Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      8.125


  2. Τρελός Επιστήμων

    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      152


  3. Ευκλείδης

    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      21


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.297


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @Χριστίνα Μαυρ. η διαφορά είναι το πορτοκαλί τρίγωνο στην επάνω πλευρά του σχεδίου. Προφανώς, η επιφάνειά του είναι αμελητέα και, επί της ουσίας, είναι μία ανεκτή διαφορά. Προσωπικώς, δεν θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο να αλλάξεις το εμβαδόν του διαμερίσματος και να μπεις στη διαδικασία τροποποίησης της σύστασης. Το γεγονός ότι η πλευρά αυτή είναι όριο του οικοπέδου, δεν αλλάζει κάτι.
    4 points
  2. καλά συν/φε ..και περιμένεις απάντηση ενώ δεν κάνεις τον κόπο να επισυνάψεις την παρ 2 περ λγ"
    4 points
  3. Ωραία τώρα που μάθαμε τι περιέχει το υπόψη εδάφιο, από την στιγμή που είναι κατασκευή που απαιτεί άδεια (ΕΕΔΜΚ) και επειδή δεν μπορεί να υπάρχουν ταυτόχρονα στο ίδιο οικόπεδο δύο διοικητικές πράξεις, θα έπρεπε πριν κληθεί ο ΕΔ να γίνει ενημέρωση (κατά την άποψή μου) της Ο.Α. με την υπόψη κατασκευή. Εφόσον δεν έγινε, ο ΕΔ οφείλει να το καταγράψει ως αυθαίρετη κατασκευή...
    3 points
  4. @rgelena η άδεια είναι πράξη μόνο για την προσθήκη. Για το παλαιό κτίσμα η πράξη είναι «προ 1955», και ας εκδόθηκε άδεια προσθήκης. Τύπος βεβαίωσης: με εξαιρέσεις.
    2 points
  5. @soullis η περίπτωση αυτή αφορά πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρήσης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που τοποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο. Η πρόχειρη κατασκευή ορίζεται στο άρθρο 2, παρ. 75 του ΝΟΚ και ο ακάλυπτος χώρος στην παρ. 3 του ίδιου άρθρου.
    2 points
  6. Kαλησπέρα. Είναι προφανές ότι η αμφιβολία θα πρέπει να παραμείνει καθώς όπως ορθά αναφέρεις υπάρχει η απόφαση ΣτΕ που ακόμη δεν έχει η Διοίκηση εναρμονιστεί νομοθετικά με αυτή και δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν και εφόσον θα δοθεί τελικά η πολυσυζητημένη νομοθετική ρύθμιση και αν, όταν αυτή δοθεί, θα μπορέσει να σταθεί και να μην εκπέσει από το ΣτΕ. Από τον 2/2023 που εκδόθηκε η αναφερθείσα απόφαση, έχουν παγώσει τα πάντα στα εκτός σχεδίου γήπεδα με εξαίρεση φυσικά όσα διαθέτουν πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο (με ΦΕΚ). Η συμβουλή που όλοι δίνουμε στους πελάτες μας είναι η προφανής, δηλαδή το να μην επενδύσουν σε εκτός σχεδίου γήπεδο που δεν έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο. Τις ίδιες απαντήσεις (από όσο μαθαίνω) δίνουν και οι κατά τόπους συμβ/φοι όταν ερωτώνται. Στα αμιγώς τεχνικά μας ζητήματα, το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι ενώ ο νόμος (ΦΕΚ 270/Δ/85, ν. 3212/03) παραμένει σε ισχύ, το ΣτΕ ερμήνευσε (;) διαφορετικά και κατά την αιτιολόγησή του θεωρεί ότι απαιτείται πρόσωπο 25 μ όχι μόνο στα μετά της 31/12/03 δημιουργηθέντα γήπεδα, αλλά και στα πριν από αυτή την ημερομηνία. Γενικώς δηλαδή θεωρεί ότι κακώς οικοδομούνταν όλα αυτά τα χρόνια. Τώρα, δεν