Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/10/2018 in Δημοσιεύσεις
-
Kάτσε ρε κοπελιά. Τόση ώρα λες οτι, ενώ έχεις βρει απο τις ωραιότατες Α/Φ του κτηματολογίου στην υπηρεσία προβολής ορθοφωτογραφιών Α/Φ στο υπόβαθρο 2007-2009 η οποία σου κάνει, ότι σκέφτεσαι να πάρεις Α/Φ με 2,50 κατοσταρικα συν ΦΠΑ..????? Βεβαίως και την χρησιμοποιείς της Α/Φ από το κτηματολόγιο! Ολοι το κανουμε αυτό! Εδω με 250ευρώ στην "πιάτσα" αλλοι κανουν ρυθμίσεις ολόκληρες.....2 points
-
Τι στο διατσο τοσο περίεργα το εξηγώ? Πρώτον το οτι οι διευκρινήσεις της πολιτείας δόθηκαν απο 3 μήνες εως 3-χρόνια απο την επισημη έναρξη εφαρμογής του νόμου λέει κάτι? Εως τότε γίναν η δε γίναν δηλώσεις? Με λάθη οι περισσότερες λόγω ασαφειων του νόμου? Οι α/φ του 11 υπάρχουν ή είναι απάτη του κράτους σε βαρους του πολίτη. Το συστημα ζητά παλαιότητα για πληρότητα σε ολες τις περιπτώσεις, ακομη και αυτες του 10 η του 11, χωρίς να υπάρχουν οι α/φ που αναφερει ο νομος προς απόδειξη,?Το λεω τρίτη φορά οτι προσωπικά δε με νοιαζει η παράταση στα αρχεία. Προσπαθώ να πω απο χθες οτι ετσι οπως δουλεψε η ιστορια αυθαίρετα απο 4014 και μετά ειναι λογικό να υπάρχουν δηλώσεις που δε γινεται να κλείσουν αν δε φιλοτιμηθεί ο ιδιώτης ειτε να πληρώσει παραπάνω ειτε να τη μεταφερει σε μεταγενέστερη νομοθεσία. Στη μεση ο μηχανικός ο οποίος εκανε τη δήλωση τότε, κατοπιν ηρθε μια διευκρίνηση, μια εγκυκλιος ή εστω μια ερωταπαντηση οτι πρεπει να γίνει αλλιώς και βρέθηκε στον αέρα! Οταν στήνεις τέτοια συστήματα ηλεκτρονικά και τραβας τη μούρη σου απ έξω ωστε να σφαχτουνε οι πολίτες μεταξύ τους εν τέλει, οφείλεις να προσφέρεις νομοθεσία και σε κειμενο και συστημικα απλή και σαφή. Η νομοθεσία αυθαιρετων ειναι τριμπουρδελο απ οπου και να την πιάσεις και σε αυτο η ευθύνη είναι του κράτους. Διοτι ειναι το ίδιο κρατος που ανέχτηκε τα αυθαιρετα 60 χρόνια και έφτιαξε την χειρότερη πολεοδομική νομοθεσία πανευρωπαϊκά προκειμενου να εξυπηρετήσει πελατειακα συμφέροντα. Τωρα τραβά τη μούρη τ απέξω ώστε να σκοτωθεί ο μηχανικός με πρώην νυν και μελλοντικούς πελατες. Κατα τα άλλα προσφέρει τσιτατα και τιτλους για εφημερίδες οτι διαθέτει ηλεκτρονικα συστηματα ελέγχου και παρατήρησης της αυθαιρετης δόμησης που οσες φορες ρωτησα σε Υδομ (αμεσως εκπρόσωπος του κράτους) για αυθαίρετο ακουσα το οτι ειναι αναρμόδιοι καθως τα αυθαίρετα είναι δουλειά των ιδιωτών μηχανικών....2 points
-
Είμαι 98% σίγουρος ότι καμιά δήλωση δε θα ελεγχτεί πότε και κανένα αρχείο δεν θα "τσεκαριστεί" από κανέναν, παρά μόνο στην περιπτώσεις που στο ακίνητο εκδοθεί κάποια ΟΑ. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση αυτή, απλά αν είναι κάτι ελλιπές, θα ξαναγίνει. Γενικά βλέπω ότι η ποιότητα των αρχείων είναι απαράδεχτη...... Ελλειπή στοιχειά, λάθος υπολογισμοί εμβαδού, κανένα ταίριασμα με τις μελέτες της ΟΑ κτλ κτλ. Είναι βασικότερο όλων, να διαγραμμίζονται όμορφα οι υπερβάσεις πάνω στο παλιό ΔΚ. Ή ακόμα καλύτερα να γίνεται νέο ΔΚ με τα περιγράμματα της ΟΑ και τα νέα περιγράμματα με διαγραμμίσεις των υπερβάσεων. Πολλοί λίγοι το κάνουν. (οκ, μη με ρωτήσετε, αν πληρωθεί αυτή η δουλειά)2 points
