Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Για να καταλήγουμε κάπου ... - να τακτοποιήσεις κατ.3 μπορείς και εκ των υστέρων, όσο ισχύει ο νόμος (διερευνάται όμως η σκοπιμότητα). - να θεραπεύσεις πολεοδομικές παραβάσεις (μεταξύ των οποίων και η Κατ.3) μπορείς πάντοτε με την παρ.4 του άρθρου 94 (διερευνάται όμως η δυσκολία). - η θεραπεία πολεοδομικών παραβάσεων ειδικά όταν ακολουθεί αδειοδότηση είναι πάντα φθηνότερη από τη δήλωση αυθαιρέτου (και αυτό επίσης πρέπει να το ξέρει ο αγοραστής, ειδικά αν έχει σκοπό να κάνει και αυτός μερικές από αυτές μετά την αγορά). - η αποτύπωση των π.παραβάσεων σε ΗΤΚ απαιτείται, αλλά η αποτύπωσή τους δεν απαιτεί υπαγωγή. - η αποτύπωση των π.παραβάσεων στην ΗΤΚ, ως ενημέρωσή της μετά από αδειοδότηση, είναι αποτέλεσμα της θεραπείας τους με την αδειοδότηση. - οι "επιφυλάξεις" μεταξύ επαγγελματιών που κάνουν διαφορετική δουλειά δεν είναι πάντοτε θεμιτές. - το "συμφέρον" των πελατών μας διασφαλίζεται και από μας, το ίδιο και οι πιθανές συνέπειες της "βλάβης" του. ΥΓ. Καλό μήνα δεν είπαμε ... Καλό μας μήνα λοιπόν !4 points
-
- Αν δεν τις ανέφερε, που είναι η έλλειψη ; - Και να έγιναν μετά, υπάρχει ακυρότητα συμβολαίου ; - Όταν ο νέος ιδιοκτήτης πάει στο μηχανικό του για αδειοδότηση, αυτός δεν θα τις τακτοποιήσει ανεξαρτήτως παλαιότητας ;3 points
-
Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.3 points
-
Ο νόμος αυτό απαιτούσε τότε, αυτό γινόταν. Απαιτούσε και κάποια άλλα βέβαια ... αλλά αυτά ήταν ευθύνη συμβολαιογράφων οπότε δεν ανακατευόμαστε. Ο νόμος δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Εφεύρεση είναι θεραπείας αμαρτιών άλλων ... Η κάτοψη στηρίζεται πάντοτε στην πραγματικότητα, η υπογραφή πάνω σε αυτή πρέπει να στηρίζεται πάντοτε στο νόμο.2 points
-
η αποφαση αυτη δεν μεταγραφεται σου λεει τι λειπει για να αποκτησεις το 50%. οταν κανεις την αποδοχη και την μεταγραψεις, τοτε εχεις τιτλο. [με ολα αυτα τα σημερινα ηλεκτρονικα πιστοποιητικα κλπ καλουδια...μιλαμε για 2-3 μερες δουλεια....αν το πιασει καποιος "ζεστα"]1 point
-
@Roy_Hobbs μπορείς, η χρησικτησία αναγνωρίζεται ως τίτλος ιδιοκτησίας. Χωρίς αποδοχή δεν έχει τίτλο ο δεύτερος στο δεύτερο οικόπεδο, αλλά για την αλλαγή χρήσης δεν έχει σημασία.1 point
-
- Νομιμοποίηση κατεδάφισης (επίβλεψη) δεν υπάρχει. Οπότε δεν εφαρμόζεται και το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 με έκδοση άδειας νομιμοποίησης. - Οι εργασίες αποπεράτωσης αυθαιρέτου είναι προσθετικές εργασίες και δεν είναι εργασίες της παρ.4 του 29. Υπάρχουν και άλλες ειδικές περιπτώσεις (στέγες, ενίσχυση) που μπορεί να γίνουν σε αυθαίρετα και είναι επίσης προσθετικές εργασίες οπότε βεβαίως απαιτούν μελέτη και άδεια. - Για να απαντήσουμε συγκεκριμένα, το παράδειγμά μας αφορά σε μεταβολές κουφωμάτων στο ίδιο άνοιγμα όπου δεν γίνεται καμία απλούστευση γιατί απλά από τον νόμο δεν απαιτείται αδειοδότηση. - Αν θέλαμε να γενικεύσουμε σε καθαίρεση τμήματος αυθαιρέτου, τότε απαιτείται έγκριση εκτέλεσης εργασιών αυθαιρέτου της παρ.4 του άρθρου 29. Οι διαδικασίες της παραγράφου αυτής είναι ειδικές (πάντοτε ήταν) και καμία ΥΔΟΜ δεν δικαιούται να ζητά γι' αυτές την τήρηση διαδικασίας κανονικής αδειοδότησης. Μόνο τεκμηρίωση με φωτογραφίες και έκθεση, όροι ασφάλειας που τυχόν θα θέσει η υπηρεσία, ανάληψη της επίβλεψης των εργασιών, γνωστοποίηση στον ΕΦΚΑ, ΣΔΑ και τέλος. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα το είδος αυτών των διοικητικών πράξεων της παρ.4 και θα είχαμε μόνον αυτές των παρ.1 και 2 του άρθρου 29. - Εδώ θα σταματήσω και εγώ ... προφανώς χωρίς τη διάθεση αντιδικίας.1 point
