Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.931


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.033


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.383


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. ο ν. 3937 επιτρεπει την ανοικοδομηση στα ανω των 4.000 τμ., τα οποια χτιζουν συμφωνα με τις οικειες πολεοδομικες διαταξεις του Δ270/85. Η καταργηση αφορα τις παρεκκλίσεις ως προς το εμβαδον. Δεν ακυρωνει τις πολεοδομικες παρεκκλίσεις ως προς τον τροπο ανοικοδομησης... 2. α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή Ζ.Ε.Π., το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10.000 τ.μ., εφαρμοζομένης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24−31.5.1985 (ΦΕΚ 270 Δ΄). Κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4.000 τ.μ., τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις.
    2 points
  2. Η ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος ( DURABILITY) εξαρταται από πολλούς παράγοντες : πχ από τον λόγο Νερού/Τσιμέντου =0.50 , από την επικάλυψη του σιδηροπλισμου >40-45 mm , απο την επιτυχή Διάστρωση - Συμπύκνωση - Συντηρηση ( Curing) του Σκυρόδεματος >7 ημέρες και από την ελαχιστη περιεκτικοτητα σε τσιμεντο > 300-320 κιλα /κυβικο , που συνεπάγεται πχ μια ελαχιστη συμβατική αντοχη … πχ C30/37. Βλεπε Πινακα : Β2-7 του ΚΤΣ -2016 και Annex F and F1 /EN 206 -2021 Βλεπε και Διαγραμμα : 44 παραγοντες για την ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος . Ας μην συγχεουμε την διαρκείας ζωής - Ανθεκτικότητα - ενός Σκυρόδεματος με την Κατηγορία Αντοχής του . διαγραμμα-ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ-2015 (1).pdf
    1 point
  3. Πολύ σωστά. Για να ισχύσουν οι μειωμένες αποστάσεις των 7,50 μ απαιτείται σωρευτικά, το γήπεδο να προυφίσταται της 15/4/81 (το έχει), το ελάχιστο εμβαδόν να είναι 4.000 τμ (το έχει) και το κυριότερο, τηρουμένης της απόστασης των 15 μέτρων να μην είναι δυνατή η ανοικοδόμηση. Το τελευταίο, έχει αποδειχθεί ότι είναι "μαχητό" στις ΥΔΟΜ, πλην όμως δεν υπάρχει ενιαία πανελλαδική εφαρμογή, διότι η διατύπωση αφήνει διάφορες ερμηνείες για το τι είναι δυνατόν να οικοδομηθεί. Για παράδειγμα, αν με τήρηση των αποστάσεων 15 μ, προκύπτει ένα περίγραμμα 5 επί 10, ήτοι 50 τμ και 50 ο όροφος 100 τμ επιτρεπόμενη δόμηση, το πράγμα αρχίζει και γίνεται κάπως σύνθετο για το αν η οικοδόμηση είναι δυνατή. Επιπλέον, αν το γήπεδο συνορεύει με δασική έκταση ή δάσος, οι αποστάσεις δεν θα πάνε στα 7,50 μ (ακόμη και αν εγκριθούν) αλλά στα 10 μ. βα) Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα.
    1 point
  4. Η ζωνη ισχυει για οσα εγιναν πριν την 24-4-1977 Αρα οποιαδηποτε συνενωση και αν γινει, δεν ισχυει. Τελικα, εχεις ποσοστο, οχι σε οικοπεδο, αλλα σε ενα γηπεδο και 100% σε ομορο. Δεν χτιζουν ειτε χωριστα ειτε μετα απο συνενωση.
    1 point
  5. Ήταν εκτός αντικειμενικού το 2016, άρα 850 για εντός, 550 για εκτός.
    1 point
  6. Γειά σου, πρέπει να έχω εγώ ένα παλιό έντυπο, αν δεν έχει βρεις κάτι να το σκανάρω αν θες. edit: ανεβάζω εδώ το αρχείο που μου είχαν στείλει από Βιοσώλ πριν χρόνια. 3 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ RUNTAL.pdf
    1 point
  7. Αυτά είναι τα ημερομίσθια της συλλογικής μεταξύ Συνδέσμων και Ομοσπονδίας Οικοδομών και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας.. Αντιγράφω από το ΑΔΑ: 9ΗΤΖ46ΜΑΠΣ-ΖΔΡ Η ΣΣΕ δεν έχει εφαρμογή όταν δεν υπάρχει συμβαλλόμενο μέλος (εργοδότης/εργαζόμενος) που να ανήκει σε όσους υπέγραψαν την ΣΣΕ.
