Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/11/2022 σε όλες τις περιοχές
-
δλδ αυτο Πολεοδομικός (μη) σχεδιασμός και εκτός σχεδίου δόμηση https://news.b2green.gr/25695/πολεοδομικός-μη-σχεδιασμός-και-εκτός3 points
-
μεγάλο ερώτημα το όλα... υπάρχουν δεκάδες ή περισσότερες τεχνικές.... ανάλογα την περιοχή, την χρονική περίοδο και το οικονομικό στάτους του ιδιοκτήτη.... Θέλει μεγάλη έρευνα του ίδιου του μελετητή και με επιτόπιο έλεγχο για να αποκτηθεί μόνο το αρχικά ΑΒ της γνώσης... όχι το όλα. Για το βιβλίο που αναφέρεις δεν γνωρίζω για να σου πω. Υ.Γ. αν κάνεις και μία σοβαρή έρευνα στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ (υποθέτω και όλες τις αρχιτεκτονικές σχολές) θα βρεις υλικό πχ αυτό1 point
-
Καλημέρα. Βρήκα στο αρχείο μου την ΠΟΛ 1214/98 από το taxheaven την οποία επισυνάπτω. Αυτή είχε εκδοθεί με βάση το παλιό πολεοδομικό καθεστώς των οριοθετημένων οικισμών στους οποίους πριν την έναρξη ισχύος του 289/ααπ/11 ο συντελεστής δόμησης ήταν κλιμακωτός και για να πιάσει το οικόπεδο δόμηση 400 τμ έπρεπε να είναι επιφάνειας τουλάχιστον 550 τμ. Με τα νέα δεδομένα χρειάζεται οικόπεδο 700 τμ. Επειδή στο αρχικό μήνυμα έχεις βάλει επικαιροποιημένο τύπο για τον ΣΟ τελ. αν έχεις κάποια νεότερη ΠΟΛ να την αναρτήσεις να την δούμε. Τώρα, επί της ουσίας, θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να βλέπουμε μόνο τον ΣΟ αποσπασματικά αλλά και τον ΣΑΟ που προκύπτει όταν στα χέρια υπάρχει η βεβαίωση από ΥΔΟΜ ότι το οικόπεδο θα κατατμηθεί σε μικρότερα οικόπεδα. Αν δεις στην επισυναπτόμενη ΠΟΛ, στην περίπτωση που βεβαιώνεται η κατάτμηση, ο ΣΑΟ προκύπτει ως ο μέσος όρος των ΣΑΟ οικοπέδων που θα δημιουργηθούν. Επιπλέον, στον ΣΟτελ υπάρχει μια φράση που αναφέρει ότι "Για οικόπεδα με κατοικία και λοιπές χρήσεις, πλην αυτών για τις οποίες ορίζεται ειδικούς ΣΑΟ ή ακάλυπτα οικόπεδα με επιφάνεια μεγαλύτερη των 550 τ.μ. και με επιτρεπόμενη μέση δομήσιμη επιφάνεια ίση με αυτή των οικοπέδων επιφανείας 550 τ.μ., ως ΣΟ λαμβάνεται αυτός που προκύπτει από τον τύπο: ΣΟ τελ. = [1+(Ε.οικ-550) Χ 0,40/550] Χ ΣΟ όπου Ε.οικ. τίθεται η επιφάνεια του οικοπέδου σε τετραγωνικά μέτρα ή η ελάχιστη επιφάνεια του κατά κανόνα αρτίου οικοπέδου της περιοχής τους, όταν πρόκειται για οικόπεδα που μπορούν να κατατμηθούν σε μικρότερα άρτια οικόπεδα. Επομένως σύμφωνα με τις παλιές διατάξεις αντιλαμβάνομαι ότι για να γίνει εφαρμογή του ΣΟ τελ, θα έπρεπε τα οικόπεδα -ακόμη και αυτά που θα προέκυπταν από κατάτμηση- να είχαν ελάχιστη επιφάνεια τέτοια ώστε η μέγιστη δόμηση να ήταν ίδια με αυτή οικοπέδου 550 τμ δηλαδή να είχαν δόμηση 400 τμ. Κατά αντιστοιχία, σήμερα τα 550 τμ έχουν γίνει 700 τμ. Άλλη, λογική εξήγηση δεν βρίσκω και συμφωνώ μαζί σου ότι ο ΣΟ τελ ΔΕΝ θα πρέπει να μειώνεται κάτω από τον Σ.Ο. ΠΟΛ 1214-1998 ΣΟ ΚΑΙ ΣΟΤΕΛΙΚΟΣ ΣΕ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ.pdf1 point
-
Ένα πολύ παλιό video με πολύ χρήσιμες πληροφορίες όμως για τις χρήσεις των εντολών και σήμερα. Website facebook Page facebook Group Videos Instagram FAQ Οδηγός Χρήσης Download trial1 point
-
1 point
-
για φαντάσου δηλαδή, να μη μας κυβερνούσαν "άριστοι"...1 point
-
