Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.946


  2. Garosh

    Garosh

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      16


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.388


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Ότι έχει αναφερθεί είναι σωστό. Ο μηχανικός δεν έχει καμία υποχρέωση να αναγράψει είδος δέντρων. Αυτά να πάει να τα πουλήσει αλλού. Αυτό που την ενδιαφέρει (και θα της δώσει την πληροφορία ο πωλητής) είναι αν έχει ελιές (συντ/της 1.40 στο ΑΑΓΗΣ) και αν έχει τουλάχιστον 10 8 δέντρα/στρέμμα ώστε να βάλει τον συντελεστή καλλιέργειας και να μην το θεωρήσει μονοετή καλλιέργεια (συντ/της 1). οδηγία του εντύπου ααγης: 4. ΑΓΡΟI ΜΕ ΠΟΛΥΕΤΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ Ή ΔΕΝΔΡΩΝΕΣ είναι οι εκτάσεις που καλύπτονται από συστηματικές καλλιέργειες δενδρωδών φυτών με εμπορεύσιμους καρπούς ή ξυλεία, με πυκνότητα τουλάχιστον οκτώ δένδρων ανά στρέμμα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και οι αμπελώνες. Εκτάσεις με διάσπαρτα δένδρα με εμφανή χαρακτηριστικά έλλειψης συστηματικής εκμετάλλευσης ή λιγότερα από οκτώ δένδρα ανά στρέμμα, υπάγονται στην κατηγορία των αγρών μονοετούς καλλιέργειας. Αν δεν δείχνεις σημείο υδροληψίας (ενεργό ή ανενεργό) δεν έχεις καμία υποχρέωση να δηλώσεις το οτιδήποτε. Εξάλλου στο συμβόλαιο βάζει τον πωλητή να δηλώνει υπευθύνως ότι δεν υπάρχει σημείο υδροληψίας. Έλεος πια με την κάθε μια που ζητάει ότι της κατέβει στο κεφάλι... Δημήτρη ο μηχανικός δεν μπορεί να υπογράψει "καθαρή" δήλωση σε περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας γηπέδου με Ε<4.000 τμ, καθώς η κατ εξαίρεση οικοδομησιμότητα του άρθρου 40 δίνεται μόνο με την έκδοση προέγκρισης Ο.Α. Άρα, αν δεν την έχει θα πρέπει να γράψει ότι το γήπεδο θα καταστεί οικοδομήσιμο μόνον μετά την έκδοση προέγκρισης Ο.Α δυνάμει του Α 40 Ν. 4759/20 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
    3 points
  2. Αυτήν την εβδομάδα που έρχεται περνάμε ιατρικές και την επομένη τα τεστ υψοφοβίας/ κλειστοφοβίας οι Νότιοι. Την ημέρα εκείνη μου είπαν πως θα μας δει και ΩΡΛ στο διυλιστήριο.
    2 points
