Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/01/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.828 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
2 points
-
γεωργιε αυτη ψαχνεις? 1033/1987 ΑΠ ( 18469) ΔΕΝ/1988 (588), ΕΕΝ/1988 (507), ΕΕΡΓΔ/1988 (1132) Διπλωματούχος αρχιτέκτονας, απασχολούμενος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο. Αποδοχές σύμφωνα με την από 17.3.1981 ΣΣΕ Διπλωματούχων Μηχανικών. Μισθολογικά κλιμάκια. Υπολογισμός της προϋπηρεσίας της αυτής ειδικότητας. ΑΠ Αριθ. 1033/1987 (Τμ. Β`) Προεδρεύων ο Αντιπρόεδρος Β. ΛΙΝΑΡΔΟΣ Εισηγητής ο Αρεοπαγίτης Γ. ΣΦΥΡΗΣ Δικηγόροι: Σ. Σκουτέρης (Πάρ. Διοικ.), Ε. Παπασωτηρόπουλος Με την υπ` αριθμ. 12920/1981 απόφαση του Υπουργού Εργασίας (ΦΕΚ 203 τ.β. της 7-4-1981 ) δημοσιεύθηκε, η από 17-3-1981 ΣΣΕ Διπλωματούχων Μηχανικών, απασχολουμένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και ΟΤΑ. Η ισχύς της αρχίζει αναδρομικά από 1-1-1981. Αυτή διατηρήθηκε και μετά την από 12-4-1982 όμοια ΣΣΕ, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ 244/82 τεύχος Β` με την υπ` αριθμ. 15084/1984 απόφαση του ίδιου Υπουργού (άρθρ. 6 αυτής). Κατά το άρθρο 1 της εν λόγω από 17-3-1981 ΣΣΕ στις διατάξεις της υπάγονται οι συνδεόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ωρισμένου ή αορίστου χρόνου, μετά του Δημοσίου κλπ. διπλωματούχοι μηχανικοί Ανωτάτων Σχολών Εμπ., Πολυτεχνικών Σχολών Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης... ή ισοδυνάμου στάθμης ομοταγούς Πολυτεχνικού ή Πανεπιστημιακού Ιδρύματος τη ημεδαπής ή αλλοδαπής... και μέλη όλοι του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Με το άρθρο 2 της ίδιας ΣΣΕ καθορίζονται από 1-1-1981 τα κατώτατα όρια των βασικών μηνιαίων μισθών των αναφερομένων στο προηγούμενο άρθρο μισθωτών με την ένταξή τους σε δέκα μισθολογικά κλιμάκια αναλόγως των ετών υπηρεσίας ή προύπηρεσίας αυτών από την κτήση του διπλώματος. Στο άρθρο 3 της ΣΣΕ ορίζεται, ότι για την ένταξη των μισθωτών στα μισθολογικά κλιμάκια του προηγουμένου άρθρου προσμετρείται εκτός από το χρόνο υπηρεσίας και κάθε προϋπηρεσία της αυτής ειδικότητας του μισθωτού στο Δημόσιο ή σε οποιοδήποτε άλλο εργοδότη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου της ημεδαπής ή αλλοδαπής, όπως και ο χρόνος άσκησης αυτοτελούς επαγγέλματος, υπολογιζομένη από τη κτήση του πτυχίου των... προκειμένου για τους κεκτημένους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών ή MASTERS ή διδακτορικό δίπλωμα ως προϋπηρεσία προσμετρείται αυτή που διανύθηκε από τη κτήση του πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής. Η προϋπηρεσία αποδεικνύεται με πιστοποιητικά των εργοδοτών, στους οποίους εργάσθηκαν οι μισθωτοί και σε περίπτωση άσκησης αυτοτελούς επαγγέλματος με πιστοποιητικό του αρμοδίου Οικονομικού Εφόρου ή του αρμοδίου Επιμελητηρίου ή άλλης Αρχής που βεβαιώνει το χρόνο της άσκησης αυτής. Προκειμένου για προύπηρεσία στην αλλοδαπή αυτή αποδεικνύεται με βεβαιώσεις των εργοδοτών θεωρημένες από τις οικείες Προξενικές Αρχές ή από πιστοποιητικά επισήμων Κρατικών Αρχών της αλλοδαπής. Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι η προαναφερομένη ΣΣΕ εφαρμόζεται για τον καθορισμό των αποδοχών αυτών που υπηρετούν στο Δημόσιο κλπ. μηχανικών, οι οποίοι είναι μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Η για την ενταξή τους όμως στα προσήκοντα μισθολογικά κλιμάκια (από τα οποία εξαρτάται το ύψος του βασικού μηνιαίου μισθού τους), λαμβανομένη προϋπηρεσία της αυτής ειδικότητας υπολογίζεται, αρκεί να εμπίπτει στον από της αποκτήσεως του πτυχίου αυτών και εφεξής χρόνο, έστω και άν αυτοί δεν ήταν εισέτι, για οιονδήποτε λόγο μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Η ρύθμιση αυτή δικαιολογείται από την επιβαλλόμενη ιδιαίτερη μεταχείρηση από άποψη αμοιβής των μισθωτών που εχουν πείρα και κατά τεκμήριο μεγαλύτερη απόδοση και η οποία πείρα αποκτιέται με την εργασία μετά την απόκτηση της σχετικής ικανότητας ύστερα από τη λήψη του πτυχίου. Σε διαφορετική άποψη δεν μπορούν να οδηγήσουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. της 27-1 1/14-12-1926 "περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως Τεχνικού Επιμελητηρίου κειμένων διατάξεων" και του άρθρου 10 του ν. 4663/1930 "περί εξασκήσεως του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου", γιατί οι διατάξεις αυτές θεσπίστηκαν για άλλο σκοπό, δηλαδή για την διοργάνωση του κλάδου των πιο πάνω τεχνικών. Ειδικότερα, κατά την πρώτη διάταξη όλοι οι μηχανικοί διπλωματούχοι των Ανωτάτων Σχολών του Ε.Μ. Πολυτεχνείου ή ομοταγών σχολών της αλλοδαπής "άμα τω διορισμώ αυτών εις δημοσίαν κλπ. υπηρεσίαν ή άμα τη προς άσκησιν επαγγέλματος εγκαταστάσει των εν Ελλάδι, αποτελούν υποχρεωτικώς μέλη του Επιμελητηρίου, εφόσον κέκτηνται τα εν τω ακολούθω εδαφίω προσόντα". Η δεύτερη διάταξη ορίζει, ότι "οι πάντες οι δυνάμει του παρόντος νόμου ασκούντες το επάγγελμά του... αρχιτέκτονος, πλην των εν τοις άρθροις 7. και 8 αναφερομένων, αποτελούν υποχρεωτικώς και αυτοδικαίως μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίοι της Ελλάδος". Στη κρινομένη περίπτωση, όπως προκύπτει από την προσβαλλομένη απόφαση, το Εφετείο δέχτηκε τα ίδια και ειδικότερα, ότι η προϋπηρεσία του ενάγοντος και ήδη αναιρεσιβλήτου προσμετρείται από την απόκτηση του διπλώματος του αρχιτέκτονος και όχι από της εγγραφής του στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος και της λήψεως της αντιστοίχου αδείας ασκήσεως επαγγέλματος. Υστερα από αυτά και μετά την επικύρωση της πρωτόδικης απόφασης επιδίκασε στον αναιρεσίβλητο διπλωματούχο αρχιτέκτονα, που υπηρετούσε στο εναγόμενο και ήδη αναιρεσείον Ελληνικό Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και αορίστου χρόνου διαφορές αποδοχών, που προέκυψαν από το συνυπολογισμό για την ενταξή του στο οικείο μισθολογικό κλιμάκιο και του, εντός του από τη κτήση του πτυχίου του μέχρι της εγγραφής του στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος διαστήματος, χρόνου προυπηρεσίας του, που διανύθηκε σε άλλους εργοδότες. Ετσι αποφηνάμενο το Εφετείο (Αθ. 1823/1985) δεν παραβίασε τις προαναφερόμενες ουσιαστικού δικαίου διατάξεις. Επομένως, ο αντίθετος από το άρθρο 559 παρ.1 Κ.