-
2 points
-
Aν θέλεις βάλε 1 Λ.Π κατηγορίας δυσμενέστερης της 2 (πχ 4 αν το κτίριο έχει άδεια) και συμπεριέλαβε και τις δυο κατασκευές.1 point
-
1 point
-
Δεν διαφωνώ φίλε μου. Το βασικό είναι να βρω τον καθηγητή όμως και μετά από συζήτηση να το διαμορφώσουμε. Δεν μπορώ να το γράψω μόνος μου.1 point
-
... άρθρο 5 παργ. 1 & 3 της ΥΑ 189533/2011 (ΦΕΚ 2654) ... τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο να γίνεται συντήρηση, επισκευή ή ρύθμιση και ο συντηρητής υποχρεούται να συμπληρώνει με επιμέλεια, ακρίβεια και πληρότητα και να υπογράφει το φύλλο συντήρησης.1 point
-
έχω κάνει, τελευταίο διάγραμμα δόμησης πάντως έδωσα με αξονομετρικό. 3D αν παρουσιαστεί η ανάγκη ξανακάνω1 point
-
τοπικό παρατηρητήριο = ΥΔΟΜ που θα συντάξει την έκθεση αυτοψίας και θα σου βγάλει ένα πρόστιμο των 1000+200€ Δηλώνεις ότι θα την επαναφέρεις στα 2.0μ εντός 30 ημερών και πληρώνεις 200+200=400€ (για να μην σου πω ότι θεωρώ ότι -άσχετα με το μη άρτιο- την άδεια νομιμοποίησης της υποχρεωτικής στέγης την δικαιούσαι!) y.g Άρθρο 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης1 point
-
με το e-adeies θα μπορώ να εκδώσω με μια υποβολή στο ηλεκτρονικό σύστημα "αναθεώρηση Ο.Α+αλλαγή επιβλέποντα+νομιμοποίηση+...." (χάριν οικονομίας των διοικητικών πράξεων) ή θα απαιτούνται 3 ηλεκτρονικές υποβολές (οπότε αντί οικονομίας θα έχουμε σπατάλη διοικητικών πράξεων με επιβάρυνση ΥΔΟΜ και ημών των μηχανικών?) ................................................................................................................................................. άσχετο με το παραπάνω αλλά σημαντικό σ.σ βάσει της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983 άρθρο 7 οι εργασίες αποπεράτωσης αυθαιρέτων υπάγεται στην κατηγορία 1 και βάσει του Άρθρο 8 Διαδικασία ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης άδειας κατεδάφισης, τηρείται η διαδικασία του άρθρου 2 του παρόντος, υπάγεται στην κατηγορία 1 οικοδομικών αδειών και υποβάλλονται τα δικαιολογητικά της παρ.2 του άρθρου 40 του ν. 4495/20171 point
-
Άρθρο 84 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας Καταργείται κάθε διάταξη που επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση σύνδεση αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας και παύουν να ισχύουν βεβαιώσεις ή αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και δεν έχουν υλοποιηθεί. (...) Άρθρο 105 Αναστολή επιβολής κυρώσεων και είσπραξης προστίμων 1. Για τις κατασκευές ή τις χρήσεις για τις οποίες υποβάλλεται δήλωση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του παρόντος δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης ούτε άλλες κυρώσεις, εφόσον εξοφληθούν όλες οι δόσεις καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου και για όσο χρονικό διάστημα ορίζεται στον παρόντα. Τα ανωτέρω ισχύουν για τις ίδιες κατασκευές ή χρήσεις και για εκκρεμείς σε οποιοδήποτε στάδιο και διαδικασία σχετικές υποθέσεις. 