-
@dkalam μπορείς να συμπληρώσεις το ποσό του επιδόματος στο 781 του Ε1 (μόνο) και να ξεμπερδεύεις. Εάν το καταχωρήσεις στο βιβλίο σου, τότε συμπληρώνεις και τα πεδία του Ε3 σύμφωνα με τις οδηγίες. Για την πρώτη ερώτηση: 001 "αφορολόγητη αποζημίωση ειδικού σκοπού". Για τη δεύτερη: χρησιμοποιείς το ίδιο πεδίο υπό την προϋπόθεση ότι πρόκειται για εξ ολοκλήρου μη επιστρεπτέο ποσό.1 point
-
1 point
-
Χρόνια πολλά Δημήτρη και σε ευχαριστώ, με βρίσκεις σύμφωνο οπότε θα το εκλάβω ως πολυκατοικία.1 point
-
Καλησπέρα Άκη και χρόνια πολλά! Αφου έχεις κοινό φ.ο. και είναι πάνω απο μια Ο.Ι. εγω το θεωρώ ως πολυκατοικία.1 point
-
Καλές είναι οι ευχές και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου όμως μέχρι το ΤΕΕ και οι Συμβολαιογράφοι να καταλήξουν κάπου εμείς καλούμαστε ήδη από τώρα αφενός μεν να πράξουμε και αφετέρου να φέρουμε ακέραια την ευθύνη για αυτό που πράττουμε.1 point
-
Δεν ερμηνεύεις όμως σωστά τη σκοπιμότητα ... γιατί η σκοπιμότητα αυτών που λες ανατρέπεται με την τρίτη αναφορά μου (αν θέλει να βγάλει μετά άδεια θα του έρθει φτηνότερα).1 point
-
Θα αποτυπώσει τη νέα κατάσταση στην ΗΤΚ με την οποία θα κάνει συμβόλαια. Το τι θα κάνει μετά τα συμβόλαια θα τα συζητήσει με τον μηχανικό του.1 point
-
το θεμα ειναι οτι - εχεις κάνει μια τακτοποιηση πριν απο 8 χρονια, εχεις καποιες κατ. 3, δεν τις ανεφερες, ούτε εχει γραφεί στο συμβολαιο οτι αυτες τις αναλαμβανει ο αγοραστης. - Προφανως, η μη αναγραφη τους, δεν δημιουργει "ακυρωσία" του συμβολαιου - Σημερα, οκτω χρονια μετα, τις τακτοποιει ο αγοραστης, επιβαρυνομενος με ολα τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν του ειχε πει τπτ, ούτε ο πωλητης ούτε ο μηχανικος. - Τρόπο αποδειξης ετους αυθαιρεσιας δεν εχει, εκτος απο - "μου ειπε ο πραηγουμενος ιδιοκτητης οτι αυτος το εκανε" και - "ο σημερινος μου ειπε οτι ετσι το βρηκε." - ή... " ο προηγουμενος μηχψανικος, μου ειπε οτι τα ειχε δεί τότε, αλλα δεν τα εγραψε, διοτι δεν ηταν υποχρεωτικο"... Παντως, -και οχι μονον σε θεωρητικο επίπεδο - θα ελεγα οτι, - Αντίθετα, εχεις εναντιον σου το προ 8ετιας συμβολαιο - δημοσιο εγγραφο στο οποιο δεν καταγραφεται καμμια άλλη παραβαση ή επιφυλαξη στην βεβαιωση του μηχανικου.. Γι αυτο λεγαμε -τοτε- και ο παυλος, και λοιποι συναδελφοι, συχνα, -ειδικα για την διαρρυθμιση - "να κατατεθει νεα ενημερωμενη κατοψη" για να υπαρχει σαν απλη αναφορα και να χρησιμοοιηθει κατα την ΗΛΤΑ, χωρις καμμια αμφισβητηση, για το πότε εγινε και γιατι δεν γραφτηκε στο συμβολαιο πριν 10 χρονια...- Κατ' εμε, η καταγραφη των κατ. 3 ειναι "υποχρεωτικη" στην δηλωση νομιμοτητας. υγ 183 σελιδες περιλαμβανει το θεμα αυτο στο φορουμ1 point
-
1 point
-
