Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.749


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      857


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/07/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Μπορώ να τα εξηγήσω Γιώργο, αλλά καλύτερα είναι να τα εξηγήσει αυτός που τα έφερε εδώ... Ή αυτός που έδωσε θετική γνώμη στο post αυτό, δεν έχω πρόβλημα... Ναι αλλά το ζήτημα το άνοιξες εσύ! Και αφού το άνοιξες που το άνοιξες το "ρημάδι" από οικολογικό, ας πούμε, ενδιαφέρον, δεν πρέπει έστω να ρωτήσεις, αν είναι κάτι που δεν καταλαβαίνεις; Αντί λοιπόν αυτού, μας παραθέτεις καινούρια δημοσιεύματα... Συγνώμη Δημήτρη, αλλά με δημοσιεύματα του κάθε άσχετου, ή επιτήδειου δημοσιογράφου δεν μπορεί να γίνει επιστημονικός διάλογος εδώ μέσα, για το πιο σοβαρό ζήτημα εθνικής ασφάλειας της χώρας. Να κάνω μια άλλη ερώτηση σε όλους. Υπάρχει κάποιος νόμος του ελληνικού κράτους που να λέει ότι θα εγκαταστήσουμε υποχρεωτικά ανεμογεννήτριες στης Ελλάδα; Ή μήπως υπάρχει κάποια υποχρεωτική ευρωπαϊκή οδηγία που να λέει ότι τα κράτη μέλη οφείλουν να εγκαταστήσουν τόσες ανεμογεννήτριες το κάθε ένα; Απ ότι ξέρω, η μόνη ευρωπαϊκή οδηγία που υπάρχει, μη υποχρεωτικού χαρακτήρα, (δεν έχει την έννοια του άμεσου προστίμου), είναι εκείνη που συστήνει στα κράτη μέλη της Ε.Ε να απεξαρτητοποιηθούν σταδιακά από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, γιατί ο φόρος που θα επιβάλει σε αυτά, σε βάθος χρόνου, θα είναι μεγάλος. Ο μόνος στόχος λοιπόν που έθεσε η Ε.Ε. μέχρι το 2020 ήταν ο μέσος όρος των ενεργειακών αναγκών των κρατών μελών της να καλύπτεται κατά το 20% από Α.Π.Ε. Όχι ανεμογεννήτριες αποκλειστικά...Ξέρετε πόσες άλλες μορφές ΑΠΕ υπάρχουν; Ένα απλό παράδειγμα: Η Νορβηγία που είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που υπερκαλύπτει τις ανάγκες της (>100%) από ΑΠΕ, έφτασε να αγοράζει (!) αστικά απορρίμματα από άλλες χώρες, διότι τα δικά της δεν φτάνουν πλέον, για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος!!! Ο στόχος λοιπόν της Ε.Ε. σχεδόν καλύφθηκε, έφτασε το 18,5%, και η Ελλάδα βρίσκεται στο 25%!!! Από στοιχεία της Eurostat. Προς τι λοιπόν αυτή η πρεμούρα (απ' όλους εδώ μέσα) με τις ανεμογεννήτριες και τον λιγνίτη και άλλες ανοησίες; Είναι εναλλασσόμενες μορφές ενέργειας οι οποίες θα συνυπάρχουν ακόμη για αρκετά χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Μήπως έχει λυθεί στη χώρα με την μεγαλύτερη ηλιοφάνεια της Ευρώπης, το θέμα της ηλιακής ενέργειας που είναι 5 φορές φθηνότερη από την αιολική, και 20 φορές λιγότερο αντιαισθητική; Ή μήπως λύθηκε το πρόβλημα της συσσώρευσης ενέργειας; Μήπως σαν λαός έχουμε εξορθολογήσει τις ενεργειακές ανάγκες μας; Ευτυχώς ήρθε και εκείνο το ευλογημένο μνημόνιο και περιορίσαμε λίγο την σπατάλη.
