 δενδρυλλίων ερυθρελάτης
      Εκτός των καλλιεργούμενων χριστουγεννιάτικων δέντρων, που είναι κατά κύριο λόγο τα δέντρα για τα οποία υπάρχει εμπορία στη χώρα, δίνεται η δυνατότητα απόληψης για χρήση τους κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο:
      -19.903 ελάτων από ιδιωτικά καστανοπερίβολα ή καστανοτεμάχια που υπόκεινται σε δενδροκομική περιποίηση
      -1.220 ελάτων από ιδιόκτητους αγρούς όπου υπάρχει συγκαλλιέργεια καρποφόρων δέντρων και ελάτης (πχ φουντουκώνες, κερασώνες κτλ.)
      -1.500 ελάτων από διακατεχόμενα δάση
      -925 ελάτων από ιδιόκτητους δασωμένους αγρούς
      -50 ελάτων από δημόσιο δάσος στην περιοχή ευθύνης του Δασαρχείου Λάρισας για λόγους καθαρισμού της συστάδας κλάδων αρκουδοπούρναρων, ίταμου, ελάτης, κουμαριάς, μυρτιάς, ιξού και βολοφύτων ελάτης.
      Φέτος, παρουσιάστηκε αύξηση των αιτήσεων κατά 2,7%. Αύξηση δηλαδή στην εγχώρια οικονομία και στις θέσεις εργασίας μόνο από την συγκεκριμένη καλλιέργεια.
      Αυτό σημαίνει Πράσινη Ανάπτυξη. Την δεκαετία του ’60 η φυσική παραγωγή του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου αποτέλεσε μια Πράσινη Βιώσιμη Καινοτομία που τώρα πια μπορούμε να την αποτιμήσουμε σε εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες θέσεις εργασίας, με την αναζωογόνηση ερημωμένων περιοχών της επαρχίας, με την παραγωγή χιλιάδων τόνων οξυγόνου και με την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση χέρσων εδαφών.
      Ενημερωτικά τέλος να αναφέρουμε ότι κανένα (νόμιμο) έλατο που πωλείται ως χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν υλοτομείται από φυσικές συστάδες.
      Το Δασαρχείο, με τους δασικούς υπαλλήλους, ελέγχει και προμηθεύει τους καλλιεργητές με μολυβοσφραγίδες  και σε κάθε υλοτομημένο έλατο δένεται μία μολυβδοσφραγίδα. Αυτή η σφραγίδα αποδεικνύει την προέλευση των ελάτων από καλλιέργειες. Ψάχνουμε πάντα τη σφραγίδα πριν αγοράσουμε φυσικό έλατο!
      Δείτε και το video παρουσίασης της παραγωγής Χριστουγεννιάτικων δέντρων στον Ταξιάρχη.
      Του ΧΑΡΗ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΠΟΥΛΟΥ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι, πέραν της δυνατότητας που δημιουργείται για μείωση του ΕΤΜΕΑΡ, φαίνεται ότι δημιουργούνται προϋποθέσεις για – μικρή έστω – μείωση και των ΥΚΩ που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ρεύματος.
      Σε αυτό το αποτέλεσμα φαίνεται ότι καταλήγουν οι επεξεργασίες των δεδομένων που κάνει η ΡΑΕ σχετικά με τα ποσά που δαπανήθηκαν για ΥΚΩ το 2018, και αντίστοιχα των εισπράξεων που είχαν οι προμηθευτές ρεύματος και κατά κύριο λόγο η ΔΕΗ.
      Η ΡΑΕ προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς το ΥΠΕΝ για αναπροσαρμογή των ΥΚΩ (πρέπει να γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου) έχει αναλύσει τις δαπάνες, τόσο για τη λειτουργία των ντιζελοκίνητων μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, όσο και για τη χορήγηση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, του φθηνότερου τιμολογίου των πολυτέκνων κ.λπ..
