Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. GEORGE MICHEAL

    GEORGE MICHEAL

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.297


  4. stayros

    stayros

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.634


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/09/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Α. Δεν μπορείς να ανεβάσεις αρχεία σε περαιωμένη δήλωση!!! Β. Εννοείται ότι τα συμβόλαια γίνονται με οριστική υπαγωγή ακόμα και λόγω δόσεων.... Το θέμα είναι ότι σε οριστική όπου απαιτείται ΜΣΕ δεν μπορούμε να απαντήσουμε αν απαιτούνται ενισχύσεις !!! Η λύση είναι μία σωστή συμφωνία με τον πελάτη ως προς τον χρόνο παράδοσης της πλήρους τακτοποίησης μαζί με ΜΣΕ.
    2 points
  2. Να μας εξηγήσουν λοιπόν οι συμβολαιογράφοι που απαιτούν δήλωση σε περαιωμένη υπαγωγή πως θα αντιμετώπιζαν μια μεταβίβαση κατά την οποία, ο πωλητής, έχοντας συμφωνήσει με τον αγοραστή να πληρώσει ο πρώτος το 30% του προστίμου και να γίνει η μεταβίβαση, με ειδική μνεία στο συμβόλαιο (ως ο νόμος του δίνει το δικαίωμα) για συνέχιση της διαδικασίας από τον αγοραστή. Στην περίπτωση αυτή, αφού το πρόστιμο δεν είναι εξοφλημένο, είναι προφανές ότι η δήλωση μπορεί να φτάσει μόνο μέχρι την οριστική υπαγωγή. Οι συμβαλλόμενοι βάσει του νόμου δικαιούνται να έχουν το συμβόλαιο αγοραπωλησίας. Το άλλο θέμα της περαίωσης είναι η ΜΣΕ (για τις περιπτώσεις εκείνες που απαιτείται). Αναφέρει ο νόμος (το έχω παραθέσει σε προηγούμενη δημοσίευση) ότι περαιωμένη υπαγωγή σημαίνει ταυτόχρονα δυο πράγματα: (α) πρόστιμο πλήρως εξοφλημένο και (β) ανάρτηση όλων (ακόμη και της ΜΣΕ όταν αυτή απαιτείται) των δικαιολογητικών στο σύστημα. Οτιδήποτε δηλώνεται κατά παράβαση της (β) προϋπόθεσης αποτελεί ψευδή δήλωση, διότι ο νόμος σου δίνει τη δυνατότητα να εκπονήσεις την ΜΣΕ εντός τριετίας από την υπαγωγή, αλλά δε σου λέει ότι χωρίς αυτή μπορείς να έχεις περαίωση. Επιπλέον να προσεχθεί και κάτι ακόμη στην σχετική απόφαση περί Μ.Σ.Ε (ΦΕΚ 1643/Δ/18) στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 2 αναφέρει Από την έκθεση αποτίμησης προκύπτει είτε στατική επάρκεια του κτιρίου είτε ανεπάρκεια. Το παραπάνω συμπέρασμα κοινοποιείται υποχρεωτικά στον αιτούντα την υπαγωγή, συνοδεύει τη βεβαίωση του μηχανικού σε κάθε δικαιοπραξία και συμπληρώνεται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής των αυθαιρέτων. Με άλλα λόγια μας λέει η απόφαση ότι, εφόσον κρίθηκε ότι απαιτείται ΜΣΕ, σε κάθε μεταβίβαση θα αναφέρεται στη βεβαίωση ότι (απαιτείται ΜΣΕ το γνωστό από το νόμο) και με βάση την απόφαση θα πρέπει να υπάρχει πόρισμα που θα συνοδεύει την βεβαίωση Ν. 4495 για το αν το κτίριο είναι στατικά επαρκές ή όχι, που σημαίνει ότι για να το υπογράψει κάποιος αυτό θα πρέπει να έχει εκπονήσει ήδη την ΜΣΕ από την οποία θα έχει προκύψει αυτό το συμπέρασμα. Έτσι, κατά την προσωπική μου γνώμη, λόγω της αναντιστοιχίας με το νόμο κρίνεται και η εγκυρότητα της ανωτέρω απόφασης στο ανωτέρω περιγραφέν σημείο. Συμπληρώνω τα παραπάνω με το εξής Οι συμβολαιογράφοι μπερδεύονται στο εξής σημείο. Λέει στο άρθρο 82 Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινήτων στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α και β. 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν.4014/2011 και του ν.4178/2013, (...) Μπερδεύουν λοιπόν την έκφραση ¨"να έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του προστίμου" με τον ορισμό του άρθρου 81 που λέει για "περαιωμένη υπαγωγή". Γι αυτό αναφέρω ότι αν τους εξηγήσετε τη διαφορά θα καταλάβουν ότι κάνουν λάθος, διότι άλλο πράγμα είναι "περάτωση της διαδικασίας καταβολής του ειδικού προστίμου", ήτοι εξόφληση 100% και άλλο πράγμα-τελείως διαφορετικό- η περαίωση ή περαιωμένη υπαγωγή. Επιπλέον, στο άρθρο 81 παρ. 7 δίνεται ο ορισμός : 7. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. 8. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99.
