Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. cve20126

    cve20126

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      677


  3. Apollο

    Apollο

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      31


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.245


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Πάντως λεβέντες, αν εγώ ήμουν ο μηχανικός του αγοραστή, θα τον συμβούλευα να μην αγοράσει αν πρωτίστως δεν ρυθμιστούν τα πάντα! Δεν με ενδιαφέρει το αν ο μηχανικός του πωλητή εκδίδει τη βεβαίωση. Αν δεν συμφωνήσουν, θα ζητήσω περικοπή του τιμήματος της αγοράς π.χ. 10% ή φεύγω με ελαφρά πηδηματάκια.... Οπότε, δεν πάει να λέει ο νόμος ότι, εκδίδεται βεβαίωση... Είναι ορθότερο να γίνει ρύθμιση!!!
    2 points
  2. Για το Β ερώτημα (το αντίστροφο δηλαδή) το έχουν ξεκαθαρίσει στη τελευταία ανακοίνωση οτι ΔΕΝ θα το πάρουν το +10%
    2 points
  3. Είτε του αγοραστή είτε του πωλητή να ήμουν μηχανικός, το ίδιο πράγμα θα έκανα. Θα τους ενημέρωνα και για την όψη και για τη διαρρύθμιση. Θα έλεγα και στους δύο ότι βεβαίωση εκδίδεται αλλά υπάρχει αυτό και αυτό το ζήτημα. Προτιμώ να είμαι καλά με τον εαυτό μου και ας με αντιπαθήσει οποιοσδήποτε. Από κει και πέρα αν επέλεγαν την τακτοποίηση, θα συμβούλευα να προηγηθεί συνεννόηση με το συμβολαιογράφο για τα προβλήματα που ενδεχομένως υπάρξουν λόγω της αλλαγής στην όψη. Η τακτοποίηση γίνεται με την προοπτική της μεταβίβασης και όχι απλώς για να γίνει.
    1 point
  4. @Roukat Ανεξάρτητα από το αν έχει παρέλθει η προθεσμία ή τι λέει το ΤΕΕ, δεν χρειάζεται να πειράζουμε ολοκληρωμένες δηλώσεις χωρίς σοβαρό λόγο. Η τεχνική έκθεση των “Πρόσθετων στοιχείων” δεν είναι τόσο σημαντική.
    1 point
  5. Κατ3 μπορεί να μην είναι αλλά ανήκει στις εργασίες του άρθρου 29§λβ που τις εξαιρεί το άρθρο 82§θ Άρα και πάλι δίνεις...
    1 point
  6. Σύμφωνα με την περ. β΄ της παρ. 6 του άρθρου 15 και την παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4172/2013, το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του πραγματικού εισοδήματος Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/50042/dapanes-poy-apodeiknyontai-me-hlektronika-mesa-plhrwmhs-kathgories-dapanwn-forologoymenoi-poy-apallassontai
    1 point
  7. https://www.b2green.gr/el/post/85387/exoikonomo-aftonomo-ti-deftera-ekdidetai-o-odigos-tou-programmatos
    1 point
  8. Και αυτό κατ' ουσίαν λάθος είναι ... Το συνταγματικά ορθό θα ήταν το "σήμερα ή όταν έγιναν". Ακριβώς το ίδιο με τη νομιμοποίηση ...
    1 point
