Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/05/2019 σε όλες τις περιοχές
-
1 point
-
Η συλλογιστική μου έχει αναπτυχθεί στο προηγούμενο μήνυμα. Απλώς να επισημάνω ότι το ύψος που θα προσδιορίσει την υπέρβαση ύψους δεν θα ξεκινήσει από το ταμπάνι δεξιά της χαμηλής πλευράς, αλλά από αριστερά, εκεί δηλαδή που φαίνεται η πλάκα δαπέδου ισογείου και συνεπώς το κτίριο να έχει υπερυψωθεί σε σχέση με την προβλεπόμενη καθ ύψος θέση του. Αν πχ έχουμε υπερύψωση 70 εκ. το ύψος που θα συμμετάσχει στην ΥΥ θα είναι 0,70+3,0+3,0=6,70 (αν τα ύψη των 3 μ είναι καθαρά προσαύξησέ τα με το πάχος πλάκας σε κάθε στάθμη). Αν με βάση τα παραπάνω η στάθμη της τελευταίας πλάκας είναι 7,30 όπως γράφεις τότε η σοφίτα πλέον θα λάβει ΥΥ+ΥΔ για το ύψος που υπερβαίνει τα 7,50 μ. και η τελευταία στάθμη θα "χρεωθεί" για την ΥΥ του κτιρίου που είναι κάτω απο τα 7,50 μ όμως στην περίπτωση αυτή επειδή δεν ξεπερνάει το μέγιστο ύψος η παράβαση ΥΥ θα χρεωθεί με αναλυτικό και έτσι μειώνεται το πρόστιμο ακόμη περισσότερο καθώς στον ίδιο αναλυτικό θα μπουν και άλλες παραβάσεις (εκχωμάτωση κλπ) αναλυτικού.1 point
-
Δες εδώ http://ktimalakonia.gr/index.php/pos-ypovallo-sosta-ti-dilosi Στο εδάφιο που αναγράφει "Στην περίπτωση που η δήλωση αφορά σε εμπράγματα δικαιώματα Νομικών Προσώπων (Α.Ε., Ο.Ε. , Ε.Π.Ε. , Ε.Ε. και ΙΚΕ) απαιτούνται ειδικά Νομιμοποιητικά έγγραφα."1 point
-
Στο άρθρο 16 του ΝΟΚ ο περιορισμός αναφέρει ότι Δεν επιτρέπεται η κατασκευή ανοιχτών εξωστών σε προέκταση κλειστών εξωστών. Είναι δυνατή όμως η κατασκευή ανοικτών εξωστών δίπλα (σε επαφή ή σε απόσταση) από κλειστό εξώστη" δηλαδή στο επίπεδο της πλάκας δαπέδου του α ορόφου, δεν επιτρέπεται να κατασκευαστεί ΕΡΚΕΡ και κατ επέκταση αυτού ανοικτός εξώστης. Δεν θεωρώ ότι ο περιορισμός αυτός σχετίζεται με την προέκταση της πλάκας οροφής του έρκερ, η οποία στη συνέχειά της θα αποτελεί πρόβολο. Από πρακτική άποψη τώρα, αυτό το κενό που πρέπει να αφεθεί (όπως ισχυρίζεται η ΥΔΟΜ) πάνω από την πλάκα οροφής του έρκερ και την υπερκείμενη πλάκα προβόλου είναι βέβαιο ότι θα είναι αντιαισθητικό.1 point
-
1 point
-
Nαι και από μένα. Με βάση την εγκ. 4 Ν. 4178 την οποία θεωρούμε ότι ισχύει κατ αναλογία αποθήκες που πληρούν τα κριτήρια κατηγορίας 3 και αν το άθροισμα των επιφανειών τους δεν ξεπερνά τα 15 τμ υπάγονται όλες στην κατηγορία 3.1 point
-
Στην περίπτωση που έχεις θερμαντικά σώματα παίρνεις τον τύπο SCOP = 2,75*( ns55+3%). To 2,55 είναι για φαν-κόιλ (FCU). Τώρα γιατί ένα σημερινό σύστημα είναι τόσο κοντά στο σύστημα του 2001.... αν και μάλλον πρόκειται για Μ.Ο. συστημάτων από το 2001 μέχρι την έκδοση των ΤΟΤΕΕ. Στην ίδια λογική σύστημα του 2001 έχει την ίδια απόδοη με σύστημα του 2017. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο, ότι λέει η ΤΟΤΕΕ.1 point
