Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.310


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.960


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.391


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.299 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. Θα πρότεινα να ελέγξεις αν η polyline σου είναι της μορφης lwpolyline.Αν δεν είναι, δεν την αναγνωριζει το σύστημα και για αυτό σου λέει ότι δεν υπάρχει. Επέλεξε τη γραμμή σου και πάτα list να δεις αν λεει 2dpolyline,lwpolyline ή κάτι άλλο.Αν δεν λέει lwpolyline που είναι το ζητούμενο, θα χρειαστείς την εντολή convertpoly για να της αλλάξεις μορφή.Υπόψη το ίδιο θα πρεπει να γίνει και στα υπόλοιπα υποχρεωτικα layer με γραμμικά στοιχεια.
    1 point
  3. Ξανασχεδίασέ το πιο προσεκτικά, με την εξής σειρά 1. Ως υλοποιημένο όριο θεωρούνται και οι πάσσαλοι, τα όμορα κτίρια, και γενικά ό,τι σταθερό είναι επί του ορίου 2. Αφού ξεκαθαρίσεις ποια θα δεχτείς ως υλοποιημένα όρια και ποιά μη, τα καθορίζεις με polylines. Αυτές θα πρέπει να είναι σε συνέχεια μεταξύ τους. Θα ορίσεις και τις δύο (αν έχεις δύο) υποχρεωτικά 3. Αλλάζεις layer (σε TOPO_PROP) και το σχεδιάζεις με κλειστή Polyline ακολουθώντας τις κορυφές του γεωτεμαχίου. Πρόσεξε μήπως περάσεις από το ίδιο τμήμα δύο φορές. Αν παρόλα αυτά δεν το καταφέρεις, μπορείς να μου στείλεις σε πμ το dxf με τις σχετικές πληροφορίες Και μην ανησυχείς. Όλοι τα περάσαμε αυτά στην αρχή. Μάθαμε από τα λάθη μας
    1 point
  4. Όλη η όψη όχι. Τοπικά μόνο, και για το ελάχιστο απαιτούμενο πλάτος πρόσβασης στη στάθμη του υπογείου (παρκιν), μπορεί. συμπλ. Επί πλέον, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την εξασφάλιση πρόσβασης αμεα
    1 point
  5. Αν το γήπεδο έχει πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο, το κτίριο θα τοποθετηθεί τουλάχιστον 15 μ από το όριο. Αν έχει πρόσωπο σε άλλη οδό (πχ επαρχιακή) η γραμμή δόμησης τίθεται βάσει του ΠΔ 209/98. Επιπλέον, για τα υπόγεια ισχύει ότι δεν πρέπει να εξέχουν άνω του 0,80 μ από το γύρω διαμορφωμένο έδαφος.
    1 point
  6. Καλημέρα. Γήπεδα προ 31/12/2003 ελάχιστης επιφάνειας 4.000 τμ είναι άρτια κατά παρέκκλιση, ανεξαρτήτως προσώπου σε αγροτική (αναγνωρισμένη ως προ 23 ή μη). Γήπεδα προκύπτοντα μετά τις 31/12/2003 για να είναι άρτια (κατά κανόνα) θα πρέπει να διαθέτουν πρόσωπο τουλάχιστον 25 μ σε αναγνωρισμένο δρόμο (πχ προ 23 με ΦΕΚ, δρόμο αναδασμού κλπ). Όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι στην περιοχή δεν ισχύουν αυστηρότερες διατάξεις αρτιότητας (πχ ΣΧΟΟΑΠ, ΓΠΣ, δίκτυο natoura 2000 κλπ).
    1 point
  7. @valia90 Aπαλλάσσεται από την υποχρέωση Μ.Σ.Ε είτε λόγω κατηγορίας σπουδαιότητας Σ1 κατά ΝΕΑΚ, όπως ορθά αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος, είτε αν η κατηγορία αυθαιρεσίας είναι η κατηγορία 2 (προ 83).