Πολ.Δ. μοναδικός λόγος αναίρεσης πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.1 point
-
Από το "Βοήθεια & Υποστήριξη-->Επιχειρήσεις-->Επεξήγηση βασικών όρων και λειτουργιών." Τι είναι το Εικονικό POS (Virtual Terminal); "... Οι πωλήσεις που εκτελούνται μέσω του Εικονικού Τερματικού επεξεργάζονται, εκκαθαρίζονται και πιστώνονται στα “Accounts” σας την επόμενη εργάσιμη. Μπορείτε να έχετε πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή στο ιστορικό των συναλλαγών σας επιλέγοντας την κατηγορία Πωλήσεις. Μέσω της ίδιας κατηγορίας, μπορείτε επίσης να έχετε πρόσβαση σε επιπλέον λειτουργίες όπως: Ακυρώσεις, Αντιλογισμούς και Χρεώσεις. ..." Επίσης δες και το: "Ποιες συναλλαγές μου εμφανίζονται στην ενότητα «Πωλήσεις";.1 point
-
Αυτό ισχύει, δηλαδή ή μείωση του φορολογικού συντελεστή. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την παρακράτηση φόρου (20%) που υπόκεινται οι αμοιβές που λαμβάνουν τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Αλλος συντελεστής ο ένας (φορολογικής κλίμακας) και άλλος ο άλλος (παρακρατηθέντος φόρου). Απλά πρακτικά στο τέλος του έτους με την εκκαθάριση αν είχες π.χ. τιμολογήσει 10.000€ και έχεις δαπάνες 2.000€ αντί να πληρώνεις φόρο ή να έχεις επιστροφή (22% φορολογικός συντελεστής κλίμακας που ίσχυε X 8.000) μείον (20% παρακράτηση φόρου X 10.000€) θα έχεις μεγαλύτερη επιστροφή (9% φορολογικός συντελεστής κλίμακας που ισχύει X 8.000) μείον (20% παρακράτηση φόρου X 10.000€) δηλαδή θα έχεις επιστροφή από τον φόρο που σου παρακρατήθηκε. Χωρίς να λάβω υπόψη το τέλος επιτηδεύματος και προκαταβολή 95% για το επόμενο έτος για λόγους απλούστευσης. φόρος κλίμακας | 8.000*22% = 1.760 | 8.000*9% = 720 παρακράτηση | 10.000*20% = 2.000 | 10.000*20% = 2.000 επιστροφή | 240€ | 1280€1 point
-
Ο αυτοματισμός που χρειάζεται ο φίλος (δεν ξέρω αν υπάρχει έτοιμος, αλλά είναι απλός) είναι ο θερμοστάτης χώρου να σταματάει τον καυστήρα, ο κυκλοφορητής ελέγχεται κανονικά από τον θερμοστάτη-υγροστάτη του και η ηλεκτροβάννα μένει μόνιμα ανοιχτή (αφαίρεση ηλ. παροχής) ή λειτουργεί με την ίδια εντολή του κυκλοφορητή.1 point
-
Δεν ξέρω αν ισχύει το παρακάτω, διότι αναφέρει "...αμοίβονται με την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας..." και δεν ξέρω αν επί "μνημονίων" υπάρχει τέτοια αλλά είναι από την σελίδα του ΤΕΕ μας ... (καλό εεεεε ... το "μας"...πολύ το χάρηκα) http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PROFESSIONAL_ISSUES/SYXNES_ERWTHSEIS_P/TAB36023/OLES OI EIDIKOTHTES.HTM Την απόφαση του Α.Π. δεν μπόρεσα να την βρω, μήπως αρκεί αυτή ...1 point