Οι γωνίες που βλέπεις στην οθόνη έχουν να κάνουν με τις ρυθμίσεις των γραφικών μέσα από το solidworks. Επίσης μας δίχνεις το sketch όπου πάντα ή ανάλυση είναι μικρότερη σε σχέση με το solid κομμάτι. Αν πας στο Tools->Options->Document Properties->Image Quality μπορείς να πάς τη ρύθμιση για το "Shaded and Draft Quality HLR/HLV resolution" τέρμα δεξιά και όλα θα δείχνουν τέλεια, φτάνει να μπορεί να το σηκώσει η κάρτα γραφικών σου. Οι γωνίες που βλέπεις στο εκτυπωμένο κομμάτι έχουν να κάνουν με την ανάλυση του stl αρχείου κατά την μετατροπή του και δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με τις γωνίες που βλέπεις στην οθόνη σου όταν κάνεις zoom. Όταν πας να σώσεις σαν STL πήγαινε στο options Εκεί μπορείς να διαλέξεις καλύτερη ανάλυση και angular tolerance για το STL αρχείο σου. Και πάλι, όσο μεγαλύτερη ανάλυση, τόσο μεγαλύτερο το αρχείο και τόσο πιο πολύ χρόνο θα σου πάρει για εκτύπωση. Αν διαλέξεις "preview before saving" θα σου δείξει στην οθόνη σου το wiremesh του STL αρχείου.1 point
-
Όχι, δεν υπάρχει. Αναφέρεται, σαφώς, στη σύσταση.1 point
-
@ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ1^Στην αρχική σου δημοσίευση γράφεις: "η σύσταση αναφέρει ότι μπορώ να τοποθετήσω με συναίνεση του 4ου". Όμως στη σύσταση, που επισύναψες στη δεύτερη δημοσίευσή σου, αναφέρεται ότι απαιτείται συναίνεση για την πρόσβαση σε αυτόν. Άλλο η τοποθέτηση και άλλο η πρόσβαση. Σύμφωνα με τη σύσταση δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού είναι υποχρεωμένος ο τέταρτος να συμφωνήσει στο αίτημα των υπολοίπων. Το μόνο που χρειάζεται να προσέξεις είναι να εγκατασταθεί σωστά ο ηλιακός.1 point
-
@ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ1^Η συναίνεση δίνεται γραπτώς (με υπεύθυνη δήλωση). Εμπλεκόμενοι είναι αυτοί που πρέπει να συναινέσουν σε αυτό που θέλουν να κάνουν κάποιοι άλλοι. Οι ιδιοκτήτες αποδεικνύουν την ιδιότητά τους με τίτλο ιδιοκτησίας. Μπορεί να σε εμποδίσει η ιδιοκτήτρια του τέταρτου ορόφου, αφού απαιτείται η δική της συναίνεση για να τοποθετήσεις ηλιακό.1 point
-
Από τις οδηγίες της ΑΑΔΕ για Ε3 και φυσικά πρόσωπα: Στον κωδικό 999 του υποπίνακα Ζ3, προσυμπληρώνεται για πληροφοριακούς σκοπούς το συνολικό ποσό της εισπραχθείσας επιστρεπτέας προκαταβολής. Το ποσό αυτό που εισπράχθηκε εντός του έτους 2021 από φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα καταχωρείται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 του εντύπου Ε1. Ως προς το λογιστικό χειρισμό η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τη ΣΛΟΤ 957/2020. Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο δεν επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις αναγράφεται στους κωδικούς του πίνακα Ζ1 «Σύνολο εσόδων» του Εντύπου Ε3 στο φορολογικό έτος κατά το οποίο το εν λόγω ποσό θα καταστεί δεδουλευμένο και θα αποκτηθεί το δικαίωμα είσπραξης του (σχετ. ΠΟΛ.1223/2015), ήτοι θα οριστικοποιηθεί η ωφέλεια λόγω μη επιστροφής του. Στα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα το ποσό που δεν επιστρέφεται αναγράφεται στους κωδικούς 144, 244, 344 και 444 του Πίνακα ΣΤ΄ στην ανάπτυξη του σχετικού Υποπίνακα και ειδικότερα στον κωδ.014 «Μη επιστρεπτέο ποσό κρατικής ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής (αρθρ. τρίτο ν.4684/2020)» δεδομένου ότι το ποσό αυτό είναι αφορολόγητο βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Με βάση τα