Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ερωτήματος έχουμε ένα πλήρως αυθαίρετο κτήριο και εργασίες κατεδάφισης επί αυτού γίνονται μόνον με έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Πολεοδομικά πρόστιμα επιβάλλονται μόνο σε περιπτώσεις μη λήψης της απαιτούμενης αδείας. Η μη λήψη έγκρισης εργασιών έχει ως συνέπειες αυτές που θα ορίσει η δημόσια αρχή όταν θα γίνει γνωστή σε αυτή η μη έγκαιρη λήψη της. Ενδεικτικά αναφέρονται ενέργειες ώστε να εφαρμοστούν οι νόμιμες : αστυνομικές διατάξεις, ποινές νόμων διαχείρισης αποβλήτων, ασφαλιστικές διατάξεις κλπ. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα : - δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα σύγκρισης με τη νομιμότητα γιατί δεν υπάρχει κάτι νόμιμο στο κτήριο, - μπορεί να μεταβιβαστεί ως έχει και χωρίς αλλαγή των στοιχείων της δήλωσης γιατί απλά αυτή δεν επιτρέπεται. - περαιτέρω μεταβολή χρήσης του ήδη τακτοποιημένου ως κλεισμένου ΗΧ δεν επιτρέπεται (παρά μόνο αν νομιμοποιηθεί).
    4 points
  2. Μην λησμονούμε ότι δεν έχουμε καμία υποχρέωση εφαρμογής εγκυκλίου η οποία ενώ ο σκοπός της είναι να ερμηνεύει το νόμο βασιζόμενη σε αυτόν, η ίδια παράγει νόμο και αντιβαίνει στις διατάξεις αυτού που καλείται να ερμηνεύσει. Πολλές τέτοιες περιπτώσεις (έχω πρόχειρες δυο-τρεις τέτοιες, για μειωτικό σε υπόγειες στάθμες, ενώ η εγκ.2 "απαιτεί" να πληρείται ο ορισμός υπογείου κατά ΓΟΚ, συγχώνευση σε αναλυτικό του άρθρου 100 περιπτώσεων κατηγορίας 3 με εμβαδόν χώρου, κάτι που απαγορεύεται ρητά από το άρθρο 100, μη εφαρμογή της περ΄. κατηγορίας 3 που αφορά αποθήκη όταν δεν υπάρχει Ο.Α, ενώ ο νόμος δεν αναφέρει κάτι τέτοιο κλπ κλπ) και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν.4178(η εγκ 2 ήταν το αποκορύφωμα της προχειρότητας σε κλίμα απελθόντος υπουργείου και οι "παλιοί" θυμάστε τότε τι έγινε και τι σχολιάζαμε) Παρεμπιπτοντως +1 και από μένα στον Δημήτρη για την πληρέστατη δημοσίευση που έκανε για το θέμα. Τιμή μας που τον έχουμε στο φόρουμ.
    3 points
  3. @Doctorbike το δεύτερο, γιατί στην ηλεκτρονική ταυτότητα βάζουμε το εμβαδόν κανονικά (όπως προκύπτει από τις εξωτερικές διαστάσεις). Αντιθέτως, η τακτοποίηση έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου και γι΄αυτό χρησιμοποιήθηκε (σωστά) η επιφάνεια βάσει των εσωτερικών διαστάσεων.
    3 points
  4. @V.Chlorok. πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης δεν μπορεί να επιβληθεί (λόγω της μετατροπής κλειστού χώρου σε ημιυπαίθριο), αφού δεν κατασκευάστηκε τίποτα. Θα εκδοθεί ΕΕΔΜΚ (δίκην άδειας νομιμοποίησης) και θα γίνει ενημέρωση φακέλου.
