Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/08/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Πόσο μεγαλύτερο έχεις; Η μέγιστη δόμηση 400 τμ για γήπεδο 20.000 τμ και άνω. Έχει και μια διάταξη για επιπλέον δόμηση αλλά δε νομίζω να την έχει εφαρμόσει ποτέ κανείς. "Για γήπεδα με εμβαδόν πολλαπλάσιο του αρτίου, για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατάτμησης, η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια κτιρίου ισούται με το άθροισμα του εμβαδού των κτιρίων που θα επιτρεπόταν να ανεγερθούν σε κάθε γήπεδο μετά την κατάτμηση, μειωμένη κατά 15 % και υπό τις προϋποθέσεις ότι: α) θα ανεγερθεί μια οικοδομή και β) το γήπεδο θα παραμείνει ενιαίο. Μεταβιβάσεις κατά παράβαση των προυποθέσεων αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρες".2 points
-
Μα είναι τα default "μνημονιακά" αναδρομικά που μπαίνουν εκ των υστέρων, από το 2011. Τρέχα γύρευε. Λες και έχουμε αναδρομικές παροχές, ας πούμε. Εμένα η καρτέλα του ΕΦΚΑ δείχνει 244 ευρώ αναδρομικα χρωστούμενα, στο ΤΣΜΕΔΕ μου είπαν ότι είναι σύνολο 480 για όλη τη χρονιά. Τα έχω αφήσει και κάθονται... Δεν έχω ασχοληθεί ακομα.1 point
-
Αυτος ειναι ο νομος, πλην ομως εχει αλλαγες με τον 4315/14 και τον 4585/18 δες τα ΠΜ1 point
-
Δες πρόσφατη συζήτηση εδώ για προβλεπόμενες σε άδεια κατασκευές που δεν έγιναν ή έγιναν μικρότερες.1 point
-
4.000Χ,005+4.000 Χ 0,02+12.000Χ0,01=200+80+120=400. Πάνω από την επιφάνεια αυτή ο ΣΔ δεν αυξάνεται και παραμένει 400 τμ για την κατοικία. Βλεπεις και τη διάταξη που παραθέτω για επαύξηση δόμησης άνω των 400 τμ. Καλή συνέχεια.1 point
-
Αν έχει εκδοθεί με ΚΕΝΑΚ Νοεμβρίου 2017, θέλει υποχρεωτικά ανάκληση και νέο ΠΕΑ. Αν έχει εκδοθεί μετά από αυτή την ημερομηνία, πάλι θέλει ανάκληση για να μπουν τα σωστά σενάρια. Για ανάκληση θέλει ΥΔ με γνήσιο ιδιοκτήτη και αίτημα αιτιολογημένο προς buildingcert1 point
-
Πρέπει να εκδοθεί νέο ΠΕΑ με σενάριο την πρόταση παρεμβάσεων που θα συνοδεύσει το Εντυπο ΙΙΙ στην αίτηση του Εξοικονομώ. Ούτως ή άλλως έχει αναθεωρηθεί το ΚΕΝΑΚ από το 2017.1 point
-
@nik Ν4495/2017, άρθρο 96, κατηγορία 1 Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Οπότε αν θες να το πας κατηγορία 1, προ του 75 όπως λες, κάνεις 2 δηλώσεις μία ανά Ο.Ι.1 point
-
1 point
-
Εμείς σε συνεργασία μαζί τους θα πρέπει να τους παραδώσουμε τοπογραφικό και με τα σωστά εμβαδά κτιριακών χώρων όπως ακριβώς θα τα εισάγουμε στη συνέχεια -μετά την αποδοχή κληρονομιάς- στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ. Έτσι δεν θα προκύψει καμία μεταβολή στις καταχωρήσεις του Ε9. Οι συχνές περιπτώσεις, ειδικά τώρα με το κτηματολόγιο είναι να κάνουν αποδοχή όσοι συγκληρονόμοι δεν είχαν κάνει και να μεταβιβάζουν το εξ αδιαιρέτου ποσοστό τους στους υπόλοιπους ώστε να μη φανεί ποσοστό στο ακίνητο ως αγνώστου ιδιοκτήτη. Χωρίς πράξη αποδοχής κληρονομιάς στα χέρα που να αναφέρεται το σύνολο των ιδιοκτητών του ακινήτου, δήλωση υπαγωγής δεν πρέπει να αναλαμβάνει κανείς. Δες στο αντίστοιχο εδάφιο ποιοι έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση. Μεταξύ αυτών είναι φυσικά οι ιδιοκτήτες. Πως ξέρει ο μηχανικός ποιοι πράγματι είναι οι ιδιοκτήτες αφού δεν του παρασχέθηκε κάποια συμβολαιογραφική πράξη που να τους αναγράφει. Το μόνο όφελος που μπορώ να σκεφτώ για την περίπτωση που περιγράφω (αποδοχή ποσοστών και εν συνεχεία μεταβίβαση σε άλλους συγκληρονόμους) είναι η οικονομία πράξεων διότι θα μπορεί να γίνει στο ίδιο συμβόλαιο. Κατά τα άλλα η σίγουρη και ασφαλής αντιμετώπιση είναι πρώτα η αποδοχή μετά η υπαγωγή και στη συνέχεια οποιαδήποτε άλλη μεταβίβαση, διανομή κλπ.1 point