ξέρω αυτός ο καλόπιστος άνθρωπος γιατί θέλει να αγοράσει υπό αυτές τις συνθήκες. Καλό θα ήταν να τον ενημερώσεις σχετικά. Η βεβαίωση της ΥΔΟΜ (να ζητηθεί όχι βεβαίωση όρων δόμησης αλλά αρτιότητας-οικοδομησιμότητας) δεν διασφαλίζει τίποτα απολύτως. Αν δηλαδή αύριο η Διοίκηση εναρμονιστεί με την απόφαση του ΣτΕ, η βεβαίωση (ακόμη και αν υποθέσουμε ότι θα δίνει την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα) θα εκδοθεί σίγουρα με επιφυλάξεις και πρακτικά δεν θα έχει κανένα απολύτως αντίκρισμα. Ακόμη και άδεια να εκδοθεί, κανείς δεν ξέρει αν αύριο αυτή θεωρηθεί ανακλητέα. Υ.Γ Μην επηρεάζεσαι από κάποιο ελλιπές λεκτικό της ΖΟΕ που ίσως δεν αναφέρει ρητά την οικοδομησιμότητα. Η λογική των ΖΟΕ, ΣΧΟΟΑΠ, ΓΠΣ ήταν και είναι η ελάχιστη αρτιότητα (πχ 4.000 τμ, 6.000 τμ κλπ) και η απαίτηση της οικοδομησιμότητας όπως αυτή ισχύει. Προφανώς μέχρι και την απόφαση του ΣτΕ δεν μας απασχολούσε για γήπεδα προ 31/12/03 καθώς ακόμη και "τυφλά" να ήταν θεωρούνταν άρτια και οικοδομήσιμα (με την απαιτούμενη βεβαίως ύπαρξης δουλείας για την προσπέλαση στο ακίνητο).
    2 points
  7. οπότε αφορά την παθητική του κτιρίου ..... που είναι άλλου πάτερ ευαγγέλιο
    2 points
  8. Αν κάποιος θέλει τις περιμετρικές πολύ χαμηλές σε ύψος επιφάνειες να μην τις βαλει ως ΥΔ, πρέπει να τις κλείσει με κάθετα στοιχεία και να μην υπάρχει πρόσβαση! Τότε αρκεί να τις βάλει μα αναλυτικό! Απαιτούνται φωτογραφίες κ.λπ. γιατί ζούμε στη μπανανοχώρα...
    2 points
  9. Το "κέρατο" έχει ως εξής (τιμές χωρίς ΦΠΑ) 5-6€/μήνα για την έκδοση τιμολογίων (εχουμε Epsilon Smart) 300€ πήρε εφάπαξ για 1000 τιμολόγια (τα οποία δε θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ) για το Epsilon Digital Smart. Πήραμε 1000 γιατί είχαμε επιδοτηθεί μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού οπότε έβγαινε χωρίς κόστος. Έχει και πακέτο με 500 τιμολόγια με τιμή 170€ αν δεν κάνω λάθος. 150€ πήρε ο dealer της κερατιάτικο για 15λ παραμετροποίηση του Epsilon Digital. Να σκεφτείς έχουμε καμιά 10ριά ατομικά τα οποία κόβουν 5-6 τιμολόγια το χρόνο προς φορείς δημοσίου.
    1 point
  10. Γενικά ότι γίνει με συμβολαιογραφική πράξη είναι πιο ισχυρό Αλλά αν έχεις σωστό και καλό κείμενο για συμφωνητικό με γνήσιο υπογραφής από το gov καλά είναι.... Ζητήματα όμως σας αυτά οι δικηγόροι είναι πιο αρμόδιοι να σου πουν.
    1 point
  11. Εγώ, πολύ πιο "φρέσκος" συνταξιούχος μηχανικός και χαίρομαι πάρα πολύ που "αυτά" τα πράματα πλέον ούτε και διαγώνια τα διαβάζω ... ! Βλέπω που τα τελευταία χρόνια έχετε πολύ δουλειά για διάβασμα. Άχρηστοι νόμοι χωρίς συνέπεια και αντίκρισμα. (Κατάλαβε κανείς τι νόημα είχε εκείνος ο νόμος του Χατζηδάκη ?? Γεμάτος ατέλειες). Κουράγιο! Υγρ : Ένα φαλακρό Ανθρωπάκι!!!
    1 point
  12. Με τα άρθρα 125Α έως 125ΙΣΤ. Δεν το λένε ευθέως αλλά εννοείται ... Όμως η κολοσσιαία επιπολαιότητα του νομοθέτη είναι η κατάργηση του άρθρου 94, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται στη μεταβατική περίοδο (σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 125ΚΑ) και της οποίας μεταβατικής τη χρονική διάρκεια δεν γνωρίζουμε ακόμη.
