Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.536


  2. ted78

    ted78

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.717


  3. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.622


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/08/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. o Petertzil αναφέρεται σε μονοκατοικία... άρα, φαντάζομαι, όλο και κάπου θα βρει να "χώσει" τον όποιο απαραίτητο εξοπλισμό το κόστος του λέβητα πετρελαίου ή φ/α είναι παραπλήσιο με την κόστος της ηλεκτρικής ενδοδαπέδιας θέρμανσης... θερμομόνωση έτσι ή αλλιώς πρέπει να υπάρχει, ανεξάρτητα της πηγής παραγωγής θερμότητας... η ενδοδαπέδια απαιτεί 24ωρη λειτουργία, άρα το "νυχτερινό" δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο συνήθως απαιτείται επαύξηση ισχύος της παροχής όταν υπάρχει κλιμακωτή χρέωση στο τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος, σίγουρα ανεβαίνεις κλίμακα/ες χρέωσης η μόνη περίπτωση που θα σύστηνα ηλεκτρική ενδοδαπέδια θέρμανση θα ήταν σε χώρες με "τζάμπα" ηλεκτρικό ρεύμα... και πίστεψέ με το έχουμε σκεφτεί-αντιμετωπίσει-μελετήσει σοβαρά αρκετά χρόνια...
    1 point
  2. 1ος τρόπος: Από τον text editor → symbol → other από τον πίνακα βρίσκεις το σύμβολο του εκθέτη π.χ. "εκθέτης 2" ² , μετά βρίσκεις το σύμβολο της ρίζας √ . 2ος τρόπος: πληκτρολογείς: \U+00B2 για το σύμβολο ² \U+221A για το συμβολο √ 3ος τρόπος: copy-paste από δω ²√
    1 point
  3. Παραθέτω μέρος δικής μου απάντησης μερικά ποστ παραπάνω. Δεν προκύπτει ότι κανείς μας απαξιώνει το πολύ σοβαρό και υπεύθυνο έργο του ελέγχου πολεοδομικής νομιμότητας ενός ακινήτου. Το αντίθετο μάλιστα. Τώρα, αν ο συνάδελφος (ίσως από βιασύνη) ανέφερε μια αμοιβή, αυτή δεν σημαίνει ότι υιοθετείται και αν έχεις διαβάσει σε πολλές δημοσιεύσεις συστήνουμε στα μέλη μας (για προφανείς λόγους) να μην δημοσιοποιούν προτεινόμενες ή εισπραχθείσες αμοιβές. Υ.Γ Μη συνεχίσουμε το θέμα και βγαίνουμε εκτός. Νομίζω ότι το αρχικό ερώτημα για το αν πρέπει να χορηγήσει 40 βεβαιώσεις έχει απαντηθεί και καλυφθεί επαρκώς.
    1 point
  4. το αρθρο 99 που προανεφερα, οριζει την διαδικασια...δλδ. ενας ιδιοκτητης μπορει με μια αιτηση. αλλά, βεβαιωση θα δοθει για καθε ΟΙ ξεχωριστα, απλα διοτι για καθε ανεξαρτητη ΟΙ, θα εχει το δικο της συμβολαιο και για αυτην και μονο θα απαιτειται βεβαιωση.
    1 point
  5. Εσύ έχεις άδεια για διαμέρισμα. Πας σήμερα και βλέπεις διαμέρισμα. Αν στο ενδιάμεσο άλλαξε 15 διαφορετικές χρήσεις δεν μπορείς ούτε να το ξέρεις ούτε να το τεκμηριώσεις. Δίνεις βεβαίωση κανονικότατα κατά τη γνώμη μου ανεξαρτήτως χρονολογιών.
    1 point
  6. Αδερφε στο ξαναείπα, ξεκίνα γιατί θες πολλές ώρες... Απο κει και πέρα πρόκειται για δουλειά που μπορεί να πάρεις και μια χήνα για το πακέτο εύκολα..μη σ πώ και 2...Αν βαριέσαι να τις περάσεις δε πειράζει πέρασε την σε μας.... Η τουλάχιστον τις πάμε απο 10....
