Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. Thanos98

    Thanos98

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      96


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      19.337


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.573


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. 1) Ήταν το μοναδικό εξάμηνο που εκδόθηκε για όλους με τις ορθά υπολογισμένες εισφορές (σύμφωνα με τον τότε ν.3986/11). Επιχείρησαν τότε να εφαρμόσουν τον ν.3986/11 ... υπήρξαν αντιδράσεις ... το εφάρμοσαν για αυτό το εξάμηνο και από το επόμενο εξάμηνο γύρισαν στα παλιά .... Για αυτό ήταν και το μοναδικό εξάμηνο όπου δεν υπάρχουν αναδρομικές οφειλές. 2) Οι διοικητικές πράξεις αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας στις οποίες προέβη το ΕΤΑΑ για όσους ασφαλισμένους υπέβαλαν σχετικές αιτήσεις κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία οι οποίες και έγιναν αποδεκτές σε εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν 4331/16, δεν ανακαλούνται σύμφωνα με την με αριθμό 122/2016 Γνωμοδότηση του ΝΣΚ λόγω της ψήφισης του Ν. 4337/16 που καταργούσε το άρθρο αυτό. Επομένως οι εν λόγω ασφαλισμένοι διατηρούνται για τα έτη 2015-2016 στις ασφαλιστικές κατηγορίες που είχαν τοποθετηθεί με τις εν λόγω διοικητικές πράξεις και μετά την ψήφιση του 4337/2016. Και αυτές οι εισφορές υπολογίσθηκαν ορθά σύμφωνα με τον ν.3986/11 στην κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, οπότε δεν υπάρχουν αναδρομικά για αυτούς που αιτήθηκαν κατάταξη σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία οι οποίες αιτήσεις και έγιναν αποδεκτές και καταβλήθηκαν τα τότε ποσά.
    1 point
  2. Εντάξει τελείωσαν ή θα ακολουθήσουν κι άλλες γραμμές? Άρα μιλάμε για άλλες 3 ισόποσες δόσεις (πέρα από την τρέχουσα)...
    1 point
  3. 6η Δόση οι διαφορές του Α' εξαμήνου του 2014 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 1ου εξαμήνου του 2019) 7η Δόση οι διαφορές του Α' εξαμήνου του 2015 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 2ου εξαμήνου του 2019) 8η Δόση οι διαφορές του Β' εξαμήνου του 2015 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 1ου εξαμήνου του 2020)
    1 point
  4. @georgios_m καλημέρα. Συνάδελφε, αποφάσισε τι θέλεις. Είπαμε 5 χρόνια (διότι στα 5 χρόνια ο μηχανικός είναι ολοκληρωμένος όπως είπες). Το 3+2 είναι 5 χρόνια, φαίνεται να μην το αποδέχεσαι προτείνεις τώρα 4+1. Για την στατική τι να πούμε, στα 3 χρόνια μαθαίνεις τα βασικά που χρειάζεσαι όπως σε όλη την Ευρώπη. Από εκεί και πέρα τα έχουμε πει χίλιες φορές. Bachelor 3 χρόνια και άλλα 2 έτη Master, σύνολο 5 χρόνια. Χαίρομαι όταν υλοποιηθεί και εδώ στην Ελλάδα το 3+2. Θα έχουμε μηχανικούς με ειδίκευση και θα φαίνεται στο Master που έχει κάνει ο καθένας εξειδίκευση.
    1 point
  5. Πιθανότατα ο μάστοράς σου χρησιμοποίησε δύο στόκους διαφορετικής απόχρωσης (ή συμπλήρωσε με τσιμέντο - δεν γνωρίζω την ακριβή απόχρωση που έχεις). Πιθανόν επίσης να έκανε στο τέλος πέρασμα με λερωμένο σφουγγάρι ή να πέρασε με το σφουγγάρι το στόκο πολύ νωρίς πριν προλάβει να τραβήξει. Διχρωμία πάντως στο στόκο εάν δεν υπάρχουν περασμένες δύο διαφορετικές αποχρώσεις, δεν μου έχει συμβεί. Η μόνη σίγουρη λύση είναι ξύσιμο των αρμών και πέρασμα με νέο αρμόστοκο. Το εάν αξίζει το κόπο ή όχι, το κρίνεις εσύ. Με τα καθαριστικά όχι μόνο δεν βγει άκρη αλλά κινδυνεύεις να κάψεις και το πλακίδιο μιας και είναι ισχυρά διαβρωτικά και θέλουν προσοχή. (υποθέτω βέβαια ότι έχεις αποκλείσει το θέμα υγρασιών και ότι η σκούρα απόχρωση δεν είναι αποτέλεσμα υγρασίας στον αρμό..)