    1 point
  13. Καλησπέρα, απαιτείται κανονικά ΣΑΥ-ΦΑΥ για τις εργασίες που περιγράφεις όπως και σύμβαση για διαχείρηση των αποβλήτων. Δυστυχώς έχεις μπάζα λόγω της καθαίρεσης και δεν υπάρχει κάποια ελάχιστη ποσότητα που να σε απαλάσσει.
    1 point
  14. Από τα γραφόμενα φαίνεται αυτοτελές κτίριο χωρίς σύσταση και θα μεταβιβαστεί ολόκληρο (ισόγειο και ο πρώτος όροφος}. Το ισόγειο προ 55 και ο όροφος με άδεια του 67. Η άδεια προσθήκης του 67 θα πρέπει (υπό έρευνα το θέμα όπως αναφέρω παραπάνω) να καλύπτει την προΰπαρξη του ισογείου (τότε κατά την χρονολογία της άδειας θα αναφέρονταν ως προ 1923).
    1 point
  15. Αν δεν υπήρχε το στέγαστρο, θα έπρεπε να ήταν πυράντοχες οι έξοδοι?
    1 point
  16. @albert Aν έχεις κλειστή θέση με χιλιοστά καταχωρείς ξεχωριστή ιδιοκτησία. Δες από το συνημμένο του Δημήτρη την ερωτοαπάντηση 11.
    1 point
  17. @Nikos-tntt δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στους κανονισμούς για την περίπτωση αυτή. Εξωτερικοί χρωματισμοί ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων χωρίς χρήση ικριωμάτων, επιτρέπεται να γίνονται χωρίς οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Οι ασφαλιστικές υποχρεώσεις, είτε του εργολάβου είτε του ιδιοκτήτη, προκύπτουν από το είδος της εργασίας και όχι από το είδος της άδειας που απαιτείται ή δεν απαιτείται. Τελευταίο και σημαντικότερο: Φρόντιζε να μην δημιουργούνται προβλήματα στη γειτονιά λόγω των εργασιών.
    1 point
  18. Η ΘΣΑ δεν μπορει να ειναι οριζοντια ιδιοκτησια με χιλιοστα. Μονον η χρηση επιτρεπεται επ΄ αυτης. κατα τα λοιπα βλεπεις εδω ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf
    1 point
  19. Δεν έχεις και άδικο! σωστά τον ερμηνεύεις, όταν 3. Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου, που δεν δομείται. Περιλαμβάνει τον υποχρεωτικά ακάλυπτο και προαιρετικούς ακάλυπτους. α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος, που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής. β. Προαιρετικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι αυτός, που αφήνεται αδόμητος πέραν του υποχρεωτικώς ακαλύπτου.
    1 point
  20. Έχεις δίκιο, ότι έτσι όπως το περιγράφεις, δηλαδή τσίμπημα, πρόκειτα για στιγμιαίο φαινόμενο και όχι συνεχόμενο και το ρεύμα που άγεται μέσω της χωρητικότητας είναι συνεχόμενο οπότε κάτι δεν κολλάει. Κοίτα, σίγουρα τα πρώτα ρεύματα (μεταβατικά ρεύματα) όταν εφαρμόζεται εναλασσόμενη τάση σε έναν πυκνωτή είναι μεγάλα και αποσβένονται σε μια μικρότερη σταθερή τιμή, αρκετά γρήγορα, με ρυθμό που καθορίζεται από τη σταθερά χρόνου R/C του κυκλώματος. Αυτή είναι η μόνη εξήγηση που μπορώ να φανταστώ.
    1 point
  21. Για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν ξεφορτίζεται ακριβώς ο πυκνωτής, απλά κλείνει το κύκλωμα ώστε να άγεται ρεύμα. Το "ξεφορτίζεται" σημαίνει ότι το αποθηκευμένο φορτίο διοχευτεύεται. Στην περίπτωσή μας δεν υπάρχει σταθερό αποθηκευμένο φορτίο μεταξύ γραμμής και ανθρώπου (δηλαδή DC τάση), αλλά εναλασσόμενο φορτίο (AC τάση).