    3 points
  5. [@Elounda] Μόνο κάτοψη, νέα τομή δεν προβλέπεται από τις νομοθετικές διατάξεις. Η κάτοψη γίνεται λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης, ενώ οι περιμετρικές διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες (αυτό είναι το νόημα της ανοχής 2%). Τον προϋπολογισμό δεν τον έχει αναρτήσει γιατί δεν περιλαμβάνεται στα δικαιολογητικά. Σαφέστατα μπορεί να γίνει τακτοποίηση, μετά τη μεταβίβαση, για όσες αυθαιρεσίες εξαιρούνται από τη βεβαίωση.
    2 points
  6. Version EXTENDED v21

    3.126 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  7. - Αν δεν τις ανέφερε, που είναι η έλλειψη ; - Και να έγιναν μετά, υπάρχει ακυρότητα συμβολαίου ; - Όταν ο νέος ιδιοκτήτης πάει στο μηχανικό του για αδειοδότηση, αυτός δεν θα τις τακτοποιήσει ανεξαρτήτως παλαιότητας ;
    1 point
  8. Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.
    1 point
  9. "Διαφορετική διαμερισμάτωση υπογείου (Υπερβάσεις και υποχωρήσεις μεταξύ των ιδιοκτησιών Υ3, Υ4 και κοινοχρήστου χώρου). Απαιτείται συναίνεση από τους εμπλεκόμενους." - Προυποθεση για την ΔΔ, μεταξυ διηρημενων χωρων, ειναι να αποτυπωνονται σε κατοψη του υπογειου και στα συβολαια, οι διαφορετικες θεσεις των χωρων, σε σχεση με την αδεια, δλδ μεταξυ Υ3 και Υ4. Μπορει και ο ενας... Αλλά, εαν εννοεις οτι, ειναι αλλοιως στα συμβολαια και αλλοιως στην πραγματικοτητα, ειναι θεμα που λυνεται, οχι με τις διαταξεις αυθαιρετων αλλα μονον μεταξυ σας. Ως προς την επεκταση στα κοινοχρηστα, αυτη γινεται με μονομερη τροποποιηση της συστασης με βαση τις διαταξεις του αρθρου 98. Τους κληρονομους και ολους τους υπολοιπους τους χρειαζεσαι μονον για συσταση ΟΙ....εαν δεν υπαρχει. Μιλας με τον μηχανικο σου. -Για τον ηλιακο, εαν αρνηθει, δικαιουσαι να πας στα δικαστηρια. Το ερωτημα ειναι εαν υπαρχουν ηδη αναμονες προς το διαμερισμα σου, αλλως αν δεν υπαρχουν, υπαρχει προβληα οδευσης των σωληνωσεων υγ οσο εγραφα, αλλαξες την ερωτηση ...σε σχεση με τον ηλιακο.
    1 point
  10. Ναι ... γιατί όλα τα ανωτέρω χρειάζονται απαραίτητα και κάποιον που να ξέρει να τα επιλέξει, εγκαταστήσει και να τα ρυθμίσει σωστά και βέβαια αργότερα να τα ελέγχει και να τα συντηρεί!
    1 point
  11. ....και βαλβίδα ασφαλείας (υπερπίεσης και υπερθέρμανσης) στους συλλέκτες) 😊
    1 point
  12. Ναι, αρκεί ο διαφορικός θερμοστάτης, που θα χρησιμοποιήσουμε, να διαθέτει αντιπαγωτική λειτουργία. Δηλαδή : 1. να ενεργοποιεί τον κυκλοφορητή, όταν το νερό στους συλλέκτες είναι πιό ζεστό από το θερμοσίφωνα και 2. να ενεργοποιεί τον κυκλοφορητή όταν η θερμοκρασία στους συλλέκτες πέφτει στους 5-6 οC.
    1 point
  13. Ίσως οικονομικά να συμφέρει, αν δεν χρησιμοποιηθεί κυκλοφορητής. Όμως ένας "κανονικός" ηλιακός είναι σίγουρα καλύτερη λύση καθώς δεν απαιτείται άδειασμα τον χειμώνα, για να αποφευχθεί το πάγωμα.