    1 point
  7. Μετά από 3 νόμους αυθαιρέτων δεν ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό. Κάθε οριζόντια ιδιοκτησία που μεταβιβάζεται απαιτεί δική της βεβαίωση. Μόνο αν δεν υπήρχε σύσταση θα μπορούσες αρχικά να δώσεις βεβαίωση για όλο το συγκρότημα. Πήρες μια ωραιότατη δουλειά, 40 βεβαιώσεων. Κοστολόγησέ τη ανάλογα και ολοκλήρωσε την εργασία που έχεις. Γιατί χάνεις το χρόνο σου αναζητώντας ¨"παράθυρο" στη διαδικασία;
    1 point
  8. Κατά την γνώμη διαμερισμάτωση χωρίς αλλαγή Η/Μ δύσκολα υφίσταται. Γιατί Η/Μ είναι και το καλοριφέρ που άλλαξε θέση κι ο διακόπτης κι η πρίζα και το καλώδιο μέσα στο τοίχο. Όχι μόνο το μπάνιο που θεωρούν πολλοί.
    1 point
  9. Μπορεί να γίνει και σε μία ΑΠΥ αφού είναι ένας ο εργοδότης. Κατά τ' άλλα, θα χρειαστούν 40 βεβαιώσεις, όπως λέει και ο συνάδελφος παραπάνω.
    1 point
  10. Αν ο νομοθέτης ήθελε να καταλάβουμε τι ακριβώς νομοθετούσε, θα το είχε κάνει πράξη!!!! Kαι σε αυτό το κατεξοχήν κορυφαίο σημείο του νόμου και σε πολλά άλλα, μικρότερης ή μεγαλύτερης σημασίας. Μάλλον δεν ήθελε.... Οπότε, άστον να "κοιμάται τον ύπνο του δικαίου" κι εμείς, μέχρι να μας ζορίσουν, "πάμε για άλλα"... Ο Ν.4495/2017 είναι "τελειωμένος" πριν καν' ξεκινήσει η εφαρμογή του!!! Είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει..... Και μαζί του είναι "τελειωμένα" κι όλα τα "ευεργετικά" σημεία (έχει βεβαίως και τέτοια).... Όσοι τον δημιούργησαν δεν κατάλαβαν ότι, έκαναν "μια τρύπα στο νερό"!!! Ολιγώρησαν, δεν μπορούσαν, το έκαναν επίτηδες ....ποιός ξέρει. Προφανώς και δεν μας ενδιαφέρει. Πάμε στην ..."ουσία".... Και η "ουσία" είναι ότι, ευτυχώς ή δυστυχώς απέτυχαν παταγωδώς!!! Όσο ακόμα παραμείνει σε ισχύ, όσο κι αν "τραβήξουν" το α' εξάμηνο εφαρμογής του (να δεις που θα το τραβήξουν λίγο ακόμα) κ.λπ. μπαίνουν (υπάγονται δηλαδή σε αυτόν) απλώς μόνο τα ..."ευκολάκια"!!! Οι επαγγελματίες μηχανικοί, που σέβονται τον εαυτό τους και τους πελάτες τους, αλλά και κυρίως οι ιδιοκτήτες ακινήτων με αυθαιρεσίες "....δεν μασάνε πλέον ταραμά"!!!! Περιμένουν τις εκλογές, την επόμενη κυβέρνηση, τον επόμενο υπουργό του Μητσοτάκη, το νέο νόμο που θα φτιάξει για ν' αντικαταστήσει αυτό το "έκτρωμα", ελπίζοντας ότι, εκείνος δεν θα κάνει τα ίδια λάθη και πλέον θα έχει συνειδητοποιήσει πλήρως το πως ακριβώς πρέπει να ενεργήσει για να "....γράψει ιστορία ουσιαστική", να καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να "καταγραφούν - δηλωθούν - ρυθμιστούν" όλες οι αυθαιρεσίες όλων των ακινήτων στην ελληνική επικράτεια, που αριθμούν περίπου πάνω από 6.000.000 διαφορετικές περιπτώσεις!!! Μέχρι τότε, καλά μπάνια, καλό φθινόπωρο και καλή άνοιξη.... Κάπου εκεί θα έχουμε και τις εξελίξεις.....
