Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      10.245


  3. georgios_m

    georgios_m

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.409


  4. pipakos

    pipakos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.306


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. 1) Ήταν το μοναδικό εξάμηνο που εκδόθηκε για όλους με τις ορθά υπολογισμένες εισφορές (σύμφωνα με τον τότε ν.3986/11). Επιχείρησαν τότε να εφαρμόσουν τον ν.3986/11 ... υπήρξαν αντιδράσεις ... το εφάρμοσαν για αυτό το εξάμηνο και από το επόμενο εξάμηνο γύρισαν στα παλιά .... Για αυτό ήταν και το μοναδικό εξάμηνο όπου δεν υπάρχουν αναδρομικές οφειλές. 2) Οι διοικητικές πράξεις αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας στις οποίες προέβη το ΕΤΑΑ για όσους ασφαλισμένους υπέβαλαν σχετικές αιτήσεις κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία οι οποίες και έγιναν αποδεκτές σε εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν 4331/16, δεν ανακαλούνται σύμφωνα με την με αριθμό 122/2016 Γνωμοδότηση του ΝΣΚ λόγω της ψήφισης του Ν. 4337/16 που καταργούσε το άρθρο αυτό. Επομένως οι εν λόγω ασφαλισμένοι διατηρούνται για τα έτη 2015-2016 στις ασφαλιστικές κατηγορίες που είχαν τοποθετηθεί με τις εν λόγω διοικητικές πράξεις και μετά την ψήφιση του 4337/2016. Και αυτές οι εισφορές υπολογίσθηκαν ορθά σύμφωνα με τον ν.3986/11 στην κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, οπότε δεν υπάρχουν αναδρομικά για αυτούς που αιτήθηκαν κατάταξη σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία οι οποίες αιτήσεις και έγιναν αποδεκτές και καταβλήθηκαν τα τότε ποσά.
    1 point
  2. Εντάξει τελείωσαν ή θα ακολουθήσουν κι άλλες γραμμές? Άρα μιλάμε για άλλες 3 ισόποσες δόσεις (πέρα από την τρέχουσα)...
    1 point
  3. 6η Δόση οι διαφορές του Α' εξαμήνου του 2014 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 1ου εξαμήνου του 2019) 7η Δόση οι διαφορές του Α' εξαμήνου του 2015 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 2ου εξαμήνου του 2019) 8η Δόση οι διαφορές του Β' εξαμήνου του 2015 (βεβαίωση και πληρωμή εντός του 1ου εξαμήνου του 2020)
    1 point
  4. @georgios_m καλημέρα. Συνάδελφε, αποφάσισε τι θέλεις. Είπαμε 5 χρόνια (διότι στα 5 χρόνια ο μηχανικός είναι ολοκληρωμένος όπως είπες). Το 3+2 είναι 5 χρόνια, φαίνεται να μην το αποδέχεσαι προτείνεις τώρα 4+1. Για την στατική τι να πούμε, στα 3 χρόνια μαθαίνεις τα βασικά που χρειάζεσαι όπως σε όλη την Ευρώπη. Από εκεί και πέρα τα έχουμε πει χίλιες φορές. Bachelor 3 χρόνια και άλλα 2 έτη Master, σύνολο 5 χρόνια. Χαίρομαι όταν υλοποιηθεί και εδώ στην Ελλάδα το 3+2. Θα έχουμε μηχανικούς με ειδίκευση και θα φαίνεται στο Master που έχει κάνει ο καθένας εξειδίκευση.
    1 point
  5. Πιθανότατα ο μάστοράς σου χρησιμοποίησε δύο στόκους διαφορετικής απόχρωσης (ή συμπλήρωσε με τσιμέντο - δεν γνωρίζω την ακριβή απόχρωση που έχεις). Πιθανόν επίσης να έκανε στο τέλος πέρασμα με λερωμένο σφουγγάρι ή να πέρασε με το σφουγγάρι το στόκο πολύ νωρίς πριν προλάβει να τραβήξει. Διχρωμία πάντως στο στόκο εάν δεν υπάρχουν περασμένες δύο διαφορετικές αποχρώσεις, δεν μου έχει συμβεί. Η μόνη σίγουρη λύση είναι ξύσιμο των αρμών και πέρασμα με νέο αρμόστοκο. Το εάν αξίζει το κόπο ή όχι, το κρίνεις εσύ. Με τα καθαριστικά όχι μόνο δεν βγει άκρη αλλά κινδυνεύεις να κάψεις και το πλακίδιο μιας και είναι ισχυρά διαβρωτικά και θέλουν προσοχή. (υποθέτω βέβαια ότι έχεις αποκλείσει το θέμα υγρασιών και ότι η σκούρα απόχρωση δεν είναι αποτέλεσμα υγρασίας στον αρμό..)