      Αυτό που αναζητά είναι αν τα σημερινά έσοδα από τα τιμολόγια αρκούν για τις δαπάνες των προμηθευτών ή αν απαιτείται και η συμπληρωματική κάλυψη του κρατικού προϋπολογισμού.
      Υπενθυμίζεται ότι με βάση νόμο που ψήφισε πέρυσι η κυβέρνηση για την διανομή κοινωνικού μερίσματος έχει προβλεφθεί εύρος δαπάνης από 40 έως 85 εκατ. ευρώ για κάθε έτος χωριστά από το 2018 έως το 2022.
      Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι όχι μόνον δεν χρειάζεται αύξηση των ΥΚΩ, αλλά υπάρχει περιθώριο και για μικρή μείωση.
      Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εντοπίστηκε μια υπέρμετρη επιβάρυνση για καταναλωτές που έχουν μεγάλη νυχτερινή κατανάλωση. Εκτιμάται ότι αφορά κυρίως καταναλωτές που χρησιμοποιούν θερμοσυσσωρευτές για θέρμανση. Για το θέμα αυτό μάλιστα έχουν υπάρξει ερωτήσεις στη Βουλή. Το Υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υπάρξει τροποποίηση των χρεώσεων ΥΚΩ ειδικά για τις περιπτώσεις αυτές.
      Την ίδια στιγμή, με βάση την επικαιροποίηση στοιχείων παρελθόντων ετών η Αρχή φέρεται να εκτιμά ότι η ΔΕΗ πέραν των 375 εκατ. ευρώ που εισέπραξε πέρυσι για τα έτη 2014 -2016 έχει να λαμβάνει και άλλα περίπου 20 εκατ. ευρώ.
      Να σημειωθεί τέλος ότι η ΔΕΗ συνεχίζει να διεκδικεί ποσά για ΥΚΩ ύψους 360 εκατ. ευρώ για τις χρονιές 2014-2016. Αυτά τα είχε απορρίψει η ΡΑΕ και η δημόσια επιχείρηση προσέφυγε στο ΣτΕ. Το ακυρωτικό δικαστήριο παρέπεμψε την εκδίκαση του θέματος στο Εφετείο, από όπου και αναμένεται η συνέχεια.  
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα πέρασε με λιτό γεύμα το τριμελές πλήρωμα του Απόλλων 8. Αποστολή του ήταν να φωτογραφίσει και να βιντεοσκοπήσει τη Σελήνη, αλλά οι αστροναύτες ανακάλυψαν κάτι άλλο, την ασημαντότητα της Γης.
      Ποιο ήταν το γεύμα εκείνη την ημέρα; Μάλλον λιτό. Με σούπα από καλαμπόκι, κοτόπουλο, ζεστή σοκολάτα, χυμό πορτοκάλι και ζαχαρωτά γιόρτασαν για πρώτη φορά οι τρεις αμερικανοί αστροναύτες Φρανκ Μπόρμαν, Τζιμ Λόβελ και Ουίλιαμ Άντερς το 1968 τα Χριστούγεννα στο διάστημα. «Ελπίζω να ήταν καλύτερο το δικό σας χριστουγεννιάτικο φαγητό στη γη» είπε ο Άντερς χαριτολογώντας σε συνομιλία με το διαστημικό κέντρο ελέγχου. Όμως δεν ήταν το φαγητό αυτό που κατενθουσίασε τους αστροναύτες, άλλα μια άλλη διαφορετικού είδους εμπειρία, ακριβώς πριν από 50 χρόνια.