  3. Ανοίγεις μεγάλη πληγή τώρα για την αξία περαιτέρω αξιοποίησης. Οι συμβολαιογράφοι το έχουν ως τακτική, χωρίς τις περισσότερες φορές να ενημερώνουν κανέναν (μηχανικό και πελάτη) για την εναλλακτική του λύση (το αναλύω παρακάτω) να συμπληρώνουν το πεδίο αυτό ακόμη και σε μη άρτια και μη οικοδομήσιμα γήπεδα και αυτό διότι στις οδηγίες του εντύπου έχει παραμείνει μια παρωχημένη (επιεικώς απαράδεκτη για τους μηχανικούς διάταξη καθώς με αυτή αμφισβητείται ευθέως το κύρος της δήλωσης Ν. 651/77 επί των τοπογραφικών τους διαγραμμάτων), η οποία αναφέρει ότι " "Η αδυναμία δόμησης εν όλω ή εν μέρει καθώς και το σχετικό ποσοστό της δόμησης που μπορεί να πραγματοποιηθεί αποδεικνύεται με βεβαίωση ιδιώτη μηχανικού, θεωρημένη από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία". Δηλαδή το ίδιο το κράτος έρχεται και μας λέει ότι σε άλλες περιπτώσεις δέχεται την δήλωση Ν. 651/77 του μηχανικού, αλλά για την συγκεκριμένη περίπτωση την αμφισβητεί και θέλει θεώρηση από Πολεοδομία Το μπολνταρισμένο με μπλε αποτελεί την επίμαχη φράση η οποία έχει και σφάλμα ουσίας, καθώς δεν υπάρχει βεβαίωση μηχανικού που να θεωρείται από την Πολεοδομία. Υπάρχει βεβαίωση αρτιότητας/οικοδομησιμότητας, την οποία σε δική μου περίπτωση, στην οποία η συμβολαιογράφος πήγαινε να περάσει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο ως άρτιο και οικοδομήσιμο και να χρεωθώ αρκετά μεγαλύτερη αντικειμενική από ότι θα έπρεπε να υπολογιστεί, τελικά έλαβα από την πολεοδομία βεβαίωση περί μη αρτιότητας (οι μάχες πρέπει να δίνονται....) και έτσι αποκαταστάθηκε η τάξη. Επομένως, το λεω για τους συναδέλφους αυτό, να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα όταν οι συμβολαιογράφοι τους υπολογίζουν αντικειμενικές αξίες. Να τις ελέγχετε πάντοτε. Επομένως Δημήτρη, όπως καταλαβαίνεις το παραπάνω απαντά στον προβληματισμό σου για το πως θα υπολογίσουν την αξία περαιτέρω αξιοποίησης στις περιπτώσεις (εντός ΓΠΣ σε περιοχές επέκτασης και πολεοδομήσης βάσει του σχεδίου ή του ΣΧΟΟΑΠ, ή σε περιοχές εκτός ΓΠΣ, με πρόσωπο σε εθνική ή επαρχιακή οδό, ή σε απόσταση 800 μ από θάλασσα) που αυτή οφείλει να υπολογιστεί. Θα την υπολογίσουν ως να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο και αν κάποιος τους "ζορίσει" θα πουν ότι "να το γράφει η οδηγία από κάτω".
    2 points
  4. Version excel