    2 points
  3. Φυσικά και εκδίδεται βεβαίωση χωρίς περαίωση (μόνο με οριστική υπαγωγή) με την υποχρέωση της αναγραφής ότι απαιτείται ή δεν απαιτείται η ΜΣΕ, με πληρωμή τουλάχιστον του 30% προστίμου και δήλωση ότι έχουν αναρτηθεί στο σύστημα τα εκ του νόμου (και ανά περίπτωση) απαιτούμενα δικαιολογητικά (με εξαίρεση-εφόσον απαιτείται-την Μ.Σ.Ε). Προσοχή διότι πολλοί συμβολαιογράφοι έχουν μπερδέψει την "περαιωμένη υπαγωγή" με την "περαίωση διαδικασίας καταβολής προστίμου". Να τους εξηγείτε το νόμο διότι καμιά φορά και αυτοί άνθρωποι είναι και μπερδεύονται με τα δικά μας τα τεχνικά. Το κυριότερο όμως είναι, ότι πρέπει να συνεργαστούμε για το καλό του κοινού μας πελάτη, ώστε να μην τον κάνουμε "μπαλάκι" του τένις ανάμεσά στα δυο γραφεία.
    2 points
  4. Ας το επαναλάβουμε μια φορά ακόμη για να εμπεδωθεί. Το Ε9 είναι ένα πολύ χρήσιμο δημόσιο έγγραφο για την απόδειξη της παλαιότητας. Το χρησιμοποιούμε όμως με προσοχή και μελέτη, συλλέγοντας και άλλες ενδείξεις που να συνηγορούν υπέρ της επιλογής μας. Αυτές μπορεί να είναι, παλιά συμβόλαια, βεβαίωση χρόνου ρευματοδότησης, μορφολογικά στοιχεία κτιρίου, ακόμη και αναφορές από "αξιόπιστες" πηγές για το χρόνο κατασκευής του κτιρίου που μας ενδιαφέρει. Αν για παράδειγμα, βλέπουμε μια κατασκευή σχετικά καινούργια και ο ιδιοκτήτης ισχυρίζεται ότι είναι προ 75 και ακόμη χειρότερα προ 55, εκεί φυσικά θα τον "προσγειώσουμε" και θα αντιδράσουμε σε ένα Ε9 που αναφέρει έτος κατασκευής 1950. Εν κατακλείδι, "ναι" στο Ε9, αλλά με σύνεση και προσοχή.
