Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      9.056


  2. giannist

    giannist

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      279


  3. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.749


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/03/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. παραθέτω την συνομιλία που είχα πριν λίγο :
    3 points
  2. 1 διαμερισμάτωση και τελείωσες. Δε θα ελέγξεις τις άλλες ιδιοκτησίες, δε σε ενδιαφέρουν.
    2 points
  3. Για καλό και για κακό γράψε και μια σειρά στην ΤΕ ότι στον αναλυτικό προυπολογισμό εμπεριέχονται οι παραβάσεις όπως κατασκευή τζακιού, αλλαγή κουφωμάτων και βάσει υλικών και παλαιότητας κατασκευών, αλλά και δομικής τους θέσης στην κάτοψη του κτίσματος, τεκμαίρεται ότι έχουν κατασκευαστεί μαζί με το υπόλοιπο κτίριο με έτος κατασκευής το 1979. Αν σε ελέγξουν ας αποδείξουν αυτοί ότι δεν έγιναν εκ κατασκευής.
    1 point
  4. Exετε δικαιο, δεν το διατυπωσα σωστα, αναφερομουν σε καθετες που εγιναν μεχρι τον Ιουλιο του 11.
    1 point
  5. Μπορείς να βάλεις την επικρατούσα χρήση. Πχ κατοικία, καθώς μια υπόγεια αποθήκη έχει βοηθητική χρήση ως προς την κύρια χρήση. Υπηρεσίες σίγουρα θα επιλέξεις αν έχεις μοναδικό κτίριο στο οικόπεδο με χρήση αποθήκη.
    1 point
  6. Πάντως σε αντίστοιχη ερώτηση, ΥΔΟΜ ανέφερε ότι οι τσιμεντόλιθοι καλύπτουν την απαίτηση της λιθοδομής για αυτής της κατηγορίας αποθήκες.
    1 point
  7. Στο αρθρο που αναρτησες και μετα απο εκει που γραφει ¨στις τιμες μοναδος των κατασκευων απο σκυροδεμα περιλαμβανονται" δεν αναγραφει για οπλισμο (προσοχη .Αναγραφει στις κατασκευες απο σκυροδεμα οχι στο σκυροδεμα). Το ιδιο ισχυει για τα προσθετα.. Και κατι σημαντικοτατο (αν και δεν περιεχεται στην ερωτηση). Η ποιοτητα C16/20 σε συνδυασμο με το μικρο παχος (12 εκατ) και τον ελαφρυ οπλισμο ειναι βεβαιο οτι θα οδηγησουν σε αστοχια (αν βεβαια υπαρχει καποια κυκλοφορια ). Ο ΚΤΣ 2016 απαιτει για σκυροδεματα ανθεκτικα σε τριβη C35/45 τουλαχιστον (βεβαια τα εργα οδοποιας ειναι εκτος του κανονισμου αλλα καλο ειναι να το αναφερεις με αιτηση για να μην σου ζητουν τα ρεστα αφου ετσι κι αλλοιως εχεις τριβη. Αλλωστε πιστευω οτι δεν θα υπαρχει υπολογισμος του οδοστρωματος).
    1 point
  8. Για όσα άρθρα μίας μελέτης δεν χρησιμοποιούνται τα επίσημα ενιαία αυτούσια, κανονικά ο μελετητής καταθέτει και τεύχος ανάλυσης τιμών για αυτά. Το τεύχος αυτό παραδίδεται μεν με τη μελέτη, αλλά δεν δημοσιεύεται με την προκήρυξη και το τιμολόγιο. Κανονικά θα πρέπει να το έχει η υπηρεσία, οπότε το ζητάς.
    1 point
  9. Καλησπέρα. 1.Ο φωταγωγος δεν μπαίνει πουθενα. Είναι ακάλυπτος χώρος. 2. Συνήθως τοίχος σε επαφή με κοινόχρηστα πάει εξ ολοκλήρου στο διαμερισμα
    1 point
