Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      9.045


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.310


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.391


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Τότε λοιπόν θεωρώ ανέφικτο να κάνεις νέα σχέδια σε χώρους που δεν έχεις μετρήσει. Συνεπώς μόνο για την ιδιοκτησία που έχεις αναλάβει. Φαντάζομαι θα αναρωτιέσαι επιπλέον πώς ακριβώς να τη δείξεις σε σχέση με τα σχέδια της άδειας. Στην κάτοψη θα είναι σχετικά προφανές. Στην τομή της άδειας αν δεν περιλαμβάνεται το διαμέρισμά σου δεν θα δείξεις τα υπόλοιπα. Επίσης νομίζω ότι αν δεν έχεις ΥΥ δεν χρειάζεται να υπολογίσεις σε ποια στάθμη είσαι. Αν ωστόσο έχεις ΥΥ και είσαι και πάνω του επιτρεπόμενου ύψους, θυμάμαι συνάδελφος να λέει ότι μετράει μέσω του κλιμακοστασίου τη στάθμη της ιδιοκτησίας που εξετάζει.
    2 points
  2. Ναι έχεις δίκηο.... Το θεωρώ εγκληματική ατέλεια του προγράμματος, καθώς οδηγεί σε σπατάλη χρημάτων και περιττή εξαγωγή συναλλάγματος. Επιδοτούν την αγορά επιπλέον (εισαγόμενων κυρίως) μηχανημάτων (διπλής περίπου συνολικής απόδοσης από ότι θέλει το κάθε σπίτι), που ενώ έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν όλο το χρόνο, θα λειτουργούν το μισό (και η Α.Θ. και τα AC)! Υ.Γ. Απόσβεση σε 4πλάσιο χρόνο από ότι αν είχαμε μόνο Α.Θ. ή μόνο ΑC!
    2 points
  3. Version X6.3

    85.737 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Γηπέδο που "ρυμοτομείται" από τη ζώνη παραλίας μπορεί να χάσει την αρτιότητά του. Χρόνος δημιουργίας του είναι η ημερομηνία δημοσίευσης σε ΦΕΚ της απόφασης του Υπ. Οlκονομlκών, που επικυρώνει την έκθεση και το διάγραμμα του αιγιαλού και παραλίας, χωρίς να απαιτείται άλλη διαδlκασια για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης. Εμπράγματα δικαιώματα lδιωτών, επί ακινήτων της παραλfας, απαλλοτριώνονται λόγω δημόσιας ωφέλειας με τις δ/ξεις απαλλοτριώσεων λόγω ρυμοτομίας (άρθ.7παρ. 2 Ν.2977/07, ΝΣΚ 567/02 και ΝΣΚ 374/03
    1 point
  5. Το ρέμα καθορίζεται από τις ισοϋψείς. Αλλιώς, μπορεί να είναι και αποστραγγιστικό αυλάκι. Δες το προσεκτικά και, στην ανάγκη, ζήτα βοήθεια από έμπειρο τοπογράφο
    1 point
  6. ο τιτλος σου τι λεει;;; αλλο αν εισαι "αριστερα" με οριο στα δεξια σου το ρεμα και μετα ενας καποιος δρομος... και αλλο αν εισαι "δεξια" με προσωπο στα αριστερα σου στον "δρομο" και μετα ειναι το πρωην ρεμα και μετα ξερωγωτιαλλο... Το ρεμα δεν υπαρχει; Δεν το διεκδικει κανενας; Ρωτησες τον Δημο;
    1 point
  7. Απαντώντας στην ερώτηση και μόνο, εάν εννοείς για μικροαυτόματο (MCB), αν ικανοποιείται η πρώτη συνθήκη [ In<=Iz ] τότε η δεύτερη συνθήκη ικανοποιείται από μόνη της σε κάθε περίπτωση γιατί οι τύπου B,C,D έχουν Ι2=1.45*Ιn και οι K,Z έχουν I2=1.2*Ιn
    1 point
  8. Ποιάς χρονολογίας είναι η ο.α. γιατί για αυθαίρετα κατ. 1+2 απαιτείται μόνο κάτοψη.
    1 point
  9. υπαρχει αυτη η ρυθμιση στον 4495 Άρθρο 143 Τροποποίηση διατάξεων του ν.4258/2014 Στο άρθρο 5 του ν.4258/2014 (Α94) προστίθεται παράγραφος 3α ως εξής : «3α. Στις περιπτώσεις υδατορεμάτων που απεικονίζονται σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια παλαιότερα του ν.880/1979 (Α58) και τα οποία έχουν διευθετηθεί με τεχνικά έργα κλειστής διατομής, η δόμηση επιτρέπεται στο οικοδομήσιμο τμήμα των όμορων οικοδομικών τετραγώνων με τους όρους δόμησης της περιοχής, εφόσον τα τεχνικά έργα βρίσκονται κάτω από εγκεκριμένους και διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους του ρυμοτομικού σχεδίου και έχουν κατασκευαστεί βάσει μελέτης αρμόδιας υπηρεσίας ή φορέα, όπως πιστοποιείται από την υπηρεσία ή το φορέα αυτόν ή από την διάδοχη υπηρεσία ή από τον διάδοχο φορέα που διατηρεί το σχετικό αρχείο» Αυτος ο "τσιμεντωμενος" παραδρομος , τι χαρακτηρισμο εχει;
    1 point
  10. Ναι δεν υπάρχει θέμα επειδή η προέχουσα χρήση στο ακίνητο είναι κατοικία, απλά στο σύστημα θα το δηλωσεις ως 'αλλη κατοικία' στο φύλλο καταγραφής επειδή δεν το δέχεται διαφορετικά.