-
1 point
-
ευχαριστώ πάντως, άπλα επειδή θέλω να τους έχω στην κατοχή μου ,όσον αφορά τα πνευματικά διακαιώματα.1 point
-
1 point
-
Καλημέρα συνάδελφοι, σαν νέος στην κοινότητα ήθελα την βοήθεια σας. Σε τοπογραφικό εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων , μου ζητάει η συμβολαιογράφος αναφορά στο ν.1337/83.. Άρα από ότι καταλαβαίνω, εφόσον δεν υπάρχει σχέδιο πόλεως στην περίπτωση μου, θα γράψω " Το ακίνητο δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν-1337/83 και δεν έχει υποχρέωση εισφοράς σε γη και χρήμα." ???? Ευχαριστώ πολύ!!!1 point
-
Στο πεντάρι βλέπεις αυτό(βλέπε εικόνα)τσιμπάς είτε την γωνία είτε το σταυρόνημο,όταν το εισάγεις στο autocad μπαίνει σε τυχαία θέση,με αυτήν την διαδικασία και δίνοντας τις συν/νες του χάρτη το φέρνεις στο σύστημα(hatt)του χάρτη (χοντρικά),αν το θέλεις στο Ε.Γ.Σ.Α. πρέπει πρώτα να μετασχηματίσεις τις εν λόγω τιμές του χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α. με το coords π.χ. που είναι ελεύθερο και δωρεάν,και μετά να κάνεις αυτήν την διαδικασία με το align,όπου θα γεωαναφέρεις (χοντρικά) τον χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α.,έτσι αφού έχεις όλα τα άλλα στο Ε.Γ.Σ.Α. θα μπορέσεις να δείξεις με απόσπασμα τον χάρτη με την ιδιοκτησία σου και μόνον αυτό,ξέχνα τον όρο εξάρτηση σε αυτήν την διαδικασία,αυτήν την διαδικασία την κάνεις για να δείς χοντρικά που πέφτει η ιδιοκτησία σου μέσα στο πεντάρι και να το δείξεις σε απόσπασμα.Το καλύτερο βέβαια είναι αυτό που σου λέει ο συνάδελφος παραπάνω στο τέλος του μηνύματος του,αυτά που σου έστειλα είναι αρκετά για αυτό που θέλεις.1 point
-
Το σενάριο είναι τελείως θεωρητικό, δεν είναι ανάγκη να μπορεί να γίνει στην πράξη. Εννοώ ότι π.χ. ακόμα και αν έχεις κάνει θερμοπρόσοψη με πάχος 5 εκατοστά, μπορείς να βάλεις στο σενάριο νέα θερμοπρόσοψη με επιπλέον 5 εκατοστά.1 point
-
Βάση του άρθρου 96, κατηγορία 3, και του άρθρου 100 παράγραφος 5, βγάζω το συμπέρασμα ότι δεν μπορούμε να συσχετίσουμε την κατ3 με την λοιπή παράβαση.1 point
-
προφανώς έχεις ΜΟΝΟ τα public certificates (απο το token δεν μπορεις να εξάγεις τα private) οπότε οταν κανεις import σου εισαγει ΜΟΝΟ τα public!!! Γιαυτο και θεωρειται ασφαλης η διαδικασια. Οπως και ο ερμης: Δημιουργει ΜΙΑ ΦΟΡΑ τα private και που τα "βαζει" μεσα στο token (χωρίς δυνατότητα εξαγωγής τους μετά) 2η φορά δεν γίνεται. Εχω και γω σιερα οπως και windows. Λογικα με το initialize που έκανε σου έσβησε ΟΛΑ τα private που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για υπογραφη.. Παει.. Έφυγαν... Κάνεις τη διαδικασία του ερμη ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, σβηνοντας αρχικα τα πιστοποιητικα του ερμη (ακυρωση) και δημιουργια νέων με αιτηση. Μετά τα καταχωρεις και στο ΤΕΕ και είσαι κουκλος με νεα πιστοποιητικα -->Τη συγκεκριμενη διαδικασια θα πρεπει να την γνωρίζουμε γιατι κάποια στιγμη θα ληξουν (3-5 χρονια), οποτε ΟΛΟΙ θα μπουμε ΞΑΝΑ σε αυτη τη διαδικασια που σου λεω, εσυ απλα θα την κανεις νωριτερα1 point