    1 point
  8. Οι συμβολαιογράφοι μπορεί να ζητάνε ότι θέλουν ... Ο μηχανικός έχει τον ιδιοκτήτη, το συμβόλαιο, την άδεια, την πραγματικότητα και τον νόμο για να κάνει τη δουλειά του. Λέει κάπου ότι πρέπει να έχει και την κάτοψη της σύστασης ;
    1 point
  9. ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι υπάρχει καποια ασάφεια στο λεκτικό, από τις τιμές του πίνακα αντιλαμβανόμαστε ότι η τρίτη στήλη αναφέρεται σε τετραγωνικά αλλιώς (με βάση τη λογική), πώς θα μπορούσαν να χωρέσουν 40 άτομα σε ένα τετραγωνικό μέτρο αγωνιστικού χώρου?
    1 point
  10. Σύμφωνα με την διευκρινιστική εγκύκλιο για τα θερμομονωτικά λιθοσωμάτα, στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρούνται, οι επιφάνειες των οριζοντίων στοιχείων του φέροντος οργανισμού που αυτά πληρούν. Ενώ λοιπόν τα κατακόρυφα στοιχεία του φέροντος οργανισμού μετράνε πάντα στο συντελεστή δόμησης, δεν γίνεται καμία αναφορά αν τα οριζόντια στοιχεία (που δεν προσμετρώνται), βρίσκονται εντός του περιγράμματος των κατακόρυφων στοιχείων ή αφορούν στοιχεία (πλατύπελμοι δοκοί, πλάκες κλπ.) που προεξέχουν του περιγράμματος του κτιρίου που ορίζεται και οριοθετείται από τα κατακόρυφα στοιχεία του. Το περίγραμμα των κατακόρυφων στοιχείων του κτιρίου πολλαπλασιαζόμενο με τη διάσταση του ύψους μας δίνει τον όγκο του κτιρίου και σύμφωνα μ’ αυτόν γίνεται ο έλεγχος του επιτρεπόμενου όγκου. Αν αφαιρέσουμε από το περίγραμμα του κτιρίου τα μεταξύ των υποστυλωμάτων στοιχεία του φέροντος οργανισμού, ως μη προσμετρούμενα στη δόμηση, δεν θα πρέπει να τα προσμετρήσουμε και στον όγκο του κτιρίου, αφού σύμφωνα με το άρθρο 13 του ΝΟΚ (Ν.4067/2012), στον υπολογισμό του όγκου δεν υπολογίζονται οι επιφάνειες που δεν έχουν προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης. Επίσης τα δομικά στοιχεία του περιγράμματος του κτιρίου δεν ανήκουν στις εξαιρέσεις του άρθρου 13 που ενώ δεν υπολογίζονται στη δόμηση, προσμετρούνται στον όγκο του κτιρίου. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν θα προσμετρούνταν στο όγκο του κτιρίου, τα περιγράμματα των δοκών και πλακών που βρίσκονται στην περασιά των υποστυλωμάτων και καθορίζουν στη στερεομετρία του κτιρίου. Θα προέκυπτε λοιπόν κτίριο μικρότερου όγκου από τον πραγματικό όγκο που θα καταλάμβανε το κτίριο. Αυτό είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του Νομοθέτη και μάλιστα από τη στιγμή που με το Ν.4951/22 (ΦΕΚ 199Α/4-7-2022), στο διάγραμμα κάλυψης δεν απαιτείται ο υπολογισμός της δόμησης σε σχέση με την επιτρεπόμενη, παρά μόνο του όγκου σε σχέση με τον επιτρεπόμενο. Για δε τον δόμηση, αρκεί υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) του μελετητή μηχανικού, στην οποία θα αναφέρεται ότι ο υπολογισμός της επιτρεπόμενης και πραγματοποιούμενης δόμησης έχουν υπολογιστεί όλες οι κατασκευές, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4067/2012. Συνεπώς (μέχρι την έκδοση νέας διευκρίνησης επί της διευκρινιστικής εγκυκλίου), τα οριζόντια στοιχεία του φέροντος οργανισμού, και κατά συνέπεια τα θερμομονωτικά λιθοσώματα πλήρωσης που φέρονται επί αυτών, δεν προσμετρούνται στη δόμηση μόνο στην περίπτωση που βρίσκονται εκτός του περιγράμματος του κτιριακού όγκου.
