Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.633


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.050


  4. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.519


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/06/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Μια και δηλώνεις φοιτητής θα ήθελα να σε συμβουλέυσω (τουλάχιστον τώρα που ξεκινάς) ότι η ορθή μελέτη μιας κατοικίας προύποθέτει τη συνεργασία 4 επιστημόνων. Τοπογράφος, Πολιτικός μηχανικός, Αρχιτέκτονας, Μηχανολόγος. Δυστυχώς το ελληνικό κρατός έχει αλληλοκαλύψει τα επιστημονικά πεδία του καθενός με αποτέλεσμα τα επαγγελματικά δικαιώματα να είναι ένας αχταρμάς. Αν λοιπόν θέλεις να ξεκινήσεις τη μελέτη βρες αντίστοιχα τους υπόλοιπους 3 και μέσα απο τη κουβέντα και τα γνωστικά σας αντικείμενα θα δωθεί και η λύση σε αυτά που ρωτάς. Καλή συνέχεια
    2 points
  2. η άποψη η δικιά μου είναι ότι πονάει το κτίριο σου και οχι μόνο γιατί δεν μελετήθηκε αρχικά η θέση για το / τα αυτοκίνητα. Κατά εμένα ένα μεγάλο σφάλμα είναι ότι εντελώς κεντρικά σε ένα πολύ μεγάλο οικόπεδο βάζεις μια μικρομεσαία κατοικία με τέτοιο τρόπο ώστε η δόμηση στο οικόπεδο αργότερα αν θέλει κάποιος να προσθέσει δεύτερο ή τρίτο ή τέταρτο σπίτι αν φυσικά η δόμηση που επιτρέπεται να πραγματοποιηθεί στο οικόπεδο το επιτρέπει σε 5 , 15 ή 35 χρόνια θεωρώ ότι έκανες ένα λάθος, ότι έβαλες κεντρικά το σπίτι με τέτοιο τρόπο και με αυτόν τον δρόμο να φτάσεις εκεί ώστε αν ποτέ επιτραπεί να κτιστεί δεύτερη κατοικία στο οικόπεδο ο/οι ιδιοκτήτες θα σε βρίζουν για το πως το έβαλες. Οταν είσαι σπουδαστής ή νέος μηχανικός - η δικιά μου ταπεινή άποψη και αντιμετωπίζεις ένα τόσο μεγάλο θέμα όσο μια διώροφη κατοικία μεγάλου εμβαδού που πρόκειται να κτιστεί, καλύτερα να έχεις ένα φίλο ένα ικανότερο μηχανικό που να καταλαβαίνει λίγο πως πρέπει να σχεδιάζονται τα σπίτια που κτίζονται ώστε να σε κατατοπίσει στα πρώτα σου βήματα. Καλη συνεχεια
    2 points
  3. Σε πολλά ΙΚΑ (ή πλέον ΕΦΚΑ μη μισθωτών) αρκεί μία Υ.Δ. ιδιοκτήτη ότι δε θα χρησιμοποιθεί σκυρόδεμα και απαλλάσσουν την συρματοπερίφραξη από την υποχρέωση απογραφής. Συνεννοήσου με το οικοδομοτεχνικό τμήμα της περιοχής σου.
    2 points
  4. Μπορείς να αναθεωρήσεις την άδεια πχ ως προς τα στοιχεία ιδιοκτήτη εντός εξαμήνου, όχι γιατί έχει σημασία για τις εργασίες σε ποιο όνομα έχει εκδοθεί, αλλά για την απογραφή στο ΙΚΑ και ίσως το ΣΔΑ που θα δημιουργήσει "χρέος" στον προηγούμενο. Εγώ θα πρότεινα να περιμένεις τα συμβόλαια.