@analysis Σύμφωνα με τον ορισμό Συντελεστής Οικοπέδου (ΣΟ), είναι ο συντελεστής που απομειώνει την αξία του οικοπέδου, εν όψει του γεγονότος της αφαίρεσης κοινόχρηστων χώρων και μέρους του εργολαβικού οφέλους Θεωρώ ότι τα 700 τμ ισχύουν και για οικόπεδο με κατοικία και για ασκεπές. Αν πχ έχουμε Σ.Ο σε ένα οικόπεδο μικρότερο των 700 τμ 0,30, αν πάμε σε οικόπεδο 800 τμ έχουμε ΣΟ=0,317 δηλαδή στο μεγαλύτερο οικόπεδο απομειώνει λιγότερο την αξία από ένα μικρότερο οικόπεδο και σε οικόπεδο 1400 τμ Σ.Ο τελ=0,42 δηλαδή 40% παραπάνω ο ΣΟ σε σχέση με το τυπικό οικόπεδο (Σ.Ο=0,30). Τα 700 τμ εχουν να κάνουν με το μέγιστο ΣΔ των 400 τμ για χρήση κατοικία. Αν παμε στον τύπο και βάλουμε Ε οικ=700 μας βγάζει ΣΟτελ=ΣΟ υγ. Ειρήσθω εν παρόδω, γιατί βλέπω σε εκτιμήσεις κάποιων συναδέλφων τα μεγάλα οικόπεδα να αντιμετωπίζονται όπως τα πολύ μεγάλα διαμερίσματα και να δίνεται αυξητικός συντελεστής (δηλαδή θεωρώντας τα μειονεκτικότερα) στα μεγάλα οικόπεδα όταν αυτά είναι στα συγκριτικά στοιχεία της εκτίμησης, έναντι εκτιμώμενου μικρότερου οικοπέδου (με τον ίδιο ΣΔ), αφού ένα μεγαλύτερο οικόπεδο με τον ίδιο ΣΔ είναι πλεονεκτικότερο από άποψη κάλυψης-διάταξης μιας οικοδομής;1 point
-
Σύμφωνα με τους αρμοδίους, θα θεσπιστούν πρόστιμα μη διαβίβασης στο τέλος του έτους. Το καλοκαίρι αποφασίστηκε ότι το 2023 η διαβίβαση των παραστατικών θα γίνεται μέχρι την επόμενη ημέρα από την έκδοσή τους και όχι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα. Κατά πόσον θα πραγματοποιηθούν τα παραπάνω είναι άγνωστο· πάντως αυτά είναι τα, μέχρι στιγμής, δεδομένα. Εξ όσων γνωρίζω, πολλοί επαγγελματίες δεν ασχολούνται με δήλωση εξόδων. Οι μεγάλες εταιρείες (και όχι μόνο) δεν καταχωρούν ούτε τα έσοδά τους. Η μόνη διαδικασία που καταργήθηκε λόγω του myDATA (και αντικαταστάθηκε από την καταχώρηση των παραστατικών στην πλατφόρμα) είναι η υποβολή των καταστάσεων πελατών-προμηθευτών (ΜΥΦ). Οι υπόλοιπες υποχρεώσεις παραμένουν.1 point
-
η επόμενη "υπερβαση" απο τον Ταγαρά θα ειναι οτι "....κακώς τεθηκαν οι διαταξεις για την καταργηση της κατα παρεκκλιση ανοικοδομησης στα εκτος σχεδιου...."1 point
-
«Τι ελεγκτές είναι» θα μπορούσε να είναι και η ερώτηση για τους δημόσιους υπαλλήλους και για όλες τις γενιές των αυθαιρέτων που έχει η Ελλάδα τα τελευταία 40 χρόνια! Σου έφταιξαν τώρα οι ελεγκτές δόμησης που τρέχουν για 200€? Οι άλλοι οι υπαλληλίσκοι που αρμέγουν το κράτος και σφυρίζουν ανέμελα, δεν σε πείραξαν??1 point
-
ΦΕΚ465/Α/24.02.2012 δεν βρήκα αλλά ΦΕΚ 57Β/16.01.2014 Έναρξη Ισχύος 1. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσήτης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2. Με την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης παύει να ισχύει η οικ. 9875/2012 απόφαση (Β΄ 465) «Έλεγχος έργων και εργασιών δόμησης» των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.1 point
-
Που το βρήκες αυτό! Σιγά μη φτάσουμε σε εκβιασμούς Ε.Δ. και σε παζάρια Ε.Δ και ιδιοκτητών1 point
-
Ευνουχισμός του επιβλέποντα και προφανής αναντιστοιχία με το πνεύμα του νόμου περί γνωστοποίησης. Ο δημόσιος υπάλληλος δεν διανοείται ότι μπορεί να υπάρχει νομοθετική διάταξη που έχει στόχο την αρτιότερη και ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου με ευθύνη του επιβλέποντα. Γι' αυτό και στο θέμα "γνωστοποίηση" πολλές υπηρεσίες "παραλογίζονται", "απαιτούν" και "διατάζουν". Στο τέλος χρησιμοποιούν τον ιδιώτη ελεγκτή ως όργανο και τη γνωστοποίηση ως μέσο ταλαιπωρίας όλων. Κρίμα γιατί ο θεσμός των ελεγκτών θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματικός. Το περισσότερο αρνητικό όμως είναι ότι πολλοί συνάδελφοι συμφωνούν με παραλογισμούς υπηρεσιών και γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως. Αυτό είναι ένα θέμα που σαν επαγγελματίες πρέπει να το δούμε πιο σοβαρά ...1 point
-
Γνώμη μου ότι δεν είναι λίθος. Τα παρακάτω είναι από την Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς (1964) edit: Και πρόσθεσα και κάποια αποσπάσματα από την Αρχαιολογική Εφημερίδα του 1837. (πιστεύω αυτό θα σε βοηθήσει στην διαφορά λίθου & πλίνθου) Λίθος-Πλίθος-Πλίνθος_τσιμεντόλιθος.pdf Αρχαιολογική Εφημερίδα (1837).pdf1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-