    1 point
  11. Διάβασε το παρακάτω για να μην προβληματίζεσαι παρ. 2 άρθρο 6 ΦΕΚ 181/Δ/85 "2." (τέως παρ.5). Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση. Το πιθανότερο είναι ο δρόμος στο πρόσωπο του οικοπέδου να έχει μεταβλητό υφιστάμενο πλάτος. Αν υποθέσουμε ότι έχει σταθερό 3,70, η ιδιοκτησία θα παραχωρήσει εδαφική λωρίδα 2-3,70/2=2-1,85=0,15 μ. Μετά την πράξη παραχώρησης (και αποδοχή από την επιτροπή του Δήμου) το οικόπεδο αποκτά πλέον την οικοδομησιμότητά του και είναι άμεσα οικοδομήσιμο. Το θέμα κτηματολόγιο είναι άλλο. Εμείς πάντοτε εξετάζουμε τις επίγειες μετρήσεις. Αν πχ υπάρχουν διαφορές με την ιδιοκτησία μας προβαίνουμε σε μεταβολές στο κτηματολόγιο.
    1 point
  12. Αρχισε η «μάχη» της αναγνώρισης των ιδιωτικών δασικών εκτάσεων απέναντι στις διεκδικήσεις του Δημοσίου. Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων κατά την ανάρτηση και προανάρτηση του κτηματολογίου ενημερώθηκαν ότι τα ακίνητα που δήλωσαν ή τμήμα αυτών δεν υπολογίστηκαν στην ιδιοκτησία τους, αλλά καταχωρήθηκε το Ελληνικό Δημόσιο ως ιδιοκτήτης λόγω του δασικού τους χαρακτήρα. Ετσι χιλιάδες ενστάσεις έχουν κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Προκειμένου λοιπόν να κερδηθούν οι υποβληθείσες ενστάσεις, θα πρέπει να συνοδεύονται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα, που να αποδεικνύουν ότι η έκταση περιήλθε στον ιδιώτη με νόμιμο τρόπο. Από την άλλη πλευρά το κράτος ψήφισε πρόσφατα τον νόμο 4915/2022 στον οποίο ορίζεται ρητά ότι το Ελληνικό Δημόσιο σε αγρούς που δασώθηκαν δεν προβάλλει δικαίωμα κυριότητος, εκτός εάν υπάρχει τίτλος, βάσει του οποίου θεμελιώνεται δικαιώματα κυριότητας. Όσοι όμως αγροί σήμερα φέρουν μορφή δάσους θα υπάγονται στη δασική νομοθεσία και θα προστατεύονται, ενώ όσοι αγροί σήμερα φέρουν μορφή δασικής έκτασης θα εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας. Το κτηματολόγιο ενημέρωσε τους αναδόχους μελετητές σε ποιες περιπτώσεις δεν θα προβάλει δικαίωμα κυριότητας το δημόσιο, προκειμένου να διορθώσουν οίκοθεν τους κτηματολογικούς πίνακες και να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις των ιδιωτών. Επίσης ξεκαθάρισε ότι στις περιπτώσεις των δασωθέντων αγρών το δικαίωμα κυριότητας ανήκει σ’ αυτόν που μπορεί να τεκμηριώσει εμπράγματο δικαίωμα, χωρίς να απαιτείται πλέον η ύπαρξη συμβολαιογραφικών τίτλων που έχουν συνταχθεί πριν τις 23-2-1946 και εφόσον το δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαίωμα βάσει τίτλου. Ακόμη όμως ακόμα και σήμερα είναι «μπλεγμένο» τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος ή δασική έκταση και τι ανήκει στο δημόσιο, καθώς επίσης και σε ποιες περιπτώσεις εκτός της αναγνώρισης της κυριότητας από το Κτηματολόγιο είναι δυνατή από τον ιδιώτη η μεταβίβαση δασωμένου αγρού μόνο με τη χορήγηση της βεβαίωσης από το Δασαρχείο περί μη θεμελίωσης δικαιωμάτων του Δημοσίου, χωρίς να γίνει εκ των προτέρων η κατάταξη της υπό κρίση έκτασης ως δάσος ή δασικής έκτασης από την Επιτροπή Δασολογίου. Τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος; Σύμφωνα με το Βασιλικό