Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. dimtheod

    dimtheod

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      28


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/07/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Συνάδελφε καλησπέρα, Εγώ παλεύω πάνω από ένα χρόνο (και μέσω του συνήγορου του πολίτη) να βγάλω άκρη μαζί τους... Το πιο πρόσφατο mail που έστειλα στα [email protected], και [email protected]: Εργάζομαι στο ιδιωτικό τομέα ως μηχανικός και οι κρατήσεις μου για τον κλάδο πρόνοιας του ΕΤΕΑΠ συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να υπολογίζονται ως 4% επί των μικτών αποδοχών. Η εγκύκλιος 30/2020 που εκδόθηκε στις 7.7.20 κάνει αναφορά στο Νόμο 4670/2020 με εφαρμογή από 1.1.20 ενώ δεν γίνεται καμιά αναφορά στο 2019 όπου για όλο το έτος θα έπρεπε να εφαρμόζεται ο Νόμος 4578/2018 που ορίζει κρατήσεις για τον κλάδο πρόνοιας 4% επί του κατώτατου μισθού. Βέβαια ούτε αυτή η εγκύκλιος είναι υλοποιήσιμη καθώς δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από τον ΕΦΚΑ για την αποτύπωση των νέων εισφορών Αντίθετα το θέμα αυτό αντιμετωπίζεται για τους Μηχανικούς του Δημοσίου τόσο για το 2019 όσο και για το 2020 στο έγγραφο που επισυνάπτω. Τέλος να σας ενημερώσω ότι κατά την ηλεκτρονική αίτηση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας (https://www.idika.org.gr/EteaepServices/) λαμβάνω το μήνυμα "Σύμφωνα με τα στοιχεία που δηλώνετε, δεν προκύπτει εγγραφή σας στο Μητρώο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών" Θα ήθελα να με ενημερώστε 1. για τον τρόπο διόρθωσης του λανθασμένου υπολογισμού 2. τρόπο συμψηφισμού των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών οι οποίες στην περίπτωσή μου ανέρχονται σε ποσό των 1000 ευρώ περίπου 3. το τρόπο επιλογής άλλης ασφαλιστικής κατηγορίας σε περίπτωση που το επιθυμώ Να σημειωθεί ότι το τελευταίο έτος πολλά τα ανωτέρω έχουν κοινοποιηθεί με e-mail στις διευθύνσεις: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] από όπου είτε δεν έχω λάβει απάντηση, είτε η απάντηση είναι ανεπαρκής (π.χ. με παραπέμπουν σε άλλες διευθύνσεις ή σε τηλέφωνα συνεχώς κατειλημμένα) Παρακαλώ για τις άμεσες ενέργειές σας (αν τα ανωτέρω αφορούν άλλες Δ/νσεις παρακαλώ προωθήστε τα εσωτερικά και αν είναι δυνατόν με κοινοποίηση σε εμένα). Επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμου δικαιώματός μου καθώς από την μη εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων επι 18 μηνες υφίσταμαι οικονομική ζημία. Το παρόν αίτημα θα κοινοποιηθεί στον Συνήγορο του Πολίτη καθώς και στη Νομική Υπηρεσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
    3 points
  2. Συνάδελφοι καλησπέρα, Δεν ξέρω αν υπάρχει κανένας άλλος που είχε κάποια υπόθεση στο ΕΤΕΑΕΠ. Έχω στείλει εδώ και 20 ημέρες αίτημα και ζήτησα α.π. και δεν απάντησε κανείς. Στη συνέχεια και σε καθημερινή βάση, προσπαθώ να επικοινωνήσω στα τηλέφωνα τους και δεν απαντά κανείς. Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης δηλαδή. ΄Εστειλα την παρακάτω αναφορά στο συνήγορο του Πολίτη. Αν έχουν και άλλοι συνάδελφοι το ίδιο πρόβλημα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική αναφορά από την ιστοσελίδα του συνήγορου του πολίτη. Αναφορά Θέμα: Αδυναμία οποιασδήποτε επικοινωνίας με Υπηρεσίες του ΕΤΕΑΕΠ Περιγραφή: Αξιότιμοι κύριοι, υποβάλλω την παρούσα αναφορά σχετικά με υπόθεση μου το ταμείο ΕΤΕΑΕΠ. Ειδικότερα, θα ήθελα να αναφέρω, ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας πολιτών, οι οποίοι διαμένουν εκτός Αθηνών, με τις Υπηρεσίες του Ταμείου. Πιο συγκεκριμένα στις 9/7/2020 απέστειλα στη Δ/νση email της γραμματείας του ΕΤΕΑΕΠ, email το οποίο αφορούσε σε Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων εισφορών. Το μήνυμα στάλθηκε στη Δ/νση [email protected], η οποία, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ (https://www.eteaep.gov.gr/web/ ), είναι η Δ/νση της γραμματείας. Στο εν λόγω email επισύναψα τα σχετικά έγγραφα και ζήτησα να ενημερωθώ για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα λάβει. Μια εβδομάδα μετά και καθώς δεν έλαβα καμία απάντηση ή ενημέρωση, απέστειλα νέο μήνυμα στη Δ/νση [email protected] , η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ είναι η Δ/νση εξυπηρέτησης των πολιτών. Έως σήμερα 29/7/2020 (20 ημέρες μετά!) δεν έχω λάβει καμία απάντηση. Επιπλέον, αναφέρω ότι κανένα από τα τηλέφωνα τα οποία αναφέρονται στην Ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ δεν απαντά, καμία εργάσιμη ημέρα και ώρα. Συνεπώς, όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, οι υπηρεσίες του συγκεκριμένου ταμείου εμφανίζονται ως εγκαταλειμμένες και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας. Παρακαλώ όπως προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αποκατασταθεί το δικαίωμα των πολιτών και δη των ασφαλισμένων (οι οποίοι πληρώνουν, κατά τα άλλα, τις εισφορές τους) να επικοινωνούν με τις υπηρεσίες του Ταμείου ΕΤΕΑΕΠ για τις υποθέσεις τους.
    2 points
  3. 1) είναι πολύ πιθανό οι αιτήσεις σου (με φάκελο χειρόγραφο φαντάζομαι) να μην είναι σε ισχύ - μόνο από όταν άνοιξαν το ηλεκτρον. σύστημα (οπότε κ τα καταθέτεις ηλεκτρονικά) άρχισαν να είναι σε ισχύ (το λέω βάση της εμπειρίας μου σε Φωκίδα-Βοιωτία) 2)"επιλογή του συστήματος για εντός παρ.οικισμού ΧΩΡΙΣ επιτροπή', εφαρμόζεται εάν οι αυθαιρεσίες πραγματοποιήθηκαν πριν την ημερομηνία χαρακτηρισμού του οικισμού ως παραδοσιακού. Για το αν είναι παραδοσιακός κ πότε ακριβώς χαρακτηρίστηκε θα το ψάξεις μόνη σου ή θα ρωτήσεις στην πολεοδομία, άσχετα με το τι γράφει στο παλιό τοπογραφικό (μπορεί πχ όταν εκπονήθηκε να μην ήταν παραδοσιακός)
    2 points
  4. στην φαση αυτη δεν κανεις μεταβιβαση αλλα μονον αποδοχη. αρα χρειαζεσαι μονον μια "εκθεση" μηχανικου περι του ειδους των αυθαιρεσιων. Τα "υπολογιζομενα" εξοδα τακτοποιησης αποτελουν "παθητικο" της κληρονομιας. Μετα την αποδοχη γινεται η τακτοποιηση. Ειναι υπο "διερευνηση", εάν ο κληρονομος υποχρεουται να προχωρησει στην τακτοποιηση μετα την απογραφη ή εάν σταματουν οι υποχρεωσεις του με την αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης. Μιλα με τον συμβ/φο για αυτο το μερος.
    2 points
  5. ξεχασες τον μηχανικο....αν υπαρχουν ακίνητα🙂 κατα τα λοιπα οι αμοιβες "συμφωνουνται"
    2 points
  6. Υπαρχει "ο κληρονομος επ' ωφελεια απογραφης" που κινει τις διαδικασιες. [που μπορει να ζητησει να χρησιμοποιησει και "ειδικους"] Να δεις σε αυτη την αναλυση και με προσοχη ως προς τις προθεσμιες. http://www.markoulakoslaw.gr/el/p/blog/i-apodochi-tis-klironomias-me-to-eyergetima-tis-apografis [δες τα ΠΜ] Καμμια χρηση δεν κανεις στο αυτοκινητο. Απλα το φυλαττεις.