    5.729 downloads

    Πίνακας Αναλογισμού και κατανομής χιλιοστών
    1 point
  5. Καλησπέρα παρέα με αυτά που είπες δίνεις και ούρα,ώστε να ελεγχθεί εάν υπάρχουν ναρκωτικές ουσίες. Εννοείται σε βάζουν να το κάνεις εκεί και όχι να τα φέρεις από το σπίτι σου.Ψυχοτεχνικά θα περάσεις στο διυλιστήριο μετά από τα τεστ υψοφοβίας-κλειστοφοβίας.
    1 point
  6. απλά πολλοί δηλώσαν ότι είναι μέσα στα ΕΛΠΕ και τα ξέρουν και έχω μπερδευτεί. Τέσπα εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους.
    1 point
  7. Καλημέρα,ναι,από την περιγραφή σου και σε κατάσταση υπαγωγής, μπορείς να αλλάξεις την επιλογή και να εκδοθεί η έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης με το παράβολο που είναι ήδη πληρωμένο.
    1 point
  8. http://dysfv.sourceforge.net/ Την ίδια δουλεία μπορείς να κάνεις και με το HashTool απο το mircosoft store
    1 point
  9. Δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει "διόρθωση" της διαδικασίας, από την αποδοχή κι εντεύθεν. Ρώτα συμβ/φο και δικηγόρο. Επίσης, κάνε βολιδοσκόπηση στην ΥΔΟΜ
    1 point
  10. Καταρχας θα πω οτι συμφωνω με αυτο που εκανε ο συναδελφος , να αφαιρεσει δλδ την συσκευη απο τον δδε , επρεπε ομως να κατσει να κανει κ την υπολοιπη διαδικασια.... Ας τα παρουμε απο την αρχη . Καποιες καινουργιες κουζινες παρουζιασουν μικροδιαροες κ αυτο συμβαινει γιατι δεν εχουν ''βαψει'' οπως λεμε οι αντιστασεις κ τα κυκλωματα που φερει , κ φερει αρκετες /τα . Εαν εχεις λοιπον εναν παλιο ΔΔΕ που εχει αποκτησει υπερευαισθησια στα ma που ενεργοποιειται <20 θα συμβει αυτο που εχει παθει η κουζινα του διμετρου , το εχω δει κ σε ΔΔΕ που λειτουργουν κανονικα >25. Αυτο, διορθωνετε με το να βγαλουμε την κουζινα απο τον ελεγχο του ΔΔΕ κ να της βαλουμε στο φουρνο ενα ταψι με *νερο με τις πανω & κατω αντιστασεις στους 250c........μετα απο κανα 45λεπτο σβηνουμε τον φουρνο κ επαναφερουμε την κουζινα στον ελεγχο του ΔΔΕ .....εννοειτε οτι σε ολη την διδικασια κανεις αλλος εκτος απο εμενα δεν ακουμπαει ή χειριζεται την συσκευη... *Δεν βαζουμε παντα στο ταψι ''νερο'' , μπορουμε να βαλουμε τσιπουριτσες , λαβρακια , φακρακι....κλπ 😋
    1 point
  11. Δεν είναι μόνο οι τίτλοι που πρέπει να μελετήσει ο μηχανικός για να τεκμηριώσει την χρονολογία δημιουργίας. Τα πιο βασικά: Αρχικά ρυμοτομικά και τροποποιήσεις τους (τα ρυμοτομικά σχεδόν πάντα ξεκινούσαν με αποτυπώσεις οπότε εμφανίζουν τα τότε υφιστάμενα κτίσματα και κατασκευές) Τεχνικές εκθέσεις ή Διαγράμματα εφαρμογής που συντάσσονταν κατά τα έτη Τυχόν πράξεις αναλογισμού Την πινακίδα 1:5000 της Γ.Υ.Σ. και λοιπούς χάρτες ανά περιοχή (π.χ. στην Αττική υπάρχει το Σχέδιο Πόλεως 1985). Αεροφωτογραφίες (η προεπισκόπηση είναι ελεύθερη στο διαδίκτυο).
    1 point
  12. Είναι ευθύνη του μηχανικού (αποκλειστικά και μόνο) να αποδείξει την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα. Τίποτε άλλο
    1 point
  13. ποιά ειναι η "βεβαιωση προυφισταμενου";;; Μονον για την βεβαιωση αρτιοτητας-οικοδομησιμοτητας θυμαμαι Εδω ολη η συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/5529-βεβαίωση-αρτιότητας-οικοδομησιμότητας-άρθρο-251337-83/page/5/
    1 point