    1 point
  6. https://www.google.com/url?q=http://library.tee.gr/digital/m2173/m2173_tsoukantas6.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwjL-KGM_8XfAhUli8MKHYXlC7YQFggRMAM&usg=AOvVaw0DjBLYtr8CehhN-2msVMu_
    1 point
  7. Συνάδελφε τα ελληνικά ιδρύματα είναι σε άθλια κατάσταση. Στο ΑΠΘ φοβάσαι να κυκλοφορήσεις ελεύθερα στο campus μετά τις 18:00 Δεν θα αναφερθώ στην ΑΣΟΕ και πόσα άλλα παραδείγματα. Αν είχα την δύναμη δεν θα αναγνώριζα κανένα δίπλωμα από την Ελλάδα. Και δεν αναφέρομαι για το τσίρκο των εκλογών, τους βανδαλισμούς, τις καταλήψεις και πόσες άλλες τριτοκοσμικές καταστάσεις. Θλιβερό και δυστυχώς υπάρχει έλλειψη στοιχειώδους παιδείας. Για τα ναρκωτικά κ.α. δεν τα αναφέρω, μιλάμε έχουμε πιάσει πάτο !!! Για τα επ. δικαιώματα τα έχουμε πει. 3+2=5. Όλα τα υπόλοιπα δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και είναι ενέργειες εις βάρος άλλης ομάδας. Λοιπόν, Bachelor για όλους, ελεύθερη μετακίνηση φοιτητών μετά το Bachelor, δικαίωμα αλλαγής σχολής όταν ήδη σπουδάζεις και έχεις καταλάβει ότι δεν σου αρέσει η σχολή ή άλλα περίμενες και άλλα βρήκες, δικαίωμα μετά το Bachelor να συνεχίσεις σε οποιαδήποτε σχολή (εφόσον οι προϋποθέσεις είναι αποδεκτές, βλέπε βαθμό κ.α.). Ή θα γίνουμε Ευρώπη επιτέλους ή θα παραμείνουμε στην τρισάθλια κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά ιδρύματα με τον κάθε υπουργό απλό θεατή χωρίς ουσιώδεις αλλαγές.
    1 point
  8. Άλλο πράγμα είναι το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο και άλλο το να εξαιρείται από την υποχρέωση υπαγωγής στο Ν. 4495. Για να έχεις νομίμως υφιστάμενο θα πρέπει να έχει λάβει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση και όχι απλώς αναστολή κυρώσεων. Δες τι αναφέρει η παρ 1 υποπ. δ Άρθρου 23 ν. 4067/12 ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) (...) ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων Άρθρο 82 παρ 2 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (...) Άρθρο 15 Ν. 1337/83 παρ 7 7. Οι παραπάνω δηλώσεις δεν απαιτούνται για τα αυθαίρετα κτίσματα που ήδη έχουν δηλωθεί κατά τις διατάξεις του ΑΝ-410/68 "περί αυθαιρέτων οικοδομικών κατασκευών" ή του Ν-720/77 (...) και έχουμε και την ερμηνεία της εγκυκλίου 3 Ν. 4178 (ΣΤ ΑΡΘ. 1-3) 3) Παρ.2δ: Δεν έχουν υποχρέωση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4178/13 αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί με το ΑΝ-410/68 ή το Ν-720/77 , δεδομένου ότι καλύπτονται από τις διατάξεις της παρ.7 του Αρθ-15 του Ν-1337/83.
    1 point
  9. Δηλαδή ενα δημόσιο κτίριο πχ ισόγειο ή δυόροφο κοινοτικό κατάστημα απαιτεί μεγαλύτερη εμπειρία από μια πολυόροφη πολυκατοικία ; Δεν βγαίνει νόημα, φάσκεις και αντιφάσκεις. Για μένα ο 23χρονος και όχι 25χρονος που υποτίθεται οτι μελετά και ακόμα χειρότερα επιβλέπει τέτοια κτίρια απλά είναι επικίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια.