    1 point
  5. Δεν έχει άλλη επιλογή από το να δεχτεί. Ούτε είναι δική μας δουλειά η "συμπόνια" για την απόκρυψη φορολογητέας ύλης. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι δεν το κάνει πριν την υπαγωγή, θα αναγκαστεί να το κάνει μετά. Για τις ανάγκες της απόδειξης παλαιότητας αρκεί το πρόσφατο τροποποιημένο Ε9. Αυτό θα γράφει τα σωστά τετραγωνικά που θα δώσουμε στο λογιστή βάσει της αποτύπωσης και των σχεδίων μας και τη σωστή παλαιότητα. Το τι θα κάνει ο λογιστής, τι πρόστιμο θα του βγεί για τα τελευταία 5 χρόνια που απέκρυπτε την πραγματική κατάσταση του ακινήτου, αυτό δεν είναι δικό μας θέμα και δεν μας αφορά. Εναλλακτικά αν θέλει ας πληρώσει αεροφωτογραφίες και ενδεχομένως φωτοερμηνείες των οποίων επίσης το κόστος είναι μεγάλο. Τέλος, αν του ιδιοκτήτη δεν του αρέσει καμία από τις παραπάνω λύσεις, τότε απλά δεν βάζουμε παλαιότητα και δεν έχει έκπτωση προστίμου κάνοντας χρήση μιας απλής εικόνας από το google earth ή το ktimanet.
    1 point
  6. Δεν είναι σωστό, δεν μπορείς να το κάνεις, διότι δεν το έχεις αυτό το ποσό των 10€ ως έσοδο. Με αυτή τη λογική θα λύνονταν πολλά θέματα κάλυψης τεκμηρίων ...αγορών !!!! Θα τιμολογούσαμε τον εαυτό μας και θα ήμασταν πλούσιοι ... και μάλιστα κατά το δοκούν!!!! Δεν έχει νόημα να τιμολογήσεις στον εαυτό σου με δωρεάν παροχή υπηρεσίας ... διότι από την μία δεν έχει νόημα το να σε πληρώσεις για κάποια υπηρεσία που θα παράσχεις (δωρεάν) στον εαυτό σου και από την άλλη δεν υπάρχει αυτό το ποσό ως έσοδό σου (είναι δωρεάν παροχή υπηρεσίας), δεν υπάρχει ως προς το εισόδημα (και για τις ασφαλιστικές εισφορές σου). Αν θες κόψε ΑΣΛ για παροχή υπηρεσιών, περιέγραψε την υπηρεσία και γράψε επάνω δωρεάν παροχή για να θεμελιώνεται η πράξη της παροχής δωρεάν υπηρεσίας, αφού μπορεί να αποδειχθεί ως πραγματικό γεγονός. Πρέπει όμως να αποδώσεις τον ΦΠΑ των εξόδων που αναλογούν, διότι είναι μια «οιονεί» παροχή υπηρεσίας, κατά την οποία παρόλο που δεν υπάρχει οικονομικό αντάλλαγμα, έχεις ή θα εκπέσεις τον ΦΠΑ κάποιων δαπανών που έκανες για την ολοκλήρωση της υπηρεσίας αυτής. Ας μη συνεχιστεί εδώ η συζήτηση πάνω στο φορολογικό μέρος δίότι θεωρώ ότι αρκετά βγήκαμε Offtopic. Εδώ έρχεται το ειδικό στοιχείο ιδιοχρησιμοποίησης υπηρεσιών, για αυτό τον σκοπό υπάρχει. Εκδίδεται μόνο για να αποδοθεί ο ΦΠΑ (π.χ. τα 2,4€) στην περίπτωση ιδιοχρησιμοποίησης υπηρεσιών. Το ποσό αυτό (το προ ΦΠΑ π.χ. τα 10€) δεν αυξάνει τα έσοδά σου (ή και κατ' επέκταση τις ασφαλιστικές εισφορές σου) διότι δεν αφορά το μέρος της υπηρεσίας που παρέχεις αλλά το ποσό των εξόδων σου, που συμμετέχουν στην ολοκλήρωση της υπηρεσίας που παρέχεις δωρεάν, π.χ. γραφική ύλη, σχέδια, τηλεφωνία, κλπ, τα οποία καταχώρησες στα βιβλία σου ως έξοδα ΜΔΕ του ΦΠΑ. Επειδή ίσως έχουμε βγει Offtopic, ίσως να συζητηθεί το φορολογικό μέρος σε κάποιο άλλο νήμα με φορολογικό περιεχόμενο.