-
Σύμφωνα με ένα τιμολόγιο μιας εταιρείας που έχω, εσύ θα πληρώσεις 438€ χωρίς ΦΠΑ ενώ στην δική μου περίπτωση για υπόγειο 114 με βάθος εκσκαφής 1,80 και 160 τ.μ ανωδομή μου ζητάνε να πληρώσω 1386€ χωρίς ΦΠΑ Δεν είναι υπερβολικά τα νούμερα? υ.γ παραθέτω τον τιμοκατάλογός της και θέλω να ρωτήσω αν γνωρίζει τι σημαίνουν τα ρεύματα στην τελευταία αναφορά του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι : ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΑΕΚΚ Κωδικός ΕΚΑ ΑΕΚΚ ΑΕΚΚ [€/tn] 17 04 04 17 04 05 17 04 06 ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ 17 04 07 0 (δωρεάν (ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΥΛΙΚΩΝ) 17 04 01 παραλαβή) 17 04 02 17 04 03 17 04 11 17 01 01 17 02 02 17 02 03 17 03 02 ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ 17 05 04 (*) 1,33 (ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΥΛΙΚΩΝ) (Ποσότητα > 10.000tn) 17 05 06 (*) (Ποσότητα > 10.000tn) ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ (ΜΙΚΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΥΛΙΚΩΝ)/ ΧΩΜΑΤΩΝ & 170904 – 1 170101/ 170302/ 170405/ 170504/ 3,02 ΠΕΤΡΩΝ Ι.Ε. 170506 ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ (ΜΙΚΤΑ 170504 (*) ΡΕΥΜΑΤΑ ΥΛΙΚΩΝ)/ ΧΩΜΑΤΩΝ & (Ποσότητα < 3,02 ΠΕΤΡΩΝ Ι.Ε. 10.000tn) ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ (ΜΙΚΤΑ 170506 (*) ΡΕΥΜΑΤΑ ΥΛΙΚΩΝ)/ ΧΩΜΑΤΩΝ & (Ποσότητα < 3,02 ΠΕΤΡΩΝ Ι.Ε. 10.000tn) 17 01 02 ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΩΝ (ΚΑΘΑΡΟ) 17 01 03 7,54 17 02 01 17 09 04 ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΩΝ (ΚΑΘΑΡΟ) 170101/ 170102/ 17 01 07/ 170103, 7,54 17 01 07 170201 ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΩΝ - 170101/ 170102/ 170103/ 17 01 07/ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ 17 09 04 170201/ 170202/ 170203/ 12,89 ΠΡΟΣΜΙΞΕΙΣ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΛΠ.) 170802/170504/ 170506 ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΕΩΝ 170904 170102/ 170103/ 17 01 07/ 170201/ 170202/ 170203/ 170802 29,55 Οι τιμές δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ. (*) Η κατάταξη των συγκεκριμένων κωδικών αποβλήτων στο ρεύμα 1 των εισερχόμενων ΑΕΚΚ είναι δυνατή, όταν η ποσότητα ανά έργο υπερβαίνει ή είναι ίση με 10.000tn. Ωστόσο αυτή είναι προαιρετική και θα πραγματοποιείται μόνο μετά από τη σύμφωνη έγγραφη γνώμη της Εγκατάστασης Επεξεργασίας & Αξιοποίησής των εν λόγω αποβλήτων. Ειδάλλως οι συγκεκριμένοι κωδικοί αποβλήτων κατατάσσονται στο ρεύμα 2 ανεξαρτήτως ποσότητας.1 point
-
έχει κάποιος γνώμη για το παραπάνω ερώτημα? Το πλήρες Νομοθετικό πλαίσιο ΑΕΚΚ είναι το παρακάτω, (αλλά πουθενά δεν βρήκα τέτοιο δικαίωμα των εταιρειών, να αλλάζουν το ΣΔΑ των μηχανικών και επομένως θεωρώ, ότι η τροπ/ση του ΣΔΑ μου, αποτελεί ωμό εκβιασμό του πολίτη) : 01 Ευρωπαϊκός Κατάλογος Αποβλήτων (Ε.Κ.Α.). Κατάλογος Αποβλήτων σύμφωνα με το Παράρτημα της απόφασης 2000/532/ΕΚ, όπως έχει τροποποιηθεί με τις Αποφάσεις 2001/118/ΕΚ και 2001/573/ΕΚ ης Επιτροπής Ε.Κ. Σύντομη περιγραφή Ταξινόμηση των αποβλήτων ανάλογα με την πηγή προέλευσης τους, τον τύπο τους και τις ιδιότητες που εκδηλώνουν , με έναν 6ψήφιο κωδικό. Τα ΑΕΚΚ ταξινομούνται στο κεφάλαιο 17, ενώ στο κεφάλαιο 20 περιλαμβάνονται τα δημοτικά απόβλητα (οικιακά απόβλητα και παρόμοιε απόβλητα από εμπορικές δραστηριότητες, βιομηχανίες και ιδρύματα), περιλαμβανομένων μερών χωριστά συλλεγέντων. 