    1 point
  22. Δηλαδή με αυτόν τον συλλογισμό σας και 2 μέτρα να εξέχει της όψης, τα 0.80 μ θα ληφθούν ως έρκερ και θα αφαιρεθούν από το σ.δ και σ.κ και τα υπόλοιπα θα θεωρηθούν ως κτίριο?? Δεν νομίζω ότι θα βρείτε ΥΔΟΜ που θα δεχθεί κάτι τέτοιο!
    1 point
  23. Το ακίνητο θα πρέπει να ελεγχθεί με την Ο.Α του 1967 και τα εγκεκριμένα σχέδια που προσαρτώνται σε αυτή. Θα πρέπει (αν και λόγω παλαιότητας της άδειας μπορεί να μην αναγράφεται) να υπάρχει κάτοψη ισογείου που να αναγράφεται σε εγκεκριμένο σχέδιο ισογείου ως υφιστάμενο προ 55 ( τότε προ 1923). Η επιλογή για καθόλου αυθαιρεσίες είναι το νόμιμο και για προ 55 το "ρυθμισμένο" (βγάζει το έντυπο βεβαίωσης των εξαιρέσεων άρθρου 82). Οπότε με βάση τα παραπάνω, έλεγξε τι σχέδια έχεις, με ποια έκανες σύγκριση αυθαιρεσιών και τι θα επικαλεστείς.
    1 point
  24. Προφανώς αρκεί να έχει τις προϋποθέσεις.... Εξώστης είναι... υ.γ. Τελείως συναδελφικά. Μην χρησιμοποιείς διαστάσεις μικρότερες των 5cm...
    1 point
  25. τα παραθυράκια μπάζουν...... ανέβασε το ιδεατό στερεό για το Οικόπεδο σου διότι το ότι "άλλες νέες οικοδομές 3 ορόφους" γενικά και αόριστα δεν βοηθούν να καταλάβουμε
    1 point
  26. 1) Συνδεσμολογία Επιτηρητή Τάσης: --- Αν πρόκειται για τριφασική εγκατάσταση, ο επιτηρητής τάσης συνδέεται παράλληλα με τις τρεις φάσεις μέσω 3 μικρών ασφαλειών (μικροαυτομάτων 2 Αmpere ή Τήξεως ακόμα πιο λίγων Ampere, θα γράφει στο manual της συσκευής λογικά πόσα Ampere ασφάλεια χρειάζεται), στην αρχή του ηλεκτρολογικού πίνακα μετά τη γενική του ασφάλεια, και ανάλογα τη ρύθμιση που έχει γίνει στη συσκευή, κλείνει μία ή περισσότερες ψυχρές επαφές στη συσκευή για να πάρουμε το σήμα πως κάτι δεν πάει καλά με την τάση. Η συσκευή δε χρειάζεται τροφοδοσία αφού τροφοδοτείται κατευθείαν από τις πολικές τάσεις που επιτηρεί. --- Αν πρόκειτα για μονοφασική εγκατάσταση, ισχύουν τα ίδια με από πάνω με τη διαφορά ότι αντί για τρεις φάσεις, στον επιτηρητή συνδέεις φάση και ουδέτερο, μέσω μίας μόνο ασφάλειας (που μπαίνει στη φάση). 2) Συνδεσμολογία Αντικεραυνικού: Το αντικεραυνικό ή αλλιώς απαγωγέας υπερτάσεων εγκαθίσταται στην αρχή του ηλεκτρολογικού πίνακα, πριν τη γενική ασφάλεια του πίνακα ώστε να την προστατέψει από την υπέρταση, και ουσιαστικά η συσκευή παρεμβάλλεται στις τρεις ή μία φάση (ανάλογα αν πρόκειται για τριφασική ή μονοφασική εγκατάσταση), μέσω ασφαλειών που προδιαγράφονται από τον κατασκευαστή της συσκευής, και στη γείωση, δηλαδή η συσκευή συνδέεται παράλληλα στις φάσεις, προς τη γείωση. 3) Συνδεσμολογία Γεννήτριας σε 3Φ Πίνακα: Η γεννήτρια θα παίρνει ένα σήμα έναυσης από τον ελεγκτή της μεταγωγής (ηλεκτρονική συσκευή). Ο ελεγκτής της μεταγωγής θα παίρνει σήμα από τον επιτηρητή. Πριν η γεννήτρια πάρει μπρος θα πρέπει να έχει γίνει αυτόματη μεταγωγή της τροφοδοσίας του πίνακα από το δίκτυο στη γεννήτρια. Η μεταγωγή γίνεται μέσω του ελεγκτή της μεταγωγής που χειρίζεται τους τηλεχειριζόμενους διακόπτες που βρίσκονται στις αφίξεις των παροχών από δίκτυο και από γεννήτρια. Τα σχέδια και οι συνδέσεις ποικίλουν ανάλογα τη μάρκα των εξαρτημάτων του πίνακα και της γεννήτριας, αλλά η φιλοσοφία είναι αυτή. Αν θέλεις κάποια διευκρίνηση ή κανά χειρόγραφο σχεδιάκι πες μου. Πώς και ενδιαφέρεσαι για αυτές τις συνδεσμολογίες;
    1 point
  27. Κοίτα τον Ευρωκώδικα, νομίζω σε ορισμένες περιπτώσεις σου επιτρέπει να μην κάνεις ικανοτικό (ανώτατο όροφο κτηρίου, ισόγειο διώροφων με νd <0.3). Μπορεί να βάζει τον οπλισμό διανομής (>=20% του κύριου) και ίσως και οπλισμό απόσχισης (50% του κύριου).