    1 point
  7. Aν μιλάμε για φυσικό πρόσωπο ελ. επαγγελματία κατ' εμέ δεν νομίζω να υπάρχει θέμα διότι το ίδιο το φυσικό πρόσωπο ελ. επαγγελματίας είναι και ο κάτοχος του επαγγελματικού λογαριασμού. Δεν είναι το ίδιο π.χ. σε κάποια ΟΕ, ΕΕ, κλπ αν η αμοιβή κατατεθεί στον ταμιευτηρίου ή τον προσωπικό επαγγελματικό του μέλους ή κάποια δαπάνη μέλους, προσωπική γίνει μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού της εταιρείας. Οπως δεν νομίζω --αν και το έγραψα στο προηγούμενο post ως πιθανότητα-- (για τον ίδιο λόγο, δηλ. ότι το ίδιο το φυσικό πρόσωπο ελ. επαγγελματίας είναι και ο κάτοχος του επαγγελματικού λογαριασμού) να υπάρξει θέμα αν η κατάθεση της αμοιβής γίνει σε ταμιευτηρίου που όμως μοναδικός δικαιούχος είναι το φυσικό πρόσωπο. Το θέμα είναι ότι ο ταμιευτηρίου στο τέλος (μετά τον έλεγχο δεν γίνεται αποδεκτός) και από την άλλη η ΑΑΔΕ πλέον θέλει να φτιάξει (έτσι το καταλαβαίνω) μια καλή βάση δεδομένων --που να μην μπλέκονται διάφοροι λογαριασμοί-- έτσι ώστε να αντλεί ανά πάσα στιγμή τα έσοδα από την δραστηριότητά σου (τουλάχιστον αυτά που υποχρεωτικά περνάνε μέσω τραπεζικού συστήματος) και πρακτικά να ξέρει ότι, ο,τι έσοδα από αμοιβές θα βρίσκονται μόνο σε επαγγελματικούς λογαριασμούς ... που παρεμπιπτόντως δεν χαρακτηρίζονται ως ακατάσχετοι (για ευνόητους λόγους)....
    1 point
  8. Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ δέχεται επαγγελματικός/τρεχούμενος/όψεως. Αν βάλεις π.χ. κάποιον ταμιευτηρίου επειδή η ΑΑΔΕ τους αποστέλλει στους αντίστοιχους εκδότες για έλεγχο, θα εμφανισθεί μετά από κάποιες ημέρες ως απορριφθείς. Οι αμοιβές κατατίθενται σε επαγγελματικό λογαριασμό. Όχι ότι δεν μπορεί να γίνει κατάθεση αμοιβή-κατάθεση π.χ. σε ταμιευτηρίου αλλά υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί θέμα σε τυχόν έλεγχο, π.χ. να μην αναγνωριστεί και να θεωρηθεί το τιμολόγιο εικονικό.
    1 point
  9. Ναι αλλά το κατάστημα θα παραμείνει κλειστό έως την 01:00 της Δευτέρας 17/09/2018. Υπάρχει σχετικό μήνυμα στην κεντρική σελίδα της ΑΑΔΕ.
    1 point
  10. Και αυτό θα συνεχίσεις να κάνεις, όχι γιατί το λέμε εμείς εδώ, αλλά διότι ο Νόμος το επιτρέπει.
    1 point
  11. Όχι, πρέπει να δηλωθούν όλες οι προκαταβολές μαζί.
    1 point
  12. Θα φτάσουμε να αποσαφηνίζουμε την ελληνική γλώσσα σε λίγο στα συμβολαιογραφικά γραφεία . Συνάδελφοι μην επαναλάβουμε τα ΄ίδια. Σημειώστε τα αντίστοιχα εδάφια του νόμου και θέστε τα επιχειρήματα στους συμβολαιογράφους ώστε να κατανοήσουν περί τίνος πρόκειται. Αν δεις τα παραπάνω ποστ είναι οι κατάλληλες αναφορές για να αποδομήσεις το επιχείρημα της συμβολαιογράφου. Αντιγραφή λοιπόν και δώσε τη μάχη της επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας. Όσο για το ΤΕΕ άστο συνάδελφε. Θα βγούμε πολύ εκτός θέματος.