-
1 point
-
Θα κάνεις παραχώρηση σε κοινή χρήση ώστε το ημιπλάτος από τον άξονα του δρόμου μέχρι την εσώτερη γραμμή από το παραχωρηθέν να είναι 2 μ. Πρακτικά δηλαδή παραχωρείς εδαφική λωρίδα πλάτους 1 μ και 1 μ θα παραχωρήσει ο απέναντι όταν θα οικοδομήσει. Η παραχώρηση είναι υποχρεωτική σε κάθε οδό που έχει πρόσωπο το οικόπεδο κατά αναλογία με την παρακάτω απόφαση για τα γωνιακά οικόπεδα. Αποφ-78933/10889/90. Αριθμ. Γνωμ-192/90. " Διατάξεις ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ) όπως ισχύει σήμερα". Για την οικοδομησιμότητα των γωνιακών οικοπέδων βάσει του άρθρον-6 παρ. 1. Γίνεται δεκτό, ότι το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος του κοινόχρηστου χώρου των 4 μέτρων νοείται στο συνολικό ανάπτυγμα του προσώπου δηλ. προς όλους τους δρόμους ή κοινόχρηστους χώρους που βλέπουν τα οικόπεδα. Για την θεώρηση κατά παρέκκλιση αρτιότητας οικοπέδων που τέμνονται από όρια οικισμών. Γίνεται δεκτό ότι η κατά παρέκκλιση αρτιότητα του άρθ-5 παρ.1 εδαφ.Β αφορά εξ ίσου και οικόπεδα που τέμνονται από όρια οικισμών και δεν διαθέτουν την κατά κανόνα αρτιότητα βάσει Αρθ-7 παρ.1. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι η ιδιοκτησία εμπίπτει στο σύνολο της εντός του ορίου οικισμού". Σας κοινοποιούμε την με αρ. 192/90 γνωμοδότηση της Νομιμής Δ(νσης του Υπουργείου την οποία αποδεχόμαστε και παρακαλούμε να την έχετε υπόψη σας κατά την εφαρμογή του ΠΔ/τος 24.4.85 (ΦΕΚ 181/Δ ) όπως ισύει σήμερα, προκειμένου: α) Για την οικοδομησιμότητα των γωνιακών οικοπέδων βάσει του άρθ-6 παρ.1. Γίνεται δεκτό, ότι το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος του κοινόχρηστου χώρου των 4 μέτρων νοείται στο συνολικό ανάπτυγμα του προσώπου δηλ. προς όλους τους δρόμους ή κοινόχρηστους χώρους που βλέπουν τα οικόπεδα. β) Για την θεώρηση κατά παρέκκλιση αρτιότητας οικοπέδων που τέμνονται από όρια οικισμών. Γίνεται δεκτό ότι η κατά παρέκκλιση αρτιότητα του άρθ-5 παρ.1 εδαφ. Β αφορά εξ ίσου και οικόπεδα που τέμνονται από όρια οικισμών και δεν διαθέτουν την κατά κανόνα αρτιότητα βάσει Αρθ-7 παρ.1. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι η ιδιοκτησία εμπίπτει στο σύνολο της εντός του ορίου οικισμού". Αριθμ. Γνωμ-192/90. Σχετικά με το υπ' αριθμ. 