Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/07/2021 σε όλες τις περιοχές
-
αρθρο 96/α Εάν εχει συσταθει ΟΙ, η υπαγωγη παει ανα διηρημενη ιδιοκτησια. Μια αιτηση, βεβαιωσεις οσες και οι ΟΙ.1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, σύμφωνα με το ΝΟΚ και τη δόμηση του κοινοχρηστου κλιμ/σιου, διευκρινίζεται ότι στα 25 m2 (ΠΛΕΟΝ 30) ανά όροφο συμπεριλαμβάνονται: η καθαρή επιφάνεια της κλίμακας, το φανάρι της κλίμακας, το φρεάτιο του ανελκυστήρα και τα περιμετρικά τοιχία που το ορίζουν, καθώς και η συνολική επιφάνεια που προκύπτει από το πλατύσκαλο έμπροσθεν της κλίμακας (πλάτους τουλάχιστον ίσου με αυτήν) και του ανελκυστήρα (πλάτους τουλάχιστον 1,50 m) σε οριζόντια προβολή. Απο τα παραπάνω λοιπόν φαίνεται πως στη δόμηση μετράνε όλοι οι τοίχοι του κοινοχρηστου κλιμακοστασίου (εκτος από τα τοιχια του φρεατίου) ακόμα και ο τοιχος του κλιμακοστασίου σε επαφή με τον "αέρα". Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής: Στους υπολογισμούς των επιφανειών στις κατόψεις των αρχιτεκτονικών για τη σύσταση των συμβολαίων, πως θα γίνει ο υπολογισμός της επιφάνειας του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου; Ο εσωτερικός χώρος όπως στον υπολογισμό της δόμησης ή ο μισός τοιχος του κλιμ/σίου και ο μισός του διαμερίσματος; Τι συμβαίνει με τους τοίχους του κλιμ/σιου που δεν είναι σε επαφή με κάποιο χώρο ή διαμέρισμα. Τα τοιχια του φρεατίου θα πάνε και αυτά μισά μισά ή ανήκουν στο κλιμ/σιο; Ο ίδιος προβληματισμός υπάρχει και στο υπόγειο, στην περίπτωση επαφής του κλιμ/σιου με κάποια αποθήκη. Επίσης για τον υπολογισμό των φορολογικών αδείας συμφωνα με ποιες από τις παραπάνω επιφάνειες θα γίνουν οι υπολογισμοί; Ευχαριστώ πολύ1 point
-
Συνάδερφε είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσεις πως όσο σημαντικό είναι να ξέρεις το είδος της θεμελίωσης, άλλο τόσο είναι και το έδαφος, γι'αυτό τα έγραψα μαζί. Ή να το πω αλλιώς: Αν θα κάνεις διευρευνητική, έστω ένα δείγμα κάτι δεν θα πάρεις να δεις τι είδους έδαφος έχεις; Χωρίς φυσικά να εννοώ ότι 1 δείγμα = γεωτεχνική μελέτη, μην παρεξηγηθούμε.1 point
-
Υπογράμμισε και το μερικώς μαζί με το απαλλάσει για να είμαστε ακριβείς. Δες στα σχόλια της 3.5.2 και τον Πίνακα 3.1.1 point
-
Καλημέρα, επανέρχομαι απλά προς ενημέρωση, τελικά το προσκυρούμενο θα προσαρτηθεί στο ακίνητο μετά τη διόρθωση της Π.Ε. με νέο ΔΓΜ. Τώρα δεν μας λένε βέβαια γιατί στις πράξεις εφαρμογής έχουν καταχωρίσει τις τελικές ιδιοκτησίες ενώ εκκρεμούν συμβόλαια προσκυρώσεων. Αλλα αυτό είναι άλλη κουβέντα..1 point
-
Πρόσεξε γιατί, το φτηνό το κρέας το τρώνε τα σκυλιά έχεις συγκριτικά στοιχεία για το "μικρότερο κοστολόγιο" ή κάπου το έχεις ακούσει? ενημερωτικά σου λέω πως, δουλειά του μηχανικού είναι να βρει το βέλτιστο συνδυασμό ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και οικονομίας και σαν μηχανικός, που λες πως είσαι (διόρθωσε το προφίλ σου), θα πρέπει να γνωρίζεις πως η φέρουσα τοιχοποιία: 1. Δεν είναι ευέλικτη από αρχιτεκτονική άποψη 2. Έχει μειωμένες αντοχές σε σχέση με φ.ο. οπλισμένου σκυροδέματος, εκτός κι αν στην περιοχή σου δεν "κουνάει" ποτέ 3. Δεν είναι και τόσο "οικονομική" (από εμπειρία)1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα,εγώ νομίζω ότι έπρεπε να γράφει της παρ.3 (του ίδιου άρθρου 121) και έγινε λάθος στον αριθμό.Συμπληρώνει τους όρους δόμησης για τις συγκεκριμένες κτιριακές εγκ/σεις της παρ.3 του 121 με πανύψηλους φράχτες κλπ.1 point