  10. ο οπλισμός θα πληρωθεί με άλλο άρθρο δεν συμπεριλαμβανεται σαν εργασία στο συγκεκριμένο
    1 point
  11. Βασίλη, άλλα και άλλα έχουν καταστρέψει το περιβάλλον και την οπτική μας. Οι αποθηκούλες των 15 τμ είναι πταίσμα μπροστά σε όσα έχουν συντελεστεί. Υποθέτω εννοείς ότι θα υπάρχουν και υπερβάσεις ύψους στα επικλινή. Όμως ο νόμος είναι σαφής. Λέει 3 μέτρα ύψος. Αν πάει να το χτίσει σε επικλινές θα έχει σίγουρα υπέρβαση ύψους στη χαμηλή πλευρά και ενδεχομένως στις πλάγιες πλευρές. Για να πούμε και την αλήθεια θα βόλευε να μην υπήρχε η απαίτηση της λιθοδομής, καθώς σε πολλές αγροτικές περιοχές οι ντόπιοι κτίστες συνήθως δουλεύουν τούβλο-τσιμεντόλιθο πιο εύκολα, αλλά και για τον ιδιοκτήτη έρχεται λίγο πιο οικονομικά και θα μπορούσε να μπει στην διάταξη μια τυποποιημένη κατασκευή με συγκεκριμένο χρωματισμό (πχ ώχρα) και συγκεκριμένα υλικά όψης γενικότερα αν δεν ήθελε κάποιος να το ανεγείρει με λιθοδομή. Βεβαίως, τα παλιά χρόνια πριν πολλές δεκαετίες αυτές οι αποθήκες στην περιοχή μου (όπου χρησιμοποιούνταν και ως κατοικίες-αγροικίες) ήταν πλινθόκτιστες (με ωμόπλινθους), ένα επίσης φυσικό υλικό, ενώ τα ανοίγματα ήταν ξύλινα και οι σκεπή από κορμούς παρακείμενων κυπαρισσιών, πέτσωμα με καλάμια και επιστέγαση με λασπωτά κεραμίδια.
    1 point
  12. Kαταρχάς έχουμε το υπαρκτό ερώτημα της συναδέλφου που μιλάει για ανοικτό υπόγειο με χρήση κατοικίας. Η αρχική απάντηση έχει δοθεί γι αυτό το ερώτημα και είναι ξεκάθαρο ότι στην περίπτωση αυτή θα προσμετρήσει στην εύρεση κατηγορίας. Το παραπάνω (στο δεύτερο σκέλος) αποτελεί την προσωπική μου θέση για το λόγο που αναφέρω. Τα υπόγεια που έχουν μετατραπεί σε κατοικίες ακόμη και στον προηγούμενο νόμο δε θυμάμαι να μην συμμετείχαν στην κατηγορία και το σκεπτικό είναι ότι μετρούν (προσαυξάνουν τον Σ.Δ ενώ αν είναι Β.Χ όχι). Τώρα αν εσύ θες να το ερμηνεύσεις έτσι καλώς. Εγώ το ερμηνεύω διαφορετικά και εκ του ασφαλούς υπέρ μου . Οπότε συμφωνούμε ότι διαφωνούμε και ο καθένας επιλέγει την αντιμετώπιση στις δηλώσεις του.
    1 point
  13. Προσωπικά αυτή τη διαπίστωση τη θεωρώ εντελώς αυθαίρετη. Στην ίδια γραμμή μάλιστα της παραγράφου αναφέρει και πατάρια, σοφίτες τα οποία σπανίως εως ποτέ, δεν αποτελούν βοηθητικούς χώρους. Γιατί λοιπόν να υπονοεί κάτι τέτοιο για τα υπόγεια? Επιπλέον λαμβάνοντας τα υπόγεια στον υπολογισμό της κατηγορίας με τόσο αυστηρή αντιμετώπιση, στέλνεις την ιδιοκτησία (στην πλειονότητα τουλάχιστον) κατευθείαν στην κατηγορία 5 και χάνει την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση!
    1 point
  14. Ναι μπορείς κανονικά Το ΠΕΑ (μέχρι στιγμής) δεν εξετάζει τη νομιμότητα του κτηρίου.
    1 point
  15. Τροποποιήθηκε και είναι ένα έτος. Τίποτα δε γίνεται, το σύστημα τα ΄΄παίρνει¨ κανονικά υπάρχει και αυτή η άποψη:
    1 point