παραπάνω, για τις επιχειρήσεις που το φορολογικό έτος τους έληξε την 31.12.2021 και το σχετικό ποσό έχει βαρύνει τα αποτελέσματα του φορολογικού έτους 2021, θα καταχωρηθεί στους ανωτέρω κωδικούς του εντύπου Ε3 του ίδιου φορολογικού έτους (2021). Επιδοτήσεις, ενισχύσεις ή αποζημιώσεις που δόθηκαν στο πλαίσιο ενίσχυσης των επιχειρήσεων λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον αυτά καταχωρούνται στα βιβλία τους καταχωρούνται στον πίνακα Ζ3 στους κωδικούς 196, 296, 396 ή 496 κατά περίπτωση και μεταφέρονται στον πίνακα Ζ1 στα «Ασυνήθη έσοδα και κέρδη» στους κωδικούς 170, 270, 370 και 470 αντίστοιχα. Στα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα τα πιο πάνω ποσά αναγράφονται επίσης σε αντίστοιχη επιλογή, του εσωτερικού υποπίνακα των κωδικών 144, 244, 344, 444 του πίνακα ΣΤ κατά περίπτωση ενώ περαιτέρω καταχωρούνται και σε αντίστοιχους κωδικούς του Εντύπου Ε1 σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.1118/2021.1 point
-
...ξαναγυρισαμε στο ιδιο θεμα...που συζηταμε εδω και 10 χρονια - αν ο μηχανικος οφειλει να καταγραψει αυτες τις "αυθαρεσιες", ωστε να ειναι γνωστες στον αγοραστη, αφου θα τον επιβαρυνει οικονομικα, στο μελλον η τακτοποιηση τους - αν θα βρεθει δικηγορος να συμφωνησει σε αυτο ή θα πει το απλο και λογικο "δικές σας υποχρεωσεις ειναι...τακτοποιειστε τις και ...μας φωναζετε για συμβολαιο" Πλην ο μηχανικος, πηρε την... σπαθα κι εκοψε τον γορδιο δεσμο με την " μια"..... Δεν εγραψε τπτ και ελυσε το προβλημα.. Ομως, τωρα, αντε να ισχυρισθει /αποδειξει ο αγοραστης οτι, αυτες υπηρχαν "απο παληα"..και δεν τις γραψαμε επειδη και μπηκοουζ.... [και τί θα γινει εαν ο αγοραστης θελησει να διεκδικησει τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν τον ενημερωσε, αλλα του μεταβιβασαν εν ακινητο "ελευθερο απο καθε βαρος διεκδικηση και απο καθε νομικό ελαττωμα...] Καλο μηνα1 point
-
[@Elounda] Μόνο κάτοψη, νέα τομή δεν προβλέπεται από τις νομοθετικές διατάξεις. Η κάτοψη γίνεται λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης, ενώ οι περιμετρικές διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες (αυτό είναι το νόημα της ανοχής 2%). Τον προϋπολογισμό δεν τον έχει αναρτήσει γιατί δεν περιλαμβάνεται στα δικαιολογητικά. Σαφέστατα μπορεί να γίνει τακτοποίηση, μετά τη μεταβίβαση, για όσες αυθαιρεσίες εξαιρούνται από τη βεβαίωση.1 point
-
Όπως και να χρησιμοποιείται η σοφίτα είναι μέρος του διαμερίσματος, δηλαδή συνυπολογίζεται στην επιφάνεια του κύριου χώρου. Μειωτικός συντελεστής στη ρύθμιση των αυθαιρέτων δεν σημαίνει αναγκαστικά βοηθητική χρήση. Για το Ε1 και το Ε9, βοηθητικοί θεωρούνται οι ανεξάρτητοι χώροι όπως μία κλειστή θέση στάθμευσης. Θα σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Κάθε διαμέρισμα έχει μπάνιο (το οποίο έχει βοηθητική χρήση). Δηλώνεται στους βοηθητικούς χώρους; Η απάντηση είναι: όχι, συμπεριλαμβάνεται στην επιφάνεια διαμερίσματος. Συνεπώς, έχεις δεύτερο όροφο και επιφάνεια κύριου χώρου μαζί με τη σοφίτα. Το εμβαδόν της σοφίτας θα το συμπληρώσεις (μόνο του) και στο πεδίο για τους ρυθμισμένους χώρους (κωδικός 231 στο Ε1). Ας πούμε ότι το διαμέρισμα είναι 70 τ.μ. και η σοφίτα 30 τ.μ., οπότε: κύριοι χώροι = 100 τ.μ. και κωδικός 231 = 30 τ.μ. Για τις όψεις: είναι ασαφής η σχετική διάταξη για ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως αυτή που περιγράφεις.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Όλοι οι δρόμοι (εκτός των διεθνών, εθνικών και επαρχιακών) ανήκουν στους δήμους Δημοτικός, ονομάζεται ο δρόμος εντός σχεδίου ή οικισμού Αγροτικός, ο εκτός. Οι δρόμοι των αναδασμών θεωρούνται νομίμως υφιστάμενοι αγροτικοί.1 point
