Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. getsakna

    getsakna

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      969


  3. katrmp

    katrmp

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.392


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.056


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Η κυβέρνηση αυτή υποτίθεται ότι ήταν κατά των δημοσίων και υπέρ των ιδιωτικών υπαλλήλων/ιδιωτων.. Τι, λάθος κάνω?? Τελικά, ΔΥ ή στρατιωτικός έπρεπε να γίνω και να σφυρίζω ανέμελα όλη μέρα...
    2 points
  2. Αυτά θα τα ρύθμιζε μόνη της η αγορά. Ελεύθερη οικονομία έχουμε. Και όχι κάποιος να κλέβει το εισόδημα άλλου και να κάνει μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα χωρίς να ρωτά. Αν πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι τότε γιατί δεν γίνεται μείωση 40% στους δημόσιους υπαλλήλους. Αυτοί είναι οι μόνοι που ξέρουν ότι την επόμενη μέρα θα συνεχίσουν να αμοίβονται το ίδιο. Ούτε δέχομαι ότι κάποιος μπορεί να αδικηθεί. Αν αυτός τρελαθεί και αυτοκτονήσει γιατί ειναι μακροχρόνια άνεργος, άρα δεν δικαιούται τίποτα τώρα, χρωστάει στην τράπεζα την μοναδική κατοικία του και υποχρεούται να πληρώσει το δάνειο, έχει νοικιάσει αυτήν την κατοικία γιατί είναι 100τμ και αυτός μένει στο νοίκι στα 50τμ ώστε να ζει με την διαφορά , και τώρα πρέπει να ζήσει Μάη με το 20% του ενοικίου του και αυτός να καταβάλλει το 100%.. Εσείς το λέτε απλή αδικία η υποχρεωτική εξαθλίωση. Μόνο και μόνο για να μην πειράξουν δημόσιους υπαλλήλους.
    2 points
  3. Καλησπέρα, η ανανέωση έχει καταργηθεί αφού πληρώνεις πλέον παράβολο για την έκδοση κάθε ΠΕΑ. Για απορίες κλπ, ξεκίνα διαβάζοντας καλά τις ΤΟΤΕΕ (κυρίως την 1η) και για λοιπές απορίες κλπ μπορείς να ρωτήσεις και εδώ.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.468 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Δες εδώ το (β) και την προτελευταία ενότητα/παράγραφο
    1 point
  6. Προσθήκη καθ' ύψος μπορείς να κάνεις εφόσον: α)Τηρούνται οι πολεοδομικές διατάξεις, δηλαδή υπάρχει υπόλοιπο δόμησης, ύψους, τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις κλπ. β)Το ισόγειο τμήμα του κτιρίου έχει εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης και άρα θεωρείται νομίμως υφιστάμενο (κατηγορίες 1-4). Σε τμήμα που έχει απλώς ανασταλεί η διαδικασία κατεδάφισης δεν μπορείς να κάνεις προσθήκη καθ' ύψος γιατί θα σου πει κάποιος, τι θα γίνει μετά απο 30 χρόνια που θα πρέπει να έρθω να γκρεμίσω το ισόγειο (λέμε τώρα). Οπότε δεν γίνεται.
    1 point
  7. για το 6.1 ,δεν έχω καταληξει,ξανασκεπτόμενος νομίζω τελικά οτι δίνει την εξήγηση του πότε ενα ύψος είναι αυθαίρετο,δλδ είτε αν υπερβαίνει την ΟΑ ,είτε το νόμιμο,είτε το max .ίσως όπως λες απλά για να γραφούν τα εκατοστά υπέρβασης αλλα όχι κατα τη γνώμη μου να υπολογίζεται μόνο το υπεράλον απο το max περιοχής.Αλλωστε αν ήταν ετσι τα 2 πρώτα <<είτε>> δεν θα υπήρχαν.Το 6 αναφέρει καθαρά οτι συγκρίνουμε το αυθ ύψος με τα μαχ της περιοχής ,και τα 6.1 εξηγεί πότε ειναι αυθαιρετο ένα ύψος.