    2 points
  2. Καλημέρα σας Η λύση είναι να φτιάξετε νέο τοίχο από την πλευρά της δικής σας ιδιοκτησίας. Ο τοίχος δεν πρέπει να έχει κανένα απολύτως άνοιγμα, ούτε καν πρίζες. Αν θέλετε ανοίγματα για φωτιστικά ή πριζοδιακοπτες, τότε θα βάλετε μια επιπλέον στρώση μετά τη στεγανη. Χρησιμοποιήστε κατά προτίμηση γυψοσανίδα ή τσιμεντοσανιδα, με ενδιάμεσο υλικό τύπου πετροβάμβακα/υαλοβάμβακα/whatever. Θα χάσετε 8-12 εκατοστά πλάτους ωφέλιμης επιφανειας, αλλά θα κερδίσετε ανακούφιση στα οσφρητικα σας ερεθίσματα. Το συνολικό σας κόστος για την επέμβαση θα είναι κάτω από 500€, δηλαδή το 1/3 του ατομικού ετήσιου κόστους για αγορά τσιγάρων αν ξεκινήσετε να καπνίζετε. Νομίζω ότι είναι καλό deal. Καλή συνεχεια
    2 points
  3. Πρέπει να δεις αρχικά με βάση αυτό που σου παρέθεσα παραπάνω αν μπορεί να τακτοποιηθεί. Μετά εφόσον επιτρέπεται η τακτοποίηση είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σε τακτοποιημένα κτίρια εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από ειδικότερες διατάξεις που ισχύουν για το συγκεκριμένο ακίνητο ή την περιοχή του ακινήτου. (Ν.4495 αρ.107 παρ.9)
    1 point
  4. η σημανση για εισοδο-εξοδο σε πεζοδρομιο γινεται με δυο πινακιδες, στα ορια, "αντικρυστα". Για τις θεσεις ΑΜΕΑ μπορει να εχει μονον μία, αναλογα με το "σημειο" Κι΄αν ειναι - όπως φαινεται- κοινης χρησης, θα ζητησεις τις σχετικες αποφασεις του Δημοτικου Συμβουλιου.
    1 point
  5. @voxson το pos το προσθέτουμε στον πίνακα 040, στον αντίστοιχο τραπεζικό λογαριασμό και μεταφέρεται στον 041.
    1 point
  6. το... θέμα είναι αρκετά "πιασάρικο" για εκατέρωθεν αντεγκλήσεις... αλλά για να αναλυθεί σοβαρά απαιτεί γνώσεις της συγκεκριμένης "αγοράς" που το 99% του πληθυσμού δεν έχει... εξού και οι διάφορες "κορώνες..." και μύθοι... Μια επιγραμματική προσέγγιση είναι: Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε πως η καύση ορυκτών καυσίμων γενικότερα δημιουργεί θέματα στο περιβάλλον και στην υγεία των ανθρώπων... Επίσης, νομίζω πως όλοι συμφωνούμε πως χωρίς ενέργεια δεν μπορεί να υπάρξει ανθρώπινη δραστηριότητα... Οι περισσότεροι θα αποδέχονταν την καύση ορυκτών καυσίμων ΑΡΚΕΙ η καύση να μην γινόταν στην αυλή τους, αν η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας ήταν μηδενική... Ότι υπάρχουν για ΟΛΕΣ τις πλευρές ισχυρά, ισχυρότερα και ισχυρότατα οικονομικά συμφέροντα (βλέπε εργαζόμενοι-εργολάβοι-επιχειρηματίες στον λιγνίτη, το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο, την πυρηνική ενέργεια, τις Α.Π.Ε., τις εταιρίες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας κ.τ.λ.) Ότι ο καταναλωτής διαρκώς ζητά (και ως ένα βαθμό σωστά) φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια... Ότι καλώς ή κακώς η ανθρώπινη δραστηριότητα απαιτεί διαρκώς μεγαλύτερα ποσά ενέργειας, με αυξητική τάση στην ηλεκτρική Έχοντας ως δεδομένα τα παραπάνω πρέπει να βρεθεί μια "συμβιβαστική" λύση που σίγουρα δεν είναι εύκολη... Ποιες είναι όμως οι αλήθειες τουλάχιστον για την ελληνική επικράτεια? Η ΔΕΗ Α.