02 Ν. 2939/2001 Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων. – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π) και άλλες διατάξεις Σύντομη περιγραφή Θέσπιση μέτρων για τη διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων με στόχο την επαναχρησιμοποίηση ή αξιοποίηση των αποβλήτων τους. Θεσμοθετεί τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης και τον ΕΟΕΔΣΑΠ (νυν Ε.Ο.ΑΝ). Τροποποιήθηκε από τον Ν. 4496/2017 03 Κ.Υ.Α. 50910/2727/2003 Μέτρα και όροι για τη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Σύντομη περιγραφή Σκοπός της απόφασης είναι η πλήρης συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 91/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου 18/3/1991 «Τροποποίηση της Οδηγίας 75/442/ΕΟΚ περί των στερεών αποβλήτων». Θεσπίζει κατευθύνσεις, μέτρα, όρους και διαδικασίες για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, για την πρόληψη ή μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και την προστασία της υγείας. Προβλέπει τους όρους αδειοδότησης για τη συλλογή και μεταφορά στερεών αποβλήτων. 04 Π.Δ. 99/2008 Συγκρότηση, διάρθρωση και λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ Σύντομη περιγραφή Τροποποιήθηκε από τον Ν. 3854/2010 και τον Ν.4042/2012 05 Υ.Α. 116570/2009 Κανονισμός για τη διαδικασία ανανέωσης των εγκρίσεων συστημάτων ατομικής ή συλλογικής εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων Σύντομη περιγραφή Προβλέπει τα στοιχεία που πρέπει να υποβάλλουν τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης και τις προϋποθέσεις ανανέωσης έγκρισης. 06 Ν.3854/2010 Τροποποίηση της νομοθεσίας για την εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων προϊόντων και τον ΕΟΕΔΣΑΠ και άλλες διατάξεις Σύντομη περιγραφή Τροποποιεί ορισμένες διατάξεις του Ν.2939/2001. 07 K.Υ.Α. 36259/1757/Ε103/2010 Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις (ΑΕΚΚ). Σύντομη περιγραφή Η απόφαση αποσκοπεί στην εφαρμογή του Ν.2939/2001, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.3854/2010, για να επιτευχθούν: Α) οι στόχοι πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων από οικοδομικές εργασίες, έργα τεχνικών υποδομών, εκσκαφές, φυσικές και πάσης φύσεως καταστροφές Β) η μείωση της ποσότητας και της επικινδυνότητας των προς διάθεση αποβλήτων με την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση και τις άλλες μορφές αξιοποίησης, Γ) η βελτίωση της περιβαλλοντικής επίδοσης όλων των οικονομικών παραγόντων που συμμετέχουν σε οικοδομικές εργασίες και τεχνικά έργα και κυρίως των φορέων που συμμετέχουν άμεσα στη διαχείριση των υλικών αυτών. Προβλέπει ότι μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2020, η επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση, ανάκτηση άλλων υλικών αποβλήτων και αξιοποίηση πρέπει να ανέλθει κατ ελάχιστον στο 70 %, ως προς το συνολικό βάρος των παραγομένων ΑΕΚΚ στη χώρα. 08 Εγκύκλιος Αρ. Πρ. Οικ. 129043/4345/8-7-2011 Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων Σύντομη περιγραφή Εγκύκλιος ΥΠΕΚΑ, ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ, με ΑΔΑ: 4ΑΣΨ0-ΚΘΣ, για διευκόλυνση της εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας που σχετίζεται με τη διαχείριση των στερεών (μη επικίνδυνων) αποβλήτων. 