Ομως όπως κ νάχει βάζω όλο το υψος σύμφωνα με το 6 (δυσμενέστερο) για να είμαι καλυμένοε κ εγώ κ ο πελάτης <<Άρα στην επιλογή κατηγορίας, ως προς το ύψος αναζητούμε τον λόγο: (Νόμιμο + Αυθαίρετο - Επιρεπόμενο ύψος) / Επιτρεπόμενο κατά τη γνώμη σου;>> ,όλα τα χρόνια έβαζα τόν λόγο αυθαίρετο/επιτρ, (δυσμενέστερο) ,ομως βλέπω σαν σωστό ,όπως είδες κ στα παραδείγματα αυτόν τον τύπο ακόμα κ για την κάλυψη-δόμηση!! υγ το 6α κ 6β ειναι στο σύτστημα το <20% κ το >20% σωστα?
    1 point
  8. Για παράδειγμα κάποιος που θα συνταξιοδοτηθεί με 40 έτη ασφάλισης και του υπολείπονται 5 έως την συνταξιοδότηση, αν έχει επιλέξει την 1η κατηγορία η απώλεια στην μηνιαία σύνταξη θα είναι 0,55 ευρώ, αν έχει επιλέξει την 4η κατηγορία θα είναι 1,35 ευρώ και αν έχει επιλέξει την 6η κατηγορία θα είναι 2,25 ευρώ.
    1 point
  9. Όχι δεν υπάρχει κάποια "Doktorarbeit"! Απλά οι καλοί αυτοί συνάδελφοι κινούνται ήδη σε τέτοια επίπεδα !
    1 point
  10. Καλημέρα, έχω μια τακτοποίηση υπέρβαση δόμησης με άδεια του 1996 και αναθεώρηση του 2002, πενταόροφης πολυκατοικίας. Η τακτοποίηση που γίνεται είναι στον δεύτερο όροφο 2,53τμ (υπέρβαση μέσα στο νόμιμο περίγραμμα) , η υπέρβαση δόμησης καταλαμβάνει μέρος του φωταγωγού. Για την τεχνική έκθεση στατικού έλεγχου τι απαίτησης χρειάζονται ; Υπάρχει κάποια φόρμα γι αυτό Ευχαριστώ
    1 point
  11. Δεν υπάρχει κάποια συλλογιστική. Όλες οι περιπτώσεις (νόμου+απόφασης) είναι ίδιες σαν κόσκινα με διαφορετικό σχήμα οπών. Ότι περνάει, με τυχαία επιλογή σειράς κοσκίνων, απαλλάσσεται. Ότι μένει θέλει ΜΣΕ.
    1 point
  12. Η απαίτηση για "τικάρισμα" δεν δημιουργεί νόμο. Αντίθετα η μη εφαρμογή νόμου οδηγεί συνήθως σε δικαστήρια. Μια από τις αιτίες είναι και η "έκθεση σε κίνδυνο ή βλάβη" του πελάτη κατά τη διάρκεια άσκησης του επαγγέλματός μας. Ο νομοθέτης λοιπόν έδωσε το δικαίωμα παράτασης της υποβολής της ΜΣΕ για ένα χρονικό διάστημα. Δεν εξετάζουμε τους λόγους, το χρονικό διάστημα ή τυχόν παρατάσεις του. Το δικαίωμα ανήκει στον ιδιοκτήτη-τωρινό πελάτη μας ή στον αγοραστή-αυριανό πελάτη μας. Όμως έδωσε και εξουσιοδότηση στον υπουργό να ορίσει τις συνέπειες για τη μη συμμόρφωση με προβλεπόμενες ενέργειες μετά τη λήψη γνώσης διαπιστωμένης (μελετημένης) στατικής ανεπάρκειας (που είναι και η συνταγματική επιταγή). Ποιές οι προβλεπόμενες ενέργειες ; Σε πρώτο χρόνο η μελέτη των επεμβάσεων επισκευής και σε δεύτερο η υλοποίηση των εργασιών, πάντα (και ορθά) σε επίπεδο κτηρίου. Ποιός είναι λοιπόν ο διαχειριστής δήλωσης αυθαιρέτου που θα αναλάβει την έκθεση των πελατών του στον επίπονο, δυσβάστακτο ή αβέβαιο κίνδυνο μέχρι αχρησίας του ακινήτου; Ξεκάθαρα λόγια για όλους : Κε πελάτη, αν τυχόν γίνει γνωστή (διαπιστωθεί με ΜΣΕ) στατική ανεπάρκεια για το ακίνητό σας οι συνέπειες είναι αυτές (...). Το ασφαλές χρονικό περιθώριο σήμερα είναι αυτό (...). Πληροφορήστε με για τον τρόπο που θέλετε να συνεχίσω. Μετά την εκπλήρωση των αμοιβαίων μεταξύ μας υποχρεώσεων (...), ανά πάσα στιγμή στο μέλλον έχετε το δικαίωμα να με αντικαταστήσετε από τη διαχείριση της υπαγωγής ή να παραιτηθώ μόνος μου. Μετά τιμής ... ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ των προαναφερθέντων : ΝΟΜΟΣ 4495/17 Άρθρο 83 - Απαίτηση έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού σε δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις 3. Η βεβαίωση μηχανικού για τις αυθαίρετες κατασκευές της περίπτωσης ζ της παραγράφου 2 του άρθρου 82, για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν.4014/2011 ή του ν.4178/2013 ή του παρόντος, περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν.4014/2011, ν.4178/2013 και του παρόντος, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99. 10. Μετά την ολοσχερή εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου ή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) αυτού ή κατ’ εξαίρεση μετά την καταβολή του παραβόλου στις περιπτώσεις ακινήτων που ανήκουν σε πρόσωπα των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 103, επιτρέπεται, για το ίδιο χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα, κατά το ποσοστό ιδιοκτησίας που του αντιστοιχεί η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος στο ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση, τη δε υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας, αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Άρθρο 99 - Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος η) στατικός έλεγχος των παραβάσεων : Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύνανται να καθορίζεται κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας, όπως το περιεχόμενο για την μελέτη στατικής επάρκειας, τις προϋποθέσεις εκπόνησης αυτής και το χρονοδιάγραμμα για την στατική ενίσχυση του κτιρίου, τις συνέπειες και τους όρους της μη συμμόρφωσης όσον αφορά την στατική επάρκεια των κτιρίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος νόμου. Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 – 11.5.2018 Άρθρο 3 - Περιεχόμενο μελέτης στατικής επάρκειας Η μελέτη στατικής επάρκειας περιλαμβάνει τα ακόλουθα : α) Έκθεση συλλογής στοιχείων και πληροφοριών, β) Έκθεση αποτύπωσης - τεκμηρίωσης, γ) Γενικά σχέδια αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού και παρουσίασης ενδεχόμενων βλαβών, δ) Έκθεση αποτίμησης φέρουσας ικανότητας, ε) Τεύχη υπολογισμών, αναλύσεων και ελέγχων. Από την έκθεση αποτίμησης προκύπτει είτε στατική επάρκεια του κτιρίου είτε ανεπάρκεια. Το παραπάνω συμπέρασμα κοινοποιείται υποχρεωτικά στον αιτούντα την υπαγωγή, συνοδεύει τη βεβαίωση του μηχανικού σε κάθε δικαιοπραξία και συμπληρώνεται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής των αυθαιρέτων. Άρθρο 4 - Διαδικασία ενίσχυσης κτιρίου στις περιπτώσεις στατικής ανεπάρκειας Στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί στατική ανεπάρκεια ο ιδιοκτήτης υποχρεούται μέσα σε διάστημα τριών (3) ετών να προβεί στην εκπόνηση μελέτης επεμβάσεων και την υλοποίηση των απαραίτητων εργασιών