    1 point
  10. Σχολές χωρίς κάγκελα υπάρχουν διάσπαρτες σε όλη την Αθήνα.. επίσης ολόκληρο το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν έχει περίφραξη. Και δεν είναι δουλειά των φοιτητών το να μην αποδεχθούν τους βανδαλισμούς. Δηλαδή τι να κάνουν; Εμπάσει περιπτώσει, στο θέμα του πτυχίου, ποιός σου είπε ότι συμφωνούν όλοι με την πενταετία; Σε άλλα θρεντ έχουν γίνει μάχες για το αν το 5ο έτος προσθέτει κάτι παραπάνω στον πολ/μηχ πε ώστε να είναι ανώτερος του πολ/μηχ τε. Που σημειοτέον ότι το πρόγραμμα του ΤΕ έχει πια γίνει πανομοιότυπο με του ΠΕ με τη διαφορά ότι τα χωρέσανε τα μαθήματα ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων στα 4 χρόνια (και μπράβο τους). Επίσης δε μας ξεκαθάρισες τι θα πει "βγαίνω στην αγορά" με το μπάτσελορ; τι ακριβώς δουλειά κάνεις; Μετά αναφέρεις την ακαδημαϊκή προοπτική του μάστερ, που ακούγεται λογικό, αλλά πονηρά κολλάς μαζί του και το "κάτι παραπάνω επαγγελματικά". Μη μου απαντήσεις "όπως γίνεται στην Ευρώπη", να το προσαρμόσεις στην ελληνική αγορά εργασίας, δηλαδή την έκδοση αδειών, τις μελέτες και τα έργα, τη δουλειά με μπλοκάκι στην εταιρεία, την ολιγόμηνη σύμβαση και το μόνιμο διορισμό στο δημόσιο.. καθένα από αυτά σε τι επίπεδο το κατατάσσεις; Το άλλο που λες ότι 25 ετών υπογράφεις τα πάντα δεν ισχύει. Θες τουλάχιστον άλλα 3 έτη για να κατασκευάσεις δημόσιο έργο (που δημόσια είναι αυτά "τα πάντα"), 4 για να το μελετήσεις και από 'κει και πέρα αναβαθμίζεσαι βάσει της εμπειρίας σου και σε συγκεκριμένες μόνο κατηγορίες. Όσον αφορά το κομμάτι των στατικών μελετών πολυόροφων κτιρίων, που όντως έχεις εξουσία από "25 ετών" πρέπει να μας εξηγήσεις τι ακριβώς δε ξέρουν αυτοί που είναι επικίνδυνοι και γιατί αυτό δε μπορεί να διδαχθεί στο πανεπιστήμιο. (μήπως φταίνε οι καταστροφές και η διάλυση των ιδρυμάτων και όχι η αντικειμενική δυσκολία της επιστήμης του μηχανικού; - λέω εγώ τώρα..) Τονίζω ότι δεν είμαι αντίθετος με καμία άποψη, απλά τα διάφορα επιχειρήματα καλό θα είναι να μη δίνονται με μορφή τίτλων αλλά να αναλύονται.
    1 point
  11. Εγώ το ξαναέγραψα και αλλού ότι το πολυπόθητο ηλεκτρονικό σύστημα τίποτα δεν αλλάζει ουσιαστικά για όσους προσπαθούσαν να κάνουν τη δουλειά τους σωστά (αντε να εξαιρέσω τις ΕΕΜΚ που μπορείς να βγάλεις αυτόματα ενώ παλιότερα μπορεί να σε ταλαιπωρούσαν 2 μήνες στην πολεοδομία). Κατά τα άλλα στις άδειες που ελέγχονται, ο έλεγχος γίνεται από τους ίδιους υπαλλήλους με τα ίδια μυαλά και επιπλέον εμπόδια (δεν έχουμε καλούς υπολογιστές, δεν μπορούμε να κάνουμε έλεγχο σε σκαναρισμένα αρχεία, δεν δουλεύει το σύστημα...