    1 point
  6. https://www.google.com/url?q=http://library.tee.gr/digital/m2173/m2173_tsoukantas6.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwjL-KGM_8XfAhUli8MKHYXlC7YQFggRMAM&usg=AOvVaw0DjBLYtr8CehhN-2msVMu_
    1 point
  7. Συνάδελφε τα ελληνικά ιδρύματα είναι σε άθλια κατάσταση. Στο ΑΠΘ φοβάσαι να κυκλοφορήσεις ελεύθερα στο campus μετά τις 18:00 Δεν θα αναφερθώ στην ΑΣΟΕ και πόσα άλλα παραδείγματα. Αν είχα την δύναμη δεν θα αναγνώριζα κανένα δίπλωμα από την Ελλάδα. Και δεν αναφέρομαι για το τσίρκο των εκλογών, τους βανδαλισμούς, τις καταλήψεις και πόσες άλλες τριτοκοσμικές καταστάσεις. Θλιβερό και δυστυχώς υπάρχει έλλειψη στοιχειώδους παιδείας. Για τα ναρκωτικά κ.α. δεν τα αναφέρω, μιλάμε έχουμε πιάσει πάτο !!! Για τα επ. δικαιώματα τα έχουμε πει. 3+2=5. Όλα τα υπόλοιπα δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και είναι ενέργειες εις βάρος άλλης ομάδας. Λοιπόν, Bachelor για όλους, ελεύθερη μετακίνηση φοιτητών μετά το Bachelor, δικαίωμα αλλαγής σχολής όταν ήδη σπουδάζεις και έχεις καταλάβει ότι δεν σου αρέσει η σχολή ή άλλα περίμενες και άλλα βρήκες, δικαίωμα μετά το Bachelor να συνεχίσεις σε οποιαδήποτε σχολή (εφόσον οι προϋποθέσεις είναι αποδεκτές, βλέπε βαθμό κ.α.). Ή θα γίνουμε Ευρώπη επιτέλους ή θα παραμείνουμε στην τρισάθλια κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά ιδρύματα με τον κάθε υπουργό απλό θεατή χωρίς ουσιώδεις αλλαγές.
    1 point
  8. Άλλο πράγμα είναι το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο και άλλο το να εξαιρείται από την υποχρέωση υπαγωγής στο Ν. 4495. Για να έχεις νομίμως υφιστάμενο θα πρέπει να έχει λάβει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση και όχι απλώς αναστολή κυρώσεων. Δες τι αναφέρει η παρ 1 υποπ. δ Άρθρου 23 ν. 4067/12 ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) (...) ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων Άρθρο 82 παρ 2 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (...) Άρθρο 15 Ν. 1337/83 παρ 7 7. Οι παραπάνω δηλώσεις δεν απαιτούνται για τα αυθαίρετα κτίσματα που ήδη έχουν δηλωθεί κατά τις διατάξεις του ΑΝ-410/68 "περί αυθαιρέτων οικοδομικών κατασκευών" ή του Ν-720/77 (...) και έχουμε και την ερμηνεία της εγκυκλίου 3 Ν. 4178 (ΣΤ ΑΡΘ. 1-3) 3) Παρ.2δ: Δεν έχουν υποχρέωση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4178/13 αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί με το ΑΝ-410/68 ή το Ν-720/77 , δεδομένου ότι καλύπτονται από τις διατάξεις της παρ.7 του Αρθ-15 του Ν-1337/83.
    1 point
  9. Δηλαδή ενα δημόσιο κτίριο πχ ισόγειο ή δυόροφο κοινοτικό κατάστημα απαιτεί μεγαλύτερη εμπειρία από μια πολυόροφη πολυκατοικία ; Δεν βγαίνει νόημα, φάσκεις και αντιφάσκεις. Για μένα ο 23χρονος και όχι 25χρονος που υποτίθεται οτι μελετά και ακόμα χειρότερα επιβλέπει τέτοια κτίρια απλά είναι επικίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια.