    2 points
  5. πολύ σκληρός Διδώνης σήμερα. Διδάσκει. 2 γρηγορα που μου έρχονται τώρα φίλε.. 1)Στο μικρό μπάνιο απέναντι από τη σκάλα πολλά "αξεσουαρ" έβαλες και ουτε μισος ανθρωπος δεν θα χωράει να μπει μέσα. Ακόμα για αυτό το μπάνιο και εφόσον αυτό που βλέπω στην γωνία είναι πλυντήριο ρούχων, γράψε πλάτος πλυντηρίου για ένα τέτοιο σπίτι 65εκ και βάθος 60 ως τον τοίχο πίσω. Καλύτερα να το έχεις αυτό 65 ως το ανοιγμα της πόρτας γιατί τώρα βγαίνουν κάτι μεγάλα πλυντήρια με πόρτες που εξέχουν. 2)Ο πάγκος της κουζίνας ....αυτός είναι για σπίτι 70τμ . Σημείωσε ότι θες μεγαλύτερο μήκος, οι κανονισμοί για ένα σπίτι να έχει ένα καλό πάγκο ονομαζαν μήκος ντουλαπιων κάτων 3,60μ κάποτε αν και για αυτό το σπίτι θα πρέπει να είναι πιο μεγάλος και όσον αφορά το μηκος του φιλε μου νομίζω το έχεις κάτω από 60εκ. Βάλε και μια νησίδα στη μέση σαν διαχωριστικό με την τραπεζαρία, έχεις τα τμ. Ασε τη φαντασία σου να δουλέψει, σκέψου κάτι ωραίο να σχεδιάσεις. Μην ανησυχείς με την επίλυση του φερ. οργανισμού θα βρει τρόπο ο Tetris να το στηρίξει, απλά προβάλει αντιρρήσεις τώρα, θέλει πάλι την εύκολη λύση.
    1 point
  6. καλά κάνω.... θα ξαναδιαβάσεις το τι και το πως εδω μετά 10 χρόνια και θα καταλάβεις γιατί .....
    1 point
  7. Chres Th. "καλησπέρα, αυτόν τον καιρό ασχολούμαι με μία μελέτη κατοικίας η οποία δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη. Έχει προκύψει θέμα σχετικά με τον χώρο στάθμευσης. Δεν είχε προβλεφθεί αρχικά, οπότε θα πρέπει να τροποποιηθούν τα αρχικά σχέδια. Πιθανές λύσεις είναι μάλλον δύο: " Πιο κατω αναφερει για οικοπεδο 3.840 τμ. Δεν ανηκει, προφανως, στο αντικειμενο μου, αλλα δεν καταλαβα γιατι θα χτισει σε ενα οικοπεδο μια κατοικια; ποιος θα χτισει το υπολοιπο; Εχει γινει συσταση καθετων; Αρα, εχουν ορισθει εξ αρχής, θεση οικοδομης, ποσοστο δομησης, αποκλειστικες χρησεις, κοινοχρηστες διελευσεις , πιθανον να υπαρχουν και καποιες "ρητρες" ανοικοδομησης....οι οποιοι τον περιοριζουν σε ολα οσα "σκεφτεται" Αυτα προς τον ερωτησαντα-φοιτητη, υγ θεωρω οτι ανηκουν πολλά + σε ολους για την συμβολή τους....
    1 point
  8. Αφού δεν έχεις αναγνωρισμένο δρόμο με απόφαση νομάρχη πας στην κατηγορία άρτιο ως προϋφιστάμενο της 31-12-2003 και αφού πέθανε το 1997 ο κληρονομούμενος τοτε μια χαρά δεν έχει πρόβλημα.
    1 point
  9. Σε αυτόν τίποτε. Στους φοιτητές του, ότι είναι επικίνδυνος και να μην τον παίρνουν στα σοβαρά Η αυστηρή κριτική στοχεύει στη μετάδοση της εμπειρίας μας, ώστε να μην αναγκαστεί να μάθει από τα λάθη του, διότι δεν είναι εποχές παχέων αγελάδων...
    1 point
  10. δεν σε απασχολει.... [αφου κανεις και μια ερωτηση αρμοδιως...ή καποιος τοπικος μας ενημερωσει]
    1 point
  11. Ανεβάζεις μια υ.δ σε pdf που να λέει ότι η περιοχή δεν έχει ενταχθεί σε Κτηματολόγιο
    1 point
  12. Η μελέτη μιας κατοικίας (όσο μικρή κι αν είναι) δεν είναι απλή υπόθεση. Πέραν της λειτουργικότητας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν σημαντικοί παράγοντες, όπως το στατικό μοντέλο (αποφεύγουμε τις "ταρζανιές"), ο ΚΕΝΑΚ, κλπ.