Διάταγμα της 17-29ης Νοεμβρίου 1836, ιδιωτικά δάση είναι μόνον εκείνα που μεταβιβάστηκαν κατά τους νόμιμους οθωμανικούς τύπους και αποδεικνύεται ότι υφίσταντο ως ιδιόκτητα πριν την έναρξη του υπέρ της Ανεξαρτησίας Αγώνα. Επίσης ιδιωτικά δάση είναι και αυτά που βρίσκονται εντός μεγάλων ιδιωτικών κτημάτων – χωρίων (τσιφλίκια), ακόμη και αν αυτά δεν αναγράφονται ρητά στους τίτλους ιδιοκτησίας των κτημάτων, εφόσον προκύπτει ότι περιέχονται εντός των ορίων τους. Τι σημαίνει διακατεχόμενο δάσος, που αναφέρουν πολλά συμβόλαια; Η κατηγορία αυτή δασών αποτελεί μία ιδιαίτερη κατηγορία των διακατεχόμενων από ιδιώτες δασικών εκτάσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οποίων για διάφορους λόγους δεν έχει επιλυθεί. Με τις διατάξεις του Ν. 3208/2003 καθορίζονται τόσο τα δικαιώματα του Δημοσίου επί αμφισβητούμενων δασικών εκτάσεων όσο και τα δικαιώματα νομής, χρήσης και κάρπωσης των ιδιωτών επ’ αυτών, οι οποίοι ασκούσαν επί σειρά ετών πράξεις νομής και κατοχής χωρίς ενόχληση από κανέναν. Ποια η διαφορά δάσους και δασικής έκτασης; Ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικόπεριβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά. Πότε ένας ιδιώτης αναγνωρίζεται από το κτηματολόγιο ως κύριος δάσους ή δασικής έκτασης; Ενας ιδιώτης μπορεί να είναι κύριος δασικών ακινήτων στις περιπτώσεις που: 1. Αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικά α) Με τη διαδικασία του νόμου από 17/29 Νοεμβρίου 136 "Περί ιδιωτικών δασών". β) Με τις διατάξεις Νόμου του 1888 "Περί διακρίσεως και οροθεσίας των δασών", εφόσον συντάχθηκαν πρωτόκολλα αποτερματισμού. γ) Με αμετάκλητες αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων, στις οποίες διάδικος, αρχικός ή κατά παρέμβαση, ήταν το Ελληνικό Δημόσιο. δ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας, που εκδόθηκαν μετά από γνωμοδοτήσεις των Συμβουλίων επί ιδιοκτησιακών θεμάτων, καθώς και με αποφάσεις των Γενικών Διοικητών και του Επιτρόπου Διοίκησης, με τις οποίες κρίθηκαν ιδιοκτησιακές υποθέσεις. ε) Με αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου του Υπουργείου Γεωργίας του Ν. 2201/1920 και του Ν.Δ. 21 Σεπτεμβρίου 1926. στ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 841/1941 "περί λήψεως εκτάκτων μέτρων διά την εκμετάλλευσιν και διαχείρισιν των δασών, λόγω των εκ του πολέμου δημιουργηθεισών συνθηκών, του Ν.Δ. 2501/1953 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων των περί δασών νόμων) και του Δασικού Κώδικα (Ν.Δ. 86/1969). ζ) Με τις διατάξεις του διατάγματος 2468/1917 και του Ν. 1072/1917. η) Με αποφάσεις νομαρχών κατά τις διατάξεις του Ν. 998/1979. θ) Με τις διατάξεις του ν. 248/1976 και με τη διαδικασία των άρθρων 12 του ιδίου σύμφωνα με τα οποία δεν αποτελούν δάσος ή δασική έκταση και αν ακόμη απέκτησαν μεταγενεστέρως δασικό χαρακτήρα, εφόσον έχουν εκδοθεί για τις εκτάσεις αυτές ή για τμήματα τους μέχρι τις 31.3.2011 από τις αρμόδιες δασικές αρχές διοικητικές πράξεις. ι) Με τις διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα. κ) Με τις διατάξεις του ν. δ. 2185/1952 «περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάστασιν ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων», που αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικές με τις αποφάσεις των Επιτροπών Απαλλοτριώσεων. λ) Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3147/ 2003. μ) Σύμφωνα με τις καταχωρήσεις στα κτηματολογικά βιβλία του Κτηματολογίου Ρόδου και Κω - Λέρου. 