    1 point
  14. Θα μπορούσαν να συνδεθούν συλλέκτες σε "ανοικτό" κύκλωμα. Δηλαδή το νερό χρήσης να περνάει μέσα από τους συλλέκτες. Προϋπόθεση να είναι οι συλλέκτες ακριβώς από πάνω στην ταράτσα και όχι κάποιους ορόφους πιό πάνω. Υπάρχει κίνδυνος να παγώσει το νερό σε παγωνιές, καθώς δεν είναι εφικτή η χρήση αντιψυκτικού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κυκλοφορητής με διαφορικό θερμοστάτη, για καλύτερη απόδοση.
    1 point
  15. ...ξαναγυρισαμε στο ιδιο θεμα...που συζηταμε εδω και 10 χρονια - αν ο μηχανικος οφειλει να καταγραψει αυτες τις "αυθαρεσιες", ωστε να ειναι γνωστες στον αγοραστη, αφου θα τον επιβαρυνει οικονομικα, στο μελλον η τακτοποιηση τους - αν θα βρεθει δικηγορος να συμφωνησει σε αυτο ή θα πει το απλο και λογικο "δικές σας υποχρεωσεις ειναι...τακτοποιειστε τις και ...μας φωναζετε για συμβολαιο" Πλην ο μηχανικος, πηρε την... σπαθα κι εκοψε τον γορδιο δεσμο με την " μια"..... Δεν εγραψε τπτ και ελυσε το προβλημα.. Ομως, τωρα, αντε να ισχυρισθει /αποδειξει ο αγοραστης οτι, αυτες υπηρχαν "απο παληα"..και δεν τις γραψαμε επειδη και μπηκοουζ.... [και τί θα γινει εαν ο αγοραστης θελησει να διεκδικησει τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν τον ενημερωσε, αλλα του μεταβιβασαν εν ακινητο "ελευθερο απο καθε βαρος διεκδικηση και απο καθε νομικό ελαττωμα...] Καλο μηνα
    1 point
  16. Ας μη τα βλέπουμε τόσο …. απλοϊκά για να αυτό-απαλλαχθούμε από πρόστιμα … Συγκεκριμένα, η κατεδάφιση (ολική ή μερική ως εν προκειμένω για την δημιουργία Η/Υ χώρου) προαπαιτεί την έκδοση οικοδομικής αδείας για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ασχέτως δηλαδή της δημιουργίας η μη νέων χώρων). Αυτό ισχύει ανέκαθεν (ΓΟΚ 85, ν.1337/83 κ.λ.π) και επί των ημερών μας με το αρ.29.(β) ν.4495/17 «Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών.» Συνεπώς κάθε μερική ή ολική κατεδάφιση χωρίς την κατά τον νόμο οικοδομική άδεια θεωρείται αυθαίρετη και έτσι αντιμετωπίζεται με τις αντίστοιχες κυρώσεις του αρ.94 Συγκεκριμένα, βάσει του αρ. 94.2 ισχύει : « Για κάθε αυθαίρετη κατασκευή, εγκατάσταση ή εργασία που λόγω της φύσης της δεν αντιστοιχεί σε επιφάνεια χώρου, η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται αναλυτικά με τιμές προϋπολογισμού κατά το Παράρτημα Β του παρόντος και, αν δεν υπάρχει καθορισμένη τιμή στο Παράρτημα, με τιμές αγοράς.» και ειδικότερα για τις κατεδαφίσεις στο α/α 2. ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ. Πάντως και μόνο βάσει της κοινής λογικής (και μη μηχανικού..) θα ήταν αδύνατο να επιτρέπει η πολιτεία στον οποιοδήποτε να κατεδαφίζει το οτιδήποτε (μερικώς η ολικώς) χωρίς προηγουμένως να ελέγξει θέματα διατηρητέων, ασφαλείας εργασιών, υποδομών, ιδιοκτησιακά αλλά απλά να ζητά να την ενημερώσουμε ότι κατεδαφίσαμε... . Σημειώτεον ότι ακόμη και με την έκδοση αδείας κατεδάφισης ΔΕΝ μπορείς να κατεδαφίσεις πριν την παρέλευση 20 ημερών ανάρτησης στο https://diavgeia.gov.gr/f/YPEN για τους ανωτέρω λόγους. Το δε θέμα του προστίμου μπορεί να πάει ακόμη πιο μακριά αν πέσεις σε ΥΔΟΜ που υπολογίσει