    1 point
  8. Θεωρητικα ειναι σαν "αέρας" της οικοδομης, που δεν ειχε εξαντλησει τον σδ. κατα το αρχικο σταδιο ανοικοδομησης. Στον ιδιοκτητη του ανηκει το δικαιωμα ανοικοδομησης. -εχει γινει συσταση ΟΙ; - ποσα χιλιοστα εχει αυτο το αδιαμορφωτο ισογειο; - σε ποιον ανηκει; - στη συσταση πρεπει να γραφει "δικαιουνται να το χτισουν οι ιδιοκτητες του" - οι ιδιοκτητες του "αδιαμορφωτου", εχουν κανει τακτοποιησεις;
    1 point
  9. διευκρινιστική εγκυκλιος απο το ΕΚ Προθεσμία ∆ιόρθωσης των Αρχικών Κτηματολογικών Εγγραφών σε κτηματογραφημένες περιοχές μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4821/2021 (Α ́ 134, άρθρο 9). https://www.dsa.gr/sites/default/files/news/attached/nd_3369_2133606_epistoli_gia_prothesmia_diorthosis_arhikon_eggrafon.pdf
    1 point
  10. διαβασε εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/19666-δέντρα-απόσταση-απο-το-όριο/page/2/
    1 point
  11. Χωρις συσταση, δεν εχεις "οριζοντιες ιδιοκτησιες". Εχεις μια διπλοκατοικια που ανηκει ολοκληρη σε εναν/δυο/τρεις εξ αδιαιρετου και σαν εξ αδιαιρετου την δηλωνουν. Ολοι απο κοινού, θα τακτοποιησουν τις αυθαιρεσιες που υπαρχουν σε ολοκληρη την οικοδομη. θα εκδοσεις βεβαιωσεις για τα κοινοχρηστα και για τις ΟΙ, όπως θα τις δημιουργησεις. Οι ΘΣΑ -αν ειναι υποχρεωτικες- δημιουργουνται με δηλωση του 1221. Αλλως, με αναφορα και περιγραφη στο σχεδιο χρησης ακαλυπτων της συστασης. Εκει μπορεις να κανεις ό,τι θελεις με τις χρησεις/διαδρομους διελευσης/λοιπα κοινοχρηστα. Μετα την συσταση θα κανεις διανομη των ΟΙ. Μετα, οι συνιδιοκτητες θα παρουν αδεια για τις εργασιες που αναφερεις. Μιλα με τον συμβ/φο....πιθανον να μην σου εδωσαν ολα τα στοχεία.
    1 point
  12. Για άλλη μία φορά, το ελάχιστο ευχαριστώ μας για την πολύτιμή προσπάθεια Συνάδελφε!
    1 point
  13. Η γνώμη μου είναι ότι χάνουμε την ουσία. Η διατύπωση θα μπορούσε να είναι: "πλάτος δρόμου τουλάχιστον 8 μέτρα". Τυπικά η παρατήρηση είναι σωστή. Γράψε στα σχέδια λίγο μεγαλύτερο πλάτος δρόμου.
    1 point
  14. Σωστά, αφού δεν έχει κυρωθεί η πράξη εφαρμογής, δεν τίθεται θέμα πληρωμής εισφορών.
    1 point
  15. @Brasco Μεταφέρεις την δήλωση του 4178 (όπως είναι, σε οριστική) στον 4495. Εκεί κάνεις τις απαιτούμενες τροποποιήσεις. @Aenor Μπορεί, δεν χρειάζεται να έχει γίνει η αποδοχή. Μετά την διαδικασία στην εφορία (φόρος κληρονομιάς), ιδιοκτήτρια είναι η κληρονόμος.
    1 point
  16. Καλησπέρα-Σε μία άδεια μπορεί να συμπεριληφθεί η νομιμοποίηση της αυθαίρετης προσθήκης αλλά και η νέα προσθήκη.Η κατηγορία πρέπει να είναι 1 λόγω διατηρητέου κτιρίου (διάβασε λίγο το 36 για κατ.1στ)🙂
    1 point
  17. Το πιο σωστό,εφόσον θα αναλάβεις την επίβλεψη και τα μέτρα ασφαλείας,είναι να έρθεις η ίδια σε επαφή με αυτόν που θα εκτελέσει το έργο-θα σου πει και τις λεπτομέρειες,τι εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσει κλπ. και θα μιλήσετε και για τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας που είναι ευθύνη σου..