Ε. επί δεκαετίες χρησιμοποιεί - καταναλώνει τον λιγνίτη για την παραγωγή ενέργειας χωρίς ποτέ να πληρώσει τίποτα στο ελληνικό δημόσιο, έχοντας ως δικαιολογία ότι συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας. Μπορεί να συμφωνήσουμε, αλλά δεν θα έπρεπε να φανταστούμε πόσο θα κόστιζε η ηλεκτρική ενέργεια αν η ΔΕΗ πλήρωνε το αντίστοιχο κόστος στο ελληνικό δημόσιο για την κατανάλωση του κρατικού ορυκτού πόρου? Με βεβαιότητα +50% των σημερινών τιμών... Οι ΑΠΕ που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα το χρονικό διάστημα 2006-2012 λάμβαναν και λαμβάνουν υψηλές τιμές ανά KWh, στην λογική ότι το τότε κόστος εξοπλισμού ήταν σημαντικά μεγαλύτερο από ό,τι σήμερα, και έπρεπε να δοθούν αντίστοιχα οικονομικά κίνητρα. Αυτό θα λήξει σταδιακά από το 2026 και μετά που θα λήγουν αυτές οι συμβάσεις... Όμως από το 2015 και μετά που πλέον παίρνουν τιμές ανά kwh, μέσω μειοδοτικών διαγωνισμών, οι τιμές αυτές είναι σημαντικά μικρότερες από αυτές του κόστους παραγωγής με χρήση λιγνίτη. Άρα, η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ μπορεί να μειώσει σημαντικά το υψηλό κόστος των ΑΠΕ 2006-2012, μειώνοντας σημαντικά το ονομαζόμενο ΕΤΜΕΑΡ τα επόμενα χρόνια. Το επιχείρημα ότι οι ΑΠΕ (ιδιαίτερα τα αιολικά), λόγω στοχαστικότητας παραγωγής, απαιτούν την χρήση εισαγόμενου φ.α. στην ηλεκτροπαραγωγή είναι σωστό, αλλά θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο, και η αποθήκευση είναι τεχνολογία που αναπτύσσεται ραγδαία και θα αποτελέσει την λύση σε αυτό το πρόβλημα την επόμενη πενταετία. Το επιχείρημα ότι οι ΑΠΕ ανήκουν σε επιχειρηματικούς ομίλου είναι λανθασμένο, καθώς σήμερα υπάρχουν περί τους 60K+ παραγωγούς και 45Κ+ του προγράμματος στεγών έως 10KWp, και εκκρεμούν πολλές χιλιάδες νέες αιτήσεις. Το περί της μηδενικής οριακής τιμής είναι κάτι το οποίο συνέβαινε, συμβαίνει και θα συμβαίνει κάποιες ώρες τον χρόνο και οφείλεται στην μειωμένη κατανάλωση σε ημέρες όπως την Κυριακή του Πάσχα. Παλιά, όντως μονοπώλιο η ΔΕΗ, δεν γινόταν κουβέντα, τώρα με τον ανταγωνισμό αναδείχθηκε το θέμα (?)... Πράγματι, αρκετές τοπικές κοινωνίες "αντιδρούν", αλλά η ιστορία 15 και πλέον χρόνων έχει δείξει ότι στο 99% αντιδρούν για να ανεβάσουν τις τιμές ενοικίασης - πώλησης, για να πουλήσουν εκδούλευση στους ψηφοφόρους οι τοπικοί άρχοντες κ.τ.λ.. Γιατί αναρωτιέμαι, όλα αυτά τα χρόνια δεν τους "χαλάνε" άλλες εγκαταλελειμμένες ανθρώπινες "δημιουργίες" που είναι γεμάτη η ελληνική ύπαιθρος? Επίσης, αποτελεί δέσμευση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων (ΕΠΟ) η αποκατάσταση του χώρου μετά την παύση λειτουργίας των εγκαταστάσεων ΑΠΕ. Η μόνη που δεν έχει τηρήσει την δέσμευση αυτή είναι η ΔΕΗ με παρατημένα αιολικά πάρκα.... Τέλος, αυτό το τελείως ανυπόστατο ότι οι ΑΠΕ παράγουν λιγότερη ενέργεια στο κύκλο ζωής τους, από ό,τι απαιτείται για να κατασκευαστούν θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει... .... Τέλος, προφανώς και θα συμφωνήσω ότι δεν πρέπει να χωροθετούνται ανεξέλεγκτα ΑΠΕ, αλλά στην βάση ενός καλά μελετημένου χωροταξικού σχεδίου, κοντά στις καταναλώσεις, με σύνεση και λογική. Γιατί πολύ απλά δεν είμαστε ιδιοκτήτες του πλανήτη, αλλά ολίγων "λεπτών" ενοικιαστές....