1362/482/1990 έγγραφο ερώτημά σας, που αφορά α) την υποχρέωση γωνιαίων οικοπέδων των μέχρι 2000 κατοίκων οικισμών για διάθεση σε κοινή χρήση τμημάτων αυτών και β) την αρτιότητα κατά παρέκκλιση αρτίων οικιπέδων, τεμνομένων από τα καθορισμένα όρια των οικισμών αυτών, η γνώμη μας είναι η ακόλουθη. Ι. Κατά το αρθ.6 του από 24.4.1985 ΠΔ/τος " Τρόπος καθορισμού ορίων οικισμών της χώρας μέχρι 2.000 κατοίκων, κατηγορίας αυτών και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησής τους" (ΦΕΚ 181/Δ), όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 1 των ΠΔ/των από 17.2.1987 (ΦΕΚ 133/Δ) και 25.4.1989 (ΦΕΚ 293/Δ), "1. ΚάΘε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Ο παραπάνω χώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. 'Οπου το πλάτος αυτό υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο, πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποίας αντίγραφο κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόση, ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του κοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάχιστον 2 μέτρων. Της παραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδου που καταλαμβάνονται από οικοδομές". ΙΙ. Από τη διατύπωση και το σκοπό του άρθρου αυτού φρονούμε, ως προς το σκέλος του ερωτήματός σας, ότι η απαίτηση του νομοθέτη του να έχει το οικόπεδο πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων, αφορά όλα τα πρόσωπα του οικοπέδου. Ειδικότερα, κατά την άποψή μας, το άρθρο αυτό αναφέροντας ότι ο κοινόχρηστος χώρος πρέπει να έχει το πλάτος αυτό καθόλο το μήκος της μιάς πλευράς του οικοπέδου, εννοεί ολόκληρη την προς το κοινόχρηστο χώρο πλευρά αυτού είτε είναι ευθεία, είτε τεθλασμένη, οπότε το οικόπεδο είναι γωνιακό κατά του όρου έννοια (δοθέντος ότι ο ΓΟΚ/85 δεν αναγνωρίζει όπως έκαμνε ο ΓΟΚ/73 στο αρθ-4 παρ.10 επ., ως διακεκριμένη κατηγορία των οικοπέδων τα γωνιαία οικόπεδα). Για την εξασφάλιση του πλάτους αυτού το ως άνω άρθρο θεσπίζει την υποχρέωση του ιδιοκτήτη του οικοπέδου να θέσει στη κοινή χρήση με συμβολαιογραφική πράξη κοινοποιούμενη στον οικείο ΟΤΑ, λωρίδα του οικοπέδου τόση ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του κοινοχρήστου χώρου να εξασφαλίζεται πλάτος τουλάχιστον δύο μέτρων. Αν ο νομοθέτης ήθελε σε πρίπτωση που η προς το κοινόχρηστο χώρο πλευρά του οικοπέδου είναι τεθλασμένη, η διάθεση τμήματος του οικοπέδου στη κοινή χρήση να αφορά ένα ευθύγραμμο τμήμα της πλευράς αυτής κατ' επιλογή μάλιστα του ιδιοκτήτη του οικοπέδου, θα το όριζε ρητά. Βασικός δηλαδή σκοπός του νομοθέτη είναι η εξασφάλιση με συνεισφορά λωρίδων των παροδίων οικοπέδων, ενός στοιχειώδους οδικού δικτύου πλάτους τεσσάρων μέτρων πράγμα που δεν επιτυγχάνεται με την αποδοχή της γνώμης ότι προκειμένου περί γωνιακού οικοπέδου αρκεί και το ένα πρόσωπο