    1 point
  18. Τις φάσεις εκτέλεσης π.χ.-Α.κατεδάφιση με μηχανικά (ή και χειρωνακτικά) μέσα-Περιγραφή-Θα καθαιρεθούν με μηχάνημα κλπ κλπ (λεπτομέρειες)...Β.-φόρτωση υλικών κατεδάφισης-Περιγραφή-Θα φορτωθούν σε φορτηγό κλπ κλπ (λεπτομέρειες) Γ.απομάκρυνση υλικών από το πεδίο-περιγραφή κλπ κλπ
    1 point
  19. @janna Αυτό που σου έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα είναι από την σελίδα του ΤΕΕ στην ανακοίνωση: "Δηλώσεις των Ν. 4014/2011 και Ν. 4178/2013, δύνανται να ενταχθούν στις μέχρι 30/09 διατάξεις του Ν. 4495/2017 (κατηγορία 5, ύψος προστίμου), εφόσον το αίτημα μεταφοράς υλοποιηθεί μέχρι και 15/10/2020" Λέει "εφόσον το αίτημα μεταφοράς υλοποιηθεί μέχρι τις 15/10/20" άρα καταλαβαίνω ότι στις 15/10 πρέπει να έχει γίνει δεκτό το αίτημα,άρα σίγουρα μια μέρα νωρίτερα.Ας το επιβεβαιώσει όμως και κάποιος συνάδελφος-εγώ δεν έχω κάνει κάποια μεταφορά από 4178 ...
    1 point
  20. Δεν θα το άφηνα...δεν θα έβγαζα βεβαίωση...η δήλωση είναι ελλειπής -αυτό προκύπτει από την περιγραφή σου.Το να την ολοκληρώσεις σωστά είναι προς όφελος δικό σου και δικό του.👀
    1 point
  21. @janna νομίζω ότι επιβάλλεται να μεταφερθεί γιατί έχει μείνει ελλειπής ως προς τις αυθαιρεσίες που δηλώθηκαν. Δηλώσεις των Ν. 4014/2011 και Ν. 4178/2013, δύνανται να ενταχθούν στις μέχρι 30/09 διατάξεις του Ν. 4495/2017 (κατηγορία 5, ύψος προστίμου), εφόσον το αίτημα μεταφοράς υλοποιηθεί μέχρι και 15/10/2020. @sadaοι υπολογισμοί φαίνονται σωστοί,ωστόσο έχεις θέσει το ερώτημα σε λάθος τόπικ.Θέσε ερώτημα στο θέμα "επιλογή κατηγορίας".
    1 point
  22. Εγκύκλιος 2: "Επί του εδαφίου β της παρ.3 επισημαίνεται ότι στην περίπτωση έκδοσης άδειας νομιμοποίησης, εφ’ όσον τα πρόστιμα είναι βεβαιωμένα στη Δ.Ο.Υ, το οφειλόμενο ποσό (20%) υπολογίζεται επί του προστίμου ανέγερσης της έκθεσης αυτοψίας. Στην περίπτωση που δεν έχει γίνει διαπίστωση του αυθαιρέτου και ο ιδιοκτήτης αυτοβούλως προβαίνει στη νομιμοποίησή του, το οφειλόμενο ποσό (20%) υπολογίζεται επί του προστίμου ανέγερσης της παρ.2α του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή του παρόντος, ο υπολογισμός του προστίμου διατήρησης αντιστοιχεί στο 50% του διαμορφωθέντος κατά τα ανωτέρω προστίμου ανέγερσης."
    1 point
  23. @gountas Επιτρέπεται είτε με του χρόνου κατασκευής ,είτε με σημερινούς όρους δόμησης.Άρα,επιλέγονται οι όροι με τους οποίους γίνεται η νομιμοποίηση.😉
    1 point
  24. Ναι,το καταλαβαίνω...🙂 υ.γ.ίσως στην περίπτωση σου να είναι πράγματι ασήμαντα τα μεγέθη.Αλλά π.χ. σε ένα κτίριο 10×10 που τελικά έγινε 10.20×10.20 και πληροί την κατ.3 ιειε) ,ο αυθαίρετος όροφος εξέχει της νόμιμης κάλυψης συνολικά 4,04 τ.μ. κι αυτό είναι κάτι που τουλάχιστον έχει σημασία να καταγραφεί κατά την γνώμη μου...
    1 point
  25. @arius Δεν συμφωνώ.Οι από πάνω όροφοι πρέπει να συγκριθούν με το νόμιμο περίγραμμα άρα την κάλυψη της ο.α.Και το ισόγειο έχει υπέρβαση κάλυψης απλά αυτή δεν δηλώνεται επειδή το ισόγειο πληροί τις προυποθέσεις της ιειε) της κατ.3 και δηλώνεται ως κατ.3.Οι αυθαίρετοι όροφοι όμως θα δηλωθούν με υπέρβαση δόμησης άρα στο φκ θα πρέπει να δηλωθεί κανονικά και η υπέρβαση κάλυψης.😉
    1 point
  26. 1 point
  27. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.