    1 point
  7. εγω, ως καταναλωτης ούτε απο ΑΠΕ ξερω, ούτε απο Oριακη τιμη, ουτε απο ΑΔΜΗΕ, ή από ΚΥΩ, ΜΥΩ.... ΞΥΩ και οσα αλλα περιεργα και απροσδιόριστα αρκτικοληκτα χρησιμοποιουν για να κρυβουν αυτα που θελουν...... "αυτοί που αποφασιζουν" Αυτο που ξερω ειναι οτι: Σε καμμια απο αυτες τις μεγαλόσχημες ανακοινωσεις δεν υπαρχει, ούτε καθ' υποψία, αναφορα οτι "θα μειωθει η τιμη του ρευματος.....θα ωφεληθει ο καταναλωτης" Κατα τα λοιπα, εμείς ας συζηταμε για τις γιδες που θα γινουν στερφες, για τα πουλακια που κινδυνευουν... αλλά σε ολες τις περιοχες όπου εγκαθίστανται οι ανεμογεννητριες, οι διαφοροι Δημαρχοι και Κοινοταρχες πρωτα και κατ' αρχας "αρνούνται"..... αλλά μετάααα..... αρχίζουν να συζητανε για τα ανταποδοτικα τελη και τα ξεχνανε ολα. Και γιατί δεν ρωτάμε τους διαφορους Υπουργους και υπηρεσιακους παραγοντες, που ενεκριναν τις Α/Γ, γιατι δεν εβαλαν ρητρες αποκαταστασης του τοπίου μετα τα 30 χρονια που διαρκουν αυτες οι Α/Γ.??? τελικα, οι "τοπικες κοινωνιες" αποφασιζουν... ιδού πώς https://www.tovima.gr/2017/10/21/society/oi-megales-bentetes-twn-dimwn/
    1 point
  8. Αυτά παθαίνει όποιος αγοράζει γουρούνι στο σακί, πειθόμενος από τους αετονύχηδες της αγοράς, και δεν συμβουλεύεται μηχανικό. Τέτοιες περιπτώσεις είναι βούτυρο στο ψωμί των δικηγόρων (πληρωμένο από τον πελάτη)
    1 point
  9. 1 point
  10. Καλό είναι να απευθυνθείς σε δικηγόρο άμεσα.
    1 point
  11. προσφατες γνωμοδοτησεις ΚΕΣΑ http://www.ypeka.gr/el-gr/Χωροταξία-και-Αστικό-Περιβάλλον/Γνωμοδοτήσεις-ΚΕΣΑ εχουμε και αυτο το προσφατο ΥΠΠΟΑ: Πως ομαλοποιείται η διαδικασία τακτοποίησης αυθαίρετων σε παραδοσιακούς οικισμούς & προστατευόμενες περιοχές https://www.b2green.gr/el/post/82209/yppoa-pos-omalopoieitai-i-diadikasia-taktopoiisis-afthaireton-se-paradosiakous-oikismous-kai-prostatevomenes-perioches
    1 point
  12. Σύμφωνα με τον ορισμό, 21 αρθρου 2 ΝΟΚ,. Ειδικά κτίρια είναι τα κτίρια, των οποίων η κύρια χρήση σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% της συνολικής επιφάνειας δόμησής τους δεν είναι η κατοικία. Οπότε, το ξενοδοχείο (κύριο τουριστικό κατάλυμα) είναι ειδικό κτίριο.