    2 points
  7. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    1 point
  8. Oι ΜΠΕ είναι ένα μεγάλο φιάσκο. Και απ'όσο έχω καταλάβει με τον καινούριο νόμο υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο. Σε παραπέμπω σ 'ενα απόσπασμα ενός βιβλίου που μιλάει ένας νομικός με ειδίκευση τα περιβαλλοντικά ζητήματα γι'αυτές τις μελέτες: Σμπώκος, Γιώργος. 2015. Η Επινόηση Της Αειφορίας. Πως Επικράτησε Το Δόγμα Της Αέναης Προόδου. Εκδόσεις Οκτώ. «Δεν θα ξεχάσω μια νεαρή υπάλληλο της περιφέρειας (..) για τον τρόπο που ελέγχονται οι ΜΠΕ. Αποστομωτικά είπε, πως αν το έργο στην αίτηση δεν χωροθετείται μέσα σε μια ζώνη προστασίας, τότε εγκρίνεται. Σε ερώτηση σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής, το μηδενικό σενάριο, το συσχετισμό με τις χρήσεις γης, το τοπίο και άλλα παρόμοια κριτήρια αποκλεισμού, η κοπέλα κοκκίνησε. Προφανώς ένιωσε έκθετη σε θέματα τα οποία δεν αντιμετώπιζε στην εργασιακή της καθημερινότητα. (σελ 112)» Επιπλέον στην Άνδρο, έχει γίνει καταγγελία για ψεύτικη ΜΠΕ η οποία δίνει την αδειοδότηση σε ΒΑΠΕ σε απόσταση αναπνοής απ'τη φωλιά του Σπιζαετού. Ο σπιζαετός είναι ένα προστατευόμενο είδος που φεύγει απ'τη Μαγαδασκάρη έρχεται στην Άνδρο για να γεννήσει το πολύ δύο μικρά να τα μάθει να πετάει με σκοπό να επιστρέψει πάλι στη Μαγαδασκάρη. Τέλος, όταν γίνονται προσφυγές στο ΣΤΕ από διάφορες ομάδες για τα εν λόγω έργα, το ΣΤΕ δεν εξετάζει αν οι μελέτες που έχουν κατατεθεί είναι σύννομες. Υποτίθεται ότι αυτή η δουλειά είναι υποχρέωση της διοίκησης, οπότε δεν γίνεται cross check για τη νομιμότητα των εγγράφων. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι αντίθετο ως προς αυτό, θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει. Οι πολιτικές στη βιοποικιλότητα που ακολουθούνται απο την ΕΕ απ'οσο μπορώ να καταλάβω μελετώντας λίγο τη βιβλιογραφία, λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που δεν αποτελούν εμπόδιο σε πολιτικές που έχουν περιεχόμενο οικονομικό, ενεργειακό, εμπορικό, ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.
    1 point
  9. Γιάννα μου καλησπέρα-παρακολούθησα την συζήτηση και ας μου επιτρέψει κι ο Παύλος μια φιλική παρέμβαση-η συνάδελφος ρώτησε αν μπορεί να ρυθμίσει αυθαίρετη κατασκευή που βγαίνει 40 εκ. εκτός Ρ.Γ. "όσο και το έρκερ του υποκείμενου ορόφου".Το έρκερ του υποκείμενου ορόφου σαφώς είναι νόμιμο,εφόσον προκύπτει από την ΟΑ.Η αυθαίρετη προσθήκη του υπερκείμενου ορόφου που δεν είναι έρκερ ΔΕΝ επιτρέπεται να υπέρκειται πάνω από τον εγκεκριμένο κοινόχρηστο πόλης δηλαδή να εξέχει της ΡΓ (εκτός αν ανήκει στις εξαιρέσεις της κατ.3 που αναφέρει και ο Παύλος (περίπτωση γγ και ιειε) δηλαδή,άλλως δεν ρυθμίζεται τίποτε άλλο σε κοινόχρηστο χώρο πόλης). Μερικά τιπς : Τιπ 1-Το ότι είμαι σε μια οικοδομή που υπάρχει νόμιμο έρκερ από κάτω δε σημαίνει ότι μπορώ να πάω από πάνω και να βγάλω μια κατασκευή που να προεξέχει στον κοινόχρηστο πόλης.Απαγορεύεται η ρύθμιση σε κοινόχρηστο πόλης από το άρθρο 89. Τιπ 2-Π.χ.Δεν είμαι στην εσοχή πάνω από τα νόμιμα έρκερ αλλά στο ισόγειο της οικοδομής κάτω από το νόμιμο έρκερ του 1ου ορόφου.Θα ρύθμιζα τα 40 εκατοστά του ισογείου καταστήματος που είναι εκτός Ρ.Γ. πάνω στο πεζοδρόμιο?όχι-το ίδιο ισχύει και για την αυθαίρετη κατασκευή της εσοχής,βεράντας,στέγης κλπ ,κλειστού χώρου που προεξέχει της Ρ.Γ. Τιπ 3-αυτό που επιτρεπόταν να γίνει το 1976 νόμιμα δεν σημαίνει ότι ρυθμίζεται σήμερα νόμιμα ενώ έγινε αυθαίρετα. Έτσι κάπως τα ξεκαθαρίζω κι εγώ για μένα κι ελπίζω να βοήθησα!