αυτού να εφάπτεται με κοινόχρηστο χώρο του ως άνω πλάτους. Ειδικότερα αν γίνει δεκτή η τελευταία αυτή γνώμη ο κοινόχρηστος χώρος ως προς τα πρόσωπα του γωνιακού οικοπέδου ως προς τα οποία τούτο δεν θα συνεισέφερε για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου πλάτους τεσσάρων μέτρων θα παρουσίαζε στένωση αφού ο ιδιοκτήτης του απέναντι οικοπέδου θα υποχρεούτο να θέση σε κοινή χρήση μόνο λωρίδα του οικοπέδου του που θα ήταν αναγκαία για την εξασφάλιση απόστασης μεταξύ του απομένοντος οικοπέδου και του άξονα του κοινοχρήστου χώρου δύο τουλάχιστον μέτρων χωρίς να υποχρεούνται να εξασφαλίσει συνολικό πλάτος του κοινοχρήστου χώρου τεσσάρων τουλάχιστον μέτρων. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπογραμισθεί ότι με τη θεσπιζόμενη ως άνω διάθεση σε κοινή χρήση τμημάτων του οικοπέδου δεν κινδυνεύει να καταστεί τούτο μη άρτιο γιατί σύμφωνα με το άρθ-5 παρ.1γ του ως άνω ΠΔ/τος για την αρτιότητα των γηπέδων προσμετράται και η τυχόν έκταση που παραχωρείται από τον ιδιοκτήτη για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου. ΙΙΙ. Περαιτέρω ως προς το έτερο σκέλος του ερωτήματος παρατηρούμε τα ακόλουθα. Κατά το άρθ-5 του ΠΔ/24-4-85 όπως τροποποιήθηκε με τα από 14.2.1987 και 25.4.1989 ΠΔ/γματα εντός των ορίων των ως άνω οικισμών το εμβαδόν του κατά τον κανόνα αρτίου οικοπέδου καθορίζεται μέσα στα πλαίσια που ορίζει το άρθρο αυτό με απόφαση του Νομάρχη που εκδίδεται μετά από γνώμη του ΣΧΟΠ του Νόμου. Κατά παρέκκλιση εντός των ορίων των ως άνω οικισμών θεωρούνται άρτια τα γήπεδα με οποιοδήποτε εμβαδόν έχουν κατά την ημέρα δημοσίευσης του παραπάνω ΠΔ/τος εφόσον δεν έχουν το ελάχιστο εμβαδόν της κατά τον κανόνα αρτιότητας. Εξάλλου κατά το αρθ-7 του ως άνω ΠΔ, όπως ισχύει τώρα "εάν η ιδιοκτησία εμπίπτει εν μέρει εντός του ορίου οικισμού και εν μέρει εκτός αυτού, τότε στην περίπτωση που το εντός του ορίου τμήμα δεν έχει την αρτιότητα που ορίζεται με την απόφαση του Νομάρχη, θεωρείται ότι εντός του ορίου περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτήν". Από τις ως άνω διατάξεις προκύπτει κατά τη γνώμη μας, σε σχέση με το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος, ότι ο κανονιστικός νομοθέτης ευνοεί τη δόμηση των μικρών οικοπέδων που βρίσκονται μέσα στους οικισμούς μέχρι 2.000 κατοίκων, γι' αυτό καθόρισε ότι τα οικόπεδα των οικισμών τούτων θεωρούνται κατά παρέκκλιση άρτια οποιοδήποτε εμβαδόν και αν έχουν κατά τη δημισίευση του ως άνω από ΠΔ/24-4-85. Με την προοπτική αυτή πρέπει κατά τη γνώμη μας να γίνει δεκτό ότι η διάταξη της παρ.1 εδαφ.β του αρθ-5 του ως άνω Π.