-
Είναι προφανές ότι ότι η ευθύνη είναι του κατασκευαστή. Τόσο για την αρχική κατασκευή, όσο και για την εκ των υστέρων (ανεπαρκή?) στεγάνωση. Για να κινηθείτε (μαζί με τον όμορο ιδιοκτήτη) νομικά, θα πρέπει να έχετε πραγματογνωμοσύνη από το ΤΕΕ. Πριν μπείτε σε αυτή τη διαδικασία (που απαιτεί χρόνο και δαπάνες) ίσως θα έπρεπε να καλέσετε τον κατασκευαστή (μέσω εξωδίκου?) να αποκαταστήσει τη στεγανότητα της οροφής σύμφωνα με τις προδιαγραφές.1 point
-
Συνοπτικά λοιπόν, και σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο συνάδελφος ανωτέρω, θα πρέπει να αναζητήσεις έναν καλό(*) μηχανικό στην περιοχή σου. Αυτός θα σε κατατοπίσει τόσο ως προς το πολεοδομικό κομμάτι, και θα σου προτείνει τη βέλτιστη από οικονομοτεχνική άποψη λύση. Μην θέλεις λύσεις "εδώ και τώρα", αλλά έχε υπομονή (σπίτι φτιάχνεις) μέχρι να κατασταλάξεις σε αυτό που πραγματικά θέλεις. (*)Καλός μηχανικός δεν είναι αυτός που θα σου φτιάξει ό,τι επιθυμείς κολακεύοντάς σε, αλλά αυτός που θα σε καθοδηγήσει σωστά, ανατρέποντας (εάν απαιτηθεί) τις οικοδομικές αντιλήψεις σου. Στην περιοχή σου υπάρχουν πολλοί ικανοί συνάδελφοι. Πάρε πληροφορίες, συζήτησε μαζί τους, και αποφάσισε. Μην αφήσεις να σε παρασύρει η δηθενιά και τα φρουφρού, αλλά ακολούθησε την ειλικρίνεια και την (επαγγελματική) τιμιότητα.1 point
-
Προφανώς αφού έχετε τα χρήματα και το οικόπεδο , το οποίο επίσης είναι σε σημείο που σας αρέσει ως τοποθεσία , είναι προφανές ότι το να πετάτε λεφτά σε ενοίκια , είναι ό,τι χειρότερο από οικονομικής απόψεως μπορείτε να κάνετε . Το να αγοράσετε έχει νόημα αν θέλετε να κρατήσετε το οικόπεδο για το μέλλον , με την λογική ότι η περιοχή του δεν είναι ακόμα τόσο πολύ ανεπτυγμένη , όσο εκεί που θα αγοράσετε . Σε κάθε άλλη περίπτωση σας συμφέρει να χτίσετε το οικόπεδο σας . Τώρα ως προς το κόστος , θα πρέπει να βρείτε αν δεν έχετε ήδη , κάποιον μηχανικό που να ασχολείται με αυτά , τον οποίο εμπιστεύεστε ώστε να σας κάνει ένα προϋπολογισμό . Καλό είναι να έχετε στο νου σας , ότι ο προϋπολογισμός , δεν πρέπει να είναι σφικτός , γιατί στην οικοδομή τα κόστη έχουν πολλές υπερβάσεις και το βασικό είναι να έχετε το σπίτι σας πριν τελειώσουν τα χρήματα και όχι να βρεθείτε χωρίς χρήματα και χωρίς σπίτι . Τα στοιχεία κόστους έχουν πολλούς παράγοντες που μόνο ένας επαγγελματίας , με γνώση της περιοχής και των ιδιαιτεροτήτων της κατασκευής θα μπορέσει να σας καθοδηγήσει οπότε είναι καλύτερα αν δεν τον έχετε , να τον βρείτε και να απευθυνθείτε σε αυτόν . Προφανώς από την στιγμή που σε πρώτη φάση θα θέλετε να χρησιμοποιήσετε το ένα σπίτι , έχετε διάφορες δυνατότητες που θα σας δώσουν την δυνατότητα να τελειώσετε όλο το κτίριο στο 70 % και τον όροφο που θα κατοικείτε στο 100 % , ώστε να μην έχετε θέμα με το κόστος . Αν τώρα θέλετε να μισθώσετε το άλλο διαμέρισμα , τότε θα πρέπει να κάνετε τις ανάλογες προσαρμογές στο κόστος . Γενικά αυτό που ζητάτε , δεν μπορεί να απαντηθεί σε ένα φόρουμ , παρά μόνο με πολύ γενικές απαντήσεις που δεν θα σας δώσουν πραγματικές λύσεις .1 point