    1 point
  13. Άλλο λεω. Αυτό που έχω στο τέλος του μηνύματος. για την περαίωση. Μη κάνω συνεχώς παραθέσεις γιατί δε θα μπορεί να διαβάσει εύκολα ο κόσμος τις δημοσιεύσεις. Γι αυτό που ρωτάς δεν λέω κάτι παραπάνω από ότι λέει η απόφαση. Το θέμα είναι ότι κρίνεται η εγκυρότητά της αφού αυτή διαφοροποιείται από το νόμο. Για το ενημερωτικό περί εισαγωγής της ΜΣΕ στο σύστημα εντός τριετίας προκειμένου να περαιώσεις διαφωνώ και συνιστώ να μην το κάνει κανείς διότι αποτελεί ψευδή δήλωση με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες. Τα γράφουμε και πιο πάνω. Περαίωση σημαίνει ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών. Επιπλέον έχω παραθέσει όλα τα σχετικά εδάφια που αποδομούν την άποψη και αυθαίρετη ερμηνεία κάποιων συμβολαιογράφων, οι οποίοι ζητούν περαιωμένη δήλωση. Εν κατακλείδι, μεταβίβαση μπορεί να γίνει με οριστική υπαγωγή (πληρωμένο τουλάχιστον το 30% του προστίμου, είτε ολόκληρο) και δήλωση του μηχανικού επί της βεβαίωσης περί απαίτησης ή μη μελέτης στατικής επάρκειας και ότι έχουν αναρτηθεί όλα (εξαιρείται η ΜΣΕ) τα εκ του νόμου απαιτούμενα δικαιολογητικά στο σύστημα του ΤΕΕ. Κάντε copy paste τα αντίστοιχα εδάφια και διεκδικείστε το αυτονόητο. Αυτό που ορίζει ο νόμος.
    1 point
  14. Pavlos33 Συμφωνώ μαζί σου. Η διαδικασία βάση νόμου έτσι είναι. Το πρόβλημα δημιουργείται διότι ορισμένοι συμβολαιογράφοι ακολουθώντας μία εγκύκλιο του συλλόγου τους , απαιτούν την δήλωση περαιωμένη. Γι αυτόν το λόγο νομίζω ότι τέθηκε και το ερώτημα από τον συνάδερφο Vasili. Και να το αλλάξω λίγο το ερώτημα , ώστε σε περίπτωση που ο συμβολαιογράφος επιμένει σε περαιωμένη να βρούμε λύση. Εάν αντί για ΜΣΕ ανεβάσω έγγραφο όπου θα αναφέρω , ότι την ΜΣΕ μπορώ να την ανεβάσω εντός τριετίας η πενταετίας (δεν θυμάμαι καλά) και πατήσω το κουμπί για περαίωση. Θα μπορώ σε μέλλοντα χρόνο να ανεβάσω την ΜΣΕ η όχι; Γιατί αυτό θα βοηθούσε και θα σταματούσε και η διαμάχη με τους συμβολαιογράφους, αν χρειάζεται η δήλωση να είναι περαιωμένη η όχι. Νομίζω έτσι πρέπει να τεθεί το ερώτημα. Ας μας πει εάν το έχει κάνει κάποιος.
    1 point
  15. Δεν διαφωνώ. Οι λογιστές θα κάνουν την διεκπεραίωση με τη δική μας όμως βοήθεια, για να καταλάβουν και αυτοί από τη δήλωσή μας τι θέλουμε να περάσουν στην τροποποίηση.
    1 point
  16. καλά δεν νομίζω να παίρνει κανείς στα σοβαρά τα λόγια κάποιου όπου εμφανίζει το deep leanring, το linux, python (really??) κτλπ σαν απαιτούμενες γνώσεις μηχανικού. @Earlπου να μάθει πως ένας από ΤΕΙ κ ένας από το ΕΜΠ ξεκινάνε από την ίδια αφετηρία σε ICE, Istructe ένα με τους πληβείους αν είναι δυνατόν Ο συνάδελφος που μόλις ξεκίνησε στην δουλειά πρεπει λογικά να βαράει TA κόμπλεξ που του κάνει mentoring ένας τύπος με πτυχίο απο ΤΕΙ της ελλάδας ενώ αυτός έχει τελειώσει το Cambridge. ΥΓ. Τι νοείται ΤΕΙτζιδικη δουλειά?