    1 point
  10. Σχολές χωρίς κάγκελα υπάρχουν διάσπαρτες σε όλη την Αθήνα.. επίσης ολόκληρο το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν έχει περίφραξη. Και δεν είναι δουλειά των φοιτητών το να μην αποδεχθούν τους βανδαλισμούς. Δηλαδή τι να κάνουν; Εμπάσει περιπτώσει, στο θέμα του πτυχίου, ποιός σου είπε ότι συμφωνούν όλοι με την πενταετία; Σε άλλα θρεντ έχουν γίνει μάχες για το αν το 5ο έτος προσθέτει κάτι παραπάνω στον πολ/μηχ πε ώστε να είναι ανώτερος του πολ/μηχ τε. Που σημειοτέον ότι το πρόγραμμα του ΤΕ έχει πια γίνει πανομοιότυπο με του ΠΕ με τη διαφορά ότι τα χωρέσανε τα μαθήματα ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων στα 4 χρόνια (και μπράβο τους). Επίσης δε μας ξεκαθάρισες τι θα πει "βγαίνω στην αγορά" με το μπάτσελορ; τι ακριβώς δουλειά κάνεις; Μετά αναφέρεις την ακαδημαϊκή προοπτική του μάστερ, που ακούγεται λογικό, αλλά πονηρά κολλάς μαζί του και το "κάτι παραπάνω επαγγελματικά". Μη μου απαντήσεις "όπως γίνεται στην Ευρώπη", να το προσαρμόσεις στην ελληνική αγορά εργασίας, δηλαδή την έκδοση αδειών, τις μελέτες και τα έργα, τη δουλειά με μπλοκάκι στην εταιρεία, την ολιγόμηνη σύμβαση και το μόνιμο διορισμό στο δημόσιο.. καθένα από αυτά σε τι επίπεδο το κατατάσσεις; Το άλλο που λες ότι 25 ετών υπογράφεις τα πάντα δεν ισχύει. Θες τουλάχιστον άλλα 3 έτη για να κατασκευάσεις δημόσιο έργο (που δημόσια είναι αυτά "τα πάντα"), 4 για να το μελετήσεις και από 'κει και πέρα αναβαθμίζεσαι βάσει της εμπειρίας σου και σε συγκεκριμένες μόνο κατηγορίες. Όσον αφορά το κομμάτι των στατικών μελετών πολυόροφων κτιρίων, που όντως έχεις εξουσία από "25 ετών" πρέπει να μας εξηγήσεις τι ακριβώς δε ξέρουν αυτοί που είναι επικίνδυνοι και γιατί αυτό δε μπορεί να διδαχθεί στο πανεπιστήμιο. (μήπως φταίνε οι καταστροφές και η διάλυση των ιδρυμάτων και όχι η αντικειμενική δυσκολία της επιστήμης του μηχανικού; - λέω εγώ τώρα..) Τονίζω ότι δεν είμαι αντίθετος με καμία άποψη, απλά τα διάφορα επιχειρήματα καλό θα είναι να μη δίνονται με μορφή τίτλων αλλά να αναλύονται.
    1 point
  11. Εγώ το ξαναέγραψα και αλλού ότι το πολυπόθητο ηλεκτρονικό σύστημα τίποτα δεν αλλάζει ουσιαστικά για όσους προσπαθούσαν να κάνουν τη δουλειά τους σωστά (αντε να εξαιρέσω τις ΕΕΜΚ που μπορείς να βγάλεις αυτόματα ενώ παλιότερα μπορεί να σε ταλαιπωρούσαν 2 μήνες στην πολεοδομία). Κατά τα άλλα στις άδειες που ελέγχονται, ο έλεγχος γίνεται από τους ίδιους υπαλλήλους με τα ίδια μυαλά και επιπλέον εμπόδια (δεν έχουμε καλούς υπολογιστές, δεν μπορούμε να κάνουμε έλεγχο σε σκαναρισμένα αρχεία, δεν δουλεύει το σύστημα...