    1 point
  11. Στα πολύ σωστά που αναφέρει ο συνάδελφος, να προσθέσω πως, επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι γενικώς, θα πρέπει να προσεχθεί η επιλογή μηχανικού. Μακριά από "συναδέλφους" που κάνουν "ό,τι θέλει ο πελάτης". Μεταξύ των χαρακτηριστικών του σωστού μηχανικού, είναι η αποτροπή του πελάτη από παράνομες ενέργειες.
    1 point
  12. Καλησπέρα Χρόνια Πολλά, Για τον η/χ ότι ανέφερες και επιπρόσθετα, βάλε και την πλάκα από πάνω και πλακάκια για το δάπεδο, επιχρίσματα και χρωματισμούς των αντίστοιχων επιφανειών. Για τις υπόλοιπες εργασίες απλά βάζεις τα τ.μ. με εκτίμηση χοντρικά από τα σχέδια. Λεπτομερή αναφορά στην τ.ε. δεν χρειάζεται, απλά αναφέρεις ότι ο προϋπολογισμός είναι < 15 χιλ που λογίζεται ως 1 λοιπή παράβαση. Από την άλλη αν τελικά έχεις τόσες πολλές εργασίες όσες αναφέρεις, ίσως να εξέταζες να βάλεις 2 ΛΠ αντί 1. Προσωπικά έχω αναφέρει ότι δεν ανεβάζω πλέον τον αναλυτικό στα αρχεία, οι απόψεις διίστανται πάνω στο συγκεκριμένο αφού άλλοι συν/φοι ανεβάζουν και τον αναλυτικό μαζί με την τ.ε.
    1 point
  13. Αν δεν υπάρχει η συγκεκριμένη απόφαση, οι θέσεις υπολογίζονται με τη δυσμενέστερη (μικρότερη) επιφάνεια (δηλ. 100 μ² για κατοικία). Νομίζω πως υπάρχει και δεύτερος υπολογισμός (1 θέση ανά κατοικία), ο δε τελικός αριθμός θέσεων είναι ο μεγαλύτερος εκ των δύο. Και, ΔΕΝ υπολογίζονται βάσει της επιφάνειας του οικοπέδου αλλά βάσει επιφάνειας κτίσματος
    1 point
  14. ο Νομαρχης δεν υπαρχει αντικατασταθηκε με τον Περιφερειαρχη και, δξ εαν εχει βγαλει καποιος τετοια αποφαση. Γνωμη μου ειναι οτι ισχυουν τα τμ. που αναφερονται στα σχετικα νομοθετηματα [ν. 960/79 και ν 350/96] δες τα ΠΜ [Χρονια Πολλα]
    1 point
  15. Δεν μπορείς με 2-3 μηνύματα που έχεις κάνει στο συγκεκριμένο θέμα, να ξεφτιλίζεις όλους τους επιστήμονες μηχανολόγους...Μερικές φορές καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς. Και εν πάσει περιπτώσει, αν εσύ προσωπικά δεν το κατέχεις το συγκεκριμένο θέμα, μπορείς να μη σχολιάσεις καθόλου... Ξέρεις πόσα θέματα σε αυτό το foroum αφήνω ασχολίαστα, γιατί δεν το κατέχω πλήρως το θέμα; Εννοείται ότι είναι μεγάλο το εύρος της μηχανολογίας. Και πάμε στην ουσία του μηνύματός σου : Γράφεις αρχικά και ρωτάς τί λέει ο φρενάς του.... Τί να πει ο φρενάς του!!!! Να αλλάξει ένα ένα όλα τα εξαρτήματα! Και να που έφτασε! Άλλαξε τακάκια, άλλαξε δισκόπλακες....έχει πληρώσει ένα σκασμό λεφτά... Και;;;; Δεν σε καταλαβαίνω πραγματικά συνάδελφε...