την αξία της αυθαίρετης κατεδάφισης βάσει επιφανείας όπως αυτό έχει προκύψει να εφαρμοστεί και μαζί με πρόστιμο διατήρησης…!!! Η δε κοινή θέση των ΥΔΟΜ Κ. Μακεδονίας για την επιβολή προστίμων επί αυθαιρέτου κατεδάφισης είναι : «Σε περίπτωση σύνταξης έκθεσης αυτοψίας για αυθαίρετη κατεδάφιση τμήματος νόμιμα υφιστάμενου κτηρίου, η υπηρεσία μας επέβαλλε κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και ενημέρωσε τον φερόμενο ιδιοκτήτη ότι το πρόστιμο διατήρησης θα σταματήσει όταν αποκατασταθεί – ξανακτισθεί η κατασκευή ή εάν προχωρήσει σε έκδοση άδειας δόμησης για τη νομιμοποίηση της κατεδάφισης. Το ερώτημά μας αφορά στο αν οφείλαμε να επιβάλλουμε πρόστιμο διατήρησης ή όχι και σύμφωνα με ποια διάταξη. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σε αυθαίρετα επιβαλλόταν και επιβάλλονται σύμφωνα με τους N.1337/1983, άρθρο 17 §2, Ν.4178/2013, άρθρο 26 §1. Δεδομένου ότι και για κατεδάφιση απαιτείται άδεια δόμησης (ΝΟΚ, άρθρο 4 §1α), ενώ αυθαίρετη θεωρείται κάθε εργασία χωρίς απαιτούμενη άδεια (ΝΟΚ, άρθρο 4 §5), συνέπεια κατεδάφισης χωρίς άδεια είναι και η επιβολή αυτών των προστίμων, τα οποία πάντα αναφέρονται μαζί και τα δύο. Από καμία διάταξη νόμου δεν διαχωρίζεται η επιβολή και προστίμου διατήρησης, ενώ η μόνη εξαίρεση επιβολής αυτών των προστίμων (πάντα και ανέγερσης και διατήρησης) είναι η ρητά αναφερόμενη στην §6, τελευταίο εδάφιο, του άρθρου 4 του ΝΟΚ (αναθεώρηση ισχύουσας αδείας χωρίς αύξηση κ.τ.λ.). Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται αποκατάσταση του αυθαιρέτου η επανακατασκευή του κατεδαφισθέντος, χωρίς άδεια δόμησης, η οποία είναι υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση ανέγερσης» Σχετική και η: Εγκ-64218/9918/85/15-9-88 Γνωμ-569/88 Εγκ-85/88 Ε-85/88 "Αποδοχή της με αρ.Γνωμ-569/88 της Νομικής Δ/νσης ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια". (Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών χωρίς άδεια) Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αρ.Γνωμ-569/25-7-88 της Νομικής Δ/νσης του Υπουργείου μας την οποία και αποδεχόμαστε. Με την γνωμοδότηση αυτή γίνεται δεκτό, ότι για οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης, που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια, επιβάλλεται το πρόστιμο, που προβλέπεται από την παρ.2ατου Αρθ-17 του Ν-1337/83. Αυτά, για να μην βαυκαλιζόμαστε ουρανοβατώντας…..! 🙂
    1 point
  17. @zazeng τα χέρια των συμβολαιογράφων λύνονται με την τεχνική έκθεση... εκεί μπορείς να αναφέρεις το τελικό εμβαδόν (άσχετα αν διαφωνεί με το εμβαδόν υπέρβασης δόμησης) ακριβώς όπως τα περιγράφει και το αριστοτεχνικά γραμμένο σεμινάριο του @dimitris GM στην κορυφή της σελίδας. (αλίμονο στον 3843/10 που η τεχνική του έκθεση ήταν κλειδωμένη έως ανύπαρκτη)
    1 point
  18. μέρα της τζαζ σήμερα, κι ένα κλασικό και κάποιος άλλος κλασικός
    1 point
  19. Δεν συμφωνώ. Μόνο σε εντελώς αυθαίρετο κτίσμα μπαίνουν οι εξωτερικοί τοίχοι στο εμβαδόν. Σε νόμιμο υπόγειο που άλλαξε χρήση σε κατοικία υπολογίζουμε εμβαδόν με τις εσωτερικές διαστάσεις.