κλπ) + ότι όλοι οι ευθυνόφοβοι βρήκαν το άλλοθι να λουφάξουν στη γωνιά τους και δεν απαντάνε πια σε καμία ερώτηση για περιπτώσεις που μέχρι χτές οι ίδιοι ενέκριναν ή όχι παρά μόνο σου λένε κάνε ότι καταλαβαίνεις με δική σου ευθύνη. Ενώ παράλληλα οι γνωστοί άγνωστοι μπορούν να αλωνίζουν ελεύθερα βγάζοντας άδειες χωρίς κανένα έλεγχο. Και επιπλέον έχει τόσο πολύ ακουστεί και καλλιεργηθεί στη νοοτροπία του κόσμου ότι τώρα με το ηλεκτρονικό σύστημα οι άδειες βγαίνουν σε χρόνο dt και νομίζουν ότι μας παίρνουν τηλέφωνο, πατάμε ένα κουμπί και έχουν έτοιμη άδεια. Σχετικά με κάποια πράγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, να πώ 2 πράγματα που συζητήθηκαν στην ημερίδα της Θεσσαλονίκης α) Όταν εκδοθεί μια άδεια μπορείς να εκτυπώσεις την αίτηση την οποία πρέπει να παραδώσεις στον ιδιοκτήτη. Εκεί αναγράφονται όλα τα συνοδευτικά αρχεία που έχουν ανέβει και δίπλα στο καθένα ένας ηλεκτρονικός κωδικός. Αυτός είναι ο τρόπος που μπορείς να πάρεις αντίγραφα των εγκεκριμένων σχεδίων μέσα από την ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ. Όπότε έτσι τα έχει σίγουρα ο ιδιοκτήτης και ο μηχανικός που εξέδωσε την άδεια. Αν θέλεις αντίγραφά άδειας μεταγενέστερα ως τρίτος κάνεις αίτηση στην ΥΔΟΜ (εφόσον έχεις νόμιμο δικαίωμα) και η πολεοδομία σου δίνει αυτήν ακριβώς την αίτηση. β) Το τραγικό που συμβαίνει είναι ότι στα αρχεία που μπορείς να κατεβάσεις συμπειλαμβάνονται και τα σχέδια σε dwg! Σχολιάστηκε ότι είναι απαράδεκτο και είπαν ότι θα διορθωθεί και τα dwg δεν θα παίρνουν κωδικό και δεν θα μπορούν να κατέβουν από τρίτους άλλα θα είναι ορατά μόνο από την υπηρεσία για τη διευκόλυνση του ελέγχου.
    1 point
  12. Τελικά τώρα μετράνε τα μόρια ή όχι ; Για Γράψτε και την πικρή αλήθεια :πόσες σχολές μηχανικών ΤΕΙ έχουν βάση εισαγωγής πάνω από 10 χιλιάδες μορια και πόσες κάτω από 6 ; εκεί δεν μας συμφέρει ; αυτή δεν είναι η πραγματικότητα ; Θα μου επιτρέψετε να κάνω ένα σχόλιο , παρόλο που κάποιοι είναι ευαίσθητοι, μια χαρά είναι η κατάσταση των δικαιωμάτων και δεν πρέπει να γίνει καμία μα καμία αλλαγή . Αν ποτέ γίνει πρέπει και οι διπλωματούχοι να ανέβουν επίπεδο . Οι του ΤΕΙ να κάνετε κάποτε την αυτοκριτική σας
    1 point
  13. Στον Ν4178 σύμφωνα με την ΕΓΚ3 και για την κατηγορία ελέγχαμε τα μεγέθη της Ο.Ι., άρα όπου ακίνητο (αυτό που υπογράμμισες) είναι η Ο.Ι.
    1 point
  14. Γιατί 3+2 κι όχι 3+1? Αλέξιε, αναφερόμουν σε όλα τα υπόλοιπα έργα πλην στατικών, που τα σχολίασα μετά, ρωτώντας, τι ακριβώς δεν ξέρει ο 23χρονος απόφοιτος και είναι επικίνδυνος για την κοινωνία; Αλλά να πεις συγκεκριμένα πράγματα, όχι γενικά πως δεν έχει αρκετή εμπειρία. Και αυτά τα πράγματα να οφείλονται στην αντικειμενική δυσκολία της στατικής, όχι στις ελλιπείς υποδομές και τα ναρκωτικά που κυκλοφορούν έξω από τη σχολή. Αν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος δώστον να τον καταλάβουν και οι υπόλοιποι μηχανικοί που αν μας εμπιστεύονται για κάτι, το οποίο οι ίδιοι δε θα άγγιζαν ποτέ, αυτό είναι τα στατικά. Ένα άλλο ερώτημα είναι: πόσοι από τους αποφοίτους των ΤΕΙ συμφωνούν με την ιδέα να κάνουν κι ένα μάστερ για να πάρουν δικαιώματα; Γιατί υπάρχουν κι αυτοί που θέλουν να τους δοθούν κατευθείαν με το πτυχίο που ήδη έχουν.