09 Ν. 4030/2011 Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Στο άρθρο 40 ρυθμίζει θέματα ΑΕΚ και αποκατάστασης ανενεργών λατομείων. 10 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 18ης Νοεμβρίου 2011 περί θεσπίσεως κανόνων και μεθόδων υπολογισμού για τον έλεγχο της συμμόρφωσης προς τους στόχους του άρθρου 11 παράγραφος 2 της οδηγίας 2008/98/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (2011/753/ΕΕ) Σύντομη περιγραφή Δεσμευτική προς τα κράτη – μέλη απόφαση της Επιτροπής της Ε.Ε. σχετικά με τον υπολογισμό του στόχου για τη διαχείριση των αποβλήτων και για την υποχρέωση υποβολής εκθέσεων προόδου. 11 Ν. 4042/2012 Ποινική προστασία του περιβάλλοντος − Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ − Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων − Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ − Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σύντομη περιγραφή Θεσπίζονται αποτρεπτικές, αποτελεσματικές και αναλογικές κυρώσεις, μέσω του ποινικού δικαίου, για τις περιπτώσεις που προκαλείται ή ενδέχεται να προκληθεί ρύπανση ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, με σκοπό τη διασφάλιση της αποτελεσματικής ποινικής προστασίας του. Επίσης, θεσπίζονται μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας, εμποδίζοντας ή μειώνοντας τις αρνητικές επιπτώσεις της παραγωγής και της διαχείρισης αποβλήτων και περιορίζοντας το συνολικό αντίκτυπο της χρήσης των πόρων και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα της. 12 Ν.4067/2012 Νέος Οικοδομικός Κανονισμός. Σύντομη περιγραφή Στο άρθρο 17 προβλέπεται η τήρηση της νομοθεσίας για τη διαχείριση των ΑΕΚΚ σε εργασίες στους ακάλυπτους χώρους και στις περιφράξεις. 13 Εγκύκλιος Αρ. Πρ. 4834/25-1-2013 Διαχείριση περίσσειας υλικών εκσκαφών που προέρχονται από δημόσια έργα - Διευκρινίσεις επί των απαιτήσεων της ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/2010 Σύντομη περιγραφή Εγκύκλιος ΥΠΕΚΑ, ΓΔ Περιβάλλοντος, Δ/νση Περ/κού Σχεδιασμού, Γραφείο Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων, με ΑΔΑ: ΒΕΙΨ0-Ξ90, για παροχή διευκρινήσεων για την εφαρμογή του άρθρου 7 της ΚΥΑ 36259/2010. 14 Ν. 4280/2014 Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση - Βιώσιμη ανάπτυξη οικισμών Ρυθμίσεις δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις. Άρθρο 36 και Άρθρο 51. Σύντομη περιγραφή Το άρθρο 36 τροποποιεί τα άρθρα 45 έως 61 του Ν. 998/1979, μεταξύ των οποίων το άρθρο 50 με τίτλο «Μεταλλεία – Λατομεία». Το άρθρο 51 τροποποιεί το άρθρο 40 του Ν. 4030/2011 . 15 ΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Πράξη 49 της 15−12−2015 Σύντομη περιγραφή Τροποποίηση και έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (Ε.Σ.Δ.Α.) και του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων που κυρώθηκαν με την 51373/4684/25−11−2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 4342/2015. 16 Ν. 4389/2016 Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Το άρθρο 157 τροποποιεί άρθρα του 4042/2012 και ρυθμίζει την καταχώριση στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ). 17 Ν. 4447/2016 Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Το άρθρο 21 τροποποιεί το άρθρο 11 του 4042/2012 και προσθέτει ορισμούς. 18 Υ.Α. Αριθμ. οικ. 181504 Κατάρτιση, περιεχόμενο και σύστημα διαχείρισης του Εθνικού Μητρώου Παραγωγών (Ε.Μ.ΠΑ.)