    1 point
  11. Αφού δεν έχει αποφασιστεί ακόμα η ακριβής λειτουργία, υπάρχουν πολλές επιλογές. Θα μπορούσε να λειτουργεί παράλληλα και ως κέντρο αποθεραπείας και αποκατάστασης, ή και μονάδα ψυχικής υγείας για άτομα με άνοια π.χ. Σε αυτή την περίπτωση ισχύει το άρθρο 6. Βέβαια σημαντικό είναι να υπάρχει προκαταρκτικά και ένα bussiness plan, ώστε να προσδιοριστεί σε ποια κατεύθυνση θα κινηθείτε, και τι απαιτήσεις θα υπάρξουν σε αριθμό κλινών και λοιπών χώρων.
    1 point
  12. Οι ειδικοί τα τσεπώνουν κ από τις 2 μεριές κ δε θέλουν να παίρνουν το μέρος καποιου. Πάντως όταν εκπέμπεις δισεκατομμύρια τόνους co2 στην ατμόσφαιρα ε δε μπορεί να μην αλλάζει τίποτα...
    1 point
  13. Με την προϋπόθεση ότι στη μονάδα θα υπάρχει και κλινική, που θα παρέχονται υπηρεσίες νοσηλείας, καθώς και φυσικοθεραπείας και αποκατάστασης. Αν πρόκειται μόνο για φιλοξενία - φύλαξη τότε θα πας με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου (Ευαγή Ιδρύματα). ΣΚ: 20%, ΣΔ: 0,3
    1 point
  14. Να τους κάνουν επίτιμους πολίτες Δελφών , να μην πάνε χαμένοι ...
    1 point
  15. Εγώ, καλή μου, αυτό το γνωρίζω.... Το ενοικιαστήριο του πελάτη του συναδέλφου δεν γνωρίζω αν το αναφέρει ξεκάθαρα....
    1 point
  16. Aπό ποιό ακριβώς επίσημο έγγραφο (και τι σχετικώς αναφέρεται σε αυτό) προκύπτει ότι, ο μισθωτής - πελάτης σου ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ να υποβάλλει δήλωση υπαγωγής στον 4495; Προσοχή!!!
    1 point
  17. Ολο το σκηνικό περί εκτιμήσεων ήταν μία μπίζνα που ξεκίνησε από κάποιους ΜΗ μηχανικούς που πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες σε κολλητούς και με τις κατάλληλες μεθοδεύσεις έκλεισαν ένα μέρος του επαγγέλματος . Ετσι σήμερα η εκτίμηση ενός μηχανικού με 30 χρόνια εμπειρία και με κατασκευές ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΦΤΑ που γνωρίζει να εκτιμά αξίες , κόστη και επενδυτικά ρίσκα , δεν θεωρείται αξιόπιστη αν δεν έχει περάσει από κάποιες περίεργες εταιρείες , ενώ ένας οικονομολόγος 30 ετών , υπαλληλίσκος σε τράπεζα ή εταιρεία εκτιμητικής που έχει περάσει σεμινάρια , αλλά δεν ξέρει την διαφορά μεταξύ σενάζ και πρεκιού , μπορεί να κάνει αξιόπιστες εκτιμήσεις ... Η κλασσική ελληνική γελοιότης του κολληταριού σε όλο της το μεγαλείο . Από την άλλη οι σοβαρές επενδυτικές εταιρείες γνωρίζουν που να απευθυνθούν , ακριβώς επειδή ρισκάρουν τα δικά τους λεφτά και όχι τα λεφτά των άλλων .
    1 point
  18. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  19. Κάθε μήνα ανακοινώνει παράταση πριν αναρτήσει τα ειδοποιητήρια. Πραγματικά μεγαλόψυχη διοίκηση !
    1 point
  20. Τις τελευταίες μέρες, λόγω μιας αλλαγής στον server, το πρόγραμμα είχε επανέλθει απο backup παλαιότερης έκδοσης (του 2013! ) οπότε δεν λειτουργούσε σωστά επειδή επανεμφανίστηκαν παιδικές ασθένειες. Τώρα νομίζω πως είναι πάλι εντάξει, όμως αν παρατηρήσει κανείς κανένα σφάλμα που μου ξέφυγε, ας ενημερώσει.