    1 point
  10. @Maria Electrical Engineer Όλες οι επιμετρήσεις γίνονται βάσει κανόνων και όχι βάσει ειδικότητας του επιμετρητή. Ως ενεργειακός επιθεωρητής στα πλαίσια του προγράμματος ΕΚΟ απαγορεύεται να μετρήσεις σεντόνι, συνεπώς ο "μονωσάς" μάλλον πρέπει να κάτσει να διαβάσει τον οδηγό του ΕΚΟ ή να μην πουλάει παραμύθια σε ιδιώτες ότι δήθεν γνωρίζει πως πρέπει να γίνεται η δουλειά στο ΕΚΟ (έξω από το ΕΚΟ μπορεί να κάνει ότι συμφωνία θέλει). Προσωπικά λοιπόν ως Σύμβουλος έλεγα πάντα στους πελάτες να προσέχουν τι προσφορές θα δεχτούν και τους εξηγούσα εκ των προτέρων ότι μπορούν ελεύθερα να κανονίσουν ότι συμφωνία θέλουν, αλλά όταν θα έρθει η ώρα να πληρωθούν, να γνωρίζουν ότι δικαιούνται maximum την καθαρή επιφάνεια και υπό προϋποθέσεις (πιστοποιητικών, τιμολογίων, ΙΚΑ κλπ.) Σεντόνια, ακμές, σκωτίες, βίδες, δίχτυα και άλλα συναφή (σιγά μην προσθέσουμε και το κολατσιό του μάστορα) ανήκουν σε άλλα πολύπλοκα συστήματα επιμέτρησης που δεν ήταν ποτέ προς όφελος του ιδιοκτήτη....
    1 point
  11. Όταν δηλώσεις υπηρεσίες πρέπει να υποβάλει τεχν. έκθεση μηχανολογου .
    1 point
  12. Καλησπέρα!Αφού λοιπόν εφαρμοστεί σωστά η ΡΓ όπως αναφέραμε παραπάνω η τακτοποίηση Α.Μπορεί να προχωρήσει εάν δεν υπάρχουν τελικά ρυμοτομούμενα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων-Β.Δεν μπορεί να προχωρήσει εάν υπάρχουν ρυμοτομούμενα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων ,εάν δεν δηλωθούν τα ρυμοτομούμενα τμήματα προς κατεδάφιση,όπως δηλαδή σωστά το περιγράφεις θα πρέπει να γίνει κατεδάφιση των τμημάτων που είναι εκτός και ρύθμιση των τμημάτων εντός.😀
    1 point
  13. Μπορείς να ανεβάσεις αρχεία ακόμη και με οριστική υπαγωγή (δε μπορείς όμως να προσθέσεις τον 2ο μηχανικό), αλλά ούτε χρειάζεται να έχεις ανεβάσει όλα τα αρχεία για να δώσεις βεβαίωση (περαίωση δεν υπήρχε στον 4178). Επίσης δες το και διαφορετικά. Αν ο 4178 δεν ήταν δική σου δήλωση αλλά είχες τα σχέδια του μηχανικού που την έκανε (έστω και χωρίς την ΤΕ μηχανολόγου), δε θα έδινες βεβαίωση; Κάνεις μία βεβαίωση στον 4495 μνημονεύοντας τη ρύθμισή του 4178 και προχωράτε τα συμβόλαια.