    1 point
  20. εδω παρ. 13 https://ypen.gov.gr/ola-osa-prepei-na-gnorizoun-oi-polites-27-erotiseis-apantiseis-gia-tous-dasikous-chartes/ Για το πρακτικο μερος [κωδικους κλπ διαδικασια] θα επικοινωνησεις με το Τοπικο Σημειο
    1 point
  21. Προσωπικά μέχρι έκδοσης σαφούς διάταξης νόμου ή αποχώρησης από το επάγγελμα, ότι έρθει πρώτο, θα μείνω με τους νόμους του μηχανικού. Αυτοί λένε ότι άλλο είναι η αδειοδότηση και άλλο είναι η μεταβίβαση. ΗΤΚ γίνεται και για τα δύο, πρώτα για μεταβίβαση και μετά για άδεια. Για τις μεταβιβάσεις ο ενδιαφερόμενος θα μιλήσει με τον συμβολαιογράφο του ή/και το δικηγόρο του, για τις άδειες με το μηχανικό του. Σαν συντάκτες πληρότητας ΗΤΚ οφείλουμε να εφαρμόσουμε τον νόμο ο οποίος δίνει κάποιες εξαιρέσεις για τη μεταβίβαση που αν θέλουν οι ενδιαφερόμενοι τις χρησιμοποιούν, σαν εκδότες αδείας οφείλουμε να τακτοποιήσουμε όλα όσα είναι μεν στις εξαιρέσεις αλλά απαιτούν άδεια και αυτό πριν εμφανιστούμε σε σύστημα αδειοδότησης με την υπογραφή μας. Τις τακιμιές του ΤΕΕ με τους συμβολαιογράφους δεν τις καταλαβαίνω και δεν θέλω να τις καταλάβω. Θέλουμε πλέον να κάνουμε και εμείς τη δουλειά του συμβολαιογράφου όπως αυτοί θέλουν να κάνουν τη δουλειά του μηχανικού; Έτσι και αλλιώς να τους φτάσουμε σε εισπράξεις δεν υπάρχει περίπτωση. Για το κύρος στην αγορά δεν θα το συζητήσω γιατί θα γελάσουν και οι πέτρες ... Είθε ανάσταση να έρθει σε όλα. Υγεία και ευτυχία σε όλους !
    1 point
  22. @Anthos σαν δύο πρώτες παρατηρήσεις θα έλεγα ότι η εφαρμογή είναι λίγο "βαριά" (οκ, μικρό το κακό) και ανοίγει λίγο αργά, όπως και το τεύχος καθυστερεί αρκετά, και ότι δεν έχω καταφέρει να βρω την παραμετροποίηση(?) όπου να προσαρμόσω την οθόνη της εφαρμογής ώστε να μην χρειάζεται να κινείς διαρκώς την μπάρα κύλισης δεξιά/αριστερά για να βλέπεις τα πάντα. Εννοώ δηλαδή ότι δεν εμφανίζονται όλα τα δεδομένα καθώς δουλεύεις αλλά χρειάζεται να μετακινείς την μπάρα για να δεις το παράθυρο πχ όλων των γεωμετρικών δεδομένων του τοίχου. Ως προς το υπολογιστικό κομμάτι...μετά το Πάσχα...! Να έχουμε λίγο χρόνο μπροστά μας.