    1 point
  13. απόφαση ΣτΕ για το σταθμό Βενιζέλου ανοίγει τον δρόμο για την ολοκλήρωση του μετρό "προβλέπει την εκσκαφή και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτωΝ" https://www.zougla.gr/greece/article/i-apofasi-ste-gia-to-sta8mo-venizelou-anigi-ton-dromo-gia-tin-oloklirosi-tou-metro
    1 point
  14. δξ τι εννοει για "καινουργιο τερτιπι" τελευταιο που εχω ειναι αυτό https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2020/06/Αποδοχές-κληρονομιάς-Ν.3889-2010-άρθρ.20.pdf και αυτο που αφορα τις αδειες https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/06/Οδηγία-Δασικά_Οικοδομικές-Άδειες.pdf αλλο δεν εχω που να ειναι "ΤΕΡΤΙΠΙ"
    1 point
  15. Σωστά. Το ΙΚΑ θα πάρει αυτόματα την ΕΕΔΜΚ όταν εκδοθεί και θα σε περιμένει να έρθεις για τα περεταίρω. Από εκεί και πέρα ή θα πας ένσημα ή το τιμολόγιο του εργολάβου.
    1 point
  16. Μελετητές Μηχανικοί και Αρχιτέκτονες είμαστε.... τα κτήρια μάθαμε να τα περιγράφουμε με σχέδια ...... ένα σχέδιο μία κάτοψη μπορεί να δείξει αυτό που θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο να το περιγράψει με λόγια... (προσωπικά δεν το συνηθίζω ούτε το κάνω...., προτιμώ τον σχεδιασμό)
    1 point
  17. @chris Η περίπτωση σου εμπίπτει σε "Aνέγερση ειδικού κτιρίου, σε εκτός σχεδίου περιοχή"? Αν ναι, πάει Κατηγορία 1. Ερώτηση: Υφιστάμενο ειδικό κτίριο (π.χ. βιομηχανία) σε εκτός σχεδίου. - Προσθήκη παταριού (<20% Ισογείου - δεν προσμετράται στην Δόμηση) - Προσθήκη εξωτερικού κλιμακοστασίου - δεν προσμετράται στην Δόμηση (ή και Κάλυψη) - Αλλαγή χρήσης Μπορεί να πάει Κατηγορία 3?
    1 point
  18. Ναι,αν όλες οι αυθ.κατασκευές και χρήσεις της οριζόντιας ιδιοκτησίας είναι Κατ.1,θα τις δηλώσεις κανονικά στο ΦΚ της Κατ.1 και θα τις αναφέρεις και στην Τεχνική Έκθεση.😊
    1 point
  19. Είναι προφανές ότι η απαίτηση στοιχειοθετεί "υπερβάλλοντα ζήλο" του συστήματος. Αν δεν αποδειχθεί η συμφωνηθείσα του μηχανικού, σε ενδεχόμενο έλεγχο αυτός θα έχει τις φορολογικές συνέπειες και δεν θα ανακληθεί η άδεια του πελάτη του. Αντίθετα αν δεν υποβληθεί σε φορολογική αρχή το συμφωνητικό δεν αποτελεί τεκμήριο φορολογικής νομιμότητας το ότι υποβλήθηκε στο σύστημα αδειών... Φαντάζομαι ότι σε λίγο θα μπαίνει μόνο του με την πληρωμή στο σύστημα ... μέχρι τότε όπως τα λέει ο Αλέξανδρος.
    1 point
  20. Παρακαλώ, όποιος διαχειριστής τσεκάρει την παρούσα δημοσίευση, να σβήσει αυτή και τις προηγούμενες δύο γιατί εγώ δεν μπορώ να σβήσω τις δημοσιεύσεις. Ευχαριστώ.
    -1 points
  21. 2/5 ερωτήματα απαντήθηκαν. Σκοτάδι μαύρο στο ασφαλιστικό.
    -1 points
  22. -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.