που προκύπτουν από την μελέτη. Η μελέτη επεμβάσεων πρέπει να πραγματοποιηθεί στο σύνολο του κτιρίου … Μέχρι την υλοποίηση των εργασιών ενίσχυσης η εξ’ ολοκλήρου αυθαίρετη κατασκευή ή η αυθαίρετη προσθήκη δεν μισθώνεται και δεν λαμβάνει άδεια λειτουργίας. Άρθρο 5 - Διαδικασία υποβολής Για να λάβει μία δήλωση την έκπτωση 10% λόγω υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας, πρέπει να είναι επιλεγμένο, στα Στοιχεία υπολογισμού, το πεδίο «υποβολή Μελέτης Στατικής Επάρκειας». Όσο η δήλωση είναι σε «Επεξεργασία» και σε «Αρχική υποβολή», εφόσον έχει ήδη εκπονηθεί η μελέτη στατικής επάρκειας, το πεδίο επιλέγεται από τον μηχανικό. Για την προώθηση της δήλωσης σε «Υπαγωγή» απαιτείται να έχει υποβληθεί το αρχείο «Μελέτη στατικής επάρκειας» και το πρόστιμο υπολογίζεται με έκπτωση 10%. Σε περίπτωση που η μελέτη Στατικής Επάρκειας εκπονηθεί και υποβληθεί μετά την προώθηση της δήλωσης σε Υπαγωγή, ο μηχανικός υποβάλει ηλεκτρονικό αίτημα στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ ώστε να επιλεγεί το πεδίο «Υποβολή Μελέτης Στατικής Επάρκειας», να υπολογιστεί το πρόστιμο με την προβλεπόμενη έκπτωση και να αναπροσαρμοστούν οι ανεξόφλητες δόσεις. Τυχόν υπερβάλλοντα ποσά προστίμου δεν επιστρέφονται.
    1 point
  13. Τη δέσμευση για εκπόνηση ΜΣΕ δεν την ανέλαβες με την ανάθεση τακτοποίησης. Ανέλαβες μόνο την υποχρέωση να δηλώσεις αν (βάσει των διατάξεων εξαίρεσης) απαλλάσσεται ή όχι από αυτή. Τη δήλωσή σου αυτή θα βάλει η συμβολαιογράφος στα απαιτούμενα έγγραφα ώστε να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση. Θα τη συνοδεύουν υπεύθυνες δηλώσεις των συμβαλλομένων ότι έλαβαν γνώση και ότι ο αγοραστής αναλαμβάνει την υποχρέωση υποβολής της εντός των χρονικών ορίων του νόμου.
    1 point
  14. Προτείνω να το περάσει ΚΤΕΟ. Συγνώμη avgoust που παίζω με τον πόνο σου, αλλά νομίζω πως τώρα πια τα έχουμε ακούσει όλα !!!
    1 point
  15. θα το δοκιμασω, αλλα αυτο που αναφερεις περι εφημεριδων και σφαλματος ρολογιων μονο σε κανενα μπερνιζ θα υπαρχει. το πολυπολυ θα το λυσω με single point βαζοντας ολες τις εφημεριδες και θα δω τι θα βγαλει.Μετα μπορω να αφαιρω σταδιακα εφημεριδες απο δορυφορους της επιλογης μου, αλλα μη φανταστεις σπουδαια πραγματα, μιας και δεν εχει πολλες επιλογες το προγραμμα. Το geo office μπορω να το βρω, αν και εγω χρησιμοποιω ενα αλλο εμπορικο που εχω ηδη αγορασει (topcon tools)
    1 point
  16. Κατ' αρχήν αν η πραγματικότητα συμφωνεί με τα σχέδια, τότε δεν ασχολείσαι με το έρκερ γιατί απλά δεν υπάρχει αυθαιρεσία. Τακτοποιούμε δεν μελετάμε άδεια. Για την ιστορία, σε όλους τους παλαιούς κανονισμούς το έρκερ μετράει σε δόμηση και κάλυψη εκτός από την περίπτωση που βρίσκεται πάνω από κοινόχρηστο πόλης. Αυτό γιατί το ποσοστό της κάλυψης - εξ ορισμού - είναι το οικοδομήσιμο τμήμα του οικοπέδου προς το συνολικό οικόπεδο. Εκτός του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου δεν υπάρχει ούτε κάλυψη ούτε δόμηση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.