  14. Θα ήθελα μια επιβεβαίωση (ή διόρθωση λαθών) λόγω απειρίας για την ακόλουθη διαδικασία εκτίμησης "ριζικής ανακαίνισης". Σε ισόγειο χώρο ορισμένο ως αποθήκη στην Ο.Α. που μέτρησε στον ΣΔ θα γίνει αλλαγή χρήσης σε τμήμα του, επιφάνειας 60τ.μ., (ή σε όλον τον όροφο, αλλά θα ανακαινιστεί προς δημιουργία διαμερίσματος κατοικίας μόνο το παραπάνω τμήμα). Ο όροφος έχει παροχές ηλεκτρικού ρεύματος, γιατί έχει λειτουργήσει ως ξυλουργικό εργαστήριο στο παρελθόν, αλλά όχι εσωτερικές διαρρυθμίσεις, μόνωση, κατάλληλα κουφώματα και γενικά εγκαταστάσεις που να εξυπηρετούν τη χρήση κατοικίας. Με λίγα λόγια επιθυμητό είναι να γίνουν πολλές επεμβάσεις για την αλλαγή χρήσης. Διέκρινα πως χρειάζεται να γίνει έλεγχος για ριζική (καθώς έχω καταλάβει ότι έχει σημασία ως προς τον ΚΕΝΑΚ) και έτσι έκανα τα εξής: Υπολόγισα το ΟΚΡΑ για την επιφάνεια των 60τμ σε περίπου 15000€. Για το ΔΑΚ από το παράρτημα Β' υπολόγισα με αναλυτικό τις εργασίες για θερμομόνωση - κουφώματα. Δεν έβαλα και το κόστος πλινθοδομών παρ'όλο που κάποιες εξωτ. τοιχοποιίες θα καθαιρεθούν εξ ολοκλήρου για να δημιουργηθούν νέα ανοίγματα. Το κόστος ανήλθε σε περίπου 1800€. Καταλαβαίνω ότι το ποσό δεν είναι ρεαλιστικό (πολύ μικρότερο), αλλά αυτό μου δίνει ο πίνακας ΑΠ. Για το ΔΑΤΣ υπολόγισα πάλι από το παράρτημα Β' εργασίες για θέρμανση - ψύξη - ηλεκτρ. εγκαταστάσεις και ηλιακό. Για τη θέρμανση έβαλα "κεντρική θέρμανση (23.01)" και υπολόγισα στο περίπου τις KCAL (=5400) από έναν γενικευμένο απλοϊκό τύπο που βρήκα σε κάποιο σάιτ. Περιλαμβάνεται άραγε ο όποιος λέβητας στο κόστος του παραρτήματος ή αφορά μόνο τα σώματα-σωληνώσεις και πρέπει να τον προσθέσω; Το αποτέλεσμα ανέρχεται σε περίπου 4300€. Πάλι μη ρεαλιστικό. Άρα ΜΔΑ < ΟΚΡΑ, και συνεπώς ΔΕΝ είναι ριζική. Είναι σωστά τα παραπάνω, λέτε, ή έχω υποεκτιμήσει το κόστος των εγκαταστάσεων/εργασιών για κάποιον λόγο και πρέπει να το επαναπροσδιορίσω; Από κάποια σχόλια είχα καταλάβει ότι είναι πιθανό να πρόκειται για ριζική και το αποτέλεσμα απέχει κατά πολύ (ουσιαστικά είναι απίθανο μέσω των τιμών του παραρτήματος), γι' αυτό και ο προβληματισμός μου. Μήπως δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο πίνακας του παραρτήματος Β'; Κάτι άλλο που μου διαφεύγει; Παραθέτω και το "excel" που έφτιαξα για τους υπολογισμούς (είναι σε openoffice, δεν ξέρω αν δουλεύει σε MSExcel), το οποίο το έκανα γενικευμένο με droplists να περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις από τον πίνακα του νόμου για τον υπολογισμό του ΟΚΡΑ. Ελάχιστη η βοήθεια του σαν εργαλείο, αλλά είχε πλάκα να το φτιάξω και το προσφέρω για όποια χρήση. Υπολογισμός Ριζικής.ods
    1 point
  15. Το ΕΛΟΤ 60364 είναι πλέον νόμος του Κράτους. ΦΕΚ B 4654-2021.pdf
    1 point
  16. Τι επομενες μερες ανεβαινει ως υπολογισμος σε σελιδα και ενημερωνω. Εχουν γινει αρκετες αλλαγες
    1 point
  17. Καλημέρα,πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια ικριωμάτων,η επιφάνεια θερμομόνωσης και αν υπάρχουν επιχρίσματα,βαφές κλπ. και αυτά.(Υπάρχουν όλα τα σχετικά άρθρα)
    1 point
  18. Ότι εντοπίζω το βελτιώνω εάν έχετε να βελτιώσετε ή να παρατηρήσετε στείλτε email: [email protected] Ευχαριστώ
    1 point
  19. Οπως νομιζετε, καλη συνεχεια απο μενα
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.