2. Για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις για τις οποίες υποβάλλονται τα δικαιολογητικά[S1] που προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος αναστέλλεται η επιβολή προστίμων και κάθε διαδικασία επιβολής κυρώσεων, καθώς και η είσπραξη προστίμων που έχουν ήδη βεβαιωθεί από τις Δ.Ο.Υ και το ΕΦΚΑ, μέχρι την παρέλευση της προθεσμίας εξόφλησης των προστίμων. Επιτρέπεται η σύνδεση των κτιρίων των παραγράφων 1 και 2 με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και η λήψη βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης, μετά την καταβολή τουλάχιστον της πρώτης δόσης του ενιαίου ειδικού προστίμου, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Για τη σύνδεση κτιρίων ή αυτοτελών ιδιοκτησιών αυτών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (σ.σ ΔΕΗ) και για τη λήψη βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης υποβάλλεται στον αρμόδιο οργανισμό και στην οικεία υπηρεσία δόμησης (σ.σ ΥΔΟΜ) βεβαίωση από το πληροφοριακό σύστημα ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον η πρώτη δόση του ενιαίου ειδικού προστίμου, η οποία περιλαμβάνει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης της ιδιοκτησίας και του κυρίου αυτής. [S1] άρθρο 107 1. Ανείσπρακτα βεβαιωθέντα ποσά προστίμων, ανέγερσης και διατήρησης διαγράφονται μετά την ολοσχερή εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου. Για τη διαγραφή των προστίμων ή την ενημέρωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής και για την αναστολή είσπραξής τους υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης αίτηση του ενδιαφερομένου, η οποία συνοδεύεται από: α) τη βεβαίωση υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος και εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου, β) υπεύθυνη δήλωση ότι τα πρόστιμα των οποίων ζητείται η διαγραφή αφορούν το ακίνητο, το οποίο έχει υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος. Η Υπηρεσία Δόμησης εκδίδει πράξη με την οποία ακυρώνει τον οικείο χρηματικό κατάλογο ή την πράξη επιβολής προστίμου και την αποστέλλει με το αντίστοιχο ατομικό Φύλλο Έκπτωσης στην αρμόδια φορολογική αρχή εντός δεκαπέντε (15) ημερών, αν τα πρόστιμα έχουν βεβαιωθεί και φορολογικά, προκειμένου η φορολογική αρχή να διαγράψει κάθε σχετική πράξη (ταμειακή βεβαίωση), που έχει ως νόμιμο έρεισμα το χρηματικό κατάλογο ή την πράξη επιβολής προστίμου. Αντίστοιχα, μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος, η Υπηρεσία Δόμησης εκδίδει πράξη αναστολής είσπραξης των ήδη βεβαιωθέντων στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. προστίμων και την αποστέλλει στην αρμόδια φορολογική αρχή. Στην εν λόγω πράξη ορίζεται υποχρεωτικά η καταληκτική ημερομηνία αναστολής, σύμφωνα με την αντίστοιχη καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου στην πράξη υπαγωγής.1 point
-