    1 point
  28. Δεν κοίταξα αν υπάρχει στα downloads, ίσως να υπάρχει και να την έχει ανεβάσει άλλος συναδελφος, γι' αυτό κάνε το κόπο να δεις αν υπάρχει... αν δεν υπάρχει ανέβασε τη εκεί.. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ - ΚΥΑ 136860_2018.docx
    1 point
  29. To θέμα έχει συζητηθεί πολύ κατά το παρελθόν. Με το γράμμα της εγκ. 3 ν. 4178 αν θυμάσαι τότε λέγαμε και για τα χαμηλά άκρα μιας σοφίτας , για το άν θα έπρεπε να προσμετρούμε την επιφάνεια με ύψος μικρότερο από αυτό που ορίζουν οι κανονισμοί. Η εγκ. 3 αυτό έλεγε ότι δεν μας ενδιαφέρει το ύψος που ορίζεται για μια εγκεκριμένη χρήση. Από κει και πέρα, έχουμε τον ασφαλή δρόμο της εγκυκλίου και τον μη ασφαλή της προσωπικής μας τεκμηρίωσης σε μια τεχνική έκθεση. Κανείς πλέον δεν μπορεί να σου πει τι θα κάνεις. Για παράδειγμα κάποιοι συνάδελφοι τα χαμηλού ύψους κτίσματα τα βάζουν με αναλυτικό. Αν πας όμως με το γράμμα του νόμου, στο άρθρο 100 δεν επιτρέπεται να υπαχθούν αυθαίρετες κατασκευές που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου, με εξαίρεση όσες ρητά αναφέρονται (κιόσκια κλπ).
    1 point
  30. @Arche Δεν θέλω να χαλάσω τη συζήτησή σας, αλλά είμαστε εκτός θέματος. Αν θέλεις μπορείς να στείλεις pm στο συνάδελφο.
    1 point
  31. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Η ερμηνεία του ΤΕΕ Πελοποννήσου φαίνεται να δικαιολογείται από τη διατύπωση της διάταξης. Η εγκύκλιος, όμως, διαφωνεί.
    1 point
  32. Αν είναι Πλάτανος Ν. Τρικάλων, τότε 550 εντός-εκτός.
    1 point
  33. Συγγνώμη, λάθος, τη max διαφορά δυναμικού θα την έχεις μεταξύ των 2 μηδενισμών του ηλεκτρικού πεδίου του κύματος χωρικά. Που χωρικά συμπίπτει με απόσταση ίση με το μισό του μήκους κύματος. Γενικά είναι και ο λόγος που οι διπολικές κεραίες έχουν επιθυμητό μήκος ίσο με το ήμισυ του μήκους κύματος των συχνοτήτων που ενδιαφερόμαστε να πιάσουμε.