      Και εγένετο η «Earthrise»
      Η «Earthrise» εμπνέει ακόμη και μέχρι σήμερα αστροναύτες
      Η ιστορική επιχείρηση Απόλλων 8 ξεκίνησε στις 21 Δεκεμβρίου του 1968 με κατεύθυνση τη Σελήνη. Δύο ημέρες αργότερα το διαστημόπλοιο έμπαινε σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Κάποια στιγμή ο Μπόρμαν διόρθωσε ελάχιστα την πορεία και αυτό που αντίκρισε στα μάτια του ήταν μοναδικό. «Θεέ μου» φώναξε στους συναδέλφους του, «κοιτάξτε αυτήν την εικόνα, η γη ανατέλλει»! Αμέσως ο Άντερς πήρε την φωτογραφική μηχανή, έβαλε έγχρωμο φιλμ και πάτησε το κουμπί. «Πατούσα συνεχώς το κουμπί της μηχανής μου» διηγούνταν αργότερα. Από τις φωτογραφίες που έκανε προέκυψε μια που άλλαξε τη ματιά του ανθρώπου για τη Γη και έγινε η πιο γνωστή φωτογραφία του κόσμου: η «Earthrise». Η φωτογραφία έγινε σύμβολο της ευθραυστότητας και της απομόνωσης της γης. Αν και τότε δεν υπήρχαν τότε ψηφιακές μηχανές και κοινωνικά μέσα δικτύωσης, η «Earthrise» εμπνέει ακόμη και μέχρι σήμερα αστροναύτες, όπως τον γερμανό Αλεξάντερ Γκερστ, που από τα δικά του ταξίδια στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό συνεχώς έστελνε φωτογραφίες στη Γη μέσω διαδικτύου.
      Ωστόσο, ο φωτογράφος της «Earthrise», ο Ουίλιαμ Άντερς, που ζει πλέον ως συνταξιούχος στις νήσους Σαν Χουάν, δεν έχει καλή γνώμη για τη φωτογραφία. «Δεν είναι και τόσο καθαρή», είπε πρόσφατα στους Seattle Times, παραδέχθηκε, όμως ότι η εικόνα του μικρού μπλε ημισφαιρίου, βυθισμένου στο σκοτάδι, άλλαξε τη ματιά που είχε για τη Γη.
      «Πήγαμε στη Σελήνη για να ανακαλύψουμε τη Γη»
      Ο Ουίλιαμ Άντερς με τους συναδέλφους τους ανακάλυψαν μέσω του διαστήματος τη γη
      «Βρισκόμαστε σε ένα ασήμαντο πλανήτη, που περιβάλλεται από ασήμαντα αστέρια, σε έναν ασήμαντο γαλαξία από εκατομμύρια ασήμαντα αστέρια, σε ένα σύμπαν όπου υπάρχουν δισεκατομμύρια και τρισεκατομμύρια ασήμαντοι γαλαξίες… είμαστε στην πραγματικότητα τόσο σημαντικοί; Δε τι νομίζω» είπε χαρακτηριστικά. Το πιο σημαντικό σουβενίρ από την επιχείρηση Απόλλων 8, την δεύτερη επανδρωμένη πτήση στο διάστημα χωρίς προσσελήνωση, έγινε τυχαία και ήταν εκτός προγράμματος. Στην πραγματικότητα το τριμελές πλήρωμα δεν είχε εντολή να βγάλει φωτογραφίες της Γης, αλλά εικόνες και βίντεο από τη Σελήνη. Ήταν και οι πρώτοι άνθρωποι που θα αντίκρυζαν την πίσω πλευρά της. Κάτι φυσικά που έκαναν, γι αυτό η αποστολή θεωρείται μέχρι σήμερα όχι μόνο επιτυχημένη, αλλά και απόδειξη ότι μπορούν με επιτυχιά να φτάσουν άνθρωποι στο φεγγάρι.
      «Σας πληροφορώ ότι υπάρχει Άγιος Βασίλης» φώναξε ο αστροναύτης Λόβελ στον διαστημικό σταθμό λίγο πριν το πλήρωμα προσγειώνονταν με ασφάλεια στη γη. Οι πληροφορίες που έφεραν οι 3 αστροναύτες μαζί τους χρησιμοποιήθηκαν σε επόμενες επιχειρήσεις προσσελήνωσης. «Το χαρακτηρίζω λίγο ειρωνικό» είπε ο Άντερς στους Seattle Times. «Πετάξαμε για  να ανακαλύψουμε τη Σελήνη, αλλά αυτό που ανακαλύψαμε στην πραγματικότητα ήταν η Γη».
      Κριστίνα Χόρστεν/dpa
      Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.