-
καλησπέρα,διάβασε τη σελίδα 10 αυτού του θέματος1 point
-
Συμφωνώ,σύμφωνα με τις ισχύουσες προθεσμίες,εάν όμως δεν υπάρχει μετά τις 31/12/2022 το κατάστημα κατά ΝΟΚ θα θεωρείται αυθαίρετο***.Άρα,ίσως είναι δόκιμη η πρόβλεψη εκ των προτέρων αφού πρόκειται για νέα αδειοδότηση. ***Ως προς την έλλειψη προσβασιμότητας και εφόσον δεν τεκμηριώνεται η δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση βάσει νομοθεσίας.1 point
-
Καλημέρα,είναι απαραίτητο δικαιολογητικό για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.Συνεπώς,θα πρέπει να υποβληθεί.Η διαφοροποίηση από έναν ιδιώτη που κάνει οικοδομικές εργασίες στην ιδιοκτησία του,είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση η σύμβαση θα υπογραφεί από νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου στο οποίο ανήκει το κτίριο.1 point
-
Γράφω το post γιατί ακούω διάφορα τρελά από συναδέλφους (κυρίως χομπίστες "τοπογράφους"). Έχουν μπερδέψει τα πράγματα και μεταδίδουν και στους πελάτες τους διάφορα, αγνοώντας ότι: Οι καταγραφές του κτηματολογίου είναι καταγραφή των τίτλων, όχι τίτλος. Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ αντικατάσταση των τίτλων από τις καταγραφές του κτηματολογίου. Έτσι σχεδιάστηκε το κτηματολόγιο, έτσι να γίνει η συλλογή των δεδομένων, έτσι γίνεται η κτηματογράφηση, με αυτές τις ακρίβειες κλπ. Ακούω ότι διάφοροι οριοθετούν σε περιοχές με διανομή με βάση το κτηματολόγιο. Αγνοούν τη διανομή, παίρνουν τις συντεταγμένες από το gov.gr και χαράσουν. Έχω ένα πολύ καλό για το τέλος: Άκουσα πρόσφατα από χομπίστα μηχανικό να λέει σε πελάτη του ότι σε περιοχή με διανομή επειδή η προανάρτηση (!!!!!!) λέει κάτι διαφορετικό από την διανομή και την υφιστάμενη κατάσταση (συρματοπερίφραξη), έχει δικαίωμα ο ένας όμορος να πάει την περίφραξή του εκεί που λέει η προανάρτηση, επειδή "έτσι λέει το κτηματολόγιο".1 point
-
@axoudala γενικά από τη νομοθεσία δε προβλέπεται τοποθέτηση υπέργειων δεξαμενών νερού στον υποχρεωτικό ακάλυπτο / στις πλάγιες αποστάσεις (ορισμένες εξαιρέσεις για πισίνες). Αντ'αυτού επιτρέπεται η υπογειοποίηση τους στον ακάλυπτο (δεξαμενές πυρόσβεσης, λυμάτων, βιολογικών). Ωστόσο, οι δεξαμενές αυτές συνήθως συνοδεύονται από κάποιο μηχανοστάσιο (αντλητικό συγκρότημα, φυσητήρες, ηλ. πίανακες). Δεν έχω δει ειδική μνεία στη νομοθεσία για εξαίρεση των στοιχείων αυτών από την απαγόρευση τοποθέτησης στον ακάλυπτο (πάλι εξαίρεση για τις πισίνες). Αυτό σημαίνει ότι ο εξοπλισμός πρέπει να τοποθετηθεί κάποιες φορές σε μεγάλη απόσταση από την δεξαμενή... Αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάποια διάταξη, για τις περιπτώσεις αυτές...1 point
-
ΕΝ 206-1 και ΕΝ 1504: δύο εναλλακτικές ( προσεγγίσεις στην ανθεκτικότητα του οπλισμένου σκυροδέματος Παν. Αναγνωστόπουλος και Χρ. Ροδόπουλος1 point
-