    1 point
  14. απο το άρθρο 14 ΝΟΚ ως ισχύει θ) Σε οικόπεδα όπου κατασκευάζονται περισσότερα του ενός κτίρια, η ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους είναι Δ. ι) Η απόσταση μεταξύ των κτιρίων του ίδιου ακινήτου μπορούν να απέχουν μεταξύ τους ελάχιστη απόσταση 2,50 μ. όταν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ή το ύψος στο οποίο εξαντλείται ο σ.δ. δεν ξεπερνά τα 8,50 μ. Για χαμηλό κτίριο (αρθρο 24) το Δ=2.50μ , οπότε αν έχεις περισσότερα κτίρια και καλύπτεσαι απο τις διατάξεις των χαμηλών μπορείς να αφήσεις 2.5μ μεταξύ τους
    1 point
  15. Η πιο οικονομική και ταχύτερη λύση είναι να το πας με 4495 ως διαφορετική διαμερισμάτωση αφου είναι προ του 11 και να αποφύγεις την ΘΣ . Η άδεια κλείνει με τη ρευματοδότηση (η σφραγίδα συνήθως γράφει προσωρινή σύνδεση με δίκτυα ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ) αφου εξοφηλθούν οι επιβλέψεις των μηχανικών. Αλλιώς ενημέρωση ή αναθεώρηση
    1 point
  16. Προσωπικά, προβλεπόμενη διαδικασία χορήγησης αρχείων δεν ξέρω εάν υπάρχει.... σε κάθε περίπτωση μπορείς πάντα να απευθυνθείς στην αρμόδια υπηρεσία και να ζητήσεις ευγενικά και με τρόπο τι χρειάζεσαι.... επειδή έχω λίγη εμπειρία από Δημόσιο μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν είναι όλοι οι ΔΥ το ίδιο και υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν.... ειδικά τους νέους συν/φους.... είναι θέμα σε ποιόν θα πέσεις.... Έπειτα είναι και το άλλο..... πολλά από τα αρχεία που κυκλοφορούν έχουν τεράστια λάθη, παραλήψεις και ασάφειες (βλέπε e-poleodomia που τουλάχιστον στην περιοχή μου γίνεται της κακομοίρας από σχέδια που δεν ισχύουν ή ακόμα και περίπτωση κυρωμένης ΠΕ εδώ και πάνω από 10ετία που δεν φαίνεται πουθενά) οπότε η μη χορήγηση αρχείων δεν γίνεται γιατί έχει στηθεί μαγαζάκι (το οποίο φυσικά και δεν το αποκλείω) αλλά γίνεται για να προστατευτούν οι συνάδελφοι από κακοτοπιές..... να αναφέρω βέβαια ότι πολλοί Δήμοι έχουν αναρτημένα αρχεία dwg από επεκτάσεις σχεδίων στις ιστοσελίδες τους ή στο geodata.... επίσης, πριν αρκετά χρόνια, γνωρίζω περίπτωση επαρχιακού Δήμου που κοινοποίησε ταχυδρομικώς στους μηχανικούς της περιοχής του, cd με το αρχείο πράξης εφαρμογής που μόλις είχε κυρωθεί....και μάντεψε.....αποδείχθηκε ότι το αρχείο είχε σε πολλά σημεία αναντιστοιχίες με τις θεωρημένες πινακίδες της Πράξης. Ξαναλέω πάντως, από προσωπική εμπειρία, είναι θέμα που θα πέσεις....
    1 point
  17. 1 point
  18. Καλησπέρα συνάδελφε-Στο χωριό λοιπόν υπάρχει μια εγκεκριμένη διανομή που επέχει θέση ρυμοτομικού σχεδίου.Υπάρχει όμως και λειτουργούν, απ' ό,τι καταλαβαίνω, Κτηματολόγιο.Τα όρια του οικοπέδου βάσει Κτηματολογίου και βάσει διανομής δεν ταυτίζονται.Για να βοηθήσω -όσο μπορώ- στην απάντηση του ερωτήματος-πρώτον,έχεις στα χέρια σου ένα Τοπογραφικό Διάγραμμα που εμφανίζει το όριο οικοπέδου βάσει Κτημ/γίου,το οποίο πρέπει να ελέγξεις ότι ταυτίζεται με τις συντεταγμένες του Κτηματογραφικού Διαγράμματος (και φαντάζομαι πως έτσι θα είναι,αλλά θέλει σε κάθε περίπτωση έλεγχο)-δεύτερον,το ίδιο Τοπογραφικό έχει μια εφαρμογή διανομής ,η οποία δεν ξέρεις πώς έγινε διότι δεν την έκανες εσύ-πόσο σίγουρος είσαι ότι έχει εφαρμοστεί σωστά? (καθόλου,απαντάω μόνη μου).Άρα,πριν φτάσεις στην ρύθμιση αυθαιρέτων και στο αν έχεις ρυμοτομούμενα κτίρια ή όχι,γνώμη μου είναι ότι πρέπει να ελέγξεις με όποιον τρόπο μπορείς την σωστή εφαρμογή της διανομής στην περιοχή του οικοπέδου σου.Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να αλλάξει όλα τα σημερινά σου δεδομένα.Πέραν αυτού,και αφού είσαι σίγουρος ότι έχεις την σωστή εφαρμογή της διανομής,μεταξύ των δύο (διανομή-Κτηματολόγιο) κατισχύει η διανομή ως εγκεκριμένο σχέδιο του οικισμού και κινείσαι ανάλογα με αυτήν για την ρύθμιση αυθαιρέτων ή ό,τι άλλο χρειάζεται να γίνει.🙂
    1 point
  19. Στις ξύλινες κατασκευές εφαρμόζεται ο EC5, αλλά γενικά για αποτιμήσεις που δεν αφορούν αποκλειστικά οπλισμένο σκυρόδεμα (εκεί έχουμε τον δικό μας ΚΑΝΕΠΕ), εφαρμόζεται ο EC8. Το να υπολογίσεις τη βάση μόνο είναι λάθος. Για να το πούμε πιο λαϊκα: το ταβάνι θα πέσει να σε πλακώσει, όχι το πάτωμα.