Εσύ στο Πολυτεχνείο διδάχθηκες ή όχι Μηχανική των Ρευστών ώστε να καταλάβεις ότι μεταξύ των δύο τακακιών στη ροή του ρευστού μπορείς να εφαρμόσεις την εξίσωση Bernoulli; Διδάχθηκες ή όχι Υδραυλικά συστήματα υψηλής πίεσης; Διδάχθηκες ή όχι την έννοια της πτώσης πίεσης; Διδάχθηκες ή όχι Στατική, ώστε να καταλάβεις ότι όταν ασκούνται δύο αντίρροπες δυνάμεις που δεν είναι ίσες κατά μέτρο, τότε αναπτύσσεται μία συνισταμένη δύναμη ίδιας διεύθυνσης και δεν αλληλοαναιρούνται; Και ότι όταν ασκείται μία συνισταμένη δύναμη κάθετα σε μία πλάκα μακριά από το κέντρο της, τότε αναπτύσσεται καμπτική ροπή ως προς τον κεντροβαρικό της άξονα; Διδάχθηκες ή όχι Αντοχή υλικών για να καταλάβεις ότι αυτή η καμπτική ροπή μπορεί να ήταν τόσο μεγάλη ώστε να προκάλεσε πλαστική παραμόρφωση; Τί θα πει ότι οι περισσότεροι μηχανολόγοι δεν έχουν αλλάξει τακάκια; Πού βλέπεις στα παραπάνω ότι πρέπει να έχεις αλλάξει τακάκια για να μάθεις αυτή την Επιστήμη; Ή μήπως νομίζεις ότι το υδραυλικό σύστημα των φρένων το σχεδίασαν φρενάδες; Μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν, μηχανολόγοι τα υπολογίζουν...Θεωρώ τα σχόλιά σου προσβλητικά για κάθε μηχανολόγο που έχει ιδρώσει και έχει λιώσει τα παντελόνια του στα θρανία... Και φυσικά δεν υποτιμώ κανέναν φρενά, κανέναν υδραυλικό, κανέναν τεχνίτη... Αλλά τα όρια του καθενός, όπως και του μηχανολόγου είναι συγκεκριμένα... Έχω δουλέψει σε μηχανουργεία δίπλα σε μαστόρια με 40 χρόνια εμπειρία... όμως το μυαλό τους δεν μπορεί να μπει σε χωράφια της Επιστήμης. Δύσκολες βλάβες που τύχαιναν σε μηχανήματα, μόνο πολύ καλοί μηχανολόγοι τα έβρισκαν...και οι τεχνίτες τα εφάρμοζαν
    1 point
  16. Μάλλον δεν έγινα κατανοητός... Η πρότασή μου είναι η εξής : Στη θέρμανση η Α.Θ. θα λειτουργεί χωρίς αλλαγή, όπως προτείνει η συνάδελφος. Στην ψύξη αντί να μπουν σπλιτάκια θα μπουν FCU νερού (στην ίδια θέση που θα έμπαιναν τα εσωτερικά των AC) και θα συνδεθούν με την Α.Θ. Έτσι δεν θα γεμίσει εξωτερικά το σπίτι με μηχανήματα (πλην της Α.Θ.), ενώ το κόστος του κάθε FCU νερού είναι σίγουρα μικρότερο από το AC που αντικαθιστά. Υπάρχει έτσι και δυνατότητα "ταχείας θέρμανσης" με αρχική (μικρής διαρκείας) λειτουργία και των FCU, παράλληλα με τα σώματα ή το ενδοδαπέδιο.
    1 point
  17. Γιατί Α.Θ. και αιρκοντίσιον??? Αφού η Α.Θ. κάνει και ψύξη και θέρμανση!!!
    1 point
  18. Ειναι Δ.Ε. Πυλαίας εκεί χαμηλά, εκτός σχεδίου, άρα σωστά τα 500.
    1 point
  19. Δεν έχει βάση η θεώρηση όλου του κτιρίου σαν ένα Πυροδιαμέρισμά. Απλώς δεν υπάρχει πυροδιαμέρισμα.
    1 point
  20. Μήπως έχει νόημα να του πω να ΄κλείσει' τα υπόγεια, να μην τα δείξουμε καθόλου, γιατί αυτά είναι ουσιαστικά που πάνε το ακίνητο κατηγορία 5 και να ρυθμίσουμε τις υπόλοιπες παραβάσεις για να μην έχει κάποιο πρόβλημα μελλοντικά σε μεταβιβάσεις/αγοραπωλησίες κτλ, διότι είναι ακίνητα προς εκμετάλλευση? Η πρόσβαση είναι μόνο εσωτερική οπότε μπορεί να 'ακυρωθεί' το υπόγειο, εξωτερικά δεν φαίνεται τίποτα, ούτε παράθυρα έχει. Οπότε μπορεί να το κλείσει σαν να μην έγινε. Προφανώς αν βγει μετά κάποιος νόμος ή πρόστιμο με ταυτότητα κτιρίου, δεν θα μπορεί να το εμφανίσει πάλι αλλά...ίσως γλυτώσει το ακίνητο, σε περίπτωση που είναι δυσμενής ο νόμος.. Δεν ξέρω..μια ιδέα λέω..
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.