  9. Μας γύρισα ένα χρόνο πίσω!!!! Προσωπικά στα σχέδια δείχνω διαστάσεις χωρίς σοβά... Ο τοπογράφος δεν βάζει διαστάσεις στο κτίριο αλλά αναγράφει το εμβαδόν όσο το έχω μετρήσει εγώ... Έτσι και αλλιώς η μέτρηση με όργανο και κορδέλα διαφέρει στο 100% των περιπτώσεων. Αν ο τοπογράφος επιμένει πως είναι σωστή η δική του μέτρηση και όχι η δική μου, υπάρχει πρόβλημα. Αλλά ποτέ δεν είχα.. Άλλωστε και οι δύο είναι σωστές....ή μάλλον κανένας δεν μπορεί να αποδείξει πως κάποια είναι λάθος.. Όταν πάω για έλεγχο και είμαι εντός του 2%, δεν κάνω τακτοποίηση και δίνω βεβαίωση με τα μεγέθη της Ο.Α.
    1 point
  10. https://ypen.gov.gr/εξοικονομώ-αυτονομώ-οδηγίες-προ/ Ελάχιστος ενεργειακός στόχος για τη χορήγηση ενεργειακού premium Σε κτήρια υφιστάμενης ενεργειακής κατηγορίας Η και Ζ (μονοκατοικίες, μεμονωμένα διαμερίσματα, πολυκατοικίες Τύπου Α), εφόσον επιτευχθεί αναβάθμιση σε τουλάχιστον Β’ ενεργειακή κατηγορία, προστίθεται ενεργειακό premium +10%. Ο έλεγχος για την απόδοση του ενεργειακού premium +10%, διενεργείται κατά την υποβολή της αίτησης, όπου και ελέγχεται η δυνητική κατάταξη της πρότασης βελτίωσης του Α’ Π.Ε.Α. Εφόσον, προβλέπεται αναβάθμιση σε τουλάχιστον Β’ ενεργειακή κατηγορία, προστίθεται το ενεργειακό premium +10%. Εάν δεν προβλέπεται, δεν προστίθεται ενεργειακό premium ακόμα και εάν κατά τον έλεγχο του Β’ Π.Ε.Α, επιβεβαιωθεί η αναβάθμιση σε τουλάχιστον Β’ ενεργειακή κατηγορία.
    1 point
  11. η πορτα ανηκει στα "ανοιγματα"?? αν ναι, πας στο "δδ" Αν... [μετα απο 25 χρονια σχολεια/Λυκεια/ Πανεπιστημια/διδακτορικα μας εβαλαν και ασχολουμαστε με το υψος του πρεκιού...]🤬
    1 point
  12. ωχ, άντε πάλι το φίδι βγαίνει από την τρύπα, μόνο μέσω της εγκυκλίου: 'Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας.' @jannaπροσοχή στο ωχ.... ο γείτονας που ρύθμισε πριν την έκδοση της εγκυκλίου πήγε με τους ισχύοντες....
    1 point
  13. - η διαρρυθμιση θα παει με την ταυτοτητα. Ετσι οριζει. - Γα το παραθυρο ειπα "μαλλον", διοτι δεν εχεις αλλαγη διαστασεων και μετατοπιση της "δδ" αλλα "νεο" παραθυρο. Θεωρητικα εχεις επεμβαση σε κοινοχρηστα. Αυτο ερευναται πώς τακτοποιειται.
    1 point
  14. ΣΗΜΕΙΩΣΗ|: Θεωρώ σκόπιμο να κάνω την παρούσα επισήμανση για να μην μπερδευτεί κάποιος βλέποντας αποσπασματικά την ανάρτηση μου. Η αναρτησή μου δεν είναι ορθή και δεν ισχύει κατόπιν επισήμανσης του @zxgr παρακάτω αναφορικά στο μέρος που αφορά το τεκμαρτο σχετικά με τις αποδείξεις, πλην του μέρους που είναι με μπλέ γράμματοσειρά. @Roy_Hobbs, την καλημέρα μου. Σε γενικές γραμμές είναι όπως το λές. Το ποσοστό αυτό υπολογίζεται στο φορολογητέο εισόδημα, ήτοι σε ένα από τα επόμενα δύο εισοδήματα: α) Τεκμαρτό, β) Πραγματικό , Επίσης σε περίπτωση συζύγων εφόσον ο ένας καλύπτει με αποδείξεις το παραπάνω δικό του φορολογητέο , και ο άλλος όχι, το υπόλοιπο ποσό αποδείξεων μεταφέρεται σε αυτόν που δεν το καλύπτει. Η μεταφορά γίενται εσωτερικά στην εφαρμοφή της ΑΑΔΕ και δεν κάνουμε εμείς τον διαχωρισμό. Τεκμαρτό = (Τ) = [ ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης[1] + λοιπά τεκμήρια ] (οπότε πρακτικά το τεκμαρτό ποτέ δεν μηδενίζεται) Αν υποθέσουμε ότι δεν έχεις άλλα εισοδήματα π.