Αυτά που γράφει ο Παύλος είναι σωστά (πως θα μπορούσε να μην είναι?) ............................6. 1. α) Στα γήπεδα επιτρέπεται η ανέγερση περισσοτέρων της μιας οικοδομών μετά από γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. .................................... Δηλαδή εδώ μας λες πως (αν έχεις πχ 4000μ2 γήπεδο) θα κάνεις δύο κτίσματα (δύο σπιρτοκούτια όρθια) που ο κάθε όροφος θα έχει 50μ2 (4χ50μ2=200μ2 ??!!) . Εξωτερικές σκάλες?? ........... Τα τελευταία χρόνια, που γίνεται αυτό το "σπάσιμο", δημιουργήθηκαν τα μεγάλα "τέρατα και σημεία". Τεράστιες υπερβάσεις δόμησης (δες Χαλκιδική και όχι μόνο). Και οι τρεις νόμοι (κάθε κόμμα και έναν νόμο!!) "αποκατάστασης" πέρασαν χωρίς να προβλέπουν και πρόστιμα στους μηχανικούς. Όλα στους ιδιοκτήτης.1 point
-
θα μιλησεις με τον συμβ/φο τι σημαινουν ολα αυτα που αναγραφονται στο συμβολαιο. Και τι εννοεις οτι "χωριζεται" με το συμβολαιο, αλλά θα γινει συσταση καθετης "μετα" Πότε εγινε το συμβολαιο?1 point
-
στο σχήμα καταλαβαίνεις πολλά. Να πω καταρχήν ότι στο μπάνιο δημιούργησε λαμπά στην πόρτα του. Η γνώμη μου είναι min 20cm ή μεγαλύτερο - πρέπει να σε παίρνει για να βολέψεις πίσω ντουλάπι, πετσέτες ή κάτι άλλο. Ακόμα στο μεγαλύτερο δωμάτιο που εμφανίζεται σκέψου μήπως στον τοίχο απέναντι από τον τοίχο δεξιά της πόρτας, βάλεις μια μεγάλη ντουλάπα πέρα ως πέρα, με ενα μικρό ή καθόλου άνοιγμα. Τα μεγάλα υπνοδωμάτια θέλουν μεγάλες ντουλάπες. Ανοιγμα έχεις στον διπλανό τοίχο, αυτό μπορεί να μεγαλώσει και από εκεί να βγαίνεις στον εξώστη. Για την στέγη αρχικά, η τετράριχτη θα σου δώσει περίεργο σχήμα στις όψεις στην περιοχή που βρίσκεται το σπάσιμο μεταξύ σκάλας και μπάνιου, οπότε μπορείς να σχεδιάσεις εκείνες τις όψεις να δεις τι σου δίνει και να αποφασίσεις. Εγώ δουλεύω 3d με όψεις, οπότε το στήνω στο μοντέλο μου και επιλέγω μια καλή λύση η οποία θα πρέπει να αρέσει κιολας. Η δίριχτη δείχνει να βγαίνει πιο καλά. Ενα σκέλος χαμηλά στην περιοχή που λες "κατοψη α' ορόφου" και το άλλο από την πλευρά που βρίσκεται ο εξώστης που βρίσκεται κοντά στο μπάνιο. Το θέμα με τις δοκούς, δεν απαντάται εύκολα. Την κλίση θα την δημιουργεί μπετόν, ξύλο ή κάτι άλλο?1 point
-
Να προσθέσω ότι τελικά και τα υπόλοιπα άρθρα του ν.4269/14 καταργήθηκαν με το άρθρο 238 του ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016). "Άρθρο 238, 1. Τα άρθρα 14 έως και 33 του ν. 4269/2014 (Α΄ 142) καταργούνται. ...", οπότε δεν ισχύει στο σύνολό του ο 4269/14. Κοίτα να σου πω την σκέψη μου γιατί με προβλημάτισες --και αν υπάρχει διάθεση ας πουν και άλλοι την γνώμη τους. Λοιπόν στον καταργηθέντα ν.4269/14 στο άρθρο 30 στο οποίο αναφέρονται οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης εντός των οικισμών στους οποίους δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις δεν ανέφερε ρητώς τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης (συγκεκριμένα στην παρ.1.3 αναφέρεται «Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια»). Στο ΠΔ 59/18 στο άρθρο 16 αναφέρει " επιτρέπονται μεταβατικά και έως τη θεσμοθέτηση του πολεοδομικού σχεδίου τους οι παρακάτω χρήσεις: ....