2. Παραχωρήθηκαν κατά κυριότητα: α) Με τις διατάξεις των νόμων με τους οποίους εκποιήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών ή την Αεροπορική Άμυνα δημόσια κτήματα, ανεξαρτήτως του χρόνου εκποίησης ή παραχώρησης και της μορφής των κτημάτων. β) Με τις διατάξεις των προϊσχυσάντων δασικών κωδίκων των νόμων 2636/1924, 3077/1924, 3542/1928, του Ν. 4173/1929, του Α.Ν. 857/1937 "περί παραχωρήσεως δημοσίων και κοινοτικών δασικών εκτάσεων διά σκοπούς γεωργικούς και δενδροκομικής εκμεταλλεύσεως" και του Ν.Δ. 86/1969. γ) Με τις διατάξεις του Ν. 4108/1929 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της νομοθεσίας περί δήμων και κοινοτήτων". δ) Με το Ν.Δ. από 17/18.10.1923 "περί παραχωρήσεως κυριότητας δασών ρητινευομένων υπό ιδιωτών και το Ν.Δ. 2501/1953. ε) Με τις διατάξεις του Ν. 998/1979, του Ν. 1734/1987, καθώς και άλλων διατάξεων της δασικής νομοθεσίας. 3. Περιήλθαν «κατά κυριότητα» στις παρακάτω περιπτώσεις: α) Στους υπερθεματιστές β) Σε τρίτους, βάσει συμβιβαστικών πράξεων με το Ελληνικό Δημόσιο γ) Από διαχωρισμό υπέρ των Ταμείων Εφέδρων Πολεμιστών Κρήτης και των Μονών δ) Σε τρίτους από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος , με την προϋπόθεση ότι τα κτήματα αυτά είχαν παραδοθεί στην Ε. Τ .Ε. με πρωτόκολλο παραδόσεως και παραλαβής ε) Στην εγχώρια περιουσία των Νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων στ) Με τις διατάξεις του Ν.3208/2003 περί διακατεχόμενων δασών και κατασκηνώσεις - παιδικές εξοχές ζ) Κατόπιν αδείας του Υπουργού Γεωργίας. 4. Για τις περιπτώσεις των δασωμένων αγρών Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις που εμφανίζονται στις αεροφωτογραφίες του 1945, ή, εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς, του 1960, με αγροτική μορφή που δασώθηκαν μεταγενέστερα, ανεξάρτητα από τη μορφή που απέκτησαν αργότερα, επί των οποίων το Δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας βάσει τίτλου. Υπάρχουν έγραφα (συμβόλαια προ του έτους 1885) που αποδεικνύουν έκτακτη χρησικτησία, για την οποία θα έχει συμπληρωθεί ο χρόνος της τριακονταετούς νομής με καλή πίστη έως την 11-9-1915. Εκτάσεις που έχασαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν τις 11.6.1975, λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας. Σύμφωνα με τη διάταξη του ν.998/1979, όπως αυτός τροποποιήθηκε ζητούνται τα ακόλουθα: Α) για οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν πριν την 11-6-1975 να προσκομισθεί: Βεβαίωση της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης ή Υπεύθυνη δήλωση αρμόδιου μηχ/κου περί μη ανάκλησης ή ακύρωσης της οικοδομικής άδειας. Εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα που να βεβαιώνει