κλπ) + ότι όλοι οι ευθυνόφοβοι βρήκαν το άλλοθι να λουφάξουν στη γωνιά τους και δεν απαντάνε πια σε καμία ερώτηση για περιπτώσεις που μέχρι χτές οι ίδιοι ενέκριναν ή όχι παρά μόνο σου λένε κάνε ότι καταλαβαίνεις με δική σου ευθύνη. Ενώ παράλληλα οι γνωστοί άγνωστοι μπορούν να αλωνίζουν ελεύθερα βγάζοντας άδειες χωρίς κανένα έλεγχο. Και επιπλέον έχει τόσο πολύ ακουστεί και καλλιεργηθεί στη νοοτροπία του κόσμου ότι τώρα με το ηλεκτρονικό σύστημα οι άδειες βγαίνουν σε χρόνο dt και νομίζουν ότι μας παίρνουν τηλέφωνο, πατάμε ένα κουμπί και έχουν έτοιμη άδεια. Σχετικά με κάποια πράγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, να πώ 2 πράγματα που συζητήθηκαν στην ημερίδα της Θεσσαλονίκης α) Όταν εκδοθεί μια άδεια μπορείς να εκτυπώσεις την αίτηση την οποία πρέπει να παραδώσεις στον ιδιοκτήτη. Εκεί αναγράφονται όλα τα συνοδευτικά αρχεία που έχουν ανέβει και δίπλα στο καθένα ένας ηλεκτρονικός κωδικός. Αυτός είναι ο τρόπος που μπορείς να πάρεις αντίγραφα των εγκεκριμένων σχεδίων μέσα από την ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ. Όπότε έτσι τα έχει σίγουρα ο ιδιοκτήτης και ο μηχανικός που εξέδωσε την άδεια. Αν θέλεις αντίγραφά άδειας μεταγενέστερα ως τρίτος κάνεις αίτηση στην ΥΔΟΜ (εφόσον έχεις νόμιμο δικαίωμα) και η πολεοδομία σου δίνει αυτήν ακριβώς την αίτηση. β) Το τραγικό που συμβαίνει είναι ότι στα αρχεία που μπορείς να κατεβάσεις συμπειλαμβάνονται και τα σχέδια σε dwg! Σχολιάστηκε ότι είναι απαράδεκτο και είπαν ότι θα διορθωθεί και τα dwg δεν θα παίρνουν κωδικό και δεν θα μπορούν να κατέβουν από τρίτους άλλα θα είναι ορατά μόνο από την υπηρεσία για τη διευκόλυνση του ελέγχου.
    1 point
  12. Τελικά τώρα μετράνε τα μόρια ή όχι ; Για Γράψτε και την πικρή αλήθεια :πόσες σχολές μηχανικών ΤΕΙ έχουν βάση εισαγωγής πάνω από 10 χιλιάδες μορια και πόσες κάτω από 6 ; εκεί δεν μας συμφέρει ; αυτή δεν είναι η πραγματικότητα ; Θα μου επιτρέψετε να κάνω ένα σχόλιο , παρόλο που κάποιοι είναι ευαίσθητοι, μια χαρά είναι η κατάσταση των δικαιωμάτων και δεν πρέπει να γίνει καμία μα καμία αλλαγή . Αν ποτέ γίνει πρέπει και οι διπλωματούχοι να ανέβουν επίπεδο . Οι του ΤΕΙ να κάνετε κάποτε την αυτοκριτική σας
    1 point
  13. Στον Ν4178 σύμφωνα με την ΕΓΚ3 και για την κατηγορία ελέγχαμε τα μεγέθη της Ο.Ι., άρα όπου ακίνητο (αυτό που υπογράμμισες) είναι η Ο.Ι.
    1 point
  14. Γιατί 3+2 κι όχι 3+1? Αλέξιε, αναφερόμουν σε όλα τα υπόλοιπα έργα πλην στατικών, που τα σχολίασα μετά, ρωτώντας, τι ακριβώς δεν ξέρει ο 23χρονος απόφοιτος και είναι επικίνδυνος για την κοινωνία; Αλλά να πεις συγκεκριμένα πράγματα, όχι γενικά πως δεν έχει αρκετή εμπειρία. Και αυτά τα πράγματα να οφείλονται στην αντικειμενική δυσκολία της στατικής, όχι στις ελλιπείς υποδομές και τα ναρκωτικά που κυκλοφορούν έξω από τη σχολή. Αν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος δώστον να τον καταλάβουν και οι υπόλοιποι μηχανικοί που αν μας εμπιστεύονται για κάτι, το οποίο οι ίδιοι δε θα άγγιζαν ποτέ, αυτό είναι τα στατικά. Ένα άλλο ερώτημα είναι: πόσοι από τους αποφοίτους των ΤΕΙ συμφωνούν με την ιδέα να κάνουν κι ένα μάστερ για να πάρουν δικαιώματα; Γιατί υπάρχουν κι αυτοί που θέλουν να τους δοθούν κατευθείαν με το πτυχίο που ήδη έχουν.