    1 point
  13. +1 για την πληροφορία. Ομολογώ ότι δεν το είχα ξαναακούσει αυτό ίσως επειδή δεν ασχολούμαι γενικά με μελέτες πυροπροστασίας αλλά επιπλέον το θεωρώ και έντελώς άκυρο! Καταρχάς η μελέτη πυροπροστασίας δεν προβλέπεται απο τον Ν.4495/17 σε καμία περίπτωση στα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την τακτοποίηση αυθαιρέτων και φυσικά δεν υπάρχει και κανένα αντίστοιχο πεδίο στο σύστημα όπου να μπορείς να την ανεβάσεις! Επιπλέον η τακτοποίηση είναι ξεχωριστή διαδικασία την οποία αναλαμβάνει συνήθως και διαφορετικός μηχανικός. Ας πουμε π.χ. ότι εγώ κάνω μια τακτοποίηση αυθαιρέτων την ολοκληρώνω κανονικά, ανεβάζω όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η δήλωση περαιώνεται γίνεται και μεταβίβαση όλα καλά. Και μετά από 3 χρόνια π.χ. ο νέος ιδιοκτήτης θέλει ας πουμε να βγάλει άδεια λειτουργίας και έρχεται σε εσένα για νέα μελέτη πυροπροστασίας. Ποιος και πως θα την ανεβάσει στη δήλωση υπαγωγής; Νομίζω ότι η πυροσβεστική υπηρεσία μη γνωρίζοντας πως δουλεύουν οι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων (νομίζουν ότι περνάει με κάποιον τρόπο μέσω ΥΔΟΜ όπως οι άδειες όπου μπορείς να κάνεις ενημέρωση οποτεδήποτε καταθέτωντας οτιδήποτε ως συμπληρωματικό δικαιολογητικό) κινείται στα όρια της αυθαιρεσίας η ίδια.
    1 point
  14. "Στην περίπτωση αυτή, μετά την έγκριση-αρχειοθέτηση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας, αυτή αναρτάται στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής αυθαίρετων. Εναλλακτικά , παρέχεται η δυνατότητα υποβολής ακριβών αντιγράφων από το πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής αυθαιρέτων, αντί των ως άνω δικαιολογητικών." Προφανώς μπορείς και μετά. Αλλά πρέπει να αναρτηθεί.
    1 point
  15. και μετά απορούμε που είμαστε οι σερβιτόροι της ευρώπης και όχι μόνο....
    1 point
  16. Η κατηγορία υφασμάτων μπορεί και να έχει εργαζόμενους και στην κατηγορία Α Υφαντικές βιομηχανίες 237 Βαφεία, τυποβαφεία και φινιριστήρια Όπως επίσης έχεις και εργαζομένους στην κατηγορία Γ (διοικητικό προσωπικό)
    1 point
  17. να διαμαρτύρεται ο εργοδότης το καταλαβαίνω. Εσύ όμως γατί αντιδράς? Όσο περισσότερες ώρες τόσο μεγαλύτερη η αμοιβή (ασχέτως αν η αναλογία ανα ώρα μικραίνει). Με τόσες ώρες ο εργοδότης θα έπρεπε να είχε κάποιον υπάλληλο για ΤΑ. Απορώ που δεν το έχει κάνει. Από την άλλη εργοστάσιο με τόσο προσωπικό που να μην έχει ως εργαζόμενο κάποιον μηχανικό, τι να πω. Το σίγουρο είναι ότι για τόσες ώρες η αμοιβή μάλλον δεν θα είναι καλή (εννοώ αμοιβή /ώρα). Από την άλλη το σίγουρο είναι ότι η πραγματική απασχόληση θα είναι λιγότερες ώρες. Οπότε ζύγισέ τα και κρίνε για την προσφορά που θα δώσεις.
    1 point
  18. Καλημέρα. Στο Υπ. Πολιτισμού εμένα μου είπαν ότι μόνο αν βρεις σχέδια που να συνοδεύουν τη κήρυξη και έχουν τη σφραγίδα του υπουργείου τότε είναι νομίμως υφιστάμενο. Το λέω γιατί πολλές φορές, δεν υπάρχει τίποτα στο φάκελο...άντε καμία φωτογραφία. Εγώ βρήκα το φάκελο του υπουργείου, έχει μόνο μια ...φωτό της κύριας όψης!!! σας επισυνάπτω και δύο φεκ που μου έδωσαν για το ποιος έχει αρμοδιότητα ανάλογα των...τετραγωνικών αλλά και μια τροποποίηση του 117. φεκ_τροποιποιηση_117.pdf φεκ_τροποποιηση 116_4495.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.