ο μηχανικός για τα όρια αρτιότητας που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της εν λόγω οικοδομικής άδειας, βασιζόμενος στο θεωρημένο τοπογραφικό διάγραμμα που τη συνοδεύει. Ομοίως, τα ανωτέρω υπό το Α, ισχύουν και στις περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί πριν την ισχύ του ν.4030/2011, δηλαδή από το 1975 έως 2011, για μη ανακληθείσες ή μη ακυρωθείσες επί εκτάσεων ή τμημάτων αυτών που πληρούν τους όρους αρτιότητας σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς κατά το χρόνο έκδοσής τους. Γ) Τα κτίρια προϋφιστάμενα του 1955 θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και η ως άνω διάταξη εφαρμόζεται για την έκταση του ακινήτου που αντιστοιχεί στην κάτοψη του κτιρίου. Στη περίπτωση αυτή προσκομίζεται εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα όπου θα προσδιορίζονται τα όρια της έκτασης του υφιστάμενου κτίσματος και θα βεβαιώνεται από τον μηχανικό ότι το κτίσμα είναι προϋφιστάμενο της ισχύος του Β.Δ/τος 09-08/30-9-1955. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
    1 point
  13. 1 point
  14. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ συνάδελφε!!!! Πολλές φορές η παράθεση-μάτιση των διαμήκων ράβδων στον κόμβο λειτουργεί ώστε να πραλαμβάνουν την αυξημένη ροπή στήριξης. Αν πας πχ με συνεχόμενη ράβδο χωρίς μάτιση στον κόμβο, θα πρέπει να δεις πολύ προσεκτικά το διάγραμμα ροπών και εάν απαιτείται πρόσθετος οπλισμός τον ρόλο του οποίου κάλυπτε η μάτιση, δηλαδή το σίδερο από το άλλο άνοιγμα. Μπορείς να πας με ενιαία ράβδο, αλλά έαν δεν καλύπτεις τις ροπές σου θα χρειαστείς πρόσθετα στον κόμβο.
    1 point
  15. Για όποιον τα θέλει όλα μαζί, τα έβαλα όλα σε ένα zip. Άδειες ΗΜ από την Περιφέρεια και άλλα συναφή.zip
    1 point
  16. Δεν υπολογίζεται έτσι η διαφορά στην απόδοση των σωμάτων για διαφορετική θερμοκρασία νερού προσαγωγής. Ψάξε λίγο καλύτερα στο forum και θα βρεις διάφορα θέματα που το αναλύουν. Πάρε και κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει χωρίς τίτλο.bmp
    1 point
  17. @nik 1. Η άδεια της άδειας δεν έχει εφαρμοστεί. -> Κάνω τακτοποίηση. ΤΥΠΙΚΑ πάνω στην κάτοψη της άδειας αποτυπώνω την υπάρχουσα κατάσταση και περαιώνω δίνω ΗΤΚ και τέλος. Κάνεις τακτοποίηση ΔΔ όλων των Ο.Ι του ορόφου και τυχόν κοινοχρήστων που εμπλέκονται και μετά τροποποίηση της Σ.Ο.Ι. 2. ΌΜΩΣ πως ξέρω ότι το περίγραμμα που υπάρχει σήμερα μου ανήκει και δεν τακτοποιώ π.χ. ένα διαμέρισμα που είναι σε κοινόχρηστο χώρο - διάδρομο ή ένα δωμάτιο του έχει μπει σε διπλανό διαμέρισμα ? Με την τακτοποίηση της ΔΔ και την μετέπειτα τροποποίηση της σύστασης θα ξέρει ο καθένας τι του ανήκει !! 3. ΤΥΠΙΚΑ όντως ΔΕΝ χρειάζεται να το ελέγξω. Πρακτικά όμως ΜΠΟΡΕΙ στο μέλλον να υπάρξει πρόβλημα με ΑΛΛΟΝ αγοραστή και μηχανικό που θα πάνε να το πουλήσουν και δεν θα βγάζουν άκρη. Οι συμβολαιογράφοι πλέον έχουν ξεφύγει με τα κοινόχρηστα και θέλουν βεβαίωση από τον μηχανικό ότι δεν υπάρχουν κοινόχρηστες παραβάσεις. Αν κάνεις όλα τα παραπάνω δεν θα υπάρξει μελλοντικό πρόβλημα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.