  16. 1 point
  17. Η χθεσινή ενημέρωση-παρουσίαση του κ. Κουτσολάμπρου που οργάνωσαν ο σύλλογος συμβολαιογράφων και ο σύλλογος δικηγόρων Θεσσαλονίκης και που αφορά και εμάς ως μηχανικούς, είναι κατατοπιστική και απαντά σε πολλά από τα παραπάνω τεθέντα ερωτήματα συναδέλφων. Όποιος θέλει το παρακολουθεί, συνδεόμενος στον παρακάτω σύνδεσμο. https://www.youtube.com/watch?v=X1_UMrTMA68&feature=youtu.be
    1 point
  18. Να και μια άλλη ερμηνεία Είχες νόμιμη βιοτεχνία 700 τ.μ Έκανες αλλαγή χρήσης σε κατοικία μόνο στα 200τ.μ (για αυτά θα συντάξεις αναλυτικό) Αν είχες κάνει αλλαγή χρήσης στα 300 τότε τα 200 θα τα υπολογίσεις με αναλυτικό και τα 300-200=100 θα τα υπολογίσεις με συντελεστή αλλαγή χρήσης (ακριβώς επειδή αντίκεινται στις ισχύουσες διατάξεις ως προς το επιτρεπόµενο µέγεθος της συγκεκριµένης χρήσης δηλ της κατοικίας) Αν το γήπεδο σου επέτρεπε κατοικία 240τ.μ τότε τα 240 θα τα υπολογίσεις με αναλυτικό και τα 300-240=60 θα τα υπολογίσεις με συντελεστή αλλαγή χρήσης
    1 point
  19. Τέλειωσα το ΓΕΩΠΕ και μετα Διπλ.Πολ.Μηχ/κος. Σου συστήνω να κάνεις, αμεσότατα, ένα καλό μεταπτυχιακό στο εξωτερικό πχ http://www2.warwick.ac.uk/fac/sci/eng/study/pg/degree/msc/tus/ http://www.ltu.se/org/sbn/Avdelningar/Geoteknologi?l=en και να επιδιώξεις να εργοδοτηθείς εκεί. Μην χάνεις ΧΡΟΝΟ, δεν γυρίζει πίσω, μην ασχολείσαι με το σύστημα παιδείας εδώ, μην μένεις στην Ελλάδα, έχει καταστραφεί.
    1 point
  20. Τελικά η λογική της αγοράς των βιβλίων της πολεοδομικής νομοθεσίας μας είναι η ίδια με αυτή που διέπει την αγορά ιχθύων στην ιχθυόσκαλα. Με τον ρυθμό που βγαίνουν οι διάφορες ασαφείς διευκρινήσεις, είναι ζήτημα ωρών να μπαγιατέψει κι αυτό το βιβλίο και να μην ξέρεις τι ισχύει με τις απανωτές τροποποιήσεις που θα επέλθουν. Αν υπάρξει κάποιο κέρδος από την αγορά και μελέτη παρόμοιων ''βιβλίων'', δεν θα είναι κέρδος του αγοραστή-μελετητή που θα στραβωθεί για να ξεστραβωθεί διαβάζοντας, αλλά του όποιου ''συγγραφέα'' βιβλίων ή νόμων, που ποντάρει και ίσως να συμβάλλει, στο να διατηρείται αυτό το απερίγραπτο χάος που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά με την πολεοδομική νομοθεσία στη χώρα μας. Και να μην ξεχνάμε ότι το χρήμα στην Καλιφόρνια με τους χρυσοθήρες, το έβγαλαν αυτοί που πουλούσαν τους κασμέδες, τα φτυάρια και άλλα συμπράκαλα, και όχι αυτοί που σκάβανε και κοσκινίζανε τους κόκκους της άμμου όλη μέρα, κάθε μέρα.
    1 point
  21. Καλησπέρα σας, Μήπως γνωρίζετε αν με το νέο διάταγμα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων μπορεί ο πολιτικός μηχανικός να εκπονήσει μελέτη θέρμανσης; Παλαιότερα νομίζω μπορούσε με κάποιους περιορισμούς αλλά μήπως με τη νέα εγκύκλιο έχει βγει κάποια διευκρινιστική; Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.