Αν π.χ παίζει διαροή στην πρίζα του ραδιοφώνου, πας και κατεβάζεις όλες τις ασφάλειες των επί μέρους καταναλώσεων, αφήνεις πάνω μόνο ρελέ και γενικό. Βάζεις το ραδιόφωνο στην πρίζα. Ανεβάζεις μόνο την ασφάλεια που αφορά την πρίζα αυτή, εδώ υπάρχει ένα θέμα γιατί πάντα πέφτουν περισσότερες της μίας πρίζες σε μια ασφάλεια οπότε πρέπει με δοκιμές πρώτα να βρεις ποια ασφάλεια αφορά ποιες πρίζες (υπάρχει και χειρότερο σε μια ασφάλεια να πέφτουν και πρίζες και φώτα). Η ουσία είναι ότι εντοπίζεις ποια ασφάλεια προκαλεί την πτώση του ρελέ, στη συνέχεια ποιες καταναλώσεις πέφτουν πάνω στην ασφάλεια αυτή και τέλος ποια από τις καταναλώσεις αυτές προκαλέι τη διαρροή. Ξεκινάς δηλαδή κατεβάζοντας όλες τις ασφάλειες και τις ανεβάζεις μία-μία. Πρώτα κλείσε όλες τις συσκευές και μετά κατέβασε τις ασφάλειες. Ακολούθως άνοιξε τις συσκευές και στη συνέχεια ανέβαζε μία-μία τις ασφάλειες. Για τυχαίο γεγονός αδύνατο το κόβω εάν δεν έχει χαλάσει το ρελέ.1 point
-
Το θερμικό προστατεύει τον κινητήρα από υπερφόρτιση και ρυθμίζεται στο Ιn (ονομαστικό ρεύμα) αν τοποθετηθεί στη γραμμή παροχής και στο 0.58*In αν τοποθετηθεί εν σειρά με τα τυλίγματα (περίπτωση στεροτρίγωνου). Εσύ προφανώς αναφέρεσαι στα θερμίστορ. Πράγματι, η χρήση των θερμίστορ (και όχι θερμικό) είναι η ιδανικότερη επιλογή καθώς αυτά αντιλαμβάνονται ΚΑΙ την θερμοκρασία που αναπτύσσεται στον κινητήρα από πιθανή έλλειψη αερισμού πράγμα που δεν κάνουν τα διμεταλλικά στοιχεία. Αρκετοί δεν τα επιλέγουν και προτιμούν τις "κλασσικές" λύσεις διότι ανεβάζουν ελαφρώς το κόστος και απαιτούν παραγγελία. Τοποθετείται ένα θερμίστορ σε κάθε τύλιγμα φάση (π.χ. 3 θερμίστορ σε 3Φ κινητήρας μια ταχύτητας και 6 θερμίστορ σε 3Φ κινητήρα 2 ταχυτήτων) και όλα συνδέονται εν σειρά και ελέγχουν τη λειτουργία του κυρίως ρελαί. Τα θερμίστορ τοποθετούνται συνήθως στην κατασκευή του κινητήρα από τον κατασκευαστή του.1 point
-
Τρεις περιπτώσεις : 1. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (πριν την Σκυροδέτηση) : α) Εφόσον το σκάμμα σου έχει κρατήσει νερά, πρέπει να τα απομακρύνεις πριν την σκυροδέτηση. i) (εύκολο) : Διαλέγεις γωνία του σκάμματος και σκάβεις οριζόντιο κανάλι με κλίση που θα επιτρέψει στα νερά να φύγουν με φυσική ροή προς χαμηλότερο υψόμετρο ii) (δύσκολο) : Αν δεν μπορείς να εφαρμόσεις το (i), πχ σε περίπτωση βαθειάς έκσκαφής, απομακρύνεις τα νερά με αντλίες Σε κάθε περίπτωση, αφού απομακρύνεις τα νερά και πριν την σκυροδέτηση, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεπλύνεις τον οπλισμό θεμελίωσης με νερό υπό πίεση, για να απομακρύνεις λάσπες ( εννοείται οτι έχεις ρίξει μπετόν καθαριότητας στην σκάφη σου, αλλιώς άστα να πάνε...) Επίσης, νεροποντή σε θεμελίωση μπορεί να προκαλέσει αστοχία στα πρανή εκσκαφής, οπότε αν περιμένεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να πεις στον χωματά σου να φροντίσει να κάνει σωστή διαμόρφωση στο όρυγμα. Θα υπολογίζεις οτι από την χάραξη της θεμελίωσής σου θες τουλάχιστον περιθώριο 0,50μ για να στηθούν τα πλαϊνά και από εκεί και έξω τραβάς την ρίζα του πρανούς όσο έξω χρειάζεται, ώστε σε περίπτωση αστοχίας τα χώματα που θα αποκολυθούν να μην πέσουν μέσα στη θεμελίωσή σου. 2. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (κατά την Σκυροδέτηση) : Μην ανησυχείς. Όσο νερό και αν φας, το σκυρόδεμα θα πάει κάτω και το νερό θα ανέβει μόνο του στην επιφάνεια ( θα δεις πρασινωπές λιμνούλες ). Την επομένη της σκυροδέτησης κάνεις ότι και στο (1) για να απομακρύνεις τα νερά ή απλά περιμένεις να κάνει ο ήλιος την δουλειά του. Απλά, αν έχεις ρίξει radier, μην αφήσεις να πατήσει άνθρωπος την επόμενη μέρα, οι άνω 5 πόντοι θα είναι ακόμη νωποί. 3. Νερό σε Σκυροδέτηση Ανωδομής (πλάκα): α) Στην αρχή της σκυροδέτησης δεν έχεις πρόβλημα, ακόμη και με νεροποντή. Το νερό ανεβαίνει μόνο του επάνω κα στραγγίζεται από τα κενά του πετσώματος της πλάκας χωρίς προβλήματα. Μην σε ανησυχεί αυτά που μας έλεγαν στο Πολυτεχνείο για απομείωση της αντοχής του σκυροδέματος λόγω προσθήκης νερού. Αυτό ισχύει σίγουρα αν προσθέσεις νερό στο μίγμα όσο αυτό είναι μέσα στην μπετονιέρα, οπότε με την ανάδευση παίρνεις πράγματι μίγμα με υψηλότερη αναλογία νερού. Στην σκυροδέτηση το μόνο που προκαλεί "ανάδευση" στο μίγμα σου είναι οι γαλότσες των μπετατζίδων, οπότε κομμένα τα πολλά "πήγαινε-έλα", ειδικά για μεγάλη πλάκα και πολυμελές συνεργείο. β) Όσο προχωράει η σκυροδέτηση, το μπετόν σφραγίζει τα κενά του πετσώματος και η πλάκα αρχίζει να μαζεύει νερό. i) Εφόσον το πλαϊνό δεν είναι πολύ υψηλότερο από την τελική στάθμη μπετόν (5~10εκ.), είσαι οκ, αφού όπως ανέφερε και ο συνάδελφος γλιτώνεις την διαβροχή λόγω της "λιμνούλας" των 5-10εκ. ii) Σε περίπτωση, όμως που ο μπετατζής έχει σηκώσει πολύ ψηλά πλαϊνά ( πχ επιδή είχε τελαρωμένα πανέλα και τον βόλευε ) έχεις θέμα. Στην περίπτωση αυτή το πιο πιθανό είναι να δείς ένα πλαινό ( εξωτερικό κούτελο περιμετρικών δοκών ) που είναι κοντραρισμένο ( πλευρικά εξασφαλισμένο ) μέχρι την τελική στάθμη σκυροδέματος, αλλά η επιφάνεια του μπετοφόρμ να τρέχει πολύ ψηλότερα από την στάθμη αυτή και να κρατάει νερό μέχρι αυτό το ύψος. Αν είναι έτσι, κινδυνεύει να αστοχήσει το πλαϊνό από την πίεση του νερού που συσωρρεύεται και να σου ανοίξουν τα περιμετρικά δοκάρια. Ζήτα από τον μπετατζή σου ( αν και μάλλον θα το κάνει από μόνος του ) να ανοίξει το πλαϊνό σε ορισμένες θέσεις για να ξενερίσει η πλάκα. Αυτό γίνεται ευκολότερα στο μέσον πλευράς της περιμέτρου της πλάκας, γιατί οι γωνίες θα πρέπει να είναι δεμένες. Σε περίπρωση νεροποντής καλό είναι να διασφαλίσεις περισσότερες από μία θέσεις απορροής των συσωρρευόμενων υδάτων. Αν αφήσεις μόνο μία θέση εκτόνωσης, τα νερά θα φύγουν μεν, αλλά μάλλον στην θέση απορροής θα έχεις απόπλυση ( ξέπλυμα ) και θα αποκαλυφθούν τα αδρανή του σκυροδέματος. Μην ανησυχείς για το επιπλέον βάρος στην υποστήλωση ( ικριώματα ) της πλάκας λόγω νερού. Η πλάκα δεν πρόκειται ποτέ να πέσει στα κεφάλια μας λόγω νερού, πολύ απλά διότι τα εξωτερικά πλαϊνά θα έχουν αστοχήσει νωρίτερα για να εκτονώσουν την κατάσταση... Στο τέλος της σκυροδέτησης και εφόσον το συνεργείο σου βγάλει την δουλειά υπό βροχή, κάνε έναν κόπο και κέρνα καμία μπύρα - σουβλάκι στον κόσμο. Πίστεψέ με, θα το εκτιμήσουν. (* Αλλά σε καμία περίπτωση "κολλητηλίκια" με τα συνεργεία, πίστεψέ με, θα σε καβαλήσουν...) Αυτά, ελπίζω να σε βοήθησα1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-