    1 point
  17. δεν εχεις χιλιοστα για "αυθαιρετο οροφο" εχεις χιλιοστα στην ΟΙ του "αέρα", για νομιμο κτισμα, εάν αυξηθει ο σδ. υγ σωστα λεει το ΤΕΕ "Αυτό για το αν ειναι κοινόχρηστος ο 3ος όροφος μου το είπαν προφορικά στο ΤΕΕ λέγοντας ότι το δικαίωμα αέρα υλοποιείται με οικοδομική άδεια. Σε αυθαίρετη επέκταση δεν νοείται υλοποίηση του αέρα." [για τα παρακατω διατηρω αμφιβολιες αν τα εθιπε ετσι ή για την σωστη μεταφορα των οσων ειπαν στο ΤΕΕ] "Επομένως μου είπαν ότι είναι κοινόχρηστο και μάλιστα ρώτησα φίλο δικηγόρο και μου το επιβεβαίωσε κι αυτός. "
    1 point
  18. Kαπου το χάνεις nik. Δε μιλάμε για καπετάνιους ή μούτσους στα καράβια οι οποία πήγαιναν και πηγαίνουν ταξίδια 9-10 μήνες και φέρνουν πίσω το κομπόδεμα. Ούτε για νταλικέρηδες TIR. Οι συνάδερφοι που πάν έξω ζουν εκεί. Πληρώνουν φόρους ενοίκια ρεύμα φαΐ νερό ασφάλεια στο κράτος στο οποίο ζουν και εργάζονται. Δεν κάνουν κομπόδεμα. Και μάλιστα είναι δύσκολο να κάνουν κομπόδεμα. Απλά ζουν αξιοπρεπώς. Για την Ελλάδα σαν χώρα το θέμα είναι lose lose. Από τη μία χάνει τα πιο παραγωγικά χρόνια Ελλήνων επιστημόνων από την άλλη χάνει και τα χρήματα που κόστισαν αυτοί στο κράτος μέχρι να βγουν.
    1 point
  19. Όταν προ ετών η Κουτσίκου προωθούσε το 10 σαν minβάση για την εισαγωγή, ξεσηκώθηκε όλος ο Θεσσαλικός καφετεριόκαμπος και με τους ιδιοκτήτες φοιτητικών διαμερισμάτων εκεί να κάνουν παράσταση κλαυθμού και οδυρμού επί των "δικαίων αιτημάτων" τους στο Υπουργείο : "Κατεβάστε τις βάσεις να πουλάμε σουβλάκια και φραπόγαλα στις πλατείες και να γεμίζουμε τα σπίτια μας με σαίνια του 5 και του τέσσερα ...!!" Τελικώς πράγματι η εκπαιδευτική πολιτική πέρασε στα χέρια των σπιτονοικοκυρών, των καφετεριάκηδων και των κεμπαπτζήδων...! Απ΄τις κατάρες τους έφτασαν (θα λεγε κανείς .....) να κάνουν την Κουτσίκου Κουτσή ... (με όλο τον σεβασμό μου για το τραγικό της πάθημα) Τώρα πλέον βλέπουμε και το 0,6 στους Πολ. Μηχ. Ξάνθης..... Συμπέρασμα: Η κρέμα φεύγει έξω, μένει μέσα ο κατιμάς, ντου μας κάνουν..., κι όλο εκεί το παν... να 'ρθούνε να δουλέψουν.. μηχανικοί απ΄το Πακιστάν...!
    1 point
  20. Παντα μιλάμε για το δημόσιο πανεπιστήμιο το οποιο χρηματοδοτείται απο τον κρατικό προϋπολογισμό κατα βάση. Και πιστεψε με ουτε αστείο ούτε τόσο ενάντια στην αγορά οπως την ορίζεις ειναι το να βάλει εισαγωγικα κριτήρια το κράτος είτε μεσω της μείωσης των προσφερομενων θέσεων είτε μέσω της αυστηροποιησης των κριτηρίων εισόδου και εξόδου. Αστείο, και μαλιστα κακόγουστο, ειναι να πληρώνει φορολογια ο ελληνας γονιός επενδύοντας στην εκπαίδευση των παιδιων του ουσιαστικά και το παιδί ως εργαζομενος να ενισχύει την οικονομια τρίτων χωρών. Ψαξε να δεις ποσο κοστιζει ενας Έλληνας επιστημοντας στο κρατος και κατα συνεπεια στην τσέπη του πατερα τ και θα δεις οτι δεν ειναι καθολου αστείο το θέμα του εξορθολογισμού απο τη βάση.