-
Οι διατυπώσεις των αποστάσεων στα κατά παρέκκλιση γήπεδα, αναφέρουν για πλάγια και οπίσθια όρια. Ο λόγος είναι ότι την έμπροσθεν γραμμή δόμησης όταν υπάρχει κοινοτική, δημοτική, επαρχιακή, εθνική οδός την καθορίζουν και τα μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας και ταυτόχρονα το όριο απαλλοτρίωσης της οδού (όταν υπάρχει απαλλοτρίωση). Η αγροτική οδός δεν ορίζει αποστάσεις ασφαλείας. Είναι δηλαδή σαν να ήταν ακόμη ένα πλάγιο όριο. Αν είχαμε μιας άλλης κατηγορίας οδό θα εξετάζαμε το δυσμενέστερο ανάμεσα στις αποστάσεις των εκτός σχεδίου και αυτές που ορίζονται από το ΠΔ 209/98 για τη δυσμενέστερη τοποθέτηση της γραμμής δόμησης. για παράδειγμα, έστω γήπεδο δημιουργηθέν μετά το 1978 80Χ50=4.000 τ.μ με πρόσωπο 80 μ. επί δευτερεύοντος επαρχιακού δρόμου ημιπλατους 4.μ χωρίς όριο απαλλοτρίωσης. (υποχρεωτική απόσταση από τον άξονα 15 μ.). Η γραμμή δόμησης εξαιτίας του ΠΔ 209/98 θα τοποθετηθεί 11 μ. από το όριο. Η απόσταση λόγω ΦΕΚ 270 Δ θα πρέπει να είναι 15 μ. Άρα εδώ έχει εφαρμογή το εδάφιο .θ της παρ. 1 του άρθρου 2 ΠΔ 209/98: θ) Σε περίπτωση που από την εφαρμογή των διατάξεων περί εκτός σχεδίου δόμησης προκύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων από τον άξονα ή το όριο της οδού, εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτές από τις οποίες προκύπτουν οι μεγαλύτερες αποστάσεις. Επίσης στο άρθρο 6 του ΦΕΚ 270 Δ προκειμένου για ανέγερση κατοικίας ισχύουν : . Στα κατά παρέκκλιση άρτια γήπεδα της παραγράφου 2 του άρθρου 1 επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών σύμφωνα με τους κάτωθι όρους δομήσεως ως επιφυλασσομένων των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 1 καθώς και της περίπτωσης β της παρ. 5 του άρθρου 1. α) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 2000 μ2 (από 2000 τ.μ και άνω) επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών με ελάχιστες αποστάσεις από τα όρια του γηπέδου (εδώ αναφέρει γενικώς τα όρια, χωρίς αναφορά μόνο στα πλάγια και οπίσθια όρια και συμπεριλαμβάνεται η περίπτωση του κατά παρέκκλιση άρτιου γηπέδου με Ε>=2000 τ.μ εντός ζώνης 500 μ.) πέντε (5) μέτρα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι όροι δόμησης της προηγουμένης παραγράφου. β) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 1200 μ2 και μέχρι 2000 μ2 η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 1200 Επιφάνεια οικοδομής = 150 + ---------- μ2 16 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 5 μέτρα γ) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 750 μ2 και μέχρι 1200 μ2 η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 750 Επιφάνεια οικοδομής = 100 + -------- μ2 9 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 2,50 μέτρα.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-