    0 points
  15. Με ταλανίζει εδώ και ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μια συγκεκριμένη απορία που μου δημιουργήθηκε,καθώς είμαι φοιτητής τμήματος πολιτικών μηχανικών και θα ήθελα πραγματικά να ακούσω πολλές και διάφορες απόψεις.Η ερώτηση μου έγκειται στο γεγονός ότι,καθώς υπάρχουν πολλοί "όχι τόσο καλοί πολ.μηχανικοί" ή αλλιώς μηχανικοί με ανεπαρκείς γνώσεις,οι οποίοι αναλαμβάνουν έργα-για παράδειγμα την κατασκευή μιας οικοδομής-δεν υπάρχουν αντίστοιχα ΠΟΛΛΑ ατυχήματα,λάθη,καταστροφές,για παράδειγμα να κατεδαφιστεί ένα σπίτι καθώς χτίζεται απο ένα τέτοιου είδους μηχανικό. Εύχομαι να έγινα κατανοητός Περιμένω τις γνώμες σας!!
    -1 points
  16. Συνάδελφοι διάβασα με προσοχή τα όσα ειπώθηκαν και θέλω να προσθέσω ορισμένα επί του θέματος. Να ξεκινήσω με τον συνάδελφο Εδώ πρέπει να πούμε ότι τα επ. δικαιώματα πηγάζουν από τον πρώτο κύκλο σπουδών. Δηλαδή από το Bachelor. Kαι αυτό γιατί κάποιος τελειώνει Bachelor Aυστρία και συνεχίζει Master Eλβετία. Είναι περιττό να πούμε ότι το παραπάνω δεν ισχύει που υποστηρίζει ο συνάδελφος. Επίσης δεν άκουσα από κανένα συνάδελφο γιατί τόσο απαξίωση για την συνθήκη της Bologna όπου 3+2=5 έτη και μάλιστα με Master. Και όπως έχω αναφέρει, το Bachelor να δίνει τα δικαιώματα και με εμπειρία και Master παραπάνω δικαιώματα. Αλλά όλοι να ξεκινάνε από την ίδια βάση που είναι το Bachelor. Kαι ξαναρωτώ, γιατί τόσο χολή για το 3+2 = 5 έτη και μάλιστα με Master; Λοιπόν συνάδελφοι, 3+2 και τα επ. δικαιώματα ίδια για όλους από το Bachelor. Tα υπόλοιπα θυμίζουν τριτοκοσμική χώρα και όχι Ευρώπη. Συνάδελφε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΕΚ/Π.Δ. που να ορίζει επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς ΤΕ. Και δεν θα γίνει ποτέ, η Ευρώπη πιέζει για όλους να ισχύει το 3+2. Σε λίγο πίστεψέ με θα υπάρχει και εδώ στην Ουγκάντα το 3+2. Γνώσεις και το επίπεδο σπουδών συνάδελφοι έχουν όλες οι σχολές. Το έχω πει, το λέω ξανά και τώρα. Το ίδιο είναι το Bachelor από το MIT το ίδιο και από την Ολλανδία ή Γαλλία. Ακαδημαϊκά δεν υπάρχει καμία διαφορά.
    -1 points
  17. Επίσης θέλω να συμπληρώσω ότι το πρώτο που θα έπρεπε να γίνει για την παιδεία θα ήταν το εξής: 1. Πουθενά κάγκελα σε καμία σχολή. Παρακάτω δείτε ένα παράδειγμα τι εννοώ. Να μην υπάρχουν πουθενά κάγκελα σε καμία σχολή και πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο δεν είναι στρατόπεδο. Η παρακάτω δείχνει το ETH ένα από τα κορυφαία στον κόσμο. Δεν υπάρχουν πουθενά κάγκελα. 2. Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Το πανεπιστημιακό άσυλο συνδέεται με το πνευματικό άσυλο. Οτιδήποτε άλλο δεν γίνεται δεκτό. Δεκτό μόνο το πνευματικό άσυλο. 3. Απαγόρευση της αφισοκόλλησης και βανδαλισμοί στις σχολές. Δείτε τι εννοώ: Οι τελευταίες εικόνες είναι θλιβερές για τα ελληνικά πανεπιστήμια και δείχνει ότι υπάρχει έλλειψη στοιχειώδους παιδείας. Αν ξεκινήσουμε από την παιδεία ίσως καταφέρουμε κάτι να κάνουμε. Οι φωτογραφίες είναι από το google και ουδεμία σχέση έχουν με την προώθηση των sites που τις έχουν. Eαν οι φοιτητές δέχονται τα παραπάνω, τότε πολύ απλά δεν υπάρχει σωτηρία. Παρακαλώ τους συντονιστές για μεταφορά στο σωστό thread.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.