(3.3) και Ειδική εκπαίδευση" όπου είναι και τα φροντιστήρια στην κατηγορία αυτή. Επίσης κατά τη γνώμη μου: (α) επειδή τα φροντιστήρια αποτελούν απαραίτητη χρήση με την έννοια της παροχής υπηρεσιών στους κατοίκους του οικισμού (β) γενικότερα βλέπω ότι εντός των οικισμών βάσει του άρθρου 16 του ΠΔ.59/18 (όπως και με το καταργηθέν 30 ν.4269/14) επιτρέπονται οι απαραίτητες --μη οχλούσες-- χρήσεις έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο οικισμός ως τέτοιος, (γ) ότι στο ΠΔ59/18 δεν βλέπω να "προβλέπεται η αντιστοίχιση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) με τις αναφερόμενες χρήσεις γης του νόμου" όπως αναφέρονταν στον καταργηθέντα 4269/14 στο άρθρο 14 παρ.2, ότι θα εκδίδονταν σχετική απόφαση, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτή είναι η γνώμη μου.1 point
-
Προσωπικά τα έχω κλείσει όλα του 4178. Όσο για τους 6μηνες στον 4495 το 6μηνο σαφώς είναι αρκετό αν υπήρχε και μια σαφώς καθαρή νομοθεσία απλή αντίστοιχα. Τώρα όπως λες και συ αν τα διάβαζε κάνεις από το υπουργείο θα είχαν αλλάξει πολλά προς το καλύτερο. Πόσοι εδώ μέσα είναι 100%σιγουροι για όλες τις δηλώσεις του? Μιλάω για αυτούς που έχουν ασχοληθεί και διαβάζουν αρκετά. Γιατι όπως είπε ο τερρυ υπάρχουν και οι '' άστα να πανε'" που πέρα βρεχει. Στο τέλος της ημέρας αναρωτήσου αν τα αυθαίρετα σε κάνουν να αισθάνεσαι ικανοποίηση για το επάγγελμα σου ή απλά ακολουθείςτον χρησμό της Πυθίας του υπουργείου και κάθε υπουργού και κάθε help desk και δε ξέρω και γω1 point
-
Σχετικά με την παράταση για το ανέβασμα αρχείων και "κλείσιμο" των δηλώσεων του 4178. Επειδή αυτό είναι ένα ζητημα που: επηρεάζει αποκλειστικά τον τεχνικό κόσμο, δεν έχει καμία επίπτωση στην εισροή χρήματος στα ταμεία (τα πρόστιμα τους είτε έχουν ήδη πληρωθεί, είτε πληρώνονται ακόμη) επειδή του 4495 οι τροποποιήσεις (στατικές, ισόγειες αποθηκες κλπ) άργησαν ώστε να έχουμε και εμεις σαφή εικόνα να απαντήσουμε σε πελάτες για το αν θα κάνουν μεταφορά ή όχι είναι απαραίτητη η παράταση και μάλιστα μεγάλη. Θα είναι χρήσιμο να στέλνουμε αιτήματα προς ΤΕΕ / Υπεκα ώστε να δοθεί αυτή η παράταση, η οποία στο κάτω κάτω της γραφής επηρεάζει μόνο εμάς και κανέναν άλλον.1 point
-
τοσο βρεθηκε το 1994 δεν εγινε κατατμηση...εγινε καταπατηση μπορει να ηταν και σε περιοχη οπου υπηρχαν εξαιρεσεις δξ. Αυτο εχεις, αυτο χτιζεις.. Τι θα σου πουνε? Κανε αγωγη για την καταπατημενη λωριδα μετα απο 24 χρόνια? Κατάτμηση τεμαχίου διανομής Με το Ν.4061/12 (ΦΕΚ 66Α/22-3-2012) καταργήθηκε ο Α.Ν.431/68 (ΦΕΚ 115Α) ο οποίος δεν επέτρεπε την κατάτμηση τεμαχίων διανομής. Κατά συνέπεια θεωρείται αποδεκτή είτε η κατάτμηση είτε η χρησικτησία επί τμήματος κληροτεμαχίου.1 point
-
απλό γέμισμα με επισκευαστικό. Το πρώτο χέρι να κάνεις αριάνι και μετά να το κλείσεις. Προφανώς καρώτα απο μπαλκόνια δεν μπορούν να δώσουν καμία αξιόπιστη αίσθηση αντοχής σκυροδέματος.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-