    1 point
  34. Το μονωμένο αντικείμενο, ίσως είσαι εσύ, και γειώνεσαι όταν ακουμπάς κάτι ήδη γειωμένο. Ανάλογα κι όλας τη σόλα των παπουτσιών σου. Δεν ξέρω, λέμε όμως... Βάλε ένα βολτόμετρο στο AC και δοκίμασε να μετρήσεις μεταξύ του εαυτού σου και του γειωμένου αντικειμένου πριν το ακουμπήσεις τη διαφορά δυναμικού. Και αν μετρήσεις κάτι θα χαρώ να μας το μοιραστείς. Το μεγάλο μήκος κύματος σημαίνει ότι θέλεις μεγάλη επιφάνεια για να δημιουργηθεί διαφορά δυναμικού. Σκέψου ότι τη max διαφορά δυναμικού θα την έχεις μεταξύ κορυφής και κοιλάδας του κύματος, που λόγω του μεγάλου μήκους του θα απέχουν αρκετά χωρικά, μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Κατάλαβες πως το εννοώ;
    1 point
  35. Καλή συνέχεια και σε σένα Βάγια. 😉
    1 point
  36. Περίπου. Στο στατικό ηλεκτρισμό το πεδίο μεταξύ των δύο σωμάτων πριν την επαφή τους είναι σταθερό, ενώ στην περίπτωση της ηλεκτρισμένης γραμμής είναι μεταβαλλόμενο με ημιτονοειδή κυματομορφή. Αλήθεια ε; Δεν το ήξερα αυτό. Αρκετά ενδιαφέρον, δε γνωρίζω όμως την εξήγηση. Από όσο ξέρω και ελπίζω να μη λέω μπαρούφες, το μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο που οφείλεται στην τάση ως προς γη και μεταξύ φάσεων της γραμμής προκαλεί ηλεκτρομαγνητικό κύμα και το μεταβαλλόμενο ρεύμα της γραμμής προκαλεί επίσης ηλεκτρομαγνητικό κύμα. Τώρα, μήπως γίνεται εκεί καμιά επαλληλία των δύο κυμάτων που οφείλονται σε διαφορετικές αιτίες και ενισχύεται κατά τόπους το πεδίο; Δεν έχω ιδέα...
    1 point
  37. @gio Όχι, επειδή το κείμενο που παρέθεσαν οι συνάδελφοι avgoust και John Papadopoulos αφορά μόνο όσους διαθέτουν ταμειακή μηχανή. Στον διαδικτυακό τόπο του υπουργείου εμπορίου δίδονται απαντήσεις σε «ερωτήσεις σχετικά με τα μέσα πληρωμής – POS (KYA 8139/2024)». Σταχυολογώ δύο αποσπάσματα: Αν […] αποδεχόμαστε πληρωμές μόνο από επιχειρήσεις ή άλλους ελεύθερους επαγγελματίες, είμαστε υπόχρεοι […]; Όχι, αφού απαραίτητη προϋπόθεση […], είναι η αποδοχή πληρωμής να γίνεται από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί ως καταναλωτής, […]. Ποια μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών καλύπτουν την υποχρέωση […]; […] όλες οι διαθέσιμες συσκευές […], μέθοδοι και εφαρμογές […] που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών πληρωμής, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας […]. Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής […], εμπίπτει κάθε εφαρμογή πληρωμής μέσω της οποίας ο καταναλωτής (πληρωτής) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πληρωμή με κάρτα πληρωμών (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη), προς τον επαγγελματικό λογαριασμό υπόχρεης οντότητας.
    1 point
  38. Αυτό έχει λογική προφανώς και μάλιστα απολύτως κατανοητή. Βέβαια επί της ουσίας το καλωδιο στηρίζεται απλώς και μάλιστα έχει και αρκετά μπόσικα ώστε ακόμα κι αν μεγαλώσει το δέντρο να μην δημιουργεί θέμα.. Anyway καταλαβαίνω τι λέει ο τεχνικός ασφαλείας, καταλαβαίνω και την πρακτική επίλυση που έδωσε ο εγκαταστάτης και για να πω την αλήθεια και εγώ θα το σκεφτόμουν γιατί δεν υπάρχει άλλη πρακτική λύση στο χώρο. Η άλλη λύση είναι να γίνει μεταφορά κολώνων με γερανούς, πακτώσεις κλπ. Ερώτηση κρίσεως λοιπόν. Αν απαγορεύεται αυτό, τότε λογικά δεν απαγορεύεται και οποιαδήποτε εγκατάσταση όπως στις φώτο παρακάτω ??????
    1 point
  39. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    1 point
  40. Επιβεβαιώνω και εγώ για 500€ όπως σωστά λες.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.