- Καθορισμός διαδικασίας εγγραφής των παραγωγών, στο πλαίσιο της εναλλακτικής διαχείρισης των συσκευασιών και άλλων προϊόντων, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 17 του Ν. 2939/2001 (Α 179), όπως ισχύουν. Σύντομη περιγραφή Υ.Α. Αναπληρωτή ΥΠΑΝ σχετικά με την υποχρέωση εγγραφής των παραγωγών αποβλήτων στο Ε.Μ.Π.Α. και τις κυρώσεις από τη μη- συμμόρφωση. 19 Κ.Υ.Α. Αριθμ. Οικ. 43942/4026 Οργάνωση και λειτουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του Ν.4042/2012 (Α' 24), όπως ισχύει. Σύντομη περιγραφή Κ.Υ.Α. που ρυθμίζει την οργάνωση και λειτουργία του ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ), την υποχρεωτική ηλεκτρονική εγγραφή και καταχώριση φορέων, επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων που εμπλέκονται στην παραγωγή και επεξεργασία αποβλήτων, καθώς και στις διαδικασίες συλλογής, μεταφοράς. 20 Κ.Υ.Α. Αριθμ. οικ. 1/1 Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης 43942/4026/2016 - Οργάνωση και λειτουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4042/2012 (Α΄ 24), όπως ισχύει. Σύντομη περιγραφή Κ.Υ.Α. που τροποποιεί και παρατείνει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης εγγραφής και καταχώρισης στο ΗΜΑ έως 28/2/2017 και των εκθέσεων προηγούμενων ετών έως 31/5/2017. 21 Ν. 4495/2017 Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Ο Νόμος προβλέπει τους μηχανισμούς και τα μέσα ελέγχου της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος, ρυθμίζει το πλαίσιο δόμησης, τον έλεγχο υλοποίησης του χωρικού σχεδιασμού, τα θέματα κοινόχρηστων χώρων και περιβαλλοντικού ισοζυγίου. Επίσης αντιμετωπίζει την αυθαίρετη δόμηση και άλλα θέματα αρμοδιότητας του ΥΠΕΝ. 22 Ν. 4496/2107 Τροποποίηση του ν. 2939/2001 για την εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων, προσαρμογή στην Οδηγία 2015/720/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης και άλλες διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Ο Νόμος τροποποιεί τις διατάξεις του Ν. 2939/2001 για την εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων ειδικών ρευμάτων αποβλήτων. Έχει ειδικές προβλέψεις για την αποτροπή χρήσης πλαστικής σακούλας. Ενισχύει το ρόλο και τις αρμοδιότητες του ΕΟΑΝ. 23 Εγκύκλιος 11/19-06-2017 Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη Δημοσίευση Κανονισμού Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών για δημόσιες συμβάσεις έργων. Σύντομη περιγραφή Η Εγκύκλιος ενημερώνει για τη δημοσίευση της με αριθμ. πρωτ. ΔΝΣγ/οικ.35577/ΦΝ466/4-5-2017(Β΄1746) απόφασης του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών «Κανονισμός Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών για δημόσιες συμβάσεις έργων» και την υποχρεωτική της εφαρμογή από 15/07/2017. Ιδιαίτερα διευκρινίζει τα θέματα που αφορούν στην συμπερίληψη του κόστους διαχείρισης ΑΕΚΚ στις δημόσιες συμβάσεις έργων. 24 Ν. 4512/2018 Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις. Σύντομη περιγραφή Ο Νόμος, στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΈΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΛΑΤΟΜΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ρυθμίζει θέματα που αφορούν στη χωροθέτηση και λειτουργία των λατομείων. Στα άρθρα 43 και 46 αποσαφηνίζει το πεδίο εφαρμογής και συσχετίζει τις λατομικές περιοχές με τα ΑΕΚΚ και τα δευτερογενή προϊόντα, ενώ στο άρθρο 55 αναφέρεται στην αποκατάσταση των λατομείων και τη λειτουργία μονάδων εντός λατομικών εκμεταλλεύσεων. 25 Σχέδιο Δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων. Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύντομη περιγραφή Το Σχέδιο δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων προβλέπει, όσον αφορά στη διαχείριση των ΑΕΚΚ, για τους Δήμους και τις Περιφέρειες: α)Προληπτικά, τον Προσδιορισμό χώρων προσωρινής εναπόθεσης φερτών υλικών και μπαζών από τους χώρους αρμοδιότητας μετά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων β) Μετά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, τη μεταφορά των ανωτέρω φερτών υλικών στους χώρους που έχουν ήδη προσδιοριστεί για την προσωρινή εναπόθεση φερτών υλικών μετά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και τη δρομολόγηση δράσεων προσωρινής αποθήκευσης, μεταφόρτωσης, ανάκτησης και διάθεσής τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία διαχείρισης μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων. 26 ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/11936/836 Καθορισμός διαδικασίας και δικαιολογητικών για την εγκατάσταση και τη λειτουργία έργων και δραστηριοτήτων «Συστημάτων Περιβαλλοντικών Υποδομών». Σύντομη περιγραφή Στο πεδίο εφαρμογής της απόφασης εμπίπτουν τα έργα και οι δραστηριότητες της 4ης Ομάδας «Συστήματα Περιβαλλοντικών Υποδομών», μεταξύ των οποίων: α) οι Εγκαταστάσεις επεξεργασίας ΑΕΚΚ β) οι Οργανωμένοι χώροι διάθεσης αδρανών υλικών και καταλοίπων από την επεξεργασία ΑΕΚΚ1 point
-
Αν το καταλαβαίνω καλά θέλουμε λίγο να το παίζουμε και ντετεκτιβ, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με κτίσματα, όχι με το CSI. Ο ιδιοκτήτης μου προσκομίζει ένα δημόσιο έγγραφο, το Ε9 εν προκειμένω, που λέει ότι έχει κατασκευαστεί προ της 28ης Ιουλίου του 2011, και μου το δηλώνει και υπεύθυνα. Από που πηγάζει ο ρόλος μου ως ελεγκτή της ορθότητας των δηλώσεων αυτών; Γιατί πρέπει να έχουμε εμείς την ευθύνη αυτή; Αν είναι ψευδείς όλες αυτές οι δηλώσεις, τι μέτρα πρέπει να λάβουμε; Μήπως θα έπρεπε να τους αναφέρουμε και στις αρμόδιες υπηρεσίες για ψευδή δήλωση και επιβολή των αντίστοιχων κυρώσεων (Ν.1599/86); Γιατί πρέπει λοιπόν εμείς να αναλωνόμαστε στο αν είναι τελικά κομπίνα ή όχι; Μήπως μπαίνουμε σε ξένα νερά; Πιστεύω πραγματικά ότι θα έπρεπε να κινηθούμε πιο ενεργά προς την ανευθυνότητά μας ως προς την απόδειξη του χρόνου κατασκευής κι αν οι κυρώσεις βάραιναν μόνο τους ιδιοκτήτες ας λάμβαναν εκείνοι τις αποφάσεις τους... Μηχανικοί είμαστε και ευθυνόμαστε για την ακρίβεια των μελετών μας και των εγγράφων που υπογράφουμε εμείς, όχι για την ακρίβεια εργασιών τρίτων προσώπων ή του κράτους (Ε9). Η δήλωση τακτοποίησης είναι μία διοικητική διαδικασία την οποία καλούμαστε να διεκπεραιώσουμε αντί του κράτους, δεν γίναμε όμως ξαφνικά το κράτος. Πιστεύω πραγματικά ότι δεν είναι δική μας δουλειά η εξακρίβωση του χρόνου δημιουργίας και τεχνηέντως μας την φορτώνουν. Και πάνε ήδη 6 χρόνια από το καλοκαίρι του 2011 που το κράτος έπρεπε να αναρτήσει αεροφωτογραφίες της 28ης Ιουλίου του 2011 κι εγώ τουλάχιστον δεν τις έχω δει πουθενά, εσείς;1 point
-
Αν δεν είναι πολύ αργά, γνώμη μου είναι ότι η ηλεκτρική ισχύς του καυστήρα, περιλαμβάνει την ισχύ όλων των εξαρτημάτων που είναι πάνω του και δεν έχει νόημα να ψάχνουμε το καθένα ξεχωριστά. (δεν το έκανα ποτέ και δεν νομίζω ότι το κάνει κανένας) Έτσι λοιπόν από το τεχνικό φυλλάδιο του καυστήρα βρίσκεις την συνολική ισχύ. (Αν δεν είναι πάνω στον καυστήρα ψάξε στο ...θείο γκούγκλη)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