-
Το πρόβλημα για την πιστοποίηση ενος εναλλάκτη για passivehaus δεν ειναι τόσο η απόδοση στην ανάκτηση της θερμότητας όσο η ηλεκτρική κατανάλωση , που πρέπει να είναι χαμηλότερη από 0.45 Wh/m3. Το σύστημα θέρμανσης είναι απαραίτητο hkamp αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό , και συνήθως προβλέπεται ένα μόνο στοιχείο Α/Θ (1-3)KW μετά τον εναλλάκτη , αλλά υπάρχει και σενάριο passivhaus που η θέρμανση πχ γίνεται με αντικατάσταση των λαμπών φωτισμού με λάμπες πυρακτώσεως , κάτι που δεν προτείνεται βέβαια ...Στα θερμά κλίματα η ψύξη είναι πιο δύσκολη και πιο ενεργοβόρα . εδώ ειναι η λίστα των πιστοποιημένων εναλλακτών για όποιον ενδιαφέρεται. fun fact : Σε προπέρσινη σχετική έκθεση , μεγάλη ελληνική εταιρία του κλάδου , έκανε παρουσίαση και σεμινάριο κάποιου από αυτούς τους εναλλάκτες (έχοντας την αντιπροσωπεία κλπ) και η γερμανική εταιρία που τους κατασκευάζει δεν είχε ιδέα οτι είχε αντιπρόσωπο στην ελλάδα , ούτε είχαν εκπαιδεύσει κάποιον σχετικά 😃1 point
-
Με πάνω από 10 κλεμμένα πρωταθλήματα ο γαύρος , με τον Παναθηναικό να είναι 10 χρόνια σε κρίση και 5 χρόνια εκτός Ευρώπης , με την ΑΕΚ να έχει πέσει στην Γ΄ Εθνική , ο Εφηβος της Παράγκας , κρατάει ακόμα τα ρεκόρ του 😄 Εδώ τα έχει όλα και από το 1959 και μόνο το Τσου Λου που έδρασε κυρίως η Παράγκα... http://www.gazzetta.gr/football/champions-league/article/1428424/o-olympiakos-18os-sto-champions-league-29os-o-panathinaikos-pics Στην εικόνα βλέπουμε το γνωστό σκορ του γαύρου . 19 συμμετοχές στο Τσουλου , 122 μάτς , δηλαδή μόλις 6,42 μάτς ανά σεζόν , ήτοι μισό μάτς πέραν των 6 που παίζει στους ομίλους και βέβαια 39 νίκες , 22 ισοπαλίες και 61 ήττες . Αντίθετα ο Παναθηναικός με 10 συμμετοχές , τα κλεμμένα πρωταθλήματα που λέγαμε , λιγότερες έχει 76 μάτς δηλαδή 8,44 ήτοι ένα γύρο τουλάχιστον πάνω από τον γαύρο και σκορ 23-18-33 . Ως προς τα γκολ ο γαύρος έχει - 63 και ο Πρεσβευτής -30 . Απλά για να ξέρουμε ποια είναι η κανονικότητα ....1 point
-
@stesta Με την κύρωση του ρυμοτομικού σχεδίου αυτόματα καθορίζονται οι ρυμοτομικες. Επομένως τυχουσες ρυμοτομησεις για διαπλατύνσεις υπαρχόντων αγροτικών οδών περνάνε αυτόματα στον πίνακα της Π.Ε. ο οποίος δεν έχει ακόμα κυρωθεί. Οι ρυμοτομησεις όμως έχουν τελειώσει, και μαζί με αυτές έχουν τελειώσει και οι μελέτες οδοποιιας, που περιλαμβάνουν και υψόμετρα. Οτιδήποτε βρίσκεται πέραν της ρυμοτομικής είναι αυτόματα κοινόχρηστος χώρος χωρίς καν να χρειάζεται να αποζημιωθεί εκ των προτέρων. Αυτό είναι de facto. Οποιαδήποτε αποζημίωση θα υπολογιστεί στην Π.