    1 point
  23. 1 point
  24. Ευχαριστούμε συνάδελφε! Καλή σταδιοδρομία!!! (η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται😉)
    1 point
  25. Πράγματι προβλέπεται κατά τον νόμο η έκδοση αδειών νομιμοποίησης/ κατεδάφισης σε ρυθμισμένα αυθαίρετα κτίρια υπό τις προϋποθέσεις τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων. Σχετικά δε, παλαιότερα είχε εκδοθεί και η συνημμένη απόφαση. Η σχετική άδεια εν προκειμένω θα συνοδευτεί από την καταβολή ποσοστού του προστίμου ανέγερσης- διατήρησης για τις μετά 28-07-11 αυθαίρετες κατασκευές κατά το αρ.94.3 του ν.4495/17 (20%, 30%, 10%...). Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος extreme -sport μηχανικάρας.... 😉 να σου έλεγε να εκδώσεις κανονικά την άδεια για τις εργασίες (ως μη εισέτι συντελεσμένες) αλλά ως προκείμενες να εκτελεστούν, επωφελούμενος ότι και φωτογραφίες με την παλαιά κατάσταση υπάρχουν από την τακτοποίηση που έγινε, για να δειχθούν τώρα στην άδεια, αλλά και ο έλεγχος του επιθ. δόμησης θα γίνει στο τέλος κατά το αρ.44.3.εε όπου όλα πλέον θα είναι σύννομα (α! πα πα ..! απεταξάμην ......... 😄)! ΑΔΕΙΕΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΑ -ΔΟΚΚ.pdf
    1 point
  26. Νομίζω ότι το θέμα μας εδώ δεν είναι ποια είναι η καλύτερη κωδικοποίηση της νομοθεσίας. [ παρεμπιπτόντως η καλύτερη είναι αυτή που βολεύει τον καθένα ... για την ταχύτερη δεν το συζητώ] Το θέμα εδώ είναι αν η "εξουσία" πρέπει να παραμείνει στις ΥΔΟΜ ή οι ΥΔΟΜ πρέπει κάποτε να εφαρμόζουν πιστοποιημένα την ισχύουσα νομοθεσία. Οι ΥΔΟΜ δεν επιτρέπεται να μην είναι ενημερωμένες για διατάξεις που εφαρμόζουν ή να έχουν αδιευκρίνιστες απορίες πάνω σε διατάξεις ή να προτιμούν κάποιες διατάξεις αποκλείοντας άλλες. Ελέγχουν δουλειές συναδέλφων που πάνω τους έχουν πάρα πολύ κόπο και άπειρη ευθύνη. Καιρός λοιπόν να σοβαρευτούν. Ο νομοθέτης έχει ορίσει, εδώ και πολύ καιρό, ποια είναι η σειρά εφαρμογής μεταξύ διαταγμάτων, νόμων, αποφάσεων, εγκυκλίων ή ερμηνευτικών σημειώσεων και τι ακριβώς ισχύει με ισχύουσες ή καταργούμενες διατάξεις. Οπότε ας εφαρμόσουμε (όλοι μας) σωστά τους νόμους για να πάμε παρακάτω ... γιατί η ομφαλοσκόπηση δεν χορταίνει.
    1 point
  27. Όταν ο νόμος λέει (παρ.2α άρθρου 17) ότι υπολογίζεται ολόκληρη στη φύτευση (δηλαδή το 100%) δεν μπορούμε να λέμε ότι η Λεμπέση λέει 50%... Το ποσοστό 50% παρέμεινε μόνο στον ειδικό υπολογισμό του ποσοστού φύτευσης για τους ΧΚΧ πάνω από το μέγιστο ύψος του κτηρίου (παρ.2α άρθρου 19).
    1 point
  28. Δεν υπάρχει παραδοσιακότητα στο σχεδιασμό ανελκυστήρων. Ότι θέλει ο πελάτης και ότι υπάρχει στην αγορά ο μηχανικός μπορεί να το σχεδιάσει στο κτήριο. Η Kleemann έχει μοντέλο με ελάχιστο βάθος 0,3 μ. και ύψος 2,6 μ.