    1 point
  20. Σε παρόμοια περίπτωση (συνταξιούχος μηχανικός που είχε κωδικούς ΤΕΕ) μου είχαν στείλει από το ΤΕΕ το συνημμένο και τους είχα πάει τα αντίστοιχα δικαιολογητικά για να προχωρήσω στον έλεγχο των φορολογικών στην ΥΔΟΜ. Όταν τελείωσα με τον έλεγχο, μου σφράγισαν το στέλεχος για ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ και μαζί με την δήλωση του 4495 που είχα κάνει, γιατί το κτίριο είχε αυθαιρεσίες, πήγαν στην ΔΕΗ. Μπορείς να πάρεις και στο τηλ που αναφέρεται κάτω-κάτω στο έντυπο για να σε κατατοπίσουν για οποιαδήποτε απορία. Ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  21. Οκ. Οι όψεις εμπίπτουν στην αρχιτεκτονική αποτύπωση. Το δκ είναι αυτό που λέει τοπογραφικό με τις θέσεις της αυθαίρετης κατασκευής κλπ. Πάντα τα ζητάνε αυτά. (στο 9β τα αναφέρει ως πλήρη σχέδια αποτύπωσης...)είναι μπούσουλας. avgoust ναι. Θα πρέπει. Ξεκινάς με την οικεία αρχαιολογική υπηρεσία.
    1 point
  22. Όπως τα γράφεις. Αλλά αν κάποια δαπάνη σου είναι πάγιο αναγράφεται στους κωδ.362-382, πλην των παγίων που αναφέρονται στην ΠΟΛ 1150/2017 (Κινητά τηλέφωνα, Κονσόλες για παιχνίδια, Ταμπλέτες ηλεκτρονικών υπολογιστών και φορητοί υπολογιστές) που συνιστούν πράξεις λήπτη (δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, δεν αναγράφεται ποσό ΦΠΑ στο παραστατικό) και αναγράφονται στους κωδικούς 366 η καθαρή αξία και 386 το ΦΠΑ (το υπολογίζεις εσύ). Επίσης στην περίπτωση αυτή (πράξεων λήπτη) για λόγους τακτοποίησης του ΦΠΑ η καθαρή αξία αναγράφεται και στις εκροές στον κωδ.303 (η αξία δεν μεταφέρεται στον κωδ.312) και το ΦΠΑ (που υπολογίζεις εσύ) αναγράφεται στον κωδ.333.
    1 point
  23. Amelia Συνάδελφε καλή αρχή εύχομαι και μην αγχώνεσαι για το διαδικαστικό. Τα θέματα ουσίας να προσέξεις τα οποία συζητάμε στα αντίστοιχα νήματα του ν.4495 στα οποία μπορείς (και πρέπει) να θέσεις τις ερωτήσεις σου. Για το θέμα καταχώρησης στοιχείων και υπολογισμού της νόμιμης αμοιβής από το σύστημα του ΤΕΕ θα προσπαθήσω να σε καθοδηγήσω με μερικά sceen shots από ένα δοκιμαστικό στο σύστημα. Η διαδικασία ξεκινάει με το να ανοίξεις ένα νέο έργο. Θα συμπληρώσεις όλα τα στοιχεία, θέση, δήμο, ΤΚ κλπ και τα στοιχεία ιδιοκτήτη. Μετά θα πας στην καρτέλα "Κύριες εργασίες". Θα επιλέξεις τη μια φορά "μελέτη" και ως κύρια εργασία "εργασίες Ν. 4178". Πατάς "εισαγωγή επιλογών" Τη δεύτερη φορά επιλέγεις "αποτύπωση" και μετά "αρχιτεκτονικά". Πατάς "εισαγωγή επιλογών". Στη συνέχεια μεταφέρεσαι στην "επεξεργασία εργασιών". Επιλέγεις σύμφωνα με το υπόδειγμα που έχω ανεβάσει. Ο προυπολογισμός θα προκύψει σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (από την καρτέλα "χώροι"). Κατηγορία μελέτης επιλέγεις την ΙΙΙ και το λ από το έτος 2012. Αν έχεις τελειώσει τη διαδικασία μπορείς να περάσει