Ε., αλλά η ρυμοτομουμενη επιφάνεια είναι κοινοχρηστη από την ημερομηνία του ΦΕΚ του ρυμοτομικου σχεδίου. Μετά την κύρωση του ρυμοτομικού, ρυμοτομική γραμμή αλλάζει μόνο με τροποποίηση ρυμοτομικού, διαδικασία που ολοκληρώνεται μόνο αν συντρέχει δημόσιο συμφέρον κ όχι επειδή βρέθηκε δυσαρεστημένος ιδιώτης. Αυτό που δεν έχει τελειώσει είναι οι προσκυρωσεις κ ανταλλαγές γης για τακτοποίηση των οικοπέδων και ΕΝΤΟΣ των ρυμοτομικών γραμμών προκειμένου να ελαχιστοποιηθουν οι αποζημιώσεις, όπου και όταν υπαρχουν μετά τον συμψηφισμό με τις απαραίτητες οφειλές σε γη κ χρημα. Ενδεχομένως να μην έχει τελειώσει και το θέμα ύπαρξης ή όχι προκηπιων, δηλαδή ο καθορισμός των οικοδομικών γραμμών, που συνήθως τελειώνει κ αυτό με τη δημοσίευση του ρυμοτομικού, αλλά έχω δει κ αυξομειωσεις Πρασιάς, δεν είναι ότι δεν συμβαίνει. Επομένως αν βρεθεί κάποιο πουλεν είτε ιδιώτης συνάδελφος είτε δημόσιος υπάλληλος που να ισχυρίζεται το αντίθετο με αποδείξεις, τότε ολες οι οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθει σε αυτή τη χώρα σε πράξεις εφαρμογής πριν την κύρωση τους αλλά μετά την κύρωση του ρυμοτομικού, τινάζονται στον αέρα. Πέραν αυτού, η διαφοροποίηση του 1337 σε σχέση με τους old school τρόπους εφαρμογής σχεδίων πόλης πριν το 1983 σε τέτοια περίπτωση καθίσταται μηδενική και ξαναγυρνάμε στην εποχή των σπηλαίων και των πράξεών αναλογισμου και της αναγκαιότητας ύπαρξης διανοιγμενης οδού. Τέλος, στη δήλωση 651 αναγράφεται αν επί του οικοπέδου επιτρέπεται η όχι η ανοικοδόμηση, και στη 1337 αν υπάγεται ή όχι σε διατάξεις περί εισφορων. Και εκεί ολοκληρώνεται και το παραδοτέο, και όχι στην αναλυτική διερεύνηση οικοδομησιμοτητας ή εξόφλησης εισφορών. Στα παλιά σχέδια πόλης η 651 είναι ένας σκέτος εφιάλτης, καθώς πρέπει να διερευνηθούν όλες οι ιδιοκτησίες του ΟΤ σε σχέδια πόλης τύπου Μεταμόρφωση Αττικής, γιατί οικοδομήσιμο είναι κάποιο όταν και τα όμορα του είναι οικοδομήσιμα, ΚΟΚ.(παρένθεση: αυτή την υποπερίπτωση πασχουν σοβαρά εγκεφαλικά να την καταλάβουν όσοι δεν γνωρίζουν και είναι κλασσικό σημείο μεγαλειωδεστατης γκάφας που οδηγεί σε καταβαραθρωση των αμοιβών ενός τοπογραφικου. Αλλά όλα πληρώνονται όταν εμφανιστεί η γκάφα...και δεν είναι καθόλου μα καθολου μικρή, αλλά στ @@ μου κ εμένα, συνεχίστε να πυροβολατε σε παλαιά σχέδια πόλης, οι γκάφες θα καταλήξουν σε μένα για ξέπλυμα κ θα έχω δουλειά μέχρι το τέλος των εποχών ή μέχρι να αλλάξει η νομοθεσια) Επομενως αυτή είναι και η χρησιμότητα του 1337 στα νέα σχέδια πόλης, δεν διερευνά κανείς αν οι ιδιοκτησίες αποζημιώθηκαν, ο,τι είναι πέραν της ρυμομοτικης είναι κοινοχρηστο στα χαρτιά και η αποζημίωση του είναι άλλη κουβέντα. Αυτά Ελπίζω να βοήθησα Καλή χρονιά να εχουμε1 point
-
1 point
-
μην κοιτάς μόνο την απόδοση αλλά και το κόστος ανά αποδιδόμενη θερμαντική μονάδα.1 point
-
Περιμετρικα σκαλωσια ενταξει. Οι εσωτερικες ειναι το προβλημα. 9 m σιδερα με σκετες σανιδες απεναντι ? Δηλαδη το εφαρμοζετε αυτο και μενουν στη θεση τους και ειναι και κατακορυφα ?1 point
-
φωναζει λεει κ ο βαζελος για πεναλτυ , μας δειχνουν ομως το τελειωμα κ οχι τη μεση της φασης ....ρε αη τραβατε παραπερα που μιλατε για πετσινα....-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-