Διατάγματος, που θεσπίζει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα των υφισταμένων οικοπέδων, καταλαμβάνει και τα οικόπεδα που τέμνονται από το καθορισμένο όριο του οικισμού γιατί και αυτά βρίσκονται έστω και μερικώς "εντός των ορίων" του οικισμού. Με αντίθετη άποψη θα αγόμεθα στο παράδοξο συμπέρασμα ότι μπορούν να δομούνται με τους όρους της σχετικής νομοθεσίας οικόπεδα 100, 200, 300 κλπ. τετραγωνικών μέτρων, που βρίσκονται ολόκληρα μέσα στα όρια αυτά και δεν μπορούν να οικοδομηθούν οικόπεδα τεμνόμενα από το όριο του οικισμού, καίτοι το εντός αυτού τμήμα τους είναι μεγαλύτερο κατά πολύ από το ως άνω εμβαδόν. Τέτοιο όμως αποτέλεσμα δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των ιδιοκτητών των οικοπέδων τούτων, που προφανώς δεν ανταποκρίνονται στη βούληση του κανονιστικού νομοθέτη. Εξάλλου η παρατεθείσα διάταξη του άρθ-7 παρ. 1 του ΠΔ/24-4-85 δεν υποδηλώνει αντίθετη άποψη του κανονιστικού νομοθέτη, ήτοι ότι τα ως άνω τεμνόμενα οικόπεδα δεν είναι κατά παρέκκλιση άρτια, αλλά αφορά τα κατά κανόνα άρτια οικόπεδα και καθορίζει ότι τα οικόπεδα αυτά οικοδομούνται κατά τις διατάξεις της νομοθεσίας περί των οικισμών μέχρι 2000 κατοίκων, μόνο κατά το τμήμα τους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή και όχι καθόλο το εμβαδόν αυτών, που ενδεχομένως να είναι μεγάλο. Τέτοια πρόβλεψη δεν θα ήταν νοητή για τα κατά παρέκκλιση άρτια οικόπεδα που έχουν εμβαδόν μικρότερο από το εμβαδόν του κατά κανόνα αρτίου οικοπέδου. Πάντως η άποψη αυτή επιδέχεται σοβαρές επιφυλάξεις, καθόσον οι διατάξεις της κατά παρέκκλιση αρτιότητας πρέπει να ερμηνεύονται στενά και συνεπώς στην προκείμενη περίπτωση θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι τα κατά παρέκκλιση άρτια οικόπεδα πρέπει να βρίσκονται ολόκληρα μέσα στα όρια του οικισμού. Εξ' άλλου από την ως άνω διάταξη του αρθ-7 παρ.1 θα μπορούσε να συναχθεί το συμπέρασμα ότι, εφόσον ο κανονιστικός νομοθέτης θεωρεί δομήσιμα κατά τις διατάξεις της ως άνω νομοθεσίας μόνο τα κατά κανόνα άρτια οικόπεδα που τέμνονται από τα όρια του οικισμού, όλα τα μικρότερα του κατά κανόνα άρτιου οικόπεδα τέμνονται από τα όρια αυτά δεν είναι άρτια ούτε κατά παρέκκλιση, δοθέντος μάλιστα ότι ο νομοθέτης προφανώς θέλει να ευνοήσει μόνο τα ως άνω μεγάλα ήτοι τα κατά κανόνα άρτια, οικόπεδα. IV. Εν τέλει φρονούμε, ότι ενόψει της ασάφειας που παρουσιάζουν οι ερμηνευόμενες ως άνω διατάξεις και ως προς τα δύο σκέλη του ερωτήματος και των σοβαρών πρακτικών συνεπειών που έχει η ερμηνεία αυτών είναι επιβεβλημένη η άμεση ρύθμισή των προβλημάτων αυτών με νέο ΠΔ/γμα".1 point
-
Και η δική μου είναι ότι μπορείς, αλλά με άλλο σκεπτικό. Επειδή η καθεμία είναι <15τμ, μπορείς να βάλεις όσες αποθήκες θέλεις. Η κατηγορία 3 αναφέρει "ανεξαρτήτου αριθμού παραβάσεων"0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-