    0 points
  15. Με ταλανίζει εδώ και ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μια συγκεκριμένη απορία που μου δημιουργήθηκε,καθώς είμαι φοιτητής τμήματος πολιτικών μηχανικών και θα ήθελα πραγματικά να ακούσω πολλές και διάφορες απόψεις.Η ερώτηση μου έγκειται στο γεγονός ότι,καθώς υπάρχουν πολλοί "όχι τόσο καλοί πολ.μηχανικοί" ή αλλιώς μηχανικοί με ανεπαρκείς γνώσεις,οι οποίοι αναλαμβάνουν έργα-για παράδειγμα την κατασκευή μιας οικοδομής-δεν υπάρχουν αντίστοιχα ΠΟΛΛΑ ατυχήματα,λάθη,καταστροφές,για παράδειγμα να κατεδαφιστεί ένα σπίτι καθώς χτίζεται απο ένα τέτοιου είδους μηχανικό. Εύχομαι να έγινα κατανοητός Περιμένω τις γνώμες σας!!
    -1 points
  16. Συνάδελφοι διάβασα με προσοχή τα όσα ειπώθηκαν και θέλω να προσθέσω ορισμένα επί του θέματος. Να ξεκινήσω με τον συνάδελφο Εδώ πρέπει να πούμε ότι τα επ. δικαιώματα πηγάζουν από τον πρώτο κύκλο σπουδών. Δηλαδή από το Bachelor. Kαι αυτό γιατί κάποιος τελειώνει Bachelor Aυστρία και συνεχίζει Master Eλβετία. Είναι περιττό να πούμε ότι το παραπάνω δεν ισχύει που υποστηρίζει ο συνάδελφος. Επίσης δεν άκουσα από κανένα συνάδελφο γιατί τόσο απαξίωση για την συνθήκη της Bologna όπου 3+2=5 έτη και μάλιστα με Master. Και όπως έχω αναφέρει, το Bachelor να δίνει τα δικαιώματα και με εμπειρία και Master παραπάνω δικαιώματα. Αλλά όλοι να ξεκινάνε από την ίδια βάση που είναι το Bachelor. Kαι ξαναρωτώ, γιατί τόσο χολή για το 3+2 = 5 έτη και μάλιστα με Master; Λοιπόν συνάδελφοι, 3+2 και τα επ. δικαιώματα ίδια για όλους από το Bachelor. Tα υπόλοιπα θυμίζουν τριτοκοσμική χώρα και όχι Ευρώπη. Συνάδελφε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΕΚ/Π.Δ. που να ορίζει επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς ΤΕ. Και δεν θα γίνει ποτέ, η Ευρώπη πιέζει για όλους να ισχύει το 3+2. Σε λίγο πίστεψέ με θα υπάρχει και εδώ στην Ουγκάντα το 3+2. Γνώσεις και το επίπεδο σπουδών συνάδελφοι έχουν όλες οι σχολές. Το έχω πει, το λέω ξανά και τώρα. Το ίδιο είναι το Bachelor από το MIT το ίδιο και από την Ολλανδία ή Γαλλία. Ακαδημαϊκά δεν υπάρχει καμία διαφορά.
    -1 points
  17. Επίσης θέλω να συμπληρώσω ότι το πρώτο που θα έπρεπε να γίνει για την παιδεία θα ήταν το εξής: 1. Πουθενά κάγκελα σε καμία σχολή. Παρακάτω δείτε ένα παράδειγμα τι εννοώ. Να μην υπάρχουν πουθενά κάγκελα σε καμία σχολή και πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο δεν είναι στρατόπεδο. Η παρακάτω δείχνει το ETH ένα από τα κορυφαία στον κόσμο. Δεν υπάρχουν πουθενά κάγκελα. 2. Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Το πανεπιστημιακό άσυλο συνδέεται με το πνευματικό άσυλο. Οτιδήποτε άλλο δεν γίνεται δεκτό. Δεκτό μόνο το πνευματικό άσυλο. 3. Απαγόρευση της αφισοκόλλησης και βανδαλισμοί στις σχολές. Δείτε τι εννοώ: Οι τελευταίες εικόνες είναι θλιβερές για τα ελληνικά πανεπιστήμια και δείχνει ότι υπάρχει έλλειψη στοιχειώδους παιδείας. Αν ξεκινήσουμε από την παιδεία ίσως καταφέρουμε κάτι να κάνουμε. Οι φωτογραφίες είναι από το google και ουδεμία σχέση έχουν με την προώθηση των sites που τις έχουν. Eαν οι φοιτητές δέχονται τα παραπάνω, τότε πολύ απλά δεν υπάρχει σωτηρία. Παρακαλώ τους συντονιστές για μεταφορά στο σωστό thread.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.