    1 point
  21. Δεν βγάζεις νόημα. Μίλησε κανένας για εξατομίκευση του φόρου; Μιλάμε για κεντρικό σχεδιασμό της δημόσιας παιδείας με βάση τις ανάγκες του κράτους. Αυτό που άλλες χώρες το κάνουν από πάντα εμείς προσπαθούμε να το ανακαλύψουμε το 2018. Επίσης δεν συμψηφίζεται η ανάγκη για περίθαλψη με την εμμονή ενός γονιού να κάνει το παιδί του γιατρό/μηχανικό/δικηγόρο.
    1 point
  22. Την εκπαίδευση των υπεράριθμων όμως την πληρώνουμε όλοι μας. Δε βγαίνουν από άλλη τσέπη τα λεφτά, από τη δική μας βγαίνουν. Κανένα κράτος δεν εκπαιδεύει σε πανεπιστήμια μηχανικούς για να βοηθήσουν να ανέβει το ΑΕΠ μιας άλλης χώρας. Το σωστό είναι να δει το κράτος τι χρειάζεται, να πληρώσει με τη δημόσια παιδεία για αυτούς και όποιος άλλος θέλει να γίνει μηχανικός/γιατρός/δικηγόρος κοκ να τα βάλει από τη τσέπη του και όχι από τη δική μου.
    1 point
  23. Την προσωπική μου γνωμη: Ο θεσμος των ΕΔ εχει δουλεψει καλα. Υπάρχουν ΠΟΛΛΑ κενά και νομικά και πρακτικά, τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί μετά από 5 χρόνια. Αλλά δεν.. Σχετικά με τους Ελέγχους σε δηλώσεις αυθαιρέτων και καταγγελίες, είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα. Πρέπει να δοθούν διευκρινήσεις, οδηγίες και "κάλυψη" νομική και σωματική (νομίζω καταλαβαίνεται). Αποψή μου: δε θα γίνει τίποτα... Συμβουλές μου: -Οι νέοι συνάδελφοι, ας μην το σκέφτοναι καν. ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΙΤΗΣΗ. - Οι εμπειρότεροι και όσοι γενικά το σκέφτονται, ας ασκήσουν την ιδιότητα τους με ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά παραδείγματα "μπακάληδων" συναδέλφων. - Όσοι θέλουν να αποκτήσουν την ιδιότητα του ΕΔ, να ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ για τα λιγοστά χρήματα.