σε επόμενο βήμα το οποίο θα γίνει πατώντας "υποβολή" και μπορείς να αφήσεις τη δήλωση έργου ανοικτή μέχρι να τελειώσεις τη δήλωση υπαγωγής αυθαιρέτων. Μην την οριστικοποιήσεις. Δεν απαιτείται στη φάση αυτή. Πάμε στη δήλωση ν. 4495. Εκεί παίρνεις από το σύστημα αμοιβών τον Α/Α έργου και τον καταχωρείς σύμφωνα με το υπόδειγμα. Καταχωρείς επίσης και την συμφωνηθείσα αμοιβή στο αντίστοιχο κελί της καρτέλας "πρόσθετα στοιχεία". ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1.pdf ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2.pdf ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ Ν.4495.pdf ΚΑΡΤΕΛΑ ΧΩΡΟΙ.pdf
    1 point
  24. Συνάδελφε κατά τη γνώμη μου η διατύπωση του άρθρου 102 είναι σαφής όσον αφορά στο ποιοι είναι οι οικισμοί στους οποίους αφορά η ρύθμιση αφού ρητά γίνεται παραπομπή στους οικισμούς όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/83, δηλαδή περιλαμβάνονται όσοι οικισμοί αναφέρονται στην απόφαση Γ. 35468/1417/21-6-83 (ΦΕΚ 292/Δ/12-7-83) οι οποίοι δεν είχαν υποχρέωση υποβολής δήλωσης του Ν.1337/83, αρκεί να μη βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από 2000μ από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα. Οι διατάξεις που παραθέτεις δεν αφορούν στους οικισμούς του άρθρου 21 του 1337/83 αλλά στους οικισμούς του ΠΔ της 6-12-82 οι οποίοι είχαν καθοριστεί με νομαρχιακές αποφάσεις βάσει διαφορετικών κριτηρίων και για άλλον σκοπό. Ομοίως οι σχετικές διατάξεις του ΠΔ της 24-4-85 για την κατηγοριοποίηση των οικισμών ως στάσιμων ή δυναμικών προκειμένου να πραγματοποιηθεί η οριοθέτησή τους και πάλι δεν σχετίζονται με το άρθρο 21 του Ν.1337. Η παρανόηση νομίζω ότι έχει προκύψει από το γεγονός ότι είθισται να αναφερόμαστε σε όλους αυτούς του οικισμούς με τον όρο "στάσιμοι" ενώ πρόκειται για διαφορετικές "ομάδες" (που η κάθε μια περιλαμβάνει πολλούς κοινούς αλλά και πολλούς διαφορετικούς οικισμούς με τις υπόλοιπες). Η ασάφεια κατά τη γνώμη μου είναι αλλού: Το άρθρο 102 αναφέρεται σε κτίρια "που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών" ενώ το άρθρο 21 του 1337 αναφέρεται σε κτίρια που "βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης". Η διατύπωση του άρθρου 21 του 1337 είχε ερμηνευτεί ότι περιλάμβανε και την εκτός σχεδίου διοικητική περιοχή του κάθε υπαγόμενου οικισμού. Αντίθετα η λέξη "εντός" στο άρθρο 102 φαίνεται να σημαίνει ότι μόνο τα εντός ορίων οικισμού παίρνουν την έκπτωση. Όμως δεν είναι κατά την άποψή μου σαφές αν το "εντός" αναφέρεται στα όρια που είχε ο οικισμός το 1983 ή στα σημερινά του όρια (που είναι κατά κανόνα μεγαλύτερα από αυτά που είχε ο στάσιμος οικισμός το 1983 αφού οι περισσότεροι οικισμοί έχουν διπλασιαστεί σε μέγεθος μετά την μεταγενέστερη του 1983 οριοθέτηση ή πολεοδόμηση).
    1 point
  25. Άλλο πράγμα είναι το πολεοδομικό καθεστώς και άλλο το τι εννοούν για την τακτοποίηση. Αν θέλουν να κάνουμε τακτοποίηση σε οικισμούς που πλέον δεν είναι στάσιμοι ενώ ήταν παλιότερα, να το ορίσουν με σαφήνεια σε τροποποίηση του Νόμου, γιατί έτσι όπως είναι διατυπωμένο αυτό που διαφαίνεται είναι ότι ο οικισμός θα πρέπει να είναι και σήμερα στάσιμος για να υπαχθεί η αυθαιρεσία στο Α 102. Για το πολεοδομικό κομμάτι των όρων δόμησης έχουμε τα εξής: ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 2000 κατοίκους ΑΡΘΡΟΝ-9 Καταργούμενες - διατηρούμενες διατάξεις 1. "Με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της απόφασης" καθορισμού των ορίων των οικισμών, κατάταξης των οικισμών σε κατηγορίες και τον προσδιορισμό της αρτιότητας των γηπέδων, ισχύουν οι όροι και περιορισμοί δόμησης του παρόντος και δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής διαταγμάτων: α) Του από ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) όπως ισχύει σήμερα. β) Του από ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/69) όπως ισχύει σήμερα. γ) Του από ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ/78) όπως ισχύει σήμερα. δ) Του από ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/82) και οι αποφάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του. ε) Των ειδικών διαταγμάτων ή αποφάσεων Νομαρχών που καθορίζουν όρους δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οικισμούς χωρίς σχέδιο. Σχετικό και το παρακάτω έγγραφο: Εγγρ-26269/3-9-04 Αρτιότητα σε περιοχές ισχύος του ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) περί στάσιμων οικισμών (Οικισμοί που δεν έχουν χαρακτηρισθεί ή οριοτεθεί) Με το Εγγρ-21437/04 διαβιβάστηκε αίτησή σας στην Δ/νση μας η από 20-5-04 αίτησή σας με την οποία θέτετε ερωτήματα σχετικά με την αρτιότητα οικοπέδων που δημιουργήθηκαν με τις προϋποθέσεις του ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/82). Επειδή το περιεχόμενο της αίτησής σας είναι γενικό και άπτεται ποικίλων θεμάτων αφού άλλοτε θίγετε θέματα νομιμότητας κατάτμησης άλλοτε ισχύοντες όρους δόμησης, χρήση κτιρίων αλλά και θέματα μεταβίβασης των σχετικών ακινήτων ή θέματα που άπτονται σε δικαιολογητικά για έκδοση οικοδομικής άδειας κλπ, σας ενημερώνουμε ότι για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να απευθύνεστε στην οικεία Πολεοδομική Υπηρεσία που βρίσκεται το ακίνητο, η οποία είναι αρμόδια σύμφωνα με το Αρθ-27 του ΓΟΚ/85, εκθέτοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Επί της ουσίας του κυρίως ερωτήματος που θέτετε κατά την άποψη της Διεύθυνσής μας οι προϋποθέσεις αρτιότητας μεταξύ των οποίων και η εντοπιότητα ή η καταγωγή των ιδιοκτητών που θέτει το ΠΔ/6-12-82 θα πρέπει να τηρούνται σε κάθε περίπτωση για την εφαρμογή του και την έκδοση οικοδομικών αδειών. Η Διεύθυνση Νομοθετικού 'Εργου παρακαλείται για τις απόψεις της σχετικά με τα ερωτήματα και ειδικά για την περίπτωση κληρονομικής διαδοχής. Τέλος, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το Αρθ-9 παρ.1 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του προαναφερόμενου ΠΔ/6-12-82 και οι Αποφάσεις των Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του, εφόσον δημοσιευθεί η απόφαση καθορισμού των ορίων των οικισμών, κατάταξης σε κατηγορίες και προσδιορισμού της αρτιότητας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Β
    1 point
  26. Στην περίπτωση χρησικτησίας ως χρόνος δημιουργίας λαμβάνεται ο χρόνος που συμπληρώνονται τα απαιτούμενα έτη ώστε η κυριότητα να περιέλθει στον νομέα. Δηλαδή: Στην έκτακτη χρησικτησία: με τη συμπλήρωση 20 ετών (πχ γίνεται το 1959 άτυπη αγοραπωλησία ή αυθαίρετη κατάληψη τμήματος γηπέδου. η κυριότητα περιέρχεται στον νομέα το 1979 και συνεπώς χρόνος δημιουργίας είναι το 1979) Στην τακτική: με τη συμπλήρωση 10 ετών (πχ γίνεται συμβολαιογραφική πράξη μεταβίβασης τμήματος γηπέδου το 1982 και ο πωλητής επικαλείται ως τρόπο κτήσης κάποιον τίτλο που στην πραγματικότητα δεν αντιστοιχει στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. ο αγοραστής στην περίπτωση αυτή αποκτά νομιζόμενο* τίτλο και βάσει αυτού νέμεται καλόπιστα το ακίνητο. χρόνος δημιουργίας στην περίπτωση αυτή είναι το 1992, οπότε και περιέρχεται η κυριότητα στον αγοραστή) Τα παραπάνω προκύπτουν από τον αστικό κώδικα. (*)Νομιζόμενος τίτλος είναι ο τίτλος κτήσεως κυριότητος, ο οποίος κατά την πεποίθηση του νομέως, η οποία δεν οφείλεται σε βαριά αμέλειά του, εκλαμβάνεται από αυτόν ως υπάρχων, ενώ πράγματι δεν υπήρξε καθόλου
    1 point
  27. Ταχυδρομε , ασχετα με το τι λεει η μελετη ενος Η/Μ , ενας εππαγγελματιας εργοληπτης θα ριξει το φωτισμο κ στις 3 φασεις , ο λογος ? απλη λογικη , σε τυχον διακοπη 1 φασης .... μεινε στα γραμματοσημα σου εσυ .......
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.