    1 point
  21. Ή χρησιμοποίησε excel που είναι δωρεάν Engineering_Art__Rev1.XLS
    1 point
  22. Δες το αρθρο 101. Εστω οτι μπαίνεις σήμερα 05/07. Με εφάπαξ: 31/08 Με 30% και δόσεις: 31/08 Με 100μηνιαίες λογικά 1 μήνα απο την ημ. υπαγωγής. Μεχρι τώρα μόνο εφάπαξ εχω ρίξει.
    1 point
  23. Φίλε μου, αν εγώ χειριζόμουν τη συγκεκριμένη δήλωση, θα έκανα τα εξής, λαμβανομένου βεβαίως υπόψην ότι, ο 4178 "πάπαλα - πέθανε - τελείωσε" κι απλώς περιμένουμε σε λίγο να κάνουμε τα "σαράντα του" (κι αυτό το γράφω διότι θεωρώ ΛΑΘΟΣ σε αυτή τη χρονική περίοδο να κάνει κάποιος τροποποιήσεις κ.λπ. στα ΦΚ μιας δήλωσης 4178, αυτός ο νόμος τελείωσε, απλώς μέχρι τον Οκτώβριο μπορεί κάποιος να ανεβάσει τα έγγραφα κ.λπ. και να εξοφλήσει τις δόσεις, τίποτε άλλο κατ' εμέ): 1. Μεταφέρω τη δήλωση στον 4495. 2. Δηλώνω τα πάντα από την αρχή, ΣΩΣΤΑ, σαν να έκανα σήμερα αυτοψία (νέα δήλωση) στο ακίνητο. 3. Συμψηφίζονται τα ήδη καταβληθέντα με 4014 και 4178. 4. Συμψηφίζονται τα ήδη καταβληθέντα με 3843. 5. Ενημερώνω την οικεία πολεοδομία με "αίτηση απόσυρσης του φακέλλου 3843" λόγω υπαγωγής στον 4495. 6. Βγαίνει το όποιο υπόλοιπο προστίμου κι εξοφλείται από τον ιδιοκτήτη - πελάτη μου. 7. Δεν κάνω τίποτα απολύτως από τα παραπάνω, αν πρωτίστως δεν συμφωνήσω με τον αγαπητό ιδιοκτήτη - πελάτη μου, τόσο την αμοιβή μου, όσο και τον τρόπο εξόφλησης αυτής, γι΄αυτή την εργασία. 8. Δεν ξεχνώ ότι, "σύμμαχός μου", για να πεισθεί και να συμφωνήσει ο πελάτης μου, καταβάλλοντας και το όποιο "νέο" κόστος (π.χ. νέα αμοιβή μηχανικού και ίσως νέο υπόλοιπο προστίμου) είναι το γεγονός ότι, η αίτηση 3843 που έχει κάνει και πληρώσει "....είναι στον αέρα"!!!! 9. Αν δεν συμφωνήσει με τα παραπάνω ....."τον αφήνω να ονειρεύεται"!!! P.S. Ποτέ δεν προσπαθούμε να διορθώσουμε ένα λάθος, κάνοντας ένα ακόμα μεγαλύτερο λάθος....
    1 point
  24. 630 τμ αποκλείεται να ήταν. Η μέγιστη δόμηση για κατοικία ήταν 400 τμ. Για την κατηγορία 1 (2 κατοικίες) ότι και να βάλεις το πρόστιμο παραμένει στα 250 Ε. Για το συντελεστή υπέρβασης θα συμφωνήσω με την επιλογή (2).
    -1 points
  25. αρθρο 99 παρ. "α" Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης Το συγκεκριμένο εδάφιο το γνωρίζω αλλά αναφέρει είτε το ένα είτε το άλλο και η συμβολαιογράφος δέχεται μόνο την μια περίπτωση και όχι για το σύνολο. Εγώ ρωτάω που αναφέρεται στον νόμο ότι για κάθε Ο.Ι χρειάζεται και μια βεβαίωση και όχι μια συνολική για το άθροισμα αυτών .
    -1 points
  26. Pavlos 33 από την οπτική γωνιά που το είδες δεν έχεις άδικο. αλλά ο τροχός μόνο στρογγυλός δεν είναι της καλημέρες μου και ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.