    1 point
  24. επειδή οι προδιαγραφές διαγράμματος δόμησης είναι για ..κλάματα και ειδικά στο θέμα φύτευσης -δενδροφύτευσης εντελώς ελλιπείς -γεγονός που δημιουργεί προστριβές συν/φων με συν/φων ΥΔΟΜ παραθέτω ένα κείμενο σχετικό με το άρθρο 17 παρ 2 του ΝΟΚ Άρθρο 17 παρ 2 ΝΟΚ (Προσοχή δεν ισχύει για εκτός σχεδίου περιοχές) 2. α. Ο υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου [δηλ(=Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] τουλάχιστον κατά τα 2/3 (σ.σ Προσοχή-δεν καταργήθηκε η υποχρέωση για τον έλεγχο φύτευσης για οικόπεδα<200τ.μ-Απλά κατά το άρθρο 23 του κτιριοδομικού για αυτά δεν απαιτείται η δενδροφύτευση ) του πρέπει να παραμένει χωρίς επίστρωση και να φυτεύεται, [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Στον υπολογισμό της φύτευσης συμμετέχουν οι ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού οι πισίνες σε ποσοστό 50% της επιφάνειάς τους, καθώς κατασκευές που επιβάλλονται μετά την ανεύρεση μνημείων, για την προστασία και ανάδειξή τους ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. και Οι πέργκολες εφόσον είναι ασκεπείς και προορίζονται για στήριξη φυτών μπορούν να κατασκευάζονται στην επιφάνεια του χώρου φύτευσης, χωρίς περιορισμό διαστάσεων και θέσης. Στην περίπτωση που δημιουργούνται υπαίθριοι χώροι στάθμευσης με μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια έως 10% της επιτρεπομένης κάλυψης, τότε ο υπολογισμός των 2/3 της υποχρεωτικής φύτευσης λαμβάνεται επί του απομειούμενου κατά τα ανωτέρω υποχρεωτικά ακαλύπτου (σ.σ 10%) χώρου του οικοπέδου. [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*(Ποσ.Καλ+0,10))] Ο υπόλοιπος χώρος οικοπέδου μπορεί να καλύπτεται από πλακοστρώσεις –στέγαστρα κλπ [σ.σ Απαιτούμενα δένδρα (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) 1 δένδρο/200 τ.μ οικοπέδου και αν περισσεύουν 100τ.μ οικοπέδου τοποθετείται 1 ακόμη δένδρο –Τα παραπάνω ισχύουν για οικόπεδο τουλάχιστον 200τ.μ Απαιτούμενα δένδρα επί πρασιάς (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) τοποθετείται 1 δένδρο ανά 25τ.μ και αν περισσεύουν 12τ.μ τοποθετείται ακόμη 1 δέντρο (Τα παραπάνω δένδρα προσμετρούνται στα δένδρα που απαιτούνται για το ΟΛΟ οικόπεδο)]
    1 point
  25. εφόσον έχει γίνει μεταβίβαση η δήλωση ΔΕΝ αγγίζεται, έχεις και υπέρβαση ύψους που δεν έχει δηλωθεί (έχει υπογράψει ΥΔ ο ιδοκτήτης και προφανώς η αυθαιρεσία αυτή δεν έχει συμπεριληφθεί). Η μόνη λύση που σκέφτομαι για να διορθωθεί η δήλωση είναι να γίνει επανάληψη του συμβολαίου μεταβίβασης όπου θα διορθώσεις τη δήλωση 4178 (χωρίς μεταφορές κτλ- εξάλλου όταν μια δήλωση 4178 γυρνάει σε προηγούμενο στάδιο , ο μηχανικός βεβαιώνει ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί για πράξη). Συνεννοήσου με συμ/φο και συμβαλλόμενους για το πως μπορει να γίνει η επανάληψη συμβολαίου . Η παράλειψη αυθαιρεσίας (ύψος) κατα τη γνώμη μου είναι σοβαρή
    1 point
  26. Συνάδερφε νομίζω ότι με τον τρόπο που το λες είσαι κατά μεγάλο ποσοστό καλυμμένος (αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την έκφραση!). Βρήκες μία παράλειψη και την διόρθωσες. Και πλήρωσες συμπληρωματικά γι΄ αυτό!! Τουλάχιστον φαίνεται ότι δεν έχεις δόλο ! Μηπώς οι δηλώσεις και οι βεβαιώσεις που έχουμε κάνει, είναι όλες σωστές;;
    1 point
  27. Οκ πάω πάσο, δεν ξέρω ίσως έκανα λάθος. Είναι και το πρόβλημα στις γλώσσες Αγγλικά - Ελληνικά και στην terminology. Ίσως να φταίει και η γνώση που απέκτησα στους ΗΜΜΥ ΕΜΠ εξωτερικά, εννοώ από συζητήσεις και δραστηριότητες με συμφοιτητές εκτός σχολής (π.χ. κοινότητα ανοιχτού λογισμικού ΕΜΠ). Και επίσης είναι αλήθεια ότι όλες αυτές οι θέσεις που ανέφερα, σπάνια είχαν τον όρο engineer ή engineering. Πιο πολύ αναφέρονται άλλοι όροι, όπως data scientist ή quantitative analyst: https://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analysis_(finance)
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.