    1 point
  29. Στη δική μας περιοχή τις κατηγορίες του ν.4056/12 τις ερμηνεύουμε κατά σειρά βαρύτητας : α) κοτέτσι, περιστερώνα, γουρουνοκούμασο κλπ., β) μαντρί, στέγαστρο προφύλαξης - στάλο κλπ. γ) σταύλο (μέχρι ένα μέγεθος) για λίγα ζώα και λίγες ώρες και τέλος δ) κανονική, μεγάλη κτηνοτροφική εγκατάσταση με χώρους εξυπηρέτησής της (αποθήκες, γραφείο, αποδυτήριο, χώρους υγιεινής κλπ.) δηλαδή ΚΤΗΡΙΟ. Αδειοδοτείται μόνο η τελευταία και οι αμέσως προηγούμενες ελέγχονται μόνο για να μην πέσουν ή τις πάρει ο αέρας και σκοτωθούν άνθρωποι και ζωάκια (απώλεια κεφαλαίου). Απόδειξη μη ελέγχου του γηπέδου εδώ είναι ότι (οι πρώτες) γίνονται ακόμη και με παραχωρήσεις του δασαρχείου, τόσο όσο να χωράει μόνο η αιτούμενη εγκατάσταση. Ίσως φταίει ότι στη δική μας αποκεντρωμένη έχουμε αρκετούς βοσκούς ... Τώρα αν στη δική σας ελέγχετε ακόμη και την απόσταση φωτισμού για την καλή απόδοση των ζώων (ακόμη και η μουσική βοηθάει), εγώ συμφωνώ και επαυξάνω να τηρείτε ακόμη και το 15μετρο ή έστω το α του Κτιριοδομικού. Μόνο να ελέγχονται αυτά αυστηρά από τον χωροφύλακα γιατί την αποκεντρωμένη σας δεν την βλέπω να ελέγχει...
    1 point
  30. 1) Της δείχνεις την Εγκ. ΔΕΠΕΑ/Γ/172335/16-02-2016 όπου ρητά αναφέρει ότι: "[...] Σε κάθε περίπτωση, δεν εκδίδεται ΠΕΑ σε κατηγορίες κτιρίων που η κατανάλωση ενέργειας δεν αποσκοπεί στη ρύθμιση των εσωτερικών κλιματικών συνθηκών - προκειμένου να διασφαλιστεί η άνεση των χρηστών τους - και, ως εκ τούτου, δε νοούνται ως κτίρια κατά την έννοια του ν.4122/2013. Συνεπώς, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ή κτιριακές μονάδες). [...]" 2) Αναφέρεις στον πελάτη αλλά και στην συμβολαιογράφο ότι εσύ δεν είσαι διατεθειμένος να υποστείς χρηματικές κυρώσεις ή/και αποκλεισμό από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων εξαιτίας της. 3) Σου μεταφέρω από παραβάσεις αλλά και στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ υπάρχουν άφθονες "[...] Παράβαση 5η : προέβη σε άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή σε αντίθεση με τις διατάξεις του Ν.4409/2016 καθώς διενήργησε ενεργειακές επιθεωρήσεις και εξέδωσε 2 Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης για κτίσματα που δεν είχαν πλήρως διαμορφωμένο κέλυφος και κατά συνέπεια δεν πληρούσαν την έννοια του όρου «κτίριο», όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α' 42), υποπίπτοντας στην παράβαση του άρθρου 56, παρ.1, εδάφιο ζ του Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Α 136). ... Παράβαση 5η: Χρηματικό πρόστιμο Επτακόσια εξήντα τρία Ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτά (763,77 Ευρώ). [...]" Εγκ_ΔΕΠΕΑ_Γ_17233516-2-2016.pdf
    1 point
  31. Εγώ έδωσα πανελλήνιες στα 40 μου παιδιά και επιτέλους έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.