χ. από μισθωτές υπηρεσίες τότε: Πραγματικό = (Π) = [ έντυπο Ε3, πιν. ΣΤ, κωδ. 555. ] Οπότε για τις αποδείξεις έχουμε: αν Π>Τ τότε το ποσοστό των αποδείξεων υπολογίζεται επί του φορολογητέου που είναι ίσο με το "Π" αν T>Π και δεν καλυψεις την διαφορά Τ-Π, π.χ. με ανάλωση από προηγούμενα έτη, δωρέα εντός του έτους κλπ, τότε το ποσοστό των αποδείξεων υπολογίζεται επί του φορολογητέου που είναι ίσο με το "Τ" αν Τ>Π και καλυψεις την διαφορά Τ-Π, π.χ. με ανάλωση από προηγούμενα έτη, δωρέα εντός του έτους κλπ, τότε το ποσοστό των αποδείξεων υπολογίζεται επί του φορολογητέου που είναι ίσο με το "Π" [1] 5.000 για ζευγάρι, πρακτικά έκαστος από 2.500€ και 3.000 για άγαμο
    1 point
  15. Ακριβώς έτσι, συναδέλφισσα … Προσοχή, τα λεβητάκια ΦΑ που παράγουν ΖΝΧ (ως ταχυθερμαντήρες) δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Πρέπει να υπάρχει ταμιευτήρας (μπόιλερ).
    1 point
  16. 1. Θεωρώ ότι ο λογιστής πρέπει να διορθώσει το Ε9 και να βάλει κύρια χρήση 90 και βοηθητική 10. 2. Θα βάλεις 90. Δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Αν σου ζητήσουν από το πρόγραμμα διευκρινίσεις τους αναφέρεις με μια Υπ. δήλωση ότι τα 100τμ χωρίζονται σε 90 κύρια και 10 κλιμακοστάσιο.
    1 point
  17. Εφόσον: και (α) επιλέξεις τα ποσά των τροποποιητικών εκκαθαρίσεων 2017/2018 [1] να τα σου επιστραφούν στον λογαριασμό ΙΒΑΝ που έχεις δηλώσει (δηλαδή να μην επιλέξεις τον συμψηφισμό) και (β) εξοφλήσεις το χρεωστικό του 2019 και (γ) οι εκκαθαρίσεις των ετών 2017/2018 είναι οι τελευταίες τροποποιητικές τους και (δ) η εκκαθάριση του 2019 δεν θα έχει άλλη τροποποίηση, τότε η απάντηση είναι καταφατική(?) στο αρχικό ερώτημα που θέτεις. Τώρα το αν μπορείς να ελέγξεις/επιβεβαιώσεις κυριολεκτικά αναλυτικά και με μαθηματικές πράξεις τα αποτελέσματα των (γ) και (δ) τότε το ερωτηματικό στο: "καταφατική" θεωρώ ότι μπορεί να αγνοηθεί. [1] Καταλαβαίνω όπως το θέτεις ότι οι εκκαθαρίσεις των ετών αυτών είναι πρόσφατες τροποποιητικές (που έγιναν εντός του Νοεμβρίου 2020). Τι ημερομηνίες εκκαθάρισης έχουν ? Στην επιλογή "Εμφάνιση" (στο κάθε έτος) σου έχει ως επιλογή τον "Συμψηφισμό" ? Αν "ναι" τότε:
    1 point
  18. Σύμφωνα με την (υπάρχουσα) διατύπωση, όταν έχουμε σύστημα θέρμανσης με ενσωματωμένο ταμιευτήρα ΖΝΧ (μπόιλερ, δηλαδή) ο ηλιακός (4.Α) δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη. Τα κάτοπτρα με βεβιασμένη κυκλοφορία (4.Β), είναι. Προδημοσίευση, σελ. 37: «Σε περίπτωση που στο σύστημα θέρμανσης περιλαμβάνεται και η παροχή ζεστού νερού χρήσης (ΖΝΧ) και ο ταμιευτήρας αποθήκευσης του ΖΝΧ είναι ενσωματωμένος στο σύστημα θέρμανσης, τα ανώτατα όρια δαπάνης των υποκατηγοριών 3.B έως 3.Δ προσαυξάνονται κατά 1.500€ για τις κατηγορίες ισχύος I-IV, κατά 2.200€ για τις κατηγορίες ισχύος V-VI, και κατά 3.000€ για τις κατηγορίες ισχύος VII-VIII, χωρίς υπέρβαση του ανώτατου ορίου των 25.000€. Στην περίπτωση αυτή δεν γίνεται επιλέξιμη δαπάνη στην υποκατηγορία 4.Α και στην υποκατηγορία 4.Β μειώνονται κατά 1.500€ το ανώτατο όριο ανά αίτηση και κατά 3.000€ το ανώτατο όριο για πολυκατοικία.»
    1 point
  19. @LESS Το πρόβλημα είναι ότι χρησιμοποιείται το ίδιο ποσοστό ανοχής, κατά τη γνώμη μου λανθασμένα, είτε για μεγάλες είτε για μικρές διαστάσεις. Υπενθυμίζω ότι για το 2% αφαιρούμε το πάχος του επιχρίσματος και των επενδύσεων. Το ποσοστό του νόμου αναφέρεται σε διαστάσεις κτιρίου, ας πούμε 10μ. Προσεγγίζοντας την ουσία, μπορούμε να πούμε ότι το ίδιο ποσοστό για διαστάσεις 1μ. οδηγεί πρακτικά σε μηδενική ανοχή. Η επιφάνεια των 0,20τ.μ. είναι περίπου ίση με αυτήν που καταλαμβάνει ένα 40άρι πλακάκι. Η δική μου θέση είναι ότι δεν χρήζει τακτοποίησης. Οφείλω να πω ότι κάποιοι συνάδελφοι έχουν προβεί σε υπαγωγή στο νόμο για ίδιας τάξης μεγέθους επιφάνειες.
    1 point
  20. Κόκκινο στο 1. (δίνει φάση όταν υπάρχει ζήτηση θέρμανσης) Το 2 κάνει το αντίθετο (κόβει τη φάση όταν υπάρχει ζήτηση θέρμανσης - για χρήση ψύξης) Υ.Γ. Εναλλακτική σύνδεση κόκκινο στο 5 και γέφυρα 4-6.
    1 point
  21. Εννοείται αφού υποβάλλουν νέα αίτηση με τους νέους όρους
    1 point
  22. συμφωνα με τον νομο δεν υπαρχει..... συμφωνα με την εγκ. 2, υπαρχει... εσυ αποφασιζεις [δλδ., απο την εκδοση του ν. 4495 το 2017, όπου δεν υπηρχε καμμια "νομοθετημενη"υποχρεωση και μετα την συμπλήρωσαν με την εγκ. 2 τον Μαιο του 2019, οσοι ακολουθησαν τον νομο, θα εναι "παρανομοι"???]
    1 point
  23. Αν νομίζεις ότι ειρωνεύομαι κάνεις λάθος. Στο κείμενο που παράθεσες το βασικό του ζήτημα είναι ο «υποσταθμός» και όχι το πάνελ. Υποσταθμοί αφορούν μόνο μεγάλα πάρκα και όχι τα μικρά φωτοβολταικα για στέγες που είναι το ερώτημα σου. Και όπως σωστά σου λέει και ο avgoust το ίδιο παράδειγμα αυτό αποδεικνύει το μη πρόβλημα. Και δεν το παίζω έξυπνος, είμαι. Αλλά επειδή είμαι σου γνωρίζω ότι για τα φωτοβολταικά είμαι αδαής και δεν το γνωρίζω καν το αντικείμενο. Ελπίζω να σε καθοδηγήσουν καλύτερα άλλοι συνάδελφοι με αρκετή εμπειρία και γνώση στο αντικείμενο που εγώ δεν έχω. Αλλά και η κοινή λογική ορισμένες φορές επαρκεί. Δεν χρειάζεται πολυτεχνείο για αυτό. Υ.Γ. Είναι κρίμα όμως όταν προσπαθούν κάποιοι να βοηθήσουν να απαντάς με ειρωνικό σχολιασμό. Ειδικά όταν όλοι σου λένε ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ, κι εσύ επιμένεις